Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Postanowienie w sprawie braku potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko - dot. przedsięwzięcia polegającego na budowie kanalizacji deszczowej w Trzęsaczu w ulicach: Parkowa, Zaułek, Krańcowa, Letniskowa, Łąkowa, Pogodna, Olsztynowa realizowanego w miejscowości Trzęsacz


REWAL, dnia 09 CZERWCA 2011 r.

PUŚ.6220.6.5.2011.MH

 

POSTANOWIENIE

w sprawie braku potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko

 

 

Na podstawie art. 63 ust.1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (Dz. U. Nr 199,poz..1227 z późniejszymi zmianami), rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z Nr 213, poz. 1397 z późniejszymi zmianami), oraz art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz.1071 z późniejszymi zmianami) po rozpatrzeniu wniosku Pana Zbigniewa Gliżniewicza zamieszkałego przy ul. Przestrzennej 26 w miejscowości Gryfice działającego z upoważnienia Wójta Gminy Rewal, kierując się kryteriami, o których mowa w art. 63 ust. 1 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (Dz. U. Nr 199,poz..1227 z późniejszymi zmianami) oraz biorąc pod uwagę opinie odpowiednich organów:

  • Regionalnego dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie - postanowienie z dnia 01 czerwca 2011 r., sygn. WOOŚ-TŚ.4240.141.2011.MS;

  • Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gryficach - opinia sanitarna z dnia 18 kwietnia 2010 r., sygn. PS-N.NZ-403-07/11

 

postanawiam

 

stwierdzić brak obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko polegającego na budowie kanalizacji deszczowa w Trzęsaczu w ulicach : Parkowa, Zaułek, Krańcowa, Letniskowa, Łąkowa, Pogodna, Olsztynowa realizowanego na działkach nr 4/28, 25, 48, 82, 105, 121, 122, 129, 158, 182/1, 183/3, 202/17, 202/18 oraz 203 w miejscowości Trzęsacz , obręb Trzęsacz realizowanego przez Wójta Gminy Rewal.

 

UZASADNIENIE

 

Dnia 28 marca 2011 r. Pan Zbigniew Glizniewicz zamieszkały przy ul. Przestrzennej 16 w miejscowości Gryfice działający z upoważnienia Wójta Gminy Rewal wystąpił z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia zwaną dalej decyzją środowiskową dla przedsięwzięcia polegającego budowie kanalizacji deszczowa w Trzęsaczu w ulicach : Parkowa, Zaułek, Krańcowa, Letniskowa, Łąkowa, Pogodna, Olsztynowa realizowanego na działkach nr 4/28, 25, 48, 82, 105, 121, 122, 129, 158, 182/1, 183/3, 202/17, 202/18 oraz 203 w miejscowości Trzęsacz , obręb Trzęsacz realizowanego przez Wójta Gminy Rewal.

Do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dołączono następujące dokumenty:

- kartę informacyjna przedsięwzięcia,

- poświadczoną przez właściwy organ kopie mapy ewidencyjnej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,

- wypis z ewidencji gruntów,

- informację o braku aktualnego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

- mapę z oznaczoną trasą przebiegu kanalizacji.

 

Zgodnie z art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (Dz. U. Nr 199,poz..1227 z późniejszymi zmianami) wniosek spełniał wymogi ustawowe w związku z czym Wójt Gminy Rewal na podstawie art. 49 i art. 61 wszczął postępowanie administracyjne zmierzające do wydania decyzji środowiskowej. W toku postępowania w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla planowanego przedsięwzięcia, Referat Planowania Przestrzennego, Urbanistyki i Ochrony Środowiska w Urzędzie Gminy w Rewalu pismem PUŚ.6220/6/2/2011. MH z dnia 06 kwietnia 2011 r. zawiadomił strony poprzez obwieszczenie - zgodnie z art. 74 ust 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (Dz. U. Nr 199,poz..1227 z późniejszymi zmianami) oraz art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. Nr 98, poz. 1071 z 2000 r. z późniejszymi zmianami - o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów opiniujących, informując o możliwości stron postępowania o prawie do aktywnego udziału w każdym stadium postępowania w tym o możliwości składania uwag i wniosków. W odniesieniu do przedstawionych w toku prowadzonego postępowania materiałów do tutejszego Referatu nie wpłynęły żadne uwagi i wnioski.

