Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt protokołu z VIII sesji Rady Gminy


P R O T O K Ó Ł Nr VIII / 11

VIII absolutoryjnej sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 15 kwietnia 2011 roku

w Gminnym Ośrodku Kultury ul. Słowackiego 1a, w Rewalu

Sesję rozpoczęto w dniu 15 kwietnia 2011r. o godz. 10.00 i zakończono o godz. 12:20. Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy - p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska, która na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 14 radnych. Nieobecny radny - p. Piotr Lęcznar - usprawiedliwiony. Ustawowy skład Rady 15 osób - bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady - 8 osób -
co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Po stwierdzeniu quorum Przewodnicząca Rady p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska przywitała przybyłych na obrady radnych i zaproszonych gości.

Przewodnicząca Rady przedstawiła porządek obrad informując o wycofaniu z porządku obrad punktu 2. Przyjęcie protokołu z Gminy, ponieważ radny p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk przed sesją złożył wniosek o wprowadzenie korekty, w związku z czym przyjęcie protokołu z VII sesji przełożono na kolejną, IX sesję Rady Gminy. Przewodnicząca poinformowała również o wprowadzeniu punktu 8. Przeznaczenie nieruchomości do dzierżawy. Na wspólnym posiedzeniu Komisji w dniu 12 kwietnia 2011r. projekt w/w uchwały zawarty był w projekcie uchwały w sprawie gospodarowania mieniem komunalnym. Na wniosek radnego p. Andrzeja Brzezińskiego został wyodrębniony, aby stanowił odrębną uchwałę.

P O R Z Ą D E K O B R A D

VIII ABSOLUTORYJNEJ SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 15 kwietnia 2011 roku

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

  2. Przedstawienie porządku obrad

  3. Informacja Wójta Gminy o działalności od 25 marca 2011r.

  4. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów

  5. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2010r. oraz podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy,

    1. relacja sprawozdawcy,

    2. stanowiska Komisji Rady,

    3. dyskusja,

    4. podjęcie uchwały.

  6. Zatwierdzenie planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Rewal,

    1. relacja sprawozdawcy,

    2. stanowiska Komisji Rady,

    3. dyskusja,

    4. podjęcie uchwały.

  7. Gospodarowanie mieniem komunalnym,

    1. relacja sprawozdawcy,

    2. stanowiska Komisji Rady,

    3. dyskusja,

    4. podjęcie uchwały.

  8. Przeznaczenie nieruchomości do dzierżawy,

    1. relacja sprawozdawcy,

    2. stanowiska Komisji Rady,

    3. dyskusja,

    4. podjęcie uchwały.

  9. Wprowadzenie zmian w uchwale Nr VII/42/11 z dnia 25 marca 2011r. w sprawie ustanowienia logo Gminy Rewal,

    1. relacja sprawozdawcy,

    2. stanowiska Komisji Rady,

    3. dyskusja,

    4. podjęcie uchwały.

  10. Wolne wnioski i zapytania

  11. Zakończenie obrad

Przedstawiony porządek obrad został poddany głosowaniu. Za przyjęciem porządku obrad głosowało 14 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie, w związku z tym przystąpiono do jego realizacji.

Ad. 3. Informacja Wójta Gminy o działalności od 25 marca 2011r.

Rozstrzygnęliśmy przetarg na ul. Łokietka - 8,5 mln, podpisanie umowy będzie w okolicach Wielkanocy.

Jesteśmy przed podpisaniem umowy z FHUGrabowiecki dot. sprzątania miejscowości.

Rozstrzygnęliśmy przetarg na rewitalizację i modernizację Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej na 39 mln zł. Mamy nadzieję, że jeszcze przed sezonem wejdziemy na inwestycję.

Nie powiodło się rozstrzygnięcie przetargu na ścieżkę rowerową. Nie wpłynęła żadna oferta. Po sezonie ogłosimy przetarg ponownie i być może do końca tego roku ta ścieżka rowerowa zostanie zrealizowana.

Ogłosiliśmy przetargi na ul. Parkową.

Centrum Ratownictwa jest w trakcie odbioru.

Centrum Rewala - widać duże zmiany - w tej chwili równolegle pracuje od 3 do 5 firm.

Wizualizacje i ostateczne odbiory zostały ustalone.

W trakcie budowy jest toaleta przy przystanku autobusowym.

Rozpoczynamy ostatni etap realizacji Atrium w Pobierowie. Umowy zostały już podpisane. Do sezonu zostanie ten temat już zakończony.

Archiwum w Urzędzie Gminy - inwestycja zakończona.

Ul. Sztormowa w Pogorzelicy - zakończona.

Podpisaliśmy umowę na projekt Al. Lipowej i ul. Ogrodowej.

Na pozostałych drogach wracamy na inwestycje.

Ul. Klipowa w Trzęsacz - inwestycja nie jest zakończona.

Oświetlenie - w trakcie realizacji, stawiane są nowe lampy.

Jezioro Liwia Łuża - na sesji majowej chcielibyśmy uroczyście podpisać umowę o współpracy z Polskim Związkiem Wędkarskim., który ogłosi oficjalne przejęcie jeziora.

