Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół XXII


P R O T O K Ó Ł Nr XXII / 12

XXII sesji absolutoryjnej Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 25 maja 2012 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

Sesję rozpoczęto w dniu 25 maja 2012r. o godz. 10:00. Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy - p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska.

Przewodnicząca Rady przywitała wszystkich zgromadzonych gości.

P. Wioletta Brzezińska - Sekretarz Gminy przedstawiła nową kancelarię prawną, która będzie współpracowała z Urzędem Gminy oraz Radą Gminy: SDO Skotarczak Dąbrowski Olech - Kancelaria Prawnicza s.c.

Przewodnicząca Rady na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 12 radnych. Nieobecni radni: p. Karol Ciszek, odwołany ze stanowiska radnego wyrokiem sądu z dnia 15 marca 2012r, p. Marcin Smoczyk, p. Adam Grzesiek - usprawiedliwieni. Ustawowy skład Rady 15 osób - bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady - 8 osób - co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Przewodnicząca Rady stwierdziła quorum i przywitała zaproszonych gości, a następnie odczytała porządek obrad ze zmianami:

Ad. 3. zmiana tytułu uchwały (zmiana dokonana na wspólnym posiedzeniu Komisji w dniu 23 maja 2012r.)

Ad. 9. Projekt uchwały wycofany na wspólnym posiedzeniu Komisji w dniu 23 maja 2012r.

Ad. 11,12,13,14 Projekty uchwał wprowadzone przez p. Roberta Skraburskiego - Wójta Gminy

P O R Z Ą D E K O B R A D

XXII SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 25.05.2012 roku

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

  2. Przedstawienie porządku obrad

  3. Materiały informacyjne - sprawozdania z przygotowania do sezonu letniego

  4. Przyjęcie protokołu z XXI sesji Rady Gminy

  5. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów

  6. Projekt uchwały w sprawie: zmiany w uchwale Nr XX/153/12 w sprawie uchwalenia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Rewal w 2012 roku”

  1. relacja sprawozdawcy,

  2. stanowiska Komisji Rady,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały

  1. Projekt uchwały w sprawie: stanowiska Rady Gminy Rewal dotyczącego utrzymania Punktu Krwiodawstwa w Gryficach

  1. relacja sprawozdawcy,

  2. stanowiska Komisji Rady,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały

  1. Projekt uchwały w sprawie: zawarcia kolejnych umów na miejsca postojowe

  1. relacja sprawozdawcy,

  2. stanowiska Komisji Rady,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały

  1. Projekt uchwały w sprawie: dzierżawy działki 287/2 w Pobierowie

  1. relacja sprawozdawcy,

  2. stanowiska Komisji Rady,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały

  1. Projekt uchwały w sprawie: dzierżawy działki 51/21 obr. Pogorzelica

  1. relacja sprawozdawcy,

  2. stanowiska Komisji Rady,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały

  1. Projekt uchwały w sprawie: nadania nazwy ulicy (Pustkowo, ul. Kamieńska)

  1. relacja sprawozdawcy,

  2. stanowiska Komisji Rady,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały

  1. Projekt uchwały w sprawie: zmiany uchwały Nr XXI/174/12 Rady Gminy Rewal z dnia 27 kwietnia 2012r. w sprawie przedłużenia umów dzierżawy

  1. relacja sprawozdawcy,

  2. stanowiska Komisji Rady,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały

  1. Projekt uchwały w sprawie: zmiany uchwały Nr XXI/175/12 w sprawie przedłużenia umów dzierżawy

  1. relacja sprawozdawcy,

  2. stanowiska Komisji Rady,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały

  1. Projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XX/161/12 w sprawie przedłużenia umów dzierżawy

  1. relacja sprawozdawcy,

  2. stanowiska Komisji Rady,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały

  1. Projekt uchwały w sprawie: zwolnienia z przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy w Niechorzu

  1. relacja sprawozdawcy,

  2. stanowiska Komisji Rady,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały

  1. Projekt uchwały w sprawie: absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2011r.

  1. relacja sprawozdawcy,

  2. stanowiska Komisji Rady,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały

  1. Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania

  2. Wolne wnioski i zapytania

  3. Zakończenie obrad

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie porządek obrad. Za przyjęciem porządku obrad głosowało 10 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania. Porządek obrad został przyjęty większością głosów.

