Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół

P R O T O K Ó Ł    Nr VII/ 15

VII nadzwyczajnej sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 19 stycznia 2015 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

 

Sesję rozpoczęła w dniu 19 stycznia 2015r. o godz. 15:02 Przewodnicząca Rady Gminy – p. Agnieszka Tasarz.

Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne - uczestniczy 11 radnych. Nieobecni Radni: Andrzej Brzeziński, Jacek Domański, Ryszard Gutowski, Leszek Kosik - usprawiedliwieni.

Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. 

 

Przewodnicząca Rady odczytała porządek obrad a następnie  poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem porządku obrad głosowało 11 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

VII Nadzwyczajnej SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 19.01.2015 roku

1.Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

2.Przedstawienie porządku obrad

3. Projekt  uchwały w sprawie: powołania Skarbnika Gminy Rewal

     a)relacja sprawozdawcy,

     b)stanowiska Komisji Rady,

     c)dyskusja,

     d)podjęcie uchwały

4. Wolne wnioski i zapytania

5. Zakończenie obrad

 

Przewodnicząca Rady przystąpiła do procedowania projektu uchwały.

 

Ad.3. Projekt uchwały w sprawie: powołania Skarbnika Gminy Rewal

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o relację sprawozdawcy.

 

p. Robert Skraburski – Wójt Gminy przedstawił Panią Iwonę Bulanowską – kandydatkę na stanowisko Skarbnika Gminy Rewal, argumentując, że jej wykształcenie oraz doświadczenie nabyte m.in. podczas pracy w samorządzie przez okres czterech lat w Gminie Myślibórz wskazuje na to, że Pani Iwona może pełnić taką funkcję.

Pani Iwona Bulanowska zapoznała się z problemami Gminy Rewal i wyraziła chęć zmierzenia się z nimi.

 

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem odczytanego projektu uchwały głosowało 11 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 4. Wolne wnioski i zapytania

P. Robert Skraburski podziękował za zorganizowanie sesji nadzwyczajnej i przyjęcie przedłożonego projektu uchwały.

P. Bogusław Woźniak zapytał p. Iwonę Bulanowską, czy zapoznała się już przynajmniej w sposób ogólny z treścią Raportu Regionalnej Izby Obrachunkowej z czerwca 2014r. i czy jest jej znane zalecenie tej instytucji, które nakazuje przygotowanie nowego planu naprawczego do dnia 5 lutego 2015r. P. Bogusław Woźniak zadał pytanie, czy eżeli dzisiaj jest 19 stycznia, jest Pani Skarbnik
w stanie przygotować do tego czasu ten dokument, aby na następnej sesji go już przyjąć.

P. Iwona Bulanowska odpowiedziała, że Raportu fizycznie w rękach nie miała, ale cały Program Naprawczy jest jej znany.

P. Bogusław Woźniak – „widzę takie niebezpieczeństwo, że ten dokument może nie zostać przygotowany w terminie”. Gdyby Pani nie dała rady przygotować tego dokumentu, proszę poinformować Przewodniczącą Rady o tym, to spróbujemy wystąpić do RIO z wnioskiem o przedłużenie tego terminu. Sprawa jest naprawdę bardzo poważna. „Wszyscy jesteśmy w stanie z Panią w sposób bardzo aktywny współpracować.” Na Skarbniku spoczywa obowiązek przygotowania tego dokumentu. „Mam sugestię do pana wójta, żeby może kogoś oddelegować do pomocy
np. z pionu inwestycji, jeżeli teraz w jakiś sposób mamy ograniczone inwestycje”.

P. Barbara Kral – długo rozmawialiśmy już na ten temat w piątek i p. Iwona Bulanowska została zapoznana z najważniejszymi fragmentami tego raportu.

P. Iwona Bulanowska – p. wójt wskazał osoby do pomocy, jeśli zajdzie taka potrzeba. Trzeba zacząć po prostu działać.

P. Zbigniew Rydzyński – radny – zapytał, czy zostanie powołana Komisja Finansowo – Naprawcza?

P. Agnieszka Tasarz – Przewodnicząca Rady poinformowała, że taka komisja zostanie powołana i do 6 lutego 2015r. zostanie formalnie zawiązana.

P. Barbara Kral – radna – może należało by wyznaczyć jakieś terminy? Może moglibyśmy jakoś pomagać?

P. Robert Skraburski – nie jestem aż takim optymistą jak Pani Skarbnik. Pani Skarbnik trzeba dać chociaż dwa dni na wdrożenie się w nasze zagadnienia finansowe. Dobrze było by, gdyby p. Skarbnik pojechała do Regionalnej Izby Obrachunkowej. Trzeba obrać jakąś strategię, czy robić budżet czy Program Naprawczy.

P. Agnieszka Tasarz przedstawiła najbliższe planowane terminy posiedzeń Rady Gminy: 3 lutego 2015r. posiedzenie Komisji, 6 lutego 2015r. VIII sesja Rady Gminy. Poprosiła, żeby przedstawić radnym dokumenty nie 2-3 dni przed sesją, tylko wcześniej.

P. Paweł Żoła – radny – chciałbym, aby p. Skarbnik zostały przedstawione oczekiwania Rady Gminy
i żeby Pani o nich pamiętała. Jeśli chodzi o Program Naprawczy, Pan Bogusław słusznie zauważył.

Te terminy są bardzo napięte. Przedsięwzięcie jest bardzo duże. Osoby z działu finansowego już od dłuższego czasu się tym zajmują. Jest to naprawdę ciężka praca. Jestem w tym względzie pesymistą.

Każdy radny jest gotowy do współpracy. Trzeba walczyć o to, żeby ten budżet został wypracowany we współpracy z Regionalną Izbą Obrachunkową. Ten program naprawczy nie dotyczy bieżącego budżetu. On ma na celu wypracować podwaliny dla przyszłych budżetów. Apeluję też o to, żebyśmy byli w tym aspekcie bezwzględnie szczerzy. Jeśli mamy wyjść z tej trudnej sytuacji, konieczna jest solidna współpraca.

 

Ad. 5. Zakończenie obrad

O godz. 15:30 zakończono, obrady VII Sesji Rady Gminy. 

 

 

   Protokołował                                                                          Przewodnicząca Rady

  Mariusz Owczarek                                                                      Agnieszka Tasarz


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
09 lut 2015

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
09 lut 2015, godz. 11:41