Rozpoczęły się porządki przed sezonem i świętami.

Odbyły się testy szóstoklasistów i gimnazjalistów woj. Lubuskie, woj. Zachodniopomorskie. Byliśmy najlepszą gminą w regionie i trzecią lub czwartą w województwie zachodniopomorskim.

Złożyliśmy wnioski na kąpieliska.

Złożyliśmy aplikację o „Błękitne flagi”.

Wczoraj zakończyła się inspekcja Polskiego Związku Piłki Siatkowej i Europejskiej Federacji Piłki Siatkowej na temat przyszłorocznego finału mistrzostw Europy w siatkówce juniorów.
W związku z tym tematem będziemy musieli się spotkań jeszcze raz, ponieważ okazało się,
że sala jest za wąska o 3m. Będzie trzeba przesunąć ścianę, albo zrezygnować z mistrzostw.

Trwa akcja „Wakacje za jeden uśmiech”. Na stronie www.rewal.pl można zobaczyć, że cieszy się ona bardzo dobrą popularnością. Już w tej chwili wpłynęło około 1000 zdjęć.

Jesteśmy w trakcie kontroli Najwyższej Izby Kontroli, która przeprowadza kontrolę dot. przetargów i audytu wewnętrznego. Będzie trwała do 15 lub 16 maja.

W ostatnich dwóch tygodniach odbyło się 7 zebrań wiejskich - w tym roku odnotowano rekordową frekwencję.

Ad. 4. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów

P. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk poprosił o przedstawienie działań, jakie zostały podjęte w związku z podjęciem uchwały w sprawie przystąpienie Gminy Rewal do Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Rybacka Morza i Zalewu”.

W tej sprawie wypowiedział się radny p. Karol Ciszek.

P. Zygmunt Wołejszo - zapytał o sprawę odwodnienia ul. Łokietka oraz co zostało dotychczas zrobione w związku z tą sprawą, ponieważ istnieje niebezpieczeństwo zalania.

P. B. Woźniak - w związki ze składaną interpelacją o podanie kosztów ogrzewania szkół, poinformował, że w odpowiedzi podana została kwota 560 540zł. Poinformował również, że jego zdaniem aktualna bardzo niekorzystna umowa dot. ogrzewania powinna zostać zerwana, nawet z poniesieniem konsekwencji.

P. W Brzezińska przekazała pisemne odpowiedzi na 3 interpelacje z ostatniej sesji.

P. Robert Skraburski:

Ul. Łokietka - odbyło się spotkanie w związku z projektowaniem ul. Łokietka, w poniedziałek będzie kolejne spotkanie z projektantami wszelkich mediów na tej ulicy.. Jest propozycja podziału nieruchomości zainteresowanych stron. Jeżeli ta propozycja podziału zyska aprobatę właścicieli nieruchomości przez którą musi przechodzić nasz kolektor deszczowy, to problem będzie rozwiązany. Nie ma innej możliwości odwodnienia tej części Rewala.

Ad. 5. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2010r. oraz podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy,

P. Seweryn Babiło w związku z uchwałą w sprawie udzielenia absolutorium wójtowi gminy przedstawił opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej.

P. K. Kwiatkowski odczytał uchwałę komisji Rewizyjnej opiniującą pozytywnie wykonanie budżetu za 2010r. i wnioskującą do Rady Gminy o udzielenie wójtowi absolutorium za 2010r.

P. B. Woźniak - zapytał jaka była ilość korekt budżetu była 2010r. i jakich kwot one dotyczyły

P. Seweryn Babiło odpowiedział, że podjętych było 10 uchwał w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie. Zmian w budżecie dokonywali m. in. pracownicy.

P. Zygmunt Wołejszo poprosił o informację na temat długu gminy.

P. Seweryn Babiło odpowiedział na pytanie p. Zygmunta Wołejszo.

P. Robert Skraburski przedstawił prezentację pt. „Wykonanie budżetu Gminy Rewal za 2010 rok”.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad. 6. Zatwierdzenie planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Rewal,

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie

Komisja Strategii i Rozwoju przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została podjęta większością głosów.

Ad. 7. Gospodarowanie mieniem komunalnym

Projekt uchwały omówiła p. Ewa Korczyńska.

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie z następującymi ustaleniami: w §1 pkt. 1,2,3,4,5,6 i 12 na 3 lata, pkt. 11 i 13 na 1 rok, pkt. 8 i 10 wykreśliliśmy, pkt. 7 i 9 - nie wyraziliśmy zgody, w §3 okres dzierżawy zmieniliśmy na 30 lat.

Komisja Strategii i Rozwoju przyjęła przedłożony projekt pozytywnie z naniesionymi poprawkami.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych.

Uchwała została podjęta większością głosów.

Ad. 8. Przeznaczenie nieruchomości do dzierżawy

Projekt uchwały omówiła p. Ewa Korczyńska, jednocześnie podsumowując wszystkie poprawki jakie zostały wprowadzone zgodnie z ustaleniami na posiedzeniu Komisji.

