Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół XX

P R O T O K Ó Ł   Nr XX / 12

 

XX sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 27 marca 2012 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

                                                                                   

Sesję rozpoczęto w dniu 27 marca 2012r. o godz. 10:10. Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska.

 

Przewodnicząca Rady na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 12 radnych. Nieobecni radni:  p. Karol Ciszek, odwołany ze stanowiska radnego wyrokiem sądu z dnia 15 marca 2012r, p. Marcin Smoczyk, p. Ryszard Gutowski - usprawiedliwieni. Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób –
co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła quorum i przywitała zaproszonych gości.

 

Głos przekazała p. Konstantemu Tomaszowi Oświęcimskiemu, który poinformował o działaniach mających na celu uzyskanie dofinansowania do zakupu samochodu strażackiego dla Straży Pożarnej w Pobierowie o wartości ok. 600 000zł.

 

Przewodnicząca Rady odczytała porządek obrad wycofując pkt. 7. Informując, że projekt uchwały zostaje przełożony na kolejną sesję.

 

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

XX SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 27.03.2012 roku

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
  2. Przedstawienie porządku obrad
  3. Przyjęcie protokołów z  XVIII  i XIX sesji Rady Gminy
  4. Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji Rady Gminy
  5. Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów
  6. Projekt uchwały w sprawie:  zmian w uchwale  w sprawie przyjęcia statutu jednostki organizacyjnej pn. „Centrum Informacji Promocji Rekreacji Gminy Rewal
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  7. Projekt uchwały w sprawie ograniczenia czasu funkcjonowania instalacji i korzystania
    z urządzeń, z których emitowany hałas może negatywnie oddziaływać na środowisko
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  8. Projekt uchwały w sprawie: uchwalenia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Rewal w 2012 roku”
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały

 

 

  1. Projekt uchwały w sprawie:przyjęcia Polityki ochrony i rozwoju terenów zieleni gminy Rewal
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  2. Projekt uchwały w sprawie:rozszerzenia cmentarza komunalnego w Niechorzu
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  3. Projekt uchwały w sprawie:obciążenia nieruchomości
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  4. Projekt uchwały w sprawie: uchwalenia planu obrazującego harmonogram zadań podejmowanych przez Wodociągi Rewal Sp. z o. o. w celu określenia ilości wód opadowych i roztopowych odprowadzanych do kanalizacji deszczowej i ogólnospławnej
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  5. Projekt uchwały w sprawie:wydzierżawienia gruntów w Rewalu
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  6. Projekt uchwały w sprawie:dzierżawy działki 451 obr. Niechorze
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  7. Projekt uchwały w sprawie:wydzierżawienia gruntów w Pobierowie
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  8. Projekt uchwały w sprawie:przedłużenia umów dzierżawy
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  9. Projekt uchwały w sprawie:sprzedaży nieruchomości
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  10. Projekt uchwały w sprawie:nadania nazwy ulicy
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  11. Projekt uchwały w sprawie:sprzedaży działki na cele sakralne
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  12. Projekt uchwały w sprawie:wprowadzenia zmian w budżecie gminy Rewal na 2012 rok
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  13. Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania
  14. Wolne wnioski i zapytania
  15. Zakończenie obrad

 

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie porządek obrad. Za przyjęciem zmienionego porządku obrad głosowało 12 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 3. Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przyjęcie protokołu z XVIII sesji bez odczytania.

Za przyjęciem protokołu głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przyjęcie protokołu z XIX nadzwyczajnej sesji bez odczytania.

Za przyjęciem protokołu głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

 

 

Ad. 4. Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji Rady Gminy

 

Sprawozdanie dotyczy okresu od 3 lutego – 27 marca 2012r.

Ogłosiliśmy kilka przetargów m.in. takich, o których dyskutowaliśmy na posiedzeniu komisji, czyli na duże pawilony handlowe, 3, 9 i 10-letnie dzierżawy na małe punkty handlowe, na stoiska handlowe czyli sezonowe, prowadzenie toalet. To wszystko są tematy ogłoszone na stronie internetowej, gdzie można się z tym wszystkim zapoznać.

Rozpoczęliśmy też rokowania na trzy nieruchomości, sprzedaż z koncepcją zagospodarowania na kolejne dwie działki i na 19 maja jest kompleksowy przetarg na nieruchomości w Gminie Rewal.

