Protokół Nr LIV/14
P R O T O K Ó Ł Nr LIV / 14
LIV sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 26 czerwca 2014 roku
w Urzędzie Gminy Rewal
Sesję rozpoczęto w dniu 26 czerwca 2014r. o godz. 10:21 Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska - Dąbrowska.
Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 9 radnych. Nieobecni: p. Bogusław Woźniak, p. Magdalena Balkowska – Nowak, p. Karolina Spuła – Siegień, p. Andrzej Brzeziński, p. Artur Łukomski, p. Marcin Smoczyk - usprawiedliwieni.
Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.
Przewodnicząca Rady przywitała zaproszonych gości.
P. Wójt Robert Skraburski wniósł o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie sprzedaży lokali, podczas wspólnego posiedzenia komisji zaproponowano aby jeden z projektów uchwał rozbić na dwie uchwały, komisje procedowały projekty uchwał w rozbiciu na dwie i wypracowały stanowiska. P. Przewodnicząca poddała wniosek o wprowadzenie do porządku obrad powyższej uchwały pod głosowanie. Za wprowadzeniem głosowało 9 radnych.
Przewodnicząca Rady odczytała porządek obrad wraz ze zmianami.
P O R Z Ą D E K O B R A D
LIV SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 26.06.2014 r
- Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
- Przedstawienie porządku obrad
- Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji
- Interpelacje radnych i zapytania sołtysów
- Projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmian w uchwale Nr XV/88/07
- relacja sprawozdawcy,
- stanowiska Komisji Rady,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały
- Projekt uchwały w sprawie: zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności cywilnoprawnych, warunków dopuszczalności pomocy publicznej, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organów do tego uprawnionych.
- relacja sprawozdawcy,
- stanowiska Komisji Rady,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały
- Projekt uchwały w sprawie: zwolnień w podatku od nieruchomości w ramach pomocy
de minimis
- relacja sprawozdawcy,
- stanowiska Komisji Rady,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały
- Projekt uchwały w sprawie: poboru opłaty targowej w formie inkasa i wyznaczenia inkasentów
- relacja sprawozdawcy,
- stanowiska Komisji Rady,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały
- Projekt uchwały w sprawie: opłat w publicznych przedszkolach prowadzonych przez Gminę Rewal w czasie przekraczającym wymiar zajęć, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt. 2 ustawy o systemie oświaty
- relacja sprawozdawcy,
- stanowiska Komisji Rady,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały
- Projekt uchwały w sprawie: sprzedaży nieruchomości
- relacja sprawozdawcy,
- stanowiska Komisji Rady,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały
- Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umów dzierżawy
- relacja sprawozdawcy,
- stanowiska Komisji Rady,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały
- Projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Rewal
- relacja sprawozdawcy,
- stanowiska Komisji Rady,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały
- Projekt uchwały w sprawie: przedłużenia terminów spłaty kredytów i pożyczek oraz odnowienia kredytu w rachunku bieżącym
- relacja sprawozdawcy,
- stanowiska Komisji Rady,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały
- Projekt uchwały w sprawie: sprzedaży lokali
- relacja sprawozdawcy,
- stanowiska Komisji Rady,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały
- Wolne wnioski i zapytania
- Zakończenie obrad
Ad. 3 Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji.
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA 21.05.2014 – 26.06.2014
- Rewitalizacja Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej
- rozstrzygnęliśmy przetargi na dokończenie budowy dworców (Pogorzelica, Niechorze Latarnia, Trzęsacz, Śliwin),
- ogłosiliśmy rokowania na dokończenie dworca w Rewalu,
- czekamy na decyzję od Marszałka co dalej z pomysłem na Dworzec w Niechorzu,
- zakończyliśmy inwentaryzację taboru kolejowego
i przygotowujemy przetarg na dokończenie modernizacji taboru.
2. Zakończyliśmy budowę i rozdaliśmy klucze do budynku komunalnego ROKITA II (jeszcze nie wszyscy odebrali klucze).
3. Gościliśmy na naszym terenie w ramach programu COMMENIUS gości z Hiszpanii, Francji i Włoch. Program ten gwarantuje wyjazdy naszym dzieciom.
