Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół XVIII


P R O T O K Ó Ł Nr XVIII/04

zwyczajnej sesji Rady Gminy Rewal odbytej w dniu 26 lutego 2004 roku w sali sesyjnej Urzędu Gminy Rewal.

O godzinie 10.02 prowadząca obrady Przewodnicząca Rady radna Anna Dejnakowska stwierdziła, iż aktualnie w posiedzeniu zgodnie z listą obecności uczestniczy 12 radnych, co przy ustawowym składzie Rady 15 osób stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Następnie powitała przybyłych na obrady radnych oraz zaproszonych gości.

Ad.2. Protokół z poprzedniej XVII sesji Rady - bez odczytywania - przyjęto jednogłośnie - głosowało 12 radnych.

Ad.3. Przewodnicząca Rady przedstawiła następujący porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji Rady Gminy.

  3. Przedstawienie porządku obrad.

  4. Interpelacje i zapytania.

  5. Uchylenie uchwał w sprawach przystąpienia do sporządzenia zmian w planie zagospodarowania przestrzennego.

  6. Podjęcie uchwał w sprawach przystąpienia do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obrębów:

        • Pobierowo,

        • Pustkowo,

        • Trzęsacz,

        • Rewal I,

        • Rewal II,

        • Śliwin,

        • Niechorze,

        • Pogorzelica.

  • Uchwalenie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 rok.

  • Zbywanie mienia komunalnego:

      1. zmiany w uchwale Nr XX/123/00 Rady Gminy z dnia 28.04.2000 r. w sprawie zbywania i wydzierżawiania nieruchomości;

      2. zbywania mienia komunalnego.

  • Podjęcie uchwały w sprawie realizacji zadania.

  • Wprowadzenie zmian w uchwale Nr XVII/141/04 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rewal na 2004 rok.

  • Wprowadzenie zmian w uchwale Nr II/8/02 w sprawie zasad wypłacania diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych sołtysom.

  • Zatwierdzenie planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy na I półrocze 2004 roku.

    1. Wolne wnioski i zapytania.

    2. Zakończenie obrad.

    Do przedstawionego porządku obrad radni nie zaproponowali żadnych zmian.

    ( w trakcie przedstawiania porządku obrad na sesję doszedł radny Z. Szewczyk - quorum 13 osób)

    Ad. 4. Interpelacje i zapytania.

    P. Dejnakowska - sprawa zakupu mieszkania p. Ścibor Rada nie wyraziła zgody lecz w/w posiadają porozumienie z Zarządem Gminy. P. Brzeziński - w uzupełnieniu - należałoby spytać radnych z Pobierowa i Radę Sołecką czy o takich uzgodnieniach wiedzieli. Zwraca się tez do Wójta z zapytaniem czy w tej sprawie była zasięgana opinia Rady Sołeckiej ma to bowiem istotne znaczenie w tej sprawie. P. Dejnakowska zainteresowani dostarczyli kserokopię dokumentu i teraz sprawa się nieco skomplikowała. P. R. Skraburski - w tej sprawie w poprzedniej kadencji Wójt i Zarząd występowali o opinie do Rady Sołeckiej o sprzedaż tym państwu tego mieszkania sprawa tez była przedmiotem sesji Rady Gminy i w każdym przypadku odpowiedź była negatywna, że nie należy się sprzedawać w/w mieszkania w którym zamieszkują. Porozumienie było wynikiem większej sprawy gdzie regulowane były granice tych wszystkich nieruchomości o które zainteresowani występowali od 1994 r. Porozumienie było jedną ze składowych występujących w tym procesie. P. Dejnakowska - jest to jednak porozumienie gdzie Zarząd poprzedni zobowiązuje się do sprzedaży nieruchomości tym państwu pod warunkiem ustaleń nieruchomościowych, natomiast my nowa Rada nie widząc o tym porozumieniu zadecydowaliśmy tego mieszkania nie sprzedawać i nie wie czy to porozumienie jest nieważne czy też ważne. P. R. Skraburski - nabywanie i zbywanie nieruchomości odbywa się tylko przez jeden organ czyli przez Radę Gminy która decyduje o zbywaniu i nabywaniu mienia gminy. W owym czasie było przyzwolenie na prowadzenie takowych rozmów i były one prowadzone. Była to bardzo skomplikowana sprawa gdyż dotyczyła uregulowania własności kilku osób ( p.p. Stanioch, Jasińscy oraz mieszkania po p. Breslerze). Była to ostatnie składowa tego procesu i została wniesiona pod obrady sesji i od Rady zależała decyzja jak ten proces zakończyć a porozumienie nie jest tajemnicą. P. Dejnakowska - Rada o tym nie wiedziała i dlatego dopytuje się czy w sytuacji kiedy p. Ścibor wejdą na drogę sądową czy Gmina nie przegra sprawy odnośnie wykupu mieszkań. Czy taki element jest nam potrzebny. P. Skraburski od początku staliśmy na stanowisku zbywania mieszkań najemcom i dzierżawcom pomniejsza to bowiem koszty utrzymania lokalu. Co do tej sprawy to takie były zamierzenia pierwotne. P. Brzeziński jaka jest w tej sprawie opinia Rady Sołeckiej. P. Skraburski - w tej sprawie zwrócono się do Rady Sołeckiej o opinię nawet już w tej kadencji i była to opinia negatywna. P. Dejnakowska - zostaliśmy jednak zaskoczeni tym porozumieniem. P. Skraburski - porozumienie jest ogólnikowe i nie ma tu zawarowanego terminu zbycia. Mowa jest m.in. z uwagi na wiek przeniesienie z zajmowanego lokalu na piętrze na parter. Było to tylko przyzwolenie na rozpoczęcie procedur. Pierwotnie planowano nawet mieszkańców z tej posesji wykwaterować a budynek wyburzyć, jednak na ich prośbę odstąpiono od tego zamiaru. P. Dejnakowska podziękowała za wyjaśnienie tej sprawy oraz zaapelowała do radnych z Pobierowa by tę sprawę w dalszym ciągu pilotowali.

