Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z IX sesji Rady Gminy

P R O T O K Ó Ł   Nr IX / 11

 

IX sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniach 26 i 27 maja 2011 roku

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Rewal

 

            Sesję rozpoczęto w dniu 26 maja 2011r. o godz. 10:27. Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska.

 

Odbyło się uroczyste przekazanie obwodu rybackiego Polskiemu Związkowi Rybackiemu.

 

Przewodnicząca Rady na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 13 radnych. Nieobecni radni: p. Andrzej Brzeziński, p. Marcin Smoczyk - usprawiedliwieni. Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób – co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Po stwierdzeniu quorum Przewodnicząca Rady p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska przywitała przybyłych na obrady radnych i zaproszonych gości. W następnej kolejności poddała pod głosowania przyjęcie protokołów z VII sesji po uwzględnieniu korekty i VIII sesji Rady Gminy bez odczytania.

Za przyjęciem protokołu z VII sesji Rady Gminy głosowało 13 radnych.

Protokół z VII absolutoryjnej sesji został przyjęty jednogłośnie.

Za przyjęciem protokołu z VIII sesji Rady Gminy głosowało 13 radnych.

Protokół z VIII absolutoryjnej sesji został przyjęty jednogłośnie.

 

Projekt porządku obrad:

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

 

IX SESJI RADY GMINY REWAL w dniach 26 - 27 maja 2011 roku.

 

26 maja 2011 roku

 

1.       Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

2.       Przyjęcie protokołów z:

1)      VII zwyczajnej sesji Rady Gminy

2)       VIII absolutoryjnej sesji Rady Gminy

3.       Przedstawienie porządku obrad

4.       Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji Rady Gminy

5.       Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów

6.     MATERIAŁY INFORMACYJNE– sprawozdania z przygotowania do sezonu letniego

 

 

 

 

 

 

SPRAWY ORGANIZACYJNE – uchwały w sprawie

 

 

7.       Przyjęcia zmian w Statucie Celowego Związku Gmin R - XXI z siedzibą w Nowogardzie

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały. 

 

8.       Przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2011 – 2013

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały. 

 

9.          Trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego  oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

10.   Wprowadzenia zmian w uchwale Nr VIII/43/11 z dnia 25 marca 2011r. w sprawie ustalania wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla członków Ochotniczej Straży Pożarnej

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

11.   Zmian w uchwale w uchwale Nr VII/40/11 Rady Gminy Rewal z dnia 25 marca 2011r. w sprawie ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

12.   Nawiązania współpracy samorządowej z Gminą Paggaio

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

 

 

13.   Nabycia gruntów do zasobu gminnego

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

 

27 maja 2011 roku.

 

SPRAWY ORGANIZACYJNE – uchwały w sprawie

 

 

14.   Wykazu kąpielisk na obszarze morskim przyległym do Gminy Rewal w roku 2011

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały. 

 

15.   Przyjęcia  programu rozwoju ochrony zdrowia zawartego w dokumencie „ Strategia   Rozwoju Ochrony Zdrowia w Gminie Rewal do 2015r.”

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały. 

 

16.   Zmian w budżecie Gminy Rewal na rok 2011 oraz limitach wydatków budżetowych

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

17.   Wprowadzenia zmian do uchwały Nr XXXVII/282/05 Rady Gminy Rewal z dnia  29 lipca  2008r. w sprawie wyznaczenia miejsc do sprzedaży  napojów alkoholowych   

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

18.   Wyznaczenia dodatkowych miejsc do sprzedaży, podawania  i spożywania napojów alkoholowych

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

 

19.   Zmian uchwały w uchwale Nr VIII/49/11 Rady Gminy Rewal z dnia 15 kwietnia 2011r. w sprawie przeznaczenia nieruchomości do dzierżawy

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

20.   Zmiany Uchwały Nr VIII/49/11 Rady Gminy z dnia 15 kwietnia 2011 roku w sprawie przeznaczenia nieruchomości do dzierżawy – wniosek Radnych Gminy Rewal

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

21.   Gospodarowania mieniem komunalnym

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

22.   Naruszenie interesu prawnego

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

23.   Uchwalenia Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Rewal na lata 2011-2015

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjecie uchwały.

 

24.   Gospodarowania mieniem komunalnym – naruszenie interesu prawnego dokonanego uchwałą Nr VIII/48/11 Rady Gminy Rewal z dnia 15.04.2011r.

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjecie uchwały.

 

25.   Przeznaczenie nieruchomości do dzierżawy  - plaża ul. Mickiewicza 150 m na zachód.

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjecie uchwały.

 

 

 

26.   Wydanie opinii likwidacji Portowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej przy ul. Energetyków 2 w Szczecinie (KRS 0000001819)

a)   relacja sprawozdawcy,

b)   stanowiska Komisji Rady,

c)    dyskusja,

d)   podjecie uchwały.

27.   Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania

28.   Wolne wnioski i zapytania

29.   Zakończenie obrad

 

P. Bogusław Woźniak złożył wniosek o przełożenie punktu 5. Interpelacje radnych
i zapytania sołtysów na drugi dzień sesji – 27 maja, jednocześnie przenosząc z tego dnia na dzień 26 maja punkty dot. uchwał w sprawie:

14. Wykazu kąpielisk na obszarze morskim przyległym do Gminy Rewal w roku 2011

15. Przyjęcia  programu rozwoju ochrony zdrowia zawartego w dokumencie  „ Strategia   Rozwoju Ochrony Zdrowia w Gminie Rewal do 2015r.”

16. Zmian w budżecie Gminy Rewal na rok 2011 oraz limitach wydatków budżetowych

na dzień 26 maja.

Nie zgadzam się również z tym, aby przyjąć punkt dotyczący przeznaczenia nieruchomości do dzierżawy - plaża przy ul. Mickiewicza 150m na zachód. Uzasadnienie jest takie, że ta uchwała pojawiła się dopiero na posiedzeniu komisji i nic nie stanie na przeszkodzie, jeżeli projekt tej uchwały zostanie rozpatrzony na następnej sesji.

 

Przewodnicząca Rady poinformowała o tym, że podczas komisji przedstawiony został wniosek p. wójta dot. wprowadzenia tego projektu uchwały pod obrady sesji i został przegłosowany. Mimo to, podda wniosek p. Bogusława Woźniaka pod głosowanie.

 

Prowadząca obrady pod głosowanie poddała wniosek o przeniesienie punktu
5. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów na drugi dzień sesji – 27 maja i jednoczesne przeniesienie z tego dnia uchwał na dzień 26 maja.

Za wprowadzeniem w/w zmian głosowało 12 radnych, 1 radny głosował przeciwko.

Wniosek został przegłosowany większością głosów.

 

Następnie poddane głosowaniu zostało wycofanie z porządku obrad punktu 25. Przeznaczenie nieruchomości do dzierżawy  - plaża ul. Mickiewicza 150m na zachód.

Za wycofaniem w/w punktu głosowało 3 radnych, 9 radnych głosowało przeciwko wycofaniu,
1 radny wstrzymał się od głosowania.Wniosek został przegłosowany większością głosów.

 

Przewodnicząca Rady złożyła wniosek o wycofanie punktu 25., ponieważ projekt uchwały nie był omawiany na posiedzeniu komisji. Swój wniosek poddała pod głosowanie.

Za wycofaniem pkt. 25. głosowało 13 radnych. Wniosek został przegłosowany jednogłośnie.


Porządek obrad po naniesionych korektach:

 

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

 

IX SESJI RADY GMINY REWAL w dniach 26 - 27 maja 2011 roku.

 

 

26 maja 2011 roku

 

1.       Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

2.       Przyjęcie protokołów z:

1)      VII zwyczajnej sesji Rady Gminy

2)       VIII absolutoryjnej sesji Rady Gminy

3.       Przedstawienie porządku obrad

4.       Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji Rady Gminy

 

5.     MATERIAŁY INFORMACYJNE– sprawozdania z przygotowania do sezonu letniego

 

SPRAWY ORGANIZACYJNE – uchwały w sprawie

 

 

6.       Przyjęcia zmian w   Statucie Celowego Związku Gmin R - XXI z siedzibą w Nowogardzie

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały. 

