Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół XXVIII

 

PROTOKÓŁ   Nr XXVIII/ 12

XXVIII sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 18 października 2012 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

 

Sesję rozpoczęto w dniu 18 października 2012r. o godz. 16:10. Obradom przewodniczył Wiceprzewodniczący Rady Gminy – p. Bogusław Woźniak

 

Wiceprzewodniczący Rady p. Bogusław Woźniak na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 13 radnych – nieobecna Przewodnicząca Rady p. Joanna Drzewińska-  Dąbrowska  oraz Radny p. Ryszard Gutowski - usprawiedliwieni. Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób – co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Wiceprzewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie protokołu z XXVII sesji bez odczytywania.

Protokół z XXVII sesji został przyjęty większością głosów.

 

P. Wójt złożył wniosek o wycofanie projektów uchwał:

Projekt uchwały w sprawie: regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rewal.

Projekt uchwały w sprawie:  zatwierdzenia sprawozdania finansowego samorządowej instytucji kultury – Gminnego Ośrodka Kultury w Rewalu za lata 2009 – 2011.

 

 

 

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

XXVIII SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 18.10.2012 roku

 

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

2. Przyjęcie protokołu z  XXVII sesji Rady Gminy

3. Przedstawienie porządku obrad

4. Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji

5.       Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów

6.       Projekt uchwały w sprawie: regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rewal

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

7.       Projekt uchwały w sprawie:  zatwierdzenia sprawozdania finansowego samorządowej instytucji kultury – Gminnego Ośrodka Kultury w Rewalu za lata 2009 - 2011

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

6.       Projekt uchwały w sprawie:zamiaru przekształcenia gminnej jednostki budżetowej – Centrum Informacji, Promocji Rekreacji – poprzez jego likwidację w celu zawiązania spółek z ograniczoną odpowiedzialnością

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

7.       Projekt uchwały w sprawie:podziału Gminy Rewal na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

 

8.       Projekt uchwały w sprawie:ustanowienia herbu, flagi, pieczęci, flagi stolikowej i banneru Gminy Rewal oraz zasad ich stosowania

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

9.       Projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XV/116/11 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Rewal na 2012r.

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

10.   Projekt uchwały zmieniającejuchwałę Nr II/6/10 w sprawie powołania Stałych Komisji Rady Gminy oraz ustalenia składów osobowych i przedmiotu działania

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

11.   Projekt uchwały w sprawie:określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

12.   Projekt uchwały zmieniającejuchwałę Nr IX/65/11 w sprawie uchwalenia Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Rewal  na lata  2011-2015

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

13.   Projekt uchwały w sprawie:poparcia petycji przedstawicieli lokalnej branży turystycznej dotyczącej zmiany terminu ferii letnich

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

14.   Wolne wnioski i zapytania

15.   Zakończenie obrad

 

Zmieniony porządek obrad został poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 13 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

 

 

Ad. 4 Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji

p. Wójt przedstawił sprawozdanie z sezonu letniego 2012r, gdzie poruszył następujące kwestie:

- opłata miejscowa – wpływy wyniosły 1 703 000,00 zł, podobnie jak w latach ubiegłych -2010r – 1 738 000,00 zł,2011r. – 1 759 000,00 zł;

-  pozwolenie na alkohol – 597 tys. w 2011r. a w  tym roku 650 tys.;

- muzeum rybołówstwa – wpływy 43 tys., w latach poprzednich 50 – 44 tys.;

- obiekty sportowe – 484 tys., w latach ubiegłych 439 tys. i 437 tys.;

- mandaty – 402 tys., w 2011r. 439 tys.;

- parkingi – 631 tys., w 2011r. 556 tys.;

- Szkolne Schronisko Młodzieżowe „Fala” – 207 tys. w 2011r. 209 tys.;

- dzierżawy – 1 357 000, 00 zł a w ubiegłym roku 1 246 000,00 zł.;

- promocja (ref. turystyki i promocji) – 242 tys.;

- wynajem rowerów ( Rewal Bike System) – 85 tys.;

- sprzedaż mienia – w 2011r. 8 700 000,00 zł a w tym roku 5 900 000,00 zł;

- woda – 94 tys. a w roku 2011 104 tys.;

