Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół XLI/09

P R O T O K Ó Ł   Nr XLI/09

 

XLI nadzwyczajnej sesji Rady Gminy Rewal odbytej w dniu 08 maja  2009 roku w świetlicy wiejskiej w Rewalu.

 

 

            O godzinie 10.08 prowadzący obrady Wiceprzewodniczący Rady radny Karol Ciszek stwierdził, iż aktualnie w posiedzeniu zgodnie z listą obecności uczestniczy 13 radnych (nieobecni: radny S. Hoffman i H. Kowal ), co przy ustawowym składzie Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady wynosi 8 osób – stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. 

Otwierając sesję powitał przybyłych na obrady radnych oraz zaproszonych gości.

 

         Ad. 2.  Porządek obrad.

Przewodnicząca Rady przedstawiła następujący porządek obrad:

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2.  Przedstawienie porządku obrad.
  3. Interpelacje i zapytania radnych.

4.  Upoważnienie Wójta Gminy Rewal do wystawienia weksla 

stanowiącego zabezpieczenie przekazanej dotacji na realizację      inwestycji pn. „Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w    Pobierowie – Gmina Rewal.”     

  1. Zaciągnięcie kredytu komercyjnego na inwestycję pn. „Budowa i przebudowa dróg lokalnych w Gminie Rewal”.    
  2. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.     
  3. Wolne wnioski i zapytania.
  4. Zakończenie obrad.  

  

            Wiceprzewodniczący Rady w formie autopoprawki zaproponowały rozszerzenie przedłożonego porządku obrad o rozpatrzenie w pkcie 6 wprowadzić projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego.

Radny W. Jaworowski – w pkcie 6 porządku obrad wprowadzić projekt uchwały w sprawie odpowiedzialności za szkody powstałe w trakcie budowy gazociągu Nord Stream.

Wiceprzewodniczący Rady – rozszerzenie porządku obrad następuje na złożony przez radnego pisemny  wniosek. W przypadku wniosku radnego W. Jaworowskiego winien to być wniosek poparty podpisami 4 radnych.

Radny W. Jaworowski – projekt uchwały został przygotowany.    

P. E. Łonyszyn – projekt uchwały został opracowany pobieżnie na podstawie złożonej na ręce Przewodniczącej Rady interpelacji.  Możemy co prawda żądać odszkodowania,  lecz wszystko musi być udokumentowane. W tym przypadku działamy z wyprzedzeniem. Aby żądać odszkodowania to szkoda winna być oszacowana.      

Radny K. Ciszek  - poprze każdy uzasadniony wniosek po uprzednim przedyskutowaniu go na Komisjach Rady. Obecnie ponieważ radni nie mieli możliwości przeprowadzenia takowej dyskusji proponuje rozpatrzenie tego projektu na najbliższą sesję Rady Gminy.    

Radny W. Jaworowski – sytuacja jest szczególna i uważa, ze w tej chwili każda strona wyborcza pod taki wnioskiem się podpisze. W tej sprawie niezbędna jest uchwała sejmowa. Konsultował się w tej sprawie z naszym posłem i uzyskał potwierdzenie, iż po 3 tygodniach jak tylko opadną emocje jest możliwość podjęcia przez Sejm R.P. stosownej uchwały. Jeśli chodzi o aktualną sytuację polityczną w Europie to jest ona dla nas korzystna. Istnieje bowiem niebezpieczeństwo, że Niemcy będą blokować budowę gazo portu. Jest tez rozważana sprawa budowy gazociągu jamalskiego. Ponadto istnieje obawa, że po wyborach do Parlamentu Europejskiego sprawa może nam nie wyjść. Pytanie jaka jest podstawa prawna ku temu by nasz interes narodowy poświęcać dla interesu europejskiego. I na tej zasadzie my winniśmy mówić –nie.

P. E. Łonyszyn – w przygotowanym przez nią projekcie uchwały złagodziła ustalenia zawarte w interpelacji radnego  W. Jaworowskiego

Wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie uchylenia mandatu radnego  - przyjęto – za 9 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu  – głosowało 12 radnych.

