Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół X

P R O T O K Ó Ł   Nr X / 11

 

X sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 30 czerwca 2011 roku

w budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Pobierowie

 

            Sesję rozpoczęto w dniu 30 czerwca 2011r. o godz. 10:15. Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska.

 

 

Przewodnicząca Rady na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 14 radnych. Nieobecny radny Karol Ciszek - usprawiedliwiony. Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób – co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Po stwierdzeniu quorum Przewodnicząca Rady p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska przywitała przybyłych na obrady radnych i zaproszonych gości.

 

Odbyło się uroczyste wręczenie listu gratulacyjnego p. prof. dr hab. Bogdanowi Boguszewskiemu.

Wręczono nagrodę p. Zuzannie Trafnej za zwycięstwo w ogólnopolskim konkursie
pt. „Tu mieszkam tu działam”, organizowanym przez Instytut Obywatelski. W konkursie zwyciężył esej pt. „Jak Samorząd Gminy wpływa na nasze życie?”.

 

 

Projekt porządku obrad:

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

 

X SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 30 czerwca 2011 roku

 

 

1.      Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

2.      Przyjęcie protokołu z IX zwyczajnej sesji Rady Gminy

3.      Przedstawienie porządku obrad

4.      Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji Rady Gminy

5.      Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów

6.      Sprawozdanie z działalności szkół za rok szkolny 2010 – 2011

7.      Informacja z przygotowania do sezonu OSP

8.         Wydania opinii likwidacji Portowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej przy ul. Energetyków 2 w Szczecinie (KRS OOOOOO1819).

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)      dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

 

9.      Zmiany w uchwale VII/41/11 w sprawie wydatków, których niezrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2009.

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)      dyskusja,

d)      podjęcie uchwały. 

10.  Wydatków, których niezrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2010.

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)      dyskusja,

d)      podjęcie uchwały. 

11.  Gospodarowania mieniem

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)      dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

12.  Zmian w budżecie Gminy Rewal  na 2011 rok.

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)      dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

13.  Zmiany uchwały Nr III/16/10 Rady Gminy Rewal z dnia 17 grudnia 2010r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rewal na 2011 oraz zmian w budżecie Gminy Rewal  na 2011 rok.

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)      dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

14.  Zmiany uchwały Nr III/15/10 Rady Gminy Rewal z dnia 17 grudnia 2010r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Rewal na lata 2011-2016

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)      dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

15.  Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania

16.  Wolne wnioski i zapytania

17.  Zakończenie obrad

 

Przewodnicząca Rady w związku z podjęciem uchwały przez Sejmik Województwa Zachodniopomorskiego w sprawie likwidacji Portowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej przy ul. Energetyków 2 w Szczecinie złożyła wniosek o wycofanie
z porządku obrad pkt. 8 tj. projektu uchwały w sprawie Wydania opinii likwidacji Portowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej przy ul. Energetyków 2 w Szczecinie.

 

 

 

Zmieniony porządek obrad:

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

 

X SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 30 czerwca 2011 roku

 

1.      Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

2.      Przyjęcie protokołu z IX zwyczajnej sesji Rady Gminy

3.      Przedstawienie porządku obrad

4.      Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji Rady Gminy

5.      Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów

6.      Sprawozdanie z działalności szkół za rok szkolny 2010 – 2011

7.      Informacja z przygotowania do sezonu OSP

8.      Zmiany w uchwale VII/41/11 w sprawie wydatków, których niezrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2009

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)      dyskusja,

d)      podjęcie uchwały. 

9.      Wydatków, których niezrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2010

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)      dyskusja,

d)      podjęcie uchwały. 

