Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół XVIII/2015

P R O T O K Ó Ł    Nr XVIII/ 15
 
XVIII sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 14 września  2015 roku
w Urzędzie Gminy Rewal
 
Sesję rozpoczęła w dniu 14 września 2015r. o godz. 11: 03 Przewodnicząca Rady Gminy                
– p. Agnieszka Tasarz
Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, - uczestniczy  13 radnych. Nieobecny Radny: p. Ryszard Gutowski, p. Marcin Ryczko – usprawiedliwieni.  
Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.
p. Agnieszka Tasarz Przewodnicząca Rady przywitała zaproszonych gości a
następnie przeszła do punktu przyjęcia protokołów z XV, XVI, XVII sesji Rady Gminy.
Za przyjęciem protokołu z XV sesji Rady Gminy głosowało 11 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.
Za przyjęciem protokołu z XVI sesji Rady Gminy głosowało 11 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.
Za przyjęciem protokołu z XVII sesji Rady Gminy głosowało 11 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.

Przewodnicząca Rady odczytała porządek obrad i zapytała czy ktoś wnosi uwagi do porządku obrad.
p. Robert Skraburski – Wójt Gminy -  poprosił o rozbicie uchwały obciążenia nieruchomości Niechorzu na 4 projekty uchwał zgodnie z wypracowanym stanowiskiem na komisjach rady poprosił o wprowadzenie projektu uchwały w sprawie zmiany w budżecie Gminy Rewal na 2015 rok.
p. Agnieszka Tasarz – Przewodnicząca Rady wprowadziła zmianę w porządku obrad polegająca na zamianie pkt.  procedowania projektów uchwał. Zaproponowała żeby najpierw procedować projekt uchwały w sprawie: wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi odebranymi z nieruchomości położonych na terenie gminy Rewal oraz ustalenia stawki tej opłaty
a następnie projekt  uchwały w sprawie: Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rewal
p. Przewodnicząca poddała wniosek p. Wójta o rozbicie projektu uchwały w sprawie obciążenia nieruchomości w Niechorzu na 4 projekty uchwał pod głosowanie. Za przyjęciem wniosku p. Wójta – rozbiciem uchwały na 4 uchwały głosowało 13 radnych.

Za wnioskiem p. Wójta w sprawie wprowadzenie do pkt. porządku obrad projektu uchwały w sprawie zmiany w budżecie Gminy Rewal na 2015 rok. głosowało 13 radnych.

Za wnioskiem p. Agnieszki Tasarz w sprawie zmiany kolejności procedowania uchwał zagłosowało 13 radnych.
P. Przewodnicząca odczytała porządek obrad .

 

P O R Z Ą D K U  O B R A D
XVIII SESJI RADY GMINY REWAL w dniu  14 września 2015 roku
1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
2.    Przyjęcie protokołów z XV, XVI, XVII sesji Rady Gminy
3.    Przedstawienie porządku obrad
4.    Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji
5.    Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów
6.    Projekt  uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały
7.    Projekt  uchwały w sprawie: uchylenia uchwały Nr XI/35/15 Rady Gminy Rewal z dnia 02 kwietnia 2015  r. w sprawie obciążenia nieruchomości 727/6 obr. Niechorze
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały
8.    Projekt  uchwały w sprawie: obciążenia nieruchomości w Niechorzu
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały
9.    Projekt  uchwały w sprawie: obciążenia nieruchomości 730 w Niechorzu
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały
10.    Projekt  uchwały w sprawie: obciążenia nieruchomości 666/6 w Niechorzu
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały
11.    Projekt  uchwały w sprawie: obciążenia nieruchomości 326 w Niechorzu
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały
12.    Projekt uchwały w sprawie: wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi odebranymi z nieruchomości położonych na terenie gminy Rewal oraz ustalenia stawki tej opłaty
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały

13.    Projekt  uchwały w sprawie: Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rewal
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały
14.    Projekt uchwały w sprawie: szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały
15.    Projekt uchwały w sprawie: określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Rewal oraz określenia warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały
16.    Projekt uchwały w sprawie: określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały
17.    Projekt uchwały w sprawie: zarządzenia poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały
18.    Projekt uchwały w sprawie: dodatkowych usług w zakresie odbierania  i zagospodarowywania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, świadczonych przez gminę oraz wysokości cen za te usługi.
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały
19.    Projekt uchwały w sprawie:  powołania Rady Seniorów Gminy Rewal oraz nadania jej statutu
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały
20.    Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Rewal
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały
21.    Projekt uchwały w sprawie zmiany w budżecie Gminy Rewal na 2015 rok
a)    relacja sprawozdawcy,
b)    stanowiska Komisji Rady,
c)    dyskusja,
d)    podjęcie uchwały

