Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół XXXII


P R O T O K Ó Ł Nr XXXII/05

zwyczajnej sesji Rady Gminy Rewal odbytej w dniu 31 marca 2005 roku w sali sesyjnej Urzędu Gminy Rewal.

O godzinie 10.09 prowadząca obrady Przewodnicząca Rady radna Anna Dejnakowska stwierdziła, iż aktualnie w posiedzeniu zgodnie z listą obecności uczestniczy 11 radnych, co przy ustawowym składzie Rady 15 osób stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Otwierając sesję powitała przybyłych na obrady radnych oraz zaproszonych gości.

Ad. 2. Protokoły z sesji XXX i XXXI sesji Rady Gminy bez odczytywania przyjęto jednogłośnie - głosowało 11 radnych.

Ad. 3. Przewodnicząca Rady przedstawiła następujący porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie protokołów z XXX zwyczajnej i XXXI nadzwyczajnej sesji Rady Gminy.

  3. Przedstawienie porządku obrad.

  4. Interpelacje i zapytania.

  5. Uchwalenie Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Rewal.

  6. Stanowisko Rady odnośnie lokalizacji ferm wiatrowych w strefie przybrzeżnej Morza Bałtyckiego.

  7. Zbywanie mienia komunalnego.

  8. Zaopiniowanie projektu planu aglomeracji pn. Aglomeracja Rewal.

  9. Wolne wnioski i zapytania.

  10. Zakończenie obrad.

Do przedstawionego porządku obrad radni nie zaproponowali żadnych zmian.

Ad. 4. Interpelacje i zapytania:

Wójt Gminy zabierając głos poinformował zebranych o następujących sprawach:

  • rozpoczęły się prace związane z realizacja inwestycji na terenie Gminy (przerwane na okres zimowy) - wszystkie one rozpoczną się w miesiącu kwietniu;

  • jeśli chodzi o sprawy przejęcia terenów po byłej jednostce wojskowej w Pobierowie to w ciągu najbliższych 10 dni będą przygotowane odpowiednie dokumenty;

  • wnioski o dofinansowanie inwestycji złożone przez Gminę przeszły wstępną formalną weryfikację pomyślnie - istnieje szansa, że przynajmniej dwa wnioski z trzech zakończy się pomyślnie;

  • ustalono z sołtysami wszystkie sprawy porządkowe;

  • w najbliższym czasie odbędą się spotkania z poszczególnymi Radami Sołeckim gdzie będzie się wyjaśniać które inwestycje i w jakiej kolejności będą realizowane;

  • w najbliższym czasie budowa - w trybie awaryjnym - zejścia plażowego przy ul. Morskiej w Pogorzelicy zdewastowanego przez sztormy morskie a jest to jedyne zejście wschodniej części Pogorzelicy - jest nadzieja, że do miesiąca maja będzie to sfinalizowane;

  • przygotowanie do ruchu turystycznego pirsu betonowego w Niechorzu - wyrównanie nawierzchni;

  • w sprawie jednostki wojskowej w Pobierowie - na dzień dzisiejszy nie ma w tej sprawie materiałów lecz w ciągu 10 dni będzie zorganizowane specjalne spotkanie gdzie w oparciu o konkretne dokumenty będzie można podjąć konkretną decyzję a w tej sprawie słyszy się różne zdania;

  • istnieje szansa że, będą remontowane drogi powiatowe - projekty uzyskały pozytywną akceptację;

  • istnieje szansa na remonty dróg wojewódzkich;

  • pomyślnie przeszły kontrole realizacji inwestycji;

  • w najbliższym czasie rozpoczną się prace przy adaptacji pomieszczeń po SLO na potrzeby gimnazjum - na ukończeniu są prace kosztorysowe. Planuje się utworzenie w tej części budynku szkoły świetlicy wiejskiej;

  • w okresie letnim planowane jest uruchomienie przez PKS Gryfice - w okresie letnim połączenia autobusowego z Pobierowa do Berlina.

(Przybył na obrady radny Z. Szewczyk - quorum 12 radnych).

