SPRAW ROCZNE
Wójt Gminy Rewal Rewal:2005.03.31
Ul. Mickiewicza 19
72-344 Rewal
Szanowna Pani
Anna Dejnakowska
Przewodnicząca Rady Gminy
w Rewalu
sprawa: informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Rewal za 2004 rok.
Niniejszym, wypełniając obowiązek ustawowy, przekazuję ( w załączeniu) informację o przebiegu wykonania budżetu za 2004 rok.
Z poważaniem
Załącznik:
Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Rewal
I N F O R M A C J A
Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY REWAL
ZA 2004 ROK .
Część opisowa
I. INFORMACJE OGÓLNE
Budżet na 2004 rok został uchwalony w dniu 27 stycznia 2004 roku
uchwałą Nr XVII/141/2004 i wynosił:
Po stronie dochodów - 18.562.820,-zł
Po stronie wydatków - 17.272.820,-zł
Nadwyżkę budżetową w kwocie 1.290.000,-zł planowano przeznaczyć na:
Spłatę pożyczki z NFOŚ i GW w wysokości - 1.250.000,-zł
Spłatę kredytu z BOŚ w wysokości - 40.000,-zł
Budżet gminy na 2004 rok konstruowany był w oparciu o:
Dane z Ministerstwa Finansów w zakresie planowanych dla gminy kwot części oświatowej, podstawowej i rekompensującej subwencji ogólnej a także udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych
Dane przekazane przez Wojewodę w zakresie dotacji celowych z budżetu państwa przekazywanych na zadania własne i zadania z zakresu administracji rządowej i inne zlecone ustawami,
Własne materiały planistyczne w zakresie dochodów własnych i wydatków na zadania wykonywane przez gminę.
W ciągu 2004 roku budżet wzrósł o kwotę ,-zł. 5.931.801,-zł.
Zmian w budżecie, w zakresie dochodów, dokonano na podstawie Zarządzeń Wójta Gminy na sumę 472.653,-zł oraz na podstawie Uchwał Rady Gminy na kwotę 5.459.148,-zł , natomiast w wydatkach zwiększeń dokonano na podstawie Zarządzeń Wójta Gminy na sumę 472,653,-zł oraz Uchwał Rady Gminy na kwotę 4.859.148,-zł.
Na dzień 31.12.2004 roku budżet Gminy Rewal wynosi:
Po stronie dochodów - 24.494.621,-zł
Po stronie wydatków - 22.604.621,-zł
Nadwyżkę w kwocie 1.890.000,-zł w całości przeznaczono na spłatę pożyczki w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i kredytu w Banku Ochrony Środowiska w Szczecinie.
INFORMACJA O WYKONANIU DOCHODÓW
Wykonanie dochodów budżetowych w 2004 roku przedstawia się następująco:
Dział |
Nazwa podziałki
klasyfikacji budżetowej |
Planowana kwota dochodów
(zł) |
Wykonana kwota dochodów
(zł) |
% wykonania |
1 |
4 |
5 |
|
|
400 |
Wytwarzania i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę |
26 300 |
24 921 |
94,76 |
600 |
Transport i łączność |
613 248 |
339 816 |
55,41 |
630 |
Turystyka |
25 000 |
13 215 |
52,86 |
700 |
Gospodarka mieszkaniowa |
9 633 000 |
9 644 605 |
100,12 |
750 |
Administracja publiczna |
122 000 |
157 123 |
128,79 |
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
13 071 |
11 473 |
87,77 |
754 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
10 000 |
10 000 |
100,00 |
756 |
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
10 566 592 |
10 130 547 |
95,87 |
758 |
Różne rozliczenia |
1 947 302 |
1 826 537 |
93,80 |
801 |
Oświata i wychowanie |
202 292 |
191 234 |
94,53 |
852 |
Pomoc społeczna |
636 280 |
636 421 |
100,02 |
854 |
Edukacyjna opieka wychowawcza |
66 277 |
66 277 |
100,00 |
900 |
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
596 092 |
593 556 |
99,57 |
926 |
Kultura fizyczna i sport |
37 167 |
37 167 |
100,00 |
Razem: |
|
24 494 621 |
23 682 892 |
96,69 |
DZIAŁ 400 - WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ, GAZ I WODĘ
Wykonane dochody w tym dziale w kwocie 24.921,-zł są wynikiem uzyskiwania wpływów z tytułu sprzedaży energii cieplnej i elektrycznej.