10.  Gospodarowania mieniem

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)      dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

11.  Zmian w budżecie Gminy Rewal  na 2011 rok

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)      dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

12.  Zmiany uchwały Nr III/16/10 Rady Gminy Rewal z dnia 17 grudnia 2010r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rewal na 2011 oraz zmian w budżecie Gminy Rewal  na 2011 rok

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)      dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

13.  Zmiany uchwały Nr III/15/10 Rady Gminy Rewal z dnia 17 grudnia 2010r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Rewal na lata 2011-2016

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)      dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

14.  Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania

15.  Wolne wnioski i zapytania

16.  Zakończenie obrad

 

 

Przedstawiony porządek obrad został poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 14 radnych. Przedstawiony porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

W następnej kolejności Przewodnicząca Rady poddała pod głosowania przyjęcie protokołu z IX sesji Rady Gminy bez odczytania uwzględniając wprowadzenie zgłoszonej przed sesją korekty przez radną p. Karolinę Spułę - Siegień.

Za przyjęciem protokołu z IX sesji Rady Gminy z wprowadzeniem korekty głosowało 14 radnych. Protokół z IX zwyczajnej sesji został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Ad. 4.Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji Rady Gminy od 28 maja
do 30 czerwca 2011r.

 

Kolejka Wąskotorowa czyli Rewitalizacja Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej – podpisaliśmy umowę z wykonawcą. Jest to konsorcjum firm. Umowę podpisaliśmy 1 czerwca 2011r.,
a 14 czerwca plac budowy został przekazany. Trwają prace przygotowawcze do rozpoczęcia tej wielkiej inwestycji. Odbędzie się uroczystość wbudowania kamienia węgielnego.

Ścieżka rowerowa łącząca Niechorze i Pogorzelicę – 1 czerwca 2011r. przekazaliśmy plac budowy, prace geodezyjne zostały rozpoczęte. Termin realizacji – grudzień 2011r. ul.  Łokietka – „Schetynówka” – na tą inwestycję dostaliśmy 3 800 000zł.

ul. Pomorska – odbiór jest planowany na 8 lipca 2011r.

Centrum Rewala – trwają prace wykończeniowe.

Złożyliśmy kilka wniosków do UE: budowa ścieżki edukacyjnej wokół jeziora, zakup samochodu dla Straży Pożarnej, plac zabaw w Pustkowie, czekamy na podpisanie umowy na plac zabaw w Pogorzelicy.

12 lipca 2011r. mamy wizytację/kontrolę Lidera Polskiej Ekologii. Jako jedna z trzech gmin
w Polsce awansowaliśmy do wielkiego finału. Będziemy oceniani przez społeczną grupę.

Będziemy walczyć o tytuł Lidera Polskiej Ekologii.

Ogłosiliśmy przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej Muzeum Rybołówstwa.

Ogłaszamy przetarg na dowóz dzieci do szkół. Rozszerzamy ten dowóz. W tej chwili wozimy dzieci z Cerkwicy, Karnicy, Ninikowa, Kamień Pomorski, Wrzosowo, Strzeżewko, Gostyń, Trzebieradz. Jest co raz większy obszar do wożenia dzieci, których systematycznie przybywa w naszych szkołach. Nasza subwencja oświatowa systematycznie się powiększa.

Czekamy na pozwolenie na budowę na Zachodniopomorski Szlak Żeglarski.

Przygotowujemy dwa duże programy, które uchwaliliśmy w budżecie:

- rewitalizacja terenów zielonych – jest to całkowicie nowy program

- waloryzacja i ochrona terenów zielonych – bardzo ważny program zwłaszcza dla inwestorów, ponieważ w tym programie będzie bardzo mocno zaakcentowany temat związany z wycinką drzew, czyli opłaty i wszelkiego rodzaju sankcje.

Pomyślnie zakończyliśmy dużą ilością gitarzystów XIV Festiwal Międzynarodowy Festiwal Muzyki Gitarowej który odbył się w Trzęsaczu.

Odbyło się III „Spotkanie z biznesem”. Mam nadzieję, że wpisze się ten cykl spotkań już na stałe.

Odbyło się kilka imprez sportowych m. in. „Akademickie Mistrzostwa sportowe”, co ma wpływ również na rozwój turystyki.

Na XI sesji przedstawiamy nowego kierownika Centrum Informacji Promocji Rekreacji Gminy Rewal.