   22. Wolne wnioski i zapytania.
   23.  Zakończenie obrad.


Ad. 4 Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA 01.07.2015– 14.09.2015
1.    Sezon – Dzisiaj mogę powiedzieć, że był to sezon bardzo dobry, bezpieczny i  dochodowy.
2.    Nadmorska Kolej Wąskotorowa:
- weszliśmy w ostatnią fazę wyposażenia dworców,
- rozpoczęliśmy spłacanie zaległości i przygotowujemy się do rozliczenia,
- niewiadomą jest jeszcze lokomotywa spalinowa (wykonawca nie może sprostać naszym wymaganiom) i plac manewrowy przy dworcu w centrum Niechorza.
3.  Przygotowaliśmy projekty umów z Rybakami. Mam Nadzieję, że Państwo je już dostaliście czekamy na ewentualne uwagi. Przygotowaliśmy całą procedurę przetargową i finansową związaną z przebudową ulic: Parkowa, Rycerska i Wesoła. Przesłaliśmy Państwu projekt  umowy, jeśli nie będzie poprawek umowa zostanie podpisana w środę. Koszt inwestycji 1380000. Przetarg wygrała firma p. Kokolusa z Dziwnówka.
4. Odbyły się Dożynki Powiatowe w Gryficach. Gmina Rewal była reprezentowana.
5. Podsumowaliśmy sezon z naszym zespołem ratowników i przygotowujemy się do nowego sezonu zwłaszcza, ze umowy się skończyły.
6. Odbył się konkurs na dyrektora Szkolnego Schroniska Młodzieżowego FALA. Nowym dyrektorem został p. Robert Bresler.
7. Odbyłem kilka spotkań z inwestorami:
    - w Pogorzelicy ruszył „akwapark”, drugi inwestor jest zainteresowany zakupem dodatkowej ziemi, trzeci chce zmian w planie z turystycznego zagospodarowania na mieszkalne.
    - pojawił się nowy inwestor, który przedstawi niedługo swoje pomysły na ośrodek.
8. Gościliśmy komisję weryfikacyjną (Hiszpanie, Włoch i Polak) dotyczącą Europejskiej Stolicy Sportu, oczywiście w kategorii małych miejscowości. Czekamy na decyzję i wiadomości z Brukseli.
9. Kilkakrotnie spotkaliśmy się w sprawie uzgodnień do projektu przebudowy
    drogi 102 – nie wszystkie nasze wnioski zostały uwzględnione pomimo dużego wsparcia posła Oświęcimskiego i radnego wojewódzkiego p. Łąckiego.
10. Odbyło się kilka spotkań z Urzędem Morskim dotyczących inwestycji na  naszych plażach, klifach i bazach rybackich.
11. Odbyło się szereg imprez kulturalnych, turystycznych i promocyjnych. W tym roku finansowanie odbyło się dzięki naszym sponsorom.
12. Odbył się przetarg i rokowania. Sprzedaliśmy nieruchomości za ok. 3 mln zł, rokowania poszły bardzo dobrze, ale przetarg nadal źle.
13. Podpisaliśmy aneks do umowy z firmą Dedeco. Ograniczamy i zmieniamy zasady płatności.
14. Dzisiaj prześlemy Państwu projekt Planu Naprawczego. Myślę, że kolejne komisje poświęcimy temu dokumentowi.
15. Obecnie przeprowadzana jest kontrola RIO w zakresie finansów 2014/2015 i szykuje się kolejna kontrola NIK w podobnym zakresie.
16. Zrealizowaliśmy dwie ugody. Spłaciliśmy MXL4 i p. Laskowskiego – Rokita Pogorzelica.
Ad. 5 Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów
p. Marzena Salamon – odczytała interpelację którą następnie złożyła p. Przewodniczącej . Interpelacja dot. usuwania drzew z działek prywatnych i publicznych znajdujących się na terenie naszej gminy.
p. Bogusław Woźniak – „ Ja bym uprzejmie poprosił o odpowiedź na moją interpelację, którą złożyłem swojego czasu nie będę tutaj wchodził w szczegóły nie wiem czy ona jest gdzieś przygotowana czy nie jest, chodziło o sprawę oświadczeń majątkowych i mojego pisma z czerwca tego, w którym wyjaśniałem, dlaczego nie będę, będę przeciwko przyjęciu protokołu z sesji z 25 maja. Związku z tym ja pozwolę sobie na złożenie tej interpelacji w tej chwili pisemnie powołując się na zapisy z protokołu i na moje pismo z dnia 8 czerwca. Dziękuję bardzo”.
p. Andrzej Brzeziński – „Panie Wójcie na poprzedniej sesji zadano pytanie o stawianych nadajnikach na prywatnych nieruchomościach Pan odpowiedział, że nie wyrażała na to gmina zgody aczkolwiek z ramienia urzędu jest to szczegółowo wyjaśniane. Prosiłbym na następnej sesji żeby tą informacje przedstawić, ponieważ ludzie mają dalej niepokój w tej sprawie dziękuję”.
p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk- zapytał, na jakim etapie montażu jest brama dla mieszkańców domu komunalnego na ul. Łąkowej. Zapytał również, kiedy zostaną zamontowane pomosty dla wędkarzy na jeziorze.

Ad. 6 Projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości
p. Ewa Korczyńska – omówiła powyższy projekt uchwały .
Dyskusja dot. form sprzedaży.
P. Przewodnicząca poprosiła o opinie komisji
P. Rafał Mielcarek Przewodniczący Komisji Strategii i Rozwoju – opinia pozytywna
P. Barbara Kral Przewodnicząca Komisji Społeczno - Oświatowej – komisja – opinia pozytywna
P. Zbigniew Rydzyński Wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego – opinia pozytywna
P. Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Ad. 7 Projekt uchwały w sprawie: uchylenia uchwały Nr XI/35/15 Rady Gminy Rewal z dnia 02 kwietnia 2015  r. w sprawie obciążenia nieruchomości 727/6 obr. Niechorze
P. Przewodnicząca odczytała projekt uchwały.
p. Ewa Korczyńska – omówiła powyższy projekt uchwały.
P. Przewodnicząca poprosiła o opinie komisji
P. Rafał Mielcarek Przewodniczący Komisji Strategii i Rozwoju – opinia pozytywna
P. Barbara Kral Przewodnicząca Komisji Społeczno - Oświatowej – komisja – opinia pozytywna
P. Zbigniew Rydzyński Wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego – opinia pozytywna
P. Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem głosowało 13 radnych.

Ad. 8 Projekt uchwały w sprawie: obciążenia nieruchomości 485/1 w Niechorzu
P. Przewodnicząca odczytała projekt uchwały.
p. Ewa Korczyńska – wniosła, jako autopoprawkę zmianę tytułu uchwały dodając  „485/1”.
„Projekt uchwały w sprawie: obciążenia nieruchomości 485/1 w Niechorzu”
Dyskusja dotyczyła: zobowiązań, terminów spłat oraz wysokości raty. Pytano również o program naprawczy. Poruszano problem z zastawianiem działek, na których jest np. park, albo, którą można sprzedać tym bardziej, że są chętni, bo jak wiadomo już kilkakrotnie zwracali się o jej zakup. Dlaczego akurat te działki. P. Iwona Bulanowska – wyjaśniła, że to bank wybrał działki z listy. P. Wójt – wyjaśnił również, w jaki sposób dokonuje się spłat po sprzedaży działek.
Komisje rady nie głosowały powyższego projektu uchwały.
P. Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem głosowało 2 radnych, 9 radnych głosowało przeciw, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.

Ad. 9 Projekt uchwały w sprawie: obciążenia nieruchomości 730 w Niechorzu
P. Przewodnicząca odczytała projekt uchwały.
p. Ewa Korczyńska – omówiła powyższy projekt uchwały.
Brak dyskusji.
P. Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem głosowało 0 radnych, 8 radnych głosowało przeciw, 3 radnych wstrzymało się od głosowania.
Radni: p. Andrzej Brzeziński i p. Bogusław Woźniak nie brali udziału w głosowaniu.
Ad. 10 Projekt uchwały w sprawie: obciążenia nieruchomości 666/6 w Niechorzu
P. Przewodnicząca odczytała projekt uchwały.
p. Ewa Korczyńska – omówiła powyższy projekt uchwały.
Brak dyskusji.
P. Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem głosowało 0 radnych, 9 radnych głosowało przeciw, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.
Radni: p. Andrzej Brzeziński i p. Bogusław Woźniak nie brali udziału w głosowaniu.

