Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół XV

P R O T O K Ó Ł   Nr XV / 11

XV sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 16 grudnia 2011 roku
w Urzędzie Gminy Rewal

   
Sesję rozpoczęto w dniu 16 grudnia 2011r. o godz. 10:10.
Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska.

Przewodnicząca Rady na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 14 radnych. Nieobecny radny: Kazimierz Kwiatkowski - nieusprawiedliwiony. Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób –
co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Przewodnicząca Rady stwierdziła quorum i przywitała zaproszonych gości.
Przewodnicząca Rady odczytała porządek obrad.


P O R Z Ą D E K  O B R A D
XV SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 16 grudnia 2011 roku
 
1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
•    Przyjęcie protokołu z XIV zwyczajnej sesji Rady Gminy
2.    Informacja Przewodniczącej Rady o sprawach bieżących
3.    Przedstawienie porządku obrad
4.    Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów
5.    Projekt uchwały w sprawie:   rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Rewal.
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały

6.    Projekt uchwały w sprawie: naruszenie interesu prawnego
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały

7.    Projekt uchwały w sprawie: gospodarowania mieniem  przedłużenia umowy
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały

8.    Projekt uchwały w sprawie: sprzedaży nieruchomości
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały


9.    Projekt uchwały w sprawie: zmian w uchwale Nr VI/37/11/ Rady Gminy Rewal z dnia
25 lutego 2011r .  w sprawie gospodarowania mieniem komunalnym
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały

10.    Projekt uchwały w sprawie: gospodarowania mieniem komunalnym
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały

11.    Projekt uchwały w sprawie:  uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Rewal na 2012r.
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały

12.    Projekt uchwały w sprawie: w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Rewal na lata 2012-2018
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały

13.    Projekt uchwały w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Rewal na rok 2012.
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały

14.    Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania
15.    Wolne wnioski i zapytania
16.    Zakończenie obrad

Przedstawiony porządek obrad został poddany pod głosowanie. 12 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.

Ad. 3. Informacja Przewodniczącej Rady o sprawach bieżących

Przewodnicząca Rady odczytała pisma:

1.    Mieszkańców ul. Warszawskiej 3, w Rewalu – prośba o zmianę uchwały Rady Gminy Rewal nr IX/65/11 z dnia 27 maja 2011 roku – pismo z dnia 28 listopada 2011r.
2.    P. Szymona Jędrzejowskiego – dot. czynszów najmu w mieszkaniach komunalnych od m-ca lutego 2012r – pismo z dnia 28 listopada 2011r.
3.    p. Jacka Wejnera – prośba o udzielenie informacji w jaki sposób Rada Gminy zamierza naprawić błędy prawne powstałe w procesie tworzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Rewal w części miejscowości Niechorze – strona północna – pismo z dnia 6 grudnia 2011r.
4.    p. Zbigniewa Komperta – odpowiedź na propozycję gminy o ogłoszeniu przetargu zamkniętego z dnia 24 sierpnia 2011r.

Przewodnicząca Rady poprosiła przewodniczących komisji, aby informowali prezydium rady o swoich spotkaniach które odbywają się poza posiedzeniami rady, oraz żeby zgłaszali to w Biurze Rady oraz żeby była umieszczana informacja o tych spotkaniach w Biuletynie Informacji Publicznej.
       
Ad. 4. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów

P. wójt przedstawił 3 odpowiedzi na interpelacje.

- odpowiedź na interpelację p. Przewodniczącej dot. kosztów oświetlenia świątecznego: w sezonie zimowym 2011r. i 2012r. przewidywany koszt energii elektrycznej pobieranej przez oświetlenie choinkowe na terenie Gminy Rewal wyniesie około 27 000zł.