Odbyły się przetargi. Plaże - 400 tys. zł, przetarg przy latarni morskiej - 80 tys. zł, punkty przy zejściach - 90 tys. zł., Centrum Rewala dzisiaj się rozstrzygnie 78 lub 108 tys. zł.

Kilka miesięcy temu rozpoczęliśmy certyfikację naszego urzędu. Wiemy, że ta certyfikacja wypadła dobrze. Najprawdopodobniej na następnej sesji będzie nam oficjalnie wręczony certyfikat ISO.

Razem z Wojewodą byliśmy dzisiaj u notariusza – od dnia dzisiejszego jesteśmy właścicielami kawałków plaż: plaży w Niechorzu i plaży w Rewalu. Wojewoda przekazuje działkę niezabudowaną nr 911/4 – 7000m² i dwie działki w Niechorzu: 911/5 i 911/4 – są to bazy rybackie. Nasze starania zostały więc zakończone sukcesem.

 

 

Ad. 5.Interpelacje wójta i zapytania sołtysów

 

B. Woźniak - ostatnie przypadki jakie wystąpiły w naszym kraju  spowodowały, że muszę zadać pytanie, w jaki sposób jest są zorganizowane sprawy ubezpieczenia strażaków
z naszych Ochotniczych Straży Pożarnych od następstw nieszczęśliwych wypadków. Na jaką wysokość są to ubezpieczenia i z jakimi uwarunkowaniami?  Czy wszyscy jednakowo są ubezpieczeni?

P. Bogusław Woźniak przytoczył ostatnie wydarzenia związane z wypadkami w Zawodowej Straży Pożarnej gdzie strażak stracił obie nogi, a następnie podobny przypadek
w Pomocniczej Straży Pożarnej w Chojnie. Poinformował następnie, że Burmistrz Kamienia Pomorskiego ubezpieczył strażaków na wypadek śmierci na kwotę 5 000 zł.

 

P. W. Kalinkiewicz w odpowiedzi na zadania pytania poinformował, że strażacy ubezpieczeni są w PZU. Są to ubezpieczenia od NNW i nagłych wypadków śmiertelnych – odszkodowanie jednorazowe wynosi 8 000 zł.

 

P. Bogusław Woźniak powiedział, że jest to zbyt mała kwota i nie jest adekwatna do potrzeby zapewnienia minimum egzystencji poszkodowanego i jego rodziny. Poprosił o pozostawienie tej sprawy do rozpatrzenia szczegółowego, żebyśmy się nie znaleźli w takiej sytuacji jak
w przypadku z Chojny.

 

P. Wioletta Brzezińska – „Obecnie przyglądam się wszystkim ubezpieczeniom. Będziemy mieli firmę, która po sezonie letnim kompleksowo zajmie się m. in. sprawami ubezpieczenia.

P. W. Kalinkiewicz – firmy ubezpieczeniowe żądają od nas tego, żeby każdy pracownik miał odpowiednie przeszkolenie odnośnie BHP pierwszego i drugiego stopnia. Czasami są takie sytuacje, że nie ma kilku strażaków, więc na akcję jedzie strażak, który ma tylko pierwszy stopień przeszkolenia. Jego już ubezpieczenie nie obejmie.

P. A. Brzeziński – „Od początku tej kadencji dużo mówimy o jakości wzajemnej współpracy
z radnymi, z Radami Sołeckimi, z sołtysami.  O jakiej współpracy p. wójt myśli? Dwa tygodnie z panem się spotkałem na temat dyskusji o Centrum Rewala. Informowałem również na temat dezaprobaty Rady Sołeckiej dot. dzierżawy gruntu przy „Robinsonie” o kształcie trójkąta. W projekcie jest to miejsce zagospodarowania zieleni. Opinia Rady Sołeckiej jest jednoznaczna, żeby tą właściwość zachowano. P. Wójt zignorował opinię Rady Sołeckiej
i wydał decyzję dzierżawy. Ma Pan prawo, bo jest Pan wójtem. Ale mieszkańcy zapytują mnie o tą sprawę, więc co mam im odpowiadać? Proszę o informację, jakimi przesłankami wójt się kierował, żeby to wydzierżawić? Zwłaszcza, że takich sytuacji w Rewalu jest więcej. Koło recepcji główny chodnik został zatarasowany parasolami i stolikami. Nie przypominam sobie, żeby Rada Sołecka opiniowała to. Proszę pamiętać, że wydając takie decyzje wprowadza pan chaos publiczny.”

