Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół Nr XLVIII/14

P R O T O K Ó Ł    Nr XLVIII / 14

XLVIII sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 31 stycznia 2014 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

Sesję rozpoczęto w dniu 31 stycznia 2014r. o godz. 10:10 Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska - Dąbrowska.

Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 11 radnych. Nieobecni radni p. Magdalena Balkowska – Nowak, p. Jan Trafny, p. Artur Łukomski, p. A. Brzeziński - usprawiedliwieni.

Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. 

Przewodnicząca Rady przywitała zaproszonych gości i przedstawiła nowo powołany Społeczny Komitet Naprawy Gminy Rewal.

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie bez odczytania protokół z XLVII  sesji Rady Gminy.

Za przyjęciem protokołu głosowało 5  radnych, 6 radny wstrzymał się od głosowania.  Protokół z XLVII sesji został przyjęty.

p. Przewodnicząca Rady odczytała porządek obrad bez pkt. 8 i pkt. 14.

p. Wiceprzewodniczący Rady zgłosił , że jest to nie zgodne z prawem, ponieważ powinien być odczytany cały porządek obrad a następnie wnioskodawca zgłasza wniosek o wycofanie powyższych pkt. 8 i pkt. 14.

P. Przewodnicząca Rady ponownie odczytała w całości porządek obrad.

P. Wójt złożył wniosek o wycofanie pkt. 8  i pkt. 14 z porządku obrad.

P. Przewodnicząca poddała wniosek o wykreślenie pkt. 8 pod głosowanie.

Za wycofaniem pkt. 8 Projekt uchwały w sprawie:przyjęcia Programu Postępowania Naprawczego dla Gminy Rewal

głosowało 10 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Wniosek o wycofanie pkt. 8 został przyjęty.

Za wycofaniem pkt. 14 Projekt uchwały w sprawie:ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia  zawodowego nauczycieli na 2014 rok głosowało 8 radnych, 2 radny wstrzymał się od głosowania.

Wniosek o wycofanie pkt. 14 został przyjęty.

Z porządku obrad zostały wykreślone pkt. 8 i pkt. 14

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

XLVIII SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 31.01.2014 roku

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
  2. Przyjęcie protokołu XLVII  sesji Rady Gminy
  3. Przedstawienie porządku obrad
  4. Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji
  5. Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów
  6. Projekt  uchwały w sprawie: ustalenia ramowego planu pracy Rady Gminy Rewal na 2014 rok.
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  7. Projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  8. Projekt uchwały w sprawie:przyjęcia Programu Postępowania Naprawczego dla Gminy Rewal.
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  9. Projekt uchwały w sprawie:podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania pomocy w formie zasiłku celowego na zakup posiłku lub żywności
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  10. Projekt uchwały w sprawie: zasad zwrotu wydatków na świadczenia w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 - 2020
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  11. Projekt uchwały w sprawie: uchwalenia wieloletniego programu osłonowego w zakresie dożywiania „Pomoc gminy w zakresie dożywiania” na lata 2014 – 2020
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  12. Projekt uchwały Uchylającej uchwałę w sprawie upoważnienia kierownika Gminnego  Ośrodka Pomocy Społecznej w Rewalu do realizacji zadania zleconego gminie w zakresie przyznawania i wypłaty dodatku energetycznego
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  13. Projekt uchwały w sprawie:upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rewalu do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej.
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  14. Projekt uchwały w sprawie:ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia  zawodowego nauczycieli na 2014 rok
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  15. Projekt uchwały w sprawie:uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Rewal na 2014r.
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  16. Projekt uchwały w sprawie:gospodarowania  mieniem komunalnym
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  17. Projekt uchwały w sprawie:obciążenia nieruchomości 950/3 obr. Pobierowo
    1. relacja sprawozdawcy,

b) stanowiska Komisji Rady,

  1. dyskusja,
  2. podjęcie uchwały
  3. Wolne wnioski i zapytania
  4. Zakończenie obrad

 

Ad. 4 Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji.