P. B. Woźniak - sprawa planowanego przetargu w miesiącu maju - przy nieruchomości planowej do sprzedaży w m. Pobierowo przy ul. Brackiej jest zapis mieszkaniowy i usługi - w tej sprawie była interwencja aby wykreślić zapis „usługowy” a dlatego, że okoliczne działki są tylko mieszkalno - pensjonatowe i nie ma tam usług. I stąd gorąca prośba by przy sprzedaży wykreślić ten zapis.

P. Skraburski - przeznaczenie pod działalność mieszkalno - pensjonatową - a przy wydawaniu warunków kieruje się zasadą sąsiedztwa.

P. Dejnakowska - czy nie wpłynie to na przetarg.

P. Skraburski - nie, gdyż usługi są pensjonatem.

P. Wójt Gminy - wynika to być może z przykrych doświadczeń mieszkańców w poprzednim okresie czasu.

P. Skraburski - zobaczymy co da się zmienić w zapisie.

P. Dejnakowska - czy zmiana warunków nie wpłynie na przetarg.

P. Skraburski - przy ogłaszaniu przetargu zastrzegamy sobie możliwość wprowadzenia zmian.

P. Sołowiej - jakie są plany zagospodarowania plaż - zniszczonych po zimowych sztormach. Należy się bowiem spodziewać turystów już za miesiąc a każdy z nich pierwsze kroki kieruje na plażę. Czy zostaną zagospodarowane i czy będą na nich kosze.

Odp. Wójt Gminy - są zniszczone zejścia które zostaną wyremontowane. Odrębną dodatkową sprawą są zejścia wysokie których remont wymaga zwiększonych inwestycji. Na dzień dzisiejszy są podpisane umowy na poduszki pneumatyczne a jeśli chodzi o zjeżdżalnie to ludzie ze względów finansowych rezygnują. W najbliższym czasie będzie podpisana ze Starostwem nowa umowa na dzierżawę plaż - dotychczasowa została wypowiedziana - jest nadzieja, że zostaną w niej zawarte zapisy co do władztwa. Jeśli chodzi o współpracę z SUM na wykorzystanie plaż na rekreację i inne formy aktywnego wypoczynku - to w tej sprawie rozmowy w imieniu Gminy prowadzi Zastępca Wójta P. R. Skraburski.

P. Skraburski - odbyły się w sprawie plaż dwa spotkania w SUM. Zostaną oznakowane strefy aktywnego wypoczynku. Tereny te zostaną odpowiednio oznakowane. Odcinki będą wyznaczone w porozumieniu z Radami Sołeckimi. Będzie zabronione wprowadzanie psów na plaże - rozważa się rozwiązać ten problem poprzez wytyczenie odcinków plaż na które będzie można wprowadzać psy. Lecz problemem do rozwiązania będzie sprawa sprzątania tych odcinków. Jest to problem gdyż - jak wynika to z obserwacji - to ok. 20 % turystów przybywa ze swoimi zwierzętami.

(Przybył na sesję radny S. Hoffmann - quorum 13 radnych)

P. W. Ciszek - sprawa zejścia przy ul. Morskiej w Pogorzelicy bowiem ok. 20 kwietnia należy się liczyć z przyjazdem ok. 400 osób, a od miesiąca maja Pogorzelica już pracuje. Mieszkańcy są zdecydowani na rzecz tego zejścia zrezygnować z nowych - z tego zejścia w sezonie korzysta ok. 4,5 tysiąca ludzi.

P. Biłyj - zejście plażowe przy ruinach kościoła w Trzęsaczu. Na jakim etapie jest sprawa realizacji jego odbudowy.

Odp. Wójt Gminy - na etapie dokumentacji i uzgodnień - są bowiem takie a nie inne procedury.

P. Brzeziński - czy na plażach w strefach aktywnego wypoczynku będą wydawane pozwolenia na sprzedaż alkoholu. Jest to ważna rzecz dla całego społeczeństwa.

