Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół

P R O T O K Ó Ł    Nr LVIII / 14

 

LVIII sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 3 października 2014 roku w Urzędzie Gminy Rewal

 

Sesję rozpoczęto w dniu 3 października 2014r. o godz. 10:20 Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska - Dąbrowska.

Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 12 radnych. Nieobecni radni p. Karolina Spuła – Siegień, p. Ryszard Gutowski – usprawiedliwieni. P. Marcin Smoczyk.

 O godzinie 10:45 na salę konferencyjną przybył p. Marcin Smoczyk – radny. Od tej chwili na Sali przebywa 13 radnych.

Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. 

Przewodnicząca Rady przywitała zaproszonych gości i poprosiła o wnoszenie uwag do porządku obrad.

P. Robert Skraburski – Wójt Gminy – wniósł o wykreślenie pkt. 8 projektu uchwały w sprawie: zawarcia umów dzierżawy na toalety publiczne, oraz pkt. 14  projekt uchwały w sprawie: umowy dzierżawy – Park Miniatur Latarni Morskich jak również poprosił o wycofanie pkt. 15  Projekt uchwały w sprawie: umowy dzierżawy – Park Wieloryba.

p. Jacek Jędrzejko – radny poprosił o wycofanie z porządku obrad pkt. 7 Projekt uchwały w sprawie: uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego CENTRUM USŁUGOWE m. Pobierowo, gm. Rewal.

P. Przewodnicząca poddała wniosek p. Wójta o wykreślenie  pkt. 8 projektu uchwały w sprawie: zawarcia umów dzierżawy na toalety publiczne.

Za wykreśleniem z porządku obrad głosowało 12 radnych. Pkt. 8 zostaje wykreślony z porządku obrad.

P. Przewodnicząca poddała wniosek p. Wójta o wykreślenie  pkt. 14  projekt uchwały w sprawie: umowy dzierżawy – Park Miniatur Latarni Morskich. Za wykreśleniem z porządku obrad głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Pkt. 14 zostaje wykreślony z porządku obrad.

P. Przewodnicząca poddała wniosek p. Wójta o wykreślenie  pkt. 15  Projekt uchwały w sprawie: umowy dzierżawy – Park Wieloryba. P. Przewodnicząca poddała wniosek p. Wójta o wykreślenie  pkt. 15  projekt uchwały w sprawie umowy dzierżawy – Park Wieloryba. Za wykreśleniem z porządku obrad  głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Pkt. 15 zostaje wykreślony z porządku obrad.

P. Przewodnicząca poddała wniosek p. Jacek Jędrzejko – radnego o wykreślenie z porządku obrad pkt. 7 Projekt uchwały w sprawie: uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego CENTRUM USŁUGOWE m. Pobierowo, gm. Rewal.

Za wykreśleniem z porządku obrad głosowało 7 radnych, 1 radny głosował przeciw, 4 radnych wstrzymało się od głosowania. Aby wycofać z porządku obrad powyższy pkt. musi być przegłosowany bezwzględna większość 8 głosów ponieważ nie uzyskano bezwzględnej większości głosów za wycofaniem projekt uchwały pozostaje w porządku obrad.

 

Przewodnicząca Rady odczytała porządek obrad ze zmianami a następnie poddała go pod głosowanie

Za przyjęciem porządku obrad głosowało 7  radnych, 2 radny głosowało przeciw, 3 radny wstrzymał się od głosowania.  Porządek obrad został przyjęty.

 

 

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

LVIII SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 3. 10. 2014 roku

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
  2. Przedstawienie porządku obrad
  3. Materiały informacyjne– sprawozdania z przebiegu sezonu letniego
  4. Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów
  5. Projekt  uchwały w sprawie: zmieniająca uchwałę w sprawie zakazu sprzedaży, podawania i spożywania   napojów alkoholowych   
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: zmieniająca Uchwałę Nr VI/36/11 Rady Gminy Rewal, z dnia 25 lutego 2011 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obrębu geodezyjnego Pogorzelica wraz z częścią Kanału Liwia Łuża, w obrębie geodezyjnym Niechorze, w gminie Rewal
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego CENTRUM USŁUGOWE m. Pobierowo, gm. Rewal
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umów dzierżawy na toalety publiczne
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: nieruchomości nr 700/5 obr. Pobierowo
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: dzierżawy nieruchomości w Trzęsaczu (działka nr 272/1)
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: dzierżawy nieruchomości w Trzęsaczu
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umowy dzierżawy na okres 10 lat
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: zmiany uchwały dotyczącej działki 348/5 w Rewalu
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: umowy dzierżawy – Park Miniatur Latarni Morskich
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: umowy dzierżawy – Park Wieloryba
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umowy użyczenia na okres 9 lat w Pustkowie
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Wolne wnioski i zapytania
  2. Zakończenie obrad

 

 

Ad. 3. P. Przewodnicząca poprosiła o przedstawienie sprawozdania z przebiegu sezonu letniego.

