Zarządzenie Nr 12/2014 Wojta Gminy Rewal z dnia 11 marca 2014r. w sprawie zasad klasyfikowania wydatków strukturalnych, obiegu dokumentacji projektu, monitorowania planu finansowego projektów współfinansowanych ze środków UE w Urzędzie Gminy Rewal
Zarządzenie nr 12/2004r.
Wójta Gminy Rewal
z dnia 11 marca 2014 roku
w sprawie zasad klasyfikowania wydatków strukturalnych, obiegu dokumentacji projektu, monitorowania planu finansowego projektów współfinansowanych ze środków UE w Urzędzie Gminy Rewal.
Na podstawie: art 33 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. 2013 r. poz. 594 z poz. zm. ) art. 10 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 330, ze zm.) oraz art. 39 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 , poz. 885 ze zm.) – ustalam co następuje:
§ 1
- Wydatki Urzędu Gminy w Rewalu klasyfikuje się według dodatkowej klasyfikacji określającej kody wydatków strukturalnych.
- Klasyfikowania dokonuje się poprzez wskazanie na dokumencie będącym podstawą dokonania wydatku kwoty wydatku strukturalnego oraz kodu wydatku strukturalnego, wg obowiązującej klasyfikacji wydatków strukturalnych, określonej przepisami rozporządzenia przez Ministra Finansów z dnia 10 stycznia 2010r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych ( Dz. U z 2010 r. Nr 44 poz. 255)
- Referat Integracji Europejskiej i Środków Pomocowych jest odpowiedzialny merytorycznie za realizację określonych zadań, w tym również zadań, które zostały mu zlecone do realizacji poza zakresem jego merytorycznego działania, odpowiada za realizację planu finansowego dotyczącego tych zadań. Odpowiedzialność ta polega w szczególności na bieżącym monitorowaniu we własnym zakresie planu wydatków i nie dopuszczaniu do jego przekroczeń w szczegółowości określonej w klasyfikacji budżetowej (dział, rozdział, paragraf), okresowym weryfikowaniu i uzgadnianiu z Referatem Budżetu i Finansów stanu realizacji planu wydatków.
- Odpowiedzialność za prawidłowe wskazanie paragrafu klasyfikacji budżetowej przy planowaniu budżetu oraz jego zmianach spoczywa na Kierowniku Referatu Budżetu i Finansów. Pracownik wnioskujący o dokonanie zmian w planie finansowym jest zobligowany do podania paragrafu klasyfikacji budżetowej.
- Referat Budżetu i Finansów dokonuje rejestracji wydatków strukturalnych zgodnie z klasyfikacją wskazaną na stosownym koncie, w ewidencji pozabilansowej wyznaczonej obowiązującym planem kont.
§ 2
- W celu zapewnienia prawidłowej realizacji projektu zakłada się prowadzenie wewnętrznej kontroli realizacji zadań.
- Do wewnętrznej kontroli realizacji zadań uprawnieni są pracownicy Referatu Integracji Europejskiej i Środków Pomocowych.
- Obszarami kontrolowanymi są:
a) zgodność realizacji projektu z wnioskiem aplikacyjnym i umową,
b) zgodność realizacji projektu z harmonogramem,
c) kwalifikowalność wydatków.
§ 3
Obieg dokumentacji projektu, w tym ewidencja finansowo – księgowa:
- Obieg dokumentów księgowych, ich ewidencja i rozliczenie jest zgodny z funkcjonującymi w Urzędzie procedurami, w tym z Polityką Rachunkowości.
- Faktury i inne dowody księgowe powinny być właściwie opisane zgodnie
z wytycznymi Instytucji Wdrążającej oraz z zatwierdzonym do realizacji w umowie harmonogramem i budżetem projektu przez pracownika Referatu Integracji Europejskiej i Środków Pomocowych . Minimum informacji, które powinny być umieszczone na dokumencie to: numer umowy o dofinansowanie projektu, informację że projekt jest współfinansowany z danego funduszu, nazwę zadania, zgodnie z zatwierdzonym wnioskiem o dofinansowanie , kwotę kwalifikowaną i jej podział na strukturę dofinansowania, jeżeli jest dofinansowanie łączone , w zakresie stosowania ustawy prawa zamówień publicznych – numer zawartej umowy. - Dowody księgowe powinny być zatwierdzone:
- pod względem merytorycznym przez pracownika Referatu Integracji Europejskiej i Środków Pomocowych,
- pod względem formalno–rachunkowym przez pracownika Referatu Budżetu i Finansów.
- przy opisywaniu dowodów księgowych, przy kontrolach merytorycznej i formalno – rachunkowej potwierdzenie ich dokonania powinno być udokumentowane poprzez podpis z pieczątką imienną i datą.
- Dokument księgowy jest akceptowany jest przez Skarbnika i zatwierdzony do zapłaty przez Wójta lub osobę upoważnioną.
- Pracownik Referatu Budżetu i Finansów generuje elektroniczny przelew, który zostaje zaakceptowany przez Skarbnika i zatwierdzony do zapłaty przez Wójta lub upoważnioną osobę. Płatność jest realizowana drogą elektroniczną.
- Po otrzymaniu wyciągu bankowego, potwierdzającego dokonanie płatności Referat Budżetu i Finansów dekretuje wyciągi bankowe i je księguje, natomiast Referat Integracji Europejskiej i Środków Pomocowych otrzymuje kopię wyciągu.
- Obieg dokumentów i ścieżka audytu w projekcie powinien zostać uzgodniony ze Skarbnikiem.
§ 4
Zobowiązuje się pracowników właściwych merytorycznie z tytułu powierzonych obowiązków do zapoznania się z powyższymi zasadami, przestrzegania zawartych w nich postanowień oraz przyjęcia odpowiedzialności za ich stosowanie.
Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Budżetu i Finansów i Kierownikowi Referat Integracji Europejskiej i Środków Pomocowych.
Nadzór merytoryczny nad realizacją zarządzenia sprawuje Skarbnik.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązują od 1 stycznia 2014r.
Wójt Gminy
Robert Skraburski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mariusz Owczarek Data wytworzenia:
13 mar 2014
Osoba dodająca informacje
Mariusz Owczarek Data publikacji:
13 mar 2014, godz. 15:03
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Owczarek Data aktualizacji:
13 mar 2014, godz. 15:05