Informacja o uprawnieniach wyborców niepełnosprawnych
Informacja
o uprawnieniach wyborców niepełnosprawnych
Państwowa Komisja Wyborcza informuje o uprawnieniach wyborców niepełnosprawnych, przewidzianych w przepisach ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. — Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112, z późn. zm.).
I. Prawo do uzyskiwania informacji o wyborach
Wyborca niepełnosprawny wpisany do rejestru wyborców w danej gminie ma prawo do uzyskiwania informacji o:
1) terminie wyborów oraz godzinach głosowania;
2) właściwym dla siebie okręgu wyborczym i obwodzie głosowania;
3) lokalach obwodowych komisji wyborczych znajdujących się najbliżej miejsca zamieszkania wyborcy niepełnosprawnego, w tym o lokalach przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych;
4) warunkach dopisania wyborcy do spisu wyborców w wybranym przez niego obwodzie głosowania na obszarze gminy:
a) właściwej ze względu na miejsce jego stałego zamieszkania albo
b) w której czasowo przebywa (nie dotyczy wyborów do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz w wyborach wójta).
5) komitetach wyborczych biorących udział w wyborach oraz zarejestrowanych kandydatach
i listach kandydatów;
6) warunkach oraz formach głosowania.
Informacje te są przekazywane wyborcy niepełnosprawnemu, na jego wniosek, przez wójta telefonicznie lub w drukowanych materiałach informacyjnych, w tym w formie elektronicznej. We wniosku, o którym mowa, wyborca podaje nazwisko, imię (imiona) oraz adres stałego zamieszkania.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Ewelina Trytek Data wytworzenia:
17 wrz 2014
Osoba dodająca informacje
Mariusz Owczarek Data publikacji:
17 wrz 2014, godz. 09:32
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Owczarek Data aktualizacji:
17 wrz 2014, godz. 09:32