Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół LXV

 

P R O T O K Ó Ł   Nr LXV / 10

 

LXV sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 29 października 2010 roku

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Rewal

 

            Sesję rozpoczęto w dniu 29 października 2010r. o godz. 10.00 i zakończono o godz. 13:45. Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska, która na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 14 radnych – nieobecny radny – p. Ryszard Gutowski –  usprawiedliwiony. Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób – co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Po stwierdzeniu quorum Przewodnicząca Rady p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska przywitała przybyłych na obrady radnych i zaproszonych gości.

 

Następnie poddała głosowaniu przyjęcie protokołów z LXIII i LXIV sesji Rady Gminy bez odczytania.

Za przyjęciem protokołu z LXIII sesji Rady Gminy głosowało 14 radnych. Protokół
z LXIII sesji Rady Gminy został przyjęty jednogłośnie.

Za przyjęciem protokołu z LXIV sesji Rady Gminy głosowało 14 radnych. Protokół
z LXIV sesji Rady Gminy został przyjęty jednogłośnie.

 

 

 

Przewodnicząca Rady przedstawiła porządek obrad z wnioskiem o wprowadzenie punktów:

 

  1. Przystąpienie do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego CENTRUM USŁUGOWE m. Pobierowo gm. Rewal
  2. Korekta Wieloletniego Planu Rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych na lata 2010-2014
  3. Uchwała w sprawie likwidacji zakładu budżetowego „Centrum Informacji, Promocji, Rekreacji Gminy Rewal” w celu jego przekształcenia w jednostkę budżetową „Centrum Informacji, Promocji, Rekreacji Gminy Rewal”
  4. Przyjęcie „Rocznego programu współpracy Gminy Rewal z organizacjami pozarządowymi” na rok 2011r.

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

 

LXV SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 29 października 2010 roku

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
  2. Przyjęcie protokołów z LXIII i LXIV sesji Rady Gminy
  3. Przedstawienie porządku obrad
  4. Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji Rady Gminy
  5. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów

 

  1. UCHWAŁY OKOŁOBUDŻETOWE

 

  1. Ustalenie stawek podatku od nieruchomości;
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały. 
  2. Określenie stawek podatku od środków transportowych;
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały. 
  3. Wprowadzenie zmian w uchwale w sprawie opłaty od posiadania psów;
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały.
  4. Obniżenie kwoty stanowiącej średnią cenę drewna;
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały.
  5. Wprowadzenie zmian w uchwale w sprawie obniżenia ceny skupu żyta;
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały.
  6. Uchwała w sprawie opłaty targowej;
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały.

 

  1. INNE OPŁATY I STAWKI

 

  1.  Wprowadzenie zmian w uchwale w sprawie ustalenia górnych stawek za odbiór odpadów komunalnych;
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały.
  2. Ustalenie wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego;
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały.
  3. Ustalenie zasad naliczania stawki za dzierżawę 1m² gruntu na cele nierolnicze i nieleśne;
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały. 
  4. Ustalenie wysokości opłat za parkowanie pojazdów na parkingach nie strzeżonych zlokalizowanych na terenach nie będących drogami publicznymi
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały. 

 

  1. SPRAWY OŚWIATOWE

 

  1. Wprowadzenie zmian w uchwale o wysokości opłat za świadczenia prowadzone przez przedszkola;
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjecie uchwały.

 

  1. PLANOWANIE PRZESTRZENNE, TRANSPORT DROGOWY SPRAWY WODNO-KANALIZACYJNE

 

 

  1. Określenie liczby nowych licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na 2011 rok;
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały.

 

 

  1. Ocena aktualności  studium i  miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy Rewal
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały.

 

  1. Przystąpienie do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego CENTRUM USŁUGOWE m. Pobierowo gm. Rewal
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały.

 

  1. Korekta Wieloletniego Planu Rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych na lata 2010-2014
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały.

 

 

  1. GOSPODAROWANIE MIENIEM KOMUNALNYM

 

  1.   Gospodarowanie mieniem komunalnym
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały.
  2.   Gospodarowanie mieniem komunalnym – udzielenie bonifikaty
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały.

 

  1. SPRAWY ORGANIZACYJNE

 

  1. Ustalenie zasad korzystania z parkingów i sposobu pobierania opłat
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjecie uchwały.

