Zarządzenie Nr 4/2015 Wójta Gminy Rewal z dnia 13 lutego 2015r. w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy
Zarządzenie nr 4/2015
Wójta Gminy Rewal
z dnia 13 lutego 2015r.
w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2013r, poz. 594 – z późn. zm.) – zarządza się co następuje:
§ 1
W regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Rewal nadanym zarządzeniem nr 9/2014 Wójta Gminy Rewal z dnia 28 lutego 2014 roku, wprowadza się zmiany:
- § 36 otrzymuje nowe brzmienie:
Do zadań referatu należy w szczególności:
1. W zakresie ochrony przyrody prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska w myśl przepisów ustawy prawo ochrony środowiska, ustawy o ochronie przyrody oraz ustawy o ochronie zwierząt, w szczególności:
- udzielanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów z terenów nieruchomości,
- wymierzanie administracyjnych kar pieniężnych za niszczenie terenów zieleni albo drzew i krzewów, powodowane niewłaściwym wykonywaniem robót ziemnych lub wykorzystaniem sprzętu mechanicznego albo urządzeń technicznych oraz zastosowanie środków chemicznych w sposób szkodliwy dla roślinności oraz za usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia, a także zniszczenia spowodowane niewłaściwą pielęgnacją terenów zieleni, zadrzewień, drzew lub krzewów,
- wnioskowanie o ustanowienie przez radę gminy form ochrony przyrody oraz uznania terenów pokrytych drzewostanem parkowym za park gminny,
- prowadzenie rejestru pomników przyrody,
- sporządzanie wniosków o usunięcie drzew i krzewów z terenów stanowiących własność gminy,
- sporządzanie inwentaryzacji stanu lasu dla terenów stanowiących własność gminy oraz prowadzenie gospodarki leśnej na tych obszarach,
- współpraca w zakresie gospodarki leśnej z lasami państwowymi,
- udostępnianie informacji o środowisku,
- prowadzenie wykazów informacji o środowisku i jego ochronie,
- naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska,
- opracowanie oraz nadzór nad realizacją „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Rewal"
- udzielania zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne,
- prowadzenie spraw związanych z czasowym odebraniem właścicielowi lub opiekunowi zwierzęcia traktowanego w sposób uznany za znęcanie się,
- udzielanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
- współpraca ze Strażą Gminną, Policją oraz Strażą Graniczną a także innymi organizacjami w sprawach związanych z problemem bezdomnych zwierząt,
- wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
- współdziałanie z organami zajmującymi się łowiectwem, hodowlą i ochroną zwierzyny leśnej,
- udzielanie pomocy oraz współdziałanie z organizacjami ekologicznym i społecznymi związanymi z ochroną środowiska i gospodarką odpadami,
- współpraca z placówkami oświatowymi w zakresie ekologii i ochrony środowiska,
- edukacja ekologiczna, popularyzacja zasad i celów ochrony środowiska i przyrody,
- realizacja „Programu Usuwania Azbestu z terenu Gminy Rewal”,
- nadzór nad utrzymywaniem w estetycznym stanie miejsc pamięci narodowej,
- organizacja, planowanie oraz nadzór nad realizacją usług w zakresie cmentarzy.
2. Z zakresu ochrony przed hałasem:
- prowadzenie spraw związanych z uciążliwością hałasów powodowanych przez podmioty wykonujące roboty budowlane oraz prowadzące działalność rozrywkową,
- ustanawianie ograniczeń co do czasów funkcjonowania lub korzystania z urządzeń, z których emitowany hałas może negatywnie oddziaływać na środowisko,
- występowanie do wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska oraz Starostwa Powiatowego w Gryficach o podjęcie działań będących w jego kompetencji, jeżeli w wyniku kontroli własnej stwierdzono naruszenie przez kontrolowany podmiot przepisów o ochronie środowiska lub występuje uzasadnienie, że takie naruszenie mogło nastąpić.
3. Z zakresu gospodarki odpadami:
- nadzór nad systemem gospodarowania odpadami komunalnymi w gminie;
- przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- weryfikacja nieruchomości pod kątem zasadności złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji dotyczących obsługi osób i podmiotów posiadających aktualne deklaracje;
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej;
- kontrola firm wpisanych do rejestru działalności regulowanej;
- nakładanie administracyjnych kar finansowych na przedsiębiorców zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
- kontrola realizacji umowy zawartej z przedsiębiorcą w zakresie usługi odbierania i transportu odpadów komunalnych;
- kontrola realizacji umowy zawartej z Celowym Związkiem Gmin R-XXI w Nowogardzie w zakresie zagospodarowywania odpadów komunalnych;
- prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji ustalających opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji;
- wzywanie do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz do złożenia wyjaśnień w sprawie przyczyn nie złożenia deklaracji;
- prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów usunięcie odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania;
- przygotowywanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań w szczególności rocznych sprawozdań przedkładanych marszałkowi województwa a także informacji i analiz dot. gospodarowania odpadami komunalnym;
- uzgadnianie sposobu postępowania z odpadami komunalnymi na terenie Gminy Rewal w tym opiniowanie wniosków o zezwolenie na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych i programów gospodarki odpadami;
- coroczna analiza stanu gospodarki odpadami, weryfikacja możliwości technicznych i organizacyjnych gminy w zakresie gospodarowania odpadami;
- współpraca z Celowym Związkiem Gmin R-XXI z siedzibą w Nowogardzie;
- planowanie i inicjowanie działań służących ochronie środowiska w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi;
- opracowywanie projektów uchwał i innych aktów prawa miejscowego wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
- współudział w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych;
- współpraca ze Strażą Gminną, Policją oraz Strażą Graniczną w zakresie kontroli realizacji obowiązków właścicieli nieruchomości wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz aktów prawa miejscowego;
- prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych wśród mieszkańców w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
- W załączniku Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego stanowiącego strukturę stanowisk wprowadza się zmiany:
- w Referacie Ochrony Środowiska i Gospodarowania Odpadami tworzy się stanowisko ds. utrzymania czystości i porządku w gminie, podporządkowane bezpośrednio Kierownikowi Referatu o statusie zatrudnienia na umowę o pracę.
§ 2
Wykonanie ustaleń zawartych w zarządzeniu powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega podaniu do wiadomości pracownikom urzędu.
Wójt Gminy
Robert Skraburski
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Zarzadzenie Nr 4-2015.pdf (PDF, 1,005.06Kb) | 2015-02-16 13:53:02 | 559 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Wioletta Brzezińska Data wytworzenia:
16 lut 2015
Osoba dodająca informacje
Mariusz Owczarek Data publikacji:
16 lut 2015, godz. 10:45
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Owczarek Data aktualizacji:
16 lut 2015, godz. 13:53