W tym sprawozdaniu są też odpowiedzi na niektóre pytania zadawane na ostatniej sesji.

Inwestycje drogowe – dzisiaj przekazujemy firmie Strabag plac budowy - kwartał Pobierowo. Firma poprzednia pana Kokolusa się wycofała, następna na liście była firma Strabag. Rozpoczyna się inwestycja. Z tego co wiem, p. Iwona miała być zaproszona na przekazanie inwestycji. Będzie na bieżąca informowana na temat zakresu robót do sezonu, na temat ruchu i porządku w tym kwartale.

Proszę o dzielenie się informacjami z mieszkańcami. Lada dzień ruszy łącznik Ciechanowska – Grunwaldzka. Przetarg został zakończony. Wykonawca jest wybrany.

Jeśli chodzi o ul. Łokietka, praktycznie 24h/dobę trwa przebudowa tej ulicy. Problemów nie brakuje
i są ciągle nowe się pojawiają. Po zdjęciu wierzchniej warstwy pokazały się wszystkie połączenia z innej epoki. Część tych mediów musimy bardzo szybko przekładać. Mam nadzieję, że uda nam się też dogadać z właścicielem nieruchomości na temat wykupienia jego działki na kolektor. Na dzień dzisiejszy jesteśmy w trakcie negocjacji. My proponujemy 60zł/m, a właściciel proponuje 110zł/m. Jest to jeszcze mała rozbieżność.

Ul. Wspólna w Pobierowie zbliża się do końca, ul. Sportowa - w trakcie realizacji.

Nadmorska Kolej Wąskotorowa – inwestycja idzie pełną parą. Była spowolniona z dwóch powodów: z powodu zimy oraz z powodu zmiany jednego z podwykonawców. Tydzień temu zakończyliśmy negocjacje. Mam nadzieję, że wszystko będzie szło prawidłowo.

Mamy już w tej chwili dwa parowozy. Jeden dzierżawimy od Muzeum Warszawskiego, a drugi – była okazja zapoznać się we wczorajszych mediach, czy w Internecie – mamy ją już na własność.

Więcej na ten temat może powiedzieć p. Hania Nowak.

Oddaliśmy jeden z parowozów w zamian za parowóz PX-40. Parowozów mamy jeszcze 5.

Drugi z parowozów jest w tej chwili własnością Gminy Rewal.

Dzisiaj o godz. 11:00 zostanie rozstrzygnięty przetarg na remont taboru kolejowego. Jest to już ostatni element z tej całej inwestycji.

Ścieżki rowerowe – Niechorze–Pogorzelica – prace trwają, wymieniamy podbudowy.

Po styczniowym sztormie, gdzie był wysoki stan wody musimy w tej chwili podnosić podbudowy,
co także spowolniło zakończenie tej inwestycji.

Pogorzelica-Mrzeżyno - stary wykonawca został wyrzucony z budowy. W tej jest rozstrzygnięty już nowy przetarg. Wygrała firma lokalna z Kamienia Pomorskiego. Tak więc inwestycja za chwilę ponownie ruszy i połączy nasze miejscowości.

Pobierowo-Pustkowo – czekamy już na pozwolenie. Rewal-Niechorze – projekt jest zlecony
- w trakcie realizacji.

Trzęsacz-Rewal – zorganizowaliśmy przetarg/konkurs na projektanta – umowa jest już podpisana.

Czekamy ciągle na rozstrzygnięcie konkursu Lider Ekologii Zachodniopomorskiej – myślę, że będzie można pozyskać część pieniędzy.

Place zabaw - ogłaszamy za chwilę dwa przetargi: na Pogorzelicę i na Pustkowo. Złożyliśmy wniosek na plac zabaw w Niechorzu.

Rozstrzygnęliśmy przetarg na remonty cząstkowe. Wygrała Firma Usługowo-Handlowa SMAD-KOP Dariusz Szczygieł, która będzie remontowała wszystkie drogi polne i bitumiczne.

A Gryfickie Przedsiębiorstwo Drogowe Spółka z o.o. p. Waldemara Lady wygrała przetarg na remont chodników. Wszystko odbyło się w majestacie prawa. Wszyscy byliśmy zdziwieni, ale jest to całkowicie inny podmiot gospodarczy. To już nie jest Gostyńskie Przedsiębiorstwo, tylko Gryfickie Przedsiębiorstwo. Sami się boimy tego wyboru, ale sprawdzaliśmy od strony prawnej, nie było podstaw do unieważnienia oferty. Firma przyjechała i już podpisaliśmy umowę.