DZIAŁ 600 - TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ
Wykonane dochody w tym dziale w kwocie 339.816,-zł są wynikiem uzyskiwania wpływów z tytułu świadczenia usług przewozowych taborem kolejowym w związku z eksploatacją kolei wąskotorowej. W 2004 roku nie wpłynęła kwota dofinansowania z funduszu SAPARD w wysokości 263.248,-zł na budowę ulicy Wojska Polskiego w Pogorzelicy ( kwota powyższa wpłynęła dopiero w 2005 roku)
DZIAŁ 630 - TURYSTYKA
Dochody w tym dziale planowano uzyskać z różnego rodzaju darowizn związanych z szeroko rozumianą promocją gminy. Z przyjętej w założeniach budżetu kwoty 20.000,-zł w 2004 roku nie uzyskano żadnych wpływów. Uzyskano natomiast wpływy w kwocie 13.215,-zł z tyt. sprzedaży usług reklamowych.
DZIAŁ 700 - GOSPODARKA MIESZKANIOWA
Dochody w tym dziale planowano uzyskać m in.
WYSZCZEGÓLNIENIE |
§ |
PLAN |
WYKONANIE |
%
WYKONANIA |
Wpłaty wieczystego użytkowania |
047 |
340.000 |
219.163 |
64,46 |
Opłaty planistyczne i adiacenckie |
049 |
890.000 |
869.608 |
97,71 |
Wpływy z różnych opłat (upomnienia- budownictwo) |
069 |
3.000 |
2.446 |
81,53 |
Dzierżawa gruntów i nieruchomości |
075 |
1.150.000 |
1.156.371 |
100,55 |
Wpływy wynikające z przekształceń |
076 |
230.000 |
216.685 |
94,21 |
Sprzedaż mienia |
084 |
7.000.000 |
7.180.332 |
102,58 |
Odsetki od spłat rat. nieruchomości |
092 |
20 000 |
0 |
0,00 |
O G Ó Ł E M |
|
9.633.000 |
9.644.605 |
100,12 |
DZIAŁ 750 - ADMINISTRACJA PUBLICZNA
Dochody w tym dziale pochodzą :
Dotacja celowa otrzymana na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej i przekazane na podstawie porozumień ( umów) między jednostkami samorządu terytorialnego ( urzędy wojewódzkie)
Plan - 55.000,-zł
Przekazano - 55.000,-zł
Ze sprzedaży druków, opłaty administracyjnej, grzywien i kar
Plan - 6.000,-zł
Wykonanie - 5.749,-zł
Wpływy z różnych dochodów i opłat
Plan - 61.000,-zł
Wykonanie - 96.374,-zł
DZIAŁ 751 - URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ,
KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA
Dochodami w tym dziale są dotacje na:
zadania zlecone z zakresu aktualizacji list wyborczych
plan - 540,-zł
przekazano - 540,-zł
wybory uzupełniające do Rady Gminy
plan - 6.411,-zł
przekazano - 4.813,-zł
Wybory do Parlamentu Europejskiego
plan - 6.120,-zł
przekazano - 6.,120,-zł
DZIAŁ 754 - BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
Dochody w tym dziale pochodzą z darowizny w wysokości 10.000,-zł na dofinansowanie zakupu samochodu strażackiego. Z Zarządu Ochotniczych Straży Pożarnych ze Szczecina.
DZIAŁ 756 - DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIE POSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM
Dochody w tym dziale pochodzą:
W 2004 roku wpływy z karty podatkowej wraz z należnymi odsetkami wyniosły 131.091,-zł na planowane 201.000,-zł.
Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego oraz z podatków i opłat od osób fizycznych i
prawnych wyniosły:
Lp. |
WYSZCZEGÓLNIENIE |
§ |
PLAN |
WYKONANIE |
% WYKONANIA |
1 |
Podatek od nieruchomości |
031 |
6.800.000 |
6.414.434 |
94,33 |
2 |
Podatek rolny |
032 |
80.000 |
68.099 |
85,12 |
2 |
Podatek leśny |
033 |
13.000 |
12.866 |
98,97 |
4 |
Podatek od śr. transportowych |
034 |
55.000 |
78.296 |
142,36 |
4 |
Podatek od spadków i darowizn |
036 |
70.000 |
96.413 |
137,73 |
3 |
Podatek od posiadania psów |
037 |
1.000 |
770 |
77,00 |
3 |
Wpływy z opłaty targowej |
043 |
550.000 |
521.393 |
94,80 |
5 |
Wpływy z opłaty miejscowej |
044 |
900.000 |
831.974 |
92,44 |
6 |
Podatek od czynności cywilnoprawnych |
050
|
415.000 |
510.860 |
123,10 |
4 |
Odsetki i inne |
091 |
180.000 |
180.146 |
100,08 |
R A Z E M |
9.064.000 |
8.715.251 |
96,15 |
Opłata skarbowa.