 

7.       Przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2011 – 2013

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały. 

 

8.          Trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego  oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

 

 

 

 

9.       Wprowadzenia zmian w uchwale Nr VIII/43/11 z dnia 25 marca 2011r. w sprawie ustalania wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla członków Ochotniczej Straży Pożarnej

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

10.   Zmian w uchwale w uchwale Nr VII/40/11 Rady Gminy Rewal z dnia 25 marca 2011r. w sprawie ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

11.   Nawiązania współpracy samorządowej z Gminą Paggaio

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

12.   Nabycia gruntów do zasobu gminnego

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

 

13.   Wykazu kąpielisk na obszarze morskim przyległym do Gminy Rewal w roku 2011

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały. 

 

14.   Przyjęcia  programu rozwoju ochrony zdrowia zawartego w dokumencie „ Strategia   Rozwoju Ochrony Zdrowia w Gminie Rewal do 2015r.”

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały. 

 

15.   Zmian w budżecie Gminy Rewal na rok 2011 oraz limitach wydatków budżetowych

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

27 maja 2011 roku.

 

16.                                       Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów

 

 

SPRAWY ORGANIZACYJNE – uchwały w sprawie

 

17.                                       Wyznaczenia dodatkowych miejsc do sprzedaży, podawania  i spożywania napojów alkoholowych

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

18.     Zmian uchwały w uchwale Nr VIII/49/11 Rady Gminy Rewal z dnia 15 kwietnia 2011r. w sprawie przeznaczenia nieruchomości do dzierżawy

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

19.     Zmiany Uchwały Nr VIII/49/11 Rady Gminy z dnia 15 kwietnia 2011 roku w sprawie przeznaczenia nieruchomości do dzierżawy – wniosek Radnych Gminy Rewal

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

20.     Gospodarowania mieniem komunalnym

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

21.     Naruszenie interesu prawnego

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjęcie uchwały.

 

22.     Uchwalenia Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Rewal na lata 2011-2015

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjecie uchwały.

 

23.     Gospodarowania mieniem komunalnym – naruszenie interesu prawnego dokonanego uchwałą Nr VIII/48/11 Rady Gminy Rewal z dnia 15.04.2011r.

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjecie uchwały.

 

24.     Przeznaczenie nieruchomości do dzierżawy  - plaża ul. Mickiewicza 150 m na zachód.

 

a)      relacja sprawozdawcy,

b)      stanowiska Komisji Rady,

c)       dyskusja,

d)      podjecie uchwały.

 

25.     Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania

26.     Wolne wnioski i zapytania

27.     Zakończenie obrad

 

 

Ad. 4. Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji Rady Gminy – od 15 kwietnia 2011r. do 26 maja 2011r.

 

Wczoraj o 11.00 przekazaliśmy plac budowy - ul. Łokietka. Koszt inwestycji to 8,5 mln zł.
Termin realizacji - 30 listopada 2011. Mieszkańców mogę z góry przeprosić za utrudnienia drogowe. Będziemy tak robić, żeby w szczycie sezonu część tych inwestycji było przeniesione na inne inwestycje.

Przetarg na ścieżkę rowerową łączącą Niechorze i Pogorzelicę także wygrała ta sama firma –jest to firma „Strabag”. Koszt inwestycji – 3 100 000zł. Kwota dofinansowania unijnego to prawie 2mln zł. Zakończenie inwestycji – 20 grudnia 2011r. Będziemy działali tak, żeby jak najmniej przeszkadzać w działalności gospodarczej.

Centrum Rewala – prace trwają, przygotowujemy zamówienia do ostatecznej wersji czyli do tzw. małej architektury (ławki, kosze, punkty reklamowe, ostatnie poprawki na fontannie, budynki usługowe, prace wykończeniowe). Ogłosiliśmy przetarg na toaletę publiczną.

Nadmorska Kolej Wąskotorowa – rozstrzygnęliśmy trzeci przetarg, sprawa oparła się o sąd gospodarczy, o Izbę Gospodarczą w Warszawie. Wygrała firma z Włocławka – firma Husar, która realizowała inwestycję dot. oczyszczalni, więc jest firmą znaną. Koszt inwestycji jeśli chodzi o Nadmorską Kolej Wąskotorową to 39,2 mln zł. Kwota dofinansowania unijnego to 15,5 mln. Zakończenie inwestycji będzie w lipcu 2012. Jest to jednak termin mało realny biorąc pod uwagę doświadczenie. Podpisanie umowy odbędzie się 1 czerwca 2011r.

Ścieżka rowerowa ruszyła, jest to inwestycja trzech partnerów – Powiat, Gmina Trzebiatów i Gmina Rewal. Tak jak i na „schetynówkę” dostaliśmy dofinansowanie około 3 mln zł.

„Paszport do integracji” – kolejny projekt unijny, na jaki udało się uzyskać środki –dostaniemy kilkanaście komputerów, które będziemy mogli rozdać dzieciom i jednocześnie utworzymy salę multimedialną w sali w GOK-u w Rewalu, dzięki czemu będziemy mieli jeszcze jedną ofertę dla młodzieży i dzieci.

Place zabaw:

·         plac zabaw w Pogorzelicy – czekamy na rozstrzygnięcie w czerwcu. Najprawdopodobniej dostanie dofinansowanie

·         plac zabaw - szkoła w Pobierowie - szkoła dostała dofinansowanie, pomagamy szkole przy przetargu

·         plac zabaw w Pustkowie – składamy wniosek na plac zabaw

Ul. Klifowa – Trzęsacz – jest przygotowana nowa wizualizacja, którą przekażę radnemu
i sołtysowi Trzęsacza.

Montujemy słupki antywjazdowe. W tej chwili są zakupione dwa takie słupki. Jeden jest na ul. Klifowej w Trzęsaczu, ale nie zablokujemy tej ulicy dopóki nie odblokujemy ul. Rewalskiej
i ul. Słonecznej. Słupek antywjazdowy montujemy także na ul. Westerplatte i ul. Saperskiej.

Odwodnienie - ul. Parkowa i ul. Wesoła – koszt tej inwestycji to 280 tys. zł. – termin – 30 czerwiec. Dzisiaj albo jutro – wejście na budowę.

Ul. Pomorska – powoli kończymy. Zastanawiamy się tylko nad zmianą oświetlenia – były uwagi na zebraniu wiejskim i w rozmowach indywidualnych, jednak możemy działać w tym kierunku dopiero po odbiorze drogi. Zaznaczam, że w drodze są zainstalowane wszelkie sprawy deszczowe, co pozwoli nam na udrożnienie kanalizacji deszczowej w tej części Pobierowa zaczynając do ul. Szczecińskiej, ul. Reymonta, ul. Orzeszkowej, ul. Moniuszki, odwodnienie hali, odwodnienie szkoły i ul. Mickiewicza, aż do fontanny będziemy mogli podłączać w przyszłości. Jest to inwestycja długotrwała, ale oczekiwana przez wiele osób, zwłaszcza jeśli chodzi o odwodnienie deszczowe którego w tym terenie nigdy nie było.

Remiza została już prawie oddana – mamy jeszcze problem z zakończeniem piętra.

Mamy problemy przy budowie toalety w Pobierowie. Stoimy przed kolejnym wyzwaniem. Chcemy zamówić najdroższe elementy i w związku z tym mamy poślizg finansowy.

Atrium w Pobierowie – jest robiona w tej chwili część budowlana, na dniach zostanie zakończona. Wchodzimy z pomiarami mebli. Na sezon stara biblioteka z czytelnią zostanie przeniesiona i latem będzie można to wykorzystywać dla turystycznych celów, a zimą będzie to już kolejna – trzecia już świetlica w Pobierowie. Pierwsza jest na remizie, druga jest w schronisku, a trzecia będzie teraz w szkole.

