Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z XXI sesji Rady Gminy

P R O T O K Ó Ł   Nr XXI / 12

 

XXI sesji Rady Gminy Rewal, która odbyła się w dniu 27 kwietnia 2012 roku

w Urzędzie Gminy Rewal

                                                                                   

 

Sesję rozpoczęto w dniu 27 kwietnia 2012r. o godz. 10:00. Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Gminy – p. Joanna Drzewińska-Dąbrowska.

 

Przewodnicząca Rady na podstawie listy obecności stwierdziła, iż obrady są prawomocne, bowiem uczestniczy 14 radnych. Nieobecni radni:  p. Karol Ciszek, odwołany ze stanowiska radnego wyrokiem sądu z dnia 15 marca 2012r. Ustawowy skład Rady 15 osób – bezwzględna liczba głosów ustawowego składu Rady – 8 osób – co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła quorum i przywitała zaproszonych gości.

 

Przewodnicząca Rady odczytała porządek obrad wycofując projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Koncepcji selektywnej zbiórki odpadów na terenie gminy Rewal” (wycofany został przez Komisję),

 

oraz wprowadziła dwa projekty uchwał:

  1. Projekt w sprawie zmian w uchwale Nr XX/154/12 w sprawie przyjęcia Polityki ochrony
    i rozwoju terenów zieleni gminy Rewal.
  2. Projekt w sprawie wzniesienia pomnika dla uczczenia 65 rocznicy powstania OSP w Niechorzu

 

P O R Z Ą D E K  O B R A D

XXI SESJI RADY GMINY REWAL w dniu 27.04.2012 roku

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
  2. Przedstawienie porządku obrad
  3. Przyjęcie protokołu z  XX sesji Rady Gminy
  4. Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji Rady Gminy
  5. Interpelacje radnych  i zapytania sołtysów
  6. Projekt uchwały w sprawie: wykazu kąpielisk na obszarze morskim przyległym do Gminy Rewal w roku 2012.
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  7. Projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmian w uchwale Nr XV/88/07 (Program usuwania azbestu)
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  8. Projekt uchwały w sprawie: zmiany w uchwale Nr XX/153/12 w sprawie uchwalenia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Rewal w 2012 roku”
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  9. Projekt uchwały w sprawie:ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4.5 % (z wyjątkiem piwa) na terenie gminy Rewal
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  10. Projekt uchwały w sprawie:wyznaczenia dodatkowych miejsc do sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  11. Projekt uchwały w sprawie: wysokości opłat za parkowanie pojazdów na parkingach nie strzeżonych zlokalizowanych na terenach nie będących drogami publicznymi
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  12. Projekt uchwały w sprawie:ustalenia zasad korzystania z parkingów i sposobu pobierania opłat
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  13. Projekt uchwały w sprawie: nabycia działki nr 127/2 – obr. Pustkowo
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  14. Projekt uchwały w sprawie: przedłużenia umów dzierżawy
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  15. Projekt uchwały sprawie: przedłużenia umów dzierżawy na miejsca postojowe
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  16. Projekt uchwały w sprawie:naruszenia interesu prawnego
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  17. Projekt uchwały w sprawie:stanowiska dotyczącego Kawiarni Widokowej
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  18. Projekt uchwały w sprawie:zmian w budżecie Gminy Rewal na 2012 r.
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  19. Projekt w sprawie zmian w uchwale Nr XX/156/12 w sprawie obciążenia nieruchomości
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  20. Projekt w sprawie zmian w uchwale Nr XX/154/12 w sprawie przyjęcia Polityki ochrony
    i rozwoju terenów zieleni gminy Rewal.
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  21. Projekt w sprawie wzniesienia pomnika dla uczczenia 65 rocznicy powstania OSP
     w Niechorzu
    1. relacja sprawozdawcy,
    2. stanowiska Komisji Rady,
    3. dyskusja,
    4. podjęcie uchwały
  22. Odpowiedzi na złożone wnioski i zapytania
  23. Wolne wnioski i zapytania
  24. Zakończenie obrad

 

 

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie porządek obrad. Za przyjęciem porządku obrad głosowało 12 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania. Porządek obrad został przyjęty większością głosów.

