Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół XI


P R O T O K Ó Ł Nr XI / 11

XI sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 26 sierpnia 2011 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

Sesję rozpoczęto w dniu 26 sierpnia 2011r. o godz. 10:00.

Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy - p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska.

Przewodnicząca Rady na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 15 radnych. Ustawowy skład Rady 15 osób - bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady - 8 osób - co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Po stwierdzeniu quorum Przewodnicząca Rady p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska przywitała przybyłych na obrady radnych i zaproszonych gości.

Odbyło się uroczyste powitanie nowego dyrektora Centrum Informacji Promocji Rekreacji Gminy Rewal - p. Lucjana Fryderyka Molendy.

P O R Z Ą D E K O B R A D

XI SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 26 sierpnia 2011 roku.

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

  2. Przyjęcie protokołu z X zwyczajnej sesji Rady Gminy

  3. Przedstawienie porządku obrad.

  4. Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji Rady Gminy.

  5. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

  6. Zawarcie porozumienia z Powiatem Gryfickim o współfinansowaniu punktu katechetycznego nauczania religii Polskiego Autokefalicznego Kościoła Prawosławnego.

    1. relacja sprawozdawcy,

    2. stanowiska Komisji Rady,

    3. dyskusja,

    4. podjęcie uchwały.

  1. Gospodarowanie mieniem komunalnym.

  1. relacja sprawozdawcy,

  2. stanowiska Komisji Rady,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały.

  1. Wolne wnioski i zapytania

  2. Zakończenie obrad

Przedstawiony porządek obrad został poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 15 radnych.
Przedstawiony porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

W następnej kolejności Przewodnicząca Rady poddała pod głosowania przyjęcie protokołu z X sesji Rady Gminy bez odczytania.

Za przyjęciem protokołu z X sesji Rady Gminy z wprowadzeniem korekty głosowało
15 radnych. Protokół z X zwyczajnej sesji został przyjęty jednogłośnie.

  1. Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji Rady Gminy od 30 czerwca 2011r.

W dniu dzisiejszym żegnaliśmy pielgrzymkę motocyklistów wyruszającą spod Krzyża
w Pustkowie - jest to pielgrzymka do Zakopanego. Krzyż staje się elementem zainteresowania mediów.

Podsumowanie sezonu odbędzie się na sesji Rady Gminy we wrześniu.

Rozstrzygnięto przetarg na wóz strażacki - zaplanowaliśmy w budżecie 600 000zł.

Za chwilę będzie rozstrzygnięcie przetargu na boisko wielofunkcyjne - dofinansowanie do tej inwestycji to zasługa p. posła Konstantego Tomasza Oświęcimskiego.

Za tydzień ruszamy z bardzo dużym przetargiem - kwartał Pobierowo od Wrzosu skończywszy na ul. Zgody łącznie z odwodnieniem i wymianą oświetlenia.

Oświetlenie - energetyka postawiła nas w trudnej sytuacji, ponieważ wchodzi z wymianą oświetlenia na ul Wojska Polskiego i ulic przyległych do ul. Wojska Polskiego. Musimy się szybko zorganizować, żeby przygotować inne lampy i schować kable razem
z energetyką. Słupy betonowe zostaną zlikwidowane i kilkadziesiąt nowych słupów musimy przygotować, żeby oświetlić wjazd do Pobierowa. Od ronda do przystanku autobusowego oraz pojedyncze uliczki, które zbiegają się do ul. Wojska Polskiego. Ul. Łokietka - została inwestycja zgłoszona do Nadzoru Budowlanego, czekamy na rozstrzygnięcie do wtorku. Nie mieliśmy prawa zakopać rur do kanalizacji deszczowej. Podjąłem decyzję w związku z tym, że nie ma sensu budować dróg bez kanalizacji deszczowej. Istnieje realne zagrożenie terminu tej inwestycji i realne zagrożenie utraty dofinansowania w kwocie 3 mln zł.

Mam nadzieję, że roboty budowlane będzie można dalej prowadzić, a kwestia kanalizacji deszczowej zostanie wyjaśniona w przeciągu 2-3 tygodni - której projekt zleciliśmy równolegle.

Park Pustkowo jest realizowany. Inwestycja przebiega pomyślnie. Trafiliśmy na dobrą firmę.

