Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół XXVII

 P R O T O K Ó Ł   Nr XXVII / 12

XXVII sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 28 września 2012 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

 

Sesję rozpoczęto w dniu 28 sierpnia 2012r. o godz. 10:00. Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska - Dąbrowska.

 

P. Małgorzata Matecka – Przewodnicząca Komisji wyborczej ogłosiła wyniki wyborów, które odbyły się 16 września 2012r.

 

Przewodnicząca Rady następnie przedstawiła zasady ślubowania radnych.

Odbyło się uroczyste ślubowanie radnego zgodnie z następującą treścią:

„Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy
i jej mieszkańców.”

P. Jan Trafny odpowiedział: „Ślubuję”,

 a następnie podpisał się na liście obecności radnych.

Przewodnicząca Rady na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 15 radnych. Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób – co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Usprawiedliwiła nieobecność p. wójta z powodów osobistych.

P. Wioletta Brzezińska – Sekretarz Gminy w imieniu p. wójta złożyła wniosek o wycofanie projektów uchwał:

·         Projekt uchwały w sprawie:dzierżawy gruntu na przystani morskiej w Rewalu (p. Z. Kaniewski)

·         Projekt uchwały w sprawie:dzierżawy gruntu na przystani morskiej w Rewalu
(p. Z. Sikora)

·         Projekt uchwały w sprawie:dzierżawy gruntu na przystani morskiej w Rewalu (p. Ruszczyński),

 

a następnie złożyła wniosek o wprowadzenie trzech projektów uchwał:

·           Projekt uchwały w sprawie:sprzedaży działki Nr 345/3 Rewal

·           Projekt uchwały w sprawie:przetargu pisemnego nieograniczonego

·           Projekt uchwały w sprawie:dzierżawy działki 926 obr. Pobierowo

 

p. Andrzej Brzeziński – radny/sołtys miejscowości Rewal poprosił o uzasadnienie powodu wycofania uchwał z porządku obrad.

P. Wioletta Brzezińska powiedziała, że powodem jest niekompletność niezbędnych dokumentów w przedmiotowych sprawach.

 

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

XXVII SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 28.09.2012 roku

1.       Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

2.       Ślubowanie radnego Jana Trafnego

3.       Przedstawienie porządku obrad

4.       Materiały informacyjne –sprawozdanie z przebiegu sezonu letniego

5.       Przyjęcie protokołu z  XXVI sesji Rady Gminy

6.       Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów

7.       Projekt uchwały w sprawie: wprowadzania zmian w uchwale nr XV/88/07 (azbest)

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

8.       Projekt uchwały w sprawie:sprzedaży nieruchomości

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

9.       Projekt uchwały w sprawie:gospodarowania mieniem komunalnym

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

10.   Projekt uchwały w sprawie:zawarcia umowy najmu (p. Kwiatkowska)

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

11.   Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umowy dzierżawy (Amfiteatr)

a)         relacja sprawozdawcy,

b)        stanowiska Komisji Rady,

c)         dyskusja,

d)        podjęcie uchwały

12.   Projekt uchwały w sprawie: uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Rewal miejscowości Pobierowo – strona południowa

a)         Relacja sprawozdawcy,

b)        Stanowiska Komisji Rady,

c)         dyskusja,

d)        podjęcie uchwały

13.   Projekt uchwały w sprawie:wprowadzenie zmian w budżecie Gminy Rewal na 2012r.

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

14.   Projekt uchwały w sprawie:sprzedaży działki Nr 345/3 Rewal

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

15.   Projekt uchwały w sprawie:przetargu pisemnego nieograniczonego

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

16.   Projekt uchwały w sprawie:dzierżawy działki 926 obr. Pobierowo

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

 

17.   Wolne wnioski i zapytania

18.   Zakończenie obrad

 

Zmieniony porządek obrad został poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 8 radnych,  7 radnych wstrzymało się od głosowania. Porządek obrad został przyjęty większością głosów.

 

Ad. 4. Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie sprawozdań z minionego sezonu letniego.

