Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół Nr LII/14 z dnia 21 maja 2014r.

P R O T O K Ó Ł    Nr LII / 14

 

LII sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 21 maja 2014 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

 

Sesję rozpoczęto w dniu 21 maja 2014r. o godz. 10:17 obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska - Dąbrowska.

Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 14 radnych. Nieobecny p. Bogusław Woźniak - usprawiedliwiony

Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. 

Przewodnicząca Rady przywitała zaproszonych gości i podziękowała p. Janowi Kargulowi byłemu Komendantowi Komisariatu Policji w Rewalu który odszedł na emeryturę.  

p. Wójt – Robert Skraburski– złożył wniosek formalny o wykreślenie z porządku obrad następujących punktów:13 Projekt  uchwały w sprawie: zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności cywilnoprawnych, warunków dopuszczalności pomocy publicznej, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organów do tego uprawnionych i pkt. 14Projekt uchwały w sprawie:zwolnień w podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis

p. Przewodnicząca poddała wniosek formalny o wykreślenie pkt.12 Projekt  uchwały w sprawie: zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności cywilnoprawnych, warunków dopuszczalności pomocy publicznej, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organów do tego uprawnionych pod głosowanie za wykreśleniem głosowało 14 radnych.

p. Przewodnicząca poddała wniosek formalny o wykreślenie pkt.13Projekt uchwały w sprawie:zwolnień w podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis pod głosowanie za wykreśleniem głosowało 14 radnych.

Powyższe punkty zostały wykreślone z porządku obrad.

P O R Z Ą D E K  O B R A D

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

LII SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 21. 05.2014 roku

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
  2. Przyjęcie protokołów  z XLIX, L, LI sesji Rady Gminy
  3. Przedstawienie porządku obrad
  4. Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji
  5. Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów
  6. Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umów najmu
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  7. Projekt uchwały w sprawie:dzierżawy terenów kolei wąskotorowej Nr 1048 Popiele – Trzebiatów – Gryfice.
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  8. Projekt uchwały w sprawie:zmiany uchwały dotyczącej minimalnych stawek dzierżaw
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  9. Projekt uchwały w sprawie:zajęcia stanowiska
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  10. Projekt uchwały w sprawie:dzierżawy działki 70/15 obr. Pustkowo
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  11. Projekt  uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Rewal
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  12. Projekt  uchwały w sprawie: zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności cywilnoprawnych, warunków dopuszczalności pomocy publicznej, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organów do tego uprawnionych
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  13. Projekt uchwały w sprawie:zwolnień w podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  14. Projekt uchwały w sprawie: zaciągnięcia pożyczki długoterminowej z budżetu państwa
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  15. Projekt uchwały w sprawie:uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rewal
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  16. Wolne wnioski i zapytania
  17. Zakończenie obrad

 

Przewodnicząca Rady odczytała porządek obrad a następnie poddała go pod głosowanie

Za przyjęciem porządku obrad głosowało 14  radnych.   Porządek obrad został przyjęty.

 

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie bez odczytania protokół z XLIX  sesji Rady Gminy. Za przyjęciem protokołu z XLIX sesji Rady Gminy głosowało 10 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosowania. Protokół został przyjęty.

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie bez odczytania protokół z L  sesji Rady Gminy. Za przyjęciem protokołu z L sesji Rady Gminy głosowało 11 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosowania. Protokół został przyjęty.

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie bez odczytania protokół z LI  sesji Rady Gminy. Za przyjęciem protokołu z LI sesji Rady Gminy głosowało 10 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosowania. Protokół został przyjęty.

Ad. 4 Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji.

P. Wójt poinformował o:

1. Rewitalizacji Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej

- dokończenie budowy dworców: Trzęsacz, Śliwin, Niechorze Latarnia

 Firma Mirtech - koszt zadania 1 090 000;

- dokończenie remontu dworca Pogorzelica – Firma ZRB – koszt zadania 200 tys.

2. Ogłoszonym przetargu na dokończenie remontu dworca w Rewalu;

3. Inwentaryzacji taboru kolejowego;

4. Wymianie nawierzchni na ul. Moniuszki;

5. Placu przy kościele w Pobierowie;

6. Nowej organizacji ruchu dla Pogorzelicy, Niechorza, Trzęsacza, Pustkowa;

7. Cząstkowych remontach ulic i chodników;

8. Zakończeniu remontu 2 zejść plażowych;

9. Zakończeniu budowy domu  komunalnego w Pogorzelicy i symbolicznym wręczeniu kluczy w dniu 23.05.2014r.;

10.Porozumieniu z deweloperami przy latarni morskiej  w sprawie chodnika;

