Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół II


P R O T O K Ó Ł Nr II / 10

II sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 30 listopada 2010 roku

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Rewal

Sesję rozpoczęto w dniu 30 listopada 2010r. o godz. 14.00 i zakończono o godz. 16:00. Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy - p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska, która na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 15 radnych. Ustawowy skład Rady 15 osób - bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady - 8 osób - co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Po stwierdzeniu quorum Przewodnicząca Rady p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska przywitała przybyłych na obrady radnych i zaproszonych gości, a następnie przystąpiła do odczytania porządku obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. Przedstawienie porządku obrad

  3. Powołanie Komisji Rewizyjnej

    1. relacja sprawozdawcy,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  4. Powołanie stałych Komisji Rady Gminy oraz ustalenie składów osobowych
    i przedmiotu działania

    1. relacja sprawozdawcy,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  5. Ustalenie zasad przyznawania i wysokości diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych radnym

    1. relacja sprawozdawcy,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  6. Ustalenie zasad przyznawania i wysokości diet sołtysom

    1. relacja sprawozdawcy,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  7. Ustalenie wysokości wynagrodzenia Wójta.

    1. relacja sprawozdawcy,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  8. Interpelacje radnych Rady Gminy.

  9. Wolne wnioski.

  10. Zakończenie obrad II sesji Rady Gminy.

Wójt Gminy, p. Robert Skraburski złożył wniosek w imieniu Referatu Integracji Europejskiej i Środków Pomocowych o wprowadzenie do porządku obrad uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale Nr XVI/114/07 Rady Gminy Rewal z dnia 29 listopada 2007r. w sprawie uchwalenia „Planu Odnowy Miejscowości Trzęsacz”.

P. Karol Ciszek złożył wniosek o ustalenie podstawowych terminów dot. wniosku
o zatwierdzenie taryf dot. zaopatrzenia w wodę i odprowadzanie ścieków, jak zauważył
radny p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk, żeby nie odbyło się to na zasadzie braku akceptacji, przyjęcia lub braku przyjęcia zaproponowanych stawek.

P. Jacek Jędrzejko złożył wniosek o wprowadzenie punktu dot. wyboru delegata do Rady Sportu.

P. Edyta Sobolak - Murzynowska - Kierownik Referatu Integracji Europejskiej
i Środków Pomocowych, objaśniła krótko projekt uchwały oraz powody dla których należy go wprowadzić do porządku obrad niniejszej III sesji rady gminy.

Przewodnicząca Rady przedstawiła zmieniony porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. Przedstawienie porządku obrad

  3. Powołanie Komisji Rewizyjnej

    1. relacja sprawozdawcy,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  4. Powołanie stałych Komisji Rady Gminy oraz ustalenie składów osobowych
    i przedmiotu działania

    1. relacja sprawozdawcy,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  5. Ustalenie zasad przyznawania i wysokości diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych radnym

    1. relacja sprawozdawcy,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  6. Ustalenie zasad przyznawania i wysokości diet sołtysom

    1. relacja sprawozdawcy,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  7. Ustalenie wysokości wynagrodzenia Wójta.

    1. relacja sprawozdawcy,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  8. Wprowadzenie zmian w uchwale

    1. relacja sprawozdawcy,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  9. Interpelacje radnych Rady Gminy.

  10. Wolne wnioski.

  11. Zakończenie obrad II sesji Rady Gminy.

Przedstawiony porządek obrad został poddany głosowaniu. Za przyjęciem zmienionego porządku obrad głosowało 15 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie,
w związku z czym przystąpiono do jego realizacji.