Jeśli chodzi o dach w szkole – 30 marca będzie otwarcie przetargu na remont dachu szkoły.

Obsługa prawna – został ogłoszony przetarg.

Odkomarzanie i deratyzacja – został ogłoszony przetarg.

Centrum Rewala – w tej chwili trwa elewacja. Po wstawieniu drzwi do toalety rozpoczniemy biały montaż. Dzisiaj rano dowiedziałem się, że lada dzień rozpocznie się spawanie Małego Wieloryba. Wycinany jest w tej chwili materiał podnóży. Kończymy podnoszenie burt na fontannie. Jest to wszystko szlifowane. W najbliższym czasie zostaną założone śmietniki. Będzie to już ostatni etap takiego czyszczenia do weekendu majowego. Jest jeszcze problem z drzewami. Nie będziemy na razie sadzić, żeby był łatwy dostęp do wielorybów.

Wystąpiliśmy o kąpieliska i „Błękitne Flagi” już na wszystkie nasze plaże. Wróciła z powrotem umowa dzierżawy.

Rozpoczęliśmy przygotowania do sezonu. Wczoraj wręczyłem pełnomocnictwo p. Sekretarz do rozliczania punkt po punkcie.

Po przeglądzie zejść plażowych, najtrudniejsza sytuacja jest na ul. Granicznej. Jest tam bardzo podobna sytuacja jak przy Ośrodku Zdrowia w Rewalu.

Pozostałe zejścia są albo w trakcie remontu, albo wkrótce będą remontowane i przygotowywane do sezonu letniego.

Zakończyliśmy kurs na kartę pływacką. W tym roku kolejnych 27 uczniów dostało kartę pływacką. Kilkoro uczniów zgłosiło się na kurs młodego ratownika.

Odbył się turniej wiedzy przeciwpożarowej – jest to tradycja która wróciła do nas po kilkudziesięciu latach. W ostatni weekend zakończyliśmy „Rewaligę”. Emocji chyba nie brakowało. Mamy pierwszych mistrzów w piłce nożnej i halowej. Mamy też laureatów z olimpiad – 3 lata temu mieliśmy jednego laureata, teraz mamy aż dwóch laureatów.

Nasze szkoły po testach szóstoklasistów jesteśmy ciągle w czołówce. Jeśli chodzi o rejon zachodniopomorski jesteśmy w ostatnich latach pierwsi, drudzy lub trzeci. Jeśli chodzi o rejony poznańskie, lubuskie i szczecińskie, jesteśmy w pierwszej dziesiątce. Świadczy to o wysokim poziomie kształcenia naszych dzieci.

Park miniatur przy latarni morskiej – w trakcie inwestycji.

Park Militarny - czekamy na podpisanie umowy. Wszystkie uwagi zostały przesłane. Czekamy na odesłanie umowy podpisanej.

Park Wieloryba – czekamy na uchwałę.

 

 

Ad. 5. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

 

P. Leszek Kosik – odnośnie pytań niektórych radnych - 304/3 opinia Rady Sołeckiej była negatywna – nie wyraziliśmy zgody na sprzedaż tej nieruchomości. Będzie bardzo utrudniona komunikacja na
ul. Sztormowej. Żeby nie dochodziło tam do nieszczęść z tego tytułu. Poza tym będzie ograniczony widok na samym wjeździe. Proszę jeszcze raz zgodnie z wolą lokalnej społeczności o wycofanie tej działki z przetargu.

 

P. Karolina Spuła – Siegień – mam pytanie w związku z licznymi zapytaniami zgłaszanymi przez mieszkańców, chciałabym prosić o wyjaśnienie kilku kwestii dotyczących prowadzenia działalności przez p. Dorotę Jancz. Jest to podmiot Karczma Rybacka w Niechorzu. P. Jancz prowadzi działalność na swojej nieruchomości, ale też dzierżawi od gminy kawałek posesji z przeznaczeniem na ogródek letni. Chciałabym prosić o wyjaśnienie, na jakich zasadach jest prowadzona ta działalność i na jakich zasadach została przeprowadzona zabudowa tego ogródka letniego przy w/w obiekcie. W związku
z tym jakie wpływy z tytułu dzierżawy zostały odprowadzone do budżetu gminy w latach 2010 i 2011?