- odpowiedź na interpelację p. Jacka Jędrzejko dot. aktualizacji Strategii Rozwoju Gminy Rewal oraz na interpelację w sprawie utworzenia Programu doradztwa dla małych i średnich przedsiębiorstw działających w sektorze turystyki. Zgodnie z powołanym zapisem gmina Rewal wspiera przedsiębiorców poprzez przekazywanie informacji na temat możliwościach pozyskiwania środków dofinansowania w ramach ogłaszanych naborów i konkursów. Powyższe informacje umieszczane są na stronie internetowej oraz w naszym lokalnym biuletynie informacyjnym. Ponadto pracownicy Referatu Integracji Europejskiej i Środków Pomocowych po rozpoznaniu potrzeb przedsiębiorcy, kierują do odpowiednich instytucji, takich jak Lokalna Grupa Działania Gryflandia, Bank Ochrony Środowiska, Powiatowy Urząd Pracy, Powiatowe Centrum Marketingu, Rozwoju Gospodarczego
i Integracji Europejskiej oraz Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Barzkowicach.

- odpowiedź na interpelację p. Karoliny Spuły - Siegień dot. pobierania pieniędzy od innych gmin za „ich dzieci, które chodzą do naszych szkół w Niechorzu i w Rewalu” – gmina Rewal nie pobiera opłat od dzieci, które uczęszczają do naszych szkół i do przedszkola w Rewalu i w Niechorzu. Gmina Rewal otrzymuje tylko zwrot dotacji od Gminy Trzebiatów i Gminy Świerzno, ponieważ uczniowie tych gmin uczęszczają do placówek dla których gmina Rewal nie jest organem prowadzącym, czyli Publiczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Niechorzu – prowadzone przez Prowincję Łódzką Zgromadzenie Sióstr Służebniczek i dla Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Pobierowie – Centrum Edukacyjne Diecezji Szczecińsko-kamieńskiej w Szczecinie. Gmina Karnice zgodziła się do pokrycia kosztów
dotacji z tytułu uczęszczania uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Karnice do Publicznego Przedszkola Sióstr Służebniczek w Niechorzu. Zobowiązała się do pokrycia kosztów. Jeszcze na dzień dzisiejszy przelewu nie ma. Przedszkola w Rewalu i w Niechorzu są prowadzone przez jednostkę samorządu terytorialnego Gminy Rewal, która pokrywa koszty utrzymania przedszkoli z przychodów własnych i nie ma obowiązku przyjmowania dzieci z innych gmin. Dostajemy zwrot kosztów, jeżeli dzieci chodzą do przedszkoli ale nie prowadzonych przez gminę Rewal, czyli do przedszkola Sióstr i do przedszkola w Pobierowie. Jeżeli chodzą do naszych, to nie możemy pobierać pieniędzy.
-odpowiedź na interpelację p. Bogusława Woźniaka dot. sprawy spółdzielni mieszkaniowej
„Przy Lesie”


Radny p. Marcin Smoczyk – dlaczego przystanek w Pobierowie jest zamknięty i nie udostępniony do użytku mieszkańców?
W Pobierowie w zeszłym roku na ul. Zgody wisiały ładne ozdoby świąteczne. Dlaczego w tym roku się nie pojawiły?

Radny p. Andrzej Brzeziński – w ubiegłą środę odbyło się spotkanie, p. Przewodnicząca zaprosiła panią doktor z Niechorza, która również jest mieszkańcem naszej gminy. W trakcie dyskusji urzędnik do zaproszonego gościa mówi, że ma problemy z pamięcią. Mówi się to w obecności Rady Gminy,
p. Sekretarz i samego p. Wójta.  Jest brak reakcji. Wypowiadając takie słowa zatraca się poczucie rzeczywistości i rozumienia, czy urząd jest dla mieszkańców, czy mieszkańcy dla urzędu. Wobec takiej wypowiedzi łatwo sobie wyobrazić jak zwykły obywatel trafi do takiego biura z trudną sprawą,
może być potraktowany. Czy brak takiej reakcji świadczy że jest to norma postępowania?

Przed omawianiem budżetu p. wójt poinformował nas, że podział dotyczący baz rybackich będzie opracowany w ramach urzędu gminy. Stąd pytanie, kto personalnie będzie się tym zajmował?
Czy mamy takie możliwości i czy kompetencyjność jest w tej sprawie?

