Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół XII

P R O T O K Ó Ł   Nr XII / 11

 

XII sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 30 września 2011 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

                                                                                   

Sesję rozpoczęto w dniu 30 września 2011r. o godz. 10:00.

Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska.

 

Przewodnicząca Rady na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 12 radnych. Nieobecni radni: p. Karol Ciszek, p. Ryszard Gutowski,
p. Artur Łukomski - usprawiedliwieni. Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób – co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Po stwierdzeniu quorum Przewodnicząca Rady p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska przywitała p. Piotra Jania – Prezesa Związku Miast i Gmin Morskich oraz wszystkich przybyłych na obrady radnych i zaproszonych gości.

 

P. Piotr Jania wręczył p. wójtowi odznaczenie „Zasłużony Pracownik Morza”.

 

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przyjęcie protokołu z XI sesji bez odczytania.
Za przyjęciem w/w protokołu głosowało 12 radnych. Protokół z XI sesji został przyjęty jednogłośnie.

 

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

XII SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 30.09. 2011 roku.

 

1.       Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

2.       Przyjęcie protokołu z XI zwyczajnej sesji Rady Gminy

3.       Przedstawienie porządku obrad

4.       Sprawozdania z przebiegu sezonu letniego 2011r

5.       Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów

 

6.       Projekt uchwały w sprawie:  wprowadzenia  zmian w uchwale Nr XV/88/07 zmienionej uchwałą Nr LXIV/439/10 aktualizacja Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Rewal na lata 2010 – 2032.

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały. 

 

7.         Projekt uchwały w sprawie:  wydzierżawienia  gruntów na okres 30 lat.

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

8.       Projekt uchwały w sprawie:  sprzedaży nieruchomości.

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

9.       Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umów dzierżaw.

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

10.   Projekt uchwały w sprawie: nadania nazwy ulicy.

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

11.   Projekt uchwały w sprawie: przedłużenia umów dzierżaw.

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

12.   Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania

13.   Wolne wnioski i zapytania

14.   Zakończenie obrad

 

 

Przed odczytaniem porządku obrad Wójt Gminy złożył pisemny wniosek o wprowadzenie do porządku obrad punktu 12. Projekt uchwały w sprawie współdziałania między jednostkami samorządu terytorialnego przy realizacji zadania publicznego i wydzielenia na ten cel odpowiedniego  majątku.

 

Przewodnicząca Rady odczytała zmieniony porządek obrad:

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

XII SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 30.09. 2011 roku.

 

1.       Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

2.       Przyjęcie protokołu z XI zwyczajnej sesji Rady Gminy

3.       Przedstawienie porządku obrad

4.       Sprawozdania z przebiegu sezonu letniego 2011r

5.       Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów

 

6.       Projekt uchwały w sprawie:  wprowadzenia  zmian w uchwale Nr XV/88/07 zmienionej uchwałą Nr LXIV/439/10 aktualizacja Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Rewal na lata 2010 – 2032.

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały. 

 

7.         Projekt uchwały w sprawie:  wydzierżawienia  gruntów na okres 30 lat.

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

8.       Projekt uchwały w sprawie:  sprzedaży nieruchomości.

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

9.       Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umów dzierżaw.

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

10.   Projekt uchwały w sprawie: nadania nazwy ulicy.

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

11.   Projekt uchwały w sprawie: przedłużenia umów dzierżaw.

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

12.   Projekt uchwały w sprawie współdziałania między jednostkami samorządu terytorialnego przy realizacji zadania publicznego i wydzielenia na ten cel odpowiedniego  majątku

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

 

13.   Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania

14.   Wolne wnioski i zapytania

15.   Zakończenie obrad

 

Odczytany porządek obrad został poddany pod głosowanie. Za przyjęciem porządku obrad głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Porządek obrad został przyjęty większością głosów.

 

Ad. 4. Sprawozdania z przebiegu sezonu letniego 2011r. (w tym informacja Wójta Gminy
o działalności od ostatniej sesji Rady Gminy od 26 sierpnia 2011r.)