- Sanepid

- Policja – Powiatowy Komendant Andrzej Spaczyński, Komendant Komisariatu Marcin Smoczyk

O godzinie 10:45 na salę konferencyjną przybył p. Marcin Smoczyk – radny. Od tej chwili na Sali przebywa 13 radnych.

- Straż Pożarna -

- Straż Gminna – p. Leszek Kozłowski Komendant

- Wodociągi Rewal – p. Sylwia Brzęczkowska Prezes

Pytania p. Andrzej Brzeziński – separator na bazie rybackiej. P. Prezes odpowiedziała, że niestety nie udało się go wpisać w ten projekt unijny. P. Jan Trafny – zatrudnienie o zieleń pracownicy stali i pracownicy sezonowi proszę o podanie ilości. P. Prezes udzieliła odp. że jest to zsumowane błędnie. P. Wojciech Pawluk – Mikołajczuk – zapytał o ilość zużytej wody, zauważył również błędy w tabelkach zapytał również o sprzęt ile jest własnością a ile jest wyposażona. P. Jan Trafny – zapytał o zbiórkę selektywnie zbieranych odpadów. P. Prezes odpowiedziała, że wszystkich odpadów jest dużo mniej więc trzeba było się wytłumaczyć te zmiany.

- Kolej Wąskotorowa – Prezes p. Janusz Cetera

O godz. 11:20 salę konferencyjną opuścił p. Bogusław Woźniak Wiceprzewodniczący. Od tej chwili na Sali przebywa 12 radnych. o godz. 11:35 na salę powrócił p. Bogusław Woźniak Wiceprzewodniczący od tej chwili na Sali przebywa 13 radnych.

p. Marcin Smoczyk – Radny – proszę o aktualizowanie ilości uczniów w naszych szkołach ponieważ część dzieci nie pojechało kolejką.

p. Andrzej Spaczyński – Powiatowy Komendant zapytał w jaki sposób odbywa się zapewnienie bezpieczeństwa. P. Prezes udzielił odp. w powyższej sprawie.

P. Jacek Jędrzejko – zapytał o poniesione koszty i zużycie paliwa.

p. Prezes udzielił odp. że zużycie paliwa nie może być zmniejszone ze względów technicznych.

p. Magdalena Balkowska – Nowak – zapytała czy Państwo maja pomysł na osoby jeżdżące bez biletów. P. Prezes poinformował, że będzie to możliwe przy wprowadzeniu biletomatów.

p. Wójt – poinformował o remoncie lokomotyw, które mniej spalają.

P. Przewodnicząca ogłosiła przerwę od godz. od godz. 11:50 do 12:20

P. Jan Trafny nie powrócił na salę konferencyjną po przerwie. Od tej chwili na sali obrad przebywa 12 radnych.

Referat Turystyki P. Daria Dewor – 300 tys. p. Piotr Lęcznar – zapytał o utonięcia.

P. Wioletta Brzezińska Sekretarz Gminy – poinformowała o pracy służb mundurowych oraz o całej pracy referatów znajdujących się w Urzędzie Gminy. P. Marcin Smoczyk – zapytał o ilość kontroli toalet. P. Leszek Kozłowski – udzieliło odp. w której poinformował, że strażnicy kontrolowali o różnej porze. P. Marcin Smoczyk – zapytał o toaletę w Pobierowie i jej umowę. P. Ewa Korczyńska – odp. P. Jacek Jędrzejko zapytał o zejścia plażowe w Pobierowie.