P. Skraburski - jeśli chodzi o zejścia plażowe w Pogorzelicy został ogłoszony trzeci przetarg na trzy zejścia plażowe. Nie są to jakieś kosztowne inwestycje. Wykonawcy biorą specyfikacje lecz nie ma żadnego odzewu z ich strony i brak jest wykonawcy. Są prowadzone rozmowy i być może w najbliższy poniedziałek zapadną konkretne decyzje. Kwestia handlu w strefach aktywnego wypoczynku na plażach nie leży w serze zainteresowania ze strony SUM.

P. Sz. Jędrzejowski - remont parku i pomnika w Niechorzu oraz sprawa okablowania ul. Środkowej.

Odp. Wójt Gminy - jest przygotowywana dokumentacja na ul. Środkową i Ludną. Nie przewiduje się przeniesienia pomnika.

P. Sz. Jędrzejowski - sprawa przesunięcia ogrodzenia wzdłuż działek Nr 730 przy ul. Leśnej i 374 przy ul. Szczecińskiej.

P. Skraburski - są to tereny użytkowane od zawsze i prowadzone są rozmowy aby uzyskać pas 2 - 3 m na przeprowadzenie ścieżki. Sprawa była omawiana na spotkaniu w SUM.

P. K. Ciszek - sprawa kontraktu na wybudowanie obiektów sportowych w Gminie. Finał planowany był pierwotnie na 2005 rok. Jak z dotrzymaniem terminów, czy są w tej sprawie jakieś protokoły uzgodnień.

Odp. P. R. Skraburski - w Rewalu termin - druga polowa sierpnia b.r. - zostanie dotrzymany.

Na Niechorze i Pobierowo będziemy patrzeć i wyciągać konsekwencje wynikające z umowy - jest tu wina firmy wykonawczej.

P. K. Ciszek - rozumie, że protokołu dodatkowego nie było ?

Odp. P. R. Skraburski - nie.

P. Śpiwak - co z zejściem przy ul. Kawalerskiej w Pobierowie.

Odp. Być może się uda w b.r. jest to bowiem jedynie nie zorganizowane zejście w Pobierowie. Obecnie realizowana - wspólnie z SUM - inwestycja budowy najdłuższego zjazdu w województwie w Pustkowiu. Na 8 inwestycji realizowanych przez SUM 6 jest na terenie Gminy Rewal. Świadczy to o dobrej współpracy. Na lata przyszłe planuje się wprowadzić do budżetu SUM budowę zjazdu w Rewalu gdyż pomiędzy poszczególnymi zjazdami winna wynosić 2 km.

P. J. Drzewińska - Dąbrowska - inwestycje drogowe w Rewalu.

Odp. Chodnik na ul. Piastowskiej.

P. K. Kwiatkowski - sprawa słabego sygnały telewizyjnego na terenie całej Gminy.

Odp. Wójt Gminy - w tej sprawie będą wysyłane monity.

P. K. Kwiatkowski - wystarczy tylko niewielki wzmacniacz lokalny.

Ad. 5. Regulamin udzielania pomocy materialnej uczniom.

P. Woźniak - stanowisko Komisji Strategii i Rozwoju uzgodnione - pozytywne.

P. J. Drzewińska - Dąbrowska - stanowisko Komisji Społeczno - Oświatowej - pozytywne.

Uchwałę z załączonym regulaminem w przedłożonej wersji przyjęto jednogłośnie - głosowało 13 radnych.

Ad. 6. Lokalizacja ferm wiatrowych.

Komisje Rady nie wniosły uwag do przedłożonego projektu uchwały.

Przedłożoną uchwałę przyjęto jednogłośnie - głosowało 12 radnych.

Ad. 7. Zbywanie mienia komunalnego.

Komisje Rady nie wniosły uwag do przedłożonego projektu uchwały.

Przedłożoną uchwałę przyjęto jednogłośnie - głosowało 12 radnych.

Ad. 8. Zaopiniowanie planu projektu aglomeracji.

Komisje Rady nie wniosły uwag do przedłożonego projektu uchwały.

Przedłożona uchwałę przyjęto jednogłośnie - głosowało 13 radnych.

