Zarządzenie Nr 26/2018 Wójta Gminy Rewal z dnia 20 lutego 2018r. w sprawie określenia szczegółowych zasad udzielania dofinansowania na realizację zadań "Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2018 rok" oraz "Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2018 rok"
Zarządzenie nr 26/2018
Wójta Gminy Rewal
z dnia 20 lutego 2018r.
w sprawie określenia szczegółowych zasad udzielania dofinansowania na realizację zadań „Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2018 rok” oraz „Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2018 rok”
Działając na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 i poz. 2232, z 2018 r. poz. 130), § 2 uchwały Nr Rady Gminy Rewal z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2018 rok” oraz § 2 uchwały Nr Rady Gminy Rewal z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2018 rok” zarządzam, co następuje:
§ 1. Ustala się szczegółowe zasady udzielania dofinansowania na realizację zadań „Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2018 rok” oraz „Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2018 rok”, które stanowią załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Wzór wniosku o dofinansowanie realizacji zadania stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
§ 3. Wzór sprawozdania merytorycznego i finansowego określa załącznik nr 3 do zarządzenia.
§ 4. Wykonanie zarządzenia powierza się p.o. Kierownik Referatu Sportu, Turystyki i Spraw Społecznych.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
p.o. Wójt Gminy
Maciej Bejnarowicz
Sporządziła:
Joanna Błachuta
p.o. Kierownik Referatu Sportu, Turystyki i Spraw Społecznych
Zatwierdziła:
Karolina Myroniuk
Sekretarz Gminy
Rozdzielnik:
- Oryginał: Referat Organizacyjno-Administracyjny Urzędu.
- Kopia użytkowa: www.bip.rewal.pl, intranet
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia nr 26/2018
Wójta Gminy Rewal
z dnia 20 lutego 2018 r.
Szczegółowe zasady udzielania dofinansowania na realizację zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2018 rok oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2018 rok
§ 1. Dotacje ze środków budżetu Gminy Rewal mogą być przyznawane na cele określone w uchwałach Nr LVII/329/18 Rady Gminy Rewal z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2018 rok” oraz Nr LVII/330/18 Rady Gminy Rewal z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2018 r.”
§ 2.1. Przez „Gminny Program” należy rozumieć „Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych” i „Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii”.
2.W ramach Gminnego Programu można uzyskać dofinansowanie na:
1) prowadzenie profilaktycznej działalności edukacyjno-informacyjnej, realizację programów profilaktycznych, socjoterapeutycznych oraz interwencyjnych dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Rewal związanych z tematyką uzależnień;
2) organizację zajęć terapeutycznych dla osób uzależnionych oraz ich rodzin;
3) organizację szkoleń z zakresu profilaktyki uzależnień, rozwiązywania problemów alkoholowych, przeciwdziałania narkomanii oraz przemocy w rodzinie,
4) organizację zajęć sportowo-rekreacyjnych dla dzieci i młodzieży z programem profilaktycznym dotyczącym uzależnień,
5) organizację wypoczynku dla dzieci i młodzieży, związanego z realizacją zajęć z zakresu profilaktyki uzależnień;
6) organizację innych projektów zgodnych z założeniami Gminnego Programu (festyny, konkursy, imprezy profilaktyczne, kampanie itp.)
§ 3 Tryb finansowania:
1.Dofinansowanie ze środków Gminnego Programu udzielane jest na zadania realizowane przez:
- instytucje oświatowe,
- stowarzyszenia zarejestrowane w KRS,
- jednostki pomocnicze Gminy Rewal,
- podmioty gospodarcze działające w obszarze profilaktyki antyalkoholowej i antynarkotykowej,
- osoby fizyczne działające w obszarze profilaktyki antyalkoholowej i antynarkotykowej.
2. Dofinansowanie ze środków Gminnego Programu udzielane jest w części kosztów realizacji zadań. O wysokości decydują w szczególności:
1) zakres i treść zadania,
2) koszt zadania,
3) wskazanie własnych lub innych źródeł finansowania zadania wraz z wysokością kwot,
4) wyszczególnienie zakładanych celów, jakie mają być osiągnięte poprzez realizację zadania.