P. Wójt – przekazała dane dotyczące wpłat: opłata miejscowa, opłata targowa, alkohol, sprzedaż mienia, kolej wąskotorowa, muzeum, obiekty sportowe, mandaty, parkingi, schronisko, dzierżawy, promocja,  śmieci,

Ad. 4 Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

P. Bogusław Woźniak Wiceprzewodniczący –  złożył pisemną interpelacja, która została odczytana i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

P. Andrzej Brzeziński - Radny– zapytał o ul. Warszawską i budynek na który skończyła się dzierżawa kiedy ma być zburzony ta nieruchomość.

p. Wójt – w swej odpowiedzi przekazał, że Urząd czeka na oficjalne przekazanie obiektu.

P. Andrzej Brzeziński –Radny - poprosił p. Przewodniczącą o odczytanie interpelacji którą złożył do Komisji Mieszkaniowej w lutym  tego roku.  Przewodnicząca odczytała interpelację, która dotyczyła mieszkania nad ośrodkiem zdrowia w Rewalu i problemów z osobami które je w tej chwili zamieszkują. P. Andrzej Brzeziński zapytał dlaczego  do tej pory nie otrzymał odpowiedzi na złożoną interpelację.

P. Artur Łukomski – Radny - poruszył problem maszyn do gier, które bardzo hałasują, przekazał również informację, że w tej sprawie był już u Komendanta Straży Gminnej i Policji zapytał co można zrobić w tej sprawie.

p. Przewodnicząca – przekazała pytania najczęściej zadawane na dyżurach np. kwiaty na zegarze w Pobierowie, znaki drogowe.

Pani Przewodnicząca przystąpiła do procedowania projektów uchwał.

 

Ad. 5 Projekt uchwały w sprawie: zmieniająca uchwałę w sprawie zakazu sprzedaży, podawania i spożywania  napojów alkoholowych   

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 8 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosowania.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 6 Projekt uchwały w sprawie: zmieniająca Uchwałę Nr VI/36/11 Rady Gminy Rewal, z dnia 25 lutego 2011 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obrębu geodezyjnego Pogorzelica wraz z częścią Kanału Liwia Łuża, w obrębie geodezyjnym Niechorze, w gminie Rewal

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Powyższy projekt uchwały omówił p. Mirosław Hussakowski – Kierownik ref.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 7 Projekt uchwały w sprawie: uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego CENTRUM USŁUGOWE m. Pobierowo, gm. Rewal

p. Piotr Lęcznar – zapytał co się stanie jeśli dziś ta uchwała nie przejdzie.

p. Bogusław Woźniak – „Odrzucenie uchwały w całości powoduje utratę ważności tej że uchwały procedurę należy rozpocząć od początku”.

p. Mirosław Hussakowski – „Dopuszczona ustawą jest możliwość wprowadzenia zmian zaproponowaniu zmian do … umożliwi jakby ponowne przyjrzenie się samemu projektowi i umożliwi dokończenie tego procesu w sposób właściwy ponieważ ustawa o planowaniu przestrzennym jest tak skonstruowana, ze nie przewiduje przypadku jakby negatywnego nie uchwalenia ponieważ założenie czyli radni podejmują uchwałę inicjującą po przeprowadzeniu pełnej procedury  zgodności z prawem   uzbierania niezbędnej ilości uzgodnień wykonania tego projektu zgodnie z przepisami celem jest uchwalenie tego planu i przyjęcie do realizacji. Natomiast ustawa przewiduje na tym etapie jakby wycofanie się krok wcześniej  i przygotowanie czy zaproponowanie zmian, przedyskutowanie ich wprowadzenie do projektu przygotowanie nowego projektu z zaproponowanymi większym czy mniejszym stopniu zmianami na następna sesję”.

p. Bogusław Woźniak – „Odrzucenie uchwały w całości bez rozpatrzenia na radzie co następuje w tej chwili nie załatwia problemu. Problem pozostaje i dzisiaj powinniśmy sobie powiedzieć czego oczekujemy czy uzupełnienia jakiś procedur czy też innych uwag bo za tym zarzutem proceduralnym, który padł od strony Pana Jacka można by było dyskutować czy jest on powodem do odrzucenia tej uchwały czy też nie jest powodem do odrzucenia uchwały bo były tu różne opinie. Wysłuchaliśmy opinii na posiedzeniu komisji … i można dyskutować o tym  czy nie załatwione uwagi do projektu uchwały są częścią uchwały czy też nie dla mnie one nie są częścią uchwały ponieważ nie znajdują się w treści uchwały. Ale idąc jeszcze dalej ja pozwolę sobie Państwu przedstawić zapis ten ustawowy z ustawy o planowaniu zagospodarowaniu gdzie jest zapisane „jeżeli Rada Gminy stwierdzi konieczność dokonania zmian w przedstawionym do uchwały projekcie planu miejscowego w tym także wyniku uwzględnienia uwag do projektu planu czynności o których mowa w art. 17 ponawia się w zakresie niezbędnym do dokonania tych zmian”. Art. 17 to jest ta cała procedura co gdzie jak musi być załatwione przy tym planie. W związku z tym zapisem ja widzę takie wyjście, że przedmiotem jakiegoś dalszego rozpatrzenia planu zagospodarowania będą tylko te elementy do których Państwo macie zastrzeżenie a pozostały plan jest planem prawidłowym”.