Ad. 9 Wolne wnioski i zapytania.

Przewodnicząca Rady - sesja w sprawie udzielenia absolutorium za rok 2004 odbędzie się w dniu 29.04.2005 r. (piątek) godz. 10.00.

Następnie zapoznała z pismami jakie na jej ręce wpłynęły od P. T. Skupienia a dotyczące sprawy która była przedmiotem podjęcia uchwały na ostatniej XXXI sesji Rady Gminy w jednym z tych pism jest wezwanie do uchylenia podjętej uchwały (kserokopie tych pism w załączeniu do protokołu).

Czy może wysłać odpowiedź przygotowana przez Radcę Prawnego czy tez przenieść do rozpatrzenia na posiedzenie Komisji Rady Gminy.

P. B. Woźniak - omawianie powyższej sprawy proponuje przenieść na posiedzenia Komisji Rady Gminy. Nie rozpatrywaliśmy sprawy w oparciu o przesłane przez P. Skupienia pisma. Rozpatrywaliśmy sprawę opłaty skarbowej. Decyzji w sprawie opłat skarbowych się wydaje ponieważ jest to regulowane innymi przepisami. Druga sprawa to dlaczego ta działka - o której mowa w tych pismach - została całkowicie pozbawiona drzewostanu. Nie może przedstawić stanowiska Komisji gdyż takowe nie zostało wypracowane. Wycinka drzewostanu została wykonana w oparciu o decyzje RDLP. Uważa, że skoro ten organ wydał taka decyzje to nie ponosi on żadnych konsekwencji. A część winy przypisał nam. Ponieważ nie jesteśmy w posiadaniu wszystkich pism to proponuje przesunięcie tej sprawy do szczegółowego rozpatrzenia na posiedzeniu Komisji. Zapoznając się z treścią pism zauważył w ich treści pewne pomyłki a których jego zdaniem być nie powinno. I należy je omówić na posiedzeniu Komisji.

P. Przewodnicząca Rady - musimy się ustosunkować do wezwania uchylenia podjętej uchwały - bo to tez jest ważne.

P. E. Łonyszyn - chciałaby tu podpowiedzieć - Opinie prawne są w tej sprawie zgodne żaden urząd nie wydaje decyzję w tej sprawie. Decyzje wydaje Urząd Skarbowy lecz w oparciu o inne przepisy ustawowe. O ile będzie inna opinia WSA to będzie to wskazówka dla nas jak mamy w podobnych sprawach postępować w przyszłości. Skarżący zwrócił się do Rady ze skargą na bezczynność Wójta jako organu Gminy. Rada podejmując na poprzedniej sesji uchwałę rozpatrywała tylko wycinek sprawy a mianowicie to, czy w tej sprawie można mówić ze strony Wójta Gminy o bezczynności w załatwianiu sprawy czy też nie, a o wszystkim zadecyduje Wojewódzki Sąd Administracyjny rozpatrujący powyższą sprawę.

P. A. Dejnakowska - ponieważ P. Wójt będzie prosił o dodatkową sesje w ok. 10 kwietnia to sprawa ta zostanie przedstawiona do rozważenia na posiedzeniach Komisji Rady. Nie chciałabym byśmy w tej sprawie popełnili jakiś błąd. Nie jesteśmy prawnikami a przy wydawaniu opinii będziemy się posiłkować opiniami radców prawnych. W uchwale odnieśliśmy się do tego czy Urząd Gminy cos w tej sprawie robił czy też nie.

Po zakończeniu obrad proszę o pozostanie na krótko radnych celem omówienia spraw organizacyjnych.

Ad. 10. Wobec wyczerpania tematyki sesji prowadząca sesję Przewodnicząca Rady o godzinie 11.18 zamknęła XXXII zwyczajną sesję Rady Gminy.

............................ ...................................

(protokółował)

5


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Wojciech Zwoliński

Data wytworzenia:
06 kwi 2005

Osoba dodająca informacje

Wojciech Zwoliński

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Wojciech Zwoliński

Data aktualizacji:
06 kwi 2005, godz. 15:48