 

Inwestycja zakwalifikowana została do przedsięwzięć wymienionych w § 3 ust. 1 pkt 79, tj. sieci kanalizacyjne o całkowitej długości przedsięwzięcia nie mniejszej niż 1 km, z wyłączeniem ich przebudowy metodą bezwykopową oraz przyłączy do budynków, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z Nr 213, poz. 1397 z późniejszymi zmianami). Zgodnie z tym rozporządzeniem przedmiotowa inwestycji zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko może być wymagany. W związku z powyższym dla planowanej inwestycji wymagane jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

 

W toku prowadzonego postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, na podstawie art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (Dz. U. Nr 199,poz.1227 z późniejszymi zmianami) oraz art.106 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. Nr 98, poz. 1071 z 2000 r. z późniejszymi zmianami) przekazując w załączeniu wniosek o wydanie decyzji środowiskowej oraz kartę informacyjną zawierającą dane określone w art. 3 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (Dz. U. Nr 199,poz.1227 z późniejszymi zmianami) Referat Planowania Przestrzennego, Urbanistyki i Ochrony Środowiska urzędy Gminy w Rewalu wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie o wydanie opinii w sprawie obowiązku sporządzenia i zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla inwestycji objętej wnioskiem. Postanowieniem z dnia 01 czerwca 2011 r. (wpłynęło do Urzędu Gminy dnia 06 czerwca br.), sygn. . WOOŚ-TŚ.4240.141.2011.MS Regionalny dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie wydał opinię o odstąpieniu od konieczności sporządzenia raportu oddziaływaniu przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko. W swoim uzasadnieniu napisał, że uciążliwości związane z realizacja inwestycji będą krótkotrwałe i ograniczą się do czasu trwania budowy kanalizacji a późniejsza eksploatacja nie wpłynie znacząco na środowisko. Przedsięwzięcie to ma na celu rozwój gospodarczy Gminy, a także podniesienie walorów estetycznych obszaru w którym jest zlokalizowane w związku z czym po przeanalizowaniu przesłanych dokumentów, kierując się usytuowaniem, charakterem, rodzajem i skalą oddziaływania, stwierdził, że przedmiotowe przedsięwzięcie nie należy do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, w związku z czym odstąpił od obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami w tym zakresie.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny na postawie art. 64 w związku z art. 78 ust . 1 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (Dz. U. Nr 199,poz.1227 z późniejszymi zmianami) wydał opinię sanitarną z dnia 18 kwietnia 2011 r., znak : PS-N.NZ-403-07/11, o braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. W swoim uzasadnieniu wskazał, że w wyniku analizy dostarczonej dokumentacji stwierdził, że przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie negatywnie oddziaływać na zdrowie i życie ludzi.

 

Organ wydający decyzję dodatkowo przeprowadził analizę przedmiotowego przedsięwzięcia w odniesieniu do uwarunkowań określonych w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (Dz. U. Nr 199,poz..1227 z późniejszymi zmianami) oraz Załączniku III Dyrektywy Rady z dnia 27 czerwca 1985 r. w sprawie oceny skutk6w wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko naturalne 85/337/EWG (Dz. U. L 175 z 5.7. 1985, str. 40), znowelizowanej Dyrektywy Rady 97/11/WE z dnia 3 marca 1997 r. oraz Dyrektywy 2003/35/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 maja 2003 r. - kryteria selekcji.

 

1. Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia, z uwzględnieniem:

 

  1. skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji.

 

Planowana inwestycja zlokalizowana jest w województwie zachodniopomorskim w powiecie gryfickim, w gminie Rewal w miejscowości Trzęsacz. Planowana inwestycja polega na budowie kanalizacji deszczowa w Trzęsaczu w ulicach : Parkowa, Zaułek, Krańcowa, Letniskowa, Łąkowa, Pogodna, Olsztynowa realizowanego na działkach nr 4/28, 25, 48, 82, 105, 121, 122, 129, 158, 182/1, 183/3, 202/17, 202/18 oraz 203 w miejscowości Trzęsacz , obręb Trzęsacz realizowanego przez Wójta Gminy Rewal. W ramach realizacji planowanej inwestycji planuje się wykonanie kanałów, studzienek rewizyjnych oraz studni z osadnikiem. Na trasie planowanej inwestycji nie występują drzewa i krzewy, w związku z powyższym nie ma potrzeby wykonania ich wycinki.

Wody opadowe odprowadzane będą do rowu melioracyjnego w km 3 + 204 który jest lewostronnym dopływu kanału Dreżewo-Rybice.

