Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół LIV


P R O T O K Ó Ł Nr LIV / 10

LIV zwyczajnej sesji Rady Gminy Rewal odbytej w dniu

29 stycznia 2010 roku w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Rewal

Sesję rozpoczęto w dniu 29 stycznia 2010r. o godz. 10.00 i zakończono o godz. 12.00.

Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy - Joanna Drzewińska -Dąbrowska, która na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 12 radnych. Nieobecni radni - Kaziemierz Kwiatkowski, Tomasz Kwiatkowski i Marcin Smoczyk - usprawiedliwieni. Ustawowy skład Rady 15 osób - bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady - 8 osób - co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Po stwierdzeniu quorum Przewodnicząca Rady przywitała przybyłych na obrady radnych i zaproszonych gości. Odczytała list z życzeniami od Prezydenta RP skierowany do p. Wójta i mieszkańców Gminy Rewal.

Komendant - ppłk Straży Granicznej Krzysztof Pietrzak wygłosił przemówienie pożegnalne w związku ze swoim przejściem na emeryturę.

Prowadząca obrady poprosiła o przyjęcie protokołu z LIII sesji Rady Gminy bez odczytania. Propozycję poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem protokołu z LIII sesji bez odczytania głosowało 9 radnych,
3 radnych wstrzymało się od głosu.

Protokół z LIII sesji został przyjęty większością głosów.

Przewodnicząca Rady przedstawiła porządek obrad.

  1. UROCZYSTE OTWARCIE NOWEJ SALI KONFERENCYJNEJ

  2. OBRADY LIV SESJI RADY GMINY REWAL

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

  2. Przyjęcie protokołu z LIII sesji Rady Gminy

  3. Przedstawienie porządku obrad

  4. Sprawozdanie Wójta ze swojej działalności od ostatniej sesji Rady Gminy

  5. Interpelacja Radnych i zapytania Sołtysów

  6. Uchwała w sprawie Rocznego Programu Współpracy na 2010 r. Gminy Rewal z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa

w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  1. Uchwała w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli na 2010 rok

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  2. Uchwała w sprawie poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego w drodze inkasa oraz określenia inkasentów, terminów płatności dla inkasentów i wynagrodzenia za inkaso

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  3. Podjęcie uchwał w sprawie gospodarowania mieniem komunalnym

  1. Gospodarowanie mieniem komunalnym

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  2. Wprowadzenie zmian w uchwale nr XXX/206/08 z 26 września 2008r.

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  3. Nabywanie mienia

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  4. Zbywanie mienia

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  5. Wprowadzenie zmian w uchwałach

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  6. Dzierżawa gruntów

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  7. Ustalenie stawek dzierżawy za 1m? lokali użytkowych

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  8. Przedłużenie umów dzierżawy lokali użytkowych

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  1. Naruszenie interesu prawnego

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  2. Nadanie nazwy placowi

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  3. Wolne wnioski i zapytania

  4. Zakończenie obrad

Przewodnicząca Rady zwróciła się z zapytaniem do zebranych, czy są uwagi lub wnioski do przedstawionego porządku obrad.

Wniosek dotyczący zmiany porządku obrad wniósł Wójt Gminy w sprawie wykreślenia z punktu 9. uchwał o nr 5,6,7 i 8.

Prowadząca obrady odczytała zmieniony porządek obrad.

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

  2. Przyjęcie protokołu z LIII sesji Rady Gminy

  3. Przedstawienie porządku obrad

  4. Sprawozdanie Wójta ze swojej działalności od ostatniej sesji Rady Gminy

  5. Interpelacja Radnych i zapytania Sołtysów

  6. Uchwała w sprawie Rocznego Programu Współpracy na 2010 r. Gminy Rewal z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  7. Uchwała w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli na 2010 rok

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  8. Uchwała w sprawie poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego w drodze inkasa oraz określenia inkasentów, terminów płatności dla inkasentów i wynagrodzenia za inkaso

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  9. Podjęcie uchwał w sprawie gospodarowania mieniem komunalnym

  1. Gospodarowanie mieniem komunalnym

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  2. Wprowadzenie zmian w uchwale nr XXX/206/08 z 26 września 2008r.

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  3. Zbywanie mienia

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  4. Zmiany w uchwale (dot. zintegrowanego systemu parkowania)

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  1. Naruszenie interesu prawnego

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  2. Nadanie nazwy placowi

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  3. W sprawie zmian w Statucie Gminy

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  4. Wolne wnioski i zapytania

  5. Zakończenie obrad

Zmieniony porządek obrad został poddany pod głosowanie.

Za zmienionym porządkiem obrad głosowało 9 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu. Zmieniony porządek obrad został przyjęty większością głosów.

Przystąpiono do realizacji zmienionego porządku obrad.

Przewodnicząca Rady poprosiła o sprawozdanie Wójta Gminy o swojej działalności od ostatniej sesji rady gminy.

Ad. 4. Wójt Gminy złożył informację o swojej działalności od ostatniej sesji Rady Gminy.

Hala Sportowa w Centrum Ratownictwa - został przykryty dach, obiekt został zamknięty i trwają prace instalacyjne.

Atrium w Pobierowie - mamy problem z wykonawcą, ponieważ są opóźnienia.

Czekamy na oficjalne stanowisko firmy z terminem zakończenia inwestycji.

Nadmorska Kolej Wąskotorowa - W następnym tygodniu dostajemy pozwolenie na budowę. Umowa na dotację podpisana zostanie w marcu. Składamy wniosek do Urzędu Marszałkowskiego w lutym.