Na planowane 65.000,-zł wpływów z tyt. opłaty skarbowej w 2004 roku wpłynęło 61.741,-zł
Za zezwolenia na sprzedaż alkoholu wpłacono 409.479,-zł na planowane 410.000,-zł.
Udział gminy w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa
Podatek dochodowy od osób fizycznych - na planowane 806.592,-zł wpłynęło 787.708 ,-zł co stanowi 97,,66 % wykonania planu
Wykonanie dochodów z tyt. udziału w podatku dochodowym od osób prawnych wyniosło 25.271,-zł
Uzyskano również wpływy w wysokości 6,- zł z tyt. Nieterminowej wpłaty podatków przez inkasentów.
DZIAŁ 758 - RÓŻNE ROZLICZENIA
Dochód w tym dziale stanowi:
Lp. |
WYSZCZEGÓLNIENIE |
PLAN |
WYKONANIE |
% WYKONANIA |
1 |
Część oświatowa subwencji ogólnej |
1.867.688 |
1753.175 |
93,87 |
2 |
Część rekompensująca subwencji ogólnej |
4.614 |
4.614 |
100,0 |
W dziale tym są również uwzględnione wpływy z Powiatowego Urzędu Pracy wynikające z dofinansowania związanego z zatrudnianiem osób bezrobotnych w ramach prac interwencyjnych, stażów jak również robót publicznych w wysokości 71.246,-zł oraz zmniejszenie dochodów związanych z egzekucją należności podatkowych gminy ściąganych przez Urzędy Skarbowe.
DZIAŁ 801 - OŚWIATA I WYCHOWANIE
Zaplanowane w tym dziale dochody wynikają z faktu wydzierżawiania pomieszczeń szkoły w czasie okresu wakacyjnego. Zaplanowano uzyskać z w/w tytułu 200.000,-zł z najmu dzierżawy pomieszczeń szkół podstawowych . Wykonanie dochodów w tym dziale z tego tytułu wyniosło 178.787,-zł tj 89,39 % wykonania planu. Planowane i uzyskane dochody w wysokości 2.292 ,-zł wynikają z faktu otrzymania z budżetu państwa dotacji na realizację bieżących zadań własnych gminy i zadań zleconych.
DZIAŁ 852 - POMOC SPOŁECZNA
Dochody w tym dziele pochodzą :
WYSZCZEGÓLNIENIE |
PLAN |
WYKONANIE |
%
WYKONANIA |
Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego |
439.801 |
439.801 |
100,00 |
Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej |
5.650 |
5.650 |
100,00 |
Zasiłki i pomoc w naturze |
89.600 |
88.063 |
98,28 |
Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze |
3.710 |
3.710 |
100,00 |
Ośrodki Pomocy Społecznej |
84.785 |
84.785 |
100,00 |
Odpłatność za usługi opiekuńcze |
6.500 |
8.178 |
125,82 |
Dotacja i środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gminy pozyskane z innych źródeł, na dożywianie uczniów i wyprawki szkolne |
6.234 |
6.234 |
100,00 |
O G Ó Ł E M |
636.280 |
636.421 |
100,02 |
DZIAŁ 854 - EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA
W 2004 roku na planowaną w tym dziale kwotę dochodów 66.277,-zł uzyskano 66.277,-zł tj.100,00 % planu. Środki pozyskano z PAOW na remont i wyposażenie świetlic szkolnych - 66.277,-zł
DZIAŁ 900 - GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA
W dziale tym z kwoty 3.092,-zl zaplanowanych na oświetlenie ulic, przeznaczonych na wydatki związane z finansowaniem oświetlenia dróg publicznych krajowych, wojewódzkich i powiatowych w 2004 roku wpłynęło 3.092,-zl co stanowi 100,0 % ( kwota ta wynika ze zwrotu wydatków związanych z oświetleniem ulic w 2003 roku). W dziale tym zarachowane są również środki które wpłynęły w związku z partycypacją w budowę kanalizacji sanitarnej w kwocie 47.989,-zł, nadwyżka środków obrotowych ZWiK w kwocie 539.272,-zł oraz z pozostałej działalności komunalnej w kwocie 3.203,- zł
DZIAŁ 926 - KULTURA FIZYCZNA I SPORT
Kwota wykonania w wysokości 37.167,-zł w dochodach tego działu wynika z podpisanej umowy na dofinansowanie Hali Widowiskowo-Sportowej w Rewalu przez Urząd Kultury Fizycznej i Sportu. Kwota powyższa jest końcowa zapłatą wynikającą z w/w umowy ( całkowita kwota dofinansowania budowy Hali Widowiskowo-Sportowej w Rewalu wynosiła 1.400.000,-zł).