P. Joanna Drzewińska – Dąbrowska  - „Nie wiemy tego bo Pani Sołtys jeśli może powtórzyć publicznie zarzuca, że nie wszyscy się zapoznali z tym planem, ponieważ był wyłożony w okresie wakacyjnym”.

P. Iwona Zacharczuk – Sołtys Pobierowa – „Uwagi które był zgłaszane większym bądź mniejszym stopniu przez mieszkańców i przez część radnych dotyczyło przede wszystkim terminu wykładania planu bo dokument jest obszerny duży zapoznanie się z całością materiału wymaga poświecenia czasu zwłaszcza dla kogoś kto nie ma z tym do czynienia dla laika przeczytanie części opisowej powiązanie z rysunkiem wymaga czasu no i tutaj problem był i z terminem wykładania po prostu. Poprosiliśmy wielokrotnie, mieszkańcy prosili zainteresowani mieszkający tam o nie wykładanie w sezonie żeby wziąć czynny  odpowiedzialny udział a takiej dyskusji wymaga poświęcenia dość dużej ilości czasu gdzie w sezonie bywa ciężko z wygospodarowaniem tego czasu żeby rzetelnie solidnie kompleksowo zapoznać się z dokumentem. I tutaj największą uwagą było odnośnie tego nie wiem czy słusznie czy nie ale też część osób odebrała to jako pewną no może nie złośliwość ale nie uwzględnieniem ich interesu i to jest taka dość istotna też kość niezgody bo być może gdyby nie dawać kontr kandydatom do ręki argumentu czasu, że ich wnioski nie były uwzględnione może ja nie wiem nie czuję się na siłach by rokować te same rzeczy zyskały by pełną aprobatę a tak nie mieliśmy czasu nie zaakceptowaliśmy. Nie mnie rozstrzygać czy to jest słuszne do końca czy w 100 % czy 70 czy 20. Niemniej jednak to nie był jeden czy dwa głosy które do mnie dotarły. I to w zasadzie tyle. Nie zgłaszam zarzutu tylko uwaga i to są słowa które padały w takim czy mniejszym stopniu padały również na tej sali nie tylko z ust moich i mieszkańców ale również rady. Dziękuję”.

p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk – „ Widzę, że tutaj taki zapadł strach jeżeli uchwała teraz wejdzie pod obrady i nie przejdzie to znaczy, że procedura rozumiem będzie od nowa będzie musiała być podjęta tak. Znalazłem teraz tutaj w Internecie, że w cale nie jesteśmy w takiej złej sytuacji możemy zmienić porządek obrad w każdej chwili jest na to wyrok sądu administracyjnego i o tym wspólnota pisze”.

p. Wioletta Brzezińska – Sekretarz Gminy – „ Nasz statut tego nie przewiduje”.

p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk – „A ustawa o samorządzie gminny”.

P. Wioletta Brzezińska – Sekretarz Gminy – „… musi być najpierw w statucie już było na ten temat mówione i opinia prawna naszych prawników jest, że właśnie że to musi być ujęte w statucie naszym …”