11. Kontrolach dotyczących zrealizowanych inwestycjach unijnych, które przeszły pozytywnie;

12. Bieżących naprawach oświetlenia;

13. Rozstrzygniętych przetargach i ogłoszonych przetargach.

 

Ad. 5 Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

p. Marcin Smoczyk –  „Jaki czas ma firma prowadząca eksploatację oświetlenia ulicznego gminnego jak i założonego przez Enea na wymianę przepalonej żarówki lub uszkodzonego klosza?”.  

 p. Jacek Jędrzejko – „Ile wynosi pensja Wójta ze wszystkimi składowymi w skali roku, czy prawdą jest jak podaje jedna z gazet, że jest to kwota 200 tys. rocznie. Na jakiej podstawie uchwały jest realizowany plac przy kościele bo Rada Sołecka ani Radni Gminy nie wiedzą jeśli jest to inicjatywa Wójta to też było by dobrze, żeby to było publicznie oświadczone …”.

p. Piotr Lęcznar – poinformował, że w wolnych wnioskach p. Hagaj Sołtys Pustkowa przedstawi propozycję na drogę Pustkowo – Pobierowo.

p. Zygmunt Wołejszo- interpelacja dot. trzech przetargów na Kolej Wąskotorową prac na dokończenie „Czy przetargi obejmują całość prac związanych z zakończeniem tej inwestycji, czy znany jest koszt docelowy tej inwestycji. Nie wspomniał p. Wójt o rozpoczęciu spraw sądowych. Czy zajęcie Hussara było zasadne czy nie?”. Czy koszy w związku z tymi przetargami się powiększyły czy mieszczą się z tymi przyjętymi wcześniej?”.

p. Marcin Smoczyk –  „Czy są planowane uzupełnienia dróg?”.

p. Wójt– poinformował, że są uzupełniane na bieżąco, poprosił również by zgłaszać, jeśli ktoś zauważy takie braki.

p. Jan Trafny– złożył na piśmie dwie interpelacje stanowiące załącznik do protokołu.

p. Artur Łukomski– poprosił o harmonogram prac, jakie zostały do zrobienia na inwestycji  Nadmorska Kolej Wąskotorowa włącznie z ich kwotami?

p. Andrzej Brzeziński–„Ponieważ Pan wspomniał o Komisji Mieszkaniowej, która powołana jest na Pana wniosek a w regulaminie dotyczącej pracy komisji widnieje zapis cyt. „komisja na pierwszym posiedzeniu ze swojego grona wybiera przewodniczącego i jego zastępcę i sekretarz”. Pytanie – kto jest zastępcą przewodniczącego i sekretarzem Komisji mieszkaniowej?

   Trzy miesiące temu można było odnieść wrażenie, że panicznie i w pośpiechu przygotował Pan projekt uchwały dzierżawy na działalność gastronomiczną pomieszczeń pod tarasem widokowym w Centrum Rewala. Głównym powodem jak Pan w tedy przedstawiał było zapobieżenie zwrotu podatku wat z dokonanej inwestycji w kwocie 671.370,84 zł Rada Sołecka z Rewala, ale chyba również radni negatywnie ustosunkowali się do przedstawionego przez pana pomysłu, zarazem przedstawiliśmy propozycję, która uchroni gminę przed zwrotem odliczonego VAT-u. Pytanie – Dlaczego nie skorzystał z naszych podpowiedzi zwłaszcza, że udzielana wtedy przez Pana informacja i podległych Panu pracowników że zostało tylko kila dni żeby podjąć działania w przeciwnym razie musi nastąpić zwrot odliczonego VAT-u. Tymczasem minęły miesiące, więc proszę o informację w tej sprawie.

Ul. Łokietka ta, którą co dnia jeździ Pan do pracy dziesiątki wystających kabli od oświetlenia ulicznego. Należy to porządnie zabezpieczyć i pochować elektrycy mówią, jeśli pod izolację kablową dostanie się woda będą pojawiać się przepięcia i zwarcia. Proszę coś z tym zrobić”.

p. Marcin Smoczyk– „Czy po zakupie jednostki wojskowej w Pobierowie była przeprowadzona ewidencja majątku, który tam przejęliśmy zakupiliśmy i co z tego majątku zostało do dzisiaj a co zostało rozkradzione rozebrane?”.

p. Artur Łukomski– zapytał czy nie można lepiej przygotowywać terenów przeznaczonych do przetargu – Rewal II, czyli posprzątać wykosić itp.

p. Przewodnicząca– zapytała w imieniu mieszkańców ul. Łokietka w Rewalu, do kiedy planowane jest stacjonowanie dużych samochodów na tej ulicy, ponieważ zakłócają spokój.

 

p. Wójt– odp., że o każdej dzierżawie Państwa informuje tak jak dziś w pkt.Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji. Przekazał również odpowiedzi na interpelacje złożone przez p. Jana Trafnego dot. tzw. puszko jada i p. Andrzeja Brzezińskiego dot. Parku linowego i remontu ośrodka zdrowia.

