Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół XXVI

 

P R O T O K Ó Ł   Nr XXVI / 12

 

XXVI sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 31 sierpnia 2012 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

                                                                                   

 

Sesję rozpoczęto w dniu 31 sierpnia 2012r. o godz. 10:00. Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska - Dąbrowska.

 

Przewodnicząca Rady na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 14 radnych. Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób – co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. W związku z podjętą uchwałą Nr XXIII/192/12 z dnia 27 czerwca 2012r. w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego skład Rady wynosi 14 osób, a więc wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał stanowi 7 osób.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła quorum i przywitała zaproszonych gości.

Następnie odczytała porządek obrad wprowadzając:

  • pkt. 4. Sprawozdanie z działalności szkół

Wycofane zostały:

  • pkt. 9. Projekt uchwały w sprawie:dzierżawy gruntu na przystani rybackiej w Rewalu (Zbigniew Sikora) – z powodu błędów proceduralnych przekłada się projekt uchwały na następną sesję
  • pkt. 10. Projekt uchwały w sprawie:dzierżawy gruntu na przystani rybackiej w Rewalu (Zbigniew Kaniewski) – z powodu błędów proceduralnych przekłada się projekt uchwały na następną sesję
  • pkt. 13. Projekt uchwały w sprawie: regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rewal

 

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

XXVI SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 31.08.2012 roku

1.       Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

2.       Przedstawienie porządku obrad

3.       Przyjęcie protokołów z  XXIV i XV sesji Rady Gminy

4.       Sprawozdanie z działalności szkół

5.       Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji Rady Gminy

6.       Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów

7.       Projekt uchwały w sprawie: naruszenia interesu prawnego (Zbigniew Kaniewski)

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

8.        Projekt uchwały w sprawie:naruszenia interesu prawnego (Zbigniew Sikora)

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

9.       Projekt uchwały w sprawie:dzierżawy gruntu na przystani rybackiej w Rewalu (Zbigniew Sikora)

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

10.   Projekt uchwały w sprawie:dzierżawy gruntu na przystani rybackiej w Rewalu (Zbigniew Kaniewski)

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

11.   Projekt uchwały w sprawie: przystąpienia do sporządzenia zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Rewal.

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

12.   Projekt uchwały w sprawie: uchwalenia „Programu selektywnej zbiórki odpadów na terenie gminy Rewal”

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

13.         Projekt uchwały w sprawie: regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rewal

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

14.                         Projekt uchwały w sprawie: określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji

          społecznych z mieszkańcami gminy Rewal

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

15.                         Wolne wnioski i zapytania

16.                         Zakończenie obrad

 

Porządek obrad po wprowadzonych zmianach:

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

XXVI SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 31.08.2012 roku

1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

2.       Przedstawienie porządku obrad

3.       Przyjęcie protokołów z  XXIV i XV sesji Rady Gminy

4.       Sprawozdanie z działalności szkół

5.       Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji Rady Gminy

6.       Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów

7.       Projekt uchwały w sprawie: naruszenia interesu prawnego (Zbigniew Kaniewski)

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

 

8.        Projekt uchwały w sprawie:naruszenia interesu prawnego (Zbigniew Sikora)

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

9.       Projekt uchwały w sprawie: przystąpienia do sporządzenia zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Rewal.

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

10.   Projekt uchwały w sprawie: uchwalenia „Programu selektywnej zbiórki odpadów na terenie gminy Rewal”

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

11.   Projekt uchwały w sprawie: określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji

          społecznych z mieszkańcami gminy Rewal

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

12.   Wolne wnioski i zapytania

13.   Zakończenie obrad

 

Zmieniony porządek obrad został poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 11 radnych,  3 radnych wstrzymało się od głosowania. Porządek obrad został przyjęty większością głosów.

 

Przewodnicząca Rady przedstawiła s. Jadwigę Mieczan, która została Dyrektorem Publicznego Przedszkola Sióstr Służebniczek w Niechorzu.

 

P. wójt przedstawił:

·      Zarządzenie Wójta nr 50/2012 w sprawie przedłużenia powierzenia stanowiska Dyrektora, które przedłuża powierzenie stanowiska Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego
w Niechorzu p. Mareli Wawrzyniak

·      Zarządzenie Wójta nr 51/2012 w sprawie przedłużenia powierzenia stanowiska Dyrektora, które przedłuża powierzenie stanowiska Dyrektora Zespołu Szkół Sportowych w Rewalu
p. Wandzie Szukała – Błachuta.