Realizacja inwestycji pozwoli na zapewnienie właściwego odprowadzania wód opadowych a tym samym podniesie standard i wyeliminuje zagrożenie sanitarne.

 

  1. Powiązań z innymi przedsięwzięciami w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.

 

W związku z rodzajem oraz zakresem planowanego przedsięwzięcia istnieje możliwość kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na obszarze, na którym będzie oddziaływać przedsięwzięcie. Kumulacja oddziaływań może nastąpić podczas realizacji planowanej inwestycji i będzie spowodowane nakładaniem się emisji hałasu oraz emisji zanieczyszczeń do powietrza. Po przeanalizowaniu dostępnych danych oraz informacji uzyskanych od Inwestora stwierdzono, że oddziaływanie to będzie krótkotrwałe i ustanie po zakończeniu prac budowlanych. Z uwagi na charakter planowanej inwestycji, w trakcie jej funkcjonowania nie przewiduje się wystąpienia skumulowanego wpływu planowanej inwestycji z innymi inwestycjami.

 

  1. Wykorzystania zasobów naturalnych.

 

W fazie realizacji inwestycji polegającej na budowie kanalizacji wykorzystana zostanie energia w postaci paliw do maszyn wykorzystywanych podczas realizacji inwestycji, przede wszystkim robót związanych z prowadzeniem wykopów. Wykopy wykonane będą mechanicznie i częściowo ręcznie. Kanalizacja deszczowa wykonana zostanie poprzez ułożenie przewodów grawitacyjnych w gruncie. Zakłada się także, iż część kanalizacji ok. 181 m wykonana będzie przewiertem sterowanym.

Na etapie realizacji planowanej inwestycji wykorzystanie zasobów ograniczy się również do wykorzystania wody, która zostanie wykorzystana do celów budowlanych oraz energii elektrycznej. Ponadto planuje się wykorzystanie cementu. Planowana inwestycja nie będzie generować w fazie eksploatacji zapotrzebowania na surowce, materiały, paliwa oraz energię.

 

  1. Emisji i występowania innych uciążliwości

 

Na etapie budowy wystąpi emisja hałasu i pyłu powstającego przy pracy maszyn i urządzeń wykonujących roboty ziemne, emisja spalin pochodzących z silników pracujących maszyn i środków transportu. Wymienione uciążliwości będą krótkotrwałe i będą występowały tylko w fazie prowadzonych prac. W celu zminimalizowania tych emisji podczas realizacji inwestycji wykorzystany zostanie sprzęt o wysokiej, jakości technicznej, a roboty ziemne prowadzone będą wyłącznie w porze dnia. Po zrealizowaniu planowanego przedsięwzięcia nie przewiduje się na etapie jej eksploatacji dodatkowych uciążliwości i emisji. W trakcie prowadzenia prac budowlanych wytworzone będą odpady tj. gleba i ziemia, w tym kamienie, odpady komunalne i inne. Odpady powstałe podczas prowadzonych prac będą magazynowane w spos6b selektywny oraz bezpieczny dla środowiska i przekazane zostaną specjalistycznym firmom posiadającym odpowiednie pozwolenie na odbiór i transport odpadów. Grunt z wykopów zostanie zagospodarowany przy ich zasypywaniu, a po zakończeniu prac teren inwestycji zostanie uporządkowany. Budowa kanalizacji pozwoli na zmniejszenie istniejących uciążliwości.

W fazie realizacji przedsięwzięcia największa intensywność gazów i pyłów emitowanych do powietrza pochodzić będzie ze środków transportu i maszyn budowlanych. Zwiększy się emisja zanieczyszczeń gazowych zawartych w spalinach maszyn i pojazdów pracujących na budowie oraz ilość pyłów z uwagi na intensywniejszy ruch pojazdów. Nie będą to jednak emisje, które stanowiły by zagrożenie dla środowiska oraz pogorszyły jego jakość i stan.

Realizacja planowanego przedsięwzięcia będzie również źródłem emisji hałasu tylko w czasie prowadzenia prac budowlanych, która ze względu na okresowy charakter nie będzie stanowić uciążliwości dla mieszkańców. Inwestycja prowadzona będzie w porze dziennej zgodnie z uchwałą Nr XLIX/341/09 Rady Gminy Rewal z dnia 22 października 2009 roku w sprawie ustanowienia ograniczeń, co do czasu funkcjonowania instalacji lub korzystania z urządzeń emitujących hałas negatywnie oddziałujących na środowisko na terenie Gminy Rewal.