Odwodnienie Trzęsacza – najprawdopodobniej projekt techniczny dostaniemy w sierpniu. Latem będziemy się przygotowywać do ogłoszenia przetargu na tą inwestycję.

Przygotowujemy się do zamontowania kamery internetowej. Współpracujemy z Telewizją Polską publiczną. Chcemy, żeby obraz z kamery internetowej ukazywał się także w programach telewizyjnych przy TVPInfo, czyli programie informacyjnym. Ma być pokazywane Centrum Rewala i plaża. Jednocześnie chcemy uruchomić  pierwszy hot-spot  udostępniający bezpłatny dostęp do Internetu. Na sezon ta kamera razem z telewizją będzie już działała.

Rondo Śliwin, Rewal, Niechorze – zostało zakończone. Dzisiaj zostało to rondo w 100% rozliczone. Przelaliśmy środki do Wojewódzkiego Zarządu Dróg.

Ul. Pogodna – zostały prace wykończeniowe.

Park Symboli w Pustkowiu – rozstrzygnęliśmy przetarg – koszt inwestycji 1 200 000zł. Termin realizacji jest do końca września. Pozostał problem tylko z podpisaniem umowy. Przekroczony jest limit wydatków i musimy się zastanowić jeszcze czy dało by się chociaż część tej kwoty przerzucić na finansowanie w przyszłym roku.

Śliwin – trwają prace projektowe nad ul. Lipową i ul. Ogrodową, a w tym roku dostaniemy już pozwolenie na budowę na cele infrastrukturalne jeśli chodzi o tzw. Śliwin 2 – tereny które  chcemy uzbrajać tereny dla mieszkańców. Pierwsze małżeństwa już się zgłaszają, które chciały by na tym terenie się wybudować i zainwestować, zamiast inwestować w gminach sąsiednich.

Trwają prace projektowe na ul. Sportowej – poprzednia firma się pogniewała, w tej chwili inwestycję przejęła następna firma

ul. Trzebiatowska w Niechorzu – etap I został zakończony, teraz czekamy na dotację ze strony Starosty - etap II.

Wczoraj spłaciliśmy ostatnią ratę za Schronisko, więc nic nie staje na przeszkodzie, żeby Starosta nam dotował drogę powiatową.

W Pogorzelicy została uroczyście oddana ul. Sztormowa.

Jeśli chodzi o energetyczne rzeczy, to tak naprawdę wszystkie inwestycje są albo zakończone już projektowo, albo są już nawet zakopane kable: ul. Przedwiośnie, ul. Magdaleny,
ul. Sportowa, ul. Moniuszki, ul. Szczecińska, ul. Reymonta, ul. Poznańska.

Na temat jeziora myślę, że zostało powiedziane wszystko. Po wielu latach prac i poszukiwań udało się wygrać przetarg.

Trwa kurs młodego ratownika. Zakończony zostanie w połowie czerwca. Wręczone będą legitymacje Młodego Ratownika. 50 000zł na ten kurs dostaliśmy z Ministerstwa Sportu.

Uroczyście obchodziliśmy Powiatowy Dzień Strażaka i otwarcie Centrum Ratownictwa w Pobierowie. Odbyło się uroczyste wręczenie medali.

Zakończył się III rok akademicki Uniwersytetu Trzeciego Wieku p. Anny Kusztelak.

Odbyły się XVI Mistrzostwa Polski Oldbojów w piłce siatkowej. Na terenie Gminy przebywa około 403 siatkarzy, a w sumie około 600 osób powiązanych z siatkówką, włącznie z trenerami najwyższej klasy, takimi jak p. Waldemar Wspaniały, trener Daniel Castellani,
p. Jacek Nawrocki.

Złożyliśmy 5 aplikacji na „Błękitne Flagi”. Będzie to uhonorowanie części naszej pracy jeśli chodzi o zagospodarowanie i zarządzanie plażami. Nasza gmina wszystkie kąpieliska ma przygotowane do sezonu letniego.

Jesteśmy reklamowani w odcinkach serialu rodzinka.pl. TVN chce zafundować kamerę na latarni morskiej, ale mamy problemy natury technicznej. Na latarni morskiej zaczyna brakować miejsca dla dodatkowej kamery.

Kampania „wakacje za jeden uśmiech” – w tym tygodniu przekroczono liczbę 3 tys. zdjęć. Wiele dzienników i portali internetowych o tym napisało.

Została zakończona kontrola Najwyższej Izby Kontroli – czekamy na wnioski. Protokół został już podpisany i odesłany.

Przystąpiliśmy do certyfikacji urzędu Gminy. Chcemy uzyskać certyfikat ISO 9001. Jesteśmy po wszystkich kontrolach. To także składa się na raport NIK-u. Proces certyfikacyjny prowadzi p. Wioletta Brzezińska. Certyfikacja urzędu będzie również miała wymierny wpływ na funkcjonowanie urzędu.

Odbyło się pożegnanie sołtysów i rad sołeckich oraz powitanie nowych składów.

Trwają prace dot. przygotowania do sezonu letniego. Jeżeli ktoś ma jakieś wnioski to trzeba je bardzo mocno artykułować.

Mamy problemy z drogami gruntowymi – jest to jeden z pozostałych problemów w tej chwili. Pozostałe sprawy i informacje związane z tym tematem są na bieżąco przekazywane sołtysom. Pozostałe wnioski proszę kierować do p. Wioletty Brzezińskiej.

Odbył się kolejny przetarg na zbywanie naszych nieruchomości. Sprzedaliśmy 5 działek – 5 199m2. Zarobiliśmy 3 555 000zł. Średnia cena za nasze nieruchomości jest ciągle bardzo wysoka. 1m² - 692zł. Jest to bardzo dobra cena w dobie kryzysu. Najwięcej dostaliśmy 974zł za 1m². Uważam, że jest dobrze prowadzona polityka przetargowa.

Odbyło się I robocze spotkanie Młodzieżowej Rady Gminy. Spotkaniu przewodniczył
p. Marcin Smoczyk. Młodzież miała okazję wyartykułować swoje problemy. Takie spotkanie odbyło się poraz pierwszy w historii naszej Gminy.

Rzeczpospolita opublikowała najnowszy ranking gmin – po raz kolejny Gmina Rewal zajęła II miejsce, na I miejscu ponownie jest Gmina Kleszczów. Przy budżecie Gminy Kleszczów wynoszącym 240mln zł bardzo się zbliżyliśmy. Pomiędzy nami różnica w wydatkach na jednego mieszkańca wynosi około 1500zł. Różnica pomiędzy Gminą Rewal a gminą na III miejscu jest różnica ponad 5000zł. Są więc dwie gminy, które liderują w kraju.

Plaże – zakończył się proces umacniania klifu w Rewalu.

W Trzęsaczu rozpoczął się proces refulacji, czyli nawożenia piachu dzięki pomocy
p. Konstantego Tomasza Oświęcimskiego. Jesteśmy tutaj od 1945r. – a tak naprawdę od 4 lat państwo polskie zaczyna dbać o nasze plaże i zauważyło, że istnieją inne plaże niż plaże województwa pomorskiego.

Zakończyła się wizytacja Polskiego Związku Piłki Siatkowej i Europejskiej Federacji Piłki Siatkowej. Większość elementów przeszła pozytywnie. Brakuje kilku metrów na hali.
Dzisiaj chciałem przedstawić kolejną uchwałę do decyzji, która dot. rozbudowy hali, żeby zaryzykować i stać się organizatorami Mistrzostw Europy w siatkówce, a za razem bazą wypadową na Mistrzostwa Świata w siatkówce, bo to jest w tym porozumieniu. Przechodzimy do organizacji innych rzeczy. Koszt inwestycji to jest około 2,7mln zł i nie
w tym roku. Rozmawiałem z p. Przewodniczącą, p. Wiceprzewodniczącym i z p. Sekretarz.
Po ostatnich spotkaniach na posiedzeniu komisji mam mieszane uczucia. Cz warto rozwijać skrzydła? Czy może jednak przyjąć metodę Gminy ościennej? Może nie musimy zajmować pierwszego czy drugiego miejsca w rankingu. Mam tylko nadzieję, że po czterech latach kadencji będziemy mogli powiedzieć, że zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy zrobić
i wykorzystaliśmy każdy moment rozwoju tej Gminy i wszystkie możliwości, które dało nam życie.

