Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół Nr LIII/14

P R O T O K Ó Ł    Nr LIII / 14

 

LIII sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 13 czerwca 2014 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

 

Sesję rozpoczęto w dniu 13 czerwca 2014r. o godz. 10:17 Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska - Dąbrowska.

Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 15 radnych.

Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. 

Przewodnicząca Rady przywitała zaproszonych gości.

P. Anna Kusztelak – podziękowała p. Wójta i Rady Gminy za pomoc dzięki której Uniwersytet  III Wieku może istnieć i rozszerzać swoją działalność, poinformowała, że na chwilę obecną 164 studentów.

P. Przewodnicząca złożyła w imieniu wszystkich znajdujących się na sali najserdeczniejsze życzenia urodzinowe dla p. Bogusława Wożniaka, p. Marcina Smoczyka i p. Janusza Cetery.

P. Przewodnicząca odczytała porządek obrad i następnie poddała go pod głosowanie

za przyjęciem porządku obrad głosowało 15 radnych. Porządek obrad został przyjęty.

P O R Z Ą D E K  O B R A D

uroczystej LIII SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 13.06.2014 roku

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
  2. Przyjęcie protokołu  LII  sesji Rady Gminy
  3. Przedstawienie porządku obrad
  4. Materiały informacyjne– sprawozdania z przygotowania do sezonu letniego
  5. Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów
  6. Projekt uchwały w sprawie:zawarcia umów dzierżaw
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  7. Projekt uchwały w sprawie:przyjęcia Programu Postępowania Naprawczego dla Gminy Rewal
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  8. Projekt uchwały w sprawie:odwołania skarbnika gminy
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  9. Wolne wnioski i zapytania
  10. Zakończenie obrad

 

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie bez odczytania protokół z LII  sesji Rady Gminy. Za przyjęciem protokołu z LII sesji Rady Gminy głosowało 11 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosowania.

Ad. 4 Sprawozdania z przygotowania do sezonu letniego złożyli:

- Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Gryficach;

- Przedsiębiorstwo PKS Gryfice Sp. z o. o;

- Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego Filia w Gryficach;

-  Placówka Straży Granicznej w Rewalu;

- Komisariat policji w Rewalu;

- Państwowa Inspekcja Sanitarna w Gryficach;

- Ochotnicza Straż Pożarna

- Wodociągi Rewal Sp. z o. o;

- Nadmorska Kolej Wąskotorowa Sp. z o. o;

- Szkolne Schronisko Młodzieżowe „Fala” w Pobierowie;

- Gminny Ośrodek Kultury;

- Straż Gminna;

- Wydział Centrum Informacji i Promocji Gminy Rewal;

- Referat Inwestycji i Drogownictwa

 

p. Andrzej Brzeziński –pokazał zdjęcia, które przedstawiają bałagan przy domach komunalnych – nie skoszona trawa, tapczany i szafki wystawione i składowane przy śmietniku. P. Radny poprosił aby posprzątać ten cały bałagan.

p. Marcin Smoczyk– przypomniał o miejscu pod śmietniki przy domach komunalnych w Pobierowie, miejsca nadal są nie zrobione, poinformował, że na jednostce wojskowej jest składowana kostka, z której to, przy nie dużych nakładach finansowych można przygotować takie miejsca – wiaty.

p. Szymon Jędrzejowski– zaprosił do domu komunalnego w Niechorzu gdzie mieszkańcy sami koszą trawę i dbają o porządek przy domu komunalnym.

 

Przewodnicząca Rady ogłosiła przerwę od godz. 11:28 do godz. 11:45

 

Po przerwie p. Małgorzata Kruszelnicka – Rogowska poinformował o pracy i zabezpieczeniu sezonu letniego przez lekarzy i pogotowie ratunkowe na terenie gminy Rewal.

p. Grażyna Gmyrek  - poinformowała o procedurach jakie należało złożyć by uzyskać zgodę na pracę lekarzy również w soboty i niedziele w sezonie letnim.

Ad. 5 Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

p. Marcin Smoczyk – zapytał czy toaleta w Pobierowiejest kontrolowana pod względemutrzymania czystości ponieważ dochodzą sygnały od wczasowiczów i mieszkańców, że jest strasznie brudno nikt tam nie sprząta.

p. Piotr Lęcznar– zapytał czy ogródki w Pobierowie będą wyglądały tak jak przedstawiona wizualizacja do przetargu czy sami proponowali projekt i kto to będzie odbierał? Jest dużo głosów w Pobierowie, że w tej formie co są to są brzydkie.

p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk– „Jakie kwoty wydatkował Urząd Gminy Rewal na wynagrodzenia osobowe dla pracowników w rozbiciu na miesiące od stycznia 2014r. do maja 2014r. bardzo proszę o podanie kwot brutto i uwzględnienie wszystkich form świadczeń czyli umowa o pracę, umowa o dzieło, umowa zlecenie, umowa prowizyjna. Takie samo pytanie zadaję w kwestii GOK-u i GOPS-u”.

