Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół I


P R O T O K Ó Ł Nr I / 10

I sesji inauguracyjnej Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 30 listopada 2010 roku

w Świetlicy, ul. Słowackiego 1a w Rewalu

Sesję rozpoczęto w dniu 30 listopada 2010r. o godz. 10.00 i zakończono o godz. 13:20. Obrady rozpoczęła p. Wioletta Brzezińska - Sekretarz Gminy, witając przybyłych radnych i zaproszonych gości. Przewodniczący Gminnej Komisji Wyborczej p. Marek Czapliński wręczając p. Robertowi Skraburskiemu zaświadczenie o wyborze na stanowisko wójta pogratulował wyboru na tak zaszczytne stanowisko w imieniu własnym i mieszkańców Gminy Rewal. Następnie Przewodniczący Gminny Komisji Wyborczej wręczył zaświadczenia o wyborze na stanowisko radnego Gminy Rewal. Prowadzenie obrad przejął Senior Rady Gminy - p. Bogusław Woźniak, który na podstawie listy obecności stwierdził, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 15 radnych. Ustawowy skład Rady 15 osób - bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady - 8 osób - co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Prowadzący obrady po stwierdzeniu quorum przedstawił zasady ślubowania radnych.

Odbyło się uroczyste ślubowanie radnych zgodnie z następującą treścią:

„Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców.”

P. Bogusław Woźniak poprosił najmłodszego radnego - p. Marcina Smoczyka - o odczytanie listy obecności, a kolejno wyczytywanych radnych o powstanie i wypowiedzenie słowa „Ślubuję”, z możliwością dodania słów „Tak mi dopomóż Bóg”.

Po zakończonym ślubowaniu p. Bogusław Woźniak poprosił o zabranie głosu p. Sekretarz.

P. Sekretarz - Wioletta Brzezińska odczytała list gratulacyjny kierowany do nowej rady gminy.

Prowadzący obrady ogłosił otwarcie I sesji rady gminy, a następnie poprosił p. Joannę Drzewińską - Dąbrowską - Przewodniczącą V kadencji Rady Gminy o przedstawienie porządku obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. Ślubowanie radnych.

  3. Ustalenie porządku obrad.

  4. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy Rewal:

  1. zgłaszanie kandydatów na funkcję przewodniczącego Rady Gminy;

  2. powołanie Komisji Skrutacyjnej;

  3. przyjęcie Regulaminu wyboru przewodniczącego Rady Gminy;

  4. prezentacja (wystąpienia) kandydatów;

  5. przeprowadzenie głosowania (tajnego);

  6. podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.

  1. Przejęcie przez przewodniczącego Rady Gminy prowadzenia sesji od Radnego Seniora.

  2. Wybór Wiceprzewodniczącego/ych Rady Gminy:

  1. ustalenie ilości wybieranych wiceprzewodniczących;

  2. zgłaszanie kandydatów na funkcje wiceprzewodniczących Rady Gminy;

  3. powołanie Komisji Skrutacyjnej;

  4. przyjęcie Regulaminu wyboru wiceprzewodniczących Rady Gminy;

  5. prezentacja (wystąpienia) kandydatów;

  6. przeprowadzenie głosowania;

  7. podjęcie uchwał/y stwierdzającej wybór.

  1. Interpelacje radnych Rady Gminy.

  2. Wolne wnioski.

  3. Sprawy różne.

  4. Zakończenie obrad I sesji Rady Gminy.

P. Bogusław Woźniak zapytał, czy ze strony rady są jakieś wnioski dot. przedstawionego porządku obrad.

Do przedstawionego porządku obrad wniosek o wprowadzenie korekty złożył
P. Bogusław Woźniak - o wprowadzenie pkt. 6. - Ślubowanie Wójta Gminy. Zgłosił również, że ma uwagi dot. punktów 4.c, 4.d i 4.f oraz punktów 6.a, 6.d i 6.g.

W związku z powyższym prowadzący obrady ogłosił 10-minutową przerwę w celu analizy przedstawionych wniosków.

Po przerwie przedstawiony został nowy porządek obrad z uwzględnieniem korekty wprowadzonej po konsultacji z p. Wiolettą Brzezińską, p. Aleksandrą Ciszek oraz
p. Bogusławem Woźniakiem:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. Ślubowanie radnych.