 

Sprawozdania z przebiegu sezonu letniego przedstawili:

·           Straż Graniczna - p. Krzysztof Sosnowski

·           Komenda Powiatowa Policji w Gryficach - p. Andrzej Spaczyński

·           Straż Gminna w Rewalu - p. Leszek Kozłowski

·           FHU Krzysztof Grabowiecki – p. Krzysztof Grabowiecki

 

p. Andrzej Brzeziński zapytał, czy w związku ze zmianą ustawy, firma przygotowuje się do tego, żeby spełnić odpowiednie wymagania.

P. Krzysztof Grabowiecki powiedział, że firma przygotowuje się. W tym celu m. in. została zakupiona specjalistyczna śmieciarka.

 

·           Ratownictwo Wodne - p. Wiesław Kalinkiewicz

·           Wodociągi Rewal Sp. z o.o. - p. Sylwia Brzęczkowska

·           Centrum Informacji Promocji Rekreacji - p. Lucjan Fryderyk Molenda

 

Przewodnicząca Rady zapytała: czy p. Łukasz Tylka – sprawozdania dot. Plaż i p. Ireneusz Jasiński – Kierownik Referatu inwestycji i Drogownictwa, p. Mariola Kwiatkowska – Zieleń Gminy Rewal, p. Ewa Kubalica - Gminny Ośrodek Kultury – chcieli by zabrać głos lub czy radni mają jakieś pytania.

Nikt  z wymienionych osób nie zabrał głosu, nie skierowano do nich też żadnych zapytań.

 

Pozostałe sprawozdania wpłynęły do Biura Rady w formie pisemnej.

 

O godz. 11:30 ogłoszona została przerwa.

O godz. 11:55 wznowiono obrady.

Nieobecni radni – p. Magdalena Balkowska-Nowak, p. Zygmunt Wołejszo – usprawiedliwieni.

 

Ad. 5. Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przyjęcie protokołu z XXVI sesji bez odczytania.

Za przyjęciem protokołu z XXVI sesji głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymało się od głosowania. Protokół z XXVI sesji został przyjęty większością głosów.

 

Ad. 6. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

 

P. Piotr Lęcznar – radny:

1. Dziennik budowy przy ul. Mickiewicza – „zejście na plażę, podobno budowa jest rozpoczęta. Chcielibyśmy zobaczyć dziennik budowy, jakie są wpisy”.

2. „Za jaką kwotę były wydzierżawione punkty przy ul. Jana z Kolna? Są różne insynuacje w tej sprawie, m.in. że niektóre poszły bardzo tanio, wręcz bardzo tanio.”

3. Pytanie do p. Łukasza Tylki – „pytałem przed sezonem letnim o podest dla niepełnosprawnych, taki jak jest w Pustkowie. Powiedział, że już jest praktycznie w trakcie budowy. Do dnia dzisiejszego nie ma tego podestu.”

 

P. Bogusław Woźniak – Wiceprzewodniczący Rady – „na podstawie Art. 34 ust. 1 lit. a ustawy
o finansach publicznych, w nawiązaniu do ustawy o rachunkowości oraz zapisów w ustawie
o dostępie do informacji publicznej proszę, aby została przygotowana dla mnie informacja na temat należności i terminów spłat jakie ma w stosunku do Urzędu Gminy była spółdzielnia mieszkaniowa „Przylesie”, która następnie przekształciła się w Sp. z o. o. pt. „Centrum Rekreacji, Rehabilitacji
i Wypoczynku Pogorzelica”, a następnie w Leman Sp. z o.o. Odpowiedź na to pytanie proszę przygotować w terminie do 4 października, ponieważ w tym czasie mam określone spotkanie
z radcami prawnymi. Chcę tą informację wykorzystać w celu odzyskania gruntów. Jestem bardzo zaniepokojony sytuacją, ponieważ spółka Leman dokonała sprzedaży następnych dwóch działek osobom fizycznym. Ta informacja jest potrzebna do wsparcia działań prawnych.