 

Ad. 5. MATERIAŁY INFORMACYJNE– sprawozdania z przygotowania do sezonu letniego

 

Sprawozdania z przygotowania do sezonu letniego przedstawili:

  • p. Sylwia Brzęczkowska – Prezes Spółki Wodociągi Rewal
  • p. Elżbieta Dembowska – dyr. Sanepidu
  • p. Arkadiusz Sosnowski - Straż Graniczna
  • p. Krzysztof Grabowiecki – FHU Krzysztof Grabowiecki
  • bezpieczeństwo na plażach – stanowiska ratownicze
  • p. B. Żoła- Centrum Informacji Promocji Rekreacji Gminy Rewal
  • p. Ł. Tylka – plaże Gminy Rewal
  • p. Ewa Kubalica – Gminny Ośrodek Kultury
  • p. Leszek Kozłowski – Straż Gminna
  • Policja – Przewodnicząca Rady odczytała pismo przedstawiające sprawozdanie
  • p. Mariola Kwiatkowska – Zieleń Gminy Rewal
  • p. Wioletta Brzezińska przedstawiła pracowników Urzędu Gminy  odpowiedzialnych za poszczególne sprawy w Urzędzie Gminy. Szczegółowy wykaz spraw i osób odpowiedzialnych zawiera Załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

 

P. Szymon Jędrzejowski poinformował, że na terenie Niechorza podczas sezonu letniego lekarze będą przyjmować od poniedziałku do soboty, natomiast w niedzielę obowiązki przejmą punkty ratownictwa oraz ratownictwo medyczne z Gryfic.

 

Ad. 6. Przyjęcie zmian w Statucie Celowego Związku Gmin R - XXI z siedzibą w Nowogardzie

 

Radny p. Piotr Lęcznar w imieniu Komisji Społeczno-Oświatowej poinformował

o pozytywnym przyjęciu przedłożonego projektu uchwały.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

 

Ad. 7.Przyjęcie Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2011 – 2013

 

Radny p. Piotr Lęcznar w imieniu Komisji Społeczno-Oświatowej poinformował

o pozytywnym przyjęciu przedłożonego projektu uchwały.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

 

Ad. 8.   Tryb i sposób powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego  oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania

 

Radny p. Piotr Lęcznar w imieniu Komisji Społeczno-Oświatowej poinformował

o pozytywnym przyjęciu przedłożonego projektu uchwały.

Komisja Strategii i Rozwoju przyjęła przedłożony projekt jednogłośnie pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

 

Ad. 9. Wprowadzenie zmian w uchwale Nr VIII/43/11 z dnia 25 marca 2011r. w sprawie ustalania wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla członków Ochotniczej Straży Pożarnej

 

Projekt uchwały omówiła p. Wioletta Brzezińska.

Radny p. Piotr Lęcznar w imieniu Komisji Społeczno-Oświatowej poinformował

o pozytywnym przyjęciu przedłożonego projektu uchwały.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

 

Ad. 10.  Zmiany w uchwale w uchwale Nr VII/40/11 Rady Gminy Rewal z dnia 25 marca 2011r. w sprawie ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę

 

Wiceprzewodniczący p. Bogusław Woźniak złożył propozycję, aby uchwały wprowadzające zmiany w uchwałach zawierały w tytule informację o tym, jaką uchwałę się zmienia.

 

Projekt uchwały omówiła p. Ewa Korczyńska.

Radny p. Piotr Lęcznar w imieniu Komisji Społeczno-Oświatowej poinformował

o pozytywnym przyjęciu przedłożonego projektu uchwały.

Komisja Strategii i Rozwoju przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 11.   Nawiązanie współpracy samorządowej z Gminą Paggaio

 

Projekt uchwały omówiła p. Edyta Sobolak – Murzynowska.

Radny p. Piotr Lęcznar w imieniu Komisji Społeczno-Oświatowej poinformował

o pozytywnym przyjęciu przedłożonego projektu uchwały.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 12.   Nabycie gruntów do zasobu gminnego

 

Projekt uchwały omówiła p. Ewa Korczyńska.

Radny p. Piotr Lęcznar w imieniu Komisji Społeczno-Oświatowej poinformował

o pozytywnym przyjęciu przedłożonego projektu uchwały.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

P. Zygmunt Wołejszo - wpłynęło kilka pism m.in. do Przewodniczącej Rady, które przedstawiłem na posiedzeniu komisji. Z treści wynikało, że powinniśmy powołać przedstawiciela Społecznej Rady Kultury. Czy to miało być w formie uchwały? W porządku obrad nie mamy takiego projektu uchwały, a komisje wytypowały taką osobę. Kandydatem jest radna p. Karolina Spuła – Siegień.

 

Ustalono, że w tej sprawie nie będzie podejmowana uchwała i wystarczy ustna nominacja.
P. Aleksandra Ciszek – radca prawny poinformowała, że wystarczy adnotacja w protokole.

 

W związku z powyższym, jako Przedstawiciela do Społecznej Rady Kultury wytypowano radną
p. Karolinę Spułę - Siegień.

 

Ad. 13. Wykaz kąpielisk na obszarze morskim przyległym do Gminy Rewal w roku 2011

 

Projekt uchwały omówił p. Łukasz Tylka.

Radny p. Piotr Lęcznar w imieniu Komisji Społeczno-Oświatowej poinformował

o pozytywnym przyjęciu przedłożonego projektu uchwały.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Ad. 14.                    Przyjęcie  programu rozwoju ochrony zdrowia zawartego w dokumencie  „ Strategia   Rozwoju Ochrony Zdrowia w Gminie Rewal do 2015r.”

 

Radny p. Piotr Lęcznar w imieniu Komisji Społeczno-Oświatowej poinformował

o pozytywnym przyjęciu przedłożonego projektu uchwały.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.

Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

 

Ad. 15.                    Zmiany w budżecie Gminy Rewal na rok 2011 oraz limitach wydatków budżetowych

 

Projekt uchwały omówiła p. Edyta Sobolak – Murzynowska.

 

Radny p. Piotr Lęcznar w imieniu Komisji Społeczno-Oświatowej poinformował

o pozytywnym przyjęciu przedłożonego projektu uchwały.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt jednogłośnie pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania.

Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Zgodnie z porządkiem obrad Przewodnicząca Rady ogłosiła przerwę do następnego dnia.

 

 

27 maja 2011 roku

 

Zgodnie z porządkiem obrad wznowiono obrady IX sesji Rady Gminy w dniu 27 maja 2011r.
o godz. 10.15.

 

Przy wznowieniu obrad IX sesji na podstawie listy obecności stwierdzono,
że uczestniczyło 15 radnych. Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób – co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

 

Ad. 16.      Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów

 

Wiceprzewodniczący Rady p. Bogusław Woźniak przedstawił  swoje interpelacje. Stanowią one Załącznik nr 2 i Załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

P. Wójt poinformował, że na część interpelacji odpowie na piśmie, a na część odpowie teraz ustnie.

Ogrzewanie szkół – rozpoczęliśmy procedurę, jesteśmy w defensywie jeśli chodzi o rozwiązywanie tej umowy. Chcemy zerwać umowę i przejąć na siebie ogrzewanie szkół. Zapłacić resztę tego co zostało
z amortyzacji. Przez sezon zimowy się jeszcze wstrzymaliśmy, ale teraz wrócimy do tej sprawy.

