Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół XXXVII

P R O T O K Ó Ł   Nr XXXVII/09

XXXVII zwyczajnej sesji Rady Gminy Rewal odbytej w dniu 27 lutego 2009 roku w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Rewal.

 

            O godzinie 10.06 prowadząca obrady Przewodnicząca Rady radna Joanna Drzewińska - Dąbrowska stwierdziła, iż aktualnie w posiedzeniu zgodnie z listą obecności uczestniczy 15 radnych czyli Rada w pełnym składzie. Otwierając sesję powitała wszystkich radnych oraz  przybyłych na obrady zaproszonych gości.

Na wstępie odbyła się uroczystość pożegnania P. Elżbiety Przygockiej byłej kierowniczki Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej która odeszła na emeryturę oraz powitanie na tym stanowisku P. Justynę Żebrowską. Dziękując za miłe pożegnanie P. E. Przygocka życzyła swojej następczyni wytrwałości i  przynajmniej tylu lat pracy na tym stanowisku co ona.   

 

      Następnie przystąpiono do realizacji porządku obrad.

 

Ad. 2. Przyjęcie protokołu z XXXVI sesji rady Gminy.

Protokół z XXXVI sesji Rady Gminy bez odczytywania przyjęto –  jednogłośnie - głosowało 15 radnych.         

 

Ad. 3. Porządek obrad.

Przewodnicząca Rady przedstawiła następujący porządek obrad: 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2.  Przyjęcie protokołu z   XXXVI sesji Rady Gminy
  3. Przedstawienie porządku obrad.
  4. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.
  5. Naruszenie interesu prawnego dz. Nr 354/3; Nr 354/4 i Nr 139/1 obr. Rewal.    
  6. Naruszenie interesu prawnego dz. Nr 189/4 obr. Pobierowo.
  7. Gospodarowanie mieniem komunalnym.
  8. Nadanie nazw ulicom.
  9. Ustalenie ekwiwalentu pieniężnego dla członków Ochotniczych Straży Pożarnych.    
  10. Nadanie statutu dla Szkolnego Schroniska Młodzieżowego  „Fala” w Pobierowie.               
  1.  Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
  2. Wolne wnioski i zapytania.
  3. Zakończenie obrad.     

 

            Skarbnik Gminy zgłosił wniosek o rozszerzenie przedstawionego porządku obrad o przyjęcie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu komercyjnego na realizacje inwestycji pn. „Zintegrowany system płatnego parkowania w Gminie Rewal”.

P. Wójt – projekt tej uchwały wynika z realizacji budżetu na bieżący rok jako zadanie szczegółowe.

            Radny W. Jaworowski zgłosił wniosek o wycofanie z obecnego porządku obrad pktu10 i przeniesienie go  na następną sesję gdyż z treści projektu uchwały wynika, iż nie jest tak jak to było pierwotnie zamierzone.  Nie ma tu żadnego rozwiązania alternatywnego. Pierwotnie była mowa o tym, że schronisko miało być podporządkowane którejś ze szkół które to podobną działalność prowadzą w wakacje. Ponieważ gmina na to wydała dużo pieniędzy to dobrze by było znaleźć i tu pewne oszczędności. Uważa, że sprawę należy raz jeszcze przedyskutować szukając rozwiązania alternatywnego.

P. Przewodnicząca – ale schronisko funkcjonuje i ktoś się musi nim opiekować.  

Radny W. Jaworowski – ono funkcjonuje już 2 miesiące, czyli ktoś to nadzoruje bez żadnych aktów prawnych, czyli umowy. Wnioskuje aby znaleźć alternatywne rozwiązanie.   

 

Wniosek Skarbnika Gminy został przyjęty jednogłośnie – głosowało 15 radnych. 

 

Wniosek radnego W. Jaworowskiego został oddalony za 1 radny, przeciw 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu - głosowało 15 radnych.

    

Przewodnicząca Rady przedstawiła następujący – uwzględniający przyjętą poprawkę -  porządek obrad: 

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2.  Przyjęcie protokołu z   XXXVI sesji Rady Gminy.
  3. Przedstawienie porządku obrad.
  4. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.
  5. Naruszenie interesu prawnego dz. Nr 354/3; Nr 354/4 i Nr 139/1 obr. Rewal . 
  6. Naruszenie interesu prawnego dz. Nr 189/4 obr. Pobierowo.  
  7. Gospodarowanie mieniem komunalnym. 
  8. Nadanie nazw ulicom.  
  9. Ustalenie ekwiwalentu pieniężnego dla członków Ochotniczych Straży Pożarnych.
  10. Nadanie statutu Szkolnego Schroniska Młodzieżowego „Fala” w Pobierowie.  
  11. Zaciągnięcie kredytu komercyjnego na inwestycję pn. „Zintegrowany System Parkowania Płatnego w Gminie Rewal”.
  12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania. 
  13. Wolne wnioski i zapytania.
  14.  Zakończenie obrad.     

