Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół LXIII


P R O T O K Ó Ł Nr LXIII / 10

LXIII sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 29 września 2010 roku

w Muzeum Rybołówstwa Morskiego

Sesję rozpoczęto w dniu 29 września 2010r. o godz. 10.00 i zakończono o godz. 13:30. Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy - p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska, która na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 13 radnych - nieobecni radni - p. Weronika Witecka, Karol Ciszek i p. Ryszard Gutowski - usprawiedliwieni. Ustawowy skład Rady 15 osób - bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady - 8 osób - co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Po stwierdzeniu quorum Przewodnicząca Rady p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska przywitała przybyłych na obrady radnych i zaproszonych gości.

Następnie poddała głosowaniu przyjęcie protokołu z LXII sesji Rady Gminy bez odczytania. Za przyjęciem protokołu z LXII sesji Rady Gminy głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

Przewodnicząca Rady przedstawiła porządek obrad z wnioskiem o wprowadzenie punktu 4a. Wystąpienie Posła na Sejm RP - p. Konstanty Tomasz Oświęcimski oraz wnioskiem o wycofanie punktu 16. Dyskusja nad wnioskiem radnego p. W. Jaworowskiego dot. referendum w Gminie Rewal w sprawie samoopodatkowania mieszkańców.

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

  2. Przyjęcie protokołu z LXII sesji Rady Gminy

  3. Przedstawienie porządku obrad

  4. Przedstawienie nowego Sekretarza Urzędu Gminy Rewal - p. Wioletty Brzezińskiej

4a. Wystąpienie Posła na Sejm RP - p. Konstanty Tomasz Oświęcimski

  1. Sprawozdanie z przebiegu sezonu letniego 2010

  2. Sprawozdanie Wójta ze swojej działalności od ostatniej zwyczajnej sesji Rady Gminy

  3. Interpelacja radnych i zapytania sołtysów

  4. Zmiany w Limitach wydatków budżetowych na Wieloletnie Programy Inwestycyjne Gminy Rewal do 2024r.

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  5. Uchwalenie „Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Rewal”

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  6. Zmiany w budżecie oraz zmiany w układzie wykonawczym budżetu Gminy Rewal na 2010r.

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  7. Uchwała w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  8. Uchwała w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu z wykonania budżetu gminy za I półrocze

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  9. Gospodarowanie mieniem

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  10. Zaopiniowanie projektu Zarządzenia Dyrektora Urzędu Morskiego
    w Szczecinie w sprawie określenia granic pasa ochronnego na terenie Gminy Rewal

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  11. Uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Rewal części miejscowości Niechorze - strona północna

    1. relacja Sprawozdawcy

    2. stanowiska Komisji

    3. dyskusja

    4. podjęcie uchwały

  12. Wolne wnioski i zapytania

  13. Zakończenie obrad

Przewodnicząca Rady przedstawiony porządek obrad poddała głosowaniu. Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

Porządek obrad został przyjęty większością głosów.

Przystąpiono do realizacji porządku obrad.

Ad. 4. Przewodnicząca Rady przedstawiła nowego Sekretarza Urzędu Gminy Rewal -
p. Wiolettę Brzezińską.

Ad. 4a. P. Konstanty Tomasz Oświęcimski - poseł na Sejm RP poinformował o tym, że odbyła się debata w Sejmie na temat ochrony brzegu morskiego. Rząd przyjął budżet na rok 2011. Święto Trzech Króli zostało ustanowione dniem wolnym od pracy.

Ad. 5. Sprawozdanie z przebiegu sezonu letniego 2010

Pisemne sprawozdania z przebiegu sezonu letniego stanowią załącznik do niniejszego protokołu. Sprawozdawcy przedstawili sprawozdanie wg poniższej kolejności:

  1. Centrum Informacji Promocji Rekreacji - Załącznik nr 1

    1. p. Edyta Zart - Centrum Informacji Promocji Rekreacji

    2. p. Hanna Nowak - Nadmorska Kolej Wąskotorowa

  2. Komenda Powiatowa Policji w Gryficach - p. Dariusz Sobczyk - Załącznik nr 2

  3. FHU Krzysztof Grabowiecki - Załącznik nr 3

  4. Straż Graniczna - p. Krzysztof Sosnowski - Załącznik nr 4

  5. Gminny Ośrodek Kultury - p. Ewa Kubalica - Załącznik nr 5

  6. Szkolne Schronisko Młodzieżowe - p. Iwona Zacharczuk - Załącznik nr 6

  7. Komisariat Policji w Rewalu - p. Marcin Ryczko

  8. Straż Gminna w Rewalu - p. Leszek Kozłowski - Załącznik nr 8

  9. Ratownictwo Wodne - p. Wiesław Kalinkiewicz

  10. Wodociągi Rewal Sp. z o.o. - p. Bogdan Ryba - Załącznik nr 9

  11. Państwowy Inspektorat Sanitarny w Gryficach - p. Elżbieta Dębowska - Załącznik nr 10

  12. Zieleń Gminy Rewal - p. Mariola Kwiatkowska - Załącznik nr 11

  13. Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Gryficach - p. Edward Pruski - Załącznik nr 12

