Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół Nr LIV/14

P R O T O K Ó Ł    Nr LIV / 14

 

LIV sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 26 czerwca 2014 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

 

Sesję rozpoczęto w dniu 26 czerwca 2014r. o godz. 10:21 Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska - Dąbrowska.

Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 9 radnych. Nieobecni: p. Bogusław Woźniak, p. Magdalena Balkowska – Nowak, p. Karolina Spuła – Siegień, p. Andrzej Brzeziński, p. Artur Łukomski, p. Marcin Smoczyk                                      - usprawiedliwieni.

Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Przewodnicząca Rady przywitała zaproszonych gości.

P. Wójt Robert Skraburski wniósł o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie sprzedaży lokali, podczas wspólnego posiedzenia komisji zaproponowano aby jeden z projektów uchwał rozbić na dwie uchwały, komisje procedowały projekty uchwał w rozbiciu na dwie i wypracowały stanowiska. P. Przewodnicząca poddała wniosek o wprowadzenie do porządku obrad powyższej uchwały pod głosowanie. Za wprowadzeniem głosowało 9 radnych.

Przewodnicząca Rady odczytała porządek obrad wraz ze zmianami.

P O R Z Ą D E K  O B R A D

LIV SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 26.06.2014 r

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
  2. Przedstawienie porządku obrad
  3. Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji
  4. Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów
  5. Projekt  uchwały w sprawie: wprowadzenia zmian w uchwale Nr XV/88/07
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności cywilnoprawnych, warunków dopuszczalności pomocy publicznej, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organów do tego uprawnionych.
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: zwolnień w podatku od nieruchomości w ramach pomocy

de minimis

  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: poboru opłaty targowej w formie inkasa i wyznaczenia inkasentów
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie:  opłat w publicznych przedszkolach  prowadzonych przez Gminę Rewal  w czasie przekraczającym wymiar zajęć, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt. 2 ustawy o systemie oświaty
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: sprzedaży nieruchomości
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umów dzierżawy
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie:  rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Rewal
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie:  przedłużenia terminów spłaty kredytów i pożyczek oraz odnowienia kredytu w rachunku bieżącym
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Projekt uchwały w sprawie: sprzedaży lokali
  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  1. Wolne wnioski i zapytania
  2. Zakończenie obrad

Ad. 3 Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji.

SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA 21.05.2014 – 26.06.2014

  1. Rewitalizacja Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej
  • rozstrzygnęliśmy przetargi na dokończenie budowy dworców (Pogorzelica, Niechorze Latarnia, Trzęsacz, Śliwin),
  • ogłosiliśmy rokowania na dokończenie dworca w Rewalu,
  • czekamy na decyzję od Marszałka co dalej z pomysłem na Dworzec w Niechorzu,
  • zakończyliśmy inwentaryzację taboru kolejowego
    i przygotowujemy przetarg na dokończenie modernizacji taboru.

2. Zakończyliśmy budowę i rozdaliśmy klucze do budynku komunalnego ROKITA II (jeszcze nie wszyscy odebrali klucze).

3. Gościliśmy na naszym terenie w ramach programu COMMENIUS gości z Hiszpanii, Francji i Włoch. Program ten gwarantuje wyjazdy naszym dzieciom.

4. Kończymy ulicę Moniuszki.

5. Zakończyliśmy porządkowanie zieleni przy kościele
w Pobierowie.

6. Na dokończenie czekają zegar i kotwica.

7. Kończymy asfaltowanie chodników i ścieżki pieszej przy Latarni Morskiej.

8. Kończymy rozmowy z Parkiem Miniatur na temat dalszych realizacji przy Latarni Morskiej.

9. Kończymy ustawianie znaków dla nowej organizacji ruchu. Wprowadzamy „strefy zamieszkania“.

10. 21 maja kończymy utwardzanie parkingów zielonych:

Słowackiego, Rokita, Rutex.

11.  Nadal trwa łatanie ulic i chodników, wymiana

oświetlenia, malowanie pasów.

12. 12  czerwca odbyła się II Gala Karolki w ZSO w

      Pobierowie, wśród nagrodzonych była również moja

      skromna osoba - PRZYJACIEL.

13. 18 czerwca w Pobierowie odbyła się dyskusja publiczna  

      na temat planu Centrum Pobierowa

14.  System parkingowy i fontanna już działa.

15. Ogłaszamy przetarg na ławki, stojaki i kosze na

dworcach kolejki.

16.  8 czerwca odbyło się 34 Święto Ludowe bardzo udane,   podziękowania dla CIPRu, Rady          Sołeckiej, Radnego i  mieszkańców.

17. Odbyło się kilka przetargów .

18.  Złożyliśmy kilka wniosków do Gryflandii na małe  projekty.

19. Negocjujemy ze Starostą dwa tematy:

  •  punkty informacji turystycznej i pomoc finansową
    p. Starosty,
  •  projekt drogi Karnice – Ninikowo – p. J. Gandurski.

20. Odbył się uroczysty występ chórów z okazji XXlecia.

21. Muzeum zafundowało zwiedzającym z okazji XXlecia 

otwarcia muzeum wielki tort.