P. Jacek Jędrzejko zadał pytanie dot. pkt. 39 - ul. Zgody - brakuje tam zapisu ustalonego na posiedzeniu Komisji: „do rozpoczęcia inwestycji budowy molo”.

Przy ogródku na ul. Mickiewicza - przenieśliśmy ten ogródek na ul. Ciechanowską, natomiast mapka została z zaznaczonym ogródkiem na ul. Mickiewicza.

P. Zygmunt Wołejszo zaproponował usunięcie mapki w pkt. 43.

P. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk - jest to bardzo ważna uchwała obejmująca wiele lat. Jest ona jednym z wielu elementów dotyczących planu gospodarowania plażami, oprócz tego bezpieczeństwo, kąpieliska to jest działalność typowo gospodarcza przynosząca zyski dla gminy. Zwracam się z apelem do radnych i rad sołeckich, aby podjęcie tej uchwały nie zakończyło się wyłącznie jej przyjęciem, ale żebyśmy przyjęli również obowiązek przy pracach, na jakie musimy się zdecydować. Co będzie dalej z tymi plażami?
Nasza odpowiedzialność nie kończy się z momentem podjęcia uchwały. Proszę, aby radni zaangażowali się do tego, jakie będą warunki i co będą mogli robić przyszli dzierżawcy na tych plażach, żeby to było ściśle określone i przy naszym współudziale.

P. Artur Łukomski - padło pytanie o kwoty minimalne, czy będziemy mieli na nie wpływ.
Czy pan wójt odpowie nam na to pytanie jeszcze przed głosowaniem?

P. Wójt - ta uchwała wywołuje wiele kontrowersji, ale pozwoli nam ona pełne uzasadnienie wszystkich przetargów. Chciałbym zadeklarować pełną współpracę, aby p. Ewa Korczyńska przeprowadziła konsultację ze wszystkimi radami sołeckimi, z wszystkimi radnymi. Niech radni wybiorą spośród siebie 2 lub 3 osoby, które będą pracowały nad tym przetargiem. Ustalą ceny minimalne, ja też będę brał udział w tych posiedzeniach. Poruszymy temat dyskotek na plaży. Nie chcemy namiotów na plaży. Chcemy aby w warunkach przetargu był jeszcze jeden zapis, aby po każdym roku działalność stosowana była ocena, która będzie miała decydujący wpływ na to, czy chcemy przedłużać umowę z daną osobą, czy będzie ona podlegała ponownemu przetargowi. Chciałbym, żebyście państwo zadeklarowali chęć uczestniczenia w przetargach. Mamy 3 tygodnie aby wypracować ostateczny wzór przetargu.

Jeśli nie ustalimy najważniejszych kwestii i nie dojdziemy do porozumienia, możemy przetargu po prostu nie ogłosić. Podjęcie tej uchwały daje jedynie możliwość przygotowania całej procedury przetargowej.

P. Artur Łukomski - pan wójt uspokoił mnie swoją wypowiedzią, jeśli możemy dojść do pewnego konsensusu i sformułować odpowiednie obostrzenia, aby działalność nie wykraczała poza ramy.

Komisja Społeczno-Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt pozytywnie.

Komisja Budżetowa zaopiniowała przedłożony projekt pozytywnie ze zmianami.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych, 1 radny głosował przeciwko przyjęciu uchwały. Uchwała została podjęta większością głosów.

Ad. 9. Wprowadzenie zmian w uchwale Nr VII/42/11 z dnia 25 marca 2011r. w sprawie ustanowienia logo Gminy Rewal.

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju przyjęła przedłożony projekt jednogłośnie pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad. 10. Wolne wnioski i zapytania

P. Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że pkt. 8. zagłosował przeciwko przyjęciu uchwały, ponieważ nie zgadza się z resztą rady co do zasadności jej podjęcia. Uchwała ta jest początkiem procesu zabudowy plaż, czemu jest całkowicie przeciwny.

P. Zygmunt Wołejszo - 5 mln zł nie ściągniętych należności - czy są z dłużnikami zawarte jakieś układy? Czy zaległości te są zaległościami chronicznymi, czyli z poprzednich lat,
czy zalegające z roku 2010?

P. Robert Skraburski - te 5 mln zł pochodzą z kilku źródeł. Są to podatki, opłaty wieczyste, sprzedaż 10-letnia, czynsze. Część tych rzeczy jest już na wykupie. Sprawy są skierowane do komornika. Pewnym standardem jest spłacanie zobowiązań w lipcu, sierpniu lub we wrześniu.

P. Wioletta Brzezińska przypomniała o tradycji żegnania starych sołtysów i witania nowych. W związku z tym odbędzie się uroczystość z tym związana w dniu 20 maja 2011r.

Ad.11. Zakończenie obrad

O godz. 12:20 zakończono obrady VIII absolutoryjnej Sesji Rady Gminy.

Protokółował Przewodnicząca Rady

………………………………………… …………………………………………

Strona | 5


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
18 maj 2011

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
30 maj 2011, godz. 13:53