III. WYDATKI BUDŻETU
Wykonanie wydatków w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej przedstawiają się następująco:
Dział |
Nazwa podziałki
klasyfikacji budżetowej |
Planowane
Wydatki
|
Wykonanie wydatków
|
%
wykonania |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
010 |
Rolnictwo i łowiectwo |
13 400 |
7 435 |
55,49 |
600 |
Transport i łączność |
3 230 000 |
3 118 827 |
96,56 |
630 |
Turystyka |
1 478 531 |
1 478 531 |
100,00 |
700 |
Gospodarka mieszkaniowa |
1 709 800 |
1 707 487 |
99,86 |
710 |
Działalność usługowa |
117 000 |
112 044 |
95,76 |
750 |
Administracja publiczna |
2 039 240 |
2 006 413 |
98,39 |
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
13 071 |
11 472 |
87,77 |
754 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
731 000 |
704 014 |
96,31 |
756 |
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
58 576 |
58 576 |
100,00 |
757 |
Obsługa długu publicznego |
567 264 |
567 264 |
100,00 |
758 |
Różne rozliczenia |
1 327 511 |
1 325 520 |
99,85 |
801 |
Oświata i wychowanie |
4 793 421 |
5 007 756 |
104,47 |
851 |
Ochrona zdrowia |
297 500 |
296 627 |
99,71 |
852 |
Pomoc społeczna |
1 020 780 |
1 008 074 |
98,76 |
854 |
Edukacyjna opieka wychowawcza |
66 277 |
66 277 |
100,00 |
900 |
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
3 716 250 |
3 716 211 |
100,00 |
921 |
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
955 000 |
943 180 |
98,76 |
926 |
Kultura fizyczna i sport |
470 000 |
436 885 |
92,95 |
RAZEM |
|
22 604 621 |
22 572 593 |
99,86 |
DZIAŁ 010 - ROLNICTWO I ŁOWIECTWO
Wydatki w tym dziale zaplanowano w zakresie:
Na organizację „Święta Ludowego”, wyjazd do Barzkowic, kurs gotowania w świetlicy w Śliwnie dla Koła Gospodyń Wiejskich. Na planowane wydatki w kwocie 10.000,-zł wydatkowano 7.435,-zł.
DZIAŁ 600 - TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ
Wydatki w tym dziale poniesiono:
1.Na prowadzenie działalność kolei wąskotorowej w wysokości 435.588,-zł.
w tym między innymi:
na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości - 254.733 zł;
zakup materiałów i wyposażenia w kwocie - 68.798 zł;
zakup energii w kwocie - 24.018 zł;
zakup usług pozostałych ( zakup paliwa, ochrona obiektów kolejowych, legalizacja gaśnic, pranie pościeli, zakup usług telefonu kolejowego) - 58.504 zł
delegacje - 840 zł
podatek dochodowy od osób fizycznych od poborów pracowników Referatu kolejowego - 9.987 zł
2.Na modernizację dróg (projekty i roboty drogowe oraz wynagrodzenie inspektora
nadzoru)- na plan roczny 2.765.000,-zł wydatkowano 2.683.239,-zł .
w tym między innymi:
na remonty zejść plażowych, naprawę ławek - 129.676 zł
na inwestycje w zakresie dróg gminnych -2.553.563 zł
DZIAŁ 630 - TURYSTYKA
Wydatki w tym dziale w 2004 roku zamknęły się kwotą 1.478.531,-zł na plan 1.478.531,-zł w tym: wynagrodzenia w kwocie 1.856 zł, wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne (opłata miejscowa) w kwocie 61.314 zł.
Na finansowanie imprez związanych z promocją gminy poniesiono wydatki w kwocie 1.301.355 zł.
