Protokół z posiedzenia Komisji Statutowej - 15.04.2015
Protokół z posiedzenia Komisji Statutowej z dnia 15 kwietnia 2015 roku.
W posiedzeniu komisji uczestniczyli p.Marzena Salamon , p.Bogusław Woźniak. p. Barbara Kral ; nieobecny p.Jacek Domański.§
Zaproszeni – p. Iwona Zacharczuk.
W częsci posiedzenia uczestniczyli – P.W.Brzezińska –Sekretarz Urzędu Gminy, p. J.Trafny – Radny Powiatu Gryfickiego.
Posiedzenie prowadził B.Woźniak.
Na wstępie posiedzenia Komisji omówiono spr. związane z wyborami sołtysów i rad sołeckich. Ustalono, że istnieje konieczność zmian statutów poszczególnych sołectw, w szczególności w zapisach dot. przeprowadzania wyborów. Zagadnienie winno być rozpatrzone przez uchwały zebrań wiejskich w możliwie najszybszym terminie.
Ustalenia Komisji.
Proponuje się skreślenie z obecnie obowiązującego Statutu § 10, ponieważ treść zapisu jest regulowana ustawą samorządową i § 11 – treść zapisu jest regulowana § 25 Statutu.
Proponuje się nadane nowego brzmienia dla:
§ 10 – Skresłony Uchwałą Rady Gminy Rewal nr… z dnia…
§ 11 – jak wyżej.
§ 12 ust.1. Rada obraduje na sesjach otwartych zwoływanych przez Przewodniczącego w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na kwartał. Sesja może się składać z jednego lub kilku posiedzeń. Posiedzenie nie może trwać dłużej niż 8 godzin.
Ust.2. Sesje odbywają się zgodnie z uchwalonym przez Radę ramowym rocznym planem pracy.
§ 14.Informacje o terminie, miejscu i przedmiocie obrad podaje się do wiadomości publicznej.
§ 17, ust. 2. W przypadku braku quorum w trakcie posiedzenia, Przewodniczący przerywa obrady i jeżeli nie można uzyskać quorum, wyznacz nowy termin posiedzenia tej samej sesji. Uchwały podjęte do tego momentu zachowują moc. Fakt przerwania obrad oraz nazwiska i imiona radnych, którzy opuscili obrady przed ich zakończeniem odnotowuje się w protokole.
§ 20, ust.3 – skresla się zwrot: „ – odczytanie tresci interpelacji i wniosków”.
§ 21, ust.4. Interpelacja może być złożona na pismie na rece Przewodniczącego Rady w każdym czasie. Interpelacja i odpowiedz na nią są publikowane na stronach internetowych w ciągu 5 dni od dnia sesji.
§ 25, ust.2 Głosowanie jawne odbywa się przez podniesienie reki głosując „za”, „przeciw”, „wstrzymuje się od głosowania”. Wyniki głosowania jawnego podaje Przewodniczący. Nazwisko radnego niegłosującego odnotowuje się w protokole.
§ 28, pkt. b) podstawę prawną i treść uchwały potwierdzone przez Radcę Prawnego.
§ 31. Obsługę sesji i biura rady sprawują wyznaczeni przez Wójta pracownicy urzędu.
§ 35. Ustala się maksymalną ilosć Komisji Stałych 5 – łącznie z Komisją Rewizyjną.
§ 39. Komisja Rewizyjna kontroluje działalność Wójta, gminnych jednostek organizacyjnych i spółek.
§ 42, ust.2. Rada może nakazać Komisji Rewizyjnej przeprowadzenie, zaniechanie, a także przerwanie kontroli lub odstąpienie od poszczególnych czynności kontrolnych.
§ 51, ust.2. Radny jest obowiązany poinformować o swojej nieobecności przed sesja Przewodniczącego Rady, a przed posiedzeniem komisji Przewodniczącego Komisji.
§ 71. W sprawach nie unormowanych w Statucie mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązujące.
Protokółował B.Woźniak.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Tomasz Bartkowski Data wytworzenia:
04 maj 2015
Osoba dodająca informacje
Mariusz Owczarek Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Owczarek Data aktualizacji:
04 maj 2015, godz. 08:47