Ad. 11 Projekt uchwały w sprawie: obciążenia nieruchomości 326 w Niechorzu
P. Przewodnicząca odczytała projekt uchwały.
p. Ewa Korczyńska  omówiła projekt uchwały.
Brak dyskusji.
P. Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem głosował 1 radny, 7 radnych głosowało przeciw, 3 radnych wstrzymało się od głosowania.
Radni: p. Andrzej Brzeziński i p. Bogusław Woźniak nie brali udziału w głosowaniu.

P. Przewodnicząca ogłosiła przerwę od godz. 12:10 do godz. 12:24
Po przerwie na salę obrad nie powrócili radni: p. Bogusław Woźniak i p. Krzysztof Cepek od tej chwili w obradach uczestniczy 11 radnych.

Ad. 12 Projekt uchwały w sprawie: wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi odebranymi z nieruchomości położonych na terenie gminy Rewal oraz ustalenia stawki tej opłaty
p. Karolina Myroniuk – Kierownik Ref. omówiła projekt uchwały.
Dyskusja dot. zmiany kosztów śmieci segregowanych oraz wprowadzenia ryczałtów jak również problemów z odpadami komunalnymi wytworzonymi przez siedliska. p. Jacek Domański – zaproponował, aby w §7 zmienić stawki odpady segregowane 3 zł, a mieszane 18 zł. Debatowano nad problemami związanymi z pokryciem ponoszonych kosztów a wzrastającym długiem, jaki pozostaje gminie do spłaty dla spółki Wodociągi za odpady komunalne, na które składają się również odpady z plaż, ulic.

p. Przewodnicząca ogłosiła przerwę od godz. 13:04 do godz. 13:31

p. Jacek Domański –  złożył wniosek o pozostawienie stawki za odpady komunalne segregowane w wysokości 4 zł, natomiast za odpady komunalne zmieszane podnieść stawkę do 18 zł. a w § 8 za pojemnik 120 l zmienić na 24 zł i tak kolejno podnieść odpowiednio do pojemników.
p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk zaproponował zmianę zapisu § 4 na bardziej gramatyczną i czytelną dla mieszkańców.
P. Przewodnicząca poinformowała, że w zmian dokonano w:  § 7, §4, §8, §9
P. Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem głosowało 8 radnych, 0 radnych głosowało przeciw, 3 radnych wstrzymało się od głosowania.

Ad. 13 Projekt uchwały w sprawie: Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rewal
P. Karolina Myroniuk – Kierownik Referatu omówiła powyższy projekt uchwały.
P. Przewodnicząca poprosiła o opinie komisji
P. Rafał Mielcarek Przewodniczący Komisji Strategii i Rozwoju – opinia pozytywna
P. Barbara Kral Przewodnicząca Komisji Społeczno - Oświatowej – komisja – opinia pozytywna
P. Zbigniew Rydzyński Wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego – opinia pozytywna
P. Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem głosowało 11 radnych.

Ad. 14 Projekt uchwały w sprawie: szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
p. Karolina Myroniuk omówiła powyższy projekt uchwały.
Dyskusja dotyczyła odpadów budowlany tj. styropianu, papy, gruzu i sposobu ich odbioru jak również miejsca ich składowania. P. Karolina Myroniuk poprosiła o przerwę, aby móc wprowadzić zmiany dot. omawianego tematu.
p. Przewodnicząca ogłosiła przerwę w obradach od godz. 14:13 do 14:23
p. Karolina Myroniuk – Kierownik Ref. omówiła wprowadzone zmiany dot. odpadów budowlanych.
P. Przewodnicząca poprosiła o opinie komisji
Dyskusja dotyczyła możliwości zwiększenia zbiórki odpadów biodegradowalnych.  
P. Rafał Mielcarek Przewodniczący Komisji Strategii i Rozwoju – opinia pozytywna
P. Barbara Kral Przewodnicząca Komisji Społeczno - Oświatowej – komisja – opinia pozytywne
P. Zbigniew Rydzyński Wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego – opinia pozytywna
P. Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem głosowało 11 radnych.
Ad. 15 Projekt uchwały w sprawie: określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Rewal oraz określenia warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
p. Karolina Myroniuk – Kierownik Ref. omówiła powyższy projekt uchwały
P. Przewodnicząca poprosiła o opinie komisji
P. Rafał Mielcarek Przewodniczący Komisji Strategii i Rozwoju – opinia pozytywna
P. Barbara Kral Przewodnicząca Komisji Społeczno - Oświatowej – komisja – opinia pozytywna
P. Zbigniew Rydzyński Wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego – opinia pozytywna
P. Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem głosowało 11 radnych.

Ad. 16 Projekt uchwały w sprawie: określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi
p. Karolina Myroniuk – omówiła projekt uchwały
P. Przewodnicząca poprosiła o opinie komisji
P. Rafał Mielcarek Przewodniczący Komisji Strategii i Rozwoju – opinia pozytywna
P. Barbara Kral Przewodnicząca Komisji Społeczno - Oświatowej – komisja – opinia pozytywna
P. Zbigniew Rydzyński Wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego – opinia pozytywna
P. Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem głosowało 11 radnych.

Ad. 17 Projekt uchwały w sprawie: zarządzenia poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso
p. Karolina Myroniuk – Kierownik Ref. omówiła projekt uchwały
P. Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem głosowało 10 radnych, 1 radny wstrzymało się od głosowania.

Ad. 18 Projekt uchwały w sprawie: dodatkowych usług w zakresie odbierania i zagospodarowywania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, świadczonych przez gminę oraz wysokości cen za te usługi.
p. Karolina Myroniuk – Kierownik Ref. omówiła projekt uchwały
p. Przewodnicząca ogłosiła przerwę od godz. 14:48 do godz. 14:57
Po przerwie na salę obrad nie powrócił p. Mateusz Matecki – radny, od tej chwili w obradach uczestniczy 10 radnych.
P. Przewodnicząca poprosiła o opinie komisji
P. Rafał Mielcarek Przewodniczący Komisji Strategii i Rozwoju – opinia pozytywna
P. Barbara Kral Przewodnicząca Komisji Społeczno - Oświatowej – komisja – opinia pozytywna
P. Zbigniew Rydzyński Wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego – opinia pozytywna
P. Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem głosowało 10 radnych.

