Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z posiedzenia Komisji Statutowej - 13.05.2015

Protokół z posiedzenia Komisji Statutowej z dnia 13 maja 2015 roku.

 

W posiedzeniu komisji uczestniczyli p.Marzena Salamon , p.Bogusław Woźniak.  p. Barbara Kral ; nieobecny p.Jacek Domański.

Zaproszeni – p. Iwona  Zacharczuk.

Posiedzenie prowadził B.Woźniak.

Na wstępie posiedzenia Komisji omówiono spr. związane z wyborami sołtysów i rad sołeckich. Ustalono, że istnieje konieczność zmian statutów poszczególnych sołectw, w szczególności w zapisach dot. przeprowadzania wyborów. Zagadnienie winno być rozpatrzone przez uchwały zebrań wiejskich w nieprzekraczalnym terminie do końca stycznia 2016 roku. Uchwalone przez zebrania wiejskie zmiany w statutach poszczególnych sołectw należy przedstawić do dalszego procedowania Radzie Gminy do lutego 2016 roku. Komisja Statutowa w sposób szczególny poddaje do rozpatrzenia przez zebrania wiejskie problematyki związanej z wyborami sołtysów.

Ustalenia Komisji dot. Statutu Rady Gminy Rewal będące podstawą do zredagowania projektu Uchwały Rady Gminy Rewal w spr. wprowadzenia zmian do Statutu. Projekt  zaopiniowany prawnie należy przedstawić Radzie Gminy Rewal na czerwcowe posiedzenie sesyjne.

 Proponuje się skreślenie z obecnie obowiązującego Statutu § 10, ponieważ treść zapisu jest regulowana ustawą samorządową i § 11 – treść zapisu jest regulowana § 25 Statutu.

Proponuje się nadane nowego brzmienia dla:

§ 10 – Skresłony Uchwałą Rady Gminy Rewal nr… z dnia…

§ 11 – jak wyżej.

§ 12 ust.1. Rada obraduje na sesjach otwartych zwoływanych przez Przewodniczącego w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na kwartał. Sesja może się składać z jednego lub kilku posiedzeń. Posiedzenie nie może trwać dłużej niż 8 godzin.

Ust.2. Sesje odbywają się zgodnie z uchwalonym przez Radę ramowym rocznym planem pracy.

§ 14.Informacje o terminie, miejscu i przedmiocie obrad podaje się do wiadomości publicznej.

§ 17, ust. 2. W przypadku braku quorum w trakcie posiedzenia, Przewodniczący przerywa obrady i jeżeli nie można uzyskać quorum, wyznacz nowy termin posiedzenia tej samej sesji. Uchwały podjęte do tego momentu zachowują moc. Fakt przerwania obrad oraz nazwiska i imiona radnych, którzy opuscili obrady przed ich zakończeniem odnotowuje się w protokole.

§ 20, ust.3 – skresla się zwrot: „ – odczytanie tresci interpelacji i wniosków” (pozostały zapis jak w dotychczas obowiązującym Statucie).

§ 21, ust.4. Interpelacja może być złożona na pismie na rece Przewodniczącego Rady w każdym czasie. Interpelacja i odpowiedz na nią są publikowane na stronach internetowych w ciągu 5 dni od dnia sesji.

§ 25, ust.2 Głosowanie jawne odbywa się przez podniesienie reki głosując „za”, „przeciw”, „wstrzymuje się od głosowania”. Wyniki głosowania jawnego podaje Przewodniczący. Nazwisko radnego niegłosującego odnotowuje się w protokole.

§ 28, pkt. b) podstawę prawną i treść uchwały potwierdzone przez Radcę Prawnego.

§ 31. Obsługę sesji i biura rady sprawują wyznaczeni przez Wójta pracownicy urzędu.

§ 35. Ustala się maksymalną ilosć Komisji Stałych 5 – łącznie z Komisją Rewizyjną.

§ 39. Komisja Rewizyjna kontroluje działalność Wójta, gminnych jednostek organizacyjnych i spółek.

§ 42, ust.2. Rada może nakazać Komisji Rewizyjnej przeprowadzenie, zaniechanie, a także przerwanie kontroli lub odstąpienie od poszczególnych czynności kontrolnych.

§ 51, ust.2. Radny jest obowiązany poinformować o swojej nieobecności przed sesja Przewodniczącego Rady, a przed posiedzeniem komisji Przewodniczącego Komisji.

§ 71. W sprawach nie unormowanych w Statucie mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązujące.

Protokółował  B.Woźniak.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
19 maj 2015

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
19 maj 2015, godz. 15:09