 

Ad. 3. Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przyjęcie protokołu z XX sesji bez odczytania.

Za przyjęciem protokołu głosowało 9 radnych, 5 radnych wstrzymało się od głosowania.

 

Ad. 4. Informacja Wójta Gminy o działalności od ostatniej sesji Rady Gminy

 

Sprawozdanie dotyczy okresu od 28 marca – 27 kwietnia 2012r.

Głównie koncentrowaliśmy się na przetargach.

Toalety publiczne – zmiana w Pobierowie – toalety będą płatne. Przeliczyliśmy oszczędności z tego tytułu. Jest to około 100 000zł rocznie. Koszt utrzymywania toalet razem z TOI-TOI-ami to kwota ponad 119 000zł. Teraz proponujemy za TOI-TOI-je około 20 000zł. W pozostałych miejscowościach przetarg został rozstrzygnięty. Mamy jeszcze mały problem z niektórymi toaletami i z niektórymi dzierżawcami. Do wczoraj 8 toalet było jeszcze wolnych. Prawdopodobnie zostaną tylko dwie toalety. Są to dwie toalety w Pustkowie, które od początku nie ma chętnych na dzierżawę tych toalet, więc najprawdopodobniej będzie trzeba wynająć jakąś osobę, która będzie na bieżąco utrzymywała porządek i czystość, a sami zamontujemy automaty do pobierania opłaty. Dochód z tych toalet to około 36 000zł. W tej chwili ogłosiliśmy dwa przetargi.

Małe punkty handlowe – ponad kilkadziesiąt punktów handlowych. Pozostało wolnych jeszcze około 30 punktów. Planowaliśmy z tego tytułu dochód w wysokości 55 000zł. Na dzień dzisiejszy jest około 110 000zł. Planujemy około 150 000zł.

W poniedziałek ogłaszamy jeszcze jeden przetarg.

Duże punkty handlowe – jest 8 ofert. Problem jest Diversem. Zmienił się zarząd, zmienił się prezes. Nie jest już to firma polska. Jest to kapitał amerykański który wykupił spółkę. Są nowe zasady i nie wiadomo, czy firma wystartuje w ogóle w przetargu. Czekamy też na określenie jakie kierunki rozwoju firma zadeklaruje nie tylko w gminie Rewal, ale i na polskim wybrzeżu.

Uchwała zezwalała na 8 sztuk w Pobierowie. Po rozlosowaniu okazało się, że zmieściliśmy tylko
7 sztuk. Uchwała zezwalała na 4 sztuki w Niechorzu, nie ma chętnych nawet na te 4 sztuki.

Remonty dróg – chodniki są już rozpoczęte – szczegółowy wykaz może przedstawić p. Robert Tatarzyński. Problem mamy z drogami bitumicznymi. Mam nadzieję, że ten problem zostanie rozwiązany jeszcze dzisiaj i wejdziemy na drogi bitumiczne. Firma która wygrała przetarg kupiła specjalne urządzenie do recyklingu, ale się zepsuło i dopiero wczoraj zostało naprawione. Od dziś, albo od jutra ruszy pełną parą łatanie dziur – miejscowość po miejscowości. Montaż oświetlenia, mycie kloszy – to wszystko odbywa się na bieżąco. Jeżeli gdzieś coś jeszcze nie świeci albo gdzieś trzeba dostawić, to takie pojedyncze sprawy proszę zgłaszać do pracownika i do sezonu będą one uzupełniane.