 

 

 

  1. Uchwała w sprawie likwidacji zakładu budżetowego „Centrum Informacji, Promocji, Rekreacji Gminy Rewal” w celu jego przekształcenia w jednostkę budżetową „Centrum Informacji, Promocji, Rekreacji Gminy Rewal”
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjecie uchwały.

 

  1. Przyjęcie „Rocznego programu współpracy Gminy Rewal z organizacjami pozarządowymi” na rok 2011r.
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjecie uchwały.

 

  1. MATERIAŁY INFORMACYJNE

 

  1. Wprowadzenie nowych cenników i stawek za korzystanie z obiektów:

- CIPR

- GOK

- Schronisko „FALA” (Zieleń Gminy Rewal - stawki pozostają bez zmian)

- Nadmorska Kolej Wąskotorowa

- Zieleń Gminy Rewal

- Opłata miejscowa

- Informacja na temat uchwały de minimis

  1. Informacja Spółki Wodociągi Rewal w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków
  2. Informacja o realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2009 – 2010
  3. Wolne wnioski i zapytania, odczytanie listu intencyjnego
  4. Zakończenie obrad

 

Przewodnicząca Rady przedstawiony porządek obrad poddała głosowaniu. Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

Porządek obrad został przyjęty większością głosów.

 

Przystąpiono do realizacji porządku obrad.

 

 

Ad. 4.Informacja Wójta o działalności od 29 września 2010r. do 29 października 2010r.

 

W ostatnim miesiącu odbyły się wszystkie spotkania wiejskie. Mamy wszystkie wnioski i uwagi dotyczące sezonu. Na części zebrań zostały wypracowane wnioski do przyszłorocznego budżetu. Jeśli chodzi o ilość osób to największe zebranie odbyło się w Rewalu.

Jest kilka tematów które powtarzają się cyklicznie na tych spotkaniach, m. in. żeby zwiększenie kontroli nad czystością oraz tematy dróg i kolejnych inwestycji.

13 października 2010r. byliśmy z p. Skarbnikiem na Samorządowym Forum Kapitału
i Finansów we Wspólnocie gdzie odebraliśmy kilka nagród. Tylko dwie gminy czterokrotnie wchodziły na scenę i odbierały nagrody. Były do gmina Rewal i gmina Sopot. Gminy które wygrały to gmina Warszawa, Sopot i Rewal.

Otrzymaliśmy 9. miejsce za wykorzystanie środków z Unii Europejskiej za lata 2004-2009.

Za ostatnie 3 lata mamy 3. miejsce.

5. miejsce za wydatki na sport i kulturę fizyczną za lata 2007-2009.

2. miejsce za wydatki samorządów na infrastrukturę techniczną za lata 2007-2009.

Gmina Rewal zajęła 1. miejsce w kategorii gmin wiejskich w rankingu „Sukces mijającej kadencji”.

14 października – odbyła się inauguracja Uniwersytet Trzeciego Wieku

Odbył się dzień Edukacji Narodowej. Pojawiła się nowa nauczycielka w szkole w Rewalu - p. Sobolak.

Za nami dzień 10-lecia Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Jana Pawła II w Pobierowie.

Odbyło się otwarcie hali sportowej w Pobierowie.

22 października – odbyła się Gala u p. Starosty oraz Bal Seniora – największy bal tego typu w naszej gminie.

Inwestycje – rondo na ul. Klifowej, ul. Słonecznej – inwestycja przebiega prawidłowo.

Centrum Rewala – toczą się w tej chwili rozmowy na temat wymiany wykonawcy.

Ul. Klifowa i ul. Różana – dzisiaj odbędzie się symboliczne otwarcie.

Remiza Strażacka – inwestycja jest na ukończeniu ale wykonawca ma pewne problemy
z montażem.

Została nam przyznana dotacja od Ministerstwa Sportu i Turystyki do boiska wielofunkcyjnego. Jest to nasz kolejny sukces, ponieważ będziemy mogli zainwestować
w kolejny obiekt. Wystąpiliśmy do Ministerstwa Sportu i Turystyki o dotację na lodowisko. Tylko jedna gmina w województwie zachodniopomorskim może ją dostać.

Pan Kazimierz Kwiatkowski otrzymał najwięcej głosów na Strażaka - ochotnika roku.