Trwają prace nad pozyskaniem terenu pod przyszły skansen.

Orlik - zakończony, rozliczenie zostało dokonane. Pozyskaliśmy na ten cel 666 000zł, a swoich wydaliśmy 801 000zł.

Przystań żeglarska - Uzgadniamy sprawy siedliskowe.

Trwa a akcja „Zima” - nie mamy żadnych zastrzeżeń. Wszyscy mieszkańcy mają drewno. Walczymy z odśnieżaniem ulic. Wszyscy mieszkańcy mają drewno.

Remontujemy 3 klasy szkolne w ramach projektu KLASA 2022.

Zaczniemy przymierzać się do nowej termomodernizacji szkół w Pobierowie.

Nowe przetargi - ul. Leśna i ul. Południowa - został rozstrzygnięty, ul. Leśna - ogłoszony.

Ad. 5. Interpelacje złożyli:

Ile zapłaciliśmy do końca 2009r za gaz w szkołach w Pobierowie, Niechorzu
i Rewalu?

Wójt Gminy - walczymy o 300 000zł rocznie w sytuacji gdyby dostawę gazu świadczyła firma PGNiG.

P. Waldemar Jaworowski poinformował o otrzymaniu decyzję w sprawie gazociągu.

P. Weronika Witecka - w jaki sposób egzekwowane jest odśnieżanie na terenie naszej gminy?

Głos zabrał p. Leszek Kozłowski - Komendant Straży Gminnej. Wyjaśnił, że wielu właścicieli jest nieosiągalnych, ponieważ mieszkają poza terenem Gminy Rewal. Mimo to wszelkie potrzeby odśnieżania należy zgłaszać do Straży Gminnej.

Wobec braku dalszych interpelacji i wniosków przystąpiono do realizacji kolejnych punktów porządku obrad.

Ad. 6. Uchwała w sprawie Rocznego Programu Współpracy na 2010 r. Gminy Rewal z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie.

Komisja Społeczno-Oświatowa oraz Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowały przedłożony projekt pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju oraz Komisja Morska również zaopiniowały przedłożony projekt pozytywnie.

Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 10 osób, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

Uchwała została podjęta większością głosów.

Ad. 7. Uchwała w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli na 2010 rok

Komisja Społeczno-Oświatowa, Komisja Strategii i Rozwoju oraz Komisja Morska zaopiniowały przedłożony projekt pozytywnie.

Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

Uchwała została podjęta większością głosów.

Ad. 8. Uchwała w sprawie poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego w drodze inkasa oraz określenia inkasentów, terminów płatności dla inkasentów i wynagrodzenia za inkaso

Komisja Społeczno-Oświatowa, Komisja Strategii i Rozwoju oraz Komisja Morska zaopiniowały przedłożony projekt pozytywnie.

Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 10 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

Uchwała została podjęta większością głosów.

Ad.9. Podjęcie uchwał w sprawie gospodarowania mieniem komunalnym

  1. Gospodarowanie mieniem komunalnym

Komisja Społeczno-Oświatowa, Komisja Strategii i Rozwoju oraz Komisja Morska zaopiniowały przedłożony projekt pozytywnie.

Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 12 radnych.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

  1. Wprowadzenie zmian w uchwale nr XXX/206/08 z 26 września 2008r.

Komisja Społeczno-Oświatowa, Komisja Strategii i Rozwoju oraz Komisja Morska zaopiniowały przedłożony projekt pozytywnie.

Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 12 radnych.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

  1. Zbywanie mienia

Komisja Społeczno-Oświatowa, Komisja Strategii i Rozwoju oraz Komisja Morska zaopiniowały przedłożony projekt pozytywnie.

Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 12 radnych.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

  1. Zmiany w uchwale (dot. zintegrowanego systemu parkowania)

Komisja Społeczno-Oświatowa, Komisja Strategii i Rozwoju oraz Komisja Morska zaopiniowały przedłożony projekt pozytywnie.

Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 12 radnych.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad. 10. Naruszenie interesu prawnego

Komisja Społeczno-Oświatowa, Komisja Strategii i Rozwoju oraz Komisja Morska zaopiniowały przedłożony projekt pozytywnie.

Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 12 radnych.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad. 11. Nadanie nazwy placowi

Komisja Społeczno-Oświatowa, Komisja Strategii i Rozwoju oraz Komisja Morska zaopiniowały przedłożony projekt pozytywnie.

Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 12 radnych.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad. 12. W sprawie zmian w Statucie Gminy

Komisja Społeczno-Oświatowa, Komisja Strategii i Rozwoju oraz Komisja Morska zaopiniowały przedłożony projekt pozytywnie.

Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 12 radnych.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad.13. Wolne wnioski i zapytania

P. E. Łonyszyn - Sekretarz Gminy poprosiła radnych i sołtysów o pozostanie na Sali konferencyjnej po zakończeniu obrad w celu ustalenia szczegółów dot. organizowanej uroczystości 20-lecia Samorządu.

P. Waldemar Jaworowski wycofał wniosek o sesję nadzwyczajną w dniu bieżącym. Przedstawił propozycję dot. telefonicznego powiadamiania radnych
i sołtysów o posiedzeniach komisji oraz sesji Rady Gminy.

Ad.14. Zakończenie obrad

O godz. 12:00 zakończono obrady LIV Sesji Rady Gminy.

Protokółował Przewodnicząca Rady

………………………………………… …………………………………………

Strona | 10


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
ProtokA A LIV.doc (DOC, 91.50Kb) 2010-02-25 14:39:44 516
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
25 lut 2010

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
25 lut 2010, godz. 14:39