Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół XXIV


P R O T O K Ó Ł Nr XXIV / 12

XXIV sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 20 lipca 2012 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

Sesję rozpoczęto w dniu 20 lipca 2012r. o godz. 10:00. Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy - p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska.

Przewodnicząca Rady na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 13 radnych. Nieobecny radny p. Andrzej Brzeziński - usprawiedliwiony. Ustawowy skład Rady 15 osób - bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady - 8 osób - co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.
W związku z podjętą uchwałą Nr XXIII/192/12 z dnia 27 czerwca 2012r. w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego skład Rady wynosi 14 osób, a więc wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał stanowi 7 osób.

Przewodnicząca Rady stwierdziła quorum i przywitała zaproszonych gości.

Następnie odczytała porządek obrad.

P O R Z Ą D E K O B R A D

XXIV SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 20.07.2012 roku

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

  2. Przedstawienie porządku obrad

  3. Przyjęcie protokołu z XXIII sesji Rady Gminy

  4. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów

  5. Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umów dzierżawy w Pobierowie i Rewalu

  1. relacja sprawozdawcy,

  2. stanowiska Komisji Rady,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały

  1. Projekt uchwały w sprawie: obciążenia nieruchomości

  1. relacja sprawozdawcy,

  2. stanowiska Komisji Rady,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały

  1. Projekt uchwały w sprawie: zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego

  1. relacja sprawozdawcy,

  2. stanowiska Komisji Rady,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały

  1. Projekt uchwały w sprawie: w sprawie zmiany uchwały Nr XV/118/11 Rady Gminy Rewal z dnia 19 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rewal na rok 2012 oraz zmian w budżecie Gminy Rewal na 2012r.

  1. relacja sprawozdawcy,

  2. stanowiska Komisji Rady,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały

  1. Projekt uchwały w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Rewal na lata 2012 - 2017

  1. relacja sprawozdawcy,

  2. stanowiska Komisji Rady,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały

  1. Wolne wnioski i zapytania

  2. Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania

  3. Zakończenie obrad

W związku z brakiem uwag, porządek obrad przyjęto w przedstawionej formie bez głosowania.

Ad. 3. Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przyjęcie protokołu z XXIII sesji bez odczytania.

Za przyjęciem protokołu głosowało 13 radnych. Protokół z XXIII sesji został przyjęty jednogłośnie.

Ad. 4. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

P. Szymon Jędrzejowski - Sołtys miejscowości Niechorze poprosił o zajęcie się Aleją Bursztynową.
P. Bogusław Woźniak - Wiceprzewodniczący Rady - „jakie są wyniki podstępowania sądowego
w sprawie spółdzielni mieszkaniowej Pogorzelica - „Przylesie”? Proszę o odpowiedź na następną sesję.”

P. Joanna Drzewińska - Dąbrowska - Przewodnicząca Rady - jaki jest przewidywany termin ukończenia ul. Łokietka?

P. wójt - powiedział, że w przybliżeniu jest to data 30 sierpnia.

P. Artur Łukomski - radny - zapytał, czy odbyły się jakieś kontrole punktów handlowych?

Z tego co wiem są nielegalne punkty. Czy jesteśmy wstanie zapanować nad tym?

P. wójt - od poniedziałku rusza kontrola razem z Urzędem Skarbowym.

P. Marcin Smoczyk - „czy nie należało by się zastanowić nad tym, czy nie podjąć zdecydowanych kroków ku temu, aby wakacje były dzielone na rejony przy ustalaniu terminów wakacji? Czy nie należało by się zastanowić nad tym, żeby wakacje zaczynały się już 1 czerwca dla niektórych województw i rozpocząć silne lobby w tej sprawie?”

P. Joanna Drzewińska - Dąbrowska zapytała, czy dla dzieci zamieszkałych w naszej gminie dzieci nie można zastosować zniżek jeśli chodzi o korty tenisowe ?

P. wójt odpowiedział, że zniżki są przewidziane, ale po sezonie letnim.

P. Szymon Jędrzejowski - dzieci z Niechorza chcą zwrócić się z prośbą o zmodernizowanie skateparku
na obiekcie sportowym.