p. Wójt – „Proszę Państwa wyłożenie było 4 czerwca do 26 czerwca a więc tuż jakby przed szczytem sezonu i to były trzy tygodnie. Plany poprzednie też uchwalaliśmy we wrześniu Niechorze było we wrześniu uchwalane, Pobierowo  uchwalane był we wrześniu, Trzęsacz uchwalany we wrześniu także nie jest, że jak ktoś nie chciał to nie miał czasu żeby się  zapoznać aczkolwiek wiadomo, że w sezonie zawsze jest więcej obowiązków niż w pozostałych okresach, ale to nie jest też tak, że był to jeden dzień na wyłożenie tylko to były trzy bite tygodnie na wyłożenie i myślę, że dyskutowane było także to nie jest tak, że ktoś nie wiedział i na pewno zainteresowane strony były na spotkaniu były na dyskusji publicznej ja byłem na dyskusji publicznej, bardzo mocno było to dyskutowane różne tematy były przerabiane. To nie jest też moim zdaniem argument że ktoś nie wiedział, myślę że dość dużo się o tym mówiło zwłaszcza, że to dotyczy tematu … na każdym zebraniu wiejskim kiedy ta zabudowa tymczasowa kiedy zacznie się zmieniać Pobierowo to jest tak naprawdę kilka ruchów które spowodują pewną zmianę wizerunku tej części miejscowości a pozostałą część jak już wprowadziliśmy zakaz zabudowy tymczasowej jak Państwo wiecie nie ma zbyt wiele uwag krytycznych rzeczy po wejściu planu takiego planu przed opublikowaniem to jeszcze niektóre osoby mają dwa lata na dostosowanie się do wymogu planu. Także to nie jest tak, że z dnia na dzień zacznie się zmieniać wizerunek tej ulicy tylko to jest jeszcze czas który pozwoli osobą które na dzisiaj nie maja zgromadzonego kapitału na przebudowę na pewne zmiany. Jak wygląda Bursztynowa to Państwo widzicie też w 2010 roku wprowadzaliśmy zmiany w lanie gdzie wprowadzaliśmy zakaz zabudowy tymczasowej i teraz widzimy, że to przyniosło jakiś realny efekt zmian moim zdaniem ku lepszemu tu nie ma jakiś budek budeczek a jest dużo rzeczy które tam się wybudowały a jakby nie ubywa a przybywa inwestycji i myślę, że czas najwyższy też chyba centrum Pobierowa. Myślę, że na każdym zebraniu o tym mówiliśmy i systematycznie podkreślaliśmy, że jednak czas na zmiany mieszkańcy od nas też radykalnie mówią, że czas na zmiany jeśli chodzi o obiekty tymczasowe, zabudowę tymczasową zresztą Państwo też mieliście opinie w tamtym roku po objeździe   naszych emerytów, którzy objeździli wszystkie miejscowości też radykalnie w tej kwestii się wypowiedzieli, że już czas skończyć z tym czasowością. Ja będę Państwa zachęcał do głosowania na tak bo to jest jednak rewolucja związana zwłaszcza że to jest jeden z bardzo ważnych czynników, który też mieszkańcy czekają, którzy chcą się budować a więc zgoda na zbliżenie Państwo wiecie na wielu nieruchomościach jest dziwny plan czyli ich oddalenie od krawędzi jezdni nawet chyba do 12m, do granicy działki a więc najciekawszy teren dla robienia biznesu budowania tego biznesu budowania kawiarni restauracji czy sklepów tak naprawdę nic nie można nie dla tego, że ci ludzie nie chcą budować nie chcą się rozwijać nie chcą inwestować ale dla tego, że ten stary plan nie zezwalał na to. Ten plan nowy zezwala na przybliżenie się do granicy na 1,5m i na inwestowanie w tej przestrzeni najatrakcyjniejszej dla biznesu i dlatego zachęcałbym Państwa do tego, żeby tutaj wyjść naprzeciw, naprzeciw jednak oczekiwaniom mieszkańców……”.

P. Jacek Jędrzejko – „Podzielam zdanie Pana Wójta, że czas na zmiany ale problem polega na tym, że od trzech czy czterech lat mieszkańcy Pobierowa tłumaczą Panu kwestię zabudowy ulicy Grunwaldzkiej już od Sławek Trzeciak był Sołtysem kolejna rada sołecka mieszkańcy na ten temat się wypowiadają, że nie chcą takiej gęstej zabudowy a Pan z uporem nie wiem jakiejś lepszej sprawy cały czas te zastrzeżenia co do gęstości zabudowy ulicy Grunwaldzkiej jedno osobowo  zaznaczam odrzuca. Nie liczy się Pan z nami ze zdaniem mieszkańców Pobierowa wyszedłem naprzeciw złożyłem wniosek oficjalny żeby mógł się Pan do niego ustosunkować i Pan mówi, że w jakiejś procedurze, procedurze zupełnie innej jakieś tam inną drogą ten wniosek został odrzucony. I tu jest problem, że róbmy coś wspólnie nie róbmy planów zagospodarowania jedno osobowego tylko planu dla mieszkańców”.

p. Andrzej Brzeziński – „Zawsze proszę Państwa jest tak, że przy tego typu sprawach są spotkania konsultacyjne, czy radni Pobierowa uczestniczyli na takich spotkaniach wszyscy radni”.

p. Bogusława Woźniak – „Tak”.

p. Wójt – „Nie potwierdzę, że wszyscy, ale uczestniczyli, czyli powiadamiani byli wszyscy”.