W trakcie realizacji inwestycji wody podziemne i powierzchniowe zostaną zabezpieczone poprzez prowadzenie robót ziemnych tak, aby uniknąć zanieczyszczenia środowiska gruntowo-wodnego odpadami stałymi i ciekłych, jak również substancjami ropopochodnymi. Sprzyjać temu ma wykorzystywanie w trakcie realizacji inwestycji sprawnego sprzętu, o wysokiej, jakości technicznej. Z uwagi na fakt, iż wykopy prowadzone będą w wierzchniej warstwie gleby, można stwierdzić, iż w związku z tym realizacja inwestycji nie wpłynie negatywnie na stan wód podziemnych. Z uwagi na wysoką szczelność użytych materiałów i wytrzymałość, budowa kanalizacji nie zagrozi środowisku gruntowo-wodnemu. W ramach realizacji inwestycji nie będą budowane drogi dojazdowe a transport materiałów będzie odbywał się po istniejących grogach. Przedsięwzięcie nie generuje powstania ścieków technologicznych.

Realizacja przedmiotowego przedsięwzięcia nie wpłynie na zmiany elementów krajobrazu ww. działek oraz działek sąsiednich. Ewentualne zmiany terenu wynikać będą z prowadzenia prac budowlanych i obejmowały będą tylko obszar działek, na których realizowane będzie przedmiotowe przedsięwzięcie.

 

  1. Ryzyka wystąpienia poważnej awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii.

 

Uwzględniając charakter inwestycji stwierdza się, że zastosowane rozwiązania inwestycyjne nie będą przyczyną poważnej awarii przemysłowej. Realizacja inwestycji nie spowoduje wprowadzenia do środowiska substancji i energii, które mogłyby negatywnie wpłynąć na środowisko w tym na życie i zdrowie ludzi.

Uciążliwości powstałe w trakcie realizacji inwestycji będą mieć charakter krótkotrwały. Ich podstawowa przyczyną będzie wzrost zapylenia o charakterze naturalnym oraz wzrost hałasu spowodowany pracą wykorzystywanych maszyn, tj. koparki, pojazdów transportowych. W trakcie eksploatacji nie przewiduje się powstania poważnej awarii, która mogłaby wpłynąć znacząco na środowisko.

 

2. Usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego- uwzględniające:

 

  1. obszary wodno - błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych:

 

Na terenie realizacji przedsięwzięcia nie występują tego typu obszary.

 

  1. obszary wybrzeży

 

Planowane przedsięwzięcie nie jest zlokalizowane na obszarze wybrzeża.

 

  1. obszary górskie lub leśne

 

Na terenie realizacji przedsięwzięcia nie występują tego typu obszary.

 

  1. obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wody i obszary chronione zbiorników wód śródlądowych

 

Na terenie realizacji przedsięwzięcia nie występują tego typu obszary.

 

  1. obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony przyrody.

 

Przedmiotowa inwestycji zlokalizowana jest poza obszarem objętym programem europejskiej sieci Natura 2000, tj. specjalnym obszarze ochrony siedlisk PLH320017 "Trzebiatowsko-Kołobrzeski Pas Nadmorski", powołanym z uwagi na ochronę siedlisk przyrodniczych, siedlisk gatunk6w roślin i zwierząt, jak również na obszarze specjalnej ochrony ptaków PLB320010 ,Wybrzeże Trzebiatowskie", powołanym z uwagi na ochronę gatunków ptaków oraz ich siedlisk. Najbliżej zlokalizowany obszar natur owy zlokalizowany jest w odległości 450 m od planowanej inwestycji.

Planowane przedsięwzięcie realizowane będzie w pasie istniejącej, użytkowanej drogi, na terenie, której nie występują siedliska przyrodnicze z załącznika do Dyrektywy Siedliskowej. W związku z powyższym realizacja tego zadania nie spowoduje zniszczenia siedlisk przyrodniczych, siedlisk gatunków roślin i zwierząt, dla których ochrony wyznaczono obszary Natura 2000.

Z zapisów Waloryzacji przyrodniczej gminy Rewal (Szczecin BKP, 1997) wynika, iż działki objęte inwestycją nie znajdują się na terenach projektowanych i proponowanych form ochrony przyrody, dlatego tez można uznać, iż wykonanie zamierzonych prac nie wpłynie negatywie na te obszary. Na terenie ww. działek nie stwierdzono występowania chronionych gatunk6w roślin i zwierząt wyszczególnionych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 28 września 2004 r. w sprawie gatunków dziko występujących zwierząt objętych ochroną (Dz. U. Nr 220, poz. 2237) oraz z dnia 9 lipca 2004 w sprawie gatunków dziko występujących roślin objętych ochroną (Dz. U. Nr 168 poz.1764).