 

 

 

Sprawozdanie z przebiegu sezonu letniego przedstawili:

 

1.       Państwowa Straż Pożarna KP PSP Gryfice (Załącznik nr 1)

2.       Ośrodek Zdrowia w Niechorzu (Załącznik nr 2)

3.       Referat Nieruchomości Urzędu Gminy Rewal (Załącznik nr 3)

4.       Firma Handlowo Usługowa – Krzysztof Grabowiecki (Załącznik nr 4)

5.       Referat Podatków i Opłat Urząd Gminy Rewal (Załącznik nr 5)

6.       Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe (Załącznik nr 6)

7.       Centrum Informacji Promocji Rekreacji Gminy Rewal (Załącznik nr 7)

8.       Referat Planowania Przestrzennego, Urbanistyki i ochrony Środowiska Urzędu Gminy Rewal (załącznik nr 8)

9.       Jednostka organizacyjna Zieleń Gminy Rewal (Załącznik nr 9)

10.   Referat Inwestycji i Drogownictwa Urzędu Gminy Rewal – zejścia plażowe (Załącznik nr 10)

11.   Referat Inwestycji i Drogownictwa Urzędu Gminy Rewal – oświetlenie (Załącznik nr  11)

12.   Referat Inwestycji i Drogownictwa Urzędu Gminy Rewal – parkingi, oznakowanie, remonty dróg, pozostałe prace (Załącznik nr  12)

13.   Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gryficach - Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna  (Załącznik nr 13)

14.   Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego Filia Gryfice (Załącznik nr 14)

15.   Komisariat Policji w Rewalu (Załącznik nr 15)

16.   Gminny Ośrodek Kultury  (Załącznik nr 16)

17.   Szkolne Schronisko Młodzieżowe „Fala” (Załącznik nr 17)

18.   Straż Gminna w Rewalu (Załącznik nr 18)

19.   Łukasz Tylka – Bezpieczna plaża (Załącznik nr 19)

 

 

Wójt Gminy przekazał Przewodniczącej Rady odpowiedzi na dwie interpelacje radnych p. Andrzeja Brzezińskiego i p. Jacka Jędrzejko p.  z XI sesji (Załącznik nr 20, Załącznik nr 21).

 

Ad. 5. Interpelacje wójta i zapytania sołtysów

 

P. Marcin Smoczyk – proszę o przedstawienie terminu spłaty zaległych składek wobec Celowego Związku Gmin R-XXI z siedzibą w Nowogardzie. P. Skarbnik dzisiaj mnie poinformował, że część składek została zapłacona. Kwota należności za 1 kwartał wynosi 2 459,25zł. Roczna składka wynosi 9837zł. Gmina Rewal i Gmina Karnice są jedynymi gminami spośród 27 gmin, które zalegają z opłacaniem składek. Biorąc udział w ostatniej sesji Celowego Związku Gmin zostałem poinformowany przez księgowego Związku oraz przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o tym, że w przypadku nieuregulowania należności Gmina Rewal może zostać wykluczona ze Związku. Uważam, że inwestycja polegająca na budowie Regionalnego Zakładu Gospodarowania Odpadami w Słajsinie Gmina Nowogard o wartości prawie 120 mln zł realizowana przez Celowy Związek Gmin R-XXI, finansowana ze środków unijnych Funduszu Ochrony Środowiska jest dla nas niezbędna. Inwestycja ta nie tylko skróci odległość do wysypiska śmieci, ale także ułatwi prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów.

 

Druga interpelacja jest interpelacją pisemną - dot. składek ZUS-u.

 

Przewodnicząca Rady zadała pytanie radnemu p. Marcinowi Smoczykowi – na jakim etapie jest wspomniana inwestycja? Poprzednio ja byłam delegatem Celowego Związku Gmin R-XXI i przez cały czas inwestycja była na tym samym etapie.

 

Radny p. Marcin Smoczyk – w lipcu został wybrany nowy przewodniczący – p. Antoni Bielida.
Został wybrany nowy zarząd. W chwili obecnej zostały ukończone negocjacje z Funduszem Ochrony Środowiska na udzielenie pożyczki. Na najbliższej sesji Celowego Związku dostaniemy do procedowania umowę wykonawczą na budowę wysypiska śmieci, w tym centrum segregacji
i przetwarzania odpadów z którymi nie da się już nic zrobić. Inwestycja więc nabiera już tempa.

 

P. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk w lipcu tego roku Zarząd Powiatu Gryfickiego ogłosił przetarg na dostawę energii elektrycznej dla obiektów, w tym obiektów innych niż oświetlenie uliczne na terenie jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek organizacyjnych obszaru powiatu gryfickiego, kamieńskiego i goleniowskiego. Pytanie brzmi, jakie były przyczyny nie przystąpienia do tego stowarzyszenia i do zakupu energii?