Budowa ścieżki Pogorzelica - inwestycja w toku. To także jest inwestycja, na którą mamy dofinansowanie.

Jest dużo pytań dlaczego nie jeździ kolejka - trwa rewitalizacja Nadmorskiej Kolejki Wąskotorowej. Nie można było tej inwestycji wykonać w innym terminie. Mamy stracone pół roku na przetargi i odwołania od tych przetargów. Żeby nie utracić dofinansowania Urzędu Marszałkowskiego na kwotę 16mln zł podjęliśmy taką decyzję, żeby w tej chwili rozpocząć tą inwestycję.

W następnym tygodniu składamy wniosek o pozwolenie na budowę ul. Plażowej w Pogorzelicy.

Jesteśmy już przygotowani na postawienie rzeźby Małego Księcia i Roży na ul. Klifowej

W centrum Rewala - powoli problemów ubywa. Nie wiemy jeszcze jak wykończyć budynki handlowo - usługowe, aczkolwiek przetargi zakończyły się wszystkie sukcesem.

Został jeszcze jeden obiekt do zasiedlenia.

Dostaliśmy dofinansowanie do Rokity - przebudowa budynku w Pogorzelicy na budynek socjalny. Dostaliśmy dofinansowanie 543 000zł. Przygotowujemy się do przetargu, żeby ten budynek przebudować i stworzyć nowe miejsca do mieszkania.

Dostaliśmy dofinansowanie do boiska sportowego 158 000zł i do wyjazdu do Grecji.
Tak więc w tym roku szykuje się kolejny wyjazd do gminy partnerskiej - dostaliśmy na ten wyjazd 5000 Euro. Będzie to okazja odświeżenia kontaktów. Unia Europejska daje takie możliwości. Ostatnio my gościliśmy Greków, później nasze dzieci mogły pojechać do Grecji.

Zgłosiliśmy się do konkursu ekologii. Była już kontrola. Jesteśmy w trójce gmin, spośród których zostanie wybrany zwycięzca. Zgłaszamy się do Zachodniopomorskiego Lidera Polskiej Ekologii - za którą kryje się 100 000zł.

Złożyliśmy wniosek na Plac przy ul. Sikorskiego na kwotę 500 000zł. Czekamy
na rozstrzygnięcie tego konkursu. Od września ruszamy z dofinansowaniem nauki pływania
w szkołach podstawowych i gimnazjalnych. Czekamy na ocenę merytoryczną ścieżki edukacyjnej wokół rezerwatu Jeziora Liwia Łuża.

Rozstrzygamy przetarg na plac zabaw w Pogorzelicy.

Złożyliśmy wniosek unijny na plac zabaw w Pustkowie i czekamy na ocenę merytoryczną.

Na wstępie sezonu przeprowadziliśmy rokowania na sprzedaż działek.

W Pobierowie udało się sprzedać działkę. Cena wywoławcza była 590 000zł. Uzyskaliśmy sumę 773 000zł.

W Pustkowie nie udało się nam sprzedać.

Główne problemy to problemy finansowe - zaległości w stosunku do wykonawców, które systematycznie staramy się spłacać. Dochody gminy wcale nie były złe jeśli chodzi o sezon 2011. Każdego dnia ubywa wykonawców, którym zalegamy z zapłatą. ZUS-y i banki chcielibyśmy uregulować do końca września. Czekamy na przetarg, jaki się odbędzie. Jest to duży przetarg, na którym musimy zarobić około 4,5 mln zł, aby spłacić kredyty i wszelkiego rodzaju zobowiązania. Udało nam się spłacić w całości janosikowe.

Na koniec miesiąca przyjeżdża do nas BGK na wizytację.

  1. Interpelacje wójta i zapytania sołtysów

p. Wójt przekazał Przewodniczącej Rady dwie pisemne odpowiedzi na interpelacje:

- dot. ubezpieczenia strażaków Ochotniczej Straży Pożarnej (Załącznik Nr 1)

- dot. ogródków letnich w centrum miejscowości Rewal (Załącznik Nr 2).

Sławomir Trzeciak zgłosił prośbę w imieniu mieszkańców zajmujących się poddzierżawianiem aby stawek za handel w przyszłym roku były określane wcześniej, aby mogli przygotować się do sezonu.

P. Jacek Jędrzejko, czy można podać przybliżoną datę oddania do uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego centrum Pobierowa?