P. Wójt przedstawił kilka spraw bieżących dotyczących naszej gminy -

„Największa inwestycja to rewitalizacja Nadmorskiej Kolej Wąskotorowej - dofinansowanie to około 15 mln. Ul. Pałacowa szykowana jest do odbioru, a ul. Dworcowa została przeprojektowana - w tej chwili robione jest odwodnienie, a po odwodnieniu pójdzie nawierzchnia. Dworzec w Niechorzu tak jak inf. na komisjach - nadal czekamy na stanowisko Ministerstwa Kultur i Dziedzictwa Narodowego. Tabor kolejowy jest już po umowie i został przewieziony do firmy która rozpoczęła proces przebudowy. Budynek komunalny Rokita 2 - dofinansowanie 560 tys., umowa jest gotowa do podpisania ale trwają wyjaśnienia w sprawach komorniczych. Budynki socjalne w Pobierowie - otrzymaliśmy dofinansowanie 600 tys. Ul. Łokietka - rozpoczęliśmy procedury odbiorowe, dofinansowanie tej inwestycji to około 3mln. Podpisaliśmy również umowę na dokończenie ul. Klifowej w Trzęsaczu. Szykujemy szereg przetargów na automat do selektywnej zbiórki śmieci - 140 tys. dofinansowanie, solary to około 100 tys. dofinansowania, 3 place zabaw - około 300 tys. dofinansowania i Plac Sikorskiego to 500 tys. dofinansowania. Informacja turystyczna, gdzie możemy dostać 1 300 000,00 zł  dofinansowania - jesteśmy na liście. Podpisaliśmy umowę na azbest - to około 300 tys., to jest 100% dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska. I zostaje nam ostatni projekt system oszczędzania energią, ale jeszcze nie przystąpiliśmy do procedur przetargowych. Rozstrzygnęliśmy przetarg na samochód ratowniczy i w między czasie podpisaliśmy kolejną umowę dofinansowania na 100 tys. w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska. 17 września uroczyście odsłoniliśmy skwer Plac Sybiraka. Nadaliśmy imiona naszym wielorybom - Fala i Wiatr. Wróciliśmy na budowę  kwartału Pobierowo, na które dostaliśmy dofinansowanie 581 tys. I rozpoczęliśmy przebudowę ul. Plażowej. W Pustkowie kończymy pierwszy etap parku przy krzyżu, oraz kończymy toaletę w Pobierowie - czekamy na ostatnią fazę elewacji, a także zleciliśmy firmie Philips audyt energetyczny naszego oświetlenia na terenie gminy. 3 września rok szkolny rozpoczęło w naszej gminie 498 uczniów, 156 przedszkolaków i 81 nauczycieli. Otrzymaliśmy certyfikat Gmina Przyjazna Bałtykowi, a w rankingu „Wspólnoty” po raz kolejny zajęliśmy II miejsce. Zostały przygotowane projekty uchwał okołobudżetowych gdzie podnieśliśmy o 3,2 %  podatki. Trwają konsultacje na temat uchwały śmieciowej. Przygotowujemy kolejny Plan miejscowy do uchwalenia. W dniach 21 i 22 września odbyły się przetargi na nieruchomości, sprzedaliśmy 5 działek o powierzchni 4 796 000,00 m2, uzyskana kwota to 2 300 000,00 zł. Średnia cena jest nadal bardzo wysoka -  479 zł, ale padł nowy rekord - na nieruchomość przy Al. Bursztynowej  w Niechorzu,  to 2 026 zł.  za m2. Uroczyście obchodziliśmy 5. rocznicę postawienia Krzyża Nadziei w Pustkowie. Rozpoczęliśmy kolejny rok akademicki naszego Uniwersytetu III Wieku. Uczestniczyliśmy  w dożynkach - ze strony władz samorządowych chciałbym serdecznie podziękować jednostkom które współpracowały i reprezentowały nas na Powiatowych Dożynkach, gdzie zajęliśmy I miejsce. W dniach 4-5 października gościliśmy Związek Miast i Gmin Morskich - temat który poruszaliśmy i który i dziś będzie poruszany  na sesji  to wydłużenie wakacji, a dziś będziemy wspierać także Związek Miast i Gmin Morskich właściwie swoją decyzją przez naszego reprezentanta p. Andrzeja Brzezińskiego, aby związek wsparł nasze działania i później rozpoczniemy działania parlamentarne i działania w innych samorządach wzdłuż  wybrzeża, które maja wspólny interes tak jak Gmina Rewal, 2-krotnie interpelację z trybuny sejmowej składał poseł Konstanty Tomasz Oświęcimski. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska podpisał umowę na 22 mln zł przeznaczone na ratowanie brzegu morskiego - większość tych pieniędzy, można powiedzieć 90% tych pieniędzy, zostanie przeznaczone na gminę Rewal. Wojewódzki Fundusz przeznaczył te pieniądze na odbudowę, czyli refulację plaż, na budowę nowych ostróg, czyli stare pale zostaną wyeliminowane i zastąpione nowymi, i stabilizowanie klifu tzw. obkładanie klifu kamieniami. Chciałbym bardzo podziękować p. ministrowi Gawłowskiemu i p. posłowi Konstantemu Tomaszowi Oświęcimskiemu, którzy w tej dziedzinie mają potężne  zasługi za ten projekt.   Trwają rozmowy na temat podpisania porozumienia trójstronnego – Urząd Morski 1mln, Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska 1mln i gminy 1 mln . Jeżeli dojdzie do podpisania takiego porozumienia, wówczas w przeciągu 2 lat wybudujemy 5 – 6 zjazdów na terenie gminy Rewal. Czytaliście Państwo w dzisiejszej porannej lokalnej prasie, że po raz kolejny spadł sufit w jednym z mieszkań domu komunalnego. Na szczęście nic się nikomu nie stało. Budynek jest jeszcze objęty gwarancją. Ani firma wykonawcza, ani inżynier kontraktu, ani inspektor nadzoru nie znają powodów jakie mogły być,  jaki materiał czy jaka technologia została pominięta, że doszło do takiej kompromitacji jeśli chodzi o budowlańców. Mam nadzieję że do świąt Bożego Narodzenia uda się wyczyścić i posprzątać te mieszkania, aby mieszkańcy mogli bezpieczni świętować”.