Przewodnicząca Rady poinformowała, że p. Jolanta Pytlas pozostaje w dalszym ciągu Dyrektorem Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Pobierowie.

 

Ad. 3. Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przyjęcie protokołów z XXIV i XXV sesji bez odczytania.

Za przyjęciem protokołu z XXIV sesji głosowało 12 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania. Protokół z XXIV sesji został przyjęty większością głosów.

Za przyjęciem protokołu z XXV sesji głosowało 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Protokół z XXV sesji został przyjęty większością głosów.

 

Ad. 4. Sprawozdanie z działalności szkół

P. Marcin Smoczyk zaproponował przedstawienie wyłącznie sprawozdań w zakresie przygotowań do nowego roku szkolnego, ponieważ sprawozdania z przebiegu poprzedniego roku szkolnego radni otrzymali już w wersji elektronicznej.

Sprawozdanie dot. Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Pobierowie przedstawiła

dyr. p. Jolanta Pytlas.

Sprawozdanie dot. Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Niechorzu przedstawiła
dyr. p. Marela Wawrzyniak.

Sprawozdanie dot. Zespół Szkół Sportowych w Rewalu przedstawiła dyr. p. Wanda Szukała-Błachuta.

P. Bogusław Woźniak powiedział, że sprawą przeciekającego dachu w szkole w Pobierowie należy się zająć niezwłocznie i wykonać prawidłowy remont w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Mimo aktualnych trudności finansowych musimy znaleźć środki finansowe na ten cel.

 

Ad. 5. Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji Rady Gminy

P. wójt przedstawił sprawozdanie od 27 czerwca 2012r.

Rewitalizacja Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej – jest to w tej chwili nasze największe przedsięwzięcie, inwestycja jak widać - przebiega.

Trwają prace na budynkach dworcowych, na torowiskach, a za chwilę wchodzimy ponownie
na ul. Pałacową i ul. Dworcową, które zostały przerwane na czas sezonu.

Torowiska  - w trakcie całego sezonu inwestycje kolejowe trwały, torów nam przybywa i dworce nam pięknieją.

Mamy jeden problem – dworzec Niechorze. Została wysłana kolejna ekspertyza do Ministerstwa Kultury. Nadal nie mamy zgody, a Państwo ma czas. To nie Państwo utraci dofinansowanie, tylko nasza gmina je utraci. Ciągle nie mamy zgody na rozbiórkę dworca, tylko na przeniesienie go w inne miejsce i tam odbudowanie go. W tym miejscu gdzie stoi w tej chwili powoli zapada się na skutek złych warunków geologicznych.

Kolejnym problemem są odwodnienia liniowe jakie pojawiły się w trakcie realizacji peronów.
W budżecie brakuje kolejnych 200 000zł.

Zostały odkryte piwnice, które nie były zabezpieczone żadnym odwodnieniem ani liniowym, ani pionowym, ani poziomym. Projekt tego nie przewidywał, tak więc brakuje kolejne 180 000zł, które powinniśmy przeznaczyć, żeby piwnice mogły być przynajmniej suchymi magazynami.

Tabor kolejowy – został wybrany wykonawca. Na razie nie podpisaliśmy umowy. Musimy mieć gwarancję na to, że będą pieniądze na realizację taboru.

W trakcie realizacji inwestycji kolejowej odwadniamy praktycznie wszystkie miejscowości wzdłuż których biegnie kolejka. Pojawiają się co raz to nowe rowy, nowe przepusty, czy choćby przepust na ul. Trzebiatowskiej, który jest bardzo trudnym przepustem.

Pojawiają się przepusty, które ktoś kiedyś zrobił. Czeka nas tutaj też wielkie wyzwanie ekonomiczne.

Firma PNI (Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury), która wykonuje nasze torowiska, złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości. Firma PNI jest córką wielkiej firmy giełdowej – Budimexu. W trakcie jej przejmowania przez firmę Budimex firma PNI straciła większość swoich kontraktów, dlatego grozi jej upadłość. Walczymy, jak pomóc firmie PNI i uratować naprawianie torów i kładzenie podbudów, ponieważ firma PNI jest odpowiedzialna za cały szlak kolejowy. Jest to firma, która wywodzi się z PKP, ale sprywatyzowała się i odeszła z PKP, które odebrało jej większość zleceń.

