Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół XXXI

 

P R O T O K Ó Ł    Nr XXXI / 12

 

XXXI sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 10 grudnia 2012 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

 

Sesję rozpoczęto w dniu 10 grudnia 2012r. o godz. 18:05. Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska - Dąbrowska.

Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 14 radnych – nieobecna radna p. Magdalena Balkowska - Nowak - usprawiedliwiona. Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Przewodnicząca Radyprzedstawiła porządek obrad:

 

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

XXXI SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 10.12.2012 roku

1.       Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

2.       Przedstawienie porządku obrad

3.       Sprawozdanie Wójta Gminy

3.       Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów

4.       Projekt uchwały w sprawie:odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

5.       Projekt uchwały w sprawie:metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki tej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

6.       Projekt uchwały w sprawie:metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

7.       Projekt uchwały w sprawie:szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

8.       Projekt uchwały w sprawie:terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

9.       Projekt uchwały w sprawie:wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

10.   Projekt uchwały w sprawie:regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rewal

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały

11.   Wolne wnioski i zapytania

11.   Zakończenie obrad

 

Przedstawiony porządek obrad z uwzględnieniem wycofania punktów:

·         Sprawozdanie Wójta

·         Wolne wnioski i zapytania

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 14 radnych.

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 3. Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów

 

P. Jan Trafny – radny – przypomniał o swojej interpelację z XXIX sesji.

P. Joanna Drzewińska – Dąbrowska powiedziała, że pisemna odpowiedź wpłynęła. W związku z tym odczytała ją.

Interpelacja p. Jana Trafnego: Proszę o wskazanie lokalizacji, na których można by było zorganizować zaplecze dla osób prowadzących działalność związaną z rybołówstwem, inne niż przystań morska.

Odpowiedź wójta: Uprzejmie informuję, że w sprawach wskazania ewentualnych lokalizacji na zaplecze dla osób prowadzących działalność rybacką zostanie poruszona podczas omawiania projektu Programu Rozwoju Przystani Morskich.

 

P. Jan Trafny – radny – na jakim etapie znajdują się w tej chwili prace związane z uchwaleniem Programu Rozwoju Przystani Morskich na terenie Gminy Rewal?

 

P. Robert Skraburski – wójt gminy - Programu Rozwoju Przystani Morskich jest przygotowywany. Dzisiaj wprowadzaliśmy ostatnie poprawki. Jeżeli wszystko dobrze pójdzie, to część punktów trafi do Państwa jutro w formie elektronicznej. Do przedyskutowanie jest jeszcze zdefiniowanie  przystani morskich w Gminie Rewal, opis przystani morskich po kolei jakie są na terenie gminy,
ze współrzędnymi, danymi technicznymi, ze zdjęciami stanu faktycznego, jak to w tej chwili wygląda, lepiej lub gorzej, ale to wszystko zostanie państwu przedstawione. Jest opisany rys historyczny na temat całej bazy. Są fragmenty artykułów, jak mieszkańcy walczą o klif. Są plany rozwojowe dotyczące infrastruktury. Te wszystkie pomysły na infrastrukturę morską i portową. Są jeszcze źródła dochodów infrastruktury portowej, źródła zewnętrzne, jak można finansować i tak dalej. W opisie nie ma tu jeszcze nic na temat rozmów na temat rozwoju przystani bazy rybackiej na kanale Liwia Łuża. Zostaje nam jeszcze ta wariantowość.

Wariant I– nie buduje się nic na kanale i automatycznie wszystko zostaje tak jak jest, lub jest modernizowane;

Wariant II– budujemy przystań morską na kanale Liwia Łuża, ale musimy zadecydować, co dalej
z przystaniami morskimi w tych miejscach, w których są. Czyli budujemy, ale pozostawiamy rybakom
i zezwalamy im na wszystko, czyli na rozbudowę w takiej wersji w jakiej chcą, w tej wersji maksymalnej.

Wariant III– budujemy na kanale, a pozostawiamy im minimalną część, gdzie określimy te minima, czyli wyciągarka, jakiś boks office, czy coś takiego.

Wariant IV– budujemy, zostawiamy to minimum, ale rozszerzamy o ofertę turystyczną, żeby to były także przystanie turystyczne, morskie, związane czy to z żeglarstwem, czy to z kajakami,
czy pontonami, tor wodny… takie rzeczy.

Wariant V– budujemy na kanale, a likwidujemy całkowicie przystań rybacką, bo jako przystań morska musi pozostać.

Nie mamy jeszcze tego dokładnie opisanego, ale robimy takie przymiarki.

 

P. Zygmint Wołejszo – radny – w większości chyba dwóch rybaków ma uregulowane stosunki ze swoimi bazami, ale kończą się umowy dzierżawy, wystąpili rybacy, nie zgodziliśmy się i co w tej sprawie? Czy przy okazji omawiania tego Programu jakieś decyzje będą podejmowane? Bo 1 stycznia kończy się dzierżawa.

 

P. Robert Skraburski – jeżeli nie uda nam się dokończyć tego programu, to o jednoroczne wystąpię do państwa. Najprawdopodobniej moglibyśmy pierwsze czytanie Programu rozpocząć jeszcze w tym roku.

 

Ad. 4. Projekt uchwały w sprawie: odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju nie wypracowała stanowiska.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 8 radnych, 6 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Ad. 5. Projekt uchwały w sprawie: metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki tej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaproponowała przegłosowanie poprawki do §1. pkt 5. ust. 1.
zmieniającej stawki:

·      z 15zł     za pojemnik o pojemność  120l    na  18zł,

·      z 40zł     za pojemnik o pojemność  240l    na  35zł,

·      z 160zł   za pojemnik o pojemność 1110l   na 150zł.

Wniosek został poddany pod głosowanie: za przyjęciem wniosku głosowało 7 radnych,
3 głosowało przeciw, 4 radnych wstrzymało się od głosowania.

Wniosek został przyjęty większością głosów, w związku z tym Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 6 radnych, przeciwko głosowało 2 radnych, 6 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

 

 

 

Ad. 6. Projekt uchwały w sprawie: metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 radnych, 5 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Ad. 7. Projekt uchwały w sprawie: szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 8. Projekt uchwały w sprawie: terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 9. Projekt uchwały w sprawie: wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie przy 1 głosie za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały i 4 głosach wstrzymujących się.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 radnych, 1 radny głosował przeciwko, 3 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Ad. 10. Projekt uchwały w sprawie: regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rewal

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 11. Zakończenie obrad

 

O godz. 18:23 zakończono obrady XXXI Sesji Rady Gminy.

 

Protokółował                                                                                                                 Przewodnicząca Rady

 

…………………………………………                                                                                        …………………………………………


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
21 gru 2012

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
21 gru 2012, godz. 12:46