    (na sesję przybył radny S. Hoffmann - quorum wynosi 14 osób).

    P. W. Ciszek - co z zejściem plażowym przy ul. Sztormowej - projekt został wykonany w roku ubiegłym i nie jest realizowany. A jest to problem gdyż związany jest z organizacja wczasów na terenie Pogorzelicy.

    Odp. P. R. Skraburski - jeśli chodzi zejście plażowe przy ul. Sztormowej to projekt został opracowany w roku ubiegłym prz. Sztormowej to projekt został opracowany w roku ubiegłym przeprowadzono wszelkie procedury związane z wydaniem zezwolenia na budowę i został ogłoszony I przetarg na który nie zgłosiła się żadna firma podobnie i na II przetarg i dlatego zejście to spadło z procesu inwestycyjnego w roku 2003. Zwrócono się do projektanta o wykonania zmiany projektu na prostszy i obecnie trwa faza przeprojektowania. I jest nadzieja, że do lata zejście to będzie. P. Dejnakowska jak z zejściem w Trzęsaczu bowiem mieszkańcy zwrócili się z zapytaniem czy istnieje konieczność wyłączenia z eksploatacji zejścia plażowego przy ruinach do czasu zakończenia przy nich prac. Odp. Wójt Gminy - w poniedziałek został zakończony kolejny etap prac. Zejście zostało zamknięte ze względu na zły stan techniczny i dalsze użytkowanie tego zejścia może doprowadzić do tragedii. Ponadto SUM ogłosił przetarg na wykonanie opaski brzegowej który ma być rozstrzygnięty 27 marca br. i jest nadzieja, że w miesiącu kwietnia firma rozpocznie roboty. A roboty te mogą być wykonywane tylko latem tj. wtedy kiedy nie ma sztormów - czas pracy przewiduje się na okres 4 miesięcy. W projekcie są nowe schody i w tym celu wykonywane są już wiercenia pod stopy. Cały proces inwestycyjny przy ruinach planowany jest do zakończenia do lata 2005 roku. Rozumie rozgoryczenie mieszkańców lecz takie są wymogi bezpieczeństwa bowiem jest to zejście wysokie. P. Przewodnicząca potwierdziła wypowiedź Wójta mówiąc, iż w tej sprawie również zasięgała informacji w SUM. P. J. Drzewińska - Dąbrowska - sprawa zakrętu na ul. Łokietka w Rewalu oraz chodnik przy ul. Piastowskiej.

    Odp. Wójt Gminy - Sądzi, że z zakrętem uporamy się w najbliższym czasie a całość tej drogi tworzący tzw. „mała obwodnicę” to rozpoczęły się prace projektowe. Jest nadzieja, że w ciągu roku zostanie opracowany projekt na realizację którego będziemy chcieli pozyskać środki pomocowe. Na dzień dzisiejszy są możliwe tzw. małe prace w ramach których będzie możliwe wykonanie chodnik przy ul. Piastowskiej. Koszt planowanej inwestycji ma wynieść ok. 2 mln. zł, na szczęście nie ma tu dużych kolizji własnościowych. Trzeba będzie tylko wykupić 2 działki pod budowę od prywatnych właścicieli lub też dać im w zamian jakiś obszar zamienny.

