Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

P R O T O K Ó Ł Nr LI / 14

P R O T O K Ó Ł    Nr LI / 14

LI sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 11 kwiecień 2014 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

 

Sesję rozpoczęto w dniu 11 kwiecień, 2014r. o godz. 9:18 Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska - Dąbrowska.

Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 13 radnych. Nieobecni  Artur Łukomski,  - usprawiedliwiony, Adam Grzesiek.

Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. 

Przewodnicząca Rady przywitała zaproszonych gości i poprosiła wszystkich o powstanie i uczczenie minutą ciszy pamięci Stefana Brodnickiego wieloletniego Samorządowca, Strażaka Ochotniczej Straży Pożarnej oraz Latarnika. 

Następnie p. Przewodnicząca oddała głos p. Konstantemu Tomaszowi Oświęcimskiemu Posłowi na Sejm RP.

p. Konstanty Tomasz Oświęcimski Poseł na Sejm RP. poinformował o kilku programach, jakiebędą realizowane na naszym terenie jak również o zabezpieczeniach wybrzeża morskiego.

O godz. 9:26 na salę obrad przybył p. Adam Grzesiek – radny od tej chwili w obradach uczestniczy 14 radnych.

p. Andrzej Brzeziński – zapytał p. Posła, z jakiskutkiem można oczekiwać pomocy, jeślichodzi Program naprawczy.

p. Konstanty Tomasz Oświęcimski Poseł na Sejm RP. poinformował, o swoich pracach w Komisji Finansów Publicznych.

P. Przewodnicząca ogłosiła przerwę od godz. 9:42 do godz. 9:54

P. Przewodnicząca zapytała czy są wioski do porządku obrad.

P. Wójt – zgłosił wniosek formalny o wykreślenie pkt. 6 Projekt uchwały w sprawie :Wieloletniego Planu Inwestycyjne dla Gminy Rewal na lata 2014 – 2016 i wprowadzenia do pkt. 6 Informacji o stanie mienia komunalnego gminy Rewal.

P. Przewodnicząca poddała pod głosowanie wniosek formalny dot. wykreślenia pkt. 6 Projekt uchwały w sprawie:Wieloletniego Planu Inwestycyjne dla Gminy Rewal na lata 2014 – 2016

za wykreśleniem powyższego pkt. głosowało 14 radnych. Powyższy pkt. został skreślony z porządku obrad.

P. Przewodnicząca poddała pod głosowanie wniosek formalny dot. wprowadzenia do pkt. 6 Informacji o stanie mienia komunalnego gminy Rewal. Za wprowadzeniem powyższego pkt. głosowało 12 radnych, 2 radnych wstrzymała się od głosowania. Powyższy pkt. został wprowadzony do porządku obrad.

Przewodnicząca Rady odczytała porządek obrad a następnie poddała go pod głosowanie

Za przyjęciem porządku obrad głosowało 12 radnych, 2 radnych wstrzymał się od głosowania.  Porządek obrad został przyjęty.

 

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

LI SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 11.04.2014 roku

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
  2. Przedstawienie porządku obrad
  3. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów
  4. Projekt  uchwały w sprawie: zmian w uchwale nr XLVI/348/13.
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  5. Projekt uchwały w sprawie:zmian w uchwale nr XLVI/349/13
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  6. Projekt uchwały w sprawie:Wieloletniego Planu Inwestycyjnego

 dla Gminy Rewal na lata 2014-2016

  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały

6.Informacja o stanie mienia komunalnego gminy Rewal

  1. Wolne wnioski i zapytania
  2. Zakończenie obrad

Ad. 3 Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

p. Jan Trafny– „interpelacja, prosiłbym o przedstawienie kosztów działania tzw. puszko jada – jakie są koszty funkcjonowania tego urządzenia. Zapytanie – czy została wykonana uchwała o przystąpienie do Lokalnej Grupy Rybackiej Kołobrzeskiej?”.

p. Andrzej Brzeziński– „Kila miesięcy temu Rada Gminy rozpatrywała podanie dzierżawy na park linowy przy ul. Łokietka ostatnio natrafiłem na informację w prasie, że był z tego tytułu przetarg – dlaczego skoro w formie uchwały były przyznane dzierżawy i druga sprawa jak zapewne p. Wójt wie po grudniowych sztormach są pozalewane pomieszczenia i gabinety w przychodni zdrowia pytanie - czy chociaż pomalujemy to do sezonu?”.