W tym między innymi na: organizację Konika Morskiego, KLIF, Targi GLOB TOUR w Katowicach, Targi TOUR SALON w Poznaniu, materiały promocyjne: mapy, kalendarze, gazetki targowe, plany miejscowości , informatory, katalog, reklamy gminy na łamach prasy, obsługa strony internetowej. Ponadto w kwocie powyższej uwzględniono wydatki na: Press Tour, Turniej tenisowy aktorów, Piknik na Grunwaldzkiej w Pobierowie ( przeciąganie liny nocą, Teatr Broadway), Lato z Radiem, Miss Bałtyku, Spotkanie Młodzieży z Chrystusem Góra Tabor, Ogólnopolski Wyścig Kolarski o Puchar Bałtyku, Turnieje Bilardowe, Cykl imprez pod nazwą „Akademia Słońca”.
Ponadto za kwotę 114.006 zł zakupiono słupy ogłoszeniowe.
DZIAŁ 700- GOSPODARKA MIESZKANIOWA
Na gospodarkę mieszkaniową na 2004 rok przeznaczono 1.709.800,-zł. Z tego wydatkowano 1.707.487,-zł co stanowi 99,86 % wykonania.
Wydatki tym dziale poniesiono m.in.:
na zakup gruntów (wykup i gruntów pod drogi i inwestycje wodno kanalizacyjne) - 892.694 zł,
wydatki związane z wyceną nieruchomości,
ogłoszenia o przetargach, mapy, usługi geodezyjne,
projekty war. zabudowy, wypisy z rejestru gruntów, opłaty notarialne - 159.448 zł,
roboty budowlane związane z budową budynków komunalnych w Pobierowie i Rewalu - 609.394 zł.
- remonty mieszkań komunalnych - 29.650 zł
DZIAŁ 710 - DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA
W dziale tym w 2004 roku ( na plan 117.000,-zł) wydatkowano 112.044-zł. Środki przeznaczono na zakup usług w zakresie planów zagospodarowania przestrzennego.
DZIAŁ 750 - ADMINISTRACJA PUBLICZNA
W dziale tym w 2004 roku ( na plan 2.039.240,-zł) wydatkowano 2.006.413,-zł.
W tym :
Na obsługę Rady Gminy - 128.357,-zł
(diety i materiały do obsługi rady, usługi związane z funkcjonowaniem Rady)
Na funkcjonowanie Urzędu Gminy - 1.823.056,-zł
w tym na:
wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzeń - 922.469,-zł
zakup materiałów - 135.704,-zł
(art. biurowe, komputer, aktualizacja przepisów prawa, meble biurowe,
toner, pieczątki, prasa, dzienniki budowy, czasopisma)
- zakup energii - 34.256,-zł
zakup usług pozostałych - 457.861,-zł
(usługi telefoniczne ,porto, konserw. sprzętu komp.,
konserw. ksero ogłoszenia prasowe, szkolenia, usługi pocztowe, ochrona obiektu gminy, badania okresowe pracowników gminy, obsługa prawnicza, opłaty za użytkowanie programów komputerowych, BHP, przygotowywanie wniosków pomocowych, )
- delegacje - 30.186,-zł
- Różne opłaty i składki ( ubezpieczenia, R XXI, ZMIGM) - 25.560,-zł
- Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - 15.417,-zł
- Podatek dochodowy od osób fizycznych - 115.182,-zł
- opłaty komornicze i sądowe - 46.331,-zł
- wydatki inwestycyjne remont pomieszcz. urzędu - 4.134,-zł
Dokonano również wydatków w kwocie 55.000,-zł związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami.
DZIAŁ 751 - URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ,
KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA
W 2004 roku następująco zostały wykonane wydatki na zadania zlecone w zakresie:
aktualizacji list wyborczych
Plan - 540,-zł
Wykonanie - 540,-zł
wyborów uzupełniających do Rady Gminy
Plan - 6.411,-zł
Wykonanie - 4.813,-zł
wyborów do Parlamentu Europejskiego
Plan - 6.120,-zł
Wykonanie - 6.119,-zł
DZIAŁ 754 - BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
Wydatki w tym dziale przeznaczone są: na dofinansowanie policji, Straży granicznej, Ochotniczych Straży pożarnych, Straży gminnej . Na planowane wydatki w wysokości 731.000,-zł wydatkowano 704.014,-zł co stanowi 96,31%.
