Protokół XXXIII
P R O T O K Ó Ł Nr XXXIII / 12
XXXIII sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 31 grudnia 2012 roku
w Urzędzie Gminy Rewal
Sesję rozpoczęto w dniu 31 grudnia 2012r. o godz. 10:20. Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska - Dąbrowska.
Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 12 radnych – nieobecni radni p. Adam Grzesiek, p. Artur Łukomski, p. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk - usprawiedliwieni. Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.
Przewodnicząca Radyprzywitała zaproszonych gości, w tym p. posła Tomasza Konstantego Oświęcimskiego.
Następnie przedstawiłaporządek obrad:
P O R Z Ą D E K O B R A D
XXXIII SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 31.12.2012 roku
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
2. Przedstawienie porządku obrad
3. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów
4. Projekt uchwały w sprawie: ustalenia ramowego planu pracy Rady Gminy Rewal na 2013 rok
a) relacja sprawozdawcy,
b) stanowiska Komisji Rady,
c) dyskusja,
d) podjęcie uchwały
5. Projekt uchwały w sprawie:wydatków, których niezrealizowane planowane kwoty
nie wygasają z upływem roku budżetowego 2012.
a) relacja sprawozdawcy,
b) stanowiska Komisji Rady,
c) dyskusja,
d) podjęcie uchwały
6. Projekt uchwały w sprawie:zmian w budżecie Gminy Rewal na 2012r.
a) relacja sprawozdawcy,
b) stanowiska Komisji Rady,
c) dyskusja,
d) podjęcie uchwały
7. Projekt uchwały w sprawie:wydatków na realizację Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Rewal na 2013r., które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2012
a) relacja sprawozdawcy,
b) stanowiska Komisji Rady,
c) dyskusja,
d) podjęcie uchwały
8. Wolne wnioski i zapytania
9. Zakończenie obrad
Przewodnicząca Rady przedstawiony porządek obrad poddała pod głosowanie.
Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 12 radnych.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 3. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów
P. Robert Skraburski – wójt gminy powiedział, że jest gotowy na odpowiedź na interpelację z dnia 28 listopada 2012r. złożoną przez radnego p. Marcina Smoczyka, dot. realizacji uchwały Nr XXV/202/12 z dnia 3 sierpnia 2012 w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego na spłatę zadłużenia w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. „Informuję, że w dniu 31 sierpnia ogłoszono postępowanie o procedurze prowadzenia na podstawie umowy z dnia 29 Prawo zamówień publicznych w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie kredytu 4,5 mln zł na spłatę zobowiązań. W związku z brakiem ofert Zamawiający unieważnił 12 października przedmiotowe postępowanie.”
P. Marcin Smoczyk zwrócił uwagę na fakt, że od dnia następnego - 1 stycznia 2013r. wchodzi w życie system
E-WUŚ i każdy pacjent będzie weryfikowany już za jego pośrednictwem pod kątem opłaconych składek. „Dowiadywałem się już w NFZ, jak to będzie wyglądało. Wszyscy ci, którzy nie mają zapłaconych składek, będą otrzymywać rachunki i będą płacić 100% kosztów za wizyty lekarskie. Można się spodziewać od 1 stycznia kolejki do Pana. Niestety, tego nie unikniemy.”
Ad. 4.Projekt uchwały w sprawie: ustalenia ramowego planu pracy Rady Gminy Rewal na 2013 rok
Projekt uchwały omówiła p. Joanna Drzewińska – Dabrowska – Przewodnicząca Rady.
O godz. 10:38 salę konferencyjną opuścił radny/sołtys miejscowości Rewal – p. Andrzej Brzeziński.
P. Wioletta Brzezińska – Sekretarz Gminy zaproponowała wprowadzenia zmiany w dwóch punktach:
- 26 kwiecień Przyjęcie wykonania budżetu za 2012 rok – Absolutorium.
- 24 maj Sprawozdanie dotyczące przygotowania gminy do sezonu letniego.
Wykaz kąpielisk w gminie Rewal.
P. Bogusław Woźniak – Wiceprzewodniczący Rady przytoczył zapis z Art. 271 ustawy o finansach publicznych mówiący o tym, że termin podjęcia w/w uchwały jest do 30 czerwca.