  3. Ustalenie porządku obrad.

  4. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy Rewal:

  1. zgłaszanie kandydatów na funkcję przewodniczącego Rady Gminy;

  2. powołanie Komisji Skrutacyjnej;

  3. przyjęcie uchwały dotyczącej Regulaminu wyboru przewodniczącego Rady Gminy;

  4. przeprowadzenie głosowania (tajnego);

  5. podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.

  1. Przejęcie przez przewodniczącego Rady Gminy prowadzenia sesji od Radnego Seniora.

  2. Ślubowanie Wójta Gminy

  3. Wybór dwóch Wiceprzewodniczących Rady Gminy:

  1. przyjęcie uchwały dotyczącej Regulaminu wyboru dwóch wiceprzewodniczących Rady Gminy;

  2. zgłaszanie kandydatów na funkcje wiceprzewodniczących Rady Gminy;

  3. powołanie Komisji Skrutacyjnej;

  4. przeprowadzenie głosowania;

  5. podjęcie uchwał/y stwierdzającej wybór.

  1. Interpelacje radnych Rady Gminy.

  2. Wolne wnioski.

  3. Sprawy różne.

  4. Zakończenie obrad I sesji Rady Gminy.

Przedstawiony porządek obrad został poddany głosowaniu. Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 13 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania. Zmieniony porządek obrad został przyjęty większością głosów, tym samym
przystąpiono do jego realizacji.

Ad. 4. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy Rewal:

  1. zgłaszanie kandydatów na funkcję przewodniczącego Rady Gminy;

P. Karol Ciszek zgłosił kandydaturę p. Joanny Drzewińskiej - Dąbrowskiej.

Prowadzący obrady zadał pytanie p. Joannie Drzewińskiej - Dąbrowskiej, czy wyraża zgodę na kandydowanie. Odpowiedziała, że wyraża zgodę.

P. Piotr Lęcznar zgłosił kandydaturę p. Bogusława Woźniaka.

P. Bogusław Woźniak oświadczył, że wyraża zgodę na kandydowanie.

  1. powołanie Komisji Skrutacyjnej;

P. Bogusław Woźniak poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisji Skrutacyjnej.

P. Piotr Lęcznar zgłosił kandydaturę p. Marcina Smoczyka.

P. Marcin Smoczyk na pytanie, czy wyraża zgodę na kandydowanie odpowiedział,
że wyraża zgodę.

P. Andrzej Brzeziński zgłosił kandydaturę p. Artura Łukomskiego.

P. Artur Łukomski na pytanie, czy wyraża zgodę na kandydowanie odpowiedział,
że wyraża zgodę.

P. Karol Ciszek zgłosił kandydaturę p. Karoliny Spuła-Siegień.

P. Karolina Spuła - Siegień na pytanie, czy wyraża zgodę na kandydowanie odpowiedziała, że wyraża zgodę.

Nie zgłoszono więcej kandydatur.

Zgłoszone kandydatury zostały poddane głosowaniu. Za przyjęciem w/w kandydatów do składu Komisji Skrutacyjnej głosowało 15 radnych. Skład Komisji Skrutacyjnej został przyjęty jednogłośnie.

P. Bogusław Woźniak poprosił p. Wiolettę Brzezińską o odczytanie regulaminu głosowania w wyborach przewodniczącego Rady Gminy Rewal stanowiącego załącznik Nr 1 do uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach przewodniczącego Rady Gminy Rewal.

Komisja Skrutacyjna ukonstytuowała się. Przewodniczącym Komisji został p. Marcin Smoczyk, a członkami komisji zostali p. Karolina Spuła - Siegień oraz p. Artur Łukomski.

  1. przyjęcie uchwały dotyczącej Regulaminu wyboru przewodniczącego Rady Gminy;

Prowadzący obrady przedstawił projekt uchwały i poddał pod głosowanie.

Za projektem głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

Uchwała została podjęta większością głosów.

  1. przeprowadzenie głosowania (tajnego);

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej otworzył urnę w celu potwierdzenia, że jest pusta.

Odbyło się tajne głosowanie na przewodniczącego rady gminy poprzez wypełnianie karty do głosowania przez każdego radnego, kolejno wyczytywanego z listy obecności.

Po podliczeniu głosów p. Bogusław Woźniak poprosił przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej - p. Marcina Smoczyka o odczytanie protokołu z ustalenia wyników głosowania - Załącznik nr 1.

Na p. Joannę Drzewińską - Dąbrowską oddano 9 głosów, na p. Bogusława Woźniaka oddano 6 głosów.

Przewodniczącą rady gminy została p. Joanna Drzewińska - Dąbrowska.