Z kwoty powyższej wydatkowano na :
Jednostki terenowe Policji - 125.620,-zł
(wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, wymiana okien,
zakwaterowanie i wyżywienia w okresie sezonu letniego, zakup paliwa)
Komendy powiatowe Policji - 593,-zł
Straż Graniczną ( zakup paliwa) - 5.000,-zł
Ochotnicze straże pożarne - 177.613,-zł
( wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, paliwo,
energia elektryczna usł. telef., przegląd aparatów powietrznych,
delegacje, ubezpieczenia, podatki od wynagrodzeń )
Obrona cywilna - 458,-zł
Zadania ratownictwa wodnego - 208.699,-zł
Straż gminną - 186.031,-zł
DZIAŁ 756 - DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIE POSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM
Prowizja sołtysów z tytułu poboru podatków - 58.576,-zł
DZIAŁ 757 - OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO
W 2004 roku na planowaną kwotę 567.264,-zł wydatkowano 567.264,-zł .
DZIAŁ 758 - RÓŻNE ROZLICZENIA
W 2004 roku na planowaną kwotę 1.327.511,-zł dokonano wydatków na spłatę części podstawowej subwencji ogólnej w wysokości 1.325.520,-zł.
DZIAŁ 801 - OŚWIATA I WYCHOWANIE
W 2004 roku na planowaną kwotę 4.793.421,-zł wydatkowano 5.007.756,-zł.
W tym m.in.:
Na szkoły podstawowe wydatkowano - 3.381.896,-zł
tj. na wynagrodzenia nauczycieli i obsługi, pochodne od wynagrodzeń, za energię elektryczną, za delegacje, dotację dla szkoły w Pobierowie, ogrzewanie szkół, ferie zimowe, dzień dziecka, basen, budowę hali sportowej.
Na inwestycje w szkołach wydatkowano kwotę 704.916,-zł. Z kwoty powyższej uregulowano zobowiązania związane z budową Hali widowiskowo Sportowej w Rewalu remont i adaptacja pomieszczeń na świetlice szkolne.
- Na utrzymanie gimnazjum wydatkowano - 505.506,-zł
tj. na wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzeń, ZFŚS,
na utrzymanie przedszkoli - 315.099,-zł
na dowóz dzieci do szkół - 93.665,-zł
na dokształcanie nauczycieli - 6.674,-zł
DZIAŁ 851 - OCHRONA ZDROWIA
Na dofinansowanie opieki zdrowotnej na terenie Gminy Rewal wydatkowano 296.621,-zł na planowane wydatki w wysokości 297.500,-zł tj w 99,71% planu
w tym:
- na lecznictwo ambulatoryjne wydatkowano 135.703,-zł - m.in.: na wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzeń, zakup materiałów (paliwo, art. biurowe sprzęt med.), usługi materialne, telefon
- na zwalczanie problemów alkoholowych w w/w okresie w Gminie wydatkowano 160.924,-zł
DZIAŁ 852 - POMOC SPOŁECZNA
Na zadania z zakresu opieki społecznej w 2004 roku zaplanowano wydać 1.020.780,-zł.
Z tego wydatkowano 1.008.074,-zł tj. 98,76% planu.
W tym m in.:
Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne
i rentowe z ubezpieczenia społecznego - cała kwota wydatków
to zadanie zlecone - 429.550,-zł
na składki na ubezpieczenia zdrowotne oraz świadczenia dla osób
nie objętych obowiązkowym ubezpieczeniem społecznym - cała
kwota wydatków to zadanie zlecone - 5.274,-zł
Zasiłki i pomoc w naturze - 183.370,-zł
( w kwocie tej 65.810,-zł to zrealizowane zadania zlecone)
Dodatki mieszkaniowe - 59.893,-zł
Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne - 3.710,-zł
( całość wydatków to zadania zlecone)
Na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej - 206.156,-zł
( w kwocie tej 26.668,-zł to zrealizowane zadania zlecone)
Usługi opiekuńcze - 82.654,-zł
Pozostała działalność - 37.467,-zł
DZIAŁ 854 - EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA
W 2004 roku na planowaną w tym dziale kwotę 66.277,-zł wydatkowano 66.277,-zł tj.100,00 % planu. Z w/w kwoty wydatkowano na remont i wyposażenie świetlic szkolnych - 66.277,-zł
DZIAŁ 900 - GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA
W 2004 roku na planowaną w tym dziale kwotę 3.716.250,-zł wydatkowano 3.716.211,-zł .
Z w/w kwoty wