Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół Nr XLII/13

P R O T O K Ó Ł    Nr XLII / 13

 

XLII sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 30 sierpnia 2013 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

 

Sesję rozpoczęto w dniu 30 sierpnia  2013r. o godz. 10:06 Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska - Dąbrowska.

Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 11 radnych – nieobecni radni: Magdalena Balkowska – Nowak– nieusprawiedliwiona, Adam Grzesiek, Artur Łukomski, Piotr Lęcznar– usprawiedliwieni.

 

Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Przewodnicząca Rady przywitała zaproszonych gości,

następnie poddała pod głosowanie protokoły z   XXXIX , XL, XLI  sesji bez odczytania.

Za przyjęciem protokołu z XXXIX sesji głosowało 9 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.

Za przyjęciem protokołu z XL sesji głosowało 10 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Za przyjęciem protokołu z XLI sesji głosowało 9 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.

Pani Przewodnicząca przedstawiła

 

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

XLII SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 30.08.2013 roku

  1. 1.Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
  2. Przyjęcie protokołów XXXIX , XL, XLI  sesji Rady Gminy
  3. Przedstawienie porządku obrad
  4. Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji
  5. Informacja Dyrektorów  szkół dot. przygotowania do roku szkolnego 2013/2014
  6. Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów
  7. Projekt uchwał w sprawie: sprzedaży nieruchomości
  8. relacja sprawozdawcy,
  9. stanowiska Komisji Rady,
  10. dyskusja,
  11. podjęcie uchwały
  12. Projekt uchwał w sprawie: zamiany nieruchomości w Pobierowie
  13. relacja sprawozdawcy,
  14. stanowiska Komisji Rady,
  15. dyskusja,
  16. podjęcie uchwały
  17. Projekt uchwały w sprawie:zamiany nieruchomości
  18. relacja sprawozdawcy,
  19. stanowiska Komisji Rady,
  20. dyskusja,
  21. podjęcie uchwały

Projekt uchwały w sprawie: zaciągnięcia pożyczki długoterminowej z budżetu państwa

  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały

Projekt uchwały w sprawie: przyjęcia Programu naprawczego dla Gminy Rewal

  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  5. Projekt uchwały uchylającej uchwałę  w sprawie określenia zasad ustalania opłaty miejscowej
  6. relacja sprawozdawcy,
  7. stanowiska Komisji Rady,
  8. dyskusja,
  9. podjęcie uchwały
  10. Wolne wnioski i zapytania
  11. Zakończenie obrad

 

Przewodnicząca Rady  zmieniony porządek obrad poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem zmienionego przedstawionego porządku obrad głosowało 11 radnych.

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Pani Przewodnicząca przedstawiła pismo Wójta Gminy Rewal z dnia 30 września 2013r. znak Fn.3251.88.2013.SB dot. wydłużenia terminu z 31 sierpnia do 6 września 2013r. złożenia informacji do Regionalnej Izby Obrachunkowej:

  1. Informacji o przebiegu wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego za I półrocze,
  2. Informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć, o których mowa w art.266 ust.3 ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009r. (dz. U. nr 157, poz. 1240),
  3. Informacji, o której mowa w art. 265 pkt.1.

 

 

Ad. 4. Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji

21.06.2013 – 30.08.2013

Pan Wójt poinformował o:

  1. REWITALIZACJA NADMORSKIEJ KOLEI WĄSKOTOROWEJ
    • wróciliśmy na tory, po nowym przetargu Firma BUG VERKEHSBAU AG SA Oddział w Polsce
    • wartość przetargu 3.806.000,00
    • termin realizacji – wrzesień 2013 – uruchomienie, grudzień 2013 – zakończenie
    • dworzec Niechorze – projektujemy przeniesienie
    • testowane były wagony – 2 partia.
    • Rada Nadzorcza wybrana: Rafał Górecki, Piotr Halczak, Bartosz Dąbrowski
    • ogłaszamy konkurs na stanowisko prezesa.
  2. Rozliczyliśmy wszystkie projekty unijne i czekamy na zwrot pieniędzy ok. 2 mln. zł
  3. Złożyliśmy wniosek na port morski i czekamy na efekty.
  4. Popisaliśmy umowę na „Mój Rynek“, umowa dotyczy przebudowy centrum Niechorza.
  5. Czekamy na ostateczne decyzje w sprawie punktów informacji turystycznej.
  6. Plac przy Sikorskiego realizowany zgodnie z harmonogramem.
  7. Mamy pozwolenie na budowę ścieżki rowerowej Pobierowo – Pustkowo (rozpoczęliśmy procedurę wywłaszczenia Lasów Państwowych).
  8. Zegar Pobierowski „Letni Czas“ – dokończenie inwestycji we wrześniu.
  9. Kotwica „Statki na niebie“ – w poniedziałek dostajemy projekt i ustawimy we wrześniu.
  10.  Trwa projektowanie trzeciego placyku vis a vis OSP.
  11.  Rokita II – budynek komunalny – inwestycja potrwa do października.
  12.  Zapraszamy na Dodę.
  13.  Lato. Sezon omówimy na sesji poświęconej podsumowaniu sezonu letniego.
  14.  Został wyłożony i opracowany Plan Miejscowy dla Pobierowo Północ (ostatni problem to zagospodarowanie jednostki).
  15.  Kontrola powraca 9 września 2013r.