Znaki, nazwy miejscowości, ławki – w tej chwili będzie nowa firma, która wygrała przetarg na serwisowanie tego, rozpoczęła już swoją działalność. Zejścia plażowe – jesteśmy w trakcie przeglądu
i kolejnych remontów. Dzisiaj kończą ulicę Ciechanowską. Jest w tej chwili zalany beton.

Po weekendzie ruszamy na większe przedsięwzięcie jakim jest ul. Zachodnia. Firma jest wybrana.

Ta inwestycja jest dużo trudniejsza.

Inwestycje drogowe:

Ul. Łokietka – do 30 czerwca. Kwartał Pobierowo – realizowany jest na bieżąco. Ustaliliśmy terminy. Część rzeczy zostanie zrobiona przed sezonem, a część po sezonie. Jedyny problem to słabe oznakowanie. Było zdarzenie, że ktoś wjechał do otwartego placu budowy.

Ul. Pałacowa i ul. Dworcowa są w trakcie realizacji. Uwagi zgłoszone na zebraniu wiejskim zostały wzięte pod uwagę. Rezygnujemy z chodników na rzecz pieszo – jezdni.

Ul. Wspólna – koniec, ul. Sportowa – koniec, ul. Parkowa w realizacji. Jest tylko nie zaczęty łącznik
ul. Ciechanowska – Grunwaldzka, ponieważ tutaj czekamy ciągle na decyzję ze starostwa dotyczącą wycięcia 5 drzew w tym miejscu. Wykonawca musi być wybrany, towar zamówiony.

Nadmorska Kolej Wąskotorowa – w realizacji – odbywa się drugi przetarg na tabor kolejowy. Istnieje problem dworca w Niechorzu. Jedna instytucja mówi, że nie wolno rozebrać, druga instytucja mówi, że nie wolno remontować. Więc stoimy i patrzymy, jak taki zabytek się zrujnuje i wtedy te 2-3 instytucje powiedzą: „teraz można”.

Ścieżki rowerowe:

Niechorze – Pogorzelica – kończymy – problem jest tylko z mostem. Most zostanie zakończony przy realizacji torów, to wtedy ścieżka zostanie także zakończona. Do sezonu jesteśmy wstanie to zrobić.

Pogorzelica – Mrzeżyno – na nowo już trzecia firma weszła. Podpisujemy umowę. Troszeczkę będzie nas to więcej kosztowało. Jest to inwestycja wspólna gmin i Starostwa Powiatowego.

Trzy ścieżki są już projektowane.

Centrum Rewala – powoli kończymy. Ubywa problemów. Nie jest to tempo które by nas satysfakcjonowało.

Plac Sybiraka – firma weszła na budowę, tak więc 17 września pamiątkową tablicę uda nam się odsłonić.

Rozstrzygnęliśmy przetarg na remont dachu szkoły podstawowej w Niechorzu i mamy problem z wykonawcą toalety w Pobierowie – najprawdopodobniej sprawa skończy się w sądzie. Szukamy drugiego wykonawcy. Jest już ogłoszony drugi przetarg na wykończenie tej toalety.

Firma, która wygrała przetarg nie chce realizować inwestycji. Wie, że dała za niskie ceny i teraz woli zapłacić karę odstępstwa niż dalej realizować tą inwestycję.

Czekamy na rozstrzygnięcie dwóch wniosków unijnych:

- Systemu Informacji Turystycznej

- Ścieżka ekologiczna wokół jeziora Liwia Łuża.

Nowe inwestycje około turystyczne o których dyskutowaliśmy na posiedzeniu komisji, t.j.:
Park miniatur przy latarni morskiej, Park wieloryba. Park miniatur jest praktycznie na ukończeniu. Park militarny – wydawało nam się że wszystko pójdzie szybciej. Do firmy dotarły zobowiązania jakie są zawarte w umowie. Firma odpisuje nam, na co się zgadza, a na co się nie zgadza. Od nowa rozpoczęły się negocjacje. Teraz jesteśmy już po negocjacjach. Dzisiaj do Państwa będzie wysłany projekt tej umowy. Umówiliśmy się, że po weekendzie majowym będzie podpisana umowa.

Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, to w przyszłym roku będziemy mieli nową atrakcję.

Polo Market – na wjeździe do Rewala od strony Trzęsacza – jeszcze w czerwcu ma być oddany.

Testy gimnazjalne – ostatnie 3 dni – na 4 pytania z geografii 3 dotyczyły Trzęsacza. Cała Polska po raz kolejny usłyszała o Trzęsaczu. Jest to dla nas bardzo duży wyróżnik.

Rozstrzygnęliśmy przetarg na obsługę prawną gminy. Będzie nowa kancelaria prawna.

Po weekendzie najprawdopodobniej nastąpi podpisanie umowy.

Nowa umowa została także podpisana na 4 lata z firmą „Tygrys” na deratyzację i odkomarzanie.

Od 8 maja zaczynamy montować nowe oświetlenie - ul. Wojska Polskiego. Kwartał Pobierowo – ogłaszamy przetarg. Po długim weekendzie liczymy na to, że będą zwożone urządzenia.

Ul. Żeglarska – zamówiliśmy oświetlenie, ul. Trzebiatowska – zakończona, Park Pustkowo – oświetlenie zakończone.

Wczoraj zakończyłem ostatnie najdłuższe zebranie wiejskie w Pustkowie trwające 3,5 godziny. Wszystkie zebrania razem tyle trwały.

Główne wnioski z zebrań to inwestycje drogowe, pomimo różnych inwestycji turystycznych,
pro turystycznych, to jednak tematy drogowe najczęściej się pojawiają, głównie w Pobierowie, gdzie ilość nieutwardzonych dróg jest największa.

Miejscowość Rewal, nowe osiedla i kolejny temat to porządki, porządki i jeszcze raz porządki.

Proszę o pomoc naszej firmie sprzątającej, jaką jest nasza Zieleń, żeby ją wspierać.

Jest problem z podrzucaniem śmieci. Proszę zwrócić na to uwagę i ewentualne przypadki zgłaszać. Tego nie robią turyści. To robią nasi sąsiedzi, którym nie chce się nawet wywozić.

Zakupiliśmy kilkanaście kamer, które rozmieścimy w takich miejscach, gdzie najczęściej są podrzucane śmieci. Głównie są to śmieci budowlane. Jest taka prośba do sołtysów, żeby kilkakrotnie zastanowić się zanim wyda się zgodę na wywiezienie choćby jednej taczki. Jest duży problem na wjeździe do Pogorzelicy. Najprawdopodobniej my będziemy musieli sami to usunąć, ponieważ właścicielem jest w tej chwili syndyk, który najprawdopodobniej tego nie usunie. Inwestorzy też muszą pokazywać miejsca, gdzie wszystko wywożą. Największy konflikt porządkowy występuje teraz pomiędzy latarnią morską a ul. Żeglarską. Zobaczymy, jak zachowa się w tej chwili inwestor. Jeżeli nic się nie zmieni, to od poniedziałku rozpoczynamy bardzo mocne restrykcje w stosunku do inwestora.

Z szacunkiem dla naszych inwestorów, ale jakieś minimum współżycia społecznego musi być zachowane. Być może inwestor będzie przychodził do Państwa i skarżył się, że utrudniamy mu życie,
ale on radykalnie utrudnił życie naszym mieszkańcom.

 

Ad. 5. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

 

P. Andrzej Brzesiński – kto odpowiada za sferę budynków o znaczeniu zabytkowym? Czy w Urzędzie Gminy jest są katalogowane zabytki?

- ul. Dworcowa – mieszkańcy sugerują, aby prace przenieść w okolice września, mając na względzie zbliżający się sezon.