§ 4 Sposób składania i rozpatrywania wniosków:
1.Wnioski o przyznanie środków finansowych należy sporządzić wg wzoru opracowanego przez Urząd Gminy w Rewalu (Załącznik nr 2).
2.W przypadku braków formalnych we wniosku o przyznanie środków finansowych z Gminnego Programu wnioskodawca ma obowiązek ich uzupełnienia w terminie 7 dni od daty wezwania pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
3.Wnioski należy składać minimum 14 dni przed planowanym rozpoczęciem realizacji zadania.
4.Wnioski są rozpatrywane i opiniowane przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na posiedzeniu komisji z częstotliwością określoną potrzebami, jednak nie rzadziej niż raz na miesiąc i przedkładane Wójtowi Gminy Rewal, który zatwierdza kwotę dofinansowania.
5.Urząd Gminy Rewal zawiadamia w formie pisemnej wnioskodawców o rozpatrzeniu wniosku podając wysokość dofinansowania oraz sposób realizacji zadania wraz z terminem jego wykonania.
6.Wnioski o dofinansowanie składane są w okresie całego roku kalendarzowego. Dofinansowanie zadań będzie realizowane przez gminę do wysokości środków przeznaczonych corocznie w budżecie na Gminny Program.
7.Podstawą do zapłaty są prawidłowo wystawione faktury na Gminę Rewal, ul. Mickiewicza 19, 72-344 Rewal, NIP:857-18-98-978 i sprawozdanie z przebiegu zadania złożone do 7 dni od daty zakończenia zadania. Sprawozdanie takie winno zawierać opis realizacji zadania, określenie liczby uczestniczących w zadaniu z uwzględnieniem grupy, do której zostało skierowane.
§ 5. Po zrealizowanym zadaniu podmiot zobowiązany jest sporządzić sprawozdanie merytoryczne i finansowe w terminie do 30 dni od zakończenia zadania (Załącznik nr 3).
§ 6. Postanowienia końcowe
1.Niniejsze zasady obowiązują od dnia ogłoszenia.
2.Wszelkie kwestie nie uregulowane określonymi zasadami reguluje Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii.
3.Dokumenty należy złożyć w:
Sekretariacie Urzędu Gminy, ul. Mickiewicza 19, 72-344 Rewal lub przesłać drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Rewal, ul. Mickiewicza 19, 72-344 Rewal
Informacji udziela:
Joanna Błachuta – tel. 91 38 49 010, poniedziałek-piątek od 7.30 do 15.30
Załącznik Nr 2
do Zarządzenia nr 26/2018
Wójta Gminy Rewal
z dnia 20 lutego 2018 r.
..............................................................
Pieczątka/nazwa instytucji składającej wniosek
WNIOSEK
na realizację zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii
Nazwa instytucji lub imię i nazwisko osoby składającej wniosek |
I.
Nazwa instytucji lub imię i nazwisko osoby składającej wniosek
II.
Adres, telefon
|
III.
Osoby upoważnione do kontaktu i odpowiedzialne za realizacje zadania
|
IV.
Nazwa zadania |
V.
Planowana liczba osób objętych działaniami |
VI.
Termin realizacji |
VII.
Sposób informowania uczestników o planowanym zadaniu |
VIII.
Miejsce realizacji zadania |
IX.
Współpraca z instytucjami, placówkami, organizacjami podczas realizacji zadania |
X.
Całkowity koszt realizacji z podziałem na poszczególne zadania, uwzgledniający kwoty podane |
XI.
Wnioskowana kwota dofinansowania z Urzędu Gminy Rewal |
XII.
Inne źródła finansowania zadania /podać jakie i ich przewidywaną wysokość/ |
XIII.
Udział środków własnych w realizacji zadania, posiadana baza materialna |
Do wniosku należy dołączyć niżej wymienione załączniki:
- opis zadania/program imprezy + program profilaktyczny
Niniejszym zobowiązuję się do wykorzystania przyznanych środków finansowych zgodnie z ich przeznaczeniem na realizację zadania określonego w niniejszym wniosku.