 

            Porządek obrad z uwzględnioną poprawką został przyjęty jednogłośnie – głosowało 15 radnych.

 

         Ad. 4. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów

Radny A. Brzeziński – sprawa refulacji piasku na plażę o czym była mowa na poprzedniej sesji gdzie Wójt zobowiązał się do poinformowania Radę o wynikach rozmów na ten temat z Dyrektorem Urzędu Morskiego w Szczecinie. Czy w tej sprawie jest coś wiadomo.

P. Wójt – zabrakło w porządku obrad punktu dotyczącego jego informacji a jest do tego przygotowany .

Ustalono, że będzie on rozpatrzony w pkcie 12.

P. Wójt – wolne wnioski będą bardzo długie.

P. J. Zelwak – czy osoba prywatna sama sobie może zlecić - a gmina za to zapłaci -  budowę drogi. Jak to się stało, że przy realizacji inwestycji drogowej ul. Lipowa w Śliwinie – został zaplanowany zjazd do posesji P. A. Cichorka. O tym fakcie nie wiedział zarówno on jak i radny Śliwina. A mamy wrażenie, że mandat P. Cichorka  już wygasł.

Radny W. Jaworowski – na poprzedniej sesji pytał co dalej robimy w sprawie gazociągu północnego. Otrzymał na swoje wystąpienie informację prawną od Radcy Prawnego z której treścią się  nie zgadza. W tej sprawie na Komisji Morskiej będzie przygotowane wystąpienie. Widzi, że nie ma zrozumienia w tej sprawie.

P. Przewodnicząca Rady – pytanie mieszkańców Domu Nauczyciela w Rewalu - dlaczego jest coraz to zimniej a czynsz wzrasta i czy rozważana jest  sprawa sprzedaży tych mieszkań dla nauczycieli.

Radny T. Kwiatkowski – czy będzie coś robione na ul. Polnej w Rewalu.  

   

         Ad. 5. Naruszenie interesu prawnego dz. Nr 354/3; Nr 354/4 i Nr 139/1 obr. Rewal.

Komisje Rady Gminy nie uznały wezwania za skuteczne.

Uchwała uwzględniająca wezwanie za nieskuteczne została podjęta jednogłośnie – głosowało 15 radnych.  

 

         Ad. 6. Naruszenie interesu prawnego dz. Nr 189/4 obr. Pobierowo.

Przewodnicząca Rady udzieliła głosu zaproszonej na sesję P. M. Cymbik, aby zgodnie ze swoją prośbą mogła udzielić wyjaśnień.

P. M. Cymbik – nie uważa, że został naruszony jej interes prawny, nie było tym mowy w jej piśmie,  nie mniej prosi o przedłużenie umowy dzierżawy na kolejny rok. Jako uzasadnienie swojej prośby powołała się na fakt, iż  pracowała na terenie Gminy 14 lat i być może pracując na rzecz mieszkańców rozwiązując ich problemy które stawiała wyżej niż swoje  zaniedbała tym samym swoje sprawy. Nie zdążyła na czas załatwić spraw związanych z pozwoleniem na budowę. Bardzo prosi o rozważenie jej sprawy powtórnie i przedłużyć dzierżawę.  Chociaż trudno jest  jej mówić o tym, ale wielu dzierżawców nie zrobiło tyle co ona na rzecz gminy.  W okresie jej pracy nie było żadnych zastrzeżeń do opracowywanych przez nią projektów uchwał. A to, że wiele spraw ślimaczyło się wynikało ze względów proceduralnych. Ze swoje pracy starała się wywiązywać dobrze. Nie zdążyła załatwić w porę wszystkich spraw związanych z pozwoleniem na budowę.  Na zakończenie poprosiła o uwzględnienie jej prośby i przedłużenie umowy dzierżawy. Być może ocena jej pracy jest inna.

Radny W. Jaworowski – nie ulega wątpliwości, że P. M. Cymbik włożyła duży wkład pracy na rzecz gminy. Obecnie planowanie się ślimaczy i trzeba się nad tymi sprawami zastanowić.  

Komisje Rady Gminy nie uznały wezwanie za skuteczne.

Uchwała uwzględniająca wezwanie za nieskuteczne została podjęta 12 głosami za przy 3 wstrzymujących się – głosowało 15 radnych.              

 

         Ad. 7. Gospodarowanie mieniem komunalnym.

Komisje Rady Gminy nie wyraziły zgody na nabycie nieruchomości wymienionych  w projekcie uchwały.

Uchwała w wersji zaproponowanej przez Komisje Rady Gminy została podjęta jednogłośnie – głosowało 15 radnych.

 

         Ad. 8. Nadanie nazw ulicom.