Jeśli chodzi o sprawę p. Janusza Sobolewskiego – p. Ewa Korczyńska poinformowała, że sprawa jest
w sądzie.

P. Wójt – Podzieliliśmy nieruchomość na mniejsze nieruchomości, żeby opłata była mniejsza.

Co do sprawy właściwości leczniczych, jeszcze nie wiem, czy od 2007r. w tym kierunku działaliśmy.

 

P. Szymon Jędrzejowski – sołtys Niechorza zadał pytanie w imieniu mieszkańców i swoim własnym, czy Spółka Wodociągi Rewal dotrzyma tego, co na nich ciąży ze względu na budowę przez dewelopera na ul. Polnej w Niechorzu? Został zrobiony przez dewelopera projekt odwodnienia, ale Spółka nie dostarczyła jemu materiałów. Wynikiem tego nie zostanie wykonane odwodnienie.

Proszę o pilną interwencję.

 

P. Wójt – narzuciliśmy deweloperowi, że zgodzimy się na przyłączenie się do deszczówki, bo żeby dostać pozwolenie na budowę musimy rozwiązać problem deszczówki, narzuciliśmy mu w warunkach zabudowy zaprojektowanie nowego ciągu kanalizacji deszczowej, a w porozumieniu podzieliliśmy koszty budowy tej kanalizacji deszczowej w ul. Polnej i faktycznie nasza Spółka miała dostarczyć pod warunkiem, że my damy pieniądze na zakup. W następnym tygodniu jest spotkanie z firmą która weszła na budowę i mam nadzieję, że się wszystko rozwiąże.

 

P. Andrzej Brzeziński – 1. Ponieważ wczesną wiosną tego roku była podejmowana uchwała w sprawie opłaty targowej i mieszkańcy zarzucają, że nie było informacji poprzedzającej, pytam, czy w tym roku przy podejmowaniu uchwał okołobudżetowych będzie procedowana uchwała w sprawie opłaty targowej? Jeśli tak, to proszę o to, żeby pojawiła się wcześniej poprzedzająca informacja, żebyśmy uniknęli zarzutu o braku takiej informacji.

2. Czy firma p. Grabowieckiego jest przygotowana technicznie pod względem sprzątania naszych miejscowości i takich miejsc jak Centrum Rewala, gdzie jest ograniczony ruch. Czy firma posiada taki sprzęt, czy może będzie ponownie jeździła wielotonowa ciężarówka ze 150 decybelami? Stają się już normą lepsze, bardziej specjalistyczne i mniejsze wozy.

 

P. Sławomir Trzeciak – mam prośbę aby rozwiązać problem parkowania przy aptece i Ośrodku Zdrowia dla osób które chcą z tego korzystać. Zaraz będzie czerwiec i boję się, że ta sprawa znowu nie będzie rozwiązana.

Wcześniej już zgłaszałem, że na byłym ośrodku „Zdrowie” na ul. Zachodniej jest ujęcie wody i z tego co wspominali pracownicy którzy tam pracowali jest ono dobrym źródłem. Nie wiem, czy zostało to sprawdzone, czy nie.

Proszę p. Wójta o zwrócenie się z prośbą o wystąpienie do komendanta Straży Pożarnej w Gryficach - p. Edwarda Pruskiego w sprawie obiektów tymczasowych.

 

P. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk – w związku z uchwaleniem planu zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości Niechorze, czy są podejmowane działania zmierzające w kierunku przebudowy i modernizacji ul. Bursztynowej?

Czy jest możliwe uzyskanie informacji ile i na jaki czas zostały postawione obiekty tymczasowe na terenie Niechorza i czy jest pobierana opłata targowa?

P. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk poinformował o tym, że poruszy jeszcze sprawy związane z jeziorem Liwia Łuża w dziale wolne wnioski i zapytania.

 

P. Magdalena Balkowska – Nowak – moja interpelacja jest nietypowa, natomiast w imieniu grupy radnych, którzy wczoraj poczuli się wywołani do tablicy przez p. wójta,  powiedział, że gmina, która jest w rankingach na najwyższych miejscach, która świetnie się rozwija i która prze w jedną stronę, przy okazji oczywiście rozbudowy za 3mln zł hali widowiskowo-sportowej, p. wójt powiedział, że po pracy na posiedzeniu komisji ma takie poczucie, że nie będzie podejmował takich wyzwań, ponieważ radni ja i grupa innych radnych stopują to. Że forma dyskusji powoduje, że nie wiadomo tak naprawdę co dalej robić i nie wiadomo, czy tego pociągu ktoś zaraz nie zatrzyma. Powiedział również, że nigdy dotychczas nie pracowało się w urzędzie tak jak teraz. Chcemy dzisiaj przeprosić
i stwierdzić, że faktycznie tak było. P. Magdalena Balkowska-Nowak złożyła propozycję, żeby w materiałach na sesję, które są przekazywane radnym zaznaczać na czerwono, że głosujemy za, przeciw, czy się wstrzymujemy.

 

P. Szymon Jędrzejowski – odnośnie zapytania p. Sławomira Trzeciaka, chciałbym poruszyć ten sam temat który dot. również Ośrodka Zdrowia w Niechorzu

 

P. Joanna Drzewińska – Dąbrowska zgłosiła problem mieszkańców na ul. Różanej oraz problem braku pasów na ul. Piastowskiej.

 

Przewodnicząca poinformowała że p. Zygmunt Wołejszo zda relację z wizyty w banku w Warszawie, który jest największym wierzycielem Gminy.

 

P. Zygmunt Wołejszo poinformował, że został wydelegowany przez Radę Gminy do wizyty w w/w banku. W związku z tym, że zobowiązany został do przedstawienia radnym na najbliższej sesji relacji ze spotkania, powiedział, że zabierze głos w tej sprawie w dziale wolne wnioski i zapytania.

 

P. Kazimierz Kwiatkowski -  1. Za czyim zezwoleniem odbywa się zasypywanie naszych terenów zalewowych wokół jeziora Liwia Łuża? Te tereny kiedyś przyjmowały nasze wody. Jeśli woda się cofnie to będzie bardzo duży problem.

2. Problem chodników przy dwóch budowach na Alei Bursztynowej – żeby przejść tamtędy trzeba przejść na drugą stronę ulicy.

3. Wyjazd z remizy jest utrudniony – kwestia ustawienia zakazu i stosownej informacji

 

P. Adam Grzesiek – ustawienie blokady wyjazdowej na ul. Klifowej. Czy było to ustalane z radami sołeckimi i sołtysami? Jeżeli nie, to dlaczego?

 

P. Joanna Drzewińska – Dąbrowska – w dniu wczorajszym p. Sekretarz Urzędu Gminy zaprosiła pracowników, abyśmy mogli zadawać pytania. My tej intencji nie zrozumieliśmy.

 

P. Lęcznar zgłosił problem kawałków betonu z zapytanie, czy ktoś je posprząta.

 

P. Artur Łukomski – p. wójt powiedział wczoraj, że są podpisane przetargi na wejście na roboty na

ul. Łokietka – czy ta ulica ma pełną dokumentację chociażby dotyczącą odwodnienia tego terenu i czy wszystko jest już dopięte na ostatni guzik jeśli chodzi o zrzut wody z całego tego rejonu?

Czy jest jakaś szansa i czy ktoś się w ogóle zgłaszał jeśli chodzi o amfiteatr w Rewalu?

Czy jest szansa żeby w tym roku jeszcze ruszył, żeby coś się w tym centrum kultury działo?

 

P. Karolina Spuła – Siegień zapytała co się dzieje w sprawie inwestycji dot. budowy mola w Niechorzu.

 

Ad. 17.Wyznaczenie dodatkowych miejsc do sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych

 

Projekt uchwały omówiła p. Aleksandra Ciszek.