 

Pani Przewodnicząca przystąpiła do procedowania projektów uchwał.

 

Ad. 6 Projekt uchwały w sprawie:zawarcia umów najmu

P. Ewa Korczyńska –omówiła powyższy projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 10 radnych, 4 wstrzymał się od głosowania.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 7 Projekt uchwały w sprawie:dzierżawy terenów kolei wąskotorowej Nr 1048 Popiele – Trzebiatów – Gryfice.

P. Ewa Korczyńska –omówiła powyższy projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 14 radnych.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

 

 

Ad. 8 Projekt uchwały w sprawie:zmiany uchwały dotyczącej minimalnych stawek dzierżaw

P. Ewa Korczyńska –omówiła powyższy projekt uchwały.

Dyskusja, w której udział wzięli p. Jacek Jędrzejko,  p. Jan Trafny, p. Wójt, p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk  dotyczyła metrów powierzchni, dlaczego to są inne stawki niż te, które już mamy podane dopytywano również czy są jeszcze jakieś inne powierzchnie, czy w te powierzchnie również wchodzą perony, pytano również o techniczne zapisy w uchwale.

Przewodnicząca Rady poinformował, że komisie nie wypracowały stanowiska.

P. Wójt– wprowadził auto poprawkę, która dotyczyła zmiany kwoty

„4.za 1 m2  lokali w budynkach dworców i przystanków – 27 zł„

P. Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawkę p. Wójta pod głosowanie za przyjęciem powyższego projektu uchwały głosowało 12 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

P. Przewodnicząca ogłosiła przerwę w obradach od godz. 11:06 do 11:29

Po przerwie na salę obrad nie powrócili Radni p. Jan Trafny i p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk – usprawiedliwieni, p. Karolina Spuła – Siegień, od tej chwili w obrad uczestniczy 11 radnych.

Ad. 9 Projekt uchwały w sprawie:zajęcia stanowiska

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 9 radnych, 2 wstrzymał się od głosowania.

( nie obecna p. Karolina Spuła – Siegień)

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 10 Projekt uchwały w sprawie:dzierżawy działki 70/15 obr. Pustkowo

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 11 radnych.

(nie obecna p. Karolina Spuła – Siegień)

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 11 Projekt uchwały w sprawie:rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Rewal

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie .

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 11 radnych.

( nie obecna p. Karolina Spuła – Siegień)

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 14 Projekt uchwały w sprawie:zaciągnięcia pożyczki długoterminowej z budżetu państwa.

Na salę obrad powraca p. Karolina Spuła – Siegień od tej chwili w obradach uczestniczy 12 radnych.

P. Liliana Ochmańska – omówiła projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady po odczytaniu projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 12 radnych.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

 

Ad. 15 Projekt uchwały w sprawie:uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rewal

P. Liliana Ochmańska – omówiła projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady po odczytaniu projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 16 Wolne wnioski i zapytania.

P. Magdalena Balkowska – Nowak – zapytała czy odbędzie się spotkanie ze służbami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo w sezonie letnim tak, jak co roku przed sezonem.

p. Andrzej Brzeziński– pytał o rokowania i jaki to ma cel umieszczania na stronach BIP

p. Artur Łukomski– pytał, czym mogą się skończyć takie rokowania.

p. Wójt– wyjaśnił, na czym polegają rokowania.

P. Magdalena Balkowska – Nowak – zapytała o handel obnośny na plaży i o umowę i co można zrobić w tej sprawie by zwiększyć kontrolę.

p. Wójt– udzielił odp.

p. Jerzy Kmita– poprosił radę o pomoc w wydłużeniu sezonu letniego, poprosił również o to by plaże były częściej sprzątane, przekazał również uwagę dot. ratowników WOPR.

p. Marcin Smoczyk– zapytał w imieniu mieszkańców domów komunalnych w Pobierowie, kiedy zostanie przygotowane miejsce na pojemniki na odpady komunalne.

p. Jan Biłyj- poinformował radę o swojej sytuacji i problemach z gruntem i że będzie zmuszony zagrodzić chodnik.

 

Ad. 17 Zakończenie obrad

O godz. 12: 15 zakończono, obrady LII Sesji Rady Gminy. 

Protokółowała                                                                              Przewodnicząca Rady 

Izabela Fiedukowicz - Pabin                                                    Joanna Drzewińska – Dąbrowska

  


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Załącznik do protokołu.pdf (PDF, 31.20Kb) 2014-06-16 09:27:50 476
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data wytworzenia:
16 cze 2014

Osoba dodająca informacje

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data aktualizacji:
16 cze 2014, godz. 09:27