Realizacja inwestycji nie uszczupli zasobów szaty roślinnej wskazanego terenu, z uwagi na fakt, iż pas istniejącej drogi gminnej, pozbawiony jest roślinnością, która mogłaby podlegać ochronie prawnej. Teren inwestycji stanowi obszar przekształcony antropogenicznie poprzez działalność człowieka, gdyż przedsięwzięcie zlokalizowane jest na terenie zagospodarowanym i zabudowanym. Realizacja przedmiotowego zadania nie wpłynie na zmiany elementów krajobrazu ww. działek oraz działek sąsiednich. Ewentualne zmiany terenu będą wynikać z prowadzonych prac budowlanych i obejmować będą tylko teren wymienionych we wniosku działek, na których realizowane będzie przedsięwzięcie.

W związku z powyższym, można stwierdzić, iż planowane zamierzenie nie uszczupli zasobów środowiska naturalnego, a także nie nastapi, zniszczenie siedlisk przyrodniczych, gdyż na terenie działek oraz ich sąsiedztwie nie stwierdzono ich występowania, co zostało stwierdzone na podstawie Waloryzacji przyrodniczej Gminy Rewal oraz Waloryzacji województwa zachodniopomorskiego (Szczecin, BKP 2010 r.).

 

  1. obszary, na których standardy środowiska zostały przekroczone.

 

Na terenie realizacji przedsięwzięcia nie występują tego typu obszary.

 

  1. obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne.

 

Na terenie realizacji przedsięwzięcia nie występują tego typu obszary. Nie stwierdzono tu również obiektów objętych ochroną zabytków.

 

  1. obszary przylegające do jezior

 

Zamierzone przedsięwzięcie nie przylega do jezior. Najbliżej usytuowane jezioro to Jezioro Liwia Łuża zlokalizowane w miejscowości Niechorze.

 

j) uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej

 

Na terenie realizacji przedsięwzięcia nie występują uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej.

 

3. Rodzaj i skalę możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wymienionych pkt 1 i 2, wynikające z :

 

  1. zasięgu oddziaływania - obszaru geograficznego i liczby ludności, na która przedsięwzięcie może oddziaływać.

 

Zasięg oddziaływania planowanej inwestycji ograniczony będzie do terenu objętego inwestycją. Najbliższa zabudowa mieszkaniowa zlokalizowana jest w odległości ok. 10 m od planowanej inwestycji. Wykonywanie prac budowlanych w porze dziennej przy użyciu sprawnego, wysokiej jakości sprzętu, ograniczy uciążliwości w postaci emisji hałasu oraz emisji zanieczyszczeń najbliżej zlokalizowanych terenów chronionych akustycznie, tj. zabudowy mieszkaniowej.

 

  1. transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze.

 

Ze względu na charakter i lokalizację inwestycji nie wystąpi transgraniczne oddziaływanie przedsięwzięcia.

 

  1. wielkości i złożoności oddziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury

 

Skala i złożoność oddziaływania negatywnego obejmie najbliższe sąsiedztwo prowadzonych robót i nie przekroczy terenu objętego wnioskiem. Są to roboty obojętne dla środowiska lub ewentualnie mające chwilowy lokalny wpływ na środowisko. Nie spowoduje to stałej zmiany sposobu wykorzystania terenu.

 

  1. prawdopodobieństwo oddziaływania

 

Oddziaływanie przedsięwzięcia na środowisko ograniczy się wyłącznie do godzin pracy i będzie miało charakter lokalny. Uciążliwości, jakie związane są z omawianym przedsięwzięciem wiążą się głównie z hałasem pochodzącym od maszyn oraz pojazdów transportujących materiały budowlane a także emisja do powietrza spalin i pylenia podczas prowadzenia prac ziemnych oraz załadunku materiału.