Czy można w sposób bardziej przemyślany planować metalowe konstrukcje reklam na zejściach plażowych, które zasłaniają widok na morze. Przykład - zejście na plażę przy
ul. Mickiewicza.

P. Leszek Kosik - dofinansowanie boiska o którym wspomniał p. wójt - o którą szkołę chodzi?

P. Wójt odpowiedział, że chodzi o szkołę podstawową w Niechorzu.

Co w związku z oświetleniem łodzi przy wjeździe do miejscowości Pogorzelica.

P. Szymon Jędrzejowski - p. Duda zgłaszał, że w centrum Niechorza jest ok. 40cm fekalii.

Proszę, żeby ktoś się tym zajął.

P. Andrzej Brzeziński - p. wójt odpowiedział przed chwilą na interpelacje z poprzedniej sesji. Czy te odpowiedzi będą zamieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej?

P. Wioletta Brzezińska - Sekretarz Gminy odpowiedziała, że będą zamieszczone razem z protokołem z bieżącej sesji.

P. Wójt - opłata targowa - prosiłem aby opłata targowa stała się również tematem zebrań wiejskich, jeżeli taka jest wola sołtysów.

W tym roku chcielibyśmy najpóźniej do początku października zamknąć z zebraniami wiejskimi. Myślę, że ten temat powinien być elementem nie wolnych wniosków, ale powinien być elementem dyskusji, aczkolwiek ostateczna decyzja będzie podejmowana tutaj, na tej sali w ramach uchwał okołobudżetowych, czyli najpóźniej w listopadzie.

Reklamy - jest to kwestia do wyjaśnienia i do upilnowania.

Oświetlenie łodzi - wszystkie małe inwestycje zostały powstrzymane, żeby nie pogłębiać już zobowiązań w stosunku do wykonawców.

Jeśli chodzi o działkę p. Dudy - sprawa jest w sądzie.

Sprawa daty uchwalenia planu zagospodarowania - potraktuję to jako interpelację
i odpowiem pisemnie.

P. Andrzej Brzeziński zgłosił problem utrudnionego ruchu drogowego na ul. Parkowej.

  1. Zawarcie porozumienia z Powiatem Gryfickim o współfinansowaniu punktu katechetycznego nauczania religii Polskiego Autokefalicznego Kościoła Prawosławnego

P. Bogusław Woźniak - Wiceprzewodniczący Rady zapytał, czy w projekcie uchwały nie należy dodać informacji o wygaśnięciu poprzedniej uchwały.

P. Wioletta Brzezińska - Sekretarz Gminy omówiła projekt uchwały informując,
że poprzednia uchwała wygasa automatycznie, w związku z tym nie ma potrzeby dopisywania informacji o wygaśnięciu poprzedniej uchwały.

Komisja Społeczno - Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju przyjęła przedłożony projekt jednogłośnie pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 15 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

  1. Gospodarowanie mieniem komunalnym

P. Bogusław Woźniak złożył wniosek wprowadzenie do projektu uchwały zapisu o sprzedaży działki o powierzchni 61m2 bezprzetargowo z przedstawionym przez siebie uzasadnieniem Państwu Kompert.

P. Ewa Korczyńska - Kierownik Referatu Nieruchomości zwróciła uwagę co do uchwały dotyczącej zasad zbywania nieruchomości - kompetencja ta pozostaje nadal przy podjęciu opinii przez Komisję Strategii i Rozwoju. Ponieważ działka jest mała i zbywa się ją na polepszenie warunków zagospodarowania. Ta zgoda jest wyrażana tylko przez Komisję. Ponieważ ta opinia była negatywna, to jedyną formą sprzedaży takiego małego terenu jest forma przetargu ograniczonego na rzecz sąsiadów. Natomiast jeżeli radni zdecydują
o sprzedaży bezprzetargowej w/w działki, musi być ten punkt zdjęty z projektu uchwały
i poddany ponownie pod dyskusję Komisji Strategii i Rozwoju.

P. Bogusław Woźniak zapytał, czy na posiedzeniu komisji było wiadomo, że p. Kompert wystąpił z wnioskiem o wykupienie w/w działki w 1999 roku? Czy na komisji było przedstawione pismo z 28 marca 2011 roku z Urzędu Gminy adresowane do wnioskodawcy, które informowało o możliwości nabycia w/w działki o powierzchni 61m2? Czy na Komisji były przedstawione w/w dokumenty?