P. Jacek Jędrzejko – „Ale ten wniosek był na tych spotkaniach powielany powtarzany, i nadal nie jest uwzględniany, był Pan na zebraniu wiejskim całe zebranie wiejskie Panu powiedziało że nie chce takiej gęstej zabudowy. Wypowiedział się to było dwa lata temu jeszcze wypowiedział się sołtys Pobierowa i powiedział, a ja mówię o gęstości zabudowy. Pan mówi w tej chwili o punktach handlowych oddalonych od siebie 5 m jeszcze wczoraj były 4 m o tym mówię”.

P. Wójt-„… z możliwością regulacji pod względem do 30 m”.

Dalsza dyskusja dotyczyła zebrań wiejskich i ustaleń co do powyższej tematyki, ustaleń i wniosków jakie wówczas były składane.

p. Jacek Jędrzejko – „Ja proszę Panią Sołtys z Pobierowa czy były informacje z Rady Sołeckiej na temat gęstości zabudowy?”.

P. Iwona Zacharczuk – Sołtys Pobierowa – „ może nie tyle nie nazywajmy tego gęstością zabudowy co zastrzeżenia co do ilości jakości rozdzielenia przede wszystkim co do jakości zabudowy bo budzą kontrowersje. Zapis który jest gdzie jest ogródek piwny łamane przez kontener… zadaszenia łamane przez pawilony. Zadaszenia w postaci  parasola jest akceptowalne pawilon w postaci klatki zabudowanej ze ścianami stałymi jest nie akceptowalny więc to jest jedno określenie i na tą samom rzecz dwa różne określenia dwie różne postaci jedno jest wolne drugie budzi bardzo duży opór. Rozstrzygnięcie nie jest jeno znaczne i tam uwagi były, że nie chcielibyśmy zabudowy to że nie chcemy zabudowy tymczasowej być może … bo dla mnie zabudowa tymczasowa to jest to co jest dzisiaj na ulicy, ale ja w cale nie mam pewności czy to ożebrowanie … bardzo fajne są te ogródki które są pierwszy z ubiegłorocznego nie zabudowane świetnie odbierane i teraz ja nie wiem czy to jest ta zabudowa tymczasowa i z jaką gęstością czy to  nie jest ta zabudowa tymczasowa. W tym całym sporze ja mam cały czas wrażenie, że jeżeli Pan Wójt mówi o deptaku i ludzie przytakują tak chcemy deptak to nie wszyscy pod tym samym hasłem rozumieją to sam. Bo deptak to jest to co jest w tej chwili rzekomo tam gdzie jeżdżą samochody między tymi gdzie ludzie mówią, że spotykają się w klatkach to też jest deptak czy nie jest?”.

p. Przewodnicząca zdała pytanie radcy prawnemu w sprawie co się stanie jeśli nie przyjmiemy tego planu.

P. Radca prawny – udzielił odp. że rada może przyjąć 3 formy, przyjąć plan, odrzucić plan lub dokonać zmian.

Dyskusja dotyczyła gęstości oraz zmian jakie rada oczekuję do wprowadzenia do planu, jak również procedur składania wniosków - uwag o zmiany planu, które były podczas debaty publicznej.

Procedury składania uwag podczas spotkań dot. planów omówił p. Mirosław Hussakowski.

P. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk –zapytał o zapis przy ośrodku zdrowia.

p. Piotr Lęcznar  - zapytał o wizualizację obiektów przy przetargu.

p. Mirosław Hussakowski – udzielił wyjaśnień co terenów tymczasowych.

p. Przewodnicząca – zapytała o zapis o który pytał p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk – co z zapisem przy ośrodku zdrowia skoro tam teraz jest zapisane co innego.

p. Mirosław Hussakowski – wyjaśnił skąd ten zapis – chodzi o zmianę ul. Grunwaldzkiej i jej charakterystyki natomiast zaplecze publiczne wpisane jest przy ul. Leśnej.