- rozpoczął się cykl spotkań osób zainteresowanych tworzeniem programu baz rybackich. Czy można przeczytać protokół i odsłuchać nagranie ze spotkania w celu zapoznania się z ustaleniami na tym spotkaniu?

- „Polo Market” – czy firma zrobi coś na rzecz gminy, choćby drogę na ul. Polnej? Takie są zwyczaje w Polsce.

 

P. wójt – taki katalog zabytków - inwentaryzacja znajduje się w Referacie Planowania Przestrzennego, Urbanistyki i Ochrony Środowiska. Są dwa takie rejestry: w pierwszym znajdują się zabytki znajdujące się w gminie i u konserwatora wojewódzkiego, a drugi rejestr zawiera zabytki znajdujące się tylko
w gminie.

„Polo Market” ma zrobić całą ulicę łącznie z wjazdem.

W sprawie ul. Dworcowej, trzeba ustalić jakie jest stanowisko wykonawcy w tej sprawie. Może się to wiązać także z przesuwaniem terminów zakończenia całej inwestycji, a żeby to zrobić musimy mieć zgodę Urzędu Marszałkowskiego, czyli p. Marszałka i firmy dotującej, dlatego będę tutaj prosił
o oddzielne spotkanie. Jeśli chodzi o nagranie i protokół – nie są one tajemnicą.

 

P. Wioletta Brzezińska – Sekretarz Gminy dodała, że są to informacje jawne.

 

p. Zygmunt Wołejszo – odnośnie „Polo Market” – na zebraniu wiejskim wyszła kwestia kanalizacji deszczowej i robót na wjazdach. Jeżeli oni to wszystko zakończą, to nie będzie możliwości położenia tego co kiedyś zaprojektowaliśmy.

 

P. wójt – odczytał dwie odpowiedzi na interpelacje p. Karoliny Spuły - Siegień z ostatniej sesji (Załącznik nr 1 i 2).

 

  1. Projekt uchwały w sprawie: wykazu kąpielisk na obszarze morskim przyległym do Gminy Rewal w roku 2012.

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały  pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmian w uchwale Nr XV/88/07 (Program usuwania azbestu)

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały  pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednomyślnie pozytywnie.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie: zmiany w uchwale Nr XX/153/12 w sprawie uchwalenia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Rewal w 2012 roku”

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały  pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie, przy jednym głosie przeciwnym.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie:ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4.5 % (z wyjątkiem piwa) na terenie gminy Rewal

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały  jednogłośnie pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednomyślnie pozytywnie.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie:wyznaczenia dodatkowych miejsc do sprzedaży, podawania
    i spożywania napojów alkoholowych

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt j uchwały pozytywnie, przy dwóch głosach wstrzymujących.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 radnych, 1 radny głosował przeciwko, 3 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

  1. Projekt uchwały sprawie: wysokości opłat za parkowanie pojazdów na parkingach nie strzeżonych zlokalizowanych na terenach nie będących drogami publicznymi

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały  pozytywnie,
przy jednym głosie przeciwnym.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt j uchwały pozytywnie, przy 1 głosie wstrzymującym się.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 radnych, 1 radny głosował przeciwko, 3 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

  1. Projekt uchwały sprawie:ustalenia zasad korzystania z parkingów i sposobu pobierania opłat

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały  jednogłośnie pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

  1. Projekt uchwały sprawie: nabycia działki nr 127/2 obr. Pustkowo

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie przy 1 głosie wstrzymującym się.

 

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 3 radnych głosowało przeciwko.

Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

  1. Projekt uchwały sprawie: przedłużenia umów dzierżawy

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały  pozytywnie
z 1 głosem wstrzymującym się.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt j uchwały jednomyślnie pozytywnie.

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały i poddała go głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny głosował przeciwko, 2 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

O godz. 10:55 została ogłoszona 10-minutowa przerwa.

O godz. 11:05 zostały zostało obrady sesji zostały wznowione.