P. Piotr Lęcznar - radny - powiedział, że zejście na plażę w Pobierowie przystosowane dla inwalidów nie ma dojazdu do samego morza, tak jak zostało to zrobione w Pustkowie. Czy w Pobierowie będzie również taki dojazd?

P. J. Drzewińska - Dąbrowska powiedziała, że rozmawiała z niepełnosprawnym turystą który powiedział, że gmina Rewal nie jest przystosowana dla inwalidów.

Ad. 5. Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umów dzierżawy w Pobierowie i Rewalu

Nie było głosów w dyskusji.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie
(za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały głosowało 2 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania).

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie
(za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały głosowało 4 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania).

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.

Uchwała została przyjęta większością głosów.

Ad. 6. Projekt uchwały w sprawie: obciążenia nieruchomości

Projekt uchwały przedstawili: p. Robert Skraburski - Wójt Gminy i p. Seweryn Babiło - Skarbnik Gminy.

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały i poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały negatywnie
(przeciwko pozytywnemu zaopiniowaniu projektu uchwały głosował 1 radny, 3 radnych wstrzymało się od głosowania).

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie
(za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały głosowało 3 radnych, 1 radny głosował przeciwko, 1 radny wstrzymał się od głosowania).

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 7 radnych, 3 radnych głosowało przeciwko, 3 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów pozytywnych.

Ad. 7. Projekt uchwały w sprawie: zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego

Nie było głosów w dyskusji. Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie
(za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały głosowało 3 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania).

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie
(za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały głosowało 4 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania).

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Uchwała została przyjęta większością głosów pozytywnych.

Ad. 8. Projekt uchwały w sprawie: w sprawie zmiany uchwały Nr XV/118/11 Rady Gminy Rewal z dnia 19 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rewal na rok 2012 oraz zmian w budżecie Gminy Rewal na 2012r.

Nie było głosów w dyskusji.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie
(za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały głosowało 4 radnych, 1 radny głosował przeciwko).

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny głosował przeciwko, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów pozytywnych.

Ad. 9. Projekt uchwały w sprawie: zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rewal na lata 2012 - 2017

Projekt uchwały przedstawił p. Seweryn Babiło - Skarbnik Gminy.

Nie było głosów w dyskusji.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie
(za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały głosowało 4 radnych, 1 radny głosował przeciwko pozytywnemu zaopiniowaniu).

Projekt uchwały został odczytany a następnie poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 radnych, 1 radny głosował przeciwko, 2 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

Ad. 10. Wolne wnioski i zapytania

p. Marcin Smoczyk - radny - „chciałbym zapytać p. wójta o skwer na skrzyżowaniu ul. Mickiewicza
i ul. Kilińskiego w Pobierowie, gdzie miał być zrobiony kwietnik, a jest zrobiony prywatny parking. Dlaczego ten teren został wydzierżawiony i czy w ogóle został?”

P. Bogusław Woźniak - Wiceprzewodniczący Rady zadał pytanie p. Komendantowi Policji - czy Policja musi przestrzegać uchwałę podjętą przez Radę Gminy w sprawie ustanowienia ograniczeń co do czasu funkcjonowania instalacji lub korzystania z urządzeń emitujących hałas? P. Jan Kargul - Komendant Policji został poproszony o udzielenie pisemnej odpowiedzi na to pytanie.

P. Bogusław Woźniak poprosił o podanie na następnej sesji interpretacji prawnej do ustawy
o finansach publicznych Art. 34 ust. 1 pkt. 10. Zapis dot. podejmowania w głosowaniu jawnym
i imiennym uchwał organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego dot. gospodarowania środkami publicznymi. „Nie wiem, czy przy głosowaniu dzisiejszych uchwał nie powinno być głosowania imiennego. Proszę, aby nasi prawnicy na ten temat wypowiedzieli się pisemnie.”

P. Piotr Lęcznar - radny - „była naprawiona troszeczkę droga łącząca Pobierowo i Pustkowo, ale wytrzymała tylko tydzień czasu. Zrobiły się jeszcze większe dziury niż były. P. Robert Tatarzyński obiecał, że droga ta zostanie jeszcze raz posypana jakimś żużlem, ale do tej pory nie zostało to zrobione. Czy znajdzie się jakiś żużel, żeby to zasypać?”