P. Wioletta Brzezińska przedstawiła wprowadzone korekty.

P. Bogusław Woźniak – nie pamiętam uchwały dot. miejsca sprzedaży napojów alkoholowych w Rewalu, ale mam pytania do tego projektu uchwały. Wydaje mi się, że do tego projektu uchwały powinna być opinia Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, ponieważ takie wymagania stawia znowelizowana ustawa. Obowiązkiem wszystkich samorządów jest walka z alkoholizmem.

Ile było zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych na plażach?

Ile z tego tytułu zostało wniesionych opłat, wyodrębniając wpływy wyłącznie z plaży.

Należy się zastanowić nad całkowitą utratą mocy niektórych uchwał, a jeżeli już mają one moc utracić, to należy powtórzyć zapisy które są wymagane przez ustawy, żeby potem do tego nie wracać. Miała to nasza uchwała z 15 kwietnia 2005r. w sprawi zakazu sprzedaży podawania i spożywania napojów alkoholowych.

P. Bogusław Woźniak przytoczył treść §2 w/w uchwały, która nie straci mocy.

„Ze względu na zachowanie bezpieczeństwa publicznego i zapewnienia wypoczynku letniego wprowadza się zakaz podawania i spożywania napojów alkoholowych w miesiącach maj
i wrzesień każdego roku na plażach położonych w granicach administracyjnych gminy Rewal. Na całym odcinku sołectwa Rewal, w pozostałych sołectwach za wyjątkiem miejsc wyznaczonych na podstawie odrębnych zezwoleń.”

Skąd się wzięła sprzedaż piwa na terenie plaży w Rewalu, jeżeli obowiązywała uchwała o zakazie sprzedaży alkoholu na plażach w całym sołectwie Rewal? W związku z tym uważam, że ten projekt uchwały nie został przygotowany w sposób solidny i w dalszym ciągu będzie stwarzał sytuację błędną i niewłaściwą. Sprawa powinna podlegać dogłębnej analizie, opinii radcy prawnego i opinii Rady Sołeckiej. Wnoszę o wycofanie tej uchwały w całości.

 

P. Wioletta Brzezińska – p. Bogusław Woźniak odczytał treść uchwały z 2005r.,
natomiast 8 marca 2007r. była podjęta uchwała, która wyznaczała zasady sprzedaży alkoholu dla ul. Westerplatte w Rewalu. W związku z tym, że sesja jest poza urzędem gminy, proponuję ogłoszenie przerwy. Przyjedzie p. Alina Tylka i wyjaśni wszelkie wątpliwości.

 

P. Bogusław Woźniak – uchwała z 8 marca 2007r. została źle podjęta, ponieważ nie odwołała uchwały z 2005r. Dlatego wnoszę o dokładne przeanalizowanie całości problemu.

Tamta uchwała została podjęta niezgodnie z procedurą podejmowania uchwał.

 

P. Wioletta Brzezińska zwróciła uwagę na różną specyfikę obu uchwał.

 

P. Szymon Jędrzejowski – uchwała z 2005r. wprowadza zakaz dla całego sołectwa Rewal,
a uchwała z 2007r. zwalnia od zakazu w wyznaczonym miejscu. W związku z tym nie musi odwoływać uchwały z 2005r.

 

P. Aleksandra Ciszek poprosiła p. Bogusława Woźniaka o dodatkowe wyjaśnienie.

 

P. Bogusław Woźniak – uchwała z 2005r. określa bezwzględny zakaz. Gdzie ten bezwzględny zakaz jest w nowym projekcie? Osobiście zgłoszę niezgodność tej uchwały do organu nadzorczego.

 

P. Marcin Smoczyk – Pobierowo, ul. Mickiewicza kierunek wschodni i zachodni: kierunku wchodnim ma być ogródek gastronomiczny, a co w kierunku zachodnim? Tam stoi zjeżdżalnia, tam ratownicy mają swój punkt medyczny, tam jest tor wodny, poduszka, a gdzie jest przewidziane tam miejsce na sprzedaż alkoholu?

 

P. Leszek Kosik zgłosił poprawki jakie należy wprowadzić do pkt. dotyczącego Pogorzelicy:

[…]Ul. Rzeczna w kierunku zachodnim[…] , a powinno być […]„wschodnim”[…].

Czy określając dwa kierunki (wschodni i zachodni) przewiduje się dwa punkty gastronomiczne? Jeżeli przewiduje się jeden, to należy określić jeden kierunek.

 

P. Jacek Jędrzejko – przedwczoraj w materiałach do procedowania otrzymaliśmy wersję gdzie na ul. Mickiewicza były wskazane kierunki wschodni i zachodni. Dzisiaj wykreślony jest kierunek wschodni.

 

P. Wioletta Brzezińska wyjaśniła, że korekty zostały naniesione zgodnie z wyznaczonymi nieruchomościami na plaży przeznaczonymi do dzierżawy.

 

P. Szymon Jędrzejowski – w nawiązaniu do wypowiedzi p. Leszka Kosika, z p. Łukaszem Tylką byliśmy przy ul. Rzecznej w Pogorzelicy, ponieważ jako Urząd Morski mieliśmy pewną uwagę. 100m na zachód wcale nie znaczy, że jest to w linii prostej.

Na posiedzeniu komisji miałem pewne uwagi dotyczące Niechorza. Po przejrzeniu planu zagospodarowania i konsultacji z p. Mirosławem Hussakowskim doszedłem do wniosku,
że nie trzeba nic zmieniać, ponieważ plan zagospodarowania miejscowości Niechorze – strona północna przewiduje, że stałe punkty są przy molo i w tym miejscu również są przewidziane trzy punkty letnie.

 

P. Bogusław Woźniak wycofał swój wniosek o wycofanie uchwały. Poruszył temat toru wodnego: „tor wodny to nie znajduje się wyłącznie na wodzie. Zajmuje także część plaży, która również do tego celu jest potrzebna.” P. B. Woźniak wyjaśnił, że obszar wyznaczony jako kąpielisko będzie kolidował z ogródkiem gastronomicznym.

 

P. Łukasz Tylka wyjaśnił, że tor wodny jest obszarem o powierzchni 25m x 50m wgląd morza. „Jako osoby wydzierżawiające teren jesteśmy zobligowani do tego, aby dzierżawcy nie zajmowali więcej miejsca niż obszar potrzebny wyłącznie do wyciągnięcia motorówki na brzeg. Nie mogą wchodzić w głąb plaży. Motorówka będzie wodowana w godzinach porannych i nie przebywa na plaży. W związku z tym tor wodny nie koliduje z punktem sprzedaży alkoholu.”

 

P. Mirosław Hussakowski poinformował, że dyrektor Urzędu Morskiego zwalnia z zakazów w pasie technicznym.

 

P. Szymon Jędrzejowski – wyznaczenie toru wodnego jest to obowiązek Gminy na obszarze strzeżonym. Na innych kąpieliskach nie strzeżonych tego obowiązku nie ma. Taki tor jest w Pobierowie, w Rewalu i trzeci będzie najprawdopodobniej w Pogorzelicy. Taki tor nie zagraża osobom kąpiącym się.

 

Stanowiska komisji: nie było.

 

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały.

 

P. Bogusław Woźniak – nie uzyskałem odpowiedzi na postawione pytania
i w związku z tym nie wiem jak głosować. Nie podjąłem jeszcze decyzji w sprawie prowadzonej i dokonanej polityki tą uchwałą co do dalszych uchwał mających następstwo.
W tej uchwale znajduje się zapis wprowadzający miejsce w Pobierowie na ul. Mickiewicza. Ten zapis wynika z następnego projektu, który mamy procedować i ta uchwała będzie stanowiła o polityce faktów dokonanych. Ja się z tym kategorycznie nie zgadzam, ponieważ tamta uchwała została „wepchnięta tylnym wejściem”. Tamten projekt uchwały powinien wpłynąć na ręce radnych w określonym terminie. Nie zgadzam się z taką polityką.

 

P. Bogusław Woźniak poprosił, aby powyższa wypowiedź została zanotowana w protokole dosłownie.

 

P. Joanna Drzewińska – Dąbrowska – wyjaśniła okoliczności stworzenia projektu uchwały: Podczas dyskusji na komisji projekt uchwały wprowadzony został na wniosek wójta gminy.