Sprawozdanie Wójta od 30 XII do 31 I 2014r.

  1. Ogłosiliśmy kolejne przetargi

pierwsze w 2014 roku

  • Na działki w śliwinie
  • Dzierżawę gruntów pod PAWILONY
  • Przetargi ograniczone na powiększenia
  • Komisja mieszkaniowa zaopiniowała kolejne wnioski.
  • Gmina przejęła od PKP SA 52 ha ziemi. (od Pogorzelicy do Trzebiatowa) o wartości ok. 500 tys. zł (od Trzęsacza do Gryfic).
  • Mamy nową  firmę ochroniarską ALIEN Grup – Jakub Modzelewski.
    • Wygrał przetarg na Jednostkę Wojskową.
  • Odbiór ROKITY – Chemik

Odbył  się 29 I 2014 – był Nadzór Budowlany

  • Trwa usuwanie usterek. (trzy mieszkania)
  • 15.II. mamy szansę na dostanie ZGODY na użytkowanie.
  • Trwają prace – wykończeniowe- odbiorowe na CENTRUM Ratownictwa w Pobierowie (wykonawca zbiera potrzebną dokumentację do odbioru końcowego)
  • Odliczyliśmy sobie podatek VAT z 2009 roku ok. 400 tys. czekamy na wynik kontroli.
  • Przygotowaliśmy podbudowy na
    • Ścieżkę do ulicy Brzozowej
    • Parking przy Latarni Morskiej
  • Zakończyliśmy i rozliczamy roboty KOLEJOWO – DROGOWE
    • Dostaliśmy potwierdzenie że 11. II. 2014 dostaniemy 2,5mln na rozliczenie.
  • Dworce zabezpieczone przed zimą – zinwentaryzowane.

Ogłaszamy przetargi na dokończenie dworców tj. ok. 15:20 %pozostało do zakończenia 2-3mln. wraz z wyposażeniem.

  • Trwa projektowanie dworca w Niechorzu
  • Dostaliśmy dofinansowanie na 58 537 zł KOSZE PUBLICZNE na plaże i do selektywnej zbiórki dla miejscowości.
  • Złożyliśmy kilkanaście wniosków do Gryflandii (Stowarzyszenia i Gmina)
  • Wręczyliśmy MEDALE od Prezydenta RP za długoletnie pożycie.
  • Hucznie przywitaliśmy Nowy 2014 rok – w Rewalu i Niechorzu
  • W Ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – zebraliśmy – 10 194,60
  • Akcja ZIMA – pomagamy najsłabszym i ich monitorujemy
    • Odśnieżanie bez większych skarg
  • Złożyliśmy APILKACJE o BŁĘKITNE FLAGI i czekamy do marca na wyniki weryfikacji.
  • Dostaliśmy dotację na projekt AKTYWNII = SAMODZIELNI – 52 410 zł
  • Ruszyła nowa strona internetowa
  • Ruszyło lodowisko
  • I ruszyły nasze obiekty sportowe komercyjnie – Pogoń Szczecin FLOTA Arka Gdynia (TVP – Szczecin)
  • Wczoraj pożegnaliśmy – p. Anię Szwaluk odeszła na emeryturę po 38 latach pracy.
  • 16.I.2014. podpisaliśmy ostatnią ugodę z Bankiem NORDEA

 

Ad. 5 Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

P. Bogusław Woźniak – zadał pytanie dot. wywozu odpadów biologicznych, korzeni drzew, krzaków, czy one są przyjmowane na  plac a jeśli nie to dlaczego. Co Urząd zrobił i na jakim etapie jest Program naprawczy i na kiedy będzie gotowy.

p. Jacek Jędrzejko – „Czy są już wydawane decyzje administracyjne w sprawie kompostownika? Jakie były wydatki na osoby zatrudnione w dziale finansowym do pomocy przy pracach zamykania ksiąg?”.