4. Kończymy ulicę Moniuszki.
5. Zakończyliśmy porządkowanie zieleni przy kościele
w Pobierowie.
6. Na dokończenie czekają zegar i kotwica.
7. Kończymy asfaltowanie chodników i ścieżki pieszej przy Latarni Morskiej.
8. Kończymy rozmowy z Parkiem Miniatur na temat dalszych realizacji przy Latarni Morskiej.
9. Kończymy ustawianie znaków dla nowej organizacji ruchu. Wprowadzamy „strefy zamieszkania“.
10. 21 maja kończymy utwardzanie parkingów zielonych:
Słowackiego, Rokita, Rutex.
11. Nadal trwa łatanie ulic i chodników, wymiana
oświetlenia, malowanie pasów.
12. 12 czerwca odbyła się II Gala Karolki w ZSO w
Pobierowie, wśród nagrodzonych była również moja
skromna osoba - PRZYJACIEL.
13. 18 czerwca w Pobierowie odbyła się dyskusja publiczna
na temat planu Centrum Pobierowa
14. System parkingowy i fontanna już działa.
15. Ogłaszamy przetarg na ławki, stojaki i kosze na
dworcach kolejki.
16. 8 czerwca odbyło się 34 Święto Ludowe bardzo udane, podziękowania dla CIPRu, Rady Sołeckiej, Radnego i mieszkańców.
17. Odbyło się kilka przetargów .
18. Złożyliśmy kilka wniosków do Gryflandii na małe projekty.
19. Negocjujemy ze Starostą dwa tematy:
- punkty informacji turystycznej i pomoc finansową
p. Starosty, - projekt drogi Karnice – Ninikowo – p. J. Gandurski.
20. Odbył się uroczysty występ chórów z okazji XXlecia.
21. Muzeum zafundowało zwiedzającym z okazji XXlecia
otwarcia muzeum wielki tort.
22. W terminie od 19 – 21 trwał Międzynarodowy Festiwal Gitarowy.
23. Na plaży w Pobierowie nowe wieże ratownicze.
- czekamy na naprawę oświetlenia pirs Niechorze i kraty zabezpieczającej.
24. Wyniki testów sześcioklasistów i gimnazjalistów.
25. Rozpoczęliśmy kontrole w terenie: potykaczy, zajęcie
terenu gminnego, deklaracji śmieciowej).
26. Kładki dla rybaków czekają na pozwolenie wodno prawne.
27. Rozstrzygnęliśmy konkursy dla organizacji.
Ad. 4 Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.
p. Jacek Jędrzejko –„ z posiadanych informacji wiem, że nie jest realizowana uchwała budżetowa 2013roku odnośnie finansowania organizacji pożytku publicznego chciałbym o przedstawienie czy będzie - czy te kwoty pieniędzy, które były obiecane w tym budżecie będą wypłacone do końca i druga sprawa nie jest realizowana również uchwała w zakresie stypendiów sportowych mimo złożonych wniosków i też chciałbym o przedstawienie propozycji rozwiązania tego tematu.
p. Wójt – złożył pisemną odp. na interpelację p. Piotra Lęcznara dot. ogródków na ul. Grunwaldzkiej w Pobierowie.
Pani Przewodnicząca przystąpiła do procedowania projektów uchwał.
Ad. 5 Projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmian w uchwale Nr XV/88/07
Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 radnych.
Uchwała przyjęta pozytywnie.
Ad. 6 Projekt uchwały w sprawie: zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności cywilnoprawnych, warunków dopuszczalności pomocy publicznej, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organów do tego uprawnionych
Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 8 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.
Uchwała przyjęta pozytywnie.
Ad. 7 Projekt uchwały w sprawie: zwolnień w podatku od nieruchomości w ramach pomocy
de minimis
Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 radnych.
Uchwała przyjęta pozytywnie.