 

  1. Projekt uchwały sprawie: przedłużenia umów dzierżawy na miejsca postojowe

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały  jednogłośnie pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt j uchwały pozytywnie, przy 1 głosie wstrzymującym się.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie:naruszenia interesu prawnego

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały  negatywnie w wersji gdzie „uznaje się wezwanie za skuteczne” przy 3 głosach przeciwnych.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt j uchwały negatywnie przy jednym głosie przeciwnym w wersji „wyraża się zgodę”.

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały w wersji gdzie „nie uznaje się wezwania za skuteczne” i poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie:stanowiska dotyczącego Kawiarni Widokowej

 

Przewodnicząca Rady poinformowała o wprowadzeniu do porządku obrad §2 o treści:

 

§ 2.Wyraża się zgodę na zawarcie umowy dzierżawy na kolejny okres w odniesieniu do części działki nr 299/3 o pow. ok. 400 m2obręb Pogorzelica na okres do dnia 28 lutego 2021r.

 

                Radny p. Andrzej Brzeziński zapytał, dlaczego tego paragrafu nie było w projekcie uchwały przedstawionym na posiedzeniu komisji.

P. Ewa Korczyńska – Kierownik Referatu Nieruchomości wyjaśniła, że p. Zalewski 26 kwietnia 2012r. poprosił o przedłużenie umowy dzierżawy która dzisiaj trwa – jest zawarta na 3 lata – ze względy na uruchomienie programu dofinansowania. Szczegółowe wyjaśnienie zawiera Uzasadnienie do uchwały.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały  pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt j uchwały jednomyślnie pozytywnie.

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 12 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

 

 

 

  1. Projekt uchwały w sprawie:zmian w budżecie Gminy Rewal na 2012 r.

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały  pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie przy 1 głosie przeciwnym.

Radny p. Jacek Jędrzejko zaprotestował przeciwko przedmiotowemu projektowi uchwały.
Powiedział, że nie ma nic przeciwko budowaniu wiatraka, ale dlaczego ma to być kosztem 80% uszczupleniu budżetu na jedyną imprezę kulinarną w gminie? Jest to brak zrozumienia dla faktu czym jest sztuka kulinarna w gminie turystycznej.

P. wójt  wyjaśnił, że w tym roku większość wydarzeń kulturalnych czy artystycznych została radykalnie ograniczona ze względu na wprowadzane oszczędności. Zostały pojedyncze rzeczy.
Jest szansa, żeby za darmo pozyskać wiatrak. Koszt 36 000zł jest to koszt projektu zgodnie z zasadami architektury i konserwatora zabytków, czyli projekt rozbiórki, ponumerowania każdej deseczki, wiatraka i t.d.

„Znalazłem taki wiatrak i uważałem, że mógłby stanąć w miejscu, gdzie stał taki wiatrak przed
II Wojną Światową, że mogła by być to fajna atrakcja. W związku z tym, że nie mamy na ten cel gdzie indziej w budżecie tych 36 000zł, dlatego też spotkałem się ze Stowarzyszeniem i wspólnie ustaliliśmy, że oddadzą nam cześć tych pieniędzy. Stowarzyszenie też podchwyciło ten temat, ponieważ przy też stoi na stanowisku Stowarzyszenie takie elementy jak w przyszłości Skansen rybacki czy skansen wsi w Śliwinie, to byłby fajny zalążek, czy element odbudowy tej architektury Pomorza zachodniego, czy gminy Rewal. Myślę, że jest to fajna inicjatywa. Jest to budowanie wizerunku poprzez tworzenie tych charakterystycznych produktów. Znowu jest to proces przy którym trzeba wybierać.”