Porządek obrad z wprowadzeniem zmian łącznie z projektem uchwały o odszkodowaniach nie został przyjęty.

Radny L. Sipiak zaproponował by rozpatrzenie sprawy odłożyć do chwili uzyskania niezbędnych opinii w tej sprawie.

Radny K. Ciszek w razie zaistnienia katastrofy to kogo mamy pozwać o odszkodowanie. Przygotowany projekt uchwały nie precyzuje tego.   

Radny W. Jaworowski – naszym zadaniem jest pobudzenie Sejmu do działania. Poprzednią uchwałę nie przyjęły też wszystkie gminy. Termin kolejnej  sesji planowanej do zwołania  na dzień  29.05.09 jest już spóźniony, musimy to zrobić wcześniej.                                                      

   Za wprowadzeniem tego punktu do porządku obrad głosowało 3 radnych, 4 było przeciw i 4 wstrzymało się od głosu – głosowało 11 radnych. 

Ostatecznie Rada 11 głosami za i 1 przeciwnym przyjęła na stępujący porządek obrad – głosowało 12 radnych. 

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Interpelacje i zapytania radnych.
  4. Upoważnienie Wójta Gminy Rewal do wystawienia weksla stanowiącego zabezpieczenie przekazanej dotacji na realizację inwestycji pn. „Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Pobierowie – Gmina Rewal”.   
  5. Zaciągnięcie kredytu komercyjnego na inwestycję pn. „Budowa i przebudowa dróg lokalnych w Gminie Rewal”.     
  6. Stwierdzenie wygaśnięcia mandatu radnego.  
  7. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.     
  8. Wolne wnioski i zapytania.

9. Zakończenie obrad.     

 

            Ad. 3. Nie zgłoszono interpelacji i zapytań.

   (Na obrady doszedł radny S. Hoffmann a z uczestnictwa w dalszej części obrad zrezygnował radny W. Jaworowski – quorum 13 osób).

 

         Ad. 4. Rada po zapoznaniu się z wyjaśnieniami Skarbnika Gminy oraz Kierownika Referatu ds. Kontaktów z U.E. P. E. Sobolak – Murzynowskiej  jednogłośnie przyjęła przedłożony projekt uchwały – głosowało 13 radnych.  

 

         Ad. 5. Rada po zapoznaniu się z uzasadnieniem do projektu uchwały przedstawionego przez Skarbnika Gminy – jednogłośnie przyjęła przedłożony projekt uchwały – głosowało 13 radnych.

 

         Ad. 6. Prowadzący obrady Wiceprzewodniczący Rady radny K. Ciszek zapoznał zebranych z pismem radnego H. Kowala  w sprawie rezygnacji z funkcji radnego.

Przedstawiony projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu został przyjęty 11 głosami za, 1 przeciw i 1 wstrzymującym się – głosowało 13 radnych. 

 

            Ad. 7. Nie zanotowano interpelacji i zapytań.

 

            Ad. 8. Wolne wnioski i zapytania        

P. Przewodnicząca Rady – sprawa terenów w Śliwinie obje tych programem Natura 2000 – czy zabrania się na tych terenach budować.

P. Wójt – nie zabrania się prowadzenia zabudowy, lecz niezbędne są dodatkowe uzgodnienia co tym samym wydłuża proces wydawania decyzji.

P. Wiceprzewodniczący Rady – należy zająć się przygotowaniem pod względem merytorycznym wniosku radnego W. Jaworowskiego.

P. E. Łonyszyn – przedstawiony projekt uchwały przygotowywała bardzo długo, lecz pod nim by się nie podpisała.

P. Wójt poinformował o przygotowaniach do budowy budynku komunalnego w Śliwinie. Aktualnie jesteśmy w trakcie przesiedlania dotychczasowych mieszkańców istniejącego budynku do O.W. „Rokita”. Rozpoczęliśmy projektowanie nowego budynku który chcemy posadowić na tej samej działce. Oczekujemy obecnie na pozwolenie na rozbiórkę istniejącego budynku. Jest nadzieja, że w przyszłym roku wszyscy wysiedleni mieszkańcy będą mogli do niego wrócić.

Jeśli chodzi o ZWiK to Rada Nadzorcza wybrała majowego Prezesa który w dniu wczorajszym zrezygnował z tej funkcji – dlaczego to zrobił nie wie. W poniedziałek ma być przedstawiony nowy Prezes.  

Radny B. Woźniak – w sprawie projektu o odszkodowania to trzeba się liczyć z tym, że każdy kij ma dwa końce. Tu jest podana szalona kwota niemal nie wyobrażalna. Czy w tej sytuacji nie podskoczy nam „janosikowe”. W jaki sposób to rozwiązać i wyliczyć. Uważa, że winni to robić ci którzy mają ku temu legitymację prawną. Uważa, że nie może coś takiego być wysłane do władz naczelnych. 

Radny S. Hoffmann – na ulicy Trzebiatowskiej w Niechorzu zbyt długo palą się lampy uliczne, powtarza się to nagminnie, kto o tym decyduje? Są to jednak dość znaczne  koszty.  Ponadto obok cmentarza jest duża wyrwa w jezdni.

P. Przewodnicząca Rady – zapoznała zebranych z wnioskiem radnego W. Jaworowskiego stwierdzając, iż ma poważne wątpliwości co do tego czy to wszystko ma sens, czy ma to być inicjatywa jednej gminy. Uważa, że powinna to być inicjatywa wszystkich gmin nadmorskich.

Następnie zapoznała ze skargą P. J. Gandurskiego nt. działalności Rady Nadzorczej  Spółki Wodociągi. Wiadomo jednak, że nie możemy ingerować w pracę Rady Nadzorczej. 

P. Wójt – zapoznał ze składem osobowym Rady Nadzorczej której członkowie są merytorycznie przygotowani do pracy. Rada Nadzorcza ogłosiła konkurs i w pierwszym terminie n ie zgłosiła się żadna osoba p- zbyt wysoko była ustawiona „poprzeczka” . W drugim terminie zgłosiło się więcej osób i do dalszego etapu zakwalifikowano 5 lub 6 nazwisk spełniających kryteria. Z których wybrana została osoba najbardziej spełniająca wszystkie kryteria. Obecnie zrezygnował – jak twierdzi z przyczyn osobistych. W tej chwili jest drugi który ma być zaprezentowany w poniedziałek. Obecnie w ZWiK zostanie przeprowadzona kontrola przeprowadzona przez Inspektorów RIO – gdyż jest wiele skarg na nieprawidłowości w tym zakładzie. Jeśli chodzi o skargę to nie wszystko w złożonym piśmie jest jasne.

Radny A. Brzeziński – rozpoczyna się sezon i należy pomyśleć o zwiększeniu ilości koszy na śmieci na ulicach.

P. Wiceprzewodniczący Rady zobowiązał Biuro Rady do przekazania do  wiadomości dla wszystkich radnych treści interpelacji . W. jaworowskiego wraz z projektem uchwały w sprawie odszkodowania.  

W sprawie wysokości kwoty możemy dyskutować lecz jego zdaniem intencja jest bardzo słuszna.

P. Przewodnicząca Rady poinformowała zebranych iż na najbliższej sesji Rady Gminy która odbędzie się w Gminnym Centrum Ratownictwa w Niechorzu zostaną omówione sprawy przygotowania do sezonu letniego 2009 r.        

                 

          Ad. 9. Wobec wyczerpania tematyki sesji prowadzący tę część sesji Wiceprzewodniczący Rady radny Karol Ciszek o godzinie 10.55 zamknął XLI nadzwyczajną sesję Rady Gminy.

 

 

............................                                                        .........................................

    protokółował                                                                                 Przewodnicząca Rady                                                                                                                                 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
19 gru 2014

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
19 gru 2014, godz. 12:44