P. Robert Skraburski – Wójt Gminy – trudno jest odpowiedzieć na takie pytanie. W trakcie dyskusji każdemu zdarzają się różne lapsusy językowe. Ani pani sekretarz ani ja niejednokrotnie nie cieszymy się z takich sformułowań wypowiadanych przez pracownika czy podczas dyskusji.
Jeżeli chodzi o zamknięty przystanek w Pobierowie, trudno na to pytanie odpisywać. Zrobimy wszystko, żeby został po prostu otwarty.
Jeżeli chodzi o podział bazy rybackiej – to zadanie będzie przydzielone Referatowi Nieruchomości, który ma pieczę merytoryczną nad tym programem.  Na dzień dzisiejszy nie mamy jeszcze pełnego przygotowania merytorycznego, ale w tej kwestii liczę na Wasze wsparcie, bo tak na prawdę analizę to potrafimy sami zrobić, ale wygenerować przyszłość to nam nikt z zewnątrz nie pomoże. Jaka ma być przyszłość tej i innych baz, bo mamy dwie bazy, to od nas będzie tutaj zależało – od rady, od rad sołeckich. Czy on będzie doskonały? Nie wiem. Jeżeli będziemy mogli się wspierać siłą merytoryczną zewnętrzną, to na pewno to będziemy robić.


Ad. 6.    Projekt uchwały w sprawie:   rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Rewal.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno – Oświatowa nie wypracowała stanowiska z powodu braku quorum
na wspólnym posiedzeniu komisji.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.
Projekt uchwały został poddany pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Ad. 7.    Projekt uchwały w sprawie: naruszenie interesu prawnego

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno – Oświatowa nie wypracowała stanowiska z powodu braku quorum
na wspólnym posiedzeniu komisji.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie w wersji, gdzie nie uznaje się wezwania za skuteczne.
Projekt uchwały został poddany pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania,
2 radnych wstrzymało się od głosowania.
Uchwała została przyjęta większością głosów.

Ad. 8.    Projekt uchwały w sprawie: przedłużenia umowy

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno – Oświatowa nie wypracowała stanowiska z powodu braku quorum na wspólnym posiedzeniu komisji.
Przewodniczący Komisji p. Marcin Smoczyk wyjaśnił, dlaczego komisja nie wypracowała stanowiska względem projektów uchwał. Członkowie ze względów zdrowotnych nie mogli się zebrać i z powodu braku quorum nie wypracowali stanowiska.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.
Projekt uchwały został poddany pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.


Ad. 9.    Projekt uchwały w sprawie: sprzedaży nieruchomości

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno – Oświatowa nie wypracowała stanowiska z powodu braku quorum na wspólnym posiedzeniu komisji.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.
Projekt uchwały został poddany pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych, 2 radnych nie brało udziału w głosowaniu.
Uchwała została przyjęta większością głosów.


Ad. 10.    Projekt uchwały w sprawie: zmian w uchwale Nr VI/37/11/ Rady Gminy Rewal z dnia 25 lutego 2011r .  w sprawie gospodarowania mieniem komunalnym

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno – Oświatowa nie wypracowała stanowiska z powodu braku quorum na wspólnym posiedzeniu komisji.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.
Projekt uchwały został poddany pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.
Uchwała została przyjęta większością głosów.


Ad. 11.    Projekt uchwały w sprawie: gospodarowania mieniem komunalnym

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji Budżetowa.
Komisja Budżetowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.
Projekt uchwały został poddany pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

O godz. 10:35 na salę konferencyjną wszedł radny p. Kazimierz Kwiatkowski
O godz. 10:36 ogłoszono przerwę.
O godz. 11:00 wznowiono obrady.
O godz. 11:05 Przewodnicząca Rady ogłosiła przerwę do dnia 19 grudnia 2011r. do godz. 10:00.


W dniu 19 grudnia 2011r. o godz. 10:10 wznowiono obrady XV sesji Rady Gminy Rewal.



Ad. 12.    Projekt uchwały w sprawie:  uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Rewal na 2012r.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji Budżetowej.
Komisja Budżetowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie przy dwóch głosach wstrzymujących.
Projekt uchwały został poddany pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.
Uchwała została przyjęta większością głosów.


Ad. 13.    Projekt uchwały w sprawie: w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Rewal na lata 2012-2018

Wiceprzewodniczący Rady p. Bogusław Woźniak poprosił p. Seweryna Babiło – Skarbnika Gminy o odczytanie opinii RIO w sprawie prognozy finansowej.
P. Seweryn Babiło odczytał opinię RIO dot. WPF – opinia pozytywna.
Projekt uchwały został poddany pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych, 1 radny głosował przeciwko przyjęciu projektu uchwały, 1 radny wstrzymał się od głosowania.
Uchwała została przyjęta większością głosów.