p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk – „Jakie były całkowite wpływy do Urzędu z tzw. opłaty śmieciowej na dzień 31 grudnia 2013r. ? Jaka kwota została przekazana do Wodociągów również na dzień 31 grudnia 2013r.?”.

p. Piotr Lęcznar – zapytał o toaletę w Pobierowie, dlaczegojest nadal zamknięta i czy ktoś sprawdza czy jest ogrzewana.

p. Marcin Smoczyk – „ Jak to się stało, że w sprawozdaniu za 2013 były dane za rok 2012 kto za to jest odpowiedzialny i jakie poniósł konsekwencje?”.

p. Wójt  - udzielił odp. w której poinformował, że Program Naprawczy będzie w najbliższym tygodniu dopracowany i przekazany Państwu Radnym.

p. Bogusław Woźniak– przekazał inf. ze spotkania z Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej, podczas którego zadał pyt. czy program jest ważny, czy nie, ponieważ zgodnie z pismem od Wojewody Zachodniopomorskiego Program został zaopiniowany pozytywnie.

Pani Przewodnicząca przystąpiła do procedowania projektów uchwał.

 

Ad. 6 Projekt uchwały w sprawie: ustalenia ramowego planu pracy Rady Gminy Rewal na 2014 rok

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 11 radnych. Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 7 Projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 9 radnych, 2 radnych wstrzymał się od głosowania. Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 9 Projekt uchwały w sprawie: podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania pomocy w formie zasiłku celowego na zakup posiłku lub żywności

P. Justyna Żebrowska – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej udzieliła inf. do projektu uchwały.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 11 radnych. Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 10 Projekt uchwały w sprawie: zasad zwrotu wydatków na świadczenia w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 - 2020

P. Justyna Żebrowska – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej udzieliła inf. do projektu uchwały.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywna.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywna.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 11 radnych. Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 11 Projekt uchwały w sprawie: uchwalenia wieloletniego programu osłonowego w zakresie dożywiania „Pomoc gminy w zakresie dożywiania” na lata 2014 – 2020

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 11 radnych. Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 12 Projekt uchwały Uchylającej uchwałę w sprawie upoważnienia kierownika Gminnego  Ośrodka Pomocy Społecznej w Rewalu do realizacji zadania zleconego gminie w zakresie przyznawania i wypłaty dodatku energetycznego

P. Sekretarz – wyjaśnia powód zmiany.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 10 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 13 Projekt uchwały w sprawie: upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rewalu do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 11 radnych. Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 15 Projekt uchwały w sprawie: uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Rewal na 2014r.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie z wykreśleniem preliminarza.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie z wykreśleniem preliminarza.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 11 radnych. Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 16 Projekt uchwały w sprawie: gospodarowania  mieniem komunalnym

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie przy zmianach zapisów w §1. Pkt. 1, 2, 3, - wpisano na okres 3 lat.  Pkt. 4,5,6,7,8, wpisano na okres 10 lat. W § 2. Wpisano na okres 9 lat.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie przy zmianach zapisów w §1. Pkt. 1, 2, 3, - wpisano na okres 3 lat.  Pkt. 4,5,6,7,8, wpisano na okres 10 lat. W § 2. Wpisano na okres 9 lat.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 9 radnych, 2 radnych wstrzymał się od głosowania. Uchwała przyjęta pozytywnie.

Ad. 17 Projekt uchwały w sprawie: obciążenia nieruchomości 950/3 obr. Pobierowo.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

P. Bogusław Woźniak – poinformował, że podczas spotkania w Regionalnej Izbie Obrachunkowej Kolegium  Izby miało zastrzeżenia do uchwał dot. zabezpieczeń hipotecznych na wielu nieruchomościach komunalnych.

Dyskusja dot. wysokości zaciąganego kredytu, na tereny które są już zastawione.