Radny W. Jaworowski – moje zdanie znacie, ale i tak robicie swoje. Ulice, place to są pomniki upamiętniające ważne wydarzenia historyczne. I co było niechwalebne w historii niwelować i zastępować czymś nowym.  Generalnie cały świat jest za tym aby w ten sposób postępować. Mamy w najnowszej historii wiele ważnych wydarzeń historycznych mamy też wielu bohaterów narodowych oraz osób zasłużonych we wszystkich dziedzinach. Zacznijmy odbierać to co było niechlubne, bo jeśli tego nie zrobimy a nasze nadmorskie atrakcje zaczniemy nazywać używając egzotycznych nazw (Sahara, Casablanca, itp.) to zaczniemy wpadać w paranoję.  Bardzo prosi aby okazję związaną z nazewnictwem ulic wykorzystać do likwidacji tego idiotycznego zamroczenia.   

Komisje Rady Gminy pozytywnie zaopiniowały przedłożony projekt uchwały – uchwała została podjęta 14 głosami za  i 1 głosie przeciwnym – głosowało 15 radnych.    

           

         Ad. 9. Ustalenie ekwiwalentu pieniężnego dla członków Ochotniczych Straży Pożarnych. 

Radny K. Ciszek – zwiększyć proponowana w projekcie uchwały stawki do wysokości  odpowiednio:  za udział w akcji - 16,00 zł/godz.  i za szkolenia -  10,00 zł/godz. – jest to jego wniosek formalny.

Radny H. Kowal – aktualnie na rynku pracy stawki godzinowe oscylują pomiędzy 14,00 – 18,00 zł/godz. – wobec tego za udział w akcji winna to być kwota realna. Jest to bowiem kwota za utracone wartości. Stawka zaproponowana przez radnego K. Ciszka jest stawka jego zdaniem rozsądną.

Radny K. Ciszek – proponowane kwoty są w stosunku do wielkości budżetu gminy kwotami minimalnymi.

Radny W. Jaworowski – popiera stawki zaproponowane przez radnego K. Ciszka.  W swoim gospodarstwie dla traktorzysty płaci 20,00 zł/godz. A my się zastanawiamy nad wynagrodzenie dla strażaków narażających swoje zdrowie i życie.

Radny K. Kwiatkowski – ustawa o strażach pożarnych funkcjonuje już od 12 lat.        

Do tej pory – takie było nie pisane prawo w tej gminie - należne za udział w akcjach pieniądze przeznaczane były na zakup sprzętu dla jednostek OSP. Wyliczenia robione były na koniec roku i zna rząd tych liczb nie były to zbyt wielkie kwoty – maksymalnie do 10.000 zł. Nie był to jego zdaniem dobry pomysł. Przedłożony projekt uchwały jest z tzw. rozdania wyższego. Prosi zatem aby została przyjęta maksymalna stawka.

Radny K. Ciszek – górna granica jest ustalona ściśle przez ustawę.

P. W. Kalankiewicz – do poboru przez strażaków wynagrodzenia za udział w akcjach i szkoleniach obligują przepisy ustawowe. Jeśli chodzi o zakup sprzętu to na te środki strażacy zapracowali dodatkowo poświęcając na to swój czas własny.

Radny K. Ciszek – wniosek wysokość stawek odpowiednio: 16,96 zł/godz.  za udział w akcjach ratowniczo – gaśniczych  i 10,00 zł/godz.  za udział w szkoleniach.

Radna W. Witecka – dla OSP zagwarantowane są środki w budżecie gminy.

Radny K. Kwiatkowski – uchwalenie stawek wynika z wymogów ustawowych. Nie przyjęcie tej uchwały rozłoży naszą działalność ochotniczą. Proponuje przyjąć maksymalna stawkę. Nie targujmy się w tej materii o przysłowiowe 10 groszy bo jest to bez sensu.

P. W. Kalinkiewicz – my strażacy jako ochotnicy działaliśmy do tej pory  nie biorąc ekwiwalentu, ale do tego zostaliśmy odgórnie zmuszeni. Chodzi też i o to, aby w czasie akcji któryś ze strażaków nie powiedział, że w akcji niech bierze udział ten który bierze pieniądze. Następnie przedstawił zakres działania jednostek OSP wchodzących w krajowy system ratowniczo - gaśniczy. A przez ostatnie 15 lat nie było mowy o jakichś pieniądzach. Strażacy ze swojej strony zrobili wiele działając społecznie. Na zakup sprzętu pracowali przy wycince drzew. Wszystko w ramach własnego czasu wolnego oraz  kosztem urlopów. I dziwne jest to, że targujemy się tu o przysłowiową złotówkę.       

Wniosek radnego K. Ciszka o przyjęcie maksymalnych stawek w  wysokości 16,96 zł za udział w akcjach oraz 10,00 za udział w szkoleniach został przyjęty: za 14 głosów, 1głos był przeciwny – głosowało 15 radnych.