P. Marcin Smoczyk - radny - „dwie sprawy dot. p. R. Tatarzyńskiego: znaki drogowe „Strefa zamieszkania” na nowym kwartale w Pobierowie, a druga sprawa: czy jeździ ciągle maszyna lepiąca dziury w asfalcie, ponieważ są jeszcze dziury do zalepienia: wielka wyrwa na ul. Mickiewicza,
ul. Wojska Polskiego, która nie została załatana po zimie, tam są trzy dziury przy planie miejscowości na samym wjeździe.

P. Piotr Lęcznar - radny - pytanie do p. Ewy Korczyńskiej - powstał namiot na ul. Jana z Kolna
w Pobierowie - teraz go tam nie ma, ale dlaczego to miejsce było wydzierżawione? To jest parking dla niepełnosprawnych. Dlaczego tak się stało i kto to wydzierżawił?

P. Joanna Drzewińska - Dąbrowska - Przewodnicząca Rady - mieszkanka miejscowości Pobierowo zgłaszała również, że na ul. Kawalarskiej jest również dziura do załatania.

P. Piotr Lęcznar - radny powiedział, że ul. Kawalerska nie ma przecież asfaltu.

Powiedział również, w Policja jest w tym roku widoczna i funkcjonuje bardzo dobrze.

Ad. 11. Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania

P. wójt - ul. Kawalerska i ul. Mickiewicza - dzisiaj załatamy.

Sprawa znaków - są zamówione. Będą prawdopodobnie w poniedziałek.

Namiot - po interwencji mieszkańców udało się go zlikwidować.

P. Iwona Zacharczuk - Sołtys miejscowości Pobierowo - „na ustawienie kotwicy umawialiśmy się na sezon, ale gdzieś to umknęło. Subtelnie przypominam.”

P. Jacek Jędrzejko - radny - „miała powstać uchwała dot. przedstawienia oferty dla potencjalnego inwestora dot. terenu byłej jednostki wojskowej. Jeżeli została przygotowana, to czy mogła by zostać wykorzystana w formie jakiegoś folderu? Radni mogliby wykorzystać swoje znajomości i poszukać inwestora na własną rękę.”

P. wójt - „niedługo przygotujemy ofertę na tzw. Bursztyn - prawą stroną. Folder inwestycyjny jest wydrukowany. Do tego trzeba dodrukować dwie strony przedstawiające co można tam zrobić.”

P. Magdalena Balkowska - Nowak - „na ostatniej sesji przedstawiona została informacja, że Ośrodki Zdrowia będą zamknięte w weekendy. Czy są zamknięte? Jak to obecnie funkcjonuje?”

P. wójt - „z lekarzami się już dogadaliśmy. Jeden Ośrodek Zdrowia działa w weekendy.”

P. wójt przedstawił informację od Komisarza Wyborczego mówiącą o tym, że do dnia 23 lipca 2012r. Zarządzeniem Wojewody zostaną ogłoszone wybory samorządowe w Niechorzu, co zostanie podane do publicznej wiadomości. Wszystkie szczegóły należy ustalać z p. Wiolettą Brzezińską - Sekretarz Gminy, która omówi cały kalendarz wyborczy. Głosowanie odbędzie się 16 września 2012r.

P. Piotr Lęcznar - w Pobierowie jest spora grupa biznesmenów, którzy nie są zameldowani w naszej gminie. Może trzeba było by zorganizować jakieś spotkanie z nimi?

P. Aleksandra Ciszek - radca prawny - wyjaśniła sprawę głosowania imiennego (pytanie p. Bogusława Woźniaka). „Uchwały dot. organu wykonawczego. W gminie organem wykonawczym jest wójt. Zapis ten ma zastosowanie do organu wykonawczego gdzie jest zarząd w powiecie, gdzie uchwały muszą być głosowane imiennie w głosowaniu jawnym. Nie ma to zastosowania do gminy, ponieważ u nas organem wykonawczym jest jednoosobowo p. wójt, natomiast rada jest organem uchwałodawczym.”

Ad. 12 Zakończenie obrad

O godz. 14:00 zakończono obrady XXIV Sesji Rady Gminy.

Protokółował Przewodnicząca Rady

………………………………………… …………………………………………

Strona | 2


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
03 wrz 2012

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
03 wrz 2012, godz. 16:18