 

P. Wójt – p. Paweł Pławski odpowie pisemnie na powyższą interpelację.

 

P. Bogusław Woźniak – odkładanie spraw do rozpatrzenia na następnej sesji. Często prowadzi to do przedawnienia, zapomnienia lub konsekwencji finansowych.

Przykładem jest dzisiejszy projekt uchwały w sprawie dzierżaw. Na posiedzeniu Komisji rozpatrywane było 26 różnych wniosków. W efekcie zostało 20, 6 wniosków odpadło, ale będą do załatwienia.
W jakim czasie one powinny być załatwione? Stwierdzenie „na następnej sesji” jest nieprecyzyjne.

Przykładem jest problem działki nr 982, gdzie mamy do sprzedaży 61m2 (działka położona prawie nad samym morzem) 50 000zł. Do budżetu gminy wpłynęłoby ok. 50 000zł. Sprawa była rozpatrywana, mamy już następną sesję i sprawa nie jest rozpatrywana. Mamy następną sesję, a sprawa nie jest rozpatrywana. Nie interesuje mnie personalnie, kto tą ziemię kupi, ale mnie interesuje to, że do budżetu gminy nie wpływa te ok. 50 000zł. Jest to interpelacja do Referatu Nieruchomości.

 

Drugi problem związany jest z informacją od przedsiębiorstwa Usługowo – Handlowego Gama – wpłynęło do Rady Gminy pismo o udzielenie ulg – zastosowanie choćby najmniejszej pomocy
de minimis.  W ubiegłym roku również było wystosowane podobne pismo, gdzie zainteresowanemu była dana odpowiedź: „ … jednocześnie informuje się, że Rada Gminy powróci do tematu zwolnienia
z podatku dla nowo powstających firm.” W odpowiedzi na to pismo, ponieważ ono było kierowane imiennie do mnie, ja do zainteresowanego dałem odpowiedź, że sprawę rozpatruje na podstawie wniosku składanego do 15 stycznia każdego roku pan wójt. Problem polega na tym, że nie mamy nowej uchwały o udzielaniu ulg de minimis. Są to uchwały bardzo skomplikowane i ja jako radny nie podejmuję się do opracowania tego typu uchwały. Proszę pana Wójta aby taka uchwała została w najbliższym czasie przygotowana.

 

P. Andrzej Brzeziński – ponieważ przed sezonem letnim dokonaliśmy komunalizacji kwartału przystani rybackich w Rewalu i w Niechorzu, gdzie w między czasie musi być opracowany jakiś program. Czy taki program jest opracowywany?

 

P. Balkowska Nowak – czy w sprawie mariny do Przewodniczącej Rady wpłynęło pismo, z którego wynika, że mają zostać podjęte do końca września jakieś działania z naszej strony? Jeśli wpłynęło,
to dlaczego o tym nie wiemy?

 

Przewodnicząca Rady - Pismo wpłynęło pomiędzy sesjami. Do końca września mają zapaść decyzje w tej sprawie. Zarzuca nam się jakąś zaległość. Zastanawiamy się, czy przynależność do związku jest nam potrzebna.

 

P. Wójt – p. Magda Balkowska miała na myśli inwestycję. Na dzień dzisiejszy nie mamy pozwolenia na budowę przystani żeglarskiej. Istnieje realne zagrożenie, że nawet jeżeli to pozwolenie dostaniemy w październiku czy w listopadzie, wchodzi wtedy okres lęgowy (ochronny) ptaków, które tam mieszkają. Do narodzenia się ptaków nie będziemy mogli wejść na tą inwestycję, którą powinniśmy oddać do końca roku 2012. Istnieje więc realne zagrożenie, że patrząc na terminy wykonawcze, gdzie nie mając pozwolenia ani przetargu, najprawdopodobniej nie powinniśmy się podejmować tego przedsięwzięcia. W tej chwili negocjujemy tak, żeby występując z programu, nie z Polskiej Organizacji Turystycznej, a z programu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski tak wystąpić, żeby znaleźć swojego następcę i nie zapłacić z tego tytułu żadnych kar umownych, które mogłyby nam grozić. Chodzi nie tylko o to, żeby wystąpić, ale żeby wystąpić i wstąpić w nowym programie z tym samym lub większym budżetem. Jeżeli mamy coś oddać, to za to żeby coś wygrać. W czwartek przyjedzie marszałek województwa zachodniopomorskiego na Kolejkę Wąskotorową. Przy obiedzie chcemy, żeby te kwestie zostały poruszone i ostatecznie załatwione. Patrząc na terminy realizacji, jak mówi Premier, nie możemy od razu wywiesić wszystkich białych flag. Pozwolenie na budowę utknęło w tej chwili w Urzędzie Morskim. Istnieje realne zagrożenie, że jeżeli byśmy wybudowali tą marinę i pomosty, to w jednym miejscu morze może zabrać nawet do 50m plaż.