Pani Przewodnicząca przystąpiła do procedowania projektów uchwał.

Ad. 4 Projekt uchwały w sprawie:zmian w uchwale nr XLVI/349/13

p. Aleksandra Ciszek – Radca Prawny wyjaśniła wątpliwości dot. procedowania projektu uchwały. Wyjaśniła, że zmiany do powyższego projektu może wprowadzić jedynie projektodawca w tym przypadku p. wójt. Jeżeli rada nie zgadza się z powyższym projektem może na wniosek 4 radnych złożyć swój projekt uchwały pod obrady.

Dyskusja, w której udział wzięli p. Jacek Jędrzejko, p. Jan Trafny, p. wójt, p. Andrzej Brzeziński, p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk, p. Bogusław Woźniak dot. procedur pracy komisji, możliwości pozyskiwania wyliczeń, co do ilości zużytej wody i wyliczeń na tej podstawie ilości śmieci. Wątpliwości budziły braki co do dokładnych danych odnośnie ilości wywożonych śmieci.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały negatywnie.

Przewodnicząca Rady po odczytaniu projektu uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 radnych, 3 radnych wstrzymał się od głosowania, 1 radnych głosowało przeciw.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 5 Projekt uchwały w sprawie:zmian w uchwale nr XLVI/349/13

Przewodnicząca Rady poinformowała, że Komisje nie wypracowały stanowiska, ponieważ powyższy projekt uchwały jest nowy, który powstał po sugestiach z obrad komisji.

Przewodnicząca Rady po odczytaniu projektu uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 2 radnych wstrzymał się od głosowania, 1 radnych głosował przeciw.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 6 Informacja o stanie mienia komunalnego gminy Rewal

p. Wioletta Brzezińska – Sekretarz Gminy poinformowało procedurach dot. przekazywania powyższej informacji.

Ad. 7 Wolne wnioski i zapytania.

P. Aleksandra Ciszek – Radca Prawny – przedstawiła opinię prawną W sprawie zgłoszonego zapytanie odnośnie podjęcia określonych działań przez Radę Gminy w związku z kierowanymi zapytaniami i wnioskami od obywateli Gminy

p. Waldemar Jaworowski – poinformowało tym, że 4 lata walczy o brzeg morski i bezpieczeństwo mieszkańców. Przypomniał również, że złożył 3 pisma i zgodnie z Kpa powinien w ciągu miesiąca otrzymać na nie odp. dot. zmniejszenia diet radnych i pensji Wójta.  Zapytał czy po negatywnej opinii RIO p. Wójt ma plan zapasowy.

p. Sekretarz – poinformowała Pana W. Jaworowskiego, że w dniu dzisiejszym została wysłana poczta do Pana odp.

P. Wójt – wyjaśnił procedury składania wniosku o pożyczkę z Budżetu Państwa.

p. Przewodnicząca poinformowała radę, że p. marszałek Rzepa chciałby spotkać się z radą i w najbliższym czasie zostanie ustalony termin spotkania.

Ad. 8 Zakończenie obrad

O godz. 10:43 zakończono, obrady LI Sesji Rady Gminy. 

Protokółowała                                                                            Przewodnicząca Rady

Izabela Fiedukowicz - Pabin                                                    Joanna Drzewińska – Dąbrowska  


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data wytworzenia:
23 maj 2014

Osoba dodająca informacje

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data aktualizacji:
23 maj 2014, godz. 12:01