 

P. Wójt – z częścią opinii Rad Sołeckich zgadzam się, a z częścią nie. Moja wizja rozwoju jest zbliżona do wizji rozwoju miejscowości turystycznych. Zapraszamy do budowania prestiżowych obiektów. Trzeba stwarzać atmosferę przyjaźni dla turysty, żeby zwiedzają miał gdzie przysiąść. Nie widzę w tym niczego złego, że w miejscach które nie kolidują stanęły ładne meble. Wzorując się na innych miastach, deptak można zagospodarować w sposób ciekawy dla turystów. Na dzień dzisiejszy nie jest podpisana żadna umowa. Tak, jak randy p. Andrzej Brzeziński podkreśla, mamy prawo się różnić.

 

Ad. 6. 

 

Zostały przedstawione sprawozdania szkół z przebiegu roku szkolnego 2010/2011.

 

Sprawozdanie dot. Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Pobierowie przedstawiła
dyr. p. Jolanta Pytlas.

Sprawozdanie dot. Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Niechorzu przedstawiła dyr. p. Marela Wawrzyniak.

Sprawozdanie dot. Zespół Szkół Sportowych w Rewalu przedstawiła p. Joanna Bereżnicka.

 

Po przedstawieniu sprawozdań p. Jolanta Pytlas zgłosiła problem związany z ociepleniem budynku szkoły. Podczas ubiegłej zimy zaobserwować można było emisję ciepła przez dach, ponieważ topniał śnieg. Powodowało to zamarzanie rynien. Aby temu zapobiec, należało by ocieplić jeszcze dach.

 

P. Marela Wawrzyniak również  zgłosiła podobny problem w szkole w Niechorzu.

 

 

Ad. 7.P. Wiesław Kalinkiewicz przedstawił sprawozdanie z działalności Ochotniczej Straży Pożarnej.

 

 

Ad. 8. Zmiany w uchwale VII/41/11 w sprawie wydatków, których niezrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2009.

 

Komisja Społeczno – Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

 

Ad. 9.Wydatków, których niezrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2010.

 

Komisja Społeczno – Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 10.      Gospodarowania mieniem

 

Komisja Społeczno – Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie z dodanym §3.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

 

Ad. 11.    Zmian w budżecie Gminy Rewal  na 2011 rok

 

Projekt uchwały omówił p. Seweryn Babiło.

Komisja Społeczno – Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie przy 1 głosie wstrzymującym i 1 głosie przeciwnym.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt pozytywnie jednomyślnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania, 1 radny nie brał udziału w głosowaniu.

Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

 

Ad. 12.       Zmiany uchwały Nr III/16/10 Rady Gminy Rewal z dnia 17 grudnia 2010r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rewal na 2011 oraz zmian w budżecie Gminy Rewal  na 2011 rok

 

Projekt uchwały omówił p. Seweryn Babiło.

 

P. Marcin Smoczyk zapytał, czy będzie robione zejście plażowe na ul. Mickiewicza.

P. Wójt poinformował, że inwestycja ta nie została przeniesiona, a wykreślona.

 

Komisja Społeczno – Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt pozytywnie przy 1 głosie wstrzymującym.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 8 radnych, 4 radnych głosowało przeciwko przyjęciu projektu uchwały, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.

Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Ad. 13. Zmiany uchwały Nr III/15/10 Rady Gminy Rewal z dnia 17 grudnia 2010r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Rewal na lata 2011-2016

 

Projekt uchwały omówił p. Seweryn Babiło.

 

P. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk – „czy na posiedzeniu komisji była mowa
o przesuwaniu budowy boiska w Pogorzelicy – 5 138 000zł?”