 

P. Magdalena Balkowska – jakie są koszty na obecnym etapie?

 

P. Wójt – na tym etapie są koszty wyłącznie przygotowawcze: przetargi i koszty związane
z projektowaniem. Projekt będzie zapłacony po oddaniu. Jest to koszt rzędu kilkuset tysięcy złotych.

 

Programu dla baz rybackich jeszcze nie ma. Jeszcze się tym tematem nie zajęliśmy.

 

Uchwała w sprawie de minimis została już zlecona p. Małgosi Mateckiej.

 

Nie my ściągamy uchwały z porządku obrad sesji. Każdy przygotowany przez nas temat jest zbadany. Często zbyt pochopnie rezygnujemy z projektu uchwały wycofując ją z procedowania podczas sesji czy podczas posiedzenia komisji. Być może powinno być więcej spotkań, aby można było się odnieść do tych uchwał, które wycofujemy. Było by ich może mniej.

 

W sprawie energii elektrycznej odpowie p. Paweł Pławski. Nikt nie potrafił powiedzieć na pytania: co z naszymi modernizacjami? Kto będzie ponosił koszty? Z kim będziemy rozmawiać? Kto będzie podmiotem? W tej chwili modernizujemy ul. Wojska Polskiego w Pobierowie. Z kim będziemy rozmawiać na czas przepięć czy podpięć? U nas bardzo dynamicznie się to zmienia. Jest prowadzonych kilkadziesiąt inwestycji jednocześnie. Współpraca z firmą z Poznania była by dużym utrudnieniem, ponieważ np. czas podłączenia jednej skrzynki trwałby tygodniami. Tutaj jest obawa, dlatego p. Paweł Pławski chce iść własną drogą i chcemy wziąć albo tą samą firmę, która przygotuje nam audyt energetyczny, albo wybrać inną firmę kierując się zbiciem kosztów umów stałych. Sprawa jest w trakcie opracowywania, łącznie z systemami oszczędzania podczas zimy poprzez wyłączanie trzeciej fazy, czy wprowadzenie systemu oszczędzania do 80%.

 

Temat składek do R-XXI – p. Seweryn Babiło – Skrarbnik Gminy poinformował, że część składek jest już zapłaconych. Inwestycja w Słajsinie jest inwestycją strategiczną. Każdy widzi potrzebę uczestniczenia
w tym programie. Za każdym razem uczestniczyliśmy od początku stowarzyszenia R-XXI. Została uchwalona nowa ustawa, która w tej chwili przerzuca odpowiedzialność za śmieci. Praktycznie bez Słajsina i Kamienia Pomorskiego, który będzie się zajmował segregacją, koszt śmieci byłby horrendalnie wysoki. Jest to strategiczna inwestycja dla całego regionu.

 

P. Bogusław Woźniak – nawiązując do tematu nieruchomości o której wspomniałem, chciałbym przypomnieć, że ten problem pozostaje nierozstrzygnięty.

 

P. Wójt - pozwoliliśmy sobie na próbę usystematyzowania zasad podejmowania decyzji dot. przedłużania umów dzierżaw i stworzyliśmy schemat, który może nam ułatwić ich podejmowanie.

 

P. Szymon Jędrzejowski – poprosił w imieniu mieszkańców ul. Łąkowej 2. Prosiliśmy i p. Pławski napisał pismo do Telekomunikacji Polskiej w sprawie linii telefonicznej. Na 18 lokatorów 15 chce mieć telefon. Telekomunikacja nie chce podłączyć budynku do swojej sieci. P. Pławski w imieniu p. Wójta już dwukrotnie pisał pismo. Temat ten nadaje się do tego, żeby sprowadzić tam prasę, radio
i telewizję. Istnieją również problemy z przeniesieniem numeru telefonu z innej lokalizacji w tej samej miejscowości do tego budynku. Sprawa ciągnie się ponad pół roku.

 

P. Przewodnicząca – podjęliśmy uchwałę dot. Lokalnej Grupy Rybackiej. Z informacji, które do mnie dotarły, my w tej grupie jednak nie jesteśmy z powodu braku jednego podpisu. Do tej pory podpisywał wszystkie pisma Prezes, a teraz LGR oczekiwał, że podpisze Prezes oraz członek LGR-u
z naszego terenu.

 

P. Konstanty Tomasz Oświęcimski – poprosił o ocenę swojej pracy. Podziękował za dotychczasową współpracę.

 

 

Ad. 6. Projekt uchwały w sprawie:  wprowadzenia  zmian w uchwale Nr XV/88/07 zmienionej uchwałą Nr LXIV/439/10 aktualizacja Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest
na terenie gminy Rewal na lata 2010 – 2032.

 

Projekt uchwały zreferował p. Mirosław Hussakowski – Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego, Urbanistyki i Ochrony Środowiska.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Przewodnicząca Rady, p. Joanna Drzewińska Dąbrowska przekazała prowadzenie sesji Wiceprzewodniczącemu p. Bogusławowi Woźniakowi.

 

Ad. 7. Projekt uchwały w sprawie:  wydzierżawienia  gruntów na okres 30 lat.

 

Projekt uchwały zreferowała p. Ewa Korczyńska – Kierownik Referatu Nieruchomości.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie (1 radny głosował pozytywnie, 3 radnych wstrzymało się od głosowania).

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Ad. 8. Projekt uchwały w sprawie:  sprzedaży nieruchomości.

 

Projekt uchwały zreferowała p. Ewa Korczyńska – Kierownik Referatu Nieruchomości.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

 

 

 

Ad. 9. Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umowy dzierżawy (Niechorze, nieruchomość przy latarni morskiej).

 

Projekt uchwały zreferował p. Wójt.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 10. Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umowy dzierżawy (Pobierowo, część terenu byłej jednostki wojskowej).

 

Projekt uchwały zreferował p. Wójt:

Umowy dzierżawy dot. Niechorza i Pobierowa zawarte będą z osobami prywatnymi, którzy chcą stworzyć produkty turystyczne. Doświadczenia obu firm gwarantuje szansę powodzenia.

Gwarantujemy dwie rzeczy: nie pozbywamy się terenów w przypadku Niechorza ani w przypadku Pobierowa. Umowa, która jest na 10 lat wcale nie mówi o tym, że stracimy ten teren. W trakcie dyskusji zostało zaproponowane, żeby w treści umowy wprowadzić punkt (przy konsultacji z radnym p. Jackiem Jędrzejko) dot. zastrzeżenia prawa do zerwania umowy w przypadku znalezienia inwestora. Jeszcze przez 3,5 roku nie możemy terenu jednostki wystawić do przetargu, ponieważ jest pod ochroną. Ponosimy około 100 000zł kosztów utrzymywania jednostki wojskowej.

Na dzień dzisiejszy i tak nie mamy lepszego pomysłu na zagospodarowanie tego terenu.

Żaden inwestor nie zabuduje tego terenu wielkimi obiektami. Nie nabędzie też praw do wykupienia.

Drugi temat to to, że chcemy zagwarantować sobie prawo do rozwiązania umowy.

 

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie §1.

 

P. Zygmunt Wołejszo, Przewodniczący Komisji Strategii i Rozwoju - Na posiedzeniu Komisji wnikliwie omawialiśmy projekt tej uchwały. Była decyzja wnioskodawcy, że projekt uchwały będzie podzielony na dwie części.

 

P. Bogusław Woźniak – projekt uchwały jest podzielony na dwie części.

 

P. Andrzej Brzeziński – dlaczego tak się śpieszymy z podjęciem takiej decyzji?

 

p. Konstanty Tomasz Oświęcimski przybliżył okoliczności w jakich została nabyta nieruchomość jednostki wojskowej.

 

P. Kazimierz Kawiatkowski – Dlaczego w treści umowy wpisane jest 11ha a nie 7ha? Dlaczego śpieszymy się tak z taką decyzją?