Ad. 3. Powołanie Komisji Rewizyjnej

P. Bogusław Woźniak złożył wniosek aby w skład Komisji Rewizyjnej wchodziło 4 radnych.

Zgłoszono kandydatów na członków Komisji Rewizyjnej:

P. Pawluk vel Mikołajczuk zgłosił kandydaturę p. Kazimierza Kwiatkowskiego
na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

P. Kazimierz Kwiatkowski wyraził zgodę na swoją kandydaturę.

P. Bogusław Woźniak zgłosił kandydaturę p. Magdaleny Balkowskiej - Nowak.

P. Magdalena Balkowskia - Nowak wyraziła zgodę na swoją kandydaturę.

P. Karol Ciszek zgłosił kandydaturę p. Andrzeja Brzezińskiego.

P. Andrzej Brzeziński wyraził zgodę na swoją kandydaturę.

P. Joanna Drzewińska - Dąbrowska zgłosiła kandydaturę p. Adama Grzesiek.

P. Adam Grzesiek wyraził zgodę na swoją kandydaturę.

Prowadząca obrady przedstawiła projekt uchwały i poddała głosowaniu. Za projektem głosowało 13 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Uchwała została podjęta większością głosów.

Ad. 4. Powołanie stałych Komisji Rady Gminy oraz ustalenie składów osobowych
i przedmiotu działania

Komisja Strategii i Rozwoju:

P. Bogusław Woźniak zgłosił kandydaturę p. Zygmunta Wołejszo na przewodniczącego Komisji Strategii i Rozwoju.

P. Zygmunt Wołejszo wyraził zgodę na swoją kandydaturę.

P. Magdalena Balkowska - Nowak zgłosiła kandydaturę p. Wojciecha Pawluk vel Mikołajczuk.

P. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk wyraził zgodę na swoją kandydaturę.

P. Marcin Smoczyk zgłosił kandydaturę p. Jacka Jędrzejko, p. Artura Łukomskiego
i p. Ryszarda Gutowskiego.

P. Jacek Jędrzejko, p. Artur Łukomski i p. Ryszard Gutowski wyrazili zgodę na swoją kandydaturę.

Komisja Społeczno - Oświatowa:

P. Joanna Drzewińska - Dąbrowska zgłosiła kandydaturę p. Marcina Smoczyka
na przewodniczącego Komisji Społeczno - Oświatowej.

P. Marcin Smoczyk wyraził zgodę na swoją kandydaturę.

P. Marcin Smoczyk zgłosiła kandydaturę p. Piotra Lęcznara, p. Magdaleny Balkowskiej - Nowak.

P. Piotr Lęcznar, p. Magdalena Balkowska - Nowak i wyrazili zgodę na swoją kandydaturę.

P. Kazimierz Kwiatkowski zgłosił kandydaturę p. Karoliny Spuła - Siegień.

P. Karolina Spuła - Siegień wyraziła zgodę na swoją kandydaturę.

Prowadząca obrady przedstawiła projekt uchwały i poddała głosowaniu. Za projektem głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Uchwała została podjęta większością głosów.

Ad. 5. Ustalenie zasad przyznawania i wysokości diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych radnym

Prowadząca obrady przedstawiła projekt uchwały i poddała głosowaniu. Za projektem głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Uchwała została podjęta większością głosów.

Ad. 6. Ustalenie zasad przyznawania i wysokości diet sołtysom

Prowadząca obrady przedstawiła projekt uchwały, a następnie po wprowadzeniu poprawek poddała głosowaniu. Za projektem głosowało 12 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu. Uchwała została podjęta większością głosów.

Ad. 7. Ustalenie wysokości wynagrodzenia Wójta.

Prowadząca obrady przedstawiła projekt uchwały i poddała głosowaniu. Za projektem głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad. 8. Wprowadzenie zmian w uchwale

Prowadząca obrady przedstawiła projekt uchwały i poddała głosowaniu. Za projektem głosowało 13 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Uchwała została podjęta większością głosów.

Ad. 9. Interpelacje radnych Rady Gminy.

P. Karol Ciszek poinformował, że na wniosek wójta nowi radni zostaną zaznajomieni ze stroną formalną zatwierdzania stawek za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.

