Zarządzenie Nr 44/2019 Wójta Gminy Rewal z dnia 1 kwietnia 2019 r. w sprawie składu i powoływania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rewalu oraz ustalenia regulaminu jej działania
Zarządzenie Nr 44/2019
Wójta Gminy Rewal
z dnia 1 kwietnia 2019 r.
w sprawie składu i powoływania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rewalu oraz ustalenia regulaminu jej działania
Na podstawie art.41 ust.3 i 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity Dz.U. z 2018 r. poz.2137, Dz.U. z 2019 poz.2244) zarządzam co następuje:
§ 1. Powołuję Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rewalu w składzie:
1. Bresler Robert
2. Cebulak Dawid
3. Harasimowicz Anna
4. Kusztelak Anna
5. Lenarcik Katarzyna
6. Lewicka Joanna
7. Łacisz Anna
8. Smoczyk Agata
§ 2. Członkowie Komisji sprawują swoją funkcję do czasu odwołania lub złożenia pisemnej rezygnacji.
§ 3. Regulamin działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 5. Traci moc zarządzenie nr 41/2017 Wójta Gminy Rewal z dnia 12.05.2017 roku w sprawie powołania członka i zmiany składu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
Wójt Gminy Rewal
Konstanty Tomasz Oświęcimski
Załącznik nr 1
do Zarządzenia Nr 44/2019
Wójta Gminy Rewal
z dnia 1 kwietnia 2019 r.
REGULAMIN DZIAŁANIA
GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
§ 1. Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rewalu powoływana jest zarządzeniem Wójta Gminy Rewal na podstawie art. 41 ust. 3 i 4 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
§ 2. Regulamin określa zadania Komisji oraz tryb pracy i zasady funkcjonowania.
§ 3. W zakresie nie uregulowanym niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. poz.2244)
§ 4. W skład Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w składzie:
1. Przewodniczący Komisji - wybierany i odwoływany zwykłą większością głosów
2. Sekretarz Komisji - Pełnomocnik Wójta ds. profilaktyki i uzależnień
3. Członkowie Komisji
§ 5. Do zadań Komisji należy w szczególności:
1.Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego:
a) inicjowanie rozmów motywujących z osobami nadużywającymi alkoholu, które zostały zgłoszone do Komisji w celu wszczęcia procedury mającej na celu nałożenie obowiązku leczenia odwykowego,
b) kierowanie na badania do biegłego celem wydania opinii o przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania zakładu leczniczego osobom, które w związku z nadużywaniem alkoholu powodują: rozkład pożycia rodzinnego, demoralizację małoletnich, systematyczne zakłócanie spokoju i porządku publicznego.
c) kierowanie do sądów rejonowych wniosków o wszczęcie postępowania w sprawie zastosowania obowiązkowego poddania się leczeniu odwykowemu w zakładzie lecznictwa odwykowego.
2. Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu i współuzależnionych oraz udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychologicznej, prawnej a w szczególności ochrona przed przemocą w rodzinie.
3. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych a w szczególności dla dzieci i młodzieży
a także organizowanie i prowadzenie zajęć pozaszkolnych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych
4. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych, organizowanie pozaszkolnych zajęć sportowych oraz wspieranie jednostek pomocniczych w działalności służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.
5. Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
6. . Występowanie do sądu w charakterze oskarżyciela publicznego.
7. Przeprowadzanie kontroli w punkach sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży i w miejscu sprzedaży.
8. Zwiększenie nadzoru nad punktami prowadzącymi sprzedaż napojów alkoholowych w zakresie sprzedaży alkoholu osobom nieletnim.
9. Opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych - zgodność lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami Rady Gminy Rewal,
o których mowa w art. 12 ust. 1 i 2 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
10. Opracowywanie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii oraz bieżącego monitorowania realizacji zadań programu.
§ 6. 1. Członkom Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rewalu przysługuje wynagrodzenie za dokonanie następujących czynności:
- za udział w posiedzeniu przewodniczącego GKRPA 80 zł
- za udział w posiedzeniu członków GKRPA 60 zł
- za przeprowadzenie kontroli w terenie 100 zł
2. W zakres wynagrodzenia członków Komisji wchodzi:
- udział w posiedzeniach komisji
- udział w kontrolach punktów sprzedaży napojów alkoholowych, sporządzanie dokumentacji
- przeprowadzanie oględzin punktów sprzedaży, sporządzanie dokumentacji
uczestnictwo w pracach grup roboczych i podejmowanie działań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, - uczestnictwo w posiedzeniach Zespołu Interdyscyplinarnego,
- opiniowanie wniosków w sprawie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- przeprowadzenie rozmów motywacyjnych,
- przygotowywanie protokołów i notatek z przeprowadzonych rozmów,
- prowadzenie indywidualnej dokumentacji,
- prowadzenia monitoringu prowadzonych spraw,
- dokonywanie czynności zobowiązujących do podjęcia leczenia (wniosek do biegłych sądowych i sądu),
- opiniowanie i konsultowanie działań wynikających z zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- prowadzenie przez dokumentacji działań podejmowanych przez GKRPA przez Sekretarza Komisji.
3. Członkom Komisji, którzy są zatrudnieni w Urzędzie Gminy bądź w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej lub innej jednostce organizacyjnej, której organem prowadzącym jest Gmina Rewal nie przysługuje wynagrodzenie za udział w posiedzeniu odbywającym się w godzinach pracy danej jednostki (nie dotyczy dna wolnego od pracy tj. urlop).
§ 7. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący, a w razie jego nieobecności Sekretarz Komisji.
-
-
-
- Wszystkie posiedzenia Komisji są protokołowane i podpisane.
- Do zadań Przewodniczącego Komisji należy w szczególności:
-
-
- zwoływanie posiedzeń Komisji,
- reprezentowanie Komisji na zewnątrz,
- podpisywanie pism i dokumentów w sprawach należących do właściwości rzeczowej Komisji,
- prowadzenie posiedzeń Komisji,
- ustalanie porządku terminów posiedzeń Komisji,
- zawiadamianie członków Komisji o wyznaczonym terminie posiedzeń,
- protokołowanie posiedzeń Komisji,
- podpisywanie pism zapraszających na rozmowy motywacyjno – interwencyjne osób zgłoszonych do Komisji,
- zapraszanie (jeżeli zaistnieje taka potrzeba) na posiedzenia Komisji i do udziału w pracach Komisji osób nie będących jej członkami,
- wszelkie inne czynności zapewniające sprawne i zgodne z przepisami działanie Komisji.
§ 8. Opinie i wnioski Komisji podejmuje się w trybie głosowania.
- Głosowanie na posiedzeniach Komisji odbywa się w sposób jawny.
- Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach w obecności co najmniej połowy jej Członków.
- Postanowienia zapadają zwykłą większością głosów. W razie równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego Komisji.
§ 9. Obsługę kancelaryjno - administracyjną zapewnia Sekretarz Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Agata Smoczyk Data wytworzenia:
01 kwi 2019
Osoba dodająca informacje
Tomasz Kapela Data publikacji:
01 kwi 2019, godz. 14:28
Osoba aktualizująca informacje
Tomasz Kapela Data aktualizacji:
01 kwi 2019, godz. 14:31