Ad. 19 Projekt uchwały w sprawie: powołania Rady Seniorów Gminy Rewal oraz nadania jej statutu
p. Wioletta Brzezińska – Sekretarz Gminy przedstawiła projekt uchwały.
P. Przewodnicząca poprosiła o opinie komisji
P. Rafał Mielcarek Przewodniczący Komisji Strategii i Rozwoju – opinia pozytywna
P. Barbara Kral Przewodnicząca Komisji Społeczno - Oświatowej – komisja – opinia pozytywna
P. Zbigniew Rydzyński Wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego – opinia pozytywna
P. Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem głosowało 9 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Ad. 20 Projekt uchwały w sprawie: zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Rewal
p. Wioletta Brzezińska – Sekretarz Gminy przedstawiła projekt uchwały.

P. Przewodnicząca poprosiła o opinie komisji
P. Rafał Mielcarek Przewodniczący Komisji Strategii i Rozwoju – opinia pozytywna
P. Barbara Kral Przewodnicząca Komisji Społeczno - Oświatowej – komisja – opinia pozytywna
P. Zbigniew Rydzyński Wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego – opinia pozytywna
P. Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem głosowało 10 radnych.


Ad. 21 Projekt uchwały w sprawie: zmiany w budżecie Gminy Rewal na 2015 rok
p. Iwona Bulanowska – Skarbnik Gminy omówiła powyższy projekt uchwały
P. Przewodnicząca odczytała projekt uchwały.
P. Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem głosowało 8 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.