Radny K. Kwiatkowski zaproponował, aby wpisać za udział w akcjach zapis 1/175 średniej krajowej. Uważa, że taki zapis spowoduje to, że nie będziemy musieli co roku nowelizować uchwałę.

Po krótkiej dyskusji ustalono, że na początek pozostanie zapis ustalający wysokość stawki kwotowy.      

Uchwała z przyjętymi stawkami została podjęta 14 głosami za i 1 głosem wstrzymującym się – głosowało 15 radnych.

 

         Ad. 10. Nadanie statutu dla  Szkolnego Schroniska Młodzieżowego „Fala” w Pobierowie.

Radny W. Jaworowski – nie została przeprowadzona analiza kosztów utrzymania tej placówki. Pierwotnym zamiarem to miało być pod zarządem szkoły. Brak jest w Statucie konkretnego określenia, że będzie tam też i świetlica. To co zostało zaproponowane nie wyczerpuje wszystkiego. Następnie proponuje aby w § 4 pkt 1 w pkcie tym winien być zapis, iż w pierwszej kolejności korzysta młodzież szkolna gdyż jego zdaniem od tego ono jest. A dopiero poza sezonem wakacyjnym dla osób dorosłych i grup zorganizowanych.  Obecny zapis jest bardzo wygodny dla wielu rodzin nie zawsze do tego uprawnionych. W okresie wakacji winno to być tylko i wyłącznie schronisko młodzieżowe. Jak przyjmiemy te zapisy to będziemy musieli do tego dopłacać. Jest to kolejny punkt do analizy. W okresie wakacji winien to być obiekt w którym młodzież szkolna mogłaby się schronić. Bo jak to będzie działało tak jak do tej pory to będziemy musieli do tego dopłacać.

W § 8 pkt v – jaki jest zakres obowiązków zastępcy dyrektora.

P. Przewodnicząca – sprawa ta była wyjaśniana na posiedzeniu Komisji Rady.     

Radny W. Jaworowski - wniosek – odłożyć przyjęcie tej uchwały do następnej sesji. Nie wiemy w jakiej wysokości są zarobki personelu. Bowiem należy porównać, czy wynagrodzenie dyrektora schroniska jest porównywalne z wynagrodzeniem dyrektora szkoły. Porównać zakres obowiązków jednego i drugiego. Uważa, że kwestie te należy przedyskutować.

P. Przewodnicząca  - nie o wszystkim wiemy.

Radny W. Jaworowski – winniśmy mieć wiedzę o wszystkim oraz czy nie lepiej by było alternatywnie przyłączyć to do szkoły lub do CIPR. Decyzję podejmujemy nie mając pełnej wiedzy na ten temat.

P. Przewodnicząca  - nie orientujemy się jaki jest zakres trudności w poszczególnych zawodach.

Radny W. Jaworowski – winniśmy znać te cenniki. Trzeba wiedzieć, że w tym schronisku są 2 apartamenty z jednego z nich korzystał notorycznie pewien poseł. Czy gmina ma do tego dopłacać.

P. Przewodnicząca  Rady -  czy należy dokonać zmian w zapisie w § 4.

Radny W. Jaworowski – wniosek sumaryczny to odłożyć przyjęcie statutu do następnej sesji. Ponadto ciekawy jest  zapis   jaki jest zawarty w § 24 projektu statutu czy może obowiązywać z mocą wsteczną. Jakie będą konsekwencje takiego działania. Czy to jest zgodne z prawem.  

P. A. Ciszek – może być taki zapis bowiem schronisko już działa przejęte z całym „dobrodziejstwem inwentarza” od początku bieżącego roku. Wobec tego na jakiej podstawie ono działa.  

Radny W. Jaworowski – schronisko miało być przejęte bez żadnych obciążeń i bez załogi tak o tym zapewniał Wójt Gminy, a w konsekwencji przejmujemy wszystko z mocą wsteczną. Na jakich zasadach zostało ono przejęte od Starostwa.   Czy jest w schronisku Regulamin Pracy bo z niego wynika płaca dla personelu. Chce też aby pokazać na jakich warunkach nastąpiło przyjęcie tego obiektu. Jak jest konsekwencja realizacji  §24 i czy wolno nam tak robić. Czy te dokumenty zostaną przedstawione przed czy po głosowaniu.

P. Przewodnicząca – dziś przyjmujemy tylko statut.

Radny W. Jaworowski – ale § 24 rodzi konsekwencje.

P. A. Ciszek – przejęliśmy zadania od Starostwa i prosi abyśmy dyskutowali o statucie a nie o wynagrodzeniach personelu. Statutu nie mogliśmy przyjąć wcześniej gdyż w miesiącu styczniu nie były zwoływane sesje.