 

 

Ad. 5. Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów

 

 

p. Magdalena Balkowska – Nowak

„Ja mam pytanie natury technicznej. Chodzi mi o tą inwestycję na którą wróciliśmy w Pobierowie - ul. Sportowa, Szczecińska. Na ul. Szczecińskiej zostały zdemontowane najpierw 4 lub 5 nowych lamp po czym zostały zdemontowane i założone stare. Nie wiem czy to jest docelowy temat czy przejściowy tylko? One oczywiście spełniają swoją funkcję, natomiast nie wiem dlaczego miałyby tam być stare?”

p. Artur Łukomski

„Jest brak komisji mieszkaniowej. Pan Wójt nam powiedział, że tworzy się powoli. Jak długa jest lista oczekujących na mieszkania komunalne? W jakim stopniu działki które powstały w Śliwnie miałyby wpływ na rozwiązanie chociażby problemu związanego z brakiem mieszkań?”

p. Leszek Kosik

„Klifowa w Pogorzelicy. Kiedy tam nastąpi wejście wykonawcy?  Z roku na rok inwestycja jest przedłużana, żeby nie było takich sytuacji, że mamy cały rok czasu a my będziemy robić w sezonie letnim.”

p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk

„Ja mam pytanie do p. Wójta i pracowników merytorycznych z referatu inwestycji dot. zamówienia publicznego pt. „Wykonanie nawierzchni ul. Klifowej”. Chciałbym wiedzieć skąd aż tak było duże niedoszacowanie, w budżecie zatwierdziliśmy 150 tys. kwotę a w wyniku wygranej i wyboru najlepszej oferty kwota jest 2 razy większa. Chciałbym wiedzieć, rozumiem przesunięcia w dziale są możliwe, ale chciałbym wiedzieć skąd tak duże niedoszacowanie inwestycji?”

Wójt Gminy złożył na ręce p. Wiceprzewodniczącego Rady odp. na interpelacje złożone na poprzedniej sesji, interpelacje stanowią załączniki do niniejszego protokołu od nr 1 do nr 7.

Wójt Gminy udzielając odp. na interpelację  poinformował, że lampy w całym kwartale dot. ul. Kościuszki, przy szkole i przy hali sportowej będą nowe i  takie same. Poinformował również, że wykonawca ul. Plażowej w Pogorzelicy p. Kokolus na pewno lada dzień wejdzie na  inwestycję. P. Wójt udzielił również odp. na zadaną interpelację dot. niedoszacowania inwestycji -

„Jeśli chodzi o Klifową w Trzęsaczu zostało nam część pieniędzy z parku pustkowskiego i dlatego wszedł  ten sam wykonawca i dlatego chcieliśmy celowo zrobić tak, żeby część pieniędzy które zaoszczędziliśmy na parku przerzucić na tą inwestycję i w ten sposób się rozliczyć”. P. Wójt poinformował, że odp. na interpelację radnego p. Artura Łukomskiego wraz z  3 odp. na interpelacje dot.: rybaków, p. Kulińskiego i „Przylesia” zostaną przygotowane na następna sesję Rady Gminy.

Wiceprzewodniczący przypomniał § 21 pkt.3 Statutu Gminy Rewal w związku z niejasnościami w interpelacji dotyczącej odpowiadania na interpelacje radnych i zapytania sołtysów. Z powodu braku możliwości natychmiastowego otrzymania odpowiedzi ogłosił 5 min. przerwę.