Oświadczam, iż znana jest mi treść „Zasad udzielania dofinansowania na realizację zadań z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii”.
.............................................. …..................................
Data, miejscowość pieczątka i podpis
Załącznik Nr 3
do Zarządzenia nr 26/2018
Wójta Gminy Rewal
z dnia 20 lutego 2018 r.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA
W RAMACH GMINNEGO PROGRAMU PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH/ GMINNEGO PROGRAMU PRZECIWDZIAŁANIA NARKOMANII* W ROKU ....................
UWAGA: sprawozdanie składa się z wykonania jednego konkretnego zadania
...........................................................................................................................................................
(nazwa zadania – należy wpisać nazwę zrealizowanego zadania)
w okresie od dnia ............................ do dnia .............................
I. DANE WNIOSKODAWCY:
1. Nazwa podmiotu składającego sprawozdanie:
...........................................................................................................................................................
2. Dokładny adres:
..........................................................................................................................................................
3. Osoba i telefon osoby odpowiedzialnej za realizację:
..........................................................................................................................................................
- Sprawozdanie merytoryczne:
1. Opis wykonania zadania:
Opis musi zawierać szczegółową informację o realizowanych działaniach zgodnie z wnioskiem, który był podstawą przyznania środków finansowych. W opisie konieczne jest uwzględnienie wszystkich planowanych działań, zakres w jakim zostały one zrealizowane i wyjaśnienie ewentualnych odstępstw w ich realizacji. Należy szczegółowo opisać wykonanie zrealizowanego zadania ze szczególnym uwzględnieniem opisu działań profilaktycznych: - etapy i harmonogram zrealizowanego zadania, - ilość godzin przeznaczonych na realizację zadania, - imienny wykaz realizatorów wykonanego zadania. |
2. Czy zakładane cele i rezultaty zostały osiągnięte:
Należy opisać czy zakładane cele i rezultaty zrealizowanego zadania zostały osiągnięte (rezultaty muszą być spójne z celami). Jeśli zakładanych celów nie udało się zrealizować, to należy opisać dlaczego. |
3. Liczbowe określenie skali działań, zrealizowanych w ramach zadania:
Należy użyć tych samych miar, które były zapisane we wniosku. |
- Sprawozdanie z wykonania wydatków:
1. Rozliczenie ze względu na rodzaj kosztów (w zł) - forma dowolna
Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie realizacji budżetu:
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
2. Zestawienie faktur (rachunków):
Do sprawozdania załączyć należy spis wszystkich faktur (rachunków), które opłacone zostały w całości ze środków pochodzących z budżetu Gminy Rewal. Spis powinien zawierać: nr faktury (rachunku), datę jej wystawienia, wysokość wydatkowanej kwoty i wskazanie, w jakiej części została pokryta ze środków gminy oraz rodzaj towaru lub zakupionej usługi. Do sprawozdania nie załącza się faktur (rachunków), które nie były finansowane przez gminę, a które należy przechowywać zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Lp. |
Numer dokumentu |
Data |
Nazwa wydatku |
Kwota (zł) |
Z tego ze środków finansowych gminy |
|
|
|
|
|
|
Ogółem |
|
|
|
|
- Dodatkowe informacje:
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Załączniki:
Do niniejszego sprawozdania można załączyć dodatkowe materiały mogące dokumentować działania faktyczne, podjęte przy realizacji zadania (np. listy uczestników zadania, publikacje wydane w ramach zadania, raporty, nagrania).
1. ..............................................................................................................................
2. ..............................................................................................................................
......................………………………….
(podpis)
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Zarzadzenie Nr 26-2018.pdf (PDF, 1.95Mb) | 2018-02-22 09:36:46 | 224 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Joanna Błachuta Data wytworzenia:
22 lut 2018
Osoba dodająca informacje
Mariusz Owczarek Data publikacji:
22 lut 2018, godz. 09:36
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Owczarek Data aktualizacji:
22 lut 2018, godz. 09:45