Radny W. Jaworowski – w związku z tym, ze nie mogliśmy zrobić tego wcześniej to stawia wniosek – przedyskutować raz jeszcze projekt statutu a dla formalnego funkcjonowania placówki umowy z personelem zawrzeć na czas określony – do czasu przyjęcia statutu. Raz jeszcze przepracować całe zagadnienie pod kątem ekonomicznym i weźmy się do roboty.

P. Przewodnicząca  - wniosek radnego W. Jaworowskiego aby przyjęcie Statutu odłożyć na miesiąc.   

P. Wójt – 29.12.2008 r. podpisaliśmy ze Starostwem akt notarialny na przejęcie Schroniska oraz umowę na przejęcie zadań związanych z prowadzeniem tego schroniska. Jedynym naszym błędem jest to, że w dniu 30 grudnia nie przyjęliśmy statutu dla tej placówki. Dlatego na najbliższej sesji czyli w dniu dzisiejszym wprowadzamy Statut dla tej nowej jednostki która nie może być łączona z żadną inną placówką ma ona bowiem określone zadania i określone środki finansowe przekazywane w ramach subwencji.  Wobec tego nie może być łączona z innymi placówkami. Z drugiej strony nie może też działać bez kierownictwa. Personel na dzień dzisiejszy dobrze spełnia swoje obowiązki. Zaproponowany projekt statutu reguluje działalność schroniska. Obecnie trudno jest na podstawie 1 miesiąca ocenić pracę na rzecz gminy dyrektora tej placówki. Trudno jest też określić czy zarabia on dużo czy mało. Prosi o uszanowanie pracy zatrudnionych tam pracowników oraz pracę wszystkich radnych.  

Radny W. Jaworowski – P. Wójt w swoim wystąpieniu kieruje dyskusję na „boczne tory” . Nie ocenia pracy załogi. Uważa, ze Wójt podpuszcza jednych na drugich. Schronisko może prowadzić każdy.

P. Wójt – za pracę schroniska odpowiada Dyrektor a  od oceny pracy dyrektora jest Wójt Gminy jako organ prowadzący placówkę a nie Rada Gminy.  

P. Przewodnicząca Rady – nie kłóćmy się,  każdy  bowiem przemawiając kieruje się interesem naszej gminy. Głosujmy wniosek o przeniesienie rozpatrzenia uchwały na następną sesję.

Radny B. Woźniak – wniosek był już głosowany na początku sesji przy ustalaniu porządku obrad.

P. Wójt – proszę przejść do głosowania nad przyjęciem uchwały.

Komisje Rady Gminy pozytywnie opiniują przedłożony projekt uchwały.  

Uchwała w przedłożonej wersji została podjęta: za 13 głosów, 1 głos przeciwny, 1 głos wstrzymujący się – głosowało 15 radnych.   

 

         Ad. 11. Zaciągnięcie kredytu komercyjnego na inwestycję pn. „Zintegrowany System Parkowania Płatnego w Gminie Rewal”.  

Skarbnik Gminy – projekt uchwały nie był przedstawiony pod obrady Komisji Społeczno – Oświatowej.  Sprawa dotyczy realizacji zapisu w przyjętym budżecie,  jednak podjęcie jej jest spowodowane wymogiem banków.

Radny L. Sipiak - Komisja Strategii i Rozwoju pozytywnie zaopiniowała przedłożony projekt uchwały. 

 

Uchwała została podjęta jednogłośnie – głosowało 15 radnych.     

 

         Ad. 12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

P. Wójt – wpłynęła informacja na interpelację zgłoszoną na poprzedniej sesji Rady Gminy w sprawie zakupu dodatkowych podręczników dla uczniów w ZSS w Rewalu. W tej sprawie wpłynęła oficjalna szczegółowa informacja od Dyrektora ZSS w Rewalu P. W. Szukała – Błachuty jej treścią Wójt zapoznał Radę odczytując w całości tekst odpowiedzi – stanowi załącznik do protokołu.    

W uzupełnieniu P. W. Szukała – Błachuta Dyrektor ZSS poinformowała, iż decyzją Rady Szkoły zostaną zakupione z funduszu bibliotecznego  dodatkowe brakujące podręczniki. Co do tego, że dzieci noszą ze sobą swoje podręczniki to jest kierowane różnymi powodami. A miedzy innymi i tym, że część ich korzysta z nich w czasie pobytu w świetlicy przy odrabianiu lekcji lub też podczas dojazdu do szkoły autobusem oraz tym, że te podręczniki inaczej pachną, ale takie są realia pracy z uczniami klas gimnazjalnych.   

Wiceprzewodniczący Rady radny K. Ciszek poprosił Wójta Gminy o przedstawienie informacji o swoje działalności od ostatniej sesji.

P. Wójt – jego informacja będzie dotyczyła działalności  od sesji grudniowej   2008 roku czyli będzie dotyczyła 2 pełnych miesięcy.