„Podobno w tym miejscu wiatrak funkcjonował do 1946 roku. Z niego mąka rozwożona była do lokalnych piekarni. Jest to nawiązanie do tradycji. W tym roku rozpoczęliśmy prace nad strategią turystyczną, gdzie jednym z elementów będą nasze regionalne napoje, m.in. śliwowica ze Śliwina. Kilka produktów jest promowanych, czy to przez nas, czy to przez właścicieli nieruchomości. Zdajemy sobie sprawę z tego, że  jest tego za mało i powinna u nas królować ryba a nie kebab.

 

P. Szymon Jędrzejowski – Sołtys Niechorza – Stowarzyszenie i tak zorganizuje Święto Śledzia. Nie będzie może zorganizowane tak jak zwykle, ale się odbędzie. Inwestycja związana z wiatrakiem jest niepowtarzalną okazją, której nie można zmarnować.

 

P. Artur Łukomski – radny – kwota będzie zabrana ze Święta Śledzia, które miało promować nie tylko Niechorze i mieliśmy je rozwijać, znów impreza będzie tylko dla Niechorza, a chcieliśmy żeby objąć całą gminę, nie tylko Niechorze. Wiatrak też będzie dla Niechorza.

 

P. Piotr Lęcznar – radny – zwrócił uwagę na fakt, że w Pobierowie również istniał kiedyś młyn.

 

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny głosował przeciwko, 2 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

 

  1. Projekt w sprawie zmian w uchwale Nr XX/156/12 w sprawie obciążenia nieruchomości

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały  jednogłośnie pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt j uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

  1. Projekt w sprawie zmian w uchwale Nr XX/154/12 w sprawie przyjęcia Polityki ochrony
    i rozwoju terenów zieleni gminy Rewal.

 

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały  jednogłośnie pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt j uchwały jednogłośnie pozytywnie.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

  1. Projekt w sprawie wzniesienia pomnika dla uczczenia 65 rocznicy powstania OSP

 w Niechorzu

 

P. Kazimierz Kwiatkowski – radny omówił projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przedstawienie opinii Komisji.

Komisja Społeczno – Oświatowa zaopiniowała przedłożony projekt uchwały  jednogłośnie pozytywnie.

Komisja Strategii i Rozwoju zaopiniowała przedłożony projekt j uchwały pozytywnie.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie bez odczytania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 21. Wolne wnioski i zapytania

 

P. Andrzej Brzeziński – są tutaj na sali mieszkańcy posiadający nieruchomość w okolicy ul. Rybitwy
(Państwo Pyka) i skarżą się, że nie ma synchronizacji pracy pomiędzy firmami wykonującymi prace budowlane. Przewodnicząca Rady odczytała pismo w tej sprawie (Załącznik nr 3).

 

P. Andrzej Brzeziński zwrócił się z prośbą do urzędników aby w poniedziałek sprawdzić tą sytuację.

 

P. Andrzej Pyka powiedział, że nie jest to żadna nowa sytuacja. Problem trwa już prawie rok czasu.
Nie został zapewniony alternatywny dojazd do posesji. Okoliczni mieszkańcy powinni zostać powiadomieni o tym, że będzie robione coś nowego i powinien być wskazany sposób alternatywnego dojazdu.

P. Teresa Pyka – „musimy się zwracać z prośbą do właściciela pobliskiej drogi o zgodę, czy można tamtędy przejechać. Gdyby była nagle potrzebna straż pożarna lub karetka, nie ma możliwości dojazdu do posesji.”

 

P. Władysław Hagaj zaprosił wszystkich zgromadzonych na uroczystość 65-lecia osadnictwa
w Pustkowie, które ma odbyć się 12 maja 2012r.

 

P. Marcin Smoczyk – „chciałbym prosić o zajęcie się sprawą wyrównania płotów na ul. Kilińskiego. Mam również pytanie dot. ul. Mickiewicza i posesji dawnej Boryni – obecnie O. W. Diament – gdzie również musiałby być przesunięty płot, aby utworzyć miejsca parkingowe wzdłuż ul. Mickiewicza. Ten ośrodek trzeba było by dorównać do działek sąsiednich, ponieważ wystaje mocno do przodu.
Co można w tej sprawie zrobić?”