Ad. 22 Wolne wnioski i zapytania
p. Janusz Cetera – Prezes Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej – poinformował o ostatnim artykule w gazecie Kurier autor Mirosław Kwiatkowski opisujący sprawy z wynajmem dworców, w którym to artykule zostały podane błędnych informacji, poinformował, że spółka sprawę wyjaśni i prześle do redaktora naczelnego pismo w powyższej sprawie w celu zamieszczenia sprostowania.
p. Agnieszka Tasarz  - odczytała interpelację p. Jana Trafnego Radnego Powiatu Gryfickiego, którą złożył na Sesji Rady Powiatu a dotyczyła pozwoleń na zajęcie pasa drogowego w celach handlowych, na terenie gminy Rewal, wydawany przez Zarząd Dróg Powiatowych w Gryficach. P. Przewodnicząca przekazała również, że p. Jan Trafny również przedstawi odp. na interpelację.
p. Agnieszka Tasarz – Przewodnicząca – poinformowała, że w wolnych wnioskach będzie poruszany temat p. Radnego Pawła Żoły w związku z pismem, które rada otrzymała od Wojewody, przypomniała, że dyskusja rozpoczęła się na komisjach poprzedzających sesję. Następnie poprosiła p. Marzenę Salamon i p. Tomasza podleśnego o przedstawienie sprawy.
p. Marzena Salamon- Wiceprzewodnicząca- poinformowała, że p. Paweł Żoła na ostatniej komisji odczytał oświadczenie, które zostało przesłane do wszystkich radnych. Zapytała p. Mecenasa, jakie kroki trzeba podjąć.
p. Tomasz Podleśny – Radca Prawny –„Drodzy Państwo w istocie sytuacja jest w zasadzie analogiczna do tej, którą już przerabialiśmy w tedy jak Państwo doskonale pamiętacie podjęliśmy uchwałę podjęliście Państwo uchwałę o jakby nie uwzględnieniu tutaj wniosku Wojewody o wygaszeniu mandatu przy takim zastrzeżeniu powtórzę jeszcze raz podstaw do takiej uchwały jakby prawnych nie było w obecnej sytuacji wydaje mi się, że przede wszystkim Państwo musicie wypracować stanowisko, jakie chcielibyście tutaj zająć czy jesteśmy za, … trzeba powiedzieć w wprost za podjęciem uchwały o wygaszeniu mandatu Pana Pawła, jeżeli Państwo uznaliście, że takie przesłanki występują natomiast, jeżeli uznajecie Państwo, że te przesłanki nie zostały ziszczone w mojej ocenie nie ma żadnych podstaw, aby podejmować uchwały o nie podejmowaniu uchwały o wygaszeniu mandatu tak jak to zrobiliśmy poprzednio robiliśmy to tylko wyłącznie na wyraźne żądanie Wojewody, ale przypominam Państwu, że w ostatniej korespondencji od Pana Wojewody ten, że nie powoływał się w ogóle na ta uchwałę, którą uważam, że była bez podstawnie podjęta, ale powołał się na to pismo, które pierwotnie było zakwestionowane. Pismo w którym została wyjaśniona sytuacja  Pani Agnieszki w związku z tym wyjścia są dwa albo podejmujemy uchwałę o przygotowaniu projektu o wygaszeniu mandatu albo wydaje mi się, że odpowiednią formą jest zwykłe poinformowania tutaj akurat w tym wypadku przez Panią Przewodniczącą jako Przewodniczącą Rady, że nie zostało wypracowane stanowisko zmierzające do podjęcia takiej uchwały, że nie został złożony również projekt takiej uchwały… chyba Państwo macie świadomość… ja sobie też zdaję, że tutaj nie wszyscy Państwo musicie się z tym zgadzać ale ku temu też służy taka taką instytucja, inicjatywa uchwałodawcza i tutaj, jeżeli część np. radnych byłaby za podjęciem takiej uchwały to nic nie staje na przeszkodzie, czy nie stoi na przeszkodzie żeby taki projekt uchwały złożyć. Jeżeli natomiast większość tutaj radnych Państwo tutaj podejmujecie decyzję, że przesłanek do wygaszenia mandatu nie ma wydaje się, że tutaj wystarczające będzie pismo z takim wyjaśnieniem, że ta sytuacja została omówiona na komisjach na sesji rady i że nie została podjęta taka uchwała, jakby wydaje mi się, że to stanowisko broni się, że to, które prezentuje broni się dla tego, że to nie zamyka i absolutnie o niczym nie przesądza drogi dla Wojewody, który jeżeli uzna, że i tak te przesłanki są wydaje wówczas rozstrzygnięcie zastępcze w przedmiocie wygaszenia mandatu, więc absolutnie nie podejmując uchwały nie tak naprawdę ewentualnie zawieszamy tylko w czasie pewnego rodzaju zdarzenia, jeżeli tak jak mówię Wojewoda i tak uzna, że te przesłanki wystąpiły”.
p. Marzena Salamon –  Wiceprzewodnicząca Rady - „W związku z tym co powiedział p. Mecenas ja proponuję przeprowadzenie takiego głosowania wstępnego kto byłby za”.
p. Andrzej Brzeziński – Radny - „Najpierw Pani pozwoli, chciałbym zabrać głos w tej sprawie… Nie sposób zgodzić się proszę Państwa z Panem Mecenasem z tym wywodem, ponieważ Pani Przewodnicząca odpisała do Pana Wojewody którego nie dotrzymała słowa. Ostatnie zdanie, które pisała Pani do Wojewody proszę uprzejmie proszę o przesunięcie terminu w sprawie zajęcia stanowiska do dnia planowanej sesji.  Proszę wybaczyć, jeśli takie coś piszę to powinno znaleźć się w porządku obrad nie musi być inicjatywa czterech radnych aczkolwiek może być, bo to jest pismo skierowane do całe rady. To powinno się formalnie znaleźć proszę Państwa w porządku obrad, bo Pani dała słowo honoru ja się czuję manipulowany oszukała przepraszam za słowo ostre oszukała Pani Radę i Wojewodę dzisiaj miała być sprawa rozpatrzona nie w wolnych wnioskach, formalnie na sesji, dlatego też proszę Państwa jestem ciekawy, co Pani Przewodnicząca odpisze gdzie wyraźnie w piśmie Wojewoda mówi prosi o poinformowanie o postępowaniu, jakie rada wypracowała decyzje w tej sprawie. Wolne wnioski to nie są proszę Państwa tylko w formie uchwał możemy to zrobić … proszę Państwa i na takie postępowanie i na taki sposób tu nie chodzi o Pana Pawła Żołę do każdego jednego powinien ten tryb być zastosowany. Rada ma prawo się wypowiedzieć na sesji w formie uchwały a nie decydować teraz, bo Pani już któryś raz przesuwa miało być 4 września miało być 14 września, tak, tak do 4 września mieliśmy podjąć uchwałę w tej sprawie. To jest jedno i na taki sposób proszę Państwa nie sposób się godzić ja bynajmniej nie zwykłem, dlatego też noszę się z zamiarem proszę Państwa powiadomienia Prokuratury, ponieważ uważam, że Pani Agnieszka Tasarz Przewodnicząca Rady Gminy wykorzystuje mandat i jak gdyby proszę Państwa nie daje możliwości rady do swobodnego wypowiedzenia się w tej sprawie i wykonywania swoich ustawowych obowiązków to jest uważam … uzasadnienie do tej wniosku do Prokuratury proszę Państwa uzasadnień i tematów jest bez liku a myślę, że takim kapitalnym uzasadnieniem jest pismo Wojewody, w którym naprawdę obnaża wszystko i powinno to Panią zawstydzać. Dziękuję bardzo”.