Ad. 14.    Projekt uchwały w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Rewal na rok 2012.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji Budżetowej.
P. Zygmunt Wołejszo odczytał opinię Komisji Budżetowej – opinia pozytywna.
P. Seweryn Babiło – Skarbnik Gminy odczytał opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej – opinia pozytywna.
P. Robert Skraburski – Wójt Gminy odczytał wnioski radnych dot. poprawek w budżecie 2012 oraz listę wprowadzonych autopoprawek.
Wniosek wójta gminy o wprowadzenie do działu 92605 - Zadania w zakresie kultury fizycznej
i sportu kwoty 350 000zł został poddany pod głosowanie. Za przyjęciem w/w wniosku głosowało 12 radnych, 2 radnych głosowało przeciwko przyjęciu wniosku, 1 radny wstrzymał się od głosowania.  
Radny p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk – chciałbym poruszyć dwie sprawy:
dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – w załączniku nr 6 do projektu uchwały w dziale 75412 Ochotnicze Straże Pożarne, w budżecie, który dostaliśmy w piątek wieczorem, wynagrodzenia wynosiły 120 000zł. To co obowiązywało do rana to było 130 000zł. To co było w tym roku, to było 169 000zł. To jest moja informacja.
Chciałbym złożyć wniosek formalny do działu 60016 – Drogi publiczne gminne – budowa
ul. Plażowej w Pogorzelicy – kwota 455 000zł. Wniosek dotyczy wpisania treści:
(realizacja zadania - 2012 rok, płatność - 2013 rok). Nie rzutuje to w ogóle na wydatki budżetu.

Wójt gminy – myślę, że tabelki zostały wyjaśnione. Jeśli chodzi o ul. Plażową –
te oszczędności na spłatę zadłużenia, jesteśmy po „słowie” z firmą wykonującą i ustaliliśmy,
że firma jest w stanie pójść nam na rękę i wykonać inwestycję w 2012 roku, a płatność uregulować w roku 2013. Jeżeli będzie taka możliwość, to z tego skorzystamy. Projekty są już przygotowane. Trzeba wziąć udział w rokowaniach z wykonawcą i przekonać go do pomysłu.
Na salę konferencyjną wszedł radny p. Karol Ciszek.

Radny p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk – zwrócił uwagę, że w zeszłym roku również był podobny zapis. Dotyczył ul. Sportowej.

Przewodnicząca Rady – musimy mieć pisemną deklarację firmy, że zgodzi się na taki układ. Dopóki takiego dokumentu nie mamy, nie możemy tego wpisać.

Radny p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk wycofał swój wniosek.

Radny p. Andrzej Brzeziński – ponieważ budżet staje się zbiorem informacji publicznej, bardzo proszę p. wójta i p. skarbnika, żeby środki pozyskane z zewnątrz były oznaczone.

Projekt uchwały odczytał p. Seweryn Babiło – Skarbnik Gminy.
Projekt uchwały został poddany pod imienne głosowanie:

Lista głosowania za przyjęciem projektu uchwały
w sprawie uchwalenia Budżetu na 2012 rok.

\"\"
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.



Ad. 14.    Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania

Wójt Gminy przedstawił zarys, jak wyglądały prace nad projektem budżetu na 2012 rok. Poinformował, że w najbliższym czasie zostanie przedstawiona wizualizacja budżetu, gdzie
w nawiązaniu do interpelacji radnego p. Andrzeja Brzezińskiego zaznaczone będą środki pozyskane
z zewnątrz. Podkreślił, że ¼ budżetu stanowią środki unijne.


Ad. 15.    Wolne wnioski i zapytania

Nie było żadnych wniosków ani zapytań.


Ad. 16.    Zakończenie obrad

O godz. 12:00 zakończono obrady XV Sesji Rady Gminy.

Protokółował                                                                    

Przewodnicząca Rady


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
30 gru 2011

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
30 gru 2011, godz. 13:47