P. Wójt– przekazała pisemne odpowiedzi na interpelacje złożone podczas LII sesji Rady Gminy.

 

Pani Przewodnicząca przystąpiła do procedowania projektów uchwał.

 

Ad. 6 Projekt uchwały w sprawie:zawarcia umów dzierżaw

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 12 radnych, 3 wstrzymał się od głosowania. Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 7 Projekt uchwały w sprawie:przyjęcia Programu Postępowania Naprawczego dla Gminy Rewal

P. Bogusław Wozniak – złożył wniosek o wykreślenie z Programu szczegółowego wykazu inwestycji.

 Przewodnicząca Rady poddała wniosek pod głosowanie.

Za wykreśleniem głosowało 13 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 15 radnych.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 8 Projekt uchwały w sprawie:odwołania skarbnika gminy

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

P. Jan Trafny –„Czy czynione są kroki też w tym kierunku żeby ukarać resztę osób wymienionych w protokole odpowiedzialnych za tą sytuację?”.

p. Wójt – „Tu jest cała procedura podjęta więc osoby wymienione personalnie będą po za terenem gminy szukały zatrudnienia tutaj już informowałem Państwa na komisjach”.

Przewodnicząca Rady po odczytaniu projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 12 radnych, 3 radnych wstrzymał się od głosowania. Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 9 Wolne wnioski i zapytania.

O godz. 12:20 P. Przewodnicząca poprosiła wszystkich o udanie się na plac przed Urząd Gminy gdzie uroczyście zostanie odsłonięta pamiątkowa tablica z nazwą „Plac 4 czerwca”

O godz. 12:25 przy pamiątkowej tablicy p. Przewodnicząca poprosiła

p.  Mark Sobkowiaka – nauczyciela historii o przedstawienie zarysu historycznego dnia 4 czerwca. Następnie o zabranie głosu zostali poproszeni: p. Józef Gandurski pierwszy Wójt Gminy w latach 1990-1998, p. Konstanty Tomasz Oświęcimski  Poseł na Sejm RP, Elżbieta Łonyszyn Sekretarz Gminy w latach  1990 – 2010.

Na tablicy pamiątkowej umieszczony został tekst, który odczytała uczennica gimnazjum

W 1989 roku odbyły się pierwsze, częściowo wolne wybory parlamentarne zwane też, ze względu na czas ich przeprowadzenia, wyborami czerwcowymi. W dniu 4 czerwca 1989 roku Polacy mogli poczuć smak rodzącej się demokracji i zdecydować o tym w jakiej Polsce chcą żyć. Wydarzenie to było przełomowe dla przemian politycznych, przyspieszając proces transformacji ustrojowej. Po wielu ciężkich latach, Polska odzyskała zasłużoną wolność okupioną bólem i cierpieniem jej obywateli, wolność, o którą walczyły pokolenia Polaków. Solidarność i odwaga milionów polskich obywateli , którzy z wiarą w lepsze jutro dokonali słusznego wyboru spowodowały, że dziś WOLNOŚĆ jest prawem każdego z nas.

Waga wyborów czerwcowych dla Narodu Polskiego jest wręcz nieoceniona i zasługuje na upamiętnienie, co też uczyniła Rada Gminy Rewal podejmując w dniu 4 czerwca 2009 r. Uchwałę nr XLII/294/09 w myśl której, plac usytuowany pomiędzy ulicami Nowy Świat i Słoneczną uzyskał oficjalną nazwę „Plac 4 czerwca”.  Od momentu podjęcia tej decyzji minęło bez mała pięć lat. Dopiero 13 czerwca 2014 r. w 25. rocznicę obywatelskiego Święta Wolności, udało się urzeczywistnić tą piękną inicjatywę i na placu stanęła tablica poświęcona wydarzeniom związanym z czerwcowymi wyborami. Tablica ta to nie tylko hołd złożony bojownikom o wolność ale również przypomnienie o tym, że ową wolność należy doceniać i pielęgnować. Bo „W dzisiejszym świecie nie wolność jest problemem. Wolność już jest. Pozostało pytanie: co zrobić z wolnością?”

Po uroczystym odsłonięciu wszyscy powrócili na salę obrad

P. Przewodnicząca podziękowała wszystkim za udział w uroczystości odsłonięcia pamiątkowej tablicy z nazwą „Plac 4 czerwca”.

Ad. 10 Zakończenie obrad

O godz.  12:45 zakończono, obrady LIII Sesji Rady Gminy. 

Protokółowała                                                                          Przewodnicząca Rady 

Izabela Fiedukowicz - Pabin                                                    Joanna Drzewińska – Dąbrowska


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data wytworzenia:
01 lip 2014

Osoba dodająca informacje

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data aktualizacji:
01 lip 2014, godz. 14:57