Protokół Nr XLV/13
P R O T O K Ó Ł Nr XLV / 13
XLV nadzwyczajnej sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 18 listopada 2013 roku w Centrum Ratownictwa w Pobierowie
Sesję rozpoczęto w dniu 18 listopada 2013r. o godz. 17:50 Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska - Dąbrowska.
Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż rady są prawomocne, bowiem uczestniczy 14 radnych. Nieobecny radny Marcin Smoczyk – usprawiedliwiony.
Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.
Przewodnicząca Rady o godz. 17:53 ogłosiła przerwę do dnia 20 listopada 2013r. do godz. 9:00
Przewodnicząca Rady w dniu 20 listopada o godz. 9:09 wznowiła obrady Rady Gminy
Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż rady są prawomocne, bowiem uczestniczy 12 radnych. Nieobecni radni Marcin Smoczyk, Ryszard Gutowski, Artur Łukomski – usprawiedliwieni.
Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.
Przewodnicząca Rady następnie poddała pod głosowanie protokół z XLIII sesji bez odczytania.
Za przyjęciem protokołu z XLIII sesji głosowało 6 radnych, 5 radnych wstrzymało się od głosowania. Protokół został przyjęty.
Przewodnicząca Rady przystąpiła do odczytania porządku obrad
P O R Z Ą D E K O B R A D
XLV Nadzwyczajnej SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 18.11.2013 roku
- Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
- Przyjęcie protokołu XLIII sesji Rady Gminy
- Przedstawienie porządku obrad
- Interpelacje radnych i zapytania sołtysów
- Projekt uchwały w sprawie: przyjęcia Programu Postępowania Naprawczego dla Gminy Rewal.
- relacja sprawozdawcy,
- stanowiska Komisji Rady,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały
- Projekt uchwały w sprawie:obciążenia nieruchomości
- relacja sprawozdawcy,
- stanowiska Komisji Rady,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały
- projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rewal na 2013r.
- relacja sprawozdawcy,
- stanowiska Komisji Rady,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały
- projekt uchwały w sprawie: wieloletniej prognozy finansowej Gminy Rewal
na lata 2013 - 2038
- relacja sprawozdawcy,
- stanowiska Komisji Rady,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały
- Wolne wnioski i zapytania
- Zakończenie obrad
Przewodnicząca Rady po odczytaniu porządku obrad poddała pod głosowanie.
Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 11 radnych, 1 radny głosował przeciw.
Porządek obrad został przyjęty.
Ad. 4. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów
P. Piotr Lęcznar –
P. Bogusław Woźniak – poprosił o przygotowanie rozliczeniacałości inwestycji i dotacji Kolej Wąskotorowej. Zapytał również co Urząd Gminy robi w sprawie iperytu?
P. Szymon Jędrzejowski– udzielił inf. jakie są procedury co do wszelkich zagrożeń powstałych na morzu.
P. Wójt – przekazał odp. na interpelację p. Jacka Jędrzejko. Następnie poinformował, że na złożoną dziś interpelację dot. rozliczeniacałości inwestycji i dotacji Kolej Wąskotorowej zostanie przygotowana pisemna odpowiedź.
Pani Przewodnicząca przystąpiła do procedowania projektów uchwał.
Ad. 5. Projekt uchwały w sprawie:przyjęcia Programu Postępowania Naprawczego dla Gminy Rewal
P. Seweryn Babiło – Skarbnik Gminy omówił projekt Programu przedstawił zmiany które zostały naniesione podczas posiedzenia komisji w dniu 18.11.13r.
P. Bogusław Woźniak - do protokołu „czy w interpelacji którą złożyłem w sprawie Magellana są te same kwoty, które są w tym dokumencie?”.
P. Seweryn Babiło – Skarbnik Gminy udzielił odp. 37 milionów.
P. Bogusław Woźniak – złożył wniosek formalny o wprowadzenie tabeli 12a w której będą wypisane inwestycje które zostały wstrzymane.
Przewodnicząca Rady poddała wniosek formalny o wprowadzenie tabeli 12a w której będą wypisane inwestycje które zostały wstrzymane pod głosowanie.
Za wprowadzeniem tabeli 12a inwestycje które zostały wstrzymane głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.
Pani Przewodnicząca ogłosiła przerwę od 9:57 do 10:31
P. Seweryn Babiło – Skarbnik Gminy przedstawił wprowadzoną tabelę 12a
P. Wioletta Brzezińska Sekretarz Gminy – poinformowała o procedurach głosowania uchwał dot. takich projektów uchwał. „uchwała przechodzi większością ustawowego składu”.
Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodnicząca Rady po odczytaniu projekt uchwały poddała pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosowania.
Uchwała przyjęta pozytywnie.
Ad. 6. Projekt uchwały w sprawie:obciążenia nieruchomości
P. Ewa Korczyńska pracownik Urzędu Gminy omówiła projekt uchwały
Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych.
Uchwała przyjęta pozytywnie.
Ad. 7. Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rewal na 2013r
P. Seweryn Babiło – Skarbnik Gminy omówił projekt uchwały.
Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała go pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała przyjęta pozytywnie.
Ad. 8. Projekt uchwały w sprawie:wieloletniej prognozy finansowej Gminy Rewal
na lata 2013 – 2038
P. Seweryn Babiło – Skarbnik Gminy omówił projekt uchwały.
Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa nie wypracowała stanowiska.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała go pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 radny, 3 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwałazostała przyjęta pozytywnie.
Ad. 9. Wolne wnioski i zapytania
P. Jan Trafny zapytał jaka jest procedura złożonych już interpelacji, gdzie się znajdują odp.?
P. Magdalena Balkowska – Nowak – porosiła o usunięcie płyt jumbo.
Ad. 10. Zakończenie obrad
O godz. 11: 00 zakończono, obrady XLV Sesji Rady Gminy.
Protokółowała Przewodnicząca Rady
Izabela Fiedukowicz - Pabin Joanna Drzewińska - Dąbrowska
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Izabela Fiedukowicz - Pabin Data wytworzenia:
31 gru 2013
Osoba dodająca informacje
Izabela Fiedukowicz - Pabin Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12
Osoba aktualizująca informacje
Izabela Fiedukowicz - Pabin Data aktualizacji:
31 gru 2013, godz. 12:20