Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół XXXVIII

P R O T O K Ó Ł   Nr XXXVIII/09

 

XXXVIII nadzwyczajnej sesji Rady Gminy Rewal odbytej w dniu 04 marca  2009 roku w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Rewal.

 

 

            O godzinie 09.06 prowadząca obrady Przewodnicząca Rady radna Joanna Drzewińska - Dąbrowska stwierdziła, iż aktualnie w posiedzeniu zgodnie z listą obecności uczestniczy 14 radnych (nieobecny radny: A. Kołodziejczyk), co przy ustawowym składzie Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady wynosi 8 osób – stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.  

Otwierając sesję powitała przybyłych na obrady radnych oraz zaproszonych gości.

 

Ad. 2.  Porządek obrad.

Przewodnicząca Rady przedstawiła następujący porządek obrad: 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2.  Przedstawienie porządku obrad.
  3. Interpelacje radnych.
  4. Wyrażenie zgody na ustanowienie Pełnomocnika (Measure Authorisung Officer MAO) do spraw realizacji Projektu pn. „Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Pobierowie – Gmina Rewal”.
  5. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.           
  6. Wolne wnioski i zapytania.
  7.  Zakończenie obrad.     

Do przedstawionego porządku obrad radni nie wnieśli uwag.

 

         Ad. 3. Interpelacje radnych.

Interpelacji nie zgłoszono.

 

         Ad. 4. Wyjaśnienia co do celowości zgłoszenia tego projektu uchwały złożyła P. Edyta Sobolak – Murzynowska.  

P. Wójt – wszystko zostało uzgodnione z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i na dzień dzisiejszy proponowana w projekcie uchwały kandydatura P. E. Sobolak – Murzynowskiej  jest jedyną kandydatką spełniająca wymogi stawiane przez U.E. Na dzień dzisiejszy jest taka sytuacja, iż ktoś wymyślił taką funkcję zapominając o tym, iż na rynku pracy nie ma do tego odpowiednio przeszkolonych ludzi i dlatego my się ratujemy przedstawiając tą kandydaturę. Z drugiej strony jest obawa, iż może to negatywnie wpłynąć na jakość jej pracy na zajmowanym stanowisku, ale jest to nasz wewnętrzny problem. Na dzień dzisiejszy jest to jedyne wyjście gdyż jest to zbyt duży projekt aby z niego zrezygnować. Jeszcze w dniu dzisiejszym rozmawiał w tej sprawie z Prezesem WFOŚiGW i on sam zaproponował takie rozwiązanie.   

P. E. Sobolak – Murzynowska – ustanowienie pełnomocnika jest uwarunkowane wymogami zawartej umowy na sfinansowanie tejże inwestycji. I od chwili podpisania umowy na wszystkich składanych dokumentach winien być podpis pełnomocnika, bez tego podpisu nie będą honorowane. Jako jedyna posiada ku temu odpowiednie kwalifikacje i ma nadzieje, że sprosta temu wyzwaniu i nie będzie blokowania w realizacji inwestycji.   A użyty w projekcie uchwały skrót RLM oznacza realna liczba mieszkańców. Modernizowana oczyszczalnia jest obliczona na 116.000 RLM.

Radny W. Jaworowski – czy ktoś w pracy jej referatu będzie dla niej pomagał.

P. E. Łonyszyn – Referat został zasilony jeszcze jedną osobą.

P. E. Sobolak – Murzynowska – jest osobą na tyle mobilną, że temu wyzwaniu podoła.  Sprawy rozbudowy oczyszczalni ścieków ze względu na fakt, iż blisko 3 lata kierowała pracami w przygotowywaniu dokumentacji  jest jej znana.  

P. Wójt – P. Edyta jest na bieżąco zapoznawana z wszystkimi zmianami współpracując z firmą. 

Radny B. Woźniak – czy radca prawny by się podpisał pod tym projektem uchwały zawierający to nazwisko.