Przewodnicząca Rady bez odczytania projekt uchwały poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem  projektu uchwały głosowało 7 radnych, 4 radnych wstrzymał się od głosowania. Uchwała przyjęta pozytywnie.

P. Przewodnicząca Rady ogłosiła przerwę od godz. 11:07 do 11:35

 

Ad. 18 Wolne wnioski i zapytania.

P. Marcin Smoczyk – „ Bardzo proszę o spotkanie z zastępca skarbnika i pracownikami Ref. Finansowego”.

P. Janusz Cetera – Prezes Kolej Wąskotorowej Gminy Rewal – porosił po uzgodnieniu z p. Wójtem by w sekretariacie Urzędu  mieszkańcy mogli składać propozycje, sugestie, wizje co do dzierżawy lokali znajdujących się w obiektach dworców. P. Prezes poinformował również, o przewozach autobusowych.

Podczas dyskusji  wzięli udział Radni : p. Marcin Smoczyk, p. Jacek Jędrzejko, p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk zadawano pytania p. Prezesowi dlaczego mieszkańcy mają składać takie propozycje, przecież na to ogłasza się przetarg, pytano na ile jest opłacalne wprowadzenie dodatkowo przewozów autobusowych pomiędzy miejscowościami i czy nie będzie to działanie za szkodą.

P. Przewodnicząca udzieliła głosu p. Waldemarowi Jaworowskiemu przedstawicielowi  Społecznego Komitetu Naprawy Gminy Rewal.

P. Waldemar Jaworowski – poinformował, że sytuacja w której znalazła się Gmina Rewal jest bardzo zła, i za to nie jest tylko odpowiedzialny Wójt, ale również Rada. Porosił  Państwa radnych, Wójta o zorganizowanie spotkania na którym można będzie uzyskać dane – kwoty i szczegółowe informacje co do długu Gminy.

P. Marcin Smoczy – pyt. skierował do P. Sekretarz  - jakie są kompetencje w zakresie obowiązków zastępcy Skarbnika.

P. Przewodnicząca Rady ogłosiła przerwę od godz. 12:35 do 12:51

P. Bogusław Woźniak – zapytał odnośnie spisanej notatki za spotkania RIO przekazanej Państwu Radnym do zapoznania. Czy ktoś z osób uczestniczących w tym spotkaniu ma jakieś uwagi czy spostrzeżenia, to bardzo proszę o ich przekazanie.

Dyskusja dotyczyła zamknięcia ksiąg finansowych, czy są już zamknięte, jak również procedur uchwalenia budżetu gminy. Rada Gminy jest zaniepokojona, chorobą p. Skarbnika i jaki ten stan przełoży się na pracę nad dokumentami finansowymi.

p. Przewodnicząca odczytała protokół Komisji Rewizyjnej. Następnie p.  Przewodnicząca zapytała co dalej.

P. Przewodniczący Komisji Kazimierz Kwiatkowski wyjaśnił, że został złożony do dokumentów.

P. Wiceprzewodniczący przypomniał, o pismach które wpł. z RIO w grudniu i Państwo na ostatniej sesji się z nimi zapoznali  – stanowisko z protokołu komisji rewizyjnej dot. wyciągnięcia konsekwencji  podtrzymano i zostało skierowane do p. Wójta.

P. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk – zapytał co się dzieje w Celowym Związku Gmin R XXI 

P. Prezes Wodociągów  - udzieliła odp. i poinformowała o zmniejszenie składek członkowskich i sposobie zbiórki nieczystości.

 

Ad. 19 Zakończenie obrad

O godz.  13:18 zakończono, obrady XLVIII Sesji Rady Gminy. 

Protokółowała                                                                  Przewodnicząca Rady

 

Izabela Fiedukowicz - Pabin                                     Joanna Drzewińska- Dąbrowska 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data wytworzenia:
03 mar 2014

Osoba dodająca informacje

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data aktualizacji:
03 mar 2014, godz. 12:08