  14. NZOZ - MEDYK - p. Grażyna Kamińska - Załącznik nr 13

  15. Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie - p. Przemysław Kaczmarczyk - Załącznik nr 14

Ad. 6. Sprawozdanie Wójta od 31 sierpnia 2010r. do 29 września 2010r.

Odbyło się uroczyste otwarcie oczyszczalni ścieków w Pobierowie.

Jesteśmy drudzy lub trzeci jeśli chodzi o program POIŚ.

Mieliśmy okazję uczestniczyć w wydarzeniu poświęcenia dzwonu i jarzma w Trzęsaczu.

Komisja mieszkaniowa zebrała się kilkakrotnie i przygotowała pierwszą listę dot. przydziału mieszkań. Lista znajduje się na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.

Odbył się przetarg nieruchomości. Sprzedaliśmy 8 nieruchomości. Zarobiliśmy 3 800 000zł.

Rekordem jest 1648zł za m2 w Pobierowie.

Składamy nowe wnioski jeśli chodzi o fundusze pomocowe. Byliśmy z p. Posłem na spotkaniu w sprawie Schetynówek. Dostaliśmy 900 tys. na ul. Trzebiatowską.

Składamy wniosek na ul. Łokietka Schetynówkę. Jest to stara inwestycja. Kończymy projektowanie.

Składamy też wniosek na lokale komunalne i socjalne. 42 lokale oddamy w tym roku do użytkowania. Przygotowujemy kolejny wniosek o dofinansowanie II etapu Rokity.

Dziś poprzez uchwałę będziemy walczyć o pozyskanie funduszy na amfiteatr w Rewalu.

Na ul. Brzozowej przywieziono już pierwsze urządzenia do refulacji plaży.

Przed nami druga lub trzecia refulacja od czasów II Wojny Światowej.

Lada dzień wchodzimy na ostatnie rondo na drodze 102. Rozmawialiśmy z p. Posłem i Urzędem Marszałkowskim o projekcie całej drogi nr 102 i o przedłużeniu jej aż do Kołobrzegu, z uwzględnieniem ścieżki rowerowej, parkingów i poszerzeń.

Pogotowie Ratunkowe - spotkaliśmy się u p. Wojewody. Nieoficjalnie mogę potwierdzić, że karetka pogotowia w nowym Centrum Ratownictwa w Pobierowie będzie w przyszłym roku. Bezpieczeństwo przez to się zwiększy.

Wykaz wszystkich inwestycji został wszystkim radnym przekazany na wydrukach. Jest ich około 250. Nie wszystkie inwestycje idą sprawnie.

Jeśli chodzi o sezon letni:

Opłata miejscowa jest nieco większa w porównaniu do roku poprzedniego - 1 712 000zł
(w 2009r. - 1 709 000zł)

Opłata targowa jest o 20 tys. zł mniejsza. Jednym z powodów może być fakt, że nie było handlu w centrum Rewala.

Kolejka Wąskotorowa - 686 878 zł jest rekordem od początku jej istnienia.

Sprzedaż mienia jest również bardziej dochodowa w stosunku do roku ubiegłego 8,8 mln zł. (w 2009r. - 7,4 mln zł)

47 tys. zł - dochód Muzeum Rybołówstwa Morskiego w Niechorzu.

Obiekty sportowe mają także rekordowe osiągnięcia - 457 tys. zł.

Staramy się o mistrzostwa oldbojów i juniorów w siatkówce. Rozpoczęliśmy starania o mistrzostwa Europy w siatkówce plażowej. Są to duże aplikacje które mogą podnieść nasz prestiż.

P. Irek Jasiński przywiózł pozwolenie na budowę hali sportowej w Pogorzelicy.

Mandaty - w 2009r. dochody wyniosły 236 tys. zł. W 2010r. - 492 tys.

Po raz pierwszy zakładaliśmy klamry.