Jakie opłaty zostały dokonane za postawione na tym gruncie, potykaczy, donic, reklam i wszystkiego co jest związane z prowadzoną działalnością. W trakcie przebudowy, wejście było na ul. Parkową. Zostało zamurowane. W tym momencie wejście do lokalu jest od strony gminnej działki. Czy jest tam jakaś służebność przejścia bądź przejazdu, czy może ci państwo samowolnie z tego korzystają?

 

P. wójt – sprawdzę te wszystkie sprawy.

Działka przetargowa musi iść oficjalna uchwała. Jeszcze raz przejrzymy te wszystkie uwagi zgłoszone przez p. Sołtysa. Nie jest tak, że nie zostawiliśmy miejsca na punkt informacji turystycznej. On jest, tylko nie przy tej ulicy, tylko przy drugiej z pozwoleniem na budowę. Drugiego punktu informacji turystycznej nie będzie, bo pomiędzy punktami jest odległość tylko 86m (długość boiska).

Co do wyjazdu – trudno to dzisiaj rozstrzygać dzisiaj. Jest to na pewno argument, że dochodziło do wypadków.

Jeśli chodzi o p. Dorota Jancz – w ostatnim roku nie było umowy dzierżawy. P. Dorota Jancz nie zajmowała gminnego terenu. Państwo Jancz odkupili tą nieruchomość od kogoś – ale nie od gminy. My wystawiliśmy im tylko decyzję za zajęcie pasa z przeznaczeniem na postawienie potykacza.
Ta sprawa ciągnęła się aż od marca do września. Sprawę wygraliśmy w sądzie.  Jeśli chodzi o zajęcie terenu gminnego, wysyłaliśmy tam kilkakrotnie pracowników.

Powodem tych pytań mogą być stosunki sąsiedzkie.

Co do finansów w roku 2010 przygotujemy odpowiedź.

Za 2011r. będzie to tylko kwota dzierżawy, wygraliśmy też sprawę jeśli chodzi o potykacz reklamowy.

 

P. Jarosław Zelwak – sprawa dot. punktu krwiodawstwa – proszę o przygotowanie projektu uchwały, w tej sprawie, aby zatrzymać punkt krwiodawstwa w Gryficach.

 

P. Piotr Lęcznar są wydawane zezwolenia na reklamy w naszej gminie, ale niektóre reklamy są
o dużych gabarytach. Stwarzają one zagrożenie, ponieważ wiatr może je przewrócić. Czy reklamy są odbierane? Czy tylko wydawane są zezwolenia?

 

P. Jacek Jędrzejko – kiedy będą ponownie wyłożone plany zagospodarowania przestrzennego Pobierowo-Południe, Pobierowo-Północ – jeśli miały by być wykładane w trakcie sezonu letniego, to mam taką sugestię, żeby wolałbym przełożyć wyłożenie tych planów na wrzesień, chyba, że będą wyłożone w maju.

 

P. Andrzej Brzeziński – kilkakrotnie pytałem p. wójta o odnośnie programu dotyczącego przystani rybackiej. Zapytam teraz inaczej. Kiedy p. wójt planuje zrealizowanie tego programu?

 

Odpowiedź na pytanie p. Jacka Jędrzejko:

P. Mirosław Hussakowski – Kierownik Referatu Planowanie Przestrzennego, Urbanistyki i Ochrony Środowiska – oczekujemy na dokumenty od planistów dot. przeróbki części planu Pobierowo – Północ, szczególnie w rejonie jednostki wojskowej po ostatnich uzgodnieniach udało nam się poszerzyć strefę turystyczną o działkę przyległą do morza. Potrzebne są nowe rysunki, żebyśmy mogli wysłać do Urzędu Morskiego do uzgodnień. Po otrzymaniu nowych uzgodnień, które wymaga Urząd Morski w piśmie – otrzymałem kilka tygodni temu. Będziemy mieli komplet dokumentów. Dotyczy do planu Pobierowo – Północ. Pobierowo – Południe – w tej chwili jest przygotowany do wyłożenia. Brakuje części materiału. Przypuszczam, że termin majowy mógłby być realny. Wypadało by podjąć decyzję, czy w maju, czy po sezonie. Miesiące letnie nie są właściwe do wykładania planów zagospodarowania. Tym bardziej, że dotyczą społeczności od strony przepisów budowlanych. Przy natłoku obowiązków letnich dokładanie jeszcze jednego dokumentu do przejrzenia moim zdaniem nie wydaje się najwłaściwsze.

