Protokół I
P R O T O K Ó Ł Nr I / 14
I sesji inauguracyjnej Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 01 grudnia 2014 roku
Sesję rozpoczęto w dniu 01 grudnia 2014 r. o godz. 16.00 i zakończono o godz. 19:05. Prowadzenie obrad przejął Senior Rady Gminy – p. Bogusław Woźniak, były wiceprzewodniczący Rady Gminy VI kadencji. Sesja została zwołana postanowieniem Komisarza Wyborczego w Szczecinie z dnia 25 listopada 2014 r. Odczytany został porządek obrad:
- Otwarcie inauguracyjnej sesji Rady
- Wręczenie radnym zaświadczeń o wyborze
- Złożenie ślubowania przez nowo wybranych radnych
- Przyjęcie porządku obrad
- Wybór Przewodniczącego Rady
- Zamknięcie obrad
Bogusław Woźniak poprosił o wręczenie zaświadczeń Przewodniczącego Komisji Wyborczej Pana Marka Czaplińskiego, któremu towarzyszyła Sekretarz Urzędu Gminy Pani Wioletta. Nowi radni otrzymali również drobne upominki.
Bogusław Woźniak: Pozwolę sobie jako pełnoprawnym radnym złożyć życzenia. Życzę przede wszystkim zdrowia i siły do wypełniania misji radnego. Mamy wiele do osiągnięcia, nie zawsze będzie to wspólny głos. Przed nami ważny moment- złożenie ślubowania. Pozwolę sobie wyjaśnić zasady ślubowania. Odczytam rotę, Pan Mateusz Matecki odczyta listę radnych, proszę o kolejno wyczytywanych radnych o powstanie i wypowiedzenie słowa „Ślubuję”, z możliwością dodania słów „Tak mi dopomóż Bóg”.
Uroczyste ślubowanie radnych:
„Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców.”
Po ślubowaniu odbyło się głosowanie za przyjęciem porządku obrad.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 5 Wybór przewodniczącego rady. Przed przystąpieniem do wyboru przewodniczącego dokonano wyboru komisji skrutacyjnej.
Bogusław Woźniak: Proponuję Marcina Ryczko.
Marcin Ryczko: Wyrażam zgodę
Agnieszka Tasarz: Proponuję Barbarę Kral
Barbara Kral: Wyrażam zgodę
Paweł Żoła: Proponuję Barbarę Szewczyk
Barbara Szewczyk: Wyrażam zgodę
Bogusław Woźniak: Proszę o podawanie propozycji kandydatów na stanowisko Przewodniczącego Rady.
Leszek Kosik: Proponuje Bogusława Woźniaka, ma on wielkie doświadczenie.
Bogusław Woźniak: Wyrażam zgodę.
Jacek Domański: Proponuję Agnieszkę Tasarz
Agnieszka Tasarz: Wyrażam zgodę
Skład komisji skrutacyjnej został przyjęty.
Zarządzono przerwę o godzinie 16:18 w celu przygotowania przez komisję skrutacyjną kart do głosowania. Koniec przerwy o godzinie 16:30
Bogusław Woźniak: Podane zostały dwie kandydatury, proszę o uzasadnienie.
Andrzej Brzeziński: Panem Woźniakiem pracuję od wielu lat, często się różniliśmy. Uważam, że nie ma innej, bardziej kompetentnej osoby do pełnienia tej funkcji, przez m.in. przez wzgląd na ogromne doświadczenie.
Bogusław Woźniak: Dziękuje za pochwały, pragnę zapewnić, że jako Przewodniczący Rady postaram się naprawić naszą sytuację. Mam trochę żalu, że większość z Państwa nie przychyliła się do tego co mówiłem o programie naprawczym, co musimy poprawić i jak uzyskać pozytywne efekty. Dokumenty przekazałem drogą elektroniczną. To sprawa skomplikowana, nielekka, wymagająca dużo wysiłku.
Zapraszam komisję skrutacyjną do pracy – głosowanie.
O 16:45 ogłoszono przerwę na podliczenie głosów. Koniec przerwy 17:05.
Przewodniczący komisji skrutacyjnej Marcin Ryczko wraz z członkami komisji Barbarą Kral i Barbarą Szewczyk. Przewodniczący odczytuje protokół załącznik nr 1. Na Przewodniczącą Rady została wybrana Pani Agnieszka Tasarz, która otrzymała 9 głosów. Bogusław Woźniak otrzymał 6 głosów.
Agnieszka Tasarz: Dziękuje za wybór. Otrzymane głosy na pewno będą mnie dopingowały. Tym samym chciałabym wprowadzić do porządku obrad zmiany - 3 uchwały. Chcemy dziś wybrać także wiceprzewodniczących i komisje.
O 17:10 ogłoszono przerwę w celu skonsultowania wniosku o zmianę porządku obrad.
W czasie przerwy salę opuścił Radny Ryszard Gutowski.
17:32 koniec przerwy.
Agnieszka Tasarz: Po konsultacjach w sprawie wyboru wiceprzewodniczących, proponuję aby dokonać wyboru dwóch wiceprzewodniczących, taka potrzeba podyktowana jest dużą ilością pracy.
Wniosek poddano głosowaniu za głosowało 11 radnych, 3 radnych było przeciw,
żaden z radnych nie wstrzymał się od głosu. Wniosek został przyjęty.