P. Ewa Korczyńska odpowiedziała, że była przedstawiona mapa zasadnicza. Referatowi nie były znane fakty, które przedstawił p. Bogusław Woźniak.

P. Ewa Korczyńska - jedynym wnioskiem o nabycie nieruchomości był wniosek p. Kompert. Nieruchomość jest od wielu lat przez p. Kompert użytkowana.

P. Karol Ciszek - Przewodniczący Rady zapytał, czy w §4 omawianego projektu uchwały możemy wprowadzić zapis o sprzedaży bezprzetargowej?

P. Ewa Korczyńska ponownie poinformowała, że jest to kompetencja Komisji Strategii
i Rozwoju.

P. Zygmunt Wołejszo - Przewodniczący Komisji Strategii i Rozwoju powiedział, że jedyną dopuszczalną formą jest powrót do posiedzenia Komisji z informacjami z zaszłości. Fragment działki, który graniczy tylko z jedną nieruchomością, nie stanowi dla nas problemu przedzielenie jej jednemu właścicielowi. Myślę, że ta sprawa powinna wrócić do Komisji.

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wniosek o wycofanie z §3. punktu 1.
i przełożenie go na następne posiedzenie Komisji.

Za przyjęciem w/w wniosku głosowało 14 radnych, 1 radny głosował przeciwko przyjęciu wniosku. Wniosek został przyjęty większością głosów.

P. Andrzej Brzeziński powiedział, że może należałoby się zastanowić na punktem 8. z §1.

Być może on też powinien zostać zniesiony z procedowania. Powodów jest wiele. Wypracowaliśmy taki schemat pracy, żeby trafiały do nas umowy które mają jeszcze 3-4 miesiące ważności,
a nie 10 miesięcy, bo po prostu stają się nie czytelne. Taka zasada obowiązywała, bynajmniej w Rewalu. Uzasadnienie jest napisane lakonicznie i nie zawiera informacji o tym, że umowa została podpisana na skutek wygranego przetargu. Dlaczego teraz nie może być przetargu? Chodzi tutaj przecież o 9000m2.

P. Andrzej Brzeziński złożył wniosek, aby w/w sprawa została omówiona jeszcze raz na komisji.

P. Przewodniczącą poinformowała, że na posiedzeniu Komisji zadecydowano, że dzierżawa jest nie 10-cio, a 9-cio letnia.

P. Ewa Korczyńska poinformowała, że nie ma już teraz przetargu, ponieważ poprzednim razem był przetarg, a teraz jest to przedłużenie umowy dzierżawy.

P. Andrzej Brzeziński - w takim razie wychodzi na to, że wystarczy raz wygrać przetarg,
a później można już cały czas dzierżawić nieruchomość.

Prowadząca obrady poddała pod głosowanie wniosek p. Andrzeja Brzezińskiego o przełożenie pod obrady komisji punktu 8. z §1.

Za przyjęciem w/w wniosku głosowało 6 radnych, 6 radnych głosował przeciwko przyjęciu wniosku, 3 osoby wstrzymały się od głosowania.

Wniosek radnego p. Andrzeja Brzezińskiego został odrzucony.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały z uwzględnieniem wykasowania §2, przez co §3 staje się §2, §4 staje się §3, a §5 staje się §4.

Komisja Społeczno - Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie z naniesionymi poprawkami.

Komisja Strategii i Rozwoju zgodnie z Komisją Społeczno - Oświatową zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 radnych, przeciwko przyjęciu projektu uchwały głosowało 3 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosowania.

Uchwała została przyjęta większością głosów.

  1. Wolne wnioski i zapytania

Dyrekcja szkół przedstawiła sprawozdania z przygotowań do roku szkolnego 2011/2012.

P. Andrzej Brzeziński wyjaśnił, dlaczego wnioskował o wycofanie punktu 8. z §1 projektu uchwały w sprawie gospodarowania mieniem komunalnym.

  1. Zakończenie obrad

O godz. 11:40 zakończono obrady XI Sesji Rady Gminy.

Protokółował Przewodnicząca Rady

………………………………………… …………………………………………

Strona | 1


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
03 paź 2011

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
03 paź 2011, godz. 09:06