Nasze zlecenie jest dla tej firmy małym i trudnym zleceniem, wymagającym indywidualnych maszyn.

Jest to przede wszystkim taka rzemieślnicza robota.

Oddaliśmy do użytku ścieżkę rowerową razem ze Starostwem Powiatowym w Gryficach i gminą Trzebiatów. Ścieżka połączyła Pogorzelicę i Mrzeżyno.

Mamy swoje uwagi co do tej ścieżki. Największym sukcesem tej ścieżki jest połączenie miejscowości Pogorzelica i Mrzeżyno. Dostaliśmy dofinansowanie na tą ścieżkę – około 1 900 000zł.

Budynki komunalne:

Ogłosiliśmy przetarg na Rokitę II – mamy dofinansowanie w kwocie 500 000zł. Przetarg unieważniliśmy, ponieważ wykonawca nie chce podpisać umowy bez negocjacji, chyba że dzisiaj podpisał. Jeśli nie, to w poniedziałek ogłaszamy nowy przetarg.

Dostaliśmy dofinansowanie na budynki socjalne w Pobierowie – około 600 000zł.

Szykujemy Przetargi, które wynikają z budżetu:

ul. Klifowa, zakup automatów do selektywnej zbiórki śmieci – gdzie mamy dofinansowanie z UE w kwocie 140 000zł, solary – około 100 000zł, 3 place zabaw – około 300 000zł, Plac ul. Sikorskiego – około 500 000zł, Informacja Turystyczna – 1 300 000zł, azbest  - od 100 000 do 300 000
– w zależności od tego ile osób się zgłosi. Szykujemy również przetarg na system oszczędzania energii elektrycznej. Można zaoszczędzić nawet do 30% energii elektrycznej.

Roboty drogowe: kończymy ul. Łokietka, na którą również dostaliśmy dofinansowanie. Schodzimy na ul. Plażową, Pogorzelica - między 10 a 15 września i między 5 a 15 września wchodzimy na kwartał Pobierowo, żeby go dokończyć. Jest szansa na dofinansowanie w kwocie 500 000zł. Są oszczędności
w Urzędzie Wojewódzkim na innych realizacjach, więc może uda się pozyskać tą kwotę.

Kończymy Park Pustkowo, a 17 września chcielibyśmy oficjalnie otworzyć Plac Sybiraka.

Kończymy, lub jak niektórzy mówią, poprawiamy Centrum Rewala.

Postawiliśmy Małego Księcia.

Postawiliśmy Wieloryby, którym trzeba nadać imiona.

Zakończyliśmy remont dachu w szkole w Niechorzu, teraz trzeba będzie rozpocząć remont dachu w Pobierowie.

Toaleta w Pobierowie – we wrześniu wchodzimy na elewację.

Sprawy energetyczne:

Ścieżka rowerowa – świeci, ul. Rybacka – świeci, ul. Reymonta i Sportowa – świecą, na ukończeniu jest ul. Moniuszki. We wrześniu przyjeżdża do nas firma Philips razem ze swoimi podwykonawcami
i rozpoczynamy audyt energetyczny całej gminy, więc być może jeszcze znajdą się jakieś oszczędności z tytułu wprowadzenia nowych metod zarządzania energią elektryczną, nowych lamp i nowych systemów oświetleniowych.

Dostaliśmy kolejne 100 000zł na samochód strażacki. Przygotowaliśmy uchwałę dot. śmieci. Przed następną sesją myślę, że powinniśmy poświęcić całe posiedzenie komisji. Największym dla nas problemem jest to, że ustawa nie przewiduje sezonowości. Jest to dla nas bardzo trudne do obliczenia ile zużywamy śmieci w sezonie, a ile poza sezonem.

O przebiegu sezonu letniego będziemy rozmawiać na następnej sesji. Ogólnie sezon przebiegał dość zadowalająco jeśli chodzi o bezpieczeństwo czy awarie.

 

Ad. 6. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

P. Marcin Smoczyk – radny – Rokita w Pogorzelicy – ponownie pojawiły się informacje, również w prasie, o licytacji komorniczej. „Czy nie udało się nic załatwić z p. Starostą, że dalej to wisi na licytacjach?”

Sprawa związana z ZUS jest dużym problemem dla szkół – „została podjęta uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu, co dalej w tej sprawie?”