Agnieszka Tasarz: Komisja skrutacyjna za zgodą członków i zebranych pozostaje bez zmian. Proszę o zgłaszanie kandydatów na wiceprzewodniczących.
Jacek Domański: Zgłaszam Marzenę Salomon i Pawła Żołę.
Marzena Salamon: Zgadzam się
Paweł Żoła: Zgadzam się
Agnieszka Tasarz: Czy to wszystkie kandydatury? W takim razie ogłaszam przerwę.
17:40 przerwa w celu przygotowania przez komisję skrutacyjną kart do głosowania na wiceprzewodniczących. 17:55 koniec przerwy.
Po przerwie Przewodniczący komisji skrutacyjnej objaśnił zasady głosowania. Odbyło się głosowanie na wiceprzewodniczących rady.
Agnieszka Tasarz: Ogłaszam przerwę do czasu zakończenia liczenia głosów.
Początek przerwy 18:10
Przerwa zakończyła się o 18:30
Przewodniczący komisji skrutacyjnej odczytał protokół stanowiący załącznik nr 2. Doszło do błędnego wydania kart. Głosowanie musi zostać powtórzone. Bogusław Woźniak odmówił ponownego głosowania. Głosowanie powtórzono.
O 18:40 ogłoszona została przerwa w celu przeliczenia głosów z ponownego głosowania.
Przerwa zakończyła się o 19:00.
Przewodniczący komisji skrutacyjnej odczytał protokół z głosowania stanowiący załącznik nr 3. Głosować mogło 14 radnych, wydano 13 kart. Bogusław Woźniak nie brał udziału w głosowaniu.
Marzena Salamon otrzymała 11 głosów
Paweł Żoła otrzymał 10 głosów
Agnieszka Tasarz: Gratuluję i zapraszam wiceprzewodniczących do zajęcia miejsc. Proszę o przystąpienie do głosowania w sprawie uchwały dotyczącej wyboru przewodniczącego.
Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, żaden radny nie był przeciw, wstrzymało się 2 radnych. Uchwałę przyjęto.
Agnieszka Tasarz: Uchwała w sprawie wyboru wiceprzewodniczących.
Za przyjęciem uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny był przeciw, wstrzymało się 2 radnych.
Uchwałę przyjęto.
Agnieszka Tasarz: Ogłaszam wolne wnioski. Proszę Pan Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk.
Wolne wnioski.
Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk: Szanowna Pani Przewodnicząca dziękuje za udzielenie mi głosu. Panie Wójcie, nowo wybrani radni, radni którzy zostali kolejny raz wybrani chciałbym wam pogratulować sukcesu w wyborach. Wyrażam pełne przekonanie, że wasza praca w tej kadencji rady, Panie Wójcie również, będzie bardzo owocna i zakończy się szczęśliwym finałem dla naszej gminy. Życzę wielu sukcesów. Dziękuje bardzo.
Agnieszka Tasarz: Przypominam, że w środę odbędzie się rada robocza o 10 godzinie, zapraszam wszystkich. Będzie omawiana uchwała w prawie powołania stałych komisji rady gminy oraz ustalenia składów osobowych. Jest tez nowa komisja bezpieczeństwa.
Wioletta Brzezińska: Proszę Państwa od dziś jesteście pełnoprawnymi radnymi w związku z tym w ciągu 30 dni należy złożyć oświadczenia majątkowe na dzień 1 grudnia.
Paweł Żoła: Pani Przewodnicząca, Państwo radni na wstępie chciałem podziękować za zaufanie, zapewniam jednocześnie, że każdego dnia w pracy tutaj w radzie, postaram się Was utwierdzić w przekonaniu, że słusznie uczyniliście oddając głos na mnie. Jednocześnie chciałem powiedzieć, że jesteśmy nowymi radnymi, czasami możemy się mylić, wybaczcie nam potknięcia. Natomiast z drugiej strony dlatego, że jesteśmy nowymi radnymi mam nadzieje, że ta rada będzie zupełnie inaczej działała niż poprzednia, że będziemy organem stanowiącym i kontrolującym, a jestem pewien znając część radnych, że obecna rada będzie wnosiła dużo dynamizmu w nasze życie po to żebyśmy żyli w lepszej gminie.
Marzena Salamon: Również chciałam bardzo serdecznie podziękować za Państwa głos oddany na moją osobę i chciałam powiedzieć, że nasza praca będzie owocna, a przede wszystkim nastawiona na współpracę. Myślę, że trzy osoby które tutaj zasiadają będą łączyły nie dzieliły i taki jest nasz zamiar. Chcemy rzetelnie pracować, uczciwie, zgodnie z przyrzeczeniem które tutaj składaliśmy.
Ad. 6 Zakończenie obrad I sesji Rady Gminy VII kadencji
O godz. 19:05 zakończono obrady I Sesji Rady Gminy.
Protokołowała Przewodnicząca Rady
Daria Dewor Agnieszka Tasarz
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Załącznik Nr 1.pdf (PDF, 60.67Kb) | 2014-12-30 11:23:03 | 439 | |
Załącznik Nr 2.pdf (PDF, 65.83Kb) | 2014-12-30 11:23:03 | 440 | |
Załącznik Nr 3.pdf (PDF, 63.54Kb) | 2014-12-30 11:23:03 | 446 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Izabela Fiedukowicz - Pabin Data wytworzenia:
30 gru 2014
Osoba dodająca informacje
Mariusz Owczarek Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Owczarek Data aktualizacji:
30 gru 2014, godz. 11:23