P. Robert Skraburski powiedział, że jeśli absolutorium będzie wcześniej, będzie czas jeszcze na inne sprawy.
P. Bogusław Woźniak powiedział, że w związku z tym, że jest to plan ramowy, będzie go można
w każdej chwili zmienić.
Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie
z poprzednią zmianą.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.
Projekt uchwały po odczytaniu Ramowego Planu Pracy został poddany pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 radnych, 1 radny głosował przeciwko, 1 radny wstrzymał się od głosowania, 1 radny był nieobecny na sali konferencyjnej.
Uchwała została przyjęta większością głosów.
Ad. 5. Projekt uchwały w sprawie:wydatków, których niezrealizowane planowane kwoty
nie wygasają z upływem roku budżetowego 2012.
Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.
Projekt uchwały został poddany pod głosowanie bez odczytania.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny był nieobecny na sali konferencyjnej. Uchwała została przyjęta większością głosów.
Ad. 6. Projekt uchwały w sprawie:zmian w budżecie Gminy Rewal na 2012r.
Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwała a następnie poddała go pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania,
1 radny był nieobecny na sali konferencyjnej. Uchwała została przyjęta większością głosów.
Ad. 7. Projekt uchwały w sprawie:wydatków na realizację Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Rewal na 2013r., które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2012
Na salę konferencyjną wszedł radny/sołtys miejscowości Rewal – p. Andrzej Brzeziński.
Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.
Komisja Społeczno - Oświatowa zaopiniowała projekt uchwały z uwzględnieniem zmian pozytywnie.
Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała projekt uchwały z uwzględnieniem zmian pozytywnie.
Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwała a następnie poddała go pod głosowanie.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.
Uchwała została przyjęta większością głosów.
O godz. 10:55 ogłoszono przerwę.
O godz. 11:05 wznowiono obrady.
Ad. 8. Wolne wnioski i zapytania
P. Jan trafny – radny – jak toczą się dalsze sprawy z Nordeą? Czy ta uchwała, która została podjęta jakoś pomogła?
P. Robert Skraburski – szczegółów nie znam. Uchwała została przesłana i rozliczona finansowo. Wykonaliśmy kilka ruchów, które pomogą nam przyspieszyć restrukturyzację. Szczegółów ani reakcji drugiej strony nie znam.
Byłem na spotkaniu z konserwatorem zabytków w sprawie dworca niechorskiego. Byliśmy przyjęci bardzo chłodno ze względu na to, że sprawa była załatwiana w Ministerstwie.
W pierwszej dekadzie stycznia będziemy mieli spotkanie już z architektami współpracującymi
z panią konserwator. Między innymi jest wśród nich architekt, który dla nas robił opinię, że trzeba go rozebrać i postawić.
Schetynówka – jeszcze dzisiaj wieziemy ostatnie dokumenty na ul. Parkową – została zgłoszona,
ale uzupełnienia mamy dzisiaj do godziny 15:30.
Kończymy rozliczanie samochodu strażackiego. W tej chwili ostatnie pieniądze są przesyłane. Rozliczyliśmy dofinansowanie za azbest – 300 000zł. Rozliczyliśmy schetynówkę – Pobierowo, wkład własny 2 600 000zł. Mam nadzieję, że do godz. 11:00 przyjdzie kolejne 600 000zł. Będzie inwestycja rozliczona już całą.
P. Bogusław Woźniak – które ul. wchodzą zaliczane są do schetynówki?
P. Robert Skraburski – od ul. Moniuszki do ul. Kościuszki.
Zygmunt Wołejszo – jakie są koncepcje w związku z ZUS? Na pewno będzie to problem, kiedy będzie trzeba płacić rachunki?
P. Robert Skraburski – pierwsze priorytety to rozliczenie ZUS-ów i Magellana.
Mogę stwierdzić, że zaświadczenie, które wyda gmina o tym, że pracownik jest ubezpieczony będzie uwiarygodniało do tego, żeby skorzystać ze zwolnień ZUS. Nie jest aż tak kategorycznie, aczkolwiek nie mam tego nigdzie na piśmie.
Ad. 9. Zakończenie obrad
O godz. 11:11 zakończono obrady XXXIII Sesji Rady Gminy.
Protokółował Przewodnicząca Rady
………………………………………… …………………………………………
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mariusz Owczarek Data wytworzenia:
25 sty 2013
Osoba dodająca informacje
Mariusz Owczarek Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Owczarek Data aktualizacji:
25 sty 2013, godz. 15:29