Rowery - również rekord - 25 tys. zł (17 tys. - 2009r.)

Parkingi - 193 tys. zł. Wpłynęło dużo wniosków jeśli chodzi o parkingi.

Szkolne Schronisko Młodzieżowe „Fala” - również rekord.

Przygotowywana jest koncepcja rozwoju schroniska.

Zejścia plażowe były wszystkie dostępne, dwa były odremontowane. Na ul. Moniuszki zejście było w szybkim tempie remontowane. Na ul. Granicznej jest również trudna sytuacji. Trzeba będzie je zbudować wkrótce od podstaw.

Sprzątanie plaż i miejscowości - brakuje podstawowych akcji - problem petów i drobnych odpadów.

Nie zdążyliśmy załatać wszystkich dziur w chodnikach. Pomimo największego zakupu ławek w tym roku, zabrakło ich. Zaczęły się kolejne inwestycje w place zabaw.

Nowe śmietniki - stare będą stopniowo likwidowane a na ich miejsce będą wchodziły śmietniki związane z architekturą miejscowości.

Nowe oświetlenie.

Plany miejscowości - co roku są nowe plany miejscowości i ciągle modyfikowana strona internetowa.

Nowym wyzwaniem były parkingi i zakazy parkowania. Program wszedł za późno.

Jest to projekt cykliczny, który będziemy wprowadzań przez kilka lat. Będziemy się starać odsuwać samochody od plaży i centrum miejscowości.

Centrum Rewala jest inwestycją która nam się nie udała w tym roku.

Ul. Leśna - firma robiła wszystko, żeby tylko nie oddać tej ulicy.

Ul. Pomorska - zaryzykowaliśmy. Chcieliśmy zrobić pierwszy etap.

Ul. Klifowa w Trzęsaczu - również sprowokowała kilka nieprzyjemnych sytuacji.

Na plażach zdarzały się przepełnione śmietniki.

Podziękowania dla wszystkich zaangażowanych firm, pracowników urzędu oraz dla mieszkańców.

Ad. 7. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów

Nie było żadnych interpelacji radnych ani zapytań ze strony sołtysów.

Ad. 8. Zmiany w Limitach wydatków budżetowych na Wieloletnie Programy Inwestycyjne Gminy Rewal do 2024r.

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Budżetowa - zgodnie z komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 12 radnych, radny p. Waldemar Jaworowski był nieobecny. Uchwała została podjęta większością głosów.

Ad. 9. Uchwalenie „Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Rewal”

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Budżetowa
i Rozwoju - zgodnie z komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad. 10. Zmiany w budżecie oraz zmiany w układzie wykonawczym budżetu Gminy Rewal na 2010r.

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Budżetowa - zgodnie z komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad. 11. Uchwała w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Budżetowa - zgodnie z komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad. 12. Uchwała w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu z wykonania budżetu gminy za I półrocze

Komisja Społeczno-Oświatowa po zapoznaniu się z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja budżetowa oraz Komisja Morska - zgodnie z komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad. 13. Gospodarowanie mieniem

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja budżetowa - zgodnie z komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad. 14. Zaopiniowanie projektu Zarządzenia Dyrektora Urzędu Morskiego
w Szczecinie w sprawie określenia granic pasa ochronnego na terenie Gminy Rewal

P. Mirosław Hussakowski zreferował projekt uchwały.

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie w formie opinii negatywnej. Komisja Budżetowa oraz Komisja Morska - zgodnie z komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Uchwała została podjęta większością głosów.

Ad. 15. Uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Rewal części miejscowości Niechorze - strona północna

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie, Komisja Budżetowa - zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową - opinia podzielona - p. Waldemar Jaworowski wyraził opinię negatywną, p. Adam Grzesiek wyraził opinię pozytywną.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 11 radnych, dwóch radnych wstrzymało się od głosowania.

Uchwała została podjęta większością głosów.

P. Waldemar Jaworowski poinformował, że w związku podjęciem w/w uchwały jego wcześniejszy sprzeciw jest w tej chwili aktualny i prosi o pisemne odniesienie się do niego.

Ad. 16. Wolne wnioski i zapytania

Nie było żadnych wniosków ani zapytań.

Ad. 17. Zakończenie obrad

O godz. 13:30 zakończono obrady LXIII Sesji Rady Gminy.

Protokółował Przewodnicząca Rady

………………………………………… …………………………………………

Strona | 7


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
16 lis 2010

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
16 lis 2010, godz. 19:42