p. Agnieszka Tasarz – Przewodnicząca Rady – „ Tutaj w odpowiedzi jak przed chwilą Pan Mecenas mówił my nie mamy podstawy prawnej do uchwały i dlatego to nie zostało wprowadzone w porządek obrad, bo musiałoby to być uchwałą. Nie mamy podstawy do uchwały prawnej tym bardziej, że tak później Wojewoda napisał pismo i w cale nie powołuje się na uchwałę, bo jej nie ma podstawy Pan Mecenas się może na ten temat wypowiedzieć. Ja się na ten temat konsultowałam z Panem Mecenasem zaraz po tym jak otrzymaliśmy pismo”.
P. Andrzej Brzeziński –Radny -  odczytał zdanie p. Wojewody cyt.” z powyższego wnosi zależy, że to organ stanowiący Gminy Rewal zobowiązany jest w pierwszej kolejności do przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego”.
p. Agnieszka Tasarz – Przewodnicząca Rady –„Postępowanie wyjaśniające”.
p. Andrzej Brzeziński – Radny – „Ja w tej sprawie nie mam nic więcej do powiedzenia, rozumiem gratuluję sprytu ale jest  … poważnie nas tutaj wszystkich traktować”.
p. Agnieszka Tasarz – Przewodnicząca Rady – „Panie Andrzeju Pan strasznie się na mnie jakoś tak zafiksował”.
p. Andrzej Brzeziński – Radny- „A jak Pani na mnie to już tak nie powiem”.
p. Agnieszka Tasarz – Przewodnicząca Rady- „ Strasznie się Pan na mnie zafiksował, ale tu Pana Mecenasa porosimy …”.
p. Tomasz Podleśny – Radca Prawny- „ Proszę Państwa ja powiem tak … Państwo macie podstawę do podjęcia uchwały tylko, że w dotychczasowej korespondencji Pan Wojewoda nie pisał tego wprost napisał to w ostatnim zasadzie piśmie, w które dotyczyło wracam do poprzedniej sprawy dotyczyło Pani Agnieszki wzywającej do podjęcia uchwały i tu trzeba się z Panem Wojewodą zgodzić o wygaszeniu mandatu, bo do takiej uchwały jest podstawa prawna, ale Wojewoda nie może zmusić jakby Państwa do złożenia takiej uchwały do porządku obrad czy, czy nawet do głosowania w przedmiocie tej uchwały. Tak ustawodawca to skonfigurował, dlatego że jeżeli Państwo nie podejmiecie tej uchwały to Wojewoda i tak ma narzędzia prawne żeby taki mandat wygasić. Natomiast ja powtórzę jeszcze raz nie ma, to nie jest jak tutaj część radnych uważa, że Państwo, jako rada w każdej sprawie wypowiadacie się w formie uchwały. Bo tak nie jest Państwo się macie  prawo w formie uchwały wypowiedzieć tylko w tej sytuacji w której ustawodawca wyraźnie Państwu dał do tego legitymację w tedy kiedy przepis mówi, że Rada Gminy rozstrzyga Rada Gminy  podejmuje Rada wyraża stanowisko natomiast to nie jest tak, że przy całym szacunku dla Wojewody który wzywa Państwa proszę zająć stanowisko i nie ma podstaw do tego bo nie ma takiej normy prawnej na której z którego by wynikało. Ja uważam, że, mimo, że to forma kolegialna to, to stanowisko może być również wypracowane w formie dyskusji zapisanej do protokołu Pani Przewodnicząca, która ma ustawowe kompetencje do kierowania pracami rady może poinformować Wojewodę, że taka dyskusja była. Jeżeli chcemy podąć uchwałę to trzeba sobie jasno powiedzieć to jest uchwała o wygaszeniu mandatu nie ma innej możliwości, że uchwała o nie podjęciu, uchwała o zajęciu stanowiska takich aktów prawnych po prostu nie ma”.
P. Agnieszka Tasarz – Przewodnicząca Rady – „ I tu uważam, że to jest odpowiedź na zarzuty Pana Brzezińskiego i ja w tej sytuacji żadnych kroków prywatnie samodzielnie nie podejmowałam była rozmowa na komisjach o tej sprawie związku z tym, że nie ma uchwały nie mogła być wprowadzona w porządek obrad, ale w wolnych wnioskach nikt nam nie zabrania podjąć stanowisko i wysłać do Pana Wojewody pismo ze stanowiskiem czy my uważamy, że powinien być wygaszony mandat czy nie wtedy dopiero, jeżeli Pan Wojewoda zwróci się do nas pismem o podjęcie uchwały to będziemy podejmować uchwały, jeżeli nas tak jak Pan Mecenas mówi zobowiąże. Bo nie jest tak, że tak jak Pan ma jedno jedyne słuszne zdanie, że tak trzeba zabrać mandat. Ma prawo Pan Paweł Żoła tak samo jak i ja bronić. A Pan uważa, że powinniśmy od razu dowidzenia”.
P. Andrzej Brzeziński – Radny – „Ja tego nie powiedziałem tylko, że rada miał się tym zająć”.
p. Agnieszka Tasarz – Przewodnicząca Rady – „Tak Pan powiedział, i zajmuje się rada. Naprawdę tutaj Pan  Panie Andrzeju to jakieś brak mi słów”.
p. Andrzej Brzeziński – Radny – „Może i dobrze”.
p. Agnieszka Tasarz – Przewodnicząca Rady – „No strasznie się Pan na mnie za fiksował”.
p. Marzena Salamon- Wiceprzewodnicząca – „Ja myślę tak, że nie róbmy sobie wszyscy nawzajem przykrości i pociągnijmy tą sprawę do końca myślę, że to, co powiedział Pan Mecenas to jest słuszne zdanie oczywiście i każdy z nas może mieć zdanie inne widzę, że Pan Andrzej ma to zdanie inne nie wiem jak pozostali radni czy Pan Leszek również i reszta. W każdym razie skoro nikt nie złożył projektu uchwały o wygaszeniu mandatu uważam, że uzasadnione jest wystosowanie pisma do Wojewody o zajętym przez nas stanowisku i że to również jest nasze zdanie nie tylko w formie uchwały i wszystko można podejmować też w wolnych wnioskach podejmować dyskusję a kiedy była dyskusja na komisji to Pan Pana Andrzeju nie było także ja myślę, że trzeba było się w tedy wypowiedzieć tak wtedy jest czas na to wszystko tak, a Pan to jak zwykle wszystko robi na sesji żeby było tak fajnie zaprotokołowane, że Pan się wypowiedział. Ma Pan takie prawo oczywiście i ja osobiście uważam, że absorbowanie nas ciągle pewnymi takimi sytuacjami, które prowadzą do tego, że my ciągle zajmujemy się rzeczami, którymi nie powinniśmy się zajmować tylko pochodnymi jest nie sensowne myślę. Trzeba by było żebyśmy wszyscy zeszli trochę na ziemię, skończyli kampanie wyborczą albo niektórzy ją zaczynają i zajmijmy się naprawdę Gminą a nie sami sobą to by było najlepsze”.
p. Andrzej Brzeziński – Radny – „… Jak gdyby w odpowiedzi, z jedną z Panią Przewodniczącą się zgadam, co powiedziała na poprzedniej komisji, że mieszkańcy nie są głupcami tu jak gdyby w odpowiedzi Pani Salamon. Faktycznie nie są głupcami. Dziękuję”.