P. Magdalena Balkowska – Nowak – Kolejka – odbywały się różne przetargi – „interesują mnie całkowite koszty dotychczas poniesione, pomijając te, które się jeszcze pojawią”. „Została wypowiedziana nam umowa partnerska jeśli chodzi o marinę. Jaki jest łączny koszt zapłaconych

i niezapłaconych faktur?”

P. Bogusław Woźniak – problem mieszkań socjalnych i kwota 600 000zł. Na które mieszkania socjalne ma być przeznaczona ta kwota?

Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem odpowiedzi na szczegółowo postawione pytanie w sprawie spółdzielni mieszkaniowej. Prosiłem o podanie informacji, jak ta sprawa wygląda?

Zastanawiam się, czy sprawy nie skierować do rozpatrzenia do prokuratury? Podejrzewam popełnienie przestępstwa – okradzenie gminy. Chodzi o utratę dużej części majątku gminy
– 104 działki, w tym dwie już notarialnie sprzedane.

W podobny sposób została przez władze prokuratorsko-sądownicze potraktowana sprawa ogrzewania obiektów szkolnych – to też utkwiło w martwym punkcie. Prawie 500 000zł nadpłacamy. Nie widzę powodów, aby taka umowa była egzekwowana.

P. Andrzej Brzeziński – czy jest zgoda ze strony Urzędu Gminy, aby na rzecz Polo Marketu oddać części parkingu przy ul. Kamieńskiej?

Czy podjął p. wójt decyzję lub jest pan może bliski podjęcia takiej decyzji o przeniesieniu ślubów do Niechorza?

P. Piotr Lęcznar – „Na jakim etapie jest projekt molo w Pobierowie?” „Ile kosztowały przewodniki?”

P. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk – „chciałbym wrócić do tematu kolejki wąskotorowej – czy jest opracowywany jakiś plan awaryjny dot. dworca w Niechorzu? Sprawa ciągnie się już kilkanaście miesięcy. Może trzeba zostawić ten dworzec w spokoju i wybudować dworzec obok?”

P. Andrzej Brzeziński – dowiedziałem się od p. B.Woźniaka, że wpłynął wniosek o wydanie warunków zabudowany na bazie rybackiej. Jakie podejmie pan wójt decyzje znając kontekst sprawy i opinię mieszkańców?

P. Jarosław Zelwak – W ubiegłym miesiącu 31 osób zawiązało stowarzyszenie pn. Ochotnicza Straż Pożarna Śliwin. Kolejną informacją jest fakt, że od ponad trzech tygodni mamy 60 koni rasy kuc szetlandzki.

P. Artur Łukomski – ruch przed Polo Market jest utrudniony – w sezonie nie można było dojechać do Rewala od strony Pobierowa czy od strony Niechorza. „Zaprojektujmy jakieś rozwiązanie aby rozwiązać ten problem. Jeżeli powstanie drugi market, na który warunki zostały już wydane, to ulica będzie już cała zakorkowana.”

P. wójt – Rokita i licytacja komornicza – „z p. Starostą dogadaliśmy się bardzo dobrze. Ten teren został już przejęty przez Gminę Rewal. Już nie jesteśmy użytkownikami wieczystymi. To zadłużenie nie jest zadłużeniem gminy Rewal, ale poprzedniego właściciela. My dostaliśmy je w prezencie. Właściciel mógł przekazać to samorządowi i to wykorzystał. Przekazał tą nieruchomość gminie Rewal wraz

z obciążeniem hipotecznym. Powołując się na wyroki sądu przeważnie wpisuje się bez obciążenia. Starosta zgodził się na to, wpisaliśmy własność, aczkolwiek pani Sędzina wpisała razem
z zadłużeniem, dlatego komornik rozpoczął swoje procedury. My od tej decyzji odwołaliśmy się. Mamy nadzieję, że kolejna rozprawa będzie już po naszej myśli i staniemy się właścicielem Rokity, ale bez obciążenia wynikającego z przeszłości po innym właścicielu.

Jeśli chodzi o kredyt na ZUS – dzisiaj albo wczoraj został ogłoszony przetarg na ten kredyt. W skali finansowej będzie oddzielna komisja. Ponieważ rozmawiamy z bankiem na temat wspólnego ułożenia finansowania tej inwestycji i spłat zadłużenia – na oddzielnej sesji szerzej będę o tym mówił, jak będziemy mieli już fakty. Na dzisiaj przeprowadzamy audyt finansowy – każda gmina po przekroczeniu jakiegoś budżetu musi  zrobić taki audyt.