P. Zygmunt Wołejszo - każde przedsiębiorstwo wodociągowe działające na terenie gminy ma obowiązek złożyć wniosek taryfowy określający cenę, jaką mieszkańcy są wstanie płacić za doprowadzenie wody i odprowadzenie ścieków. Od strony formalnej powinno być to skierowane do wójta lub przewodniczącej rady w terminie 70 dni przed wejściem nowych taryf. Rada powinna się ustosunkować do wniosku w terminie 45 dni. Jeżeli radni będą dla dobra mieszkańców wnioskować o obniżenie cen, jest również w obowiązku rady zapewnienie uzupełnienia pokrycia kosztów utrzymania Spółki.

P. Karol Ciszek zadał pytanie p. Sewerynowi Babiło - Skarbnikowi Gminy, czy wniosek został sprawdzony przez nas od strony formalnej i służbowej?

P. Seweryn Babiło odpowiedział, że nie stwierdzono żadnych błędów formalnych ani rachunkowych. Na sesji budżetowej będziemy się zajmować dokapitalizowaniem Spółki.

P. Bogusław Woźniak - podwyżka proponowana przez Spółkę w stosunku do ubiegłego roku nie jest podwyżką drastyczną.

P. Karol Ciszek - brak opinii negatywnej w tym przypadku nie powoduje skutków bezpośrednich. Koszty będą rozłożone również na gminy korzystające z oczyszczalni.

P. Bogusław Woźniak - p. Bogdan Ryba, Prezes Spółki wskazał straty wody - prawie 25%.
Dla porównania w Szczecinie strata wody wynosi 3%. W Berlinie wynosi 1,8%. Należy dążyć do tego, aby zmniejszać straty wody, dzięki temu podwyżki będą mniejsze.

P. Marcin Smoczyk - powracam do mojego pomysłu sprzed roku, aby podzielić odbiorców na grupy. Tym sposobem osoby, które używają najmniej wody żeby miały najmniejszą podwyżkę.

P. Zygmunt Wołejszo - grupy można stworzyć, ale takiego zróżnicowania nie da się utworzyć. Odbiorcy zużywający niewielkie ilości nie mogą mieć mniejszych podwyżek. Tak jak funkcjonuje zakup hurtowy - tylko przy zakupie w większych ilościach są niższe ceny.

P. Adam Grzesiek zadał pytanie, co jest powodem 25% straty wody.

P. Zygmunt Wołejszo argumentował straty wody m. in. użytkowaniem jej przez Straż Pożarną oraz jednostkę Zieleń Gminy Rewal.

P. Adam Grzesiek zaproponował zastosowanie liczników dla Straży Pożarnej i Zieleni Gminy Rewal.

P. Karol Ciszek zaproponował wybór spośród radnych kandydatów do Komisji Sportu.

P. Marcin Smoczyk zgłosił kandydata - p. Jacka Jędrzejko.

P. Joanna Drzewińska - Dąbrowska zgłosiła kandydata p. Ryszarda Gutowskiego i p. Jacka Jędrzejko.

P. Ryszard Gutowski na pytanie p. Karola Ciszka, czy wyraża zgodę na swoją kandydaturę, odpowiedział, że nie wyraża zgody.

P. Jacek Jędrzejko na pytanie p. Karola Ciszka, czy wyraża zgodę na swoją kandydaturę, odpowiedział, że wyraża zgodę.

P. Karol Ciszek poddał głosowaniu kandydaturę p. Jacka Jędrzejko. Za przyjęciem p. Jacka Jędrzejko do Komisji Sportu głosowało 14 radnych. P. Jacek Jędrzejko został przyjęty do Rady Sportu jednogłośnie.

Ad. 10. Wolne wnioski.

P. Adam Grzesiek złożył wniosek o powołanie Komisji Morskiej.

Ad.11. Zakończenie obrad

O godz. 16:00 zakończono obrady II Sesji Rady Gminy.

Protokółował Przewodnicząca Rady

………………………………………… …………………………………………

Strona | 5


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
25 mar 2011

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
25 mar 2011, godz. 10:55