Przystąpiono do prezentowania sprawozdań z przygotowań do sezonu letniego 2012:

1. Sanepid - p. Beata Soja (Załącznik nr 1)

2. Powiatowa Straż Pożarna - p. Artur Rogiński (Załącznik nr 2)

3. Naczelnik Wydziału Prewencji - Tomasz Piętal, Jan Kargul - Komisariat Policji (Załącznik nr 3)

4. FHU Grabowiecki - p. Jerzy Piwoński - (Załącznik nr 4)

5. Wodociągi Rewal Sp. z o.o. - Prezes Spółki p. Sylwia Brzęczkowska (Załącznik nr 5)

6. Straż Gminna - p. Leszek Kozłowski (Załącznik nr 6)

7. Zieleń Gminy Rewal - p. Mariola Kwiatkowska (Załącznik nr 7)

8. Gminny Ośrodek Kultury - p. Ewa Kubalica (Załącznik nr 8)

9. Centrum Informacji Promocji Rekreacji Gminy Rewal - dyr. p. Lucjan Molenda (Załącznik nr 9)

10. Szkolne Schronisko Młodzieżowe „Fala” - p. Iwona Zacharczuk (sprawozdanie ustne)

11. Przygotowanie plaż w gminie Rewal - p. Łukasz Tylka - Referat Turystyki i Promocji (Załącznik nr 10)

12. Drogi w gminie Rewal - p. Ireneusz Jasiński - Kierownik Referatu Inwestycji i Drogownictwa (sprawozdanie ustne)

13. Nadleśnictwo Gryfice - Nadleśniczy p. Paweł Gzyl, Z-ca nadleśniczego - p. Mirosław Surma (sprawozdanie ustne)

14. p. Wioletta Brzezińska - podsumowała pracę urzędu gminy oraz przygotowania urzędu gminy do sezonu letniego 2012r. Poinformowała również o tym, że w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy jest informacja o osobach odpowiedzialnych za sprawy związane z sezonem letnim (sprawozdanie ustne)

15. MEDYK - p. Grażyna Gmyrek (Załącznik nr 11)

16. Straż Graniczna - p. Krzysztof Sosnowski (Załącznik nr 12)

17. PKS - p. Zygmunt Dziewguć (Załącznik nr 13)

O godz. 11:30 Przewodnicząca Rady ogłosiła 20 minutową przerwę.

O godz. 12:00 wznowiono obrady sesji.

Ad. 4. Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przyjęcie protokołu z XXI sesji bez odczytania.

Za przyjęciem protokołu głosowało 10 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.

Ad. 5. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

P. Bogusław Woźniak - Wiceprzewodniczący Rady - przedstawił pytania wynikające z ostatniego wspólnego posiedzenia komisji - dot. Spółki Akcyjnej Magellan:

- kiedy została podpisana umowa ze Spółką Akcyjną (dokładna data) ?

- jaki stan zobowiązań gminy był przyjęty z datą na dzień 15 marca br. ?

- w jakiej wysokości była zapłacona prowizja ?

- jakie było wyznaczone oprocentowanie przyjętego zobowiązania na dzień 21 lutego br. ?

- jakie to oprocentowanie jest na dzień dzisiejszy bądź też na dzień udzielenia odpowiedzi,
co pozostawiam do dowolnej interpretacji

- w jaki sposób zaplanowana jest spłata tego zadłużenia (jakie są raty i terminy spłaty tych rat) ?

Proszę aby odpowiedzi na w/w pytania zostały przekazane w formie pisemnej wszystkim radnym. Dobrze by było, abyśmy wspólnie porozmawiali na następnym wspólnym posiedzeniu komisji o tym, jak wychodzić z tego typu sytuacji, ale razem, bo razem ponosimy odpowiedzialność. Jako radni mieliśmy mały udział przy nawiązywaniu współpracy ze Spółką.

Zejście na plażę w Pobierowie i długoterminowe plany - Plany Odnowy Miejscowości mamy zrobione na wszystkie sołectwa i powinniśmy się ich trzymać. Były jeszcze inne plany.

Sprawę trzeba byłoby prześwietlić. Lampy są przysłonięte gałęziami. Należy je odsłonić wycinając wiszące suche gałęzie. W sposób zdecydowany należałoby żądać zapłaty za nielegalne użytkowanie gminnego terenu przy tym zejściu. Nie pamiętam, żeby to miejsce było komuś dzierżawione.