P. Wójt wyjaśnił powyższą uwagę.

 

Komisja Społeczno – Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt pozytywnie przy 1 głosie wstrzymującym.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 8 radnych, 3 radnych głosowało przeciwko przyjęciu projektu uchwały, 3 radnych wstrzymało się od głosowania.

Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

 

Ad. 14. Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania

 

P. Wójt przekazał w formie pisemnej radnemu p. Bogusławowi Woźniakowi odpowiedzi na
3 złożone interpelacje.

 

W odpowiedzi na pytanie radnego p. Bogusława Woźniaka dot. prośby o przedstawienie informacji o ilości udzielonych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w 2010r. na plażach p. wójt odpowiedział, że udzielono 5 zezwoleń o wartości 3 829zł.

W odpowiedzi na pytanie radnego p. Andrzeja Brzezińskiego dot. opłaty targowej na rok 2012, będzie propozycja wprowadzona do porządku obrad na zebraniach wiejskich dot. opłaty targowej, aby wypowiedzieć się w dyskusji z mieszkańcami, nie w wolnych wnioskach.

Pytanie radnego p. Andrzeja Brzezińskiego dot. mniejszego sprzętu wyspecjalizowanego do zbiórki nieczystości: „Nie jest to tak jak byśmy chcieli. Firma p. Grabowieckiego jeszcze nie zakupiła lekkiego sprzętu do wspomnianych ulic, ale już jeździ innym samochodem i za pomocą worków zbiera nieczystości.

Pytanie dwóch sołtysów p. Sławomira Trzeciaka i p. Szymona Jędrzejowskiego dot. parkowania przy Ośrodku Zdrowia -  dzisiaj będzie rozwiązany ten problem.

Odnośnie pytania o obiekty tymczasowe – w załączeniu jest informacja Straży Pożarnej, opinia sporządzona przez p. Wiesława Kalinkiewicza.

Pytanie radnego p. Wojciecha Pawluka vel Mikołajczuka dot. przebudowy i modernizacji
Al. Bursztynowej – przygotowana jest koncepcja do organizacji ruchu. Część obiektów tymczasowych jest już zgłoszonych przed wprowadzeniem uchwały.

Pytanie Przewodniczącej Rady p. Joanny Drzewińskiej – Dąbrowskiej – na ul. Różanej zostanie zamontowany słupek.

Przejście dla pieszych – nie ma zgody zarządu dróg powiatowych na ul. Piastowską.

Pytanie radnego p. Kazimierza Kwiatkowskiego – zasypywanie terenów przy rezerwacie Liwia Łuża – jest szeroka akcja, która się już odbyła, na bieżąco jest prowadzona sprawa
z powiadomieniem służb ekologicznych, nadzoru regionalnego, służb zalewowych.

Pytanie dot. wyjazdu z remizy – będą montowane znaki z napisem „Uwaga, stać!”

Pytanie P. Artura Łukomskiego, czy ul. Łokietka ma pełną dokumentację dot. odwodnienia – na dzień dzisiejszy nie mamy jeszcze pozwolenia na budowę. Prace w terenie trwają.

P. Karolina Spuła – Siegień – pytanie na temat mola – w dzisiejszym budżecie pieniędzy na remont nie ma, ale trwają prace komunalizacyjne. Jak przejmiemy, będzie łatwiej decydować o tym majątku.

 

 

Ad. 15. Wolne wnioski i zapytania

 

P. Marcin Smoczyk – 1. Pierwsze pytanie dot. odcinka na ul. Pomorska nieremontowanego odcinka od ul. Do ul Zachodniej – w tym roku nie widziałem tam ani razu p. Grabowieckiego aby sprzątał. Jest dużo śmieci, a na chodnikach jest tak dużo piachu, że nie widać kostki brukowej. Postawione na początku czerwca kosze nie zostały ani razu jeszcze wypróżnione,
a wysypujące się śmieci zaśmiecają pobliski obszar.

2. „Drugie pytanie dotyczy sprawy, o której dowiedziałem się wczoraj”. „Osoby które wygrały przetarg są zastraszane przez osoby, które tego przetargu nie wygrały”. „Osoby wychodzące
z plaż są bite i okradane”.