P. Wójt – w ostatniej chwili – tuż przed rozpoczęciem sesji – kandydatura była konsultowana z Prezesem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie który proponował, iż najlepiej by było aby to była osoba zatrudniona na etacie gdyż zlecenia tego dla firmy zewnętrznej byłyby o wiele wyższe. Nie ma tu niezgodności z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Gminy.

P. Przewodnicząca Rady – czy musi być ta osoba wskazana imiennie.

P. Wójt – musi być, dlatego musieliśmy przełożyć tą sesję na dzisiaj.  Musiał bowiem wszystkie sprawy uzgodnić z Prezesem WFOŚiGW bo do niego idą do zatwierdzenia wszystkie dokumenty. Bo ta instytucja ostatecznie wszystko rozlicza i przez nią przechodzą wszystkie pieniądze.  Dlatego o tym musiał powiadomić Prezesa który też miał 2 dni na podjęcie decyzji która zapadła dzisiaj tuż przed godz. 9.00.

P. Przewodnicząca – uważa, ze P. Edyta sprosta temu zadaniu.

P. Wójt – poza tym nad realizacją tej inwestycji czuwa jeszcze poważna firma, ale imiennie musi podpisywać osoba mianowana.  

            Uchwała w przedłożonej treści została podjęta jednogłośnie – głosowało 14 radnych.    

 

            Ad. 5. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

  Nie zgłoszono interpelacji i zapytań.

      

         Ad. 6. Wolne wnioski i zapytania.

Radny K. Ciszek – przykład z przed chwili - obciążanie pracowników dodatkowymi zajęciami. Proszę tylko odnieść stan zatrudnienia w działach związanych z inwestycjami i poziom inwestycji w odniesieniu do tych pracowników. Nastąpił duży wzrost w inwestycjach i przerób tu jest duży - ponad 100 inwestycji. Nie jest fizycznie możliwe rozliczenie prawidłowo wszystkiego. Koszty administracyjne w naszym budżecie stanowią 7% i wskaźnik ten winien jego zdaniem wzrosnąć.

P. Wójt – najważniejsze działy do spraw inwestycji i do pozyskiwania środków został wzmocniony. Uważa, że jest brak osoby odpowiadającej za sponsoring zarządzanie reklamami. Następnie poinformował, że został zakończony proces budowy hali sportowej w Pobierowie – wykonawca firma „Probud” z Kołobrzegu tańsza o 300.000 zł od firmy „Galex” i miesiącu kwietniu inwestycja ta zostanie na sesji Sejmiku wpięta do projektu finansowania . Dofinansowanie tej inwestycji 9.000.000 zł., i rozpoczynamy walkę o więcej. Ruszamy też z „Orlikiem” w Trzęsaczu w najbliższy piątek podpisujemy umowę – dofinansowanie –  ok. 300.000 zł.

Radny K. Ciszek – Referat Nieruchomości – czy zbyt małe zatrudnienie nie spowodowało brak nadzoru nad adaptacja na 6 mieszkań obiektem ul. Warszawska  - poślizg całoroczny.

P. Wójt – w tym przypadku wykonawstwo jest na czas, dłużej trwały prace projektowe wykonania dokumentacji. 

Radny K. Ciszek - druga sprawa opóźniona w fazie projektowania to adaptacja starego budynku na  O.W. „Rokita”. Pracownik obciążony ilomaś  inwestycjami nie może wszystkiemu sprostać.

Radny W. Jaworowski – jak nawał inwestycji rzutuje na jakość obsługi mieszkańców. Czy wszystkie sprawy są załatwiane w terminie zgodnie z KPA. Urząd bowiem funkcjonuje przede wszystkim dla mieszkańców i musimy o tym pamiętać.  