 

 

Ad. 5.Interpelacje radnych i zapytania sołtysów

p. Marcin Smoczyk – w imieniu p. Jolanty Pytlas – dyrektor szkoły w Pobierowie, podziękuję p. Wójtowi oraz Radzie za termomodernizację, nową halę oraz atrium.

 

p. Waldemar Jaworowski – szkoła w Pobierowie miała być traktowana na równi z wszystkimi szkołami – podpisana była umowa w tym celu. Widząc inwestycje dot. szkoły w Pobierowie zauważyłem, że gmina idzie w kierunku elegancji.

 

p. Andrzej Brzeziński – baza rybacka – w 2007r. na to miejsce zostały wydane warunki zabudowy. Zabudowa ta stała się faktem. Stąd pytanie: czy wydał pan Wójt innym osobom warunki zabudowy oprócz tych wyżej wymienionych?

 

Wójt Gminy – w punkcie Wolne wnioski i zapytania na to pytanie odpowie p. Mirosław Hussakowski

 

Przewodnicząca Rady poprosiła p. Seweryna Babiło – Skarbnika Gminy o wprowadzenie do części I porządku obrad – Uchwały okołobudżetowe.

 

p. Wioletta Brzezińska – Sekretarz Gminy poinformowała o tym, że wszystkie projekty były skrupulatnie przygotowane pod względem prawnym. Wszystkie projekty mają opinię radcy prawnego.

 

  1. UCHWAŁY OKOŁOBUDŻETOWE

 

 

Ad. 6.Ustalenie stawek podatku od nieruchomości

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Uchwała została podjęta większością głosów.

 

Ad. 7.Określenie stawek podatku od środków transportowych

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu, 1 radny był nieobecny. Uchwała została podjęta większością głosów.

 

Ad. 8.Wprowadzenie zmian w uchwale w sprawie opłaty od posiadania psów;

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 9.Obniżenie kwoty stanowiącej średnią cenę drewna

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 10.Wprowadzenie zmian w uchwale w sprawie obniżenia ceny skupu żyta

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 11.Uchwała w sprawie opłaty targowej

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

  1. INNE OPŁATY I STAWKI

 

 

Ad. 12.Wprowadzenie zmian w uchwale w sprawie ustalenia górnych stawek za odbiór odpadów komunalnych

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 13.Ustalenie wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 14.Ustalenie zasad naliczania stawki za dzierżawę 1m² gruntu na cele nierolnicze i nieleśne

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 15.Ustalenie wysokości opłat za parkowanie pojazdów na parkingach nie strzeżonych zlokalizowanych na terenach nie będących drogami publicznymi

 

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

  1. SPRAWY OŚWIATOWE

 

 

Ad. 16.Wprowadzenie zmian w uchwale o wysokości opłat za świadczenia prowadzone przez przedszkola

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 13 radnych, 1 radny był nieobecny. Uchwała została podjęta większością głosów.

 

  1. PLANOWANIE PRZESTRZENNE, TRANSPORT DROGOWY SPRAWY WODNO-KANALIZACYJNE

 

 

Ad. 17.Określenie liczby nowych licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na 2011 rok

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 18.Ocena aktualności  studium i  miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy Rewal

 

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 19.Przystąpienie do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego CENTRUM USŁUGOWE m. Pobierowo gm. Rewal

 

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 20.Korekta Wieloletniego Planu Rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych na lata 2010-2014

 

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

 

 

 

 

 

  1. GOSPODAROWANIE MIENIEM KOMUNALNYM

 

 

Ad. 21.Gospodarowanie mieniem komunalnym

 

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 22.Gospodarowanie mieniem komunalnym – udzielenie bonifikaty

 

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

  1. SPRAWY ORGANIZACYJNE

 

 

Ad. 23.Ustalenie zasad korzystania z parkingów i sposobu pobierania opłat

 

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 24.Uchwała w sprawie likwidacji zakładu budżetowego „Centrum Informacji, Promocji, Rekreacji Gminy Rewal” w celu jego przekształcenia w jednostkę budżetową „Centrum Informacji, Promocji, Rekreacji Gminy Rewal”

 

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Uchwała została podjęta większością głosów.

 

 

Ad. 25.Przyjęcie „Rocznego programu współpracy Gminy Rewal z organizacjami pozarządowymi” na rok 2011r.

 

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie. Komisja Strategii
i Rozwoju  – zgodnie z Komisją Społeczno-Oświatową. Głosów w dyskusji nie było.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za projektem głosowało 11 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu. Uchwała została podjęta większością głosów.

 

 

  1. MATERIAŁY INFORMACYJNE

 

Ad. 26.Przedstawione zostały cenniki i stawki za korzystanie z obiektów:

- CIPR – p. Beata Żoła – Załącznik nr 1

- GOK – p. Luiza Jóźwiak – Załącznik nr 2

- Schronisko „FALA” – p. Iwona Zacharczuk – Załącznik nr 3

- Nadmorska Kolej Wąskotorowa – p. Hanna Nowak

- Zieleń Gminy Rewal – stawki pozostają bez zmian – Załącznik nr 4

- Opłata miejscowa – p. Małgorzata Matecka – opłata miejscowa pozostaje bez zmian.

- Informacja na temat uchwały de minimis – p. Małgorzata Matecka - nie zmieniamy uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis, gdzie zwolniliśmy baseny i korty oraz daliśmy 20% zniżkę podatku dla osób, które zatrudniają powyżej 5 osób przez cały rok.

- Informacja o czynszach – p. Ewa Korczyńska – czynsze ustalane są uchwałą
o zasadach gospodarowania zasobem mieszkaniowym przyjmowanej na okres 5 lat.
W 2008r. przyjęta została uchwała na okres 2009-2013. Stawkę się obniża lub podwyższa w zależności od tego jaki jest standard mieszkania. Stawki są ustalane indywidualnie. 23 września 2009r. uchwała została zmieniona w rozdziale 6. – podniesiono o 20% stawkę bazową dla nowo powstałych budynków.

 

 

Ad. 27.Informacja Spółki Wodociągi Rewal w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków – Załącznik nr 5 – referował Prezes Spółki
p. Bogdan Ryba. Jak co roku złożyliśmy wniosek o zmianę taryfy. Podwyżka – 10%. Na zmianę rzutuje wzrost kosztów amortyzacji 756 000zł, wzrost kosztów zużycia energii elektrycznej oraz wzrost podatku od nieruchomości – 254 000zł.

 

Głosów w dyskusji nie było.

 

Ad. 28.Informacja o realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2009 – 2010 – referowała p. Małgorzata Kruszelnicka-Rogowska – Załącznik nr 6

 

Ad. 29.Wolne wnioski i zapytania

 

P. Mirosław Hussakowski – w odpowiedzi na interpelację radnego p. Andrzeja Brzezińskiego – w 2007r. wydałem 2 decyzje o warunkach zabudowy dla 1 budynku, od 2007r. do 2010r. nie wydaliśmy żadnej innej decyzji. Wpłynął 1 wniosek o podobnej treści – ustalenie warunków zabudowy – termin upływa latem 2011r.

 

P. Karol Ciszek odczytał treść Listu intencyjnego – Załącznik nr 7

 

P. Waldemar Jaworowski – chciałbym dodać do wypowiedzi p. Mirosława Hussakowskiego, że jeśli chodzi o zabudowy na wydmach to wydmy są traktowane oficjalnie jako teren zalewowy. Po tegorocznych powodziach nikt nie wydał by już takiej decyzji.

Druga sprawa dot. analizy studium. Jeśli nie będą przestrzegane zalecenia, to pojawi się duży problem. Są zakusy żeby niektórzy właściciele dużych ośrodków wydzierżawiali dla siebie część plaży.

 

P. Bogusław Woźniak – ponawiam swój wniosek, aby nauczyciele otrzymali odznaczenia, ponieważ należy docenić ich pracę.

 

Przewodnicząca Rady zaprosiła wszystkich obecnych na uroczyste otwarcie Alei Zakochanych, ul. Różanej oraz na 50-lecie pożycia małżeńskiego 6 małżeństw.

 

Wójt Gminy – p. Piotr Skończeń został odznaczony medalem za utworzenie portalu internetowego „Pomorze 1945” zajmujący się odnajdowaniem zapomnianych grobów oraz kierowaniem na odpowiednie cmentarze.

 

Ad. 30.Zakończenie obrad

 

O godz. 13:45 zakończono obrady LXV Sesji Rady Gminy.

 

 

Protokółował                                                                         Przewodnicząca Rady

 

…………………………………………                                      …………………………………………


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
ProtokA A LXV.doc (DOC, 108.50Kb) 2011-01-17 16:31:10 537
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
17 sty 2011

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
17 sty 2011, godz. 16:32