P. Projektant – złożył wyjaśnienia do projektu uchwały w spawie planu.

p. Przewodnicząca ogłosiła przerwę od godz. 13:45 do 14:05

p. Robert Skraburski wniósł autopoprawkę §    62  do 10

 UWAGI omówił p. Maciej Cehak – przedstawicielem firmy Archikon ze Szczecina.

Za nie uwzględnieniem uwag głosowano następująco:

Lp. 1 uwaga 1: 10  radnych głosowało za,  2 radnych wstrzymało się od głosowania.

Lp. 2 uwaga 1: 9 radnych głosowało za,  3 radnych wstrzymało się od głosowania.

Lp. 3 uwaga 1: 11 radnych głosowało za,  1 radny wstrzymał się od głosowania.

O godz. 14:20 salę obrad opuścił p. Bogusław Woźniak od tej chwili na sali przebywa 11 radnych.

Lp. 4 uwaga 1:  8  radnych głosowało za,  2 radnych wstrzymało się od głosowania, 1 radnych głosowało przeciw

Lp. 5 uwaga 1: 9 radnych głosowało za,  2 radnych wstrzymało się od głosowania.

 Lp. 5 uwaga 2: 10  radnych głosowało za,  1  radnych wstrzymało się od głosowania.

Lp. 6 uwaga 1:  9  radnych głosowało za,  2  radnych wstrzymało się od głosowania.

O godz. 14:25 na salę obrad przybył p. Bogusław Woźniak od tego momentu w obradach uczestniczy 12 radnych.

Lp. 7 uwaga 1: 11 radnych głosowało za,  1 radny  wstrzymał się od głosowania.

Lp. 7 uwaga 2: 11 radnych głosowało za,  1 radny  wstrzymał  się od głosowania.

Lp. 8 uwaga 1: 11  radnych głosowało za,  1  radny  wstrzymał się od głosowania.

Lp. 9 uwaga 1: 11 radnych głosowało za,  1  radny wstrzymał  się od głosowania.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie .

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały negatywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały z autopoprawkami głosowało 8 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosowania, 1 radny głosowało przeciw.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 9 Projekt uchwały w sprawie: nieruchomości nr 700/5 obr. Pobierowo

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 12 radnych.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 10 Projekt uchwały w sprawie: dzierżawy nieruchomości w Trzęsaczu (działka nr 272/1)

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 12 radnych.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 11 Projekt uchwały w sprawie: dzierżawy nieruchomości w Trzęsaczu

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 12 radnych.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 12 Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umowy dzierżawy na okres 10 lat

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 12 radnych.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 13 Projekt uchwały w sprawie: zmiany uchwały dotyczącej działki 348/5 w Rewalu

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 10 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania, 1 radny głosował przeciw.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 16 Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umowy użyczenia na okres 9 lat w Pustkowie

Powyższy projekt uchwały wyjaśnił p. Wójt. – poinformował, że to jest inicjatywa obywatelska. Stowarzyszenie Miłośników Pustkowa chciało utworzyć punkt informacji turystycznej.

Dyskusja dotyczyła: skutków prawnych związanych przy wykupie, pytano również dlaczego Stowarzyszenie Miłośników Pustkowa ma pozyskać od gminy ziemię bez ponoszenia kosztów.

P. Przewodnicząca ogłosiła przerwę od godz. 14:45 do 14:50

Po przerwie na salę obrad nie powrócili radni: p. Marcin Smoczyk, p. Magdalena Balkowska – Nowak. Od tej chwili na Sali obrad obecnych jest 10 radnych.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 10 radnych.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 17 Wolne wnioski i zapytania.

p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk złożył wniosek do Komisji Rewizyjnej aby komisja Rewizyjna w ramach swoich uprawnień wynikających ze statutu  na podstawie § 39 i § 40 oraz z planu pracy komisji przeprowadziła kontrolę umów zawartych z firmą MW Trade w ramach kontroli bieżącej.

Ad. 18 Zakończenie obrad

O godz.  15:05 zakończono, obrady LVIII Sesji Rady Gminy. 

Protokółowała                                                                                        Przewodnicząca Rady

 

Izabela Fiedukowicz - Pabin                                                    Joanna Drzewińska – Dąbrowska

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data wytworzenia:
02 lis 2014

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
02 lis 2014, godz. 19:34