 

P. wójt, jeśli chodzi o przystań rybacką, na rok 2012 p. Sekretarz przybliży precyzyjne terminy jakie daliśmy w Zarządzeniu. W tym roku rozpoczęliśmy pierwsze konsultacje z rybakami. Za chwilę będą drugie konsultacje. Zostanie zaproszone stowarzyszenie. Po kolei te wszystkie rzeczy będą się odbywały. W tej chwili czekamy na kontrolę z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych dot. szkód, jakie poczynił sztorm. Przygotowaliśmy się z firmą architektoniczną do tego żeby przygotować zabezpieczenie i zagospodarowanie całego terenu od wjazdu na plażę po zabezpieczenie jednostek w przystani rybackiej. Nie przewidzieliśmy na to środków w budżecie, dlatego własnymi siłami podpierając się pracownikami próbujemy opanować sytuację. Duża pomoc w tej dziedzinie jest po stronie p. Posła, który zmobilizował po zdarzeniach styczniowych Urząd morski i ministerstwo. Staramy się o 1 800 000zł. Trzebiatów dostał 20 000zł. Jest o co walczyć. Zniszczenia były olbrzymie. W tej chwili morze oddaje nam troszeczkę plaży.

Jeśli chodzi o temat zgłaszany przez p. sołtysa Śliwina – problem zgłaszał już to na wspólnym spotkaniu z sołtysami. Jest to bardzo dobre miejsce i czas ku temu aby powalczyć o instytucję umożliwiającą oddawanie krwi na rzecz życia innych ludzi. Na sesji majowej taki projekt uchwały na pewno przedstawimy i do wiadomości Biura Poselskiego z prośbą o interwencję.

Odnoście przekazania kwoty 100 000zł dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Pobierowie – dotychczasowy wóz strażacki był zakupiony w 1996r. – dopuszczalny okres eksploatacji wynosi 10 lat, więc jest już 6 lat po terminie. Nasi strażacy dbają o bieżące przeglądy i remonty, ale czas jego dobiega końca. Zostanie on sprzedany do innych, sąsiednich jednostek. Musieliśmy podjąć decyzję
o zakupie nowego samochodu również ze względu na to, żeby nie wypaść z Krajowego Systemu Ratowniczego. Aby istnieć w tym systemie i pozyskiwać z niego dofinansowania, musimy spełniać minimalne kryteria. Dopiero w tym roku będziemy spełniać te kryteria jeśli chodzi o jednostki i mając pełnowartościową jednostkę będziemy mogli korzystać z Krajowego Systemu. Jest to pierwsze 100 000zł jakie pozyskaliśmy. Rozpoczęcie pozyskiwania tych pieniędzy rozpoczęte zostało w miesiącach październik-listopad 2011 – przy ustalaniu budżetu. Wielkie starania naszego posła doprowadzają do sukcesu.

Złożyliśmy wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, gdzie mamy przyrzeczone kolejne pieniądze. Także z kilku źródeł te pieniądze powoli spływają, czy to na konto Urzędu Gminy, czy na konto Straży Pożarnej.

 

 

 

Salę opuściła radna p. Karolina Spuła – Siegień.

 

 

Ad. 5. Projekt uchwały w sprawie:  zmian w uchwale  w sprawie przyjęcia statutu jednostki organizacyjnej pn. „Centrum Informacji Promocji Rekreacji Gminy Rewal”.

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały  pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radna nie brała udziału
w głosowaniu. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie: uchwalenia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Rewal w 2012 roku”

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radna nie brała udziału
w głosowaniu. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

  1. Projekt uchwały został przełożony na następną sesję.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie:przyjęcia Polityki ochrony i rozwoju terenów zieleni gminy Rewal

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radna nie brała udziału
w głosowaniu. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie:rozszerzenia cmentarza komunalnego w Niechorzu

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radna nie brała udziału
w głosowaniu. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

 

  1. Projekt uchwały w sprawie:obciążenia nieruchomości

 

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały i poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie (przy 1 głosie pozytywnym i dwóch wstrzymujących się).

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie
(przy 2 głosach pozytywnych i dwóch głosach wstrzymujących się).

 

Na salę konferencyjną weszła radna p. Karolina Spuła – Siegień.