Realizacja najważniejszej inwestycji związanej z modernizacją oczyszczalni ścieków przebiega terminowo. Pewne trudności mogą wystąpić w okresie sezonu letniego które mogą opóźnić realizację tej inwestycji.  Kontrola jej realizacji wypadła pozytywnie, czego efektem jest podpisanie umowy na jej realizację w wysokości ok. 17 mln zł z programu operacyjnego innowacje środowiska BOIŚ. Jesteśmy pierwszą gminą w Polsce realizująca ten program i której udało się uzyskać takie środki. A dzięki temu cała inwestycja w wysokości 34 mln zł  jest już spięta. Na dzień dzisiejszy wydaliśmy na tę inwestycję ok. 9 mln zł.  Za ten sukces chciałby podziękować pracownikom U.G. którzy na ten sukces zapracowali.

Drugi temat to hala sportowa w Pobierowie – dziś do godz. 13.00 ma się rozstrzygnąć decyzja w Krajowej Izbie Odwoławczej w sprawie złożonych przez startujące do tej inwestycji firmy. W dniu wczorajszym, zostały wysłuchane strony i decyzja ma by c podjęta w dniu dzisiejszym. Najprawdopodobniej  7 a najpóźniej do 10 marca podpiszemy umowę i przystąpimy do realizacji inwestycji.  Na kwietniowym posiedzeniu Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego inwestycja ta  zostanie przedstawiona do zatwierdzenia. Na inwestycję tą o wartości ok. 5 mln zł  liczymy na 30 % dotację.

Sprawa Mariny – podpisanie umowy jest 3.03.2009 r. ale chodzi tu o wszystkie sprawy logistyczne i prawne.  A uroczyste spotkanie na które zaproszona zostanie tez Komisja Morska odbędzie się w drugiej połowie marca i wtedy rozpocznie się dyskusja nad tym która firma która ma wykonać dokumentację. Podpisana tez została umowa z ZORT na dofinansowanie tej inwestycji jest to suma ok. 9 mln zł.  Udało się nam rozegrać „walki” pomiędzy projektantami. Z 2,1 mln zł zgłosiła się 1 firma a po podziale zadań zrobiło się 630.000 zł. 

Radny W. Jaworowski – czy tańsza firma jest wiarygodna.         

P. Wójt – weryfikował to Urzędzie Morskim weryfikował tą firmę. Firma ma swoje weryfikacje przez osoby wiarygodne. Z dotychczasowego projektu wyrzucony został jako odrębne zada nie falochron.  Na to zadanie składanie ofert do 19.03.09 a rozstrzygniecie do końca marca. Sfinansowanie tego przedsięwzięcia planowane jest m.in. przez Urząd Morski.

Parkingi – przetargi na odbywają się z sumy opiewającej na 8 mln zł udało się uzyskać 250.000 zł. Do przetargu zgłosiło się 16 firm co jest dowodem naszej wiarygodności.  Na sfinansowanie tej inwestycji przetarg wygrał B.S. Problemem jest elektronika gdyż firmy żądają gwarancji a związane to jest ze zmianami kursu walut. Roboty drogowe niezależnie od tego będą szły.    

Ronda – rondo w Pobierowie do sezonu ma być wykonane – przetarg rusza w  marcu.  Są p[odjęte decyzje aby do sezonu rondo zostało zakończone.

Rondo Rewal na razie spadło z projektów inwestycyjnych. Czekamy na rozpoczęcie budowy w Pobierowie i wówczas rozpoczniemy naciski.  

Jeśli chodzi o roboty drogowe to wszystkie zaplanowane na rok 2008 zostaną zakończone do końca marca. Jest tylko problem z ul. Polną która zostanie przerobiona łącznie z odwodnieniem jest przyrzeczenie wykonawcy, że od poniedziałku wchodzi na plac budowy. Inwestycje zostały wstrzymane w związku panującymi warunkami atmosferycznymi. Ma nadzieje, że uda się stracony czas nadgonić.

Jeśli chodzi sprawy inwestycji drogowych to wszystkie zgłodzone zapytania odpowiedzi udzieli P. M. Klos – inspektor ds. drogowych w U.G.     

P. J. Zelwak – jak to się stało, że został zaprojektowany zjazd do posesji P. Cichorka – o czym nie wiedział o0n jako sołtys oraz miejscowy radny.

Zostało to wykonane na podstawie projektu opracowanego przez osoby do tego uprawnione.  Projekt został wykonany zgodnie z rozporządzeniem właściwego ministra a dotyczącego zasad projektowania. Na podstawie stosownych wytycznych zostało wykonane opracowanie 4 m szerokości wjazdu bez względu na to kto tam mieszka. Projektujący kierowali się dobrem wykonania tej ulicy.