Analizując przedstawione przez inwestora w karcie informacyjnej przedsięwzięcie oraz działania minimalizujące, tj. zastosowanie urządzeń i maszyn spełniających polskie normy, użytkowanie tego sprzętu zgodnie z wymogami BHP, systematycznie wywożenie odpadów, zabezpieczenie środowiska gruntowo-wodnego przed możliwymi wyciekami z pracujących maszyn, stwierdza się, iż dostatecznie zabezpieczą one środowisko przed ewentualnym negatywnym wpływem realizacji przedsięwzięcia. Ponadto z uwagi na sąsiedztwo z terenem, na którym znajduje się zabudowa, inwestor głośne prace budowlane wykonywał będzie wyłącznie w porze dziennej i zgodnie z Uchwałą NR XLIX/341/09 Rady Gminy w Rewalu w sprawie ustanowienia ograniczeń, co do czasu funkcjonowania instalacji lub korzystania z urządzeń emitujących hałas negatywnie oddziałujący na środowisko na terenie Gminny Rewal. Ocenia się, że przy odpowiedniej organizacji prowadzonych prac uciążliwości w postaci drgań, pochodzących z pracującego sprzętu nie przekroczą poziomów dopuszczalnych, w związku, z czym nie wpłyną negatywnie na tereny chronione akustycznie, tj. zabudowę zlokalizowaną w sąsiedztwie planowanej inwestycji.

 

 

 

e ) czas trwania, częstotliwości i odwracalność oddziaływania

Czas trwania możliwego oddziaływania na środowisko i otoczenie sąsiadujące będzie wynikał z przewidzianego przez Inwestora czasu pracy. Bezpośrednie oddziaływanie będzie krótkotrwałe i nie wpłynie na pogorszenie stanu środowiska przyrodniczego.

Po przeanalizowania wniosku inwestora stwierdzono, że oddziaływanie realizacji inwestycji na jakość powietrza, klimat akustyczny i wody podziemne nie będzie istotne przy zastosowaniu przez inwestora działań minimalizujących. Z uwagi na fakt, iż nie planuje się wprowadzić do środowiska materiałów i substancji niebezpiecznych, których niewłaściwe wykorzystywanie mogłoby w sposób nieodwracalny zanieczyścić środowisko, uznano, że planowana inwestycja będzie miała charakter odwracalny.

 

Po przeprowadzonej analizie na podstawie przedłożonych materiałów i po przeanalizowaniu wpływu inwestycji na środowisko - kierując się kryteriami zawartymi w art. 63 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w szczególności ze względu na:

- charakterystykę przedsięwzięcia, które nie będzie powodować negatywnego oddziaływania na środowisko;

- przewidywaną ilość substancji i energii wprowadzanych do środowiska;

- usytuowanie przedsięwzięcia, które będzie zajmować obszar, na którym nie ma dóbr mineralnych, siedlisk zwierząt, pomników przyrody podlegających ochronie;

- rodzaj i skalę przedsięwzięcia, które z racji charakteru nie pociąga za sobą zagrożeń dla stanu środowiska, tym bardziej znaczących oddziaływań, nie stwierdzono potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko dla rozpatrywanego przedsięwzięcia. Przedsięwzięcie polegające na budowie kanalizacji deszczowa w Trzęsaczu w ulicach : Parkowa, Zaułek, Krańcowa, Letniskowa, Łąkowa, Pogodna, Olsztynowa realizowanego na działkach nr 4/28, 25, 48, 82, 105, 121, 122, 129, 158, 182/1, 183/3, 202/17, 202/18 oraz 203 w miejscowości Trzęsacz , obręb Trzęsacz realizowanego przez Wójta Gminy Rewal należy do typowych przedsięwzięć z zakresu odnawiania terenu tj. ulic, chodników, placów oraz terenów zielonych poprzez wbudowanie kanalizacji deszczowej z niezbędnymi urządzeniami i armaturą, których celem jest poprawa stanu sanitarnego omawianego terenu..

 

W związku z powyższym orzeczono jak w sentencji.

 

 

Pouczenie

Na niniejsze postanowienie nie służy Stronom prawo wniesienia zażalenia zgodnie z art. 141 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity - Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami).

 

 

 

 

 

 

 

 

Otrzymują:

    1. Wójt Gminy Rewal - za pośrednictwem Pana Zbigniewa Gliżniewicza, ul. Przestrzenna 16, 72-300 Gryfice

    2. Pozostałe strony postępowania zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. Nr 98, poz. 1071 z 2000 r. z późniejszymi zmianami), w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (Dz. U. Nr 199,poz..1227 z późniejszymi zmianami).

    3. Referat Planowania Przestrzennego, Urbanistyki i Ochrony Środowiska, Urząd Gminy Rewal.

Do wiadomości:

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie.

  2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gryficach.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
14 cze 2011

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
14 cze 2011, godz. 19:17

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
14 cze 2011, godz. 19:18