p. Robert Skraburski – Wójt Gminy –„ … Nie chciałbym, żeby za chwilę było coś takiego, że tak naprawdę wszystkiemu winny jest Pan Andrzej, że Wojewoda wygasił Pani Przewodniczącej mandat, że rozpatruje sprawę tego czy innego radnego czy postępowanie prowadzi w stosunku do Wójta, bo tak naprawdę to kochani to akurat trzeba też się walnąć w piersi ktoś zawinił ktoś nie dopełnił formalności i czy one są dużego czy małego kalibru to ten ktoś powinien się tłumaczyć a nie w tej chwili winę przerzucamy na jednego lub drugiego radnego. To jest po prostu trochę tak się robi żenujący spektakl nie będę ukrywał i to mi się też nie podoba. Nie byłem, co prawda na o komisji, więc trudno zabierać głos w tej sprawie. Jest oświadczenie Pan Wojewoda będzie badał jakby tą sprawę. Pani Przewodniczącej sprawę zbadał w ten a nie inny sposób i tyle nie chciałbym żeby teraz robić z tego w jakiś sposób, że ten jest winny lub ten jest winny, bo docieka prawdy. Tak jak Pan Paweł mówił powinniśmy być transparentni, jeżeli coś jest tutaj nie tak noto jednak jest coś nie tak, tak jak Paweł mówi, przepraszam, że tak powiem, jak mówił, że coś jest z czwartej ligi ja uważam, że tu jest właśnie poziom w tej chwili czwartej ligi. To jest kwestia wyjaśnienia pewnych kwestii nikt nie mówi, że ktoś jest winny i dzisiaj nikt nie kseruje wyroku… zarzucanie komuś, że ktoś robi kampanię wyborczą to uważam, że to jest nie na miejscu Pani Przewodnicząca”.
p. Marzena Salamon – Wiceprzewodnicząca – „Mam prawo do takiego odczucia i chciałam powiedzieć, że oczywiście to czy ktoś się winny czy nie jest winny to my i tak tutaj nie stwierdzimy każdy ma swoje sumienie i też spojrzy w głąb swojego serca i powie. A ja proszę Państwa czuje się naprawdę ciągle absorbowana rzeczami, po które tutaj nie przyszłam”.
p. Robert Skraburski – Wójt – „Ale z czyjej winy”. P. Marzena Salamon – Wiceprzewodnicząca – „Ja nie wiem z czyjej winy ja nie widzę tej winy powiem szczerze nie widzę tej winy mało tego śmiem twierdzić, że wszystkie inne rady poprzednie przed nami były krystalicznie czyste, bo świętych nie ma ja nie słyszałam o żadnych świętych wyświęconych przez trybunał papieski w naszej gminie tak. Czyli świętych nie ma. Co nieznaczny żeby”. p.  Rober Skraburski - Wójt Gminy- „Pani Przewodnicząca co Pani mówi proszę uszanować to miejsce…”. P. Marzena Salamon – Wiceprzewodnicząca – „… schodzi na złe tory po prostu ja bym nie chciał być świadkiem tego rodzaju dyskusji”.
p. Agnieszka Tasarz  - Przewodnicząca Rady –„ Proszę Państwa to takie szczegóły jak tutaj Pan Radny Andrzej jakby wytyka i tak dalej my możemy nie znać dokładnie tych procedur w moim przypadku skierowane było do Komisji Rewizyjnej ponieważ jestem przewodniczącą tutaj było spotkanie komisji wspólnych w sprawie Pana Pawła Żoły, a tak naprawdę to zostało przysłane zarządzenie zastępcze w mojej sprawie ja się będę odwoływać to już jest także sąd zdecyduje dlaczego tutaj już wyroki się Pan Andrzej feruje na tej sali. Powinniśmy rzeczywiście zastosować taką procedurę, że podjąć stanowisko tak jak na przykład w tej chwili moglibyśmy tak podjąć stanowisko czy podejmujemy, jakie stanowisko w sprawie czy uważamy, że trzeba wygasić mandat czy nie i skierować to stanowisko do Wojewody i niech on ta sprawą się zajmie nie klarujmy tu już wyroków na zapas. W moim przypadku przyszło zarządzenie ja mam prawo się odwołać zdecyduje o tym sąd. I na tym sprawa powinna się zakończyć z naszej strony. Otrzymam wyrok ładnie, jeżeli będzie tak, że mi zabiorą mandat to ja się ładnie pożegnam podziękuję a jeżeli nie to dalej będę pracować na rzecz gminy. Naprawdę przestańmy tak robić. Ja uważam, że w tej chwili po prostu powinniśmy przegłosować stanowisko rady czy ma być odebrany mandat Panu Żole w formie uchwały u nas czy stanowisko takie, że nie podejmujemy uchwały i niech Pan Wojewoda rozstrzygnie tak. Panie Mecenasie jak to …”. P. Tomasz Podleśny – Radca Prawny – „ Żeby było jednoznacznie to najprostsze by było zadać pytanie, kto z Pań Panów jest za podjęciem za przygotowanie projektu i podjęciem uchwały o wygaszeniu mandatu tak. To jest jakby jedno znaczne pytanie i jednoznaczna na to”. p. Robert Skraburski – Wójt Gminy – „Ale kiedy to zrobić?”. P. Tomasz Podleśny – Radca Prawny –„Ja powiem tak o ile się orientuję, to pismo w sprawie Pana Pawła wpłynęło dużo wcześniej to nie jest tak, że Pani Agnieszka jest jedyną osobą uprawnioną żeby tutaj złożyć projekt tylko nawet Panie Wójcie Pan mógł skorzystać z inicjatywy uchwało dawczej zgodnie ze Statutem i złożyć taki projekt nawet na dzisiejszą sesję”. P. Robert Skraburski – Wójt Gminy –„ Nie mówię tylko, po co teraz zadawać już to pytanie”. P. Agnieszka Tasarz – Przewodnicząca Rady  - „Dlatego, że odpowiedź musimy w dniu dzisiejszym odpowiedź do Pana Wojewody”.
p. Tomasz Podleśny – Radca Prawny – „ Równie dobrze możemy nie zrobić nic Wojewoda wtedy, więc jakie ma czynności, jakie środki prawne”. P. Agnieszka Tasarz – Przewodnicząca Rady – „Ale była dyskusja na komisjach i stanowisko jakby wstępnie, właśnie z prośbą przegłosujmy kto”.
p. Andrzej Brzeziński – Radny – „Jeszcze jakby Pani Przewodnicząca był uprzejma, bo Pani mówi, że na komisji buła dyskusja tak”. p. Agnieszka Tasarz – Przewodnicząca Rady – „Tak”. . Andrzej Brzeziński – Radny – „ Jeśli pamiętam Pan Mielcarek prowadził spotkanie i zamknął to spotkanie komisji to kiedy ta dyskusja była”. P. Agnieszka Tasarz – Przewodnicząca Rady – „Nie był jeszcze wolne wnioski Pan Mielcarek …”. p. Andrzej Brzeziński – Radny – „Ja dziękuję bardzo”. p. Jacek Domański – Radny – „… usłyszał Pan dokładnie jak Pan Woźniak wstał i powiedział, że … (naganie 03:30:42 hałas na sali kilka osób mówiących na raz) ale byliście i razem wyszliście ale razem wyszliście Panowie. P. Andrzej Brzeziński – Radny – „Dziękuję bardzo do widzenia”. P. Jacek Domański – „Ale sesja jeszcze nie zakończona”.
O godz. 15:31 p. Andrzej Brzeziński opuszcza salę obrad od tej chwili w obradach uczestniczy 12 radnych.