  1. podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.

Prowadzący obrady przedstawił projekt uchwały.

Uchwała została podjęta większością głosów poprzez wcześniejsze głosowanie.

Ad. 5. Przejęcie przez przewodniczącego Rady Gminy prowadzenia sesji od Radnego Seniora.

Prowadzący obrady p. Bogusław Woźniak - Senior Rady Gminy przekazał prowadzenie sesji przewodniczącej rady p. Joannie Drzewińskiej - Dąbrowskiej.

Ad. 6. Ślubowanie Wójta Gminy

Odbyło się uroczyste ślubowanie wójta gminy zgodnie z następującą treścią:

"Obejmując urząd wójta gminy, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu,
a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy.”

„Ślubuję”.

P. Wioletta Brzezińska odczytała list gratulacyjny dla wójta gminy

- p. Roberta Skraburskiego.

Ad. 7. Wybór dwóch Wiceprzewodniczących Rady Gminy:

  1. przyjęcie uchwały dotyczącej Regulaminu wyboru dwóch wiceprzewodniczących Rady Gminy;

Prowadząca obrady przedstawiła projekt uchwały i poddała głosowaniu.

Za projektem głosowało 13 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

Uchwała została podjęta większością głosów.

  1. powołanie Komisji Skrutacyjnej;

P. Karol Ciszek złożył wniosek o powołanie Komisji Skrutacyjnej w takim samym składzie jak poprzednio, tj. p. Karolina Spuła - Siegień, p. Marcin Smoczyk, p. Artur Łukomski.

Wniosek został poddany głosowaniu. Za powołaniem Komisji Skrutacyjnej w proponowanym składzie głosowało 15 radnych. Skład Komisji Skrutacyjnej został przyjęty jednogłośnie.

  1. zgłaszanie kandydatów na funkcje wiceprzewodniczących Rady Gminy;

P. Andrzej Brzezińki zgłosił kandydaturę p. Karola Ciszka.

P. Karol Ciszek na pytanie, czy wyraża zgodę na kandydowanie odpowiedział,
że wyraża zgodę.

P. Karol Ciszek zgłosił kandydaturę p. Bogusława Woźniaka.

P. Bogusław Woźniak na pytanie, czy wyraża zgodę na kandydowanie odpowiedział,
że wyraża zgodę.

Komisja Skrutacyjna ukonstytuowała się. Przewodniczącym Komisji został
p. Marcin Smoczyk, a członkami komisji zostali p. Karolina Spuła - Siegień oraz p. Artur Łukomski.

  1. przeprowadzenie głosowania;

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej otworzył urnę w celu potwierdzenia, że jest pusta.

Odbyło się tajne głosowanie na wiceprzewodniczących rady gminy poprzez wypełnianie karty do głosowania przez każdego radnego, kolejno wyczytywanego
z listy obecności.

Po podliczeniu głosów p. Joanna Drzewińska - Dąbrowska poprosiła przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej - p. Marcina Smoczyka o odczytanie protokołu z ustalenia wyników głosowania - Załącznik nr 2.

Po podliczeniu głosów przewodniczący Komisji Skrutacyjnej - p. Marcin Smoczyk ogłosił następujące wyniki:

p. Karol Ciszek: 11 głosów na TAK 4 głosy na NIE

p. Bogusław Woźniak 10 głosów na TAK 4 głosy na NIE

1 głos został unieważniony.

  1. podjęcie uchwał/y stwierdzającej wybór.

Prowadząca obrady przedstawiła projekt uchwały.

Uchwała została podjęta większością głosów poprzez wcześniejsze głosowanie.

Ad. 8. Interpelacje radnych Rady Gminy.

Nie było żadnych interpelacji.

Ad. 9. Wolne wnioski.

P. Konstanty Tomasz Oświęcimski, p. Artur Łącki oraz p. Józef Gandurski złożyli gratulacje
p. Robertowi Skraburskiemu - wójtowi gminy Rewal oraz radnym VI kadencji rady gminy Rewal.

Ad. 10. Sprawy różne.

Nie było żadnych spraw do omówienia.

Ad. 11. Zakończenie obrad I sesji Rady Gminy.

O godz. 13:20 zakończono obrady I Sesji Rady Gminy.

Protokółował Przewodnicząca Rady

………………………………………… …………………………………………

Strona | 6


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
ProtokA A I.doc (DOC, 88.00Kb) 2011-01-17 16:41:14 489
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
17 sty 2011

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
17 sty 2011, godz. 16:41