Następnie proszę o wyjaśnienie, w jaki sposób odpowiednie komórki Urzędu Gminy realizują uchwałę nr VII/31/07r. z dnia 21 lutego 2007 roku  w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność gminy, w szczególności rozdział trzeci – Rada Gminy zobowiązuje wójta do przedstawienia informacji na temat zawartych umów dzierżawy oraz gruntów przeznaczonych do sprzedaży w trybie bezprzetargowym  w terminie do końca pierwszego i trzeciego kwartału każdego roku. Do dnia dzisiejszego taka informacja do Biura Rady nie wpłynęła.

W nawiązaniu do tego nie w pełni jasne wydają mi się niektóre dzierżawy, łącznie z tymi trzema dzierżawami, które dzisiaj odrzuciliśmy. Proszę o szczegółową interpretację ustawy
o gospodarce nieruchomościami, a w szczególności Art. 35 tej ustawy – właściwy organ sporządza
i podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, do oddania
w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, najem,  lub dzierżawę. Wykaz ten umieszcza się na okres
21 dni w siedzibie właściwego urzędu, a ponadto informuje o wywieszeniu tego wykazu poprzez umieszczenie wiadomości w prasie lokalnej oraz w inny sposób przyjęty zwyczajowo w danej miejscowości. Szczegóły tego wykazu podaje się do publicznej wiadomości.

Pytam o to dlatego, ponieważ w niektórych przypadkach z góry dajemy komuś dzierżawę wskazując na dzierżawcę. Czy w świetle tego zapisu takie postępowania zgodne jest z obowiązującym prawem? Proszę o odpowiedź na to pytanie”.

P. Andrzej Brzeziński – radny/sołtys miejscowości Rewal - czy są zmienione sposoby użytkowania na bazie rybackiej w Rewalu na inne, niż obowiązują obecnie dzisiaj?

 

Ad. 7. Projekt uchwały w sprawie:wprowadzania zmian w uchwale nr XV/88/07 (azbest)

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 8. Projekt uchwały w sprawie:sprzedaży nieruchomości

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

 

 

Ad. 9. Projekt uchwały w sprawie:gospodarowania mieniem komunalnym

 

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały, a następnie poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Ad. 10. Projekt uchwały w sprawie:zawarcia umowy najmu (p. Kwiatkowska)

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie
przy jednym głosie przeciwnym.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie
przy 1 głosie pozytywnym i 3 głosach wstrzymujących.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Ad. 11. Projekt uchwały w sprawie: zawarcia umowy dzierżawy (Amfiteatr)

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie przy
3 głosach pozytywnych i 1 głosie wstrzymującym.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Ad. 12. Projekt uchwały w sprawie: uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Rewal miejscowości Pobierowo – strona południowa

 

Przewodnicząca Rady odczytała wszystkie uwagi wniesione do wyłożonego do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Rewal części miejscowości Pobierowo – strona południowa,  poddając każdą uwagę pod odrębne głosowanie:

 

L.p.

Nr uwagi

Uwzględnia się/

/Nie uwzględnia się

Za

Przeciw

Wstrzymał się

  1.  

1,4,5,6,7,8,9

 

2,3,10

uwzględnione

 

nieuwzględnione

12

-

1

  1.  

11

12

nieuwzględniona

uwzględniona

13

-

-

  1.  

13

14,15

uwzględniona

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

16

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

17

nieuwzględniona

12

1

-

  1.  

18

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

19

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

20

21

nieuwzględniona

uwzględniona

13

-

-

  1.  

22

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

23

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

24

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

25

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

26,27

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

28

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

29

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

30

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

31

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

32,33

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

34

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

35

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

36

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

37

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

38,39

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

40

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

41

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

42

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

43

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

44,45

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

46

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

47

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

48

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

49

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

50,51

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

52

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

53

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

54

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

55

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

56,57

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

58

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

59

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

60

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

61

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

62,63

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

64,65

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

66

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

67

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

68

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

69

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

70

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

71

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

72

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

73

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

74, 75

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

76

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

77

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

78

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

79

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

80, 81

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

82

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

83

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

84

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

85

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

86, 87

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

88

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

89

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

90

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

91

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

92, 93

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

94

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

95

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

96

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

97,98

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

99

 

100

nieuwzględniona

 

uwzględniona

w części dotyczącej ustalenia nieprzekraczalnej linii zabudowy 6m od strony północnej

13

-

-

  1.  