22. W terminie od 19 – 21 trwał Międzynarodowy Festiwal  Gitarowy.

23. Na plaży w Pobierowie nowe wieże ratownicze.

- czekamy na naprawę oświetlenia pirs Niechorze i kraty zabezpieczającej.

         24. Wyniki testów sześcioklasistów i gimnazjalistów.

         25. Rozpoczęliśmy kontrole w terenie: potykaczy, zajęcie 

               terenu gminnego, deklaracji śmieciowej).

         26. Kładki dla rybaków czekają na pozwolenie  wodno prawne.

         27. Rozstrzygnęliśmy konkursy dla organizacji.

Ad. 4 Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

 

p. Jacek Jędrzejko –„ z posiadanych informacji wiem, że nie jest realizowana uchwała budżetowa 2013roku odnośnie finansowania organizacji pożytku publicznego chciałbym o przedstawienie czy będzie -  czy te kwoty pieniędzy, które były obiecane w tym budżecie będą wypłacone do końca i druga sprawa nie jest realizowana również uchwała w zakresie stypendiów sportowych mimo złożonych wniosków i też chciałbym o przedstawienie propozycji rozwiązania tego tematu.

p. Wójt – złożył pisemną odp. na interpelację p. Piotra Lęcznara dot. ogródków na ul. Grunwaldzkiej w Pobierowie.

Pani Przewodnicząca przystąpiła do procedowania projektów uchwał.

 

Ad. 5 Projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmian w uchwale Nr XV/88/07

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 9 radnych.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 6 Projekt uchwały w sprawie: zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności cywilnoprawnych, warunków dopuszczalności pomocy publicznej, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organów do tego uprawnionych

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 8 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 7 Projekt uchwały w sprawie: zwolnień w podatku od nieruchomości w ramach pomocy

de minimis

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 9 radnych.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 8 Projekt uchwały w sprawie: poboru opłaty targowej w formie inkasa i wyznaczenia inkasentów

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa nie wypracowała stanowiska.

p. Wójt wyjaśnił wątpliwości dot. poboru opłaty.

p. Jacek Jędrzejko – poinformował, że  łączenie funkcji  strażnika z inkasentem jest złe i, że  powinna to robić firma zewnętrzna wyłoniona z przetargu.

Dyskusja dotyczyła formy pracy inkasentów posiadanych uprawnień jak również wysokości prowizji jaką otrzyma inkasent.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały negatywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 6 radnych, 3 radnych wstrzymał się od głosowania.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 9 Projekt uchwały w sprawie: opłat w publicznych przedszkolach  prowadzonych przez Gminę Rewal  w czasie przekraczającym wymiar zajęć, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt. 2 ustawy o systemie oświaty Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 9 radnych.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

 

Ad. 10 Projekt uchwały w sprawie: sprzedaży nieruchomości

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 8 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 11 Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umów dzierżawy

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Dyskusja dotyczyła wprowadzonych zmian – poprawek, które zostały zauważone podczas obrad komisji  i dot. nr działek, czynsz.

p. Ewa Korczyńska omówiła wprowadzone zmiany – poprawki §1 pkt. 1 zmiana czynszu na kwotę 14 958, 48 zł w pkt. 2 zmiany był dokonane podczas komisji.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 9 radnych.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 12 Projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Rewal

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 8 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 13 Projekt uchwały w sprawie: przedłużenia terminów spłaty kredytów i pożyczek oraz odnowienia kredytu w rachunku bieżącym

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 9 radnych.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 14 Projekt uchwały w sprawie: sprzedaży lokali

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 7 radnych, 2 radnych wstrzymał się od głosowania.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

p. Przewodnicząca ogłosiła przerwę od godz. 11:07 do godz. 11:20

Ad. 15 Wolne wnioski i zapytania.

p. Piotr Lęcznar – poinformował o zagrożeniu – wycięto drzewo i pozostała niebezpieczna dziura, poprosił o zabezpieczenie tego miejsca.

p. Jan Trafny- zapytał czy wyjaśniła się sprawa z toaletą przy ul. Szczecińskiej w Niechorzu.

O godz. 11:20 przybyła p. Karolina Spuła – Siegień. Od tej chwili w obradach uczestniczy 10 radnych.

p. Piotr Lęcznar – przekazał informację, że rynna na budynku straży pożarnej w Pobierowie jest zatkana i woda opadowa zalewa sąsiadów, zapytał również o drogę Pustkowo – Pobierowo.

p. Kazimierz Kwiatkowski – zapytał czy coś wiadomo na temat robót wykonywanych na plaży, czy będą wstrzymane na czas wakacji.

p. Adam Grzesiek – poprosił o umieszczenie tablicy informacyjnej w Trzęsaczu – partytury.

p. Przewodnicząca  - zapytała czy już został rozstrzygnięty konkurs na skarbnika.

p. Wójt poinformował, że na następną sesję zostanie przygotowana uchwała o powołaniu Skarbnika

Ad. 16 Zakończenie obrad

O godz. 11:30 zakończono, obrady LIV Sesji Rady Gminy.

Protokółowała                                                                                        Przewodnicząca Rady

Izabela Fiedukowicz - Pabin                                                    Joanna Drzewińska – Dąbrowska


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data wytworzenia:
19 wrz 2014

Osoba dodająca informacje

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data aktualizacji:
19 wrz 2014, godz. 18:49