 

P. Andrzej Brzeziński – na posiedzeniu komisji byłem do godz. 2000. Do której godziny
p. Bogusław Woźniak był na posiedzeniu komisji? Nie słyszałem, żeby radni się sprzeciwiali.

 

P. Karol Ciszek poprosił, aby powyższa wypowiedź została zanotowana w protokole i na tym etapie zakończyć dyskusję.

 

P. Wioletta Brzezińska wyjaśniła, że Pobierowo odcinek przy ul. Mickiewicza, jeżeli chodzi o wyznaczenie dodatkowego miejsca do sprzedaży napojów alkoholowych, była podjęta uchwała w tej sprawie w 2007r. zgodnie z przepisami.

 

Przewodnicząca Rady poddała projektu chwały pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 8 radnych, przeciwko głosowało 6 radnych,
1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

 

Ad. 18.                    Zmian uchwały w uchwale Nr VIII/49/11 Rady Gminy Rewal z dnia 15 kwietnia 2011r. w sprawie przeznaczenia nieruchomości do dzierżawy

 

Projekt uchwały omówiła p. Ewa Korczyńska.

 

P. Jacek Jędrzejko zauważył niezgodny zapis odnoście ul. Jana z Kolna – „po raz kolejny widzę zapis ‘na okres 10 lat’ ”. W związku z tą niezgodnością związaną z podjętą uchwałą z sesji absolutoryjnej, złożył wniosek o przesłuchanie nagrania z VIII sesji absolutoryjnej,
a następnie złożył wniosek formalny o wycofanie tej uchwały.

 

P. Karol Ciszek – punkt o którym mowa będzie zawarty w umowie w dziale wyjaśnienia.

 

P. Jacek Jędrzejko – w uchwale przez nas podjętej był zapis „do rozpoczęcia budowy mola”, nie „na okres 10 lat”.

 

P. Ewa Korczyńska zgodnie z obowiązującą uchwałą którą miała przed sobą wyjaśniła,
że zapis wyglądał następująco: „na okres 10 lat (lub do czasu rozpoczęcia inwestycji budowy mola)”, przy czy radny zwrócił nam uwagę, że taka informacja może się znaleźć jedynie w uzasadnieniu. Rada Gminy decyduje w zakresie wskazania okresu.

 

P. Jacek Jędrzejko ponowił swój wniosek o przesłuchanie nagrania z sesji absolutoryjnej.

 

P. Karol Ciszek poinformował, że protokół z sesji absolutoryjnej został już przyjęty.

 

P. Szymon Jędrzejowski – przytoczył fragment obowiązującej uchwały:

„Pkt. 39. Część działki 991/14 – obręb Pobierowo – plaża przy ul. Jana z Kolna na zachód – ogródek gastronomicznych 300m2 – na okres 10 lat (lub do czasu rozpoczęcia inwestycji budowy mola)”.

 

P. Jacek Jędrzejko podtrzymał swój wniosek o odsłuchanie nagrania, wyrażając przekonanie, że uchwała była podjęta w innej formie. Powiedział, że osobiście składał wniosek aby zapisane zostało „do czasu rozpoczęcia budowy mola”, ponieważ nie brał po uwagę, że może to potrwać aż do 10 lat.

 

P. Aleksandra Ciszek poinformowała, że nie ma możliwości technicznych ze względu na „wyjazdowy” charakter sesji.

 

P. Jacek Jędrzejko złożył wniosek o wycofanie projektu uchwały.

 

P. Ewa Korczyńska wyjaśniła, że taka forma została przyjęta na sesji i tak została przegłosowana.

 

P. Jacek Jędrzejko ponownie podtrzymał swój wniosek o odsłuchanie nagrania.

 

P. Bogusław Woźniak zaproponował podział uchwały na dwie odrębne uchwały.

 

P. Kazimierz Kwiatkowski – „przegłosowaliśmy protokół z poprzedniej sesji i nikt nie wnosił zastrzeżeń”.

 

P. Jacek Jędrzejko – „wycofam swój wniosek jeśli przejdzie propozycja p. Bogusława Woźniaka, uważam że jest rozsądna”.

 

P. Wójt powiedział, że zapis proponowany przez p. J. Jędrzejko jest mniej korzystny. „Wpisywanie „do 10 lat” daje gwarancję, że może być to po roku, dwóch, trzech czy po pięciu. Mówimy o tymczasowej zabudowie w tym miejscu. W związku z tym nie widzę żadnych zagrożeń w tym miejscu.”

 

P. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk zwrócił uwagę na fakt, że w przypadku rozpoczęcia inwestycji umowa wygasa, co jest wyraźnie napisane w treści przetargu.

 

P. Jacek Jędrzejko – „ja bym się nie obawiał tego co sugeruje p. wójt, że na czas nieokreślony. Reszta wynika z treści przetargu.”

 

P. Ewa Korczyńska – „treść przetargu określa 10 lat, ale do czasu ewentualnego rozpoczęcia budowy. Czy to nie znaczy, że ten przetarg został ogłoszony na podstawie prawomocnej uchwały Rady Gminy.  Realizujemy uchwałę. Teraz proponujemy kosmetyczną poprawkę narzuconą przez nadzór prawny. Wszystkie założenia i uwagi zostały do ogłoszenia przetargu wpisane. Jeżeli zostawimy taki lakoniczny zapis, co sugerowałoby dłuższy okres w przypadku braku realizacji inwestycji. Jeżeli mówimy o przetargu, że zostało to wpisane, to realizujemy uchwałę która obowiązuje”.

 

P. Jacek Jędrzejko – „właśnie o prawomocność tej uchwały chodzi.”

 

P. Bogusław Woźniak – „wracam do swojego wniosku, aby wyłączyć dany fragment tej uchwały”.

 

P. Ewa Korczyńska – „w tej chwili zmieniamy treść obowiązującej uchwały, ale nie ma tutaj mowy o rozbijaniu na dwie części. Zresztą nie została wprowadzona do porządku obrad uchwała o innej treści.”

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o wyrażenie stanowisk komisji.

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt większością głosów pozytywnych.

 

P. Joanna Drzewińska – Dąbrowska odczytała na wniosek p. B. Woźniaka pismo
p. Waldemara Jaworowskiego - Kapitana Żeglugi Wielkiej dotyczące omawianego projektu uchwały. Pismo to stanowi Załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

 

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 8 radnych, 6 radnych głosowało przeciwko podjęciu uchwały, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Ad. 19.Zmiany Uchwały Nr VIII/49/11 Rady Gminy z dnia 15 kwietnia 2011 roku w sprawie przeznaczenia nieruchomości do dzierżawy – wniosek Radnych Gminy Rewal

 

Projekt uchwały omówił radny p. Jacek Jędrzejko. Odczytał pismo dot. w/w projektu uchwały, a następnie złożył wniosek o wycofanie projektu uchwały.

 

Uchwała nie została jednak wycofana, ponieważ została już ujęta w przegłosowanym porządku obrad.

 

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały nie zagłosował żaden radny, przeciwko przyjęciu projektu uchwały głosowało 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania, 1 radny nie brał udziału w głosowaniu. Uchwała została odrzucona większością głosów.

 

Ad. 20.                    Gospodarowania mieniem komunalnym

 

Projekt uchwały omówiła p. Ewa Korczyńska.

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych, radny p. Piotr Lęcznar nie brał udziału w głosowaniu.

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

 

 

Ad. 21.                    Naruszenie interesu prawnego – p. R. Kuliński

 

Projekt uchwały omówiła p. Ewa Korczyńska.

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie w wersji „uznaje się wezwanie za skuteczne”.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt pozytywnie większością głosów w wersji „uznaje się wezwanie za skuteczne”.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania, 4 radnych głosowało przeciwko podjęciu uchwały.

Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

Ad. 22.Uchwalenia Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Rewal na lata 2011-2015

 

Projekt uchwały omówiła p. Ewa Korczyńska.

 

P. Marcin Smoczyk złożył wniosek o wykreślenie z Rozdziału V punktów 1, 4, 7-16, 21.

 

P. Bogusław Woźniak poprosił p. Ewę Korczyńską o nazwanie rozdziałów od rozdziału VI do końca uchwały. Po przedstawieniu w/w nazw rozdziałów powiedział, że istnieje konieczność wprowadzenia korekt do wcześniej podjętych uchwał.

 

P. Ewa Korczyńska wyjaśniła, że nie trzeba wprowadzać korekt, ponieważ Program zmieniany jest w całości.

 

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

 

Wiceprzewodniczący p. Karol Ciszek poddał pod głosowanie wniosek p. Marcina Smoczyka.

Za przyjęciem wniosku głosowało 8 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosowania,
3 radnych nie brało udziału w głosowaniu.

 

Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały i poddał pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania, 3 radnych nie brało udziału w głosowaniu.

Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

 

Ad. 23.Gospodarowania mieniem komunalnym – naruszenie interesu prawnego dokonanego uchwałą Nr VIII/48/11 Rady Gminy Rewal z dnia 15 kwietnia 2011r.

 

Projekt uchwały omówiła Przewodnicząca Rady.

 

P. Szymon Jędrzejowski – „opinii rady sołeckiej tutaj nie ma. Pani miała się zgłosić
z dokumentacją do p. wójta które by mogły dać wolę opiniowania że coś na tej działce się dzieje.”

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju  przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały i poddała pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 8 radnych, 7 radnych głosowało przeciwko.

Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

 

Ad. 24. Przeznaczenie nieruchomości do dzierżawy  - plaża ul. Mickiewicza 150 m na zachód.

 

P. Jacek Jędrzejko – „kiedy rozmawialiśmy na temat tego projektu uchwały radny z Trzęsacza zgłosił, że nie chce mieć dwóch 8-metrowych punktów u siebie. Zaakceptowaliśmy tą decyzję uznając, że wie co na jego miejscu jest najlepsze. Podobna sytuacja dotyczyła radnych
z Rewala, którzy również stwierdzili, że nie chcą 40-metrowego punktu u siebie. Zaakceptowaliśmy ich decyzję uznając, że wiedzą co na ich miejscowości jest najlepsze.
W związku z tym mam jedną prośbę do radnych z Niechorza, proszę o nieuszczęśliwianie nas na siłę. Niech interes Pobierowa będzie najważnieszy”

 

P. Adam Grzesiek – w odpowiedzi na wypowiedź p. Jacka Jędrzejko: „Głosowanie było 3-4 tygodnie temu. Tak się złożyło, że plaża w Trzęsaczu miała około 6m szerokości. Od tygodnia plaża jest refulowana i wszystko się zmiania. Moje podejście również się zmienia. Będzie taka możliwość w przyszłości za zgodą Rady Sołeckiej i mieszkańców.

 

Komisja Społeczno-Oświatowa przyjęła przedłożony projekt pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju przyjęła przedłożony projekt pozytywnie z 3 głosami i 2 głosami przeciwko.

Wiceprzewodnicząca Rady przedstawił projekt uchwały i poddał pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 6 radnych, 6 radnych głosowało przeciwko przyjęciu uchwały, 3 radnych wstrzymało się od głosowania.

 

W związku z powyższym głosowaniem Wiceprzewodniczący Rady p. Bogusław Woźniak poinformował: „uchwała zostaje do procedowania na następnej sesji”.

 

P. Karol Ciszek potwierdził wypowiedź p. Bogusława Woźniaka.

 

Ad. 25. Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania

 

Ad. 26. Wolne wnioski i zapytania

 

P. Zygmunt Wołejszo przedstawił sprawozdanie z wizyty w Banku Gospodarstwa Krajowego
w Warszawie, który jest na chwilę obecną największym wierzycielem Gminy Rewal.

 

„Gmina podpisała cesję wierzytelności na wykonawców inwestycji na terenie Gminy Rewal.
Kwota wynikająca z tej cesji jest na poziomie 15 mln zł. Cesje były podpisywane w oddziale toruńskim tego banku. W związku z tym, że od listopada ubiegłego roku nie były spłacane raty kapitału
i odsetki od tego kapitału, sprawa trafiła do Departamentu Finansowania Strukturalnego – Sektor Publiczny w Warszawie. Zostaliśmy wezwani do Departamentu, gdzie poinformowano nas że Departament wszczyna postępowanie i będzie zmierzał do tego, aby zrestrukturyzować nasz dług w tym kierunku, żeby były możliwe spłaty w terminie. Z tym związane jest spełnienie warunków. Takim warunkiem jest nowelizacja budżetu do końca czerwca tego roku. Nowelizacja miałaby polegać przede wszystkim na ograniczeniu inwestycji. Byłem tam razem z p. Skarbnikiem. Wskazywano nam np. realizację inwestycji pn. „Rewitalizacja Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej”.

P. skarbnik otrzymał dokumenty, które musi w krótkim terminie wypełnić. Dostał również namiary na przedstawiciela Departamentu. W momencie kiedy uzgodnimy ten program naprawczy, istnieje szansa przedłużenia spłat tych cesji wierzytelności do 15 lat od tego roku. W przypadku nieuzgodnienia projektu naprawczego sprawa trafi o poziom wyżej, do Departamentu Kredytów Trudnych, gdzie zostaną narzucone nam warunki naprawy. Jeżeli nie będziemy tego realizować, wówczas bank zażąda natychmiastowej spłaty. Jako przedstawiciel Rady zostałem zobowiązany do przedstawienia całej sytuacji radzie na najbliższej sesji. Zadłużenie gminy Rewal w trzech bankach jest na poziomie 35mln zł. Jako Rada Gminy mamy wpływ na naszą władzę wykonawczą, żeby do tej nowelizacji budżetu doszło.

 

P. Seweryn Babiło ustosunkował się do powyższej wypowiedzi podkreślając nacisk Departamentu.

 

P. Bogusław Woźniak – w związku z przyjętą uchwałą mam prośbę do p. Ewy Korczyńskiej poinformował, że X rozdział przyjętej uchwały wchodzi głęboko w kompetencje i zakres wcześniejszej 195/04 uchwały w 2004r. w sprawie utworzenia Mieszkaniowego Zasobu Gminy oraz ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład tego zasobu. Uważam że powinno to zostać scalone do jednej uchwały. Pojawiła się również uchwała o zasadach płatności. Sprawa też powinna być scalona – chodzi o uchwałę Nr 400/10 z 26 maja 2010r. Te uchwały należy skorygować albo z zasadą istniejących praktyk tutaj panujących albo zgodnie z przepisami. P. B. Woźniak wskazał punkty jakie nie były przestrzegane w pracach komisji mieszkaniowej i w związku z czym które można wykreślić.

 

P. Ewa Korczyńska ustosunkowała się do wypowiedzi p. B. Woźniaka.

 

P. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk zaznaczył, aby wszystkie etapy prac wykonywanych wokół jeziora Liwia Łuża były uzgadniane z radnymi.

 

Ad. 27.Zakończenie obrad

 

Dnia 27 maja o godz. 14:05 zakończono obrady IX Sesji Rady Gminy.

                        

 

Protokółował                                                                                               

Mariusz Owczarek

Przewodnicząca Rady

Joanna Drzewińska - Dąbrowska


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Załącznik nr 1.doc (DOC, 123.00Kb) 2011-07-01 09:15:35 584
Załącznik nr 2.doc (DOC, 85.50Kb) 2011-07-01 09:15:35 542
Załącznik nr 3.doc (DOC, 71.50Kb) 2011-07-01 09:15:35 532
Załącznik nr 4.doc (DOC, 231.50Kb) 2011-07-01 09:15:35 564
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
01 lip 2011

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
01 lip 2011, godz. 09:17