101

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

102

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

103

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

104

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

105

nieuwzględnione

13

-

-

  1.  

106

 

107

nieuwzględnione

 

uwzględniona

w części dotyczącej ustalenia nieprzekraczalnej linii zabudowy 6m od strony północnej

13

-

-

  1.  

108

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

109

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

110

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

111

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

112

nieuwzględniona

13

-

-

  1.  

113

nieuwzględniona

13

-

-

 

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały  pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie

O godz. 12:45 ogłoszona została przerwa.

 

 

 

O godz. 13:10 wznowiono obrady.

 

Ad. 13. Projekt uchwały w sprawie:wprowadzenie zmian w budżecie Gminy Rewal na 2012r.

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwałypozytywnie.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 14. Projekt uchwały w sprawie:sprzedaży działki Nr 345/3 Rewal

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie
przy 1 głosie wstrzymującym.

Komisja Strategii i Rozwoju nie wypracowała stanowiska – 1 głos pozytywny, 1 głos negatywny,
2 głosy wstrzymujące.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 4 radnych, 1 radny głosował przeciwko, 8 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Ad. 15. Projekt uchwały w sprawie:przetargu pisemnego nieograniczonego

 

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 radnych, 2 radnych głosowało przeciw, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Ad. 16. Projekt uchwały w sprawie:dzierżawy działki 926 obr. Pobierowo

 

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 5 radnych, 3 radnych głosowało przeciw, 5 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

 

Ad. 19. Wolne wnioski i zapytania

 

Jan Trafny – poinformował o aktualnym stanie negocjacji dot. przedłużenia sezonu letniego.
„P. Konstanty Tomasz Oświęcimski – Poseł na Sejm RP - złożył interpelację o przedłużenie roku szkolnego do Ministra Edukacji Narodowej. Otrzymał odpowiedź, że zasady zakończenia roku szkolnego są niepodważalne na ten moment. Temat jest drążony. Na wczorajszym posiedzeniu sejmu padła propozycja, aby rok szkolny kończył się niezmiennie co roku - 20 czerwca. Tematem zajęły się również inne organizacje, m. in. Związek Miast i Gmin Morskich. P. Minister poinformował, że do 2016 roku nie ma możliwości wprowadzenia żadnych zmian, bo takie zostało wydane Rozporządzenie.

Urząd Morski otrzymał 22 mln zł na zabezpieczanie brzegów morskich, obejmując m. in. gminę Rewal.

P. Wioletta Brzezińska – Sekretarz Gminy przedstawiła szczegółowy plan zabezpieczania brzegów morskich. Nie tylko umacniane będą klify, ale i również będą wbijane pale. Termin zakończenia inwestycji to 2015 rok.

 

P. Andrzej Brzeziński – wspomniał, że razem z p. wójtem wykonał wiele zabiegów, aby pojawił się punkt dot. skrócenia roku szkolnego.”Dla mnie głównym - przewodnim tematem wydaje się być ochrona brzegów morskich, ale zależy nam aby temat wcześniej zaczynających się wakacji również był poruszany.” P. Andrzej Brzeziński jako organizator spotkania Związku Miast i Gmin Morskich prosił radnych o wpisywanie się na listę osób chcących uczestniczyć w najbliższym spotkaniu. Swoją prośbę argumentował m. in. tym, że jest to rzadka okazja dla radnych i sołtysów, ponieważ nie zawsze mogą oni uczestniczyć w takich obradach. Będzie można zadawać pytania. Będą prelekcje dot. wykładu ekonomicznego w kontekście przyspieszonego terminu wakacji.