3. Dlaczego nie dostajemy już miesięcznika „Wspólnota”?

P. Wioletta Brzezińska przypomniała, że ustalone zostało, że zamawiane będzie
5 egzemplarzy miesięcznika i jest on do wglądu w Biurze Rady.

 

P. Magdalena Balkowska – Nowak – pytanie dot. lamp przy remontowanych ulicach. Już przez trzy tygodnie nie ma na tych ulicach światła. Poprosiłam, żeby podłączyć prowizorycznie stare lampy, ale w ziemi jest już nowa linia.

 

P. Andrzej Brzeziński – łącznik który łączy się z obszarem Śliwin 2 – proszę o poprawienie tego miejsca, ponieważ ciężko tam wyjechać.

 

P. Joanna Drzewińska – Dąbrowska – Czy kule stawia Straż Gminna? Kto decyduje o tym, gdzie one mają stać? Straż Gminna, wójt czy mieszkańcy?

 

P. Wójt w odpowiedzi powiedział, że miejsca stawiania kul wyznaczane są na podstawie uwag mieszkańców, jego oraz pracowników.

 

P. Artur Łukomski – gmina zakupiła decybelomierze, ale podobno nie ma żadnej mocy prawnej, żeby je wykorzystać. Pomiar się wykonuje, ale co później?

 

P. wójt – kupiliśmy dwa decybelomierze. Jeden oddaliśmy Policji, drugi jest u nas. Decybelomierz służy do zbierania dokumentów do przyszłej sprawy sądowej. Jeżeli ktoś zakłóca, musi być rozpoczęta cała procedura, łącznie z powiadomieniem podmiotu, że będzie kontrolowany. Z Sanepidu dostaliśmy powiadomienie, że 26 września zbadali i odpowiedzieli, że nie mamy racji. A zgłoszenie było w połowie lipca.

 

P. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk w związku z trudną sytuacją finansową gminy zadał pytanie o teren po jednostce wojskowej w Pobierowie – czy będzie sprzedawany?

 

P. Wójt – nie ma chętnego na taki duży obszar. Trzeba byłoby podzielić ten teren na mniejsze działki. Myślę, że nie jest jeszcze tak źle, żebyśmy musieli wykonać taki ruch. Jest to majątek o wartości kilkudziesięciu milionów złotych, który w tej chwili przynosi nam straty.

 

P. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk powiedział, że może nie trzeba tego terenu sprzedawać? Może można było tam zainwestować? „Musimy iść do przodu”.

 

P. Małgorzata Balkowska – Nowak zwróciła uwagę, że po raz kolejny na sesji nie ma komendanta Policji podczas omawiania ważnych spraw.

 

P. Andrzej Brzeziński – ideą zakupu decybelomierza było redukowanie nadmiaru głośności. Proszę o wykorzystywanie tego urządzenia. Nie jest tak, że w okresie sezonowym można robić co się chce.

 

P. Przewodnicząca Rady poinformowała, że zwróci się z prośbą do p. komendanta Policji
o przygotowanie sprawozdania dot. wykorzystywania decybelomierza. Nieobecność jego osoby na sesji usprawiedliwiła tym, że musiał być w tym dniu na szczególnie ważnej sesji Rady Gminy w Trzebiatowie.

 

P. Justyna Kołodziejczak – mieszkanka miejscowości Pobierowo zadała pytanie, czy będzie zagospodarowane rondo w Pobierowie, ponieważ wszystkie ronda w gminie Rewal są już zagospodarowane, oprócz tego jednego.

 

Przewodnicząca Rady poinformowała o tym, że dzień przed sesją rondo zostało zagospodarowane.

 

 

Ad. 16.Zakończenie obrad

 

O godz. 14:47 zakończono obrady X Sesji Rady Gminy.

                        

 

Protokółował                                                                                                 Przewodnicząca Rady

 

…………………………………………                                                              …………………………………………


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
31 sie 2011

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
22 wrz 2011, godz. 19:12