 

O godz. 16:39 Wiceprzewodniczący Rady ogłosił przerwę.

O godz. 16:47 wznowiono obrady.

 

P. Bogusław Woźniak - wiceprzewodniczący Rady – „przedstawione pisemne odpowiedzi na złożone interpelacje będą załącznikami do protokołu. Nie odczytanie w chwili obecnej tychże załączników nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji prawnych. W związku z tym decyduję o nie odczytaniu odpowiedzi na złożone pytania - będą one załącznikiem. Niemniej jednak przed Komisją Statutową będzie stał problem wprowadzenia odpowiedniej poprawki ułatwiającej nam prace w przyszłości do Statutu”.

Wiceprzewodniczący poprosił p. Ireneusza Jasińskiego o udzielenie odp. w sprawie dziennika budowy. p. Ireneusz Jasiński – „udzielając odp. na interpelację pana Radnego, dziennik budowy jest uaktualniony. W związku z tym, że mamy następne 2 pozwolenia na budowę, które są w pasie technicznym - zejście na plażę i toaleta na Mickiewicza, najpierw te inwestycje muszą być zrealizowane, a dopiero możemy przystąpić do prac od ul. Grunwaldzkiej, na który mamy aktualnie prowadzony dziennik budowy. Dziennik budowy oraz cała dokumentacja projektowa jest do wglądu w Ref. Inwestycji”.

 

Ad. 6 Projekt uchwały w sprawie:zamiaru przekształcenia gminnej jednostki budżetowej – Centrum Informacji, Promocji Rekreacji – poprzez jego likwidację w celu zawiązania spółek z ograniczoną odpowiedzialnością.

Projekt uchwały omówił p. Seweryn Babiło – Skarbnik Gminy.

Wiceprzewodniczący rady poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały negatywnie.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 3 radnych, 8 radnych głosowało przeciwko, 2 radnych wstrzymało się od głosownia.  Projekt uchwała nie został przyjęty.

 

Ad. 7 Projekt uchwały w sprawie:podziału Gminy Rewal na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu

Projekty uchwał omówił p. Wioletta brzezińska – Sekretarz Gminy.

Wiceprzewodniczący Rady poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta.

 

Ad.  8  Projekt uchwały w sprawie:ustanowienia herbu, flagi, pieczęci, flagi stolikowej i banneru Gminy Rewal oraz zasad ich stosowania.

Projekty uchwał  omówił p. Wioletta Brzezińska – Sekretarz Gminy

Wiceprzewodnicząca Rady poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały  pozytywnie.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta.

 

Ad. 9 Projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XV/116/11 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Rewal na 2012r.

Wiceprzewodniczący Rady poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta.

 

 

Ad. 10 Projekt uchwały zmieniającejuchwałę Nr II/6/10 w sprawie powołania Stałych Komisji Rady Gminy oraz ustalenia składów osobowych i przedmiotu działania.

Wiceprzewodniczący Rady poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

p. Bogusław Woźniak Wiceprzewodniczący Rady zadał pytanie Radnemu p. Janowi Trafnemu – Czy Pan Wyraża zgodę na pracę w Komisji Oświatowej? P. Jan Trafny – z największą przyjemnością tak.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

 Ad. 11 Projekt uchwały w sprawie:określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.

Wiceprzewodniczący Rady poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 12 Projekt uchwały zmieniającejuchwałę Nr IX/65/11 w sprawie uchwalenia Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Rewal  na lata  2011-2015.

Projekty uchwał omówiła p. Ewa Korczyńska  – kierownik Referatu Nieruchomości.

„Szanowni Państwo,  zmiana dot. rozdziału  XI Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Rewal. Intencją zmiany  jest sposób przekazywania nieruchomości na cele mieszkaniowe na rzecz osób chcących wybudować budynek mieszkalny. W ten sposób został zmieniony z dzierżawy na możliwość nabycia nieruchomości, podstawowe kryteria zostaną ustalone szczegółowo w zarządzeniu przyjętym po wejściu w życie tej uchwały. Gmina Rewal w 2008 roku nabyła nieruchomość Śliwinie- powierzchnia całej działki to było 22 924,00 m,  1 300 000,00 zł. Wartość za 1m2  - 56 zł. Jeśli mówimy o całym kompleksie to poza terenami przeznaczonymi pod drogę mamy jeszcze przestrzenie do dyspozycji na cele mieszkaniowe - 2 nieruchomości o łącznej powierzchni 5 463 m2. To są te działki o których pan Przewodniczący wspominał. Bliżej drogi powiatowej. Jeśli Państwo zerkniecie na koncepcje architektoniczną to dwa kompleksy – wizualnie jeśli chodzi o wielkość budynków to które by mogły powstać, to takie jak na ul. Krótkiej w Rewalu. Także przestrzeń jest jeszcze duża do dyspozycji. Były jeszcze pytania na komisji dot. kosztów, które Gmina już wydała na prace nad tym terenem i między innymi projekt dot. wody kanalizacji  i deszczówki. To 61 000,00 zł., podział 20 000,00 zł., może nie wszystkie koszty ujęłam ponieważ nie wszystkie tematy były przez nas prowadzone, więc może nie znam wszystkich kosztów, ale te do których udało mi się dotrzeć to dają włącznie 1 391700,00, przeliczając na powierzchnię to można powiedzieć, że kosztów mieliśmy 60 zł na 1 m2 czyli podnieśliśmy wartość  4 zł na m2  . ‘’