Jeśli chodzi o Rewitalizację Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej, koszt całkowity - odpowiem na piśmie.

Koszt mariny – pismo przygotowywane jest do Komisji Rewizyjnej – przekażę całe zestawienie kosztów związanych z mariną. W tej chwili pracujemy nad tym, aby marina znalazła się w całkowicie innym programie. W przeciągu dwóch miesięcy przedstawię sposób, w jaki można wyjść z tego problemu. Nie stać nas na dzień dzisiejszy aby inwestować w marinę, dlatego musimy szykować inny program.”

„Mieszkania socjalne – przedstawiłem tylko koszt dotacji. Piszemy teraz wnioski na Rokitę i 4 budynki mieszkalne w Pobierowie. Będzie wybudowanych 20 mieszkań.

Jeśli chodzi o „Przy lesie” – dzisiaj mam odpowiedź na interpelację (Załącznik nr 1).

Akt notarialny dot. „Przystani Rybackich” – ten akt notarialny przekażę p. Sekretarz, gdzie będzie do wglądu za zainteresowanych.

Ogrzewanie – spór z firmą RWR, jest to spółka giełdowa. Umowa trwa dopóki nie jest zerwana.

Umowa jest do 2014r. Amortyzacja urządzeń na pewno się już zwróciła.

Polo Market – droga 102 – postawienie takiego obiektu spowodowało problemy z ruchem. Fotoradar będący w tamtym miejscu był najlepiej zarabiającym ze wszystkich, w tej chwili po prostu zamilkł.

Jeśli chodzi o parking, to jeśli będę miał konkretne wiadomości dla państwa, przedstawię je na sesji. Firma Polo Market zwróciła się do nas z prośbą o wydzierżawienie terenu. Trwają jeszcze rozmowy na temat dwóch dróg: ul. Wspólna i ul. Długa, żeby te drogi dojazdowe zostały zrealizowane, oraz odwodnienie tego terenu przez firmę Polo Market.

Śluby w Niechorzu – są to indywidualne interpretacje. Wybierane są różne lokalizacje, np. latarnia morska czy nad morzem. Musi być zgoda ze strony Starosty, jeżeli ślub ma być przeprowadzony poza urzędem gminy. Urząd Gminy nigdy nie odmówił, jeżeli trzeba było udzielić ślubu poza urzędem gminy.

W najbliższy wtorek odbędzie się posiedzenie komisji urbanizacyjnej – Pobierowo - Centrum Usługowe.

Koszt wydania przewodników przygotuję na następną sesję.

Plan dworca – plan został wyartykułowany. Będziemy o tym pokazywać w mediach.

Ten dworzec nie spełnia już żadnych norm, jeśli chodzi o walory zabytkowe.

W ostatniej decyzji jest prośba o przeniesienie dworca w inne miejsce.

Wniosek o wydanie warunków zabudowy na bazie rybackiej – tak jak ustalaliśmy wcześniej, będziemy czekać do uchwalenia programu rybackiego.”

Ad. 7. Projekt uchwały w sprawie:naruszenia interesu prawnego (Zbigniew Kaniewski)

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie
w wersji gdzie nie uznaje się wezwania za skuteczne.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie
w wersji gdzie nie uznaje się wezwania za skuteczne.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 8. Projekt uchwały w sprawie:naruszenia interesu prawnego (Zbigniew Sikora)

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie
w wersji gdzie nie uznaje się wezwania za skuteczne.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie
w wersji gdzie nie uznaje się wezwania za skuteczne.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

O godz. 11:20 ogłoszona została przerwa.

O godz. 11:45 wznowiono obrady.

Wiceprzewodniczący Rady p. Bogusław Woźniak opuścił salę konferencyjną.

 

Ad. 9. Projekt uchwały w sprawie:przystąpienia do sporządzenia zmiany w studium uwarunkowań
i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Rewal.

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie
przy 1 głosie wstrzymującym.

Projekt uchwały został odczytany a następnie poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych, 1 radny nie brał udziału w głosowaniu.

Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Ad. 10. Projekt uchwały w sprawie:uchwalenia „Programu selektywnej zbiórki odpadów na terenie gminy Rewal”

 

Radny p. Marcin Smoczyk zapytał, czy wszystkie uwagi zgłoszone przez p. Bogusława Woźniaka zostały wprowadzone?

P. Szymon Majewski – Referat Planowania przestrzennego, Urbanistyki i Ochrony Środowiska potwierdził, że wszystkie poprawki zostały wprowadzone.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja społeczno - Oświatowa nie wypracowała stanowiska z powodu braku quorum na posiedzeniu komisji.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednomyślnie pozytywnie.

Projekt uchwały został odczytany, a następnie poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych, 1 radny nie brał udziału w głosowaniu.

Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Ad. 11. Projekt uchwały w sprawie:określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji          społecznych z mieszkańcami Gminy Rewal

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja społeczno - Oświatowa nie wypracowała stanowiska z powodu braku quorum na posiedzeniu komisji.

Komisja Strategii i Rozwoju nie wypracowała stanowiska z powodu braku quorum na posiedzeniu komisji.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 7 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosowania,
3 radnych nie brało udziału w głodowaniu.

Uchwała została odrzucona większością głosów.

 

Ad. 12. Wolne wnioski i zapytania

 

P. Joanna Drzewińska – Dąbrowska przedstawiła sprzeciw przeciwko budowie kolejki gondolowej.

 

Zdzisław Łapiezoł – były marynarz, rencista a za miesiąc emeryt posiadający nieruchomość
w Niechorzu – Komitet Obywatelski Mieszkańców Niechorza wyraził sprzeciw wobec inwestycji polegającej na budowie kolejki gondolowej. Poprosił, aby powiadamiać o tym, kiedy konsultacje społeczne będą się odbywały.

 

P. Anna  Łobudzka – zapytała, dlaczego nie powiadomiono Komitetu o sesji?

 

Przewodnicząca Rady poinformowała, że nie ma takiego obowiązku. Ogłoszenie o terminach posiedzeń komisji oraz sesji Rady Gminy publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej oraz wywieszane na drzwiach Urzędu Gminy.

 

P. Anna Łobudzka - „Proszę, aby Państwo uwzględnili nasze domaganie się o to, aby uchwała w sprawie konsultacji społecznych obejmowała zasięganie opinii organizacji społecznych.”

 

Przewodnicząca Rady odczytała odpowiedź na pismo p. Grzegorza Góreckiego – Przewodniczącego Obywatelskiego Komitetu Mieszkańców Niechorza.

 

P. Anna Łobudzka podała adres strony internetowej Komitetu, gdzie można znaleźć wszystkie aktualność związane z jego działalnością: www.komitet-niechorze.info.

 

P. Kazimierz Minkiewicz, mieszkaniec Niechorza powiedział, że wszelkie podejmowane uchwały powinny być odpowiednio nagłaśniane, adekwatnie do skali projektu który ma być realizowany. „Mam na myśli kolejkę gondolową. Jest to duża ingerencja w środowisko. Skutki takiej inwestycji mogą być szkodliwe i nieodwracalne.” „Jest jeszcze sprawa dotycząca mniejszej społeczności. Wniosek w sprawie uchwalenia zmiany planu zagospodarowania przestrzennego gminy Rewal części Niechorze-Strona Północna – kieruje się do Rady Gminy Rewal celem rozpatrzenia zgodnie z kompetencjami. Chciałbym wiedzieć, co w tej sprawie? Właściciele działek otrzymali informację, że przez ich działki ma być poprowadzona droga. Nie służy ona pożytkowi publicznemu ani właścicielom nieruchomości, a wręcz szkodzi przesuwając linię zabudowy. Reprezentuję właśnie interes właścicieli tych nieruchomości”.

 

P. Mirosław Hussakowski – Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego, Urbanistyki i Ochrony Środowiska  - „Faktycznie z tego planu wynika, że część działek przylegających do torów kolejki wąskotorowej przeznaczona będzie na drogę. Wynika to z wcześniejszych podziałów jednej działki na dwie działki. Decyzje wcześniejsze wygenerowały taki pomysł planistyczny. Obecni właściciele zadeklarowali, że ta droga jest im niepotrzebna. Żeby taką zmianę przeprowadzić, potrzebna jest odpowiednia uchwała Rady Gminy Rewal o przystąpieniu do zmiany planu, stąd taka dyspozycja w piśmie.”