    P. K. Ciszek - Prosi o pisemną odpowiedź na złożone na poprzedniej sesji interpelacje. Jak przebiegło spięcie instalacji ogrzewczej solarów na hali sportowej i kiedy będą pierwsze z tego powodu efekty. Kolejna rzecz która dotarła do niego opłotkami to proces uwłaszczenia SM „Przylesie” w Pogorzelicy prosi o krótką w tej sprawie informację oraz czy istnieje możliwość zwrotu do gminy poniesionych nakładów na uzbrojenie tego terenu. I kolejne pytanie czy zostały podpisane umowy na realizację inwestycji sportowych na terenie gminy.

    Odp. Wójt Gminy - Spięcie solarów nastąpi w terminie do 15.03. br. Jeśli chodzi o SM „Przylesie” to przekształciła się ona obecnie w spółkę. Ze strony Gminy trwają prace wokół uzyskania opinii prawnej co do pozyskania tych terenów. Bowiem SM wniosła do spółki aportem jako swoje udziały te tereny. I na dzień dzisiejszy spółka ta miast budować mieszkania rozpoczęła sprzedaż działek i w związku z tym do Gminy zaczęły wpływać zapytania notarialne czy Gmina nie skorzysta z pierwokupu. Niepokoi nas fakt, że spółdzielnia która miała realizować budownictwo mieszkaniowe zaczyna od sprzedaży tych gruntów. W tej sprawie odbyło się spotkanie z Zarządem reprezentowanym przez Prezesa. I stanowisko Gminy jest jednoznaczne. Gminie nie może pozwolić na takie działania. I wobec tego trwają wyjaśnienia co do ingerencji w stosunki własnościowe tak by odzyskać część terenu.

    P. Brzeziński - powrócił do sprawy zakrętu przy ul. Łokietka w Rewalu, dlaczego sprawa ta ciągnie się tak długo. Odp. Roboty zostały wstrzymane z uwagi na to, że właściciel przebywa poza granicami kraju po powrocie prace będą kontynuowane a ogrodzenie powróci do stanu zgodnego z rzeczywistością.

    P. R. Skraburski - na inwestycje sportowe umowy zostały podpisane i rozpoczął się proces inwestycyjny. P. K. Ciszek - czy w harmonogramie inwestycji w Niechorzu nie można dokonać korekt by wykonać płytę boiska w Rewalu lub Niechorzu aby rozgrywki ligowe nie przenosić do Gryfic.

    Odp. P. Skraburski - będzie się to wiązało ze zmianami planów wykonawcy jednak jest nadzieja, że 1 lub 2 mecze będzie można rozegrać.

    P. Sz. Jedrzejowski - czy to prawda, ze wszystkie zlecenia dotyczące wycinki drzew zostały wstrzymane a jeżeli tak to dlaczego. Na terenie Niechorza jest kilka drzew kwalifikujących się do wycinki lub tez do podcięcia gałęzi suchych.

    Odp. Wójt Gminy - prace niebawem ruszą zarówno w Niechorzu jak i w tzw. Małym Pobierowie.

    P. Kowalik - na każdym zebraniu wiejskim staje sprawa nie kontrolowanej jej zdaniem nadmiernej wycinki drzew na terenie m. Pobierowo. Uważa, że należałoby dokonać inwentaryzacji drzew.

    P. Wójt - pozwolenia na wycinkę właściciele otrzymują w obrysie budynku. Ponadto po każdej wycince wymaga się od tych osób wykonania dodatkowych nasadzeń na terenach publicznych drzew o odpowiedniej wysokości (ok. 1,5 m) stosując przelicznik 10 nowych drzew w miejsce 1 wyciętego.

    P. Woźniak - W Pobierowie jest miejsce gdzie należałoby ze względów bezpieczeństwa usunąć parę drzew - teren przy szkole od strony przedszkola. W tej sprawie rozmawiał z kilkoma osobami i nie maiła zamiaru poruszać tego tematu na sesji uważał bowiem, że ktoś to zrobi - Rada Rodziców lub Dyrekcja albo ktoś inny lecz jak do tej pory nikt się za to nie bierze. A co będzie jak spadający konar pokaleczy dzieci a to może się stać to wówczas winny się znajdzie.

    Odp. Wójt Gminy - winien w tej sprawie wypłynąć wniosek ze strony szkoły. Nie zawsze bowiem walka o utrzymanie w niektórych miejscach drzew wychodzi na dobre. Jako przykład to pozostawienie drzewa obok kortu w m. Putkowo gdzie spadający konar uszkodził ten kort i naraził gminę na niepotrzebne znaczne koszty.

    P. K. Ciszek powrócił do sprawy solarów. Na poprzedniej sesji była mowa o terminie 14 luty a dziś o 14 marcu czy o tym samym jest mowa.

    P. Pytlas - na plaży w Pobierowie znajdują się kręgi po oświetleniu które należy usunąć czy są jakieś zamierzenia w kierunku usunięcia tych kręgów.

    Odp. P. Biłyj - sprawa jest dla SUM znana i do sezonu wszystko zostanie uporządkowane.

    P. Hoffmann - kilkakrotnie sygnalizował sprawę powolnej rozbiórki chodników przy fontannie w Pobierowie.

    P. Wójt - informację przyjął do wiadomości.

    Ad. 5. Uchylenie uchwał w sprawach przystąpienia do sporządzenia zmian w planie zagospodarowania przestrzennego.

    Komisje Rady Gminy nie wniosły uwag do przedłożonego projektu uchwały. Komisja Strategii i Rozwoju zapytuje tylko dlaczego nie zostały one zrealizowane.

    Uchwała została przyjęta jednogłośnie - głosowało 14 radnych.

    Ad. 6. Podjęcie uchwał w sprawach przystąpienia do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

    P. B. Woxniak zaproponował by odstąpić od relacji sprawozdawcy ponadto Komisja wnioskowała by projekty uchwał dotyczące poszczególnych miejscowości zostały zaopiniowane przez ich Rady Sołeckie - był to jedyny wymóg po szczegółowym przeanalizowaniu treści tych uchwał. Jeżeli takie opinie ze wszystkich Rad Sołeckich są to proponowałby o przystąpienie do głosowania. Ponadto zachodzi konieczność tak szczegółowego czytania projektów wszystkich uchwał. Jaki jest prawny wymóg skoro na komisji wszystko było szczegółowo odczytane i omówione.

    P. Dejnakowska - może zajść sytuacja, że radny może zarzucić, że głosował nie widząc na co.

    P. Skraburski - wszystkie Rady Sołeckie pozytywnie na piśmie zaopiniowały przedłożone projekty uchwał.

    Komisje rady Gminy do projektów nie wniosły zastrzeżeń.

    1. uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Obręb Pobierowo - przyjęta jednogłośnie - głosowało 14 radnych;

    2. uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Obręb Pobierowo - przyjęta jednogłośnie - głosowało 12 radnych;

    3. uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Obręb Pustkowo - przyjęta jednogłośnie - głosowało 14 radnych;

    4. uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Obręb Pustkowo - przyjęta jednogłośnie -

    głosowało 14 radnych;

    1. uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Obręb Trzęsacz - przyjęta jednogłośnie - głosowało 14 radnych;

    2. uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Obręb Trzęsacz - przyjęta jednogłośnie - głosowało 14 radnych;

    3. uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Obręb Rewal I - przyjęta jednogłośnie - głosowało 14 radnych;

    4. uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Obręb Rewal I - przyjęta jednogłośnie - głosowało 14 radnych;

    5. uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Obręb Rewal II - przyjęta jednogłośnie - glosowało 14 radnych;

    6. uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Obręb Rewal II - przyjęta jednogłośnie - głosowało 14 radnych;

    7. uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Obręb Śliwin - przyjęta jednogłośnie - głosowało 14 radnych;

    8. uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Obręb Niechorze - przyjęta jednogłośnie - głosowało 14 radnych;

    9. uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Obręb Niechorze - przyjęta jednogłośnie - głosowało 14 radnych;

    10. uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Obręb Niechorze - przyjęta jednogłośnie - głosowało 14 radnych;

    11. uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Obręb Niechorze - przyjęta jednogłośnie - głosowało 12 radnych;

    12. uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Obręb Pogorzelica - przyjęta jednogłośnie - głosowało 14 radnych.

    (w trakcie zarządzonej w obradach przerwy z dalszego uczestnictwa w sesji został na jego prośbę zwolniony radny A. Grabalski).

    Ad. 7. Uchwalenie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 rok.

    Koordynator ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych p. I. Zacharczuk w swoim wystąpieniu stwierdziła, iż z problematyką zawartą w programie radni zostali zapoznani na posiedzeniach Komisji.