P. J. Zelwak - Sołtys miejscowości Śliwin - zaprosił wszystkich na 32. obchody święta Zielone Świątki

P. A. Łukomski - radny - w nawiązaniu do amfiteatru złożył interpelację do Zieleni Gminy Rewal. Wszyscy wiemy w jakim stanie on jest.

Chodzi o posprzątanie tego terenu przed sezonem. Było już to kilka razy zgłaszane.

P. Andrzej Brzeziński - radny - „w lutym przedstawiłem interpelację dot. budowy chodnika przy tarasie widokowym, który jest miejscem publicznym - na co gmina nie wyrażała zgody. Również pytałem radę sołecką Rewala - dwukrotnie odpowiedziała „nie” w tej sprawie. W lutym otrzymałem od p. wójta odpowiedź pisemną, że sprawa została skierowana do kancelarii prawnej celem przeprowadzenia postępowania sądowego o wydanie części nieruchomości. Pytam, dlatego że mam drobny dyskomfort, ponieważ swoim mieszkańcom odmówiliśmy użytkowania tego terenu, a przez wiele lat go użytkowali, mając na względzie szeroko rozumiany interes publiczny, żeby drogi były szersze i żeby był dostęp do chodników. Pytanie zatem brzmi: jaki jest stan prawny tej sprawy?”

P. wójt - na pierwszą interpelację odpowiedź będzie kompleksowa.

Ustaliliśmy, że gdy komendant powiatowy wróci z odprawy dot. Euro 2012, będziemy mogli kilka kwestii przedyskutować.

Jeśli chodzi o prześwietlenie zejścia na plażę myślę, że jest to kwestia kilku godzin lub kilku dni.
Jeśli chodzi o sprawdzenie własności, to sprawdzimy własności.

Sprawa tarasu widokowego - rozważymy zmianę kancelarii prawnej. Temat za chwilę poruszymy.

Amfiteatr - oczywiste jest, że po prostu trzeba posprzątać.

  1. Projekt uchwały w sprawie: zmiany w uchwale Nr XX/153/12 w sprawie uchwalenia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Rewal w 2012 roku”

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały informując, że zmiana dotyczy tylko §5 „Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dnia od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym województwa zachodniopomorskiego”.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednomyślnie pozytywnie.

Komisja Społeczno - Oświatowa nie wypracowała stanowiska z powodu braku quorum na posiedzeniu komisji.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

  1. Projekt uchwały w sprawie: stanowiska Rady Gminy Rewal dotyczącego utrzymania Punktu Krwiodawstwa w Gryficach

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednomyślnie pozytywnie.

Komisja Społeczno - Oświatowa nie wypracowała stanowiska z powodu braku quorum na posiedzeniu komisji.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

  1. Projekt uchwały w sprawie: zawarcia kolejnych umów na miejsca postojowe

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednomyślnie pozytywnie.

Komisja Społeczno - Oświatowa nie wypracowała stanowiska z powodu braku quorum na posiedzeniu komisji.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

  1. Projekt uchwały w sprawie: dzierżawy działki 51/21 obr. Pogorzelica

Projekt uchwały omówił p. wójt - chodzi o umowę z firmą na okres 10 lat, która chce otworzyć park linowy na terenie należącym do Lasów Państwowych, dzierżawionym przez Gminę Rewal
(„Rokicie”). Musieliśmy wynegocjować z p. Nadleśniczym zgodę na poddzierżawę tego terenu,
co nie był łatwe, ale jest zgoda, więc będziemy mogli podpisać trójstronną umowę.

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały, a następnie poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednomyślnie pozytywnie.

Komisja Społeczno - Oświatowa nie wypracowała stanowiska z powodu braku quorum na posiedzeniu komisji.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

  1. Projekt uchwały w sprawie: nadania nazwy ulicy (Pustkowo, ul. Kamieńska)

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednomyślnie pozytywnie.

Komisja Społeczno - Oświatowa nie wypracowała stanowiska z powodu braku quorum na posiedzeniu komisji.

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

  1. Projekt uchwały w sprawie: zmiany uchwały Nr XXI/174/12 Rady Gminy Rewal z dnia 27 kwietnia 2012r. w sprawie przedłużenia umów dzierżawy

Przewodnicząca Rady nie poprosiła o przedstawienie opinii Komisji, ponieważ opinie były przedstawione na poprzedniej sesji.

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały a następnie poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

  1. Projekt uchwały w sprawie: zmiany uchwały Nr XXI/175/12 w sprawie przedłużenia umów dzierżawy

Przewodnicząca Rady nie poprosiła Komisji o przedstawienie opinii, ponieważ komisje przedstawiały już swoje opinie na poprzedniej sesji.