 

Ad. 5. Informacja Dyrektorów  szkół dot. przygotowania do roku szkolnego 2013/2014

Dyrektor Pani Marela Wawrzyniak, Dyrektor Pani Jolanta Pytlas, Dyrektor Pani Wanda Szukała – Błachuta, przekazały informację radzi o ilości uczniów w szkołach, o liczbie zatrudnionych nauczycieli, jak również o zakupionych nowych komputerach, czy też brakach w wyposażeniu i wiążących się z nimi problemami. Poinformowały o godzinach uroczystego rozpoczęcia roku szkolnego i zaprosiły do wzięcia udziału w uroczystościach.

 

Ad. 6. Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów

 

P. Jacek Jędrzejko – „Proszę o przygotowanie najlepiej na sesje podsumowująca sezon letni wykazu kosztów poniesionych na zorganizowanie wszystkich sezonowych imprez czy to rekreacyjno sportowych czy kulturalnych, dziękuję ?”.

P. Andrzej Brzeziński -  „Chciałbym się dowiedzieć ile było punktów w Rewalu z których pobierana  była opłata targowa 650 zł ta statystyka jest mi potrzebna na zebrania wiejskie więc prosiłbym Pana Panie Wójcie o taka informacje do połowy września, dziękuję”.

 

 

 

Pani Przewodnicząca ogłosiła przerwę od 10:36 do godz. 10:55

 

Pan Wójt przekazał odpowiedź na interpelację, Pana Jana Trafnego dot. ilości uczniów dojeżdżający. Interpelacja ta będzie uaktualniona zgodnie z danymi na nowy rok szkolny 2013/2014.

 

Na salę obrad nie powrócił radny P. Ryszard Gutowski od tej chwili w obradach uczestniczy 10 radnych.

Pan Wójt – poinformował, że „..w  czerwcu na sesji wpłynęła jeszcze jedna interpelacja Pana Bogusława Woźniaka prosiłbym uprzejmie o wyjaśnienie tego sprawozdania strat i zysków jednostek i na tą interpelacje nie jestem jeszcze przygotowany na dzisiaj i na sesji chyba w wolnych wnioskach była próba odpowiedzi na to pytanie aczkolwiek na piśmie nie została przygotowana  także bym prosił na następna sesje przygotować”.

Pan Bogusław Woźniak wyraził zgodę .

 

Pani Przewodnicząca przystąpiła do procedowania projektów uchwał.

 

Ad. 7.  Projekt uchwały w sprawie:sprzedaży nieruchomości

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projektu uchwały poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 10 radny.

 Uchwała przyjęta pozytywnie. (p. Ryszard Gutowski nie brał udziału w  głosowaniu nie obecny na sali obrad).

 

Ad. 8.  Projekt uchwały w sprawie:zamiany nieruchomości w Pobierowie

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projektu uchwały poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 10 radny.

Uchwała przyjęta pozytywnie. (p. Ryszard Gutowski nie brał udziału w  głosowaniu nie obecny na sali obrad)

 

Ad. 9.  Projekt uchwały w sprawie:zamiany nieruchomości

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady po odczytaniu projektu uchwały poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 10 radny.

 Uchwała przyjęta pozytywnie. (p. Ryszard Gutowski nie brał udziału w  głosowaniu nie obecny na sali obrad)

 

Na salę obrad o godz. 11:03  powrócił radny p. Ryszard Gutowski.

Na sesję przybył radny p. Adam Grzesiek. Od tej chwili na Sali konferencyjnej w obradach uczestniczy 12 radnych.

 

Ad. 10.            Projekt uchwały uchylającej uchwałę w sprawie określenia zasad ustalenia opłaty miejscowej

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa nie wypracowała stanowiska.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Pani Przewodnicząca poprosiła p. Sekretarz  o przedstawienie i wyjaśnienie projektu uchwały. Pani Sekretarz wyjaśniał dlaczego jest ten projekt uchwały wprowadzony pod obrady. Poinformowała, iż po ponownym zbadaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową dopatrzono się iż zapisane są w niej obowiązki, których nie powinniśmy nakładać na inkasentów. Jeżeli nie uchylimy pierwotnej uchwały, która jest już opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego to wówczas Regionalna Izba Obrachunkowa zaskarży do Sądu tą uchwałę. Jeżeli trafi ona do sądu to wówczas otrzymamy wytyczne czy ta uchwała jest zgodna czy nie. Poinformowała również, że w Polsce takie uchwały funkcjonują i zawierają więcej danych niż w naszej pierwotnej wersji.

Pan Marcin Smoczyk – „ Czy nie warto pokusić się o to by ta uchwała poszła do sądu i byśmy mieli jakiekolwiek wytyczne na przyszły rok”.

Przewodnicząca Rady bez odczytani projektu uchwały poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 2 radny,  5 radny wstrzymał się od głosowania, przeciw głosowało 4radnych. Uchwała nie została przyjęta. (Pan radny Adam Grzesiek nie uczestniczył w głosowaniu)

 

Ad. 11.            Wolne wnioski i zapytania

Dyskusja w wolnych wnioskach i zapytaniach dotyczyła błędów jakie zawiera deklaracja składana przez mieszkańców. Pytania również dotyczyły kwot i korekt które są wysyłanie do mieszkańców. P. Sekretarz udzieliła odp. dot. wywozów i ich częstotliwości jak również korekt które są wysyłane do mieszkańców.

P. Bogusław Wożniak – poinformował, że do deklaracji i opłat trzeba na pewno  powrócić.

 

Ad. 13.            Zakończenie obrad

O godz. 11:08 zakończono, obrady XLII Sesji Rady Gminy.

 

Protokółowała                                                                                        Przewodnicząca Rady

 

Izabela Fiedukowicz - Pabin                                                     Joanna Drzewińska - Dąbrowska

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data wytworzenia:
04 paź 2013

Osoba dodająca informacje

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data aktualizacji:
04 paź 2013, godz. 09:41