Radny R. Gutowski – podziękował zarówno Wójtowi jak i Radzie Gminy za realizację tej inwestycji. Dopóki nie rozpoczęto robić tego wjazdu było cicho. Obecnie mieszkańcy ze swoimi wątpliwościami przyszli do sołtysa.

P. M. Klos – nie możemy zmieniać przyjętego planu. Wszystko bowiem podlega kontroli przez nadzór budowlany.                       

P. Przewodnicząca Rady – ul. Łokietka i B. Chrobrego w Rewalu brak jest rozwiązania bezpieczeństwa dla ruchu pieszego, szczególnie w okresie zimowym.

P. M. Klos – Inspektor ds. Drogowych w U.G. aktualnie był remontowany mały odcinek drogi jest bowiem opracowanie dla całej ul. Łokietka  która to ma przejąć większy ruch pojazdów.

P. Przewodnicząca Rady – kolejne lata.

Radny A. Brzeziński – czynimy inwestycje w całej gminie a do sołtysa będzie zawsze docierały głosy takie czy inne.  

Radny W. Jaworowski – robimy ronda – ile do tego dopłacamy z naszego budżetu.

P. Wójt – nasz udział wynosi 50 %. Jeśli chodzi o drogi gminne to jest to wynik wcześniejszych programów.

Kolejka wąskotorowa – aktualnie czekamy na pozwolenia na budowę. Została podpisana z Marszałkiem Województwa preumowa  i w b.r. rozpoczniemy realizację inwestycji. Brak jest tylko niektórych dokumentów dodatkowych.

Inwestycje energetyczne zaplanowane na rok 2008 zostaną zakończone do końca marca br. 

Zejścia plażowe – czekamy na operat wodno – prawny na zejście drewniane w Pogorzelicy.

Budowa Centrum Ratownictwa w Pobierowie – w marcu podpiszemy umowę na realizację inwestycji. 

Inwestycja „Orlik 2012” – czekamy na akt notarialny i wszystko zależy od  AWRSP gdzie aktualnie panuje pewien bezwład decyzyjny. Jest nadzieja, że w marcu lub kwietniu inwestycja ta znajdzie się na liście Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego. 

Trzęsacz – w sprawie zejścia plażowego to doszliśmy do porozumienia z projektantami na odejście od projektu. Dokumenty dotyczące zmiany w projekcie zostały oddane do nadzoru budowlanego. W związku z tym jest duże prawdopodobieństwo, że zejście będzie na Wielkanoc otwarte. Odbyło się spotkanie w sprawie projektowania windy i jest nadzieja, że winda  będzie po sezonie. Najważniejsze jest to aby zejście było czynne na Wielkanoc.  Nie planujemy też w związku z tym uroczystego otwarcia tego obiektu.  

Budynek komunalny w Rewalu dla 6 rodzin – inwestycja realizowana zgodnie z planem i koniec kwietnia  zostanie zasiedlony.  

Zejście plażowe w Rewalu – realizacja inwestycji przebiega planowo. Zima nie pokrzyżowała prac.

Centrum Niechorza –  wygrała firma Bal podpisanie umowy na projektowanie tej części miejscowości.

Gmina Rewal została wybrana przez Ministerstwo Gospodarki do pilotażowego programu  ISO. Bardzo się podobał budżet zadaniowy im staliśmy się gminą modelową.  Proces będzie trwał 2 lata i zakończy się certyfikacją. W tej sprawie odbył bardzo długie spotkanie z Panią prof. T. Lubińską która jest zauroczona nasza gminą. Jesteśmy jedna z 5 gmin województwa zachodniopomorskiego wytypowaną do tego programu.  Uważa, że warto wejść w ten program. 

Udało się złożyć wniosek na dofinansowanie ul. Zachodniej w Pobierowie. Wartość inwestycji 1,2 mln zł  wniosek na 550.000 zł. Złożyliśmy też wnioski na dofinansowanie zejść plażowych – wartość 12 mln zł a walczymy o 6 mln zł.  W marcu samochód dla U.G. na który uzyskaliśmy dofinansowanie w wysokości 80.000 zł.

Niektóre wnioski które się składa muszą przejść przez Regionalny Zarząd Ochrony Środowiska jest to zupełnie nowa instytucja która bardzo skutecznie spowalnia całą procedurę.

Zakończony został remont świetlicy w Rewalu i 13.02.09 została oddana do użytku. 

Czeka nas ponadto w najbliższym czasie kompleksowa kontrola RIO – lata 2005 – 2008 - początek kontroli 5.03.2009 r. i będą nas w związku z tym czekały pewne utrudnienia.

W miesiącu marcu zostaną rozstrzygnięte 2 konkursy pierwszy program „Ratusz”-  na budowę nowego budynku U.G. oraz program „Bursztyn” dotyczy m.  Pobierowo. Finansowanie projektów nastąpi z środków zewnętrznych.    