 

P. Zygmunt Wołejszo – chciałbym uprzedzić stanowisko Komisji Strategii i Rozwoju, która była jednogłośna negatywna. 3 tygodnie temu pojawiła się oferta na nieformalnym spotkaniu z radnymi złożona przez osobę fizyczną, gdzie przedstawiony był zarys muzeum. Zadałem wtedy pytanie, czy realizacja będzie po stronie osoby, z którą p. wójt będzie podpisywał umowę. Okazało się, że za tą osobą kryje się spółka. Nie ma jednak żadnego formalnego upoważnienia od tej spółki. Nie wiem, czy na dzień dzisiejszy jest w ogóle jakaś oferta od tej spółki. Czy ta spółka jest wiarygodna? Na komisji proponowaliśmy wyłączenie tego tematu i zbadanie możliwości innych spółek. Trzy tygodnie od pojawienia się pomysłu to może być zbyt krótki czas na podjęcie decyzji przez radę. Nie mamy nic przeciwko takiemu wykorzystaniu tego terenu, ale może warto pomyśleć o przesunięciu tego projektu uchwały na przyszłą sesję.

 

P. Magdalena Balkowska - Nowak – chciałabym odpowiedzieć na pytanie, co nas goni przy podjęciu tej decyzji. Wszyscy wiemy, że nasz budżet jest w coraz trudniejszej sytuacji. Części radnych zależy, żeby załatwić to jak najszybciej.

 

P. Sławomir Trzeciak – Sołtys Pobierowa – nie rozumiem obaw radnych. Potrzebujemy obiektu, który umożliwi spędzanie czasu turystom wtedy, kiedy nie ma pogody, tak jak tego lata. Temat ten poruszany był już wielokrotnie. Nie możemy sobie pozwolić, żeby taką atrakcję stracić. Podzielam obawy o ten teren, ale możemy tak spisać umowę, żebyśmy mieli do końca nad nim władanie.

 

P. Joanna Drzewińska – Dąbrowska – cały czas jesteśmy w kontakcie z prezesem stowarzyszenia
p. Jackiem Adamskim. Jest niewiele takich miejsc, które można w jakiś sposób zagospodarować. Treść umowy została już omówiona i wiemy, że będzie możliwość jej rozwiązania jeżeli nie będą spełnione nasze oczekiwania. P. J. Adamski był gotów dziś przyjechać na sesję. Powiedziałam, że będzie jeszcze zorganizowane spotkanie dot. tego tematu być może nawet na terenie przedmiotowej nieruchomości. Być może warto się zastanowić nad przeniesieniem projektu uchwały na kolejną
sesję ?

 

P. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk – pytanie dot. pisma, które wpłynęło do p. wójta od
p. Pawłowskiego. Jest tam zdanie zawierające sformułowanie „nieodpłatne użyczenie”. Mam co do tego mieszane uczucia. Czy nie mogło by być chociaż 1zł za metr? A sformułowanie „powierzchnia na cele kulturalne” – jak wygląda prowadzenie działalności gospodarczej na powierzchni przeznaczonej na cele kulturalne? Jaki wtedy jest podatek od nieruchomości?

 

P. Jacek Jędrzejko powiedział, że jego zdaniem „Muzeum zimnej wojny” nie jest najlepszym rozwiązaniem. Zwrócił uwagę na fakt, że miejscowości Pobierowo potrzebne są miejsca pracy. Najlepszym rozwiązaniem byłby inwestor, który dałby 300-400 miejsc pracy.

Mając na uwadze, że ten teren przez 3,5 roku jest nie do ruszenia, nie chcę rzucać kłód pod nogi tym którzy chcą spróbować. Zapewnienia p. wójta, że będzie klauzula o wypowiedzeniu tej umowy w razie pojawienia się inwestora strategicznego nie uspokajają. Jestem gotowy tylko
i wyłącznie wstrzymać się odgłosu. Nie popieram tej inicjatywy, ale też nie będę jej przeciwny.

 

P. Ewa Korczyńska – Kierownik Referatu Nieruchomości – intencją tej uchwały jest pozyskiwanie dochodów do budżetu gminy. Kwestia negocjacji stawki zostaje po stronie p. wójta.

 

P. Zygmunt Wołejszo przypomniał, że była deklaracja p. wójta o tym, że przed podpisaniem umowy jej treść będzie jeszcze skonsultowana z Radą Gminy.

