Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Obwieszczenie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia i wystąpieniu do organów opiniujących dla planowanej inwestycji polegającej na budowie Elektrowni Słonecznej wraz z infrastrukturą towarzyszącą NIECHORZE II, NIECHORZE III, NIECHORZE IV, NIECHORZE V, NIECHORZE VI na działce nr ew. 355 (obręb 0006) w miejscowości Niechorze, Gmina Rewal.

 

OBWIESZCZENIE  O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO

W SPRAWIE WYDANIA DECYZJI O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH ZGODY NA REALIZACJĘ PRZEDSIĘWZIĘCIA

I WYSTĄPIENIU DO ORGANÓW OPINIUJĄCYCH

 

 

                Stosownie do art. 49, art. 61 ust. 1, ust. 4 i 5 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego  (tekst jednolity:  Dz.U z 2020 r. poz. 256 ze zm.: Dz.U. z 2020 r., poz. 695; Dz.U. z 2020 r., poz. 1298; Dz.U. z 2021 r., poz. 54; Dz.U. z 2021 r., poz. 187), zwaną dalej k.p.a. oraz w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz  o ocenach oddziaływania na (tekst jednolity: Dz.U. z 2021 r., poz.); zwaną dalej ustawą ooś

 

WÓJT GMINY REWAL

zawiadamia

 

o wszczęciu postępowania administracyjnego zmierzającego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla planowanego przedsięwzięcia pt.: „Budowie Elektrowni Słonecznej wraz z infrastrukturą towarzyszącą NIECHORZE II, NIECHORZE III, NIECHORZE IV, NIECHORZE V, NIECHORZE VI na działce nr ew. 355 (obręb 0006) w miejscowości Niechorze, Gmina Rewal”. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach określa środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięcia  i wydana jest jako pierwsza z decyzji poprzedzających rozpoczęcie realizacji procesu inwestycyjnego. Aby zapewnić zgodność postanowień określonych w decyzji środowiskowej z dalszymi decyzjami, ustawodawca przyjął w art. 86 ustawy ooś, że decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach wiąże organ wydający inne decyzje, wskazane w przepisie art. 72 ust. 1 i zgłoszenia wskazane w art. 72 ust. 1a ustawy ooś, w tym organ wydający pozwolenie na budowę.

               

Jednocześnie informuję, że Wójt Gminy Rewal zwrócił się odrębnym pismem do:

  1. Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie,

Wydział Spraw Terenowych w Koszalinie

ul. Mieszka I 24, 75-132 Koszalin

  1. Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gryficach ,

z siedzibą przy ul. Nowy Świat 6, 72-300 Gryfice,

  1. Dyrektora Zarządu Zlewni w Gryficach

Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie,

z siedzibą przy ul. Niepodległości 15, 73-300 Gryfice.

z prośbą o opinię w przedmiocie stwierdzenia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Wobec powyższego, rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii i uzgodnień.

 

         Zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy ooś jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego. W związku z powyższym niniejsze obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości przez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Rewal oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy Rewal a także wywieszone na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy Rewal oraz na słupach ogłoszeniowych w miejscu obejmującym sąsiedztwo planowanego przedsięwzięcia oraz obszaru, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie. Doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia podania do publicznej wiadomości niniejszego obwieszczenia.

 

Strony postępowania mogą zapoznać się z dokumentacją sprawy, która jest wyłożona do wglądu w siedzibie Urzędu Gminy w Rewalu, ul. Mickiewicza 11, 72 – 344 Rewal,  pok. 2,  w godzinach pracy Urzędu. Strony mogą wnosić uwagi i wnioski, a ponadto złożyć odwołanie od wydanej decyzji. Uwagi i wnioski można składać w formie pisemnej w siedzibie Urzędu lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Rewal,  ul. Mickiewicza 19,  72 – 344 Rewal lub na skrzynkę ePuaP: /mowczarek/skrytka  a także złożyć ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu.

 

 

z up. WÓJTA

Mgr inż. architektury krajobrazu

KAROLINA MYRONIUK

                                                                                                                               KIEROWNIK REFERATU OCHRONY ŚRODOWISKA

 

 

 

POUCZENIE

 

  1. Organy administracji publicznej obowiązane są zapewnić stronom czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji umożliwić im wypowiedzenie się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań (art 10 § 1 k.p.a.).
  2. Jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić  w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma  w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej. Dzień, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej wskazuje się w treści tego obwieszczenia, ogłoszenia lub w Biuletynie Informacji Publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej (art. 49 § 1 i 2).
  3. Strona ma prawo wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania. Czynności określone w § 1 są dokonywane w lokalu organu administracji publicznej w obecności pracownika tego organu. Strona może żądać uwierzytelnienia odpisów lub kopii akt sprawy lub wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest to uzasadnione ważnym interesem strony (art. 73 § 1 - 1a,  § 2 k.p.a.).
  4. Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego. (art. 74 ust. 3 ooś).

 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

KLAUZULA INFORMACYJNA URZĘDU GMINY REWAL DOTYCZĄCA DANYCH OSOBOWYCH

________________________________________________________________________________________________________________________________

Administratorem danych jest Urząd Gminy Rewal. Podstawą przetwarzania danych są kompetencje gminy wynikające z ustawy o samorządzie gminnym,  a cel przetwarzania danych nie wykracza poza te kompetencje. Szczegółową podstawę prawną zawarto w treści niniejszego dokumentu. Dane mogą być przekazane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania przepisami prawa lub na podstawie umowy, np. na serwis systemów informatycznych. Dane przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane. Na zasadach art. od 15 do 22 RODO możesz wnieść skargę do organu nadzoru, wnieść sprzeciw wobec przetwarzania, żądać dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, usunięcia, przeniesienia danych, cofnąć zgodę na przetwarzanie, gdy podstawą przetwarzania danych była zgoda. Obowiązek podania danych może wynikać wyłącznie z wymagań ustawowych chyba, że jest warunkiem zawarcia umowy. W razie konieczności uszczegółowienia powyższych informacji możesz zapoznać się z klauzulami informacyjnymi dostępnymi w urzędzie, na stronie  /artykul/informacja-o-przetwarzaniu-danych-osobowych-w-urzedzie-gminy-rewal lub skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych Panem Dawidem Czerwem email: iod@rewal.pl

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
nr 2 - obwieszczenie - zawiadomienie o wszczeciu i wystapieniu do organów opiniujących 2.1.pdf (PDF, 218.65Kb) 2021-02-19 12:46:30 32
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Myroniuk

Data wytworzenia:
19 lut 2021

Osoba dodająca informacje

Karolina Myroniuk

Data publikacji:
19 lut 2021, godz. 12:46

Osoba aktualizująca informacje

Karolina Myroniuk

Data aktualizacji:
19 lut 2021, godz. 12:55