Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół Nr XLV/13

P R O T O K Ó Ł    Nr XLV / 13

 

XLV nadzwyczajnej  sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 18 listopada 2013 roku w Centrum Ratownictwa w Pobierowie

 

Sesję rozpoczęto w dniu 18 listopada  2013r. o godz. 17:50 Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska - Dąbrowska.

Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż rady są prawomocne, bowiem uczestniczy 14 radnych.  Nieobecny radny  Marcin Smoczyk – usprawiedliwiony.

 

Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Przewodnicząca Rady o godz. 17:53 ogłosiła przerwę do dnia 20 listopada 2013r. do godz. 9:00

 

Przewodnicząca Rady w dniu 20 listopada o godz. 9:09 wznowiła obrady Rady Gminy

Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż rady są prawomocne, bowiem uczestniczy 12 radnych.  Nieobecni radni  Marcin Smoczyk, Ryszard Gutowski, Artur Łukomski – usprawiedliwieni.

 

Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Przewodnicząca Rady następnie poddała pod głosowanie protokół  z  XLIII  sesji bez odczytania.

Za przyjęciem protokołu z XLIII sesji głosowało 6 radnych, 5 radnych wstrzymało się od głosowania. Protokół został przyjęty.

 

Przewodnicząca Rady przystąpiła do odczytania porządku obrad

P O R Z Ą D E K  O B R A D

XLV Nadzwyczajnej SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 18.11.2013 roku

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
  2. Przyjęcie protokołu  XLIII  sesji Rady Gminy
  3. Przedstawienie porządku obrad
  4. Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów
  5. Projekt  uchwały w sprawie: przyjęcia Programu Postępowania Naprawczego dla Gminy Rewal.
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  6. Projekt uchwały w sprawie:obciążenia nieruchomości
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
    5.  
  7. projekt uchwały zmieniającej uchwałę  w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rewal na 2013r.
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  8. projekt uchwały w sprawie: wieloletniej prognozy finansowej Gminy Rewal

    na lata 2013 - 2038

  1. relacja sprawozdawcy,
  2. stanowiska Komisji Rady,
  3. dyskusja,
  4. podjęcie uchwały
  5. Wolne wnioski i zapytania
  6. Zakończenie obrad

Przewodnicząca Rady  po odczytaniu porządku obrad poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 11 radnych, 1 radny głosował przeciw.

Porządek obrad został przyjęty.

Ad. 4. Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów

P. Piotr Lęcznar –

P. Bogusław Woźniak – poprosił o przygotowanie rozliczeniacałości inwestycji i dotacji Kolej Wąskotorowej. Zapytał również co Urząd Gminy robi w sprawie iperytu?

P. Szymon Jędrzejowski– udzielił inf. jakie są procedury co do wszelkich zagrożeń powstałych na morzu.

P. Wójt – przekazał odp. na interpelację p. Jacka Jędrzejko. Następnie poinformował, że na złożoną dziś interpelację dot. rozliczeniacałości inwestycji i dotacji Kolej Wąskotorowej zostanie przygotowana pisemna odpowiedź.

 

Pani Przewodnicząca przystąpiła do procedowania projektów uchwał.

 

Ad. 5.  Projekt uchwały w sprawie:przyjęcia Programu Postępowania Naprawczego dla Gminy Rewal

P. Seweryn Babiło – Skarbnik Gminy omówił projekt Programu przedstawił zmiany które zostały naniesione podczas posiedzenia komisji w dniu 18.11.13r.

P. Bogusław Woźniak  - do protokołu „czy w interpelacji którą złożyłem w sprawie Magellana są te same kwoty, które są w tym dokumencie?”.

P. Seweryn Babiło – Skarbnik Gminy udzielił odp. 37 milionów.

P. Bogusław Woźniak – złożył wniosek formalny o wprowadzenie tabeli 12a w której będą wypisane inwestycje które zostały wstrzymane.

Przewodnicząca Rady poddała wniosek formalny o  wprowadzenie tabeli 12a w której będą wypisane inwestycje które zostały wstrzymane pod głosowanie.

Za wprowadzeniem tabeli 12a inwestycje które zostały wstrzymane głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Pani Przewodnicząca ogłosiła przerwę od 9:57 do 10:31

P. Seweryn Babiło – Skarbnik Gminy przedstawił wprowadzoną tabelę 12a

P. Wioletta Brzezińska Sekretarz Gminy – poinformowała o procedurach głosowania uchwał dot. takich projektów uchwał. „uchwała przechodzi większością ustawowego składu”.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady po odczytaniu projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 9 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosowania.

 Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 6.  Projekt uchwały w sprawie:obciążenia nieruchomości

P. Ewa Korczyńska pracownik Urzędu Gminy omówiła projekt uchwały

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 12 radnych.

Uchwała przyjęta pozytywnie.

 

Ad. 7.  Projekt uchwały zmieniającej uchwałę  w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rewal na 2013r

P. Seweryn Babiło – Skarbnik Gminy omówił projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała przyjęta pozytywnie.

 

Ad. 8.  Projekt uchwały  w sprawie:wieloletniej prognozy finansowej Gminy Rewal

    na lata 2013 – 2038

P. Seweryn Babiło – Skarbnik Gminy omówił projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa nie wypracowała stanowiska.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 9 radny, 3 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwałazostała przyjęta pozytywnie.

 

Ad. 9.  Wolne wnioski i zapytania

P. Jan Trafny zapytał jaka jest procedura złożonych już interpelacji, gdzie się znajdują odp.?

P. Magdalena Balkowska – Nowak – porosiła o usunięcie płyt jumbo.

Ad. 10.            Zakończenie obrad

O godz.  11:  00 zakończono, obrady XLV Sesji Rady Gminy. 

Protokółowała                                                                                        Przewodnicząca Rady

 

Izabela Fiedukowicz - Pabin                                                       Joanna Drzewińska - Dąbrowska 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data wytworzenia:
31 gru 2013

Osoba dodająca informacje

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data aktualizacji:
31 gru 2013, godz. 12:20