 

P. Jacek Jędrzejko – „a jak wygląda sprawa refulacji w Pobierowie?”

 

P. Jan Trafny – „nie wiemy, być może Pobierowo przewidziane jest w tych wcześniejszych działaniach?”

 

P. Wioletta Brzezińska – jeżeli chodzi o Centrum Informacji, Promocji i Rekreacji  i Nadmorską Kolej Wąskotorową, przymierzamy się do zmiany polegającej na przekształceniu jednostki stała się Spółką Kapitałową. Na następną sesją zostanie przygotowany projekt uchwały, aby radni zadecydowali,
czy mamy poczynić kolejne kroki w tym kierunku.

 

Przewodnicząca Rady odczytała pisma:

- do Wójta Gminy i do Rady Gminy wpłynęła uchwała od Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Szczecinie w sprawie wydania opinii z przebiegu wykonania budżetu Gminy Rewal za I półrocze 2012r. – opinia pozytywna (do wglądu z Biurze Rady).

- odpowiedź na pismo Obywatelskiego Komitetu Mieszkańców Niechorza, mówiąca o tym, że pytania zawarte w piśmie nie dotyczą zadania publicznego, a jedynie projektu osoby prywatnej.

Gmina Rewal nie jest też udziałowcem planowanej inwestycji. Wobec tego odpowiedzi na te pytania nie stanowią informacji publicznej.

 

P. Wioletta Brzezińska – w ramach przypomnienia, był wysłany projekt herbu do Warszawy.
Na następną sesję przygotujemy już projekt uchwały dot. przyjęcia nowego herbu Gminy Rewal.

 

P. Bogusław Woźniak – odczytał pismo dot. zebrania podpisów osób zainteresowanych na wykazie obywateli dot. projektu ustawy o zmianie ustawy z dnia 13 listopada 2003r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Można zalogować się na wskazanej stronie internetowej i tam podpisać. Istnieje również możliwości podpisania się w pok. Nr 105 u p. Małgorzaty Kruszelnickiej-Rogowskiej, gdzie również można uzyskać dodatkowe informacje.

 

P. Kuliński – przypomniał swoje pytanie z ostatniej sesji dot. stawki za dzierżawioną działkę.

Poprosił o pisemną odpowiedź w tej sprawie.

Pytanie brzmiało (cyt. Protokół z XXVI sesji Rady Gminy z dnia 28 września 2012r.):

„Dlaczego aktualny dzierżawca płaci inną kwotę dzierżawy niż on, kiedy poprzednio dzierżawił tą samą działkę. Różnica wynosi 11 000zł. Jaką stawką zastosowano?”

 

P. Potecki – trzy lata temu p. Potecki otrzymał pozwolenie na budowę budynku z dachem płaskim w Trzęsaczu na ul. Klifowej. „Stworzyliśmy wizualizację. Ten temat był podjęty przez p. wójta. Początkowo była opinia pozytywna. Jedna osoba która miesza w Trzęsaczu ma obiekcje, że w przyszłości będzie budowana tutaj następna kondygnacja. Nie zależy od nas budowanie trzeciej kondygnacji, bo na to musi wydać zgodę Starostwo. Muszą być nowe warunki zabudowy. Przy nowym planie budynki będą wysokie na 9m. Budynki, które chcemy stawiać, będą miały wysokość 7m. Działka tego pana, który stwarza problemy, jest położona na północ-południe, że tak czy inaczej będziemy cieniowali tą działkę. Czym te dachy będą się różniły od tych dachów stromych? Wyciągając te dachy do przodu tak samo będziemy stwarzali cień naszym sąsiadom.”

Proszę, aby uwzględnić w projekcie Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla miejscowości Trzęsacz dopuszczenie chociaż jakichś tarasów lub deptaków płaskich.

 

P. Mirosław Hussakowski – Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego, Urbanistyki i Ochrony Środowiska - plan zagospodarowania przestrzennego miejscowości Trzęsacz był wyłożony. Można zgłaszać swoje uwagi. Proszę zgłosić swoją uwagę do sekretariatu. Radni na tym etapie jeszcze nie mogą rozpatrywać uwag.

 

Ad. 20. Zakończenie obrad

 

O godz. 13:40 zakończono obrady XXVII Sesji Rady Gminy.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
22 paź 2012

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
22 paź 2012, godz. 15:12