Jeśli chodzi spotkanie w Urzędzie Morskim w sprawie ratowania brzegu morskiego oraz refulację piasku na plażę. W Urzędzie Morskim nastąpiły ostre ciecia finansowe, nie liczmy na żadne dodatkowe dotacje. Na szczęście dla nas dotyczą nas w bardzo małym stopniu. Być może zostanie wykonane mniej niż zaplanowano a to z uwagi na wzrost kursu euro. Wiadomo bowiem, że jedyna koparka morska zatonęła i trzeba będzie skorzystać z usług firm holenderskich lub duńskich.  Nie ma żadnych politycznych zagrożeń. 

Zabezpieczony został płot przy cmentarzu komunalnym w Niechorzu za co należą się słowa uznania dla P. Sz. Jędrzejowskiego.

Składamy wnioski na ocieplenie budynku szkolnego w Rewalu i usuwanie azbestu.

Odbyło się z bardzo miernym skutkiem spotkanie z przedstawicielami nadleśnictwa Gryfice i być może trzeba będzie nawiązać kontakt z Okręgiem w Szczecinie.

Na zakończenie poinformował radnych o konieczności zwołania w przyszłym tygodniu sesji nadzwyczajnej celem powołania osoby  nadzorującej rozbudowę  oczyszczalni ścieków.

Radny B. Woźniak – najlepszym terminem byłaby połowa przyszłego tygodnia.     

Na wniosek radnego K. Ciszka ustalono to na środę 4.03.2009 godz. 9.00.                      

  

Ad. 13. Wolne wnioski i zapytania.

P. Sz. Jędrzejowski – dostarczanie materiałów na sesję w formie elektronicznej.

Radny K. Kwiatkowski – fatalny stan drogi powiatowej stanowiącej dojazd do Niechorza od strony m. Lędzin.

Radny M. Smoczyk – ogłaszanie uchwał w BIP. Nie ma możliwości ich sprawdzenia.

P. Przewodnicząca Rady -  uwaga zgłoszona przez P. Sz. Jędrzejowskiego już była wyjaśniana.

P. Sz. Jędrzejowski – „ odchudzić” salę i zlikwidować jeden rząd stołów. 

Radny L. Sipiak – jak wygląda sprawa wykorzystania ujęcia wody na ujęciu „Bolesławiec” oraz ujęcia na terenie byłej jednostki wojskowej.

P. Z. Wołejszo – ujęcie wody w jednostce ma bardzo małą wydajność a na ujęciu „Bolesławiec” planowane jest nowe wiercenie. Brak jest tylko zabezpieczenia na ten cel środków w budżecie gminy.

Radny L. Sipiak – ul. Zachodnia czy będą tam uwzględnione kanalizacje: burzowa oraz odprowadzania ścieków i inne media.

P. Wójt – wnioski na dofinansowanie zostały złożone a ideą jest schowanie mediów pod ziemię – tak jak to miało miejsce w Trzęsaczu. Jeśli chodzi o aktualizację BIP to na to nie ma wytłumaczenia. Droga dojazdowa do Niechorza została zgłoszona.

P. E. Korczyńska – jeśli chodzi o wykup mieszkań w Domu Nauczyciela to każdy z mieszkańców winie złożyć wniosek indywidualnie.

P. Wójt – bonifikata przy zakupie wynosi 70 %.

P. Przewodnicząca Rady – podatek za ziemię.

P. Wójt – aktualnie sprawdzane są wszystkie nieruchomości.

Radna W. Witecka – nauczyciele otrzymują wypłaty z opóźnieniem.  

P. Skarbnik – zawsze  w terminie pomiędzy 1 a 3 każdego miesiąca obecnie występują małe opóźnienia związane z trudnym okresem zimowym nigdy jednak nie było wielkich opóźnień.

Radny H. Kowal – sprawa powołania Kierownika CIPR.

P. Wójt – powołana została Rada Nadzorca ZWiK i konkurs na Prezesa został ustalony na dzień 27.03.2009.

Jeśli chodzi o CIPR – to zgłosiły się 2 osoby lecz żaden z kandydatów nie uzyskał akceptacji komisji.

P. A. Ciszek – poinformowała zebranych, iż wszystkie zaskarżone do WSA skargi na nasze uchwały w sprawie odmowy naruszenia interesu prawnego zostały przez Sąd oddalone.                 

 

  Ad. 14. Wobec wyczerpania tematyki sesji prowadząca sesję Przewodnicząca  Rady radna Joanna Drzewińska - Dąbrowska o godzinie 12.50 zamknęła XXXVII zwyczajną sesję Rady Gminy.

 

 

............................                                                        .........................................

    protokółował                                                                                 Przewodnicząca Rady                                                                                                                                 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
19 gru 2014

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
19 gru 2014, godz. 13:54