Ad. 8 Projekt uchwały w sprawie: poboru opłaty targowej w formie inkasa i wyznaczenia inkasentów
Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa nie wypracowała stanowiska.
p. Wójt wyjaśnił wątpliwości dot. poboru opłaty.
p. Jacek Jędrzejko – poinformował, że łączenie funkcji strażnika z inkasentem jest złe i, że powinna to robić firma zewnętrzna wyłoniona z przetargu.
Dyskusja dotyczyła formy pracy inkasentów posiadanych uprawnień jak również wysokości prowizji jaką otrzyma inkasent.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały negatywnie.
Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 6 radnych, 3 radnych wstrzymał się od głosowania.
Uchwała przyjęta pozytywnie.
Ad. 9 Projekt uchwały w sprawie: opłat w publicznych przedszkolach prowadzonych przez Gminę Rewal w czasie przekraczającym wymiar zajęć, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt. 2 ustawy o systemie oświaty Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 radnych.
Uchwała przyjęta pozytywnie.
Ad. 10 Projekt uchwały w sprawie: sprzedaży nieruchomości
Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 8 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.
Uchwała przyjęta pozytywnie.
Ad. 11 Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umów dzierżawy
Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Dyskusja dotyczyła wprowadzonych zmian – poprawek, które zostały zauważone podczas obrad komisji i dot. nr działek, czynsz.
p. Ewa Korczyńska omówiła wprowadzone zmiany – poprawki §1 pkt. 1 zmiana czynszu na kwotę 14 958, 48 zł w pkt. 2 zmiany był dokonane podczas komisji.
Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 radnych.
Uchwała przyjęta pozytywnie.
Ad. 12 Projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Rewal
Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 8 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.
Uchwała przyjęta pozytywnie.
Ad. 13 Projekt uchwały w sprawie: przedłużenia terminów spłaty kredytów i pożyczek oraz odnowienia kredytu w rachunku bieżącym
Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 radnych.
Uchwała przyjęta pozytywnie.
Ad. 14 Projekt uchwały w sprawie: sprzedaży lokali
Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 7 radnych, 2 radnych wstrzymał się od głosowania.
Uchwała przyjęta pozytywnie.
p. Przewodnicząca ogłosiła przerwę od godz. 11:07 do godz. 11:20
Ad. 15 Wolne wnioski i zapytania.
p. Piotr Lęcznar – poinformował o zagrożeniu – wycięto drzewo i pozostała niebezpieczna dziura, poprosił o zabezpieczenie tego miejsca.
p. Jan Trafny- zapytał czy wyjaśniła się sprawa z toaletą przy ul. Szczecińskiej w Niechorzu.
O godz. 11:20 przybyła p. Karolina Spuła – Siegień. Od tej chwili w obradach uczestniczy 10 radnych.
p. Piotr Lęcznar – przekazał informację, że rynna na budynku straży pożarnej w Pobierowie jest zatkana i woda opadowa zalewa sąsiadów, zapytał również o drogę Pustkowo – Pobierowo.
p. Kazimierz Kwiatkowski – zapytał czy coś wiadomo na temat robót wykonywanych na plaży, czy będą wstrzymane na czas wakacji.
p. Adam Grzesiek – poprosił o umieszczenie tablicy informacyjnej w Trzęsaczu – partytury.
p. Przewodnicząca - zapytała czy już został rozstrzygnięty konkurs na skarbnika.
p. Wójt poinformował, że na następną sesję zostanie przygotowana uchwała o powołaniu Skarbnika
Ad. 16 Zakończenie obrad
O godz. 11:30 zakończono, obrady LIV Sesji Rady Gminy.
Protokółowała Przewodnicząca Rady
Izabela Fiedukowicz - Pabin Joanna Drzewińska – Dąbrowska
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Izabela Fiedukowicz - Pabin Data wytworzenia:
19 wrz 2014
Osoba dodająca informacje
Izabela Fiedukowicz - Pabin Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12
Osoba aktualizująca informacje
Izabela Fiedukowicz - Pabin Data aktualizacji:
19 wrz 2014, godz. 18:49