Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 44/2019 Wójta Gminy Rewal z dnia 1 kwietnia 2019 r. w sprawie składu i powoływania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rewalu oraz ustalenia regulaminu jej działania

Zarządzenie Nr 44/2019

Wójta Gminy Rewal

z dnia 1 kwietnia 2019 r.

w sprawie składu i powoływania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rewalu oraz ustalenia regulaminu jej działania

Na podstawie art.41 ust.3 i 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity Dz.U. z 2018 r. poz.2137, Dz.U. z 2019 poz.2244) zarządzam co następuje:

 

§ 1. Powołuję Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rewalu w składzie:

1. Bresler Robert

2. Cebulak Dawid

3. Harasimowicz Anna

4. Kusztelak Anna

5. Lenarcik Katarzyna

6. Lewicka Joanna

7. Łacisz Anna

8. Smoczyk Agata

 

§ 2. Członkowie Komisji sprawują swoją funkcję do czasu odwołania lub złożenia pisemnej rezygnacji.

 

§ 3. Regulamin działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 5. Traci moc zarządzenie nr 41/2017 Wójta Gminy Rewal z dnia 12.05.2017 roku w sprawie powołania członka i zmiany składu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

 

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania

 

Wójt Gminy Rewal

Konstanty Tomasz Oświęcimski

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

do Zarządzenia Nr 44/2019

Wójta Gminy Rewal

z dnia 1 kwietnia 2019 r.

 

 

REGULAMIN DZIAŁANIA

GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH

 

§ 1. Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rewalu powoływana jest zarządzeniem Wójta Gminy Rewal na podstawie art. 41 ust. 3 i 4 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

§ 2. Regulamin określa zadania Komisji oraz tryb pracy i zasady funkcjonowania.

§ 3. W zakresie nie uregulowanym niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. poz.2244)

§ 4. W skład Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w składzie:

1. Przewodniczący Komisji - wybierany i odwoływany zwykłą większością głosów

2. Sekretarz Komisji - Pełnomocnik Wójta ds. profilaktyki i uzależnień

3. Członkowie Komisji

§ 5. Do zadań Komisji należy w szczególności:

1.Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego:

a) inicjowanie rozmów motywujących z osobami nadużywającymi alkoholu, które zostały zgłoszone do Komisji w celu wszczęcia procedury mającej na celu nałożenie obowiązku leczenia odwykowego,

b) kierowanie na badania do biegłego celem wydania opinii o przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania zakładu leczniczego osobom, które w związku z nadużywaniem alkoholu powodują: rozkład pożycia rodzinnego, demoralizację małoletnich, systematyczne zakłócanie spokoju i porządku publicznego.

c) kierowanie do sądów rejonowych wniosków o wszczęcie postępowania w sprawie zastosowania obowiązkowego poddania się leczeniu odwykowemu w zakładzie lecznictwa odwykowego.

2. Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu i współuzależnionych oraz udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychologicznej, prawnej a w szczególności ochrona przed przemocą w rodzinie.

3. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych a w szczególności dla dzieci i młodzieży
a także organizowanie i prowadzenie zajęć pozaszkolnych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych

4. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych, organizowanie pozaszkolnych zajęć sportowych oraz wspieranie jednostek pomocniczych w działalności służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.

5. Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i art. 15 ustawy  o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

6. . Występowanie do sądu w charakterze oskarżyciela publicznego.

7. Przeprowadzanie kontroli w punkach sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży i w miejscu sprzedaży.

8. Zwiększenie nadzoru nad punktami prowadzącymi sprzedaż napojów alkoholowych w zakresie sprzedaży alkoholu osobom nieletnim.

9. Opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych - zgodność lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami Rady Gminy Rewal,
o których mowa w art. 12 ust. 1 i 2 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

10. Opracowywanie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii oraz bieżącego monitorowania realizacji zadań programu.

 

§ 6. 1. Członkom Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rewalu przysługuje wynagrodzenie za dokonanie następujących czynności:

  1. za udział w posiedzeniu przewodniczącego GKRPA 80 zł
  2. za udział w posiedzeniu członków GKRPA 60 zł
  3. za przeprowadzenie kontroli w terenie 100 zł

2. W zakres wynagrodzenia członków Komisji wchodzi:

  • udział w posiedzeniach komisji
  • udział w kontrolach punktów sprzedaży napojów alkoholowych, sporządzanie dokumentacji
  • przeprowadzanie oględzin punktów sprzedaży, sporządzanie dokumentacji
    uczestnictwo w pracach grup roboczych i podejmowanie działań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
  • uczestnictwo w posiedzeniach Zespołu Interdyscyplinarnego,
  • opiniowanie wniosków w sprawie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  • przeprowadzenie rozmów motywacyjnych,
  • przygotowywanie protokołów i notatek z przeprowadzonych rozmów,
  • prowadzenie indywidualnej dokumentacji,
  • prowadzenia monitoringu prowadzonych spraw,
  • dokonywanie czynności zobowiązujących do podjęcia leczenia (wniosek do biegłych sądowych i sądu),
  • opiniowanie i konsultowanie działań wynikających z zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
  • prowadzenie przez dokumentacji działań podejmowanych przez GKRPA przez Sekretarza Komisji.

 

3. Członkom Komisji, którzy są zatrudnieni w Urzędzie Gminy bądź w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej lub innej jednostce organizacyjnej, której organem prowadzącym jest Gmina Rewal nie przysługuje wynagrodzenie za udział w posiedzeniu odbywającym się w godzinach pracy danej jednostki (nie dotyczy dna wolnego od pracy tj. urlop).

 

§ 7. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący, a w razie jego nieobecności Sekretarz Komisji.

        1. Wszystkie posiedzenia Komisji są protokołowane i podpisane.
        2. Do zadań Przewodniczącego Komisji należy w szczególności:
  1. zwoływanie posiedzeń Komisji,
  2. reprezentowanie Komisji na zewnątrz,
  3. podpisywanie pism i dokumentów w sprawach należących do właściwości rzeczowej Komisji,
  4. prowadzenie posiedzeń Komisji,
  5.  ustalanie porządku terminów posiedzeń Komisji,
  6. zawiadamianie członków Komisji o wyznaczonym terminie posiedzeń,
  7.  protokołowanie posiedzeń Komisji,
  8. podpisywanie pism zapraszających na rozmowy motywacyjno – interwencyjne osób zgłoszonych do Komisji,
  9. zapraszanie (jeżeli zaistnieje taka potrzeba) na posiedzenia Komisji i do udziału w pracach Komisji osób nie będących jej członkami,
  10. wszelkie inne czynności zapewniające sprawne i zgodne z przepisami działanie Komisji.
     

§ 8. Opinie i wnioski Komisji podejmuje się w trybie głosowania.

  1. Głosowanie na posiedzeniach Komisji odbywa się w sposób jawny.
  2. Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach w obecności co najmniej połowy jej Członków.
  3. Postanowienia zapadają zwykłą większością głosów. W razie równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego Komisji.

 

§ 9. Obsługę kancelaryjno - administracyjną zapewnia Sekretarz Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

 

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Agata Smoczyk

Data wytworzenia:
01 kwi 2019

Osoba dodająca informacje

Tomasz Kapela

Data publikacji:
01 kwi 2019, godz. 14:28

Osoba aktualizująca informacje

Tomasz Kapela

Data aktualizacji:
01 kwi 2019, godz. 14:31