    Komisje Społeczno - Oświatowa oraz Strategii i Rozwoju pozytywnie zaopiniowały przedłożony projekt uchwały z załączonym Programem z tym, że Komisja Strategii i Rozwoju wnioskuje by sprawozdanie z realizacji preliminarza wydatków było dołączone do sprawozdania z wykonania budżetu gminy.

    Przedłożony projekt uchwały w raz z załącznikiem został przyjęty jednogłośnie - głosowało 13 radnych.

    Ad. 8/1. Wprowadzenie zmian w uchwale Nr XX/123/00 z dnia 28.04.2000 r.

    Wprowadzenia do dyskusji dokonał p. R. Skraburski stwierdzając, iż projekt zakłada uporządkowanie spraw zaszłych.

    Komisje Rady Gminy nie wniosły uwag do przedłożonego projektu.

    Uchwała przyjęta została jednogłośnie - głosowało 13 radnych.

    Ad. 8/2. Zbywanie nieruchomości - P. R. Skraburski zabierając głos wprowadzenia do dyskusji stwierdził, iż chodzi tu o sprawy regulacji zastałych na powiększenie dużego ośrodka wczasowego. Było zapytanie od Komisji Społeczno - Oświatowej czy przez teren który ma być zbyty na polepszenie warunków nie przebiegają media gminne - odpowiedź negatywna.

    Komisje Rady Gminy nie wniosły uwag do przedłożonego projektu.

    Uchwała przyjęta jednogłośnie - głosowało 13 radnych.

    Ad. 9. Podjęcie uchwały w sprawie realizacji zadania.

    Wprowadzenie Wójta Gminy - w dniu dzisiejszym pod obrady przedłożona jest sprawa podpisania umowy na kompleksowe sprzątanie terenu gminy łącznie z plażami i wywozem nieczystości stałych. W wyniku przeprowadzonego przetargu została wyłoniona Firma PHU „Grabowiecki”. Przed sesja odbyły się spotkania na komisjach oraz z sołtysami. Całość umowy w rozliczeniu rocznym wyliczona jest na sumę 935.000 zł + 7 % VAT. Firma będzie obsługiwała wszystkie miejscowości przez okres 3 lat. Cena jest wyliczeniem przedstawionej przez nas specyfikacji przetargowej. Wprowadzone zostanie mechaniczne sprzątanie ulic. A jako, że jest to suma wykraczająca zwykły zarząd finansowy to musi być zgoda Rady na zawarcie umowy na realizację tego zadania. Z pierwotnej specyfikacji wyłączyliśmy sprzątanie traw oraz generalne sprzątanie lasów i wydm po sezonie. Ponadto Firma wprowadza elementy segregacji odpadów. W I roku 30 koszy na plastiki, w II roku 30 na makulaturę oraz w III roku na szkło. Ponadto zlecone zostało Firmie zakupienie dodatkowych koszy. Gmina została podzielona została na trzy obręby dokumentacje zostały rozesłane do wszystkich znanych dużych firm zajmujących się tą działalnością - ostatecznie oferty wpłynęły od 2 firm tj. ZUK Trzebiatów i PHU Grabowiecki.

    P. Dejnakowska do Skarbnika Gminy - w uchwale budżetowej na sprawy sprzątania przeznaczone jest 700.000 zł wobec tego kiedy zostaną wniesione stosowne poprawki do budżetu. Odp. Na koniec I półrocza.

    P. Grabowiecki - potwierdza to, że Firma jest przygotowana do wykonania zadania. Mechaniczne sprzątanie ulic planuje się uruchomić do końca marca. Prace możemy rozpocząć już od 1 marca czyli od najbliższego poniedziałku.

    P. Hoffmann co z odbiorcami indywidualnymi.

    P. Grabowiecki - zmian nie będzie umowy są podpisywane na bieżąco. Prowadzona jest szeroka kampania informacyjna by umów z indywidualnymi odbiorcami zawartych było jak najwięcej.

    P. Cichorek - czy ze względu na to, że na naszym terenie będzie działała tylko jedna firma nie dojdzie do znaczącej podwyżki cen - firma skorzysta z praktyk monopolistycznych.

    Odp. Ceny za wywóz nieczystości 25 zł/m


    Metadane - wyciąg z rejestru zmian

    Osoba odpowiadająca za treść informacji

    Wojciech Zwoliński

    Data wytworzenia:
    04 sty 2005

    Osoba dodająca informacje

    Wojciech Zwoliński

    Data publikacji:
    18 mar 2022, godz. 08:12

    Osoba aktualizująca informacje

    Wojciech Zwoliński

    Data aktualizacji:
    04 sty 2005, godz. 21:25