p. Agnieszka Tasarz – Przewodnicząca Rady – „Proszę Państwa naprawdę, żeby to się tak odbyło kulturalnie chciałbym odpisać Panu Wojewodzie tak, jakie stanowisko. Kto z nas radnych jest za wprowadzeniem uchwały za wygaszeniem mandatu? Proszę Państwa Państwo Radni, kto jest za wprowadzeniem uchwały o wygaszeniu mandatu? Kto nie jest za wygaszeniem mandatu Pana Radnego po zapoznaniu się z jego oświadczeniem dokumentami? Za nie wygaszeniem, żeby nie wygaszać w formie uchwały, kto jest za nie podejmowaniem uchwały? Ja jestem za niepodejmowaniem uchwały. Za niepodejmowaniem uchwały. Sześciu nas radnych jest za niepodejmowaniem. Kto jest za podjęciem takiej uchwały, czy Państwo reszta wstrzymaliście się od głosu? Tak. P. Leszek Kosik – Radny –„ Nie ja nie głosowałem”. p. Agnieszka Tasarz – Przewodnicząc Rady – „ … bo to jest taka nie formalna”. P. Leszek Kosik – Radny - „Dlatego ja mówię, że nie głosowałem, bo nie wiem, dlaczego tu zostałem przez panią Przewodnicząca wyróżniony. Bo takie samo pytanie skierowałbym do każdego innego tutaj obecnego radnego. Jak Pani użyła w stosunku do mnie nie wiem, co to za wyróżnienie”. P. Marzena Salamon- Wiceprzewodnicząca – „Bo Pan jest na mojej osi”. P. Leszek Kosik – radny – „Czuję się zaszczycony”. P. Agnieszka Tasarz – Przewodnicząca Rady – „Proszę Państwa z wyciągu z tego posiedzenia wyślę pismo do Pana Wojewody o tym, że Rada Gminy nie podjęła uchwały o wygaszeniu mandatu zapoznam z tym pismem mailem wyślę do wszystkich radnych tak. Dziękuję bardzo”.
Przemysław Łonyszyn- „Zostałem zobowiązany przez Sekretarza Generalnego Europejskiego Stowarzyszenia Stolic Sportowych ACES pana Hugo Alonso do poinformowania Państwa, że gmina Rewal otrzymała zaszczyty tytuł Europejskiej Społeczności Sportowej 2016. Ceremonia wręczenia odbędzie się w przyszłym miesiącu w Brukseli podczas nadzwyczajnej sesji Parlamentu Europejskiego. Uczestniczyć w niej będą wszyscy laureaci w każdej z czterech nagradzanych kategorii. Gratulacje należą się z tego tytułu Panu Wójtowi oraz pracownikom CIPR-u, którzy prezentowali nasze obiekty podczas sierpniowej wizyty międzynarodowej delegacji. Jest to niewątpliwie duży prestiż i wielki sukces. To od Państwa tu zgromadzonych będzie już zależało, jak go wykorzystamy”.
p. Marzena Salamon – Wiceprzewodnicząca Rady – zapytała o negocjacje i kwotę. P. Wójt – udzielił odpowiedzi, że to wszystko zależy od negocjacji.
p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk – zapytał o bramę i bezpieczeństwo. P. Wójt – udzielił, że temat jest zlecony, ale mieszkańcy chcą bramę otwieraną na piloty.
p. Paweł Żoła – Wiceprzewodniczący Rady –„Ja Szanowni Państwo myślę, że na zakończenie powtórzę kilka tematów, które mówiłem na komisji, ale nie wszyscy byliście Państwo obecni a wydaje mi się, że skoro zostałem wywołany do tablicy to niestety jestem zmuszony absorbować Państwa swoją wypowiedzią. Po pierwsze Szanowni Państwo zgodnie ze swoim oświadczenie, które Państwo otrzymaliście na skrzynki mailowe jeszcze raz powtórzę w żadnym momencie nie czuje się, że naruszyłem zakazy, które w piśmie Wojewoda do nas Dyrektor Nadzoru i Kontroli przysłał. Powiem więcej w mojej ocenie wykonałem wszystko, co można było zrobić żeby w taką kolizje nie wchodzić. I to jest jak gdyby jedna historia. Druga historia usłyszymy patrząc na sytuację i Pani Przewodniczącej i tutaj w tej chwili moją czy też jakiś tam Kurier Szczeciński i Kolej Wąskotorowa instytucja uprzejmie donoszę bardzo dobrze rozwija się w naszej Gminie i nie trzeba być tu Szerlokiem Holmsem żeby nie wiedzieć nie domyślać się kto jest autorem tych pism. Ja powiem więcej ja znam tych autorów tak, bo zostałem zaznajomiony z tymi pismami. Będzie czas i na pewno Państwu powiem natomiast, do czego zmierzam znam drugie stowarzyszenie, bo jestem po spotkaniu. Stowarzyszenie, które jakby związku z tym, że jest lekko oburzone, że niektórzy tylko radni są poddawani lustracji chce napisać do Wojewody takie pisma żeby ta lustracja była szersza. Oczywiście ja im to odradzam, odradzam bo do kont zmierzamy Szanowni Państwo  do tego, że Pan Wojewoda będzie musiał sobie powołać etat specjalny dla Gminy Rewal i wszyscy podatnicy tego poniesiemy konsekwencje. Nie to jest powiem szczerze te najgorsze demony poprzedniej epoki wracają mówię tutaj o donosach … ja powiem więcej na tej sali wszyscy z nas mogli by otrzymać takie same zarzuty. Takie same zarzuty, bo każdy radny wykupujący bilet parkowy parkowania używając przyjeżdżając na spotkanie samochodem, który wykorzystuje do działalności gospodarczej wykupuje bilet wstępu taki sam, jaki ja wykupiłem bilet wstępu dla swojej grupy na stadionie. Co do kwestii merytorycznej oczywiście Szanowni Państwo taką decyzję podjęliście dzisiaj, ale gdyby Wojewoda postąpiłby w taki sam sposób jak postąpił w sprawie tutaj Pani Przewodniczącej musi się liczyć ja o tym napiszę, napisze i przytoczę te stany faktyczne z tym, że ja wykorzystam do końca drogę nawet drogę sądową. Wojewoda będzie musiał w drodze sądowej udowodnić mi, że ja taki zakaz złamałem tak, że w ten sposób, bo na dzień dzisiejszy w Polsce istnieje domniemanie niewinności, ale jeszcze raz powtarzam w mojej ocenia wykonałem wszystko, co w mojej mocy by do takiej kolizji nie doszło nie mówię już tym, że swoją działalnością nie wiem zaszkodziłem komukolwiek, jakiemukolwiek mieszkańcowi Gminy bądź też samej Gminie tak w ogóle to jest nie ta tematyka i tyle merytorycznie wydaje mi się, że to opisałem w swoim oświadczeniu. To tyle dziękuję serdecznie”.
p. Marzena Salamon – Wiceprzewodnicząca – poprosiła o zrobienie ścieżki na cmentarzu w Pobierowie.

Ad. 23  Zakończenie obada
O godz. 15:43 zakończono, obrady XVIII Sesji Rady Gminy.
Protokółowała                                                                       Przewodnicząca Rady
 Izabela Fiedukowicz - Pabin                     Agnieszka Tasarz

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Protokół z XVIII sesji Rady Gminy.pdf (PDF, 420.10Kb) 2015-11-12 15:22:28 408
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Izabela Fiedukowicz - Pabin

Data wytworzenia:
12 lis 2015

Osoba dodająca informacje

Tomasz Kapela

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Tomasz Kapela

Data aktualizacji:
12 lis 2015, godz. 15:25