Zmiany dot. poprawienia zapisów poszczególnych punktów „Wyraża się zgodę/Nie wyraża się zgody” na jeden - właściwy wariant, t. j. pkt. 1. - 10. „Wyraża się zgodę”, pkt. 11. „Nie wyraża się zgody”. Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

  1. Projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XX/161/12 w sprawie przedłużenia umów dzierżawy

P. Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały. Diverse prosi o zwiększenie okresu dzierżawy z trzech do pięciu lat, ponieważ będzie można wtedy zastąpić dotychczasowe namioty. Będzie też wtedy opłacało się im zainwestować.

P. Zygmunt Wołejszo zapytał, czy jest jakieś stanowisko Rady Sołeckiej.

P. wójt odpowiedział, że nie ma jeszcze opinii, ponieważ nie zdążyliśmy dopełnić wszystkich formalności. „Terminy są w tej chwili tak bardzo napięte, że zwracam się do Państwa o przedłużenie o kolejne dwa lata, aby dokończyć zmianę wizualizacji tego centrum.

Co do przyszłości Divers\a, nie wiadomo jeszcze jak sprawa będzie wyglądała. Zmienił się właściciel. Decyzje są troszeczkę inne. Na sesji w marcu była zgoda na 3 lata, jeżeli będzie możliwość to lepiej było by zmienić ten okres na 5 lat, wtedy powstanie ładny pawilon. Firma wspierała nas przez 11-12 lat. Jest szansa, żeby ich utrzymać. Firma jest dobrym sponsorem. Rozdaliśmy wiele koszulek.

P. Andrzej Brzeziński: opinia Rady Sołeckiej była: 3 lata. Diverse jest trudnym partnerem.

Dzisiaj spotykamy się z propozycją przedłużenia. Tu chciałbym p. wójta dopytać.

Czy renegocjacje względem podniesienia opłaty - zostaniemy zapoznani w tej sprawie?

Ustalenia są takie: 10 na 5m. Miało być 10 na 6, ale po dyskusji zostało 10 na 5m?”.

P. Łukasz rozmawiał z Diversem, zostało to wynegocjowane. Jest zgoda Divers\a.

P. Kazimierz Kwiatkowski -radny - jak się ma forma umowy do formy wykupu ewentualnego gruntu po okresie dzierżawy 5 lat.

P. wójt - nie ma szans.

P. Jacek Jędrzejko - czy jest to zabudowa tymczasowa?

P. wójt - tak, jest to zabudowa tymczasowa, aczkolwiek wysokiej jakości, dlatego firma chce się zabezpieczyć

P. Jacek Jędrzejko - pytanie odnoście kwoty dzierżawy - jest to kwota zbliżona do kwoty opłaty targowej za podobne tego typu rzeczy?

P. wójt - jest to kwota zbliżona, ale niższa.

P. Andrzej Brzeziński - na posiedzeniu Rady Sołeckiej również była poruszona dyskusja na ten temat. Trzeba zauważyć, że Diverse w Rewalu handluje już 12 lat. Założenie Rady Sołeckiej było taka, że skoro przez 12 lat tak to wyglądało, a każdy wie jak wyglądało - namioty, niech ten teren będzie jakoś ładnie zagospodarowany. Stąd ta akceptacja była.

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

  1. Projekt uchwały w sprawie: zwolnienia z przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy w Niechorzu

P. wójt przedstawił projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 8 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

  1. Projekt uchwały w sprawie: absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2011r.

P. Robert Skraburski - Wójt Gminy - przedstawił prezentację „Wykonanie Budżetu Gminy Rewal 2011” (Załącznik nr 14)

P. Seweryn Babiło - Skarbnik Gminy - przedstawił projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania, radny p. Piotr Lęcznar nie brał udziału w głosowaniu. Uchwała została przyjęta większością głosów.

  1. Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania

Nie były przedstawiane odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania.

  1. Wolne wnioski i zapytania

Nie było żadnych wniosków ani zapytań.

Ad. 18. Zakończenie obrad

O godz. 15:00 zakończono obrady XXII absolutoryjnej Sesji Rady Gminy.

Protokółował Przewodnicząca Rady

………………………………………… …………………………………………

Strona | 7


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
27 cze 2012

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
27 cze 2012, godz. 14:16