P. E. Łonyszyn – nie spotkała gminy gdzie wszystkie sprawy załatwiane są na czas. Gdy ktoś twierdzi inaczej to po prostu nie zna się na pracy samorządowej lub państwowej. W latach ubiegłych były gorsze okresy w działalności urzędu. Następnie poinformowała Radę o zmianach jakie zaszły w  strukturze organizacyjnej Urzędu Gminy wprowadzone Zarządzeniem Wójta Gminy.   W najbliższym też czasie zostanie wprowadzony nowy regulamin wynagradzania – zgodnie z będącym w przygotowaniu rozporządzeniem Rady Ministrów. Projekt regulaminu wynagradzania został przygotowany w oparciu o projekt tego rozporządzenia. Czekamy tylko na jego publikację w Dzienniku Ustaw. Jeśli chodzi o sprawy załatwiania interesantów. Często negatywne opinie wynikają z tytułu nie załatwienia  sprawy petenta w sposób który go satysfakcjonuje. Osoby które uzyskały odpowiedź negatywną skarżą się, że ich sprawy nie zostały załatwione.  Ostatnio skarg wpływa  już mniej a często są to skargi nie na pracownika lecz na sytuację np. brak drogi dojazdowej, itp. Lepiej jesteśmy oceniani przez osoby które nie są  mieszkańcami naszej gminy i to nas motywuje, bo jest to pozytywna ocena. Dobrze się dzieje, ze wzrasta zatrudnienie na stanowiskach związanych z inwestycjami (drogownictwo, energetyka), bowiem nie zawsze pracownicy wyrabiali się na czas. Nie mniej nie unikniemy błędów jednak pracujemy nad tym, aby każdy petent był załatwiony w sposób go satysfakcjonujący. Obawia się przy tym, że wraz ze wzrostem zatrudnienia i tzw. specjalizacji  dojdzie do tzw. „zaszuflatkowania” . Jest jako długoletni pracownik przyzwyczajona do tego, że każdej chwili jeden pracownik umiał  zastąpić  chwilowo nieobecnego pracownika. Dotyczy to szczególnie spraw drobnych.

Ale będzie to zmartwienie przyszłego Sekretarza gdyż ona zdecydowała o odejściu z końcem roku na emeryturę.

Radny K. Ciszek – Rada może nie przyjąć dymisji.

P. E. Łonyszyn – zgodnie z ustawą pracownikach samorządowych Sekretarz Gminy nie jest powoływany lecz zatrudniany na umowę o pracę.     

Radny B. Woźniak – w dwutygodniku „Wspólnota” była mowa o nowelizacji prawa wodnego gdzie jest mowa o tym, iż Rada Gminy w drodze uchwały wyznacza kąpieliska. Rozumie, iż będzie możliwość dofinansowaniu kąpielisk.

P. Wójt – w tym kierunku idą działania, przez pierwsze 2 lata 100 % a w następnych 50 %. Temat został zlecony odpowiedniemu pracownikowi i być może na przyszłą sesję zostanie przedstawiony projekt uchwały.  W roku ubiegłym odbyła w dwóch referatach szczegółowa kontrola. Będzie wprowadzony system motywacyjnego premiowania.

Radny H. Kowal – które referaty to obejmie.

P. Wójt – wszystkie związane z  inwestycjami.

P. E. Łonyszyn – często na pisma udzielane są ustne informacje i odpowiedzi dokonując na tych pismach stosowne notatki podpisane przez obie strony. Błędem jest, że pracownicy nie zawsze dokonują na tych pismach – zgodnie z KPA – stosownych adnotacji.            

                 

          Ad. 7. Wobec wyczerpania tematyki sesji prowadzący sesję Przewodnicząca  Rady radna Joanna Drzewińska - Dąbrowska o godzinie 09.45 zamknęła XXXVIII nadzwyczajną sesję Rady Gminy.

 

 

............................                                                        .........................................

    protokółował                                                                                 Przewodnicząca Rady                                                                                                                                 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
19 gru 2014

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
19 gru 2014, godz. 13:13