 

P. K. Minkiewicz powiedział, że jest to przejaw działalności niekompetentnej, ponieważ dla jednego wnioskodawcy zabiera się część nieruchomości wielu właścicieli. Zapytał również, kto będzie finansował budowę tej drogi. „Widzę jedno rozwiązanie. Nagłaśnianie sprawy. Nie chcielibyśmy tego, bo zmienia to wizerunek gminy.”

 

P. Zygmunt Wołejszo – czy podczas uchwalania planu był złożony stosowny wniosek?

 

P. K. Minkiewicz – wracając do poprzedniej wypowiedzi, podkreślił że tematy powinny być w sposób adekwatny nagłaśniane. Taki wniosek nie był wcześniej złożony.

 

P. Andrzej Brzeziński – Jako delegat Związku Miast i Gmin Morskich udzielił dwóch informacji.

Powołując się na dobry kontakt z Wiceprzewodniczącym ZMiGM zaproponował p. wójtowi, aby „mocniej uderzyć o finanse na naszą gminę”. „Zrobiłem taki konspekt, wysłałem do centrali. Poruszenie duże, ale odniosło skutek.” „Walne zgromadzenie ZMiGM odbędzie się w naszej gminie.

Będzie pomiędzy 3 a 5 września 2012r. Termin jest jeszcze do ustalenia.”

 

Przewodnicząca Rady poinformowała o skutkach podjęcia uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Celowego Związku Gmin R-XXI. 30 lipca wpłynęły opinie gmin: 14 gmin podjęło uchwałę wyrażając stanowisko pozytywne, 10 gmin przedstawiło stanowisko negatywne. W związku z dużą ilością negatywnych stanowisk, Zarząd ZMiGM R-XXI stwierdził, iż procedura zmian Statutu jest niemożliwa i podjął decyzję o niewprowadzaniu zmian do Statutu Związku.

 

Przewodnicząca Rady odczytała pismo mieszkańców Alei Akacjowej w Pustkowie, którzy zwrócili się do Rady Gminy i wójta z prośbą o przeprowadzenie kapitalnego remontu ulicy Akacjowej.
„W najbliższym czasie ma być zrywany asfalt z ul. Nadmorskiej i wykładana nowa nawierzchnia,

a ulica Akacjowa na której mieszka już 11 rodzin traktowana jest drugorzędnie. Do tej pory nie jest urządzona. Żużel i gruz to przecież nie nawierzchnia. Tworzy się błoto i kałuże”.

 

P. Władysław Hagaj – Sołtys Pustkowa powiedział, że jest to głównie problem odwodnienia ulicy.

 

P. wójt – takich podań jest około 100. Rada Gminy wypracowuje wizerunek gminy. Ocena gminy nie będzie zależała od wizerunku jednej małej ulicy, tylko od tego jak rozwija się dana miejscowość. Dlatego trzeba nieraz poświęcić asfalt aby pokazać nowy wizerunek.

 

Przewodnicząca Rady odczytała pismo p. Mikołaja Wasylków. „Proszę o interwencję na działkach o numerach 230 i 233 z którymi graniczę.” P. M. Wasylków argumentuje, że powstający budynek będzie miał negatywny wpływ na wizerunek nieruchomości, której jest właścicielem.

 

P. Mirosław Hussakowski wyjaśnił okoliczności sprawy informując, że P. M. Wasylków złożył odwołanie od wydanej decyzji, a sprawa została skierowana do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w celu wyjaśnienia. „Dla tych działek przygotowaliśmy projekt planu zagospodarowania. Plan ten jest wyłożony do publicznego wglądu. 6 września odbędzie się debata publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w planie i po uchwaleniu wejdą przepisy planistyczne.”

 

P. Władysław Hagaj zaprosił wszystkich na uroczystą Mszę Św. z okazji 5 rocznicy postawienia Krzyża w Pustkowie.

 

P. R. Kuliński - były dzierżawca działki w Rewalu o numerze 348/6 zadał pytanie, dlaczego aktualny dzierżawca płaci inną kwotę dzierżawy niż on wcześniej. Różnica wynosi 11 000zł. Jaką stawką zastosowano?

 

Ad. 13. Zakończenie obrad

O godz. 12:25 zakończono obrady XXVI Sesji Rady Gminy.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
02 paź 2012

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
02 paź 2012, godz. 14:25