P. Iwona Zacharczuk poinformowała o tym, że z Radą Sołecką postanowiono zorganizować majówkę. Uroczystość zaplanowano na dzień 3 maja 2012r. W związku z powyższym p. Iwona Zacharczuk zaprosiła wszystkich zgromadzonych.

 

P. Zygmunt Wołejszo – radny -  w nawiązaniu do podjętej na sesji uchwały w sprawie naruszenia interesu prawnego – „na najbliższych posiedzeniach komisji chciałbym wywołać dyskusję na temat dzierżaw, zabudowy i wykupienia działki bez przetargu, co nie powinno być regułą tylko wyjątkiem.”

„Musimy ustalić, w jakim kierunku musimy iść i dysponować gruntem.

„Musimy zweryfikować wszystkie umowy dzierżaw, jakie mamy na dzień dzisiejszy.”

 

P. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk zasugerował, żeby w ramach oszczędności w placówkach oświatowych które nie będą funkcjonowały podczas weekendu majowego wyłączyć ogrzewanie.

P. wójt poinformował, że przed chwilą podpisał pismo w tej sprawie.

 

P. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk – „ul. Łąkowa w Niechorzu – w stronę kanałów nad jeziorem jest straszny brud – czy nie można by tego posprzątać? Walają się worki 120l i mniejsze po drodze.
Nie można tamtędy przejechać”.

 

P. Zygmunt Wołejszo – „ona jest jednocześnie wałem oddzielającym jezioro od reszty terenu i tutaj będzie wniosek Zarządu Melioracji ze Szczecina, aby p. wójt zadbał o tą koronę”.

 

P. Andrzej Brzeziński poinformował o tym, że 9 raz w Rewalu będzie organizowana majówka.
W związku z tym zaprosił wszystkich zgromadzonych.

 

P. Piotr Lęcznar – czy będzie zorganizowane spotkanie z p. Tatarzyńskim, czy mamy się sami do niego zgłaszać w sprawach dot. np. skrzyżowań?

P. wójt poprosił, aby zgłaszać się indywidualnie.

 

Przewodnicząca Rady powiedziała, że powinny zostać rozpoczęte rozmowy na temat tworzenia planów zagospodarowania dla miejscowości Pustkowo. Termin był wyznaczony na 2010r., ale
z różnych powodów te plany się przesunęły. Pytanie do p. wójta: Czy dożywotnio planami będą się zajmować panowie z Poznania? Może łatwiej było by współpracować z kimś, kto jest bliżej Rewala?

 

P. wójt – jeśli chodzi o plany zagospodarowania, podpisanych jest kilka umów:

Pobierowo – Północ jest to firma z Poznania, jeden pan jest z Wałcza, Pobierowo – Południe – firma
z Poznania, Trzęsacz - firma z Gdańska, Pobierowo – Centrum - firma ze Szczecina.

Wynika to z przetargów. Jest to procedura przetargowa i bardzo często są to firmy zewnętrzne.

Problemy nie powstały na wskutek finansów. Problemy powodują pewne kontrowersje. Planowanie jest bardzo złożone i w tej dziedzinie nie jesteśmy najlepsi.

Na dzień dzisiejszy nie mamy jeszcze nowego rozwiązania. Nowa kancelaria prawna deklarowała,
że w swoich zasobach personalnych ma specjalistę ds. planowania przestrzennego. Może uda się zdynamizować te tematy.

 

 

Ad. 22. Zakończenie obrad

   O godz. 12:00 zakończono obrady XXI Sesji Rady Gminy.

 

Protokółował                                                                                                                 Przewodnicząca Rady

 

…………………………………………                                                                                        …………………………………………


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
30 maj 2012

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
30 maj 2012, godz. 13:23