 

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały i poddała go głosowaniu.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

 

  1. Projekt uchwały w sprawie: uchwalenia planu obrazującego harmonogram zadań podejmowanych przez Wodociągi Rewal Sp. z o. o. w celu określenia ilości wód opadowych i roztopowych odprowadzanych do kanalizacji deszczowej i ogólnospławnej

 

Radny p. Andrzej Brzeziński – czy uzasadnienie do tej uchwały zostaje nie zmienione?

 

P. Sylwia Brzęczkowska – Prezes Spółki Wodociągi Rewal – „To brzmienie zostało wprowadzone jako autopoprawka, w związku z czym ja nie zmieniałam uzasadnienia do tej uchwały. Ale z uzasadnienia wynika, że chcemy przygotować się do tego, aby zebrać powierzchnię zlewni, aby wprowadzić plan do uporządkowania gospodarki kanalizacji deszczowej na terenie gminy Rewal.

Oczywiście w uzasadnieniu końcowym etapem będzie wprowadzenie taryfy za wody opadowe, nie mniej jednak na posiedzeniu komisji ustaliliśmy, że sposób finansowania określimy dopiero kiedy będziemy mieć jednoznaczne wskazane, jaki jest rozmiar prac, jaki jest szacowany koszt, jaka jest powierzchnia zlewni. Wtedy łącznie z samorządem podejmiemy decyzję odnośnie finansowania.”

 

P. A. Brzeziński – „Pytanie do pani Mecenas, czy odnośnie tego co powiedziała p. Prezes, potrzebna jest nam z tego tytułu uchwała?”

 

P. Aleksandra Ciszek – „Trudno odpowiedzieć mi w tej chwili na to pytanie. Wydaje mi się, że nie trzeba uchwały takiej podejmować. Natomiast jeżeli jest taka uchwała, nic nie stoi na przeszkodzie, aby taką uchwałę podjąć.”

 

P. A. Brzeziński – „proszę zauważyć, że my dzisiaj przyjęliśmy program odnośnie zieleni, zwierząt, gdzie mamy komplementarną uchwałę z programem. A my w tym wypadku głosujemy, że dopiero w tej uchwale głosujemy, że dopiero stworzymy program?

Dziwne, prawda?”

 

Wiceprzewodniczący Rady – p. Bogusław Woźniak – przyjęcie takiej uchwały będzie stwarzało okazję, żeby zapytać p. Prezes, co w tej sprawie zostało zrobione przy omawianiu uchwały dot. taryfy za wodę i odprowadzanie ścieków. Jeżeli tutaj nie będzie konkretnego wykonania, a będziemy domagać się przedstawienia konkretnych dokumentów przez Spółkę, jeżeli nie będą prowadzone prace, mamy prawo domagania się nieprzyjęcia taryf od strony prawnej. Bo naszym zadaniem będzie wykazanie błędów prawnych Spółki, dotyczących wprowadzenia taryf. Jeżeli Spółka nie będzie tego wykonywała, to będzie podstawą
do tego, żebyśmy nie przyjęli nowych taryf.

Powierzchnia zlewni będzie określona przez Spółkę do końca listopada 2012 roku.

 

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały i poddała go głosowaniu.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 radnych, 2 radnych głosowało przeciwko przyjęciu projektu uchwały, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie:wydzierżawienia gruntów w Rewalu

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały głosowaniu bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie:dzierżawy działki 451 obr. Niechorze

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie dla wersji „nie wyraża się zgody” (przy 2 głosach pozytywnych i 1 przeciwnym).

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały negatywnie dla wersji „nie wyraża się zgody” (przy 2 głosach przeciwnych).

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały głosowaniu bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 7 radnych, 1 radny głosował przeciwko przyjęciu projektu uchwały, 4 radnych wstrzymało się od głosowania.

Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie:wydzierżawienia gruntów w Pobierowie

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie. Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie
(przy 1 głosie wstrzymującym się).

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały i poddała go głosowaniu.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Prowadzenie obrad przejął Wiceprzewodniczący Rady, p. Bogusław Woźniak.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie:przedłużenia umów dzierżawy

 

Wiceprzewodniczący Rady poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie
w wersji „wyraża się zgodę” (przy 1 głosie pozytywnym i 3 głosach wstrzymujących się).

Wiceprzewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie:sprzedaży nieruchomości

 

Wiceprzewodniczący Rady poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednomyślnie pozytywnie.

Wiceprzewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

 

  1. Projekt uchwały w sprawie:nadania nazwy ulicy

 

Wiceprzewodniczący Rady poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednomyślnie pozytywnie.

Wiceprzewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie:sprzedaży działki na cele sakralne

 

Wiceprzewodniczący Rady poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Wiceprzewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 radnych, 1 radny głosował przeciwko przyjęciu projektu uchwały, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

 

 

 

  1. Projekt uchwały w sprawie:wprowadzenia zmian w budżecie gminy Rewal na 2012 rok

 

Wiceprzewodniczący Rady poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Komisja Budżetowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i poddał go głosowaniu.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 20. Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania

 

Radny p. Piotr Lęcznar powtórzył swoje pytanie w obecności p. Marty Szefs (Referat Turystyki
i Promocji) dotyczące kontroli/odbioru reklam o dużych gabarytach, które stwarzają zagrożenie.  Podał przykład przy na ul. Kamieńskiej.

P. Marta Szefs wyjaśniła, że w tej sprawie zostało wystosowane pismo do właściciela tej reklamy.

P. P. Lęcznar – czy reszta reklam jest sprawdzana?

P. M. Szefs odpowiedziała, że jest, jak najbardziej. Straż Gminna się dołączyła, ale to wymaga czasu.

P. wójt – czy mamy wpływ na to, w jaki sposób reklamy są mocowane?

M. Szefs – mamy wpływ na sposób mocowania. Wnioskodawca występuje z wnioskiem na reklamy
w pasie drogowym i w decyzji zezwalającej znajdują się warunki umieszczenia reklamy.

P. Piotr Lęcznar zapytał o to, kto jest odpowiedzialny za to. Czy gmina ponosi odpowiedzialność,
czy właściciel reklamy?

P. Marta Szefs odpowiedziała, że odpowiedzialność ponosi właściciel reklamy. Zapisy takie są
w decyzji.

P. Wioletta Brzezińska – Sekretarz Gminy poinformowała, że zapisy takie reguluje również ustawa
o drogach publicznych. Robimy również inwentaryzację wszystkich reklam. Nie jest to tak, że każdy sobie może postawić reklamę, a my o tym nie wiemy. Poprosiła również sołtysów o współpracę.

 

P. Ewa Korczyńska – Kierownik Referatu Nieruchomości – odnośnie wniosku p. sołtysa Pogorzelicy –

Jeżeli chodzi o usytuowanie nieruchomości w odniesieniu do drogi i zachowaniu bezpieczeństwa.
Pas dotyczący poszerzenia drogi przy ul. Sztormowej jest dosyć szeroki. Docelowo ta przestrzeń komunikacyjna będzie większa.

 

Ad. 21. Wolne wnioski i zapytania

 

Przewodnicząca Rady odczytała pismo, które wpłynęło do Biura Rady oraz do wójta gminy od państwa Kusztelak w sprawie terenu zielonego i terenu otaczającego posesję będącą ich własnością.

Została omówiona sprawa Państwa Kusztelak.

 

Radny p. Pawluk vel Mikołajczuk złożył propozycję dotyczącą oferty inwestycyjnej gminy Rewal.
Może powinniśmy pójść trochę dalej i być bardziej innowacyjni, ponieść pewne koszty które mogą nam się później zwrócić. Chodzi o to, żeby zabezpieczyć środki w budżecie na naszą obecność
w porządnych targach nieruchomości.

 

Przewodnicząca Rady złożyła wniosek o zakup aparatu fotograficznego, aby zakupić aparat fotograficzny na stan Biura Rady.

 

P. B. Woźniak – ponowię jeszcze pytanie, na które nie było żadnej odpowiedzi. Co dalej z Pogorzelicą?

Po ostatnim spotkaniu z panią Mecenas nie podjęliśmy żadnych wniosków.

Co z równością traktowania podmiotów i opłatą targową?

Nie podobają mi się pewne zapisy w przetargu względem podjętej uchwały o opłacie targowej. Proszę to sprawdzić.

 

Ad. 22. Zakończenie obrad

   O godz. 13:00 zakończono obrady XX Sesji Rady Gminy.

 

Protokółował                                                                                                                 Przewodnicząca Rady

 

…………………………………………                                                                                        …………………………………………


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
08 maj 2012

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
09 maj 2012, godz. 10:15