 

P. Mirosław Hussakowski – Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego, Urbanistyki i Ochrony Środowiska podkreślił wartość przedmiotowej nieruchomości. Odnośnie pytań o to, skąd jest taki pośpiech przy podjęciu decyzji, powiedział że mimo opłacanej ochrony terenu, jest on systematycznie okradany. Jeżeli będzie się to działo w takim tempie jak obecnie, to za jakiś czas nie będzie już tak ani czego oglądać, ani czego wydzierżawiać.

 

Wiceprowadzący poprosił jeszcze raz o przedstawienie stanowisk komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie przy jednym głosie wstrzymującym się.

Komisja Budżetowa zaopiniowała projekt uchwały negatywnie przy jednym głosie wstrzymującym się.

Prowadzący obrady odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 5 radnych, 4 radnych głosowało przeciwko przyjęciu projektu uchwały, 3 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Ad. 11. Projekt uchwały w sprawie: nadania nazwy ulicy (ul. Zdrowia w Pobierowie)

 

Projekt uchwały zreferowała p. Ewa Korczyńska – Kierownik Referatu Nieruchomości.

Poinformowała również o wpłynięciu pisma z Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie mówiące o tym, że uchwały dot. nazw ulic będą teraz publikowane w Dzienniku Urzędowym. W związku z tym do projektu uchwały został dodany §3 Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

 

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Prowadzący obrady poddał projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 12. Projekt uchwały w sprawie: przedłużenia umów dzierżaw.

 

p. Ewa Korczyńska oraz p. wójt przedstawili system usprawniający podejmowanie decyzji przy przedłużaniu umów dzierżawy.

Projekt uchwały zreferowała p. Ewa Korczyńska.

P. Wójt złożył wniosek o przeniesienie pkt. 17. na kolejną XIII sesję.

Wiceprzewodniczący Rady powiedział, że nie zada pytania o stanowiska Komisji, ponieważ uważa je w tej chwili za zbędne. Stanowiska Komisji nie dotyczyły tych punktów, które były omawiane. Następnie poddał projekt uchwały pod głosowanie z uwzględnieniem propozycji p. wójta.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Ad. 13. Projekt uchwały w sprawie współdziałania między jednostkami samorządu terytorialnego przy realizacji zadania publicznego i wydzielenia na ten cel odpowiedniego  majątku

 

Wiceprzewodniczący odczytał projekt uchwały, który następnie zreferowali go p. Ireneusz Jasiński – Kierownik Referatu Inwestycji i Drogownictwa i p. Józef Gandurski – Radny Rady powiatu gryfickiego.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Wiceprzewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

P. Andrzej Brzeziński – kiedy zapytałem, dlaczego nie uchwalamy Programu Rybackiego, czy też dlaczego nie pracujemy nad nim, p. wójt powiedział, że nie. Dlaczego?

 

P. Wójt – w najbliższym czasie się tym zajmiemy i wyznaczymy firmę lub osobę. Spływają do nas kolejne dokumenty – jakie są jednostki, jakie numery.

 

Ad. 14 Wolne wnioski i zapytania

 

P. Marcin Smoczyk skierował prośbę do radnego powiatowego p. Józefa Gandurskiego, aby w Karnicach poprawiona została odległość do Rewala podana na tablicy. Podana wartość wskazuje odległość 14km.

 

P. Leszek Kosik – Sołtys miejscowości Pogorzelica – czy robi się coś z górką na wjeździe do Pogorzelicy.

 

P. wójt – robimy wszystko, żeby za to nie zapłacić. Wiemy kto to wywiózł i na czyje polecenie. Ten pan nie ma już żadnych praw do swojego majątku. Była sprawa sądowa w czwartek. Ten pan stracił prawa do zarządzania majątkiem. Komornik przejął już całość majątku i nie mamy nawet partnera do rozmów. Prędzej, czy później będziemy musieli na to wyłożyć pieniądze i sami to wysprzątać.
Na dzisiaj kilkadziesiąt wywrotek podbierzemy, ponieważ jest tam dobry materiał na podbudowę pod tory. Ale jeśli chodzi o całość plantowania, będziemy musieli te koszty pokryć. Na dzień dzisiejszy zarządcą jest syndyk.

 

Ad. 15. Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania

 

Nie było żadnych odpowiedzi.

 

Ad. 16. Zakończenie obrad

 

O godz. 15:30 zakończono obrady XII Sesji Rady Gminy.

 

Protokółował                                                                                                                 Przewodnicząca Rady

 

…………………………………………                                                                                       …………………………………………


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
02 gru 2011

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
02 gru 2011, godz. 15:34