 

 

 

Wiceprzewodniczący Rady poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta.

 

Ad. 13  Projekt uchwały w sprawie:poparcia petycji przedstawicieli lokalnej branży turystycznej dotyczącej zmiany terminu ferii letnich.

Wiceprzewodniczący Rady poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Projekt uchwały został odczytany i poddany pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

 

 

 

Ad. 14Wolne wnioski i zapytania

Gość –„ chciałabym zapytać czy jak rozszerza się Rewal to czy też wzięte jest też pod uwagę oświetlenie tych dróg?”

P. Wójt – „jest uwzględniane i takim symbolem inwestycji jest ulica Łokietka na którą wydaliśmy 9 mln złotych. ‘’

P. Szymon Jędrzejowski – „ja bym chciał bardzo podziękować zakładowi Wodociągów za poprawienie, a Panu Wójtowi chciałbym podziękować , że pozwolił mieszkańcom zostać w mieszkaniach.”

P. Piotr Lęcznar – „nasza strona internetowa jest bardzo dobrze prowadzona ale obserwując inne strony to nie ma u nas zakładki takiej dla osób niepełnosprawnych, a są takie sygnały. Chciałyby wiedzieć takie osoby gdzie jest takie zejście dla osób niepełnosprawnych, gdzie są takie apteki gdzie można podjechać wózkiem. Kto jest odpowiedzialny za to wszystko do kogo można zadzwonić i zapytać o samochód ten nasz który został dofinansowany, czy go można wynająć, czy należy się on z tej kasy chorych?”

P. Andrzej Brzeziński – „bodajże miesiąc temu podjęliśmy, Szanowni Państwo, uchwałę dot. zmian w kierunku studium. Czy jest jakiś czas i termin do którego można te wszystkie propozycje składać, wnioskować przez mieszkańców, podmioty i organizacje?”

P. Bogusław Woźniak – „ustawa określa, że w ciągu kadencji raz trzeba zrobić korektę. Kiedy dokładnie to tego nie określa.”

P. Mirosław Hussakowski – „raz w ciągu kadencji należy dokonać zmian w zagospodarowaniu, wtedy analizuje się dokumenty planistyczne posiadane przez gminę, czyli studium i plany. Natomiast co do ostatniej uchwały to informacje jakby się nakładały. To następnym krokiem będzie zagwarantowanie kwoty w budżecie i uruchomienie prac planistycznych i na tym etapie samego studium będzie można składać wnioski i uwagi. Mówimy o dwóch równoległych ale oddzielnych pracach”.

P. Piotr Lęcznar – „dużo się mówiło o monitoringu w Pobierowie, ale nie wiem czy to zabrakło funduszy?”

P. Andrzej Brzeziński – „zwróciłbym uwagę, że w poprzedniej kadencji została oddana taka analiza o której mówił p. Mirek. Chciałbym prosić żeby radni, którzy są w tej kadencji taką analizę z gminy otrzymali”.

P. Wójt – „taka analiza zostanie do Państwa wysłana”.

P. Bogusław Woźniak – przekazał inf. o pismach które wpłynęły do biura rady np. dot. tematyki budownictwa sklepów o powierzchni 1250m2, jak i pismach dot. budżetu  p. Roberta Dajczaka prowadzącego Agencję Filmową i p. Aleńkuć dot. modernizacji nawierzchni ul. Spokojnej w Niechorzu.

 

 

Ad. 15 Zakończenie obrad

 

O godz. 17: 42 zakończono obrady XXVIII Sesji Rady Gminy.

 

 

Protokółowała                                                                                                               Wiceprzewodniczący Rady

 

…………………………………………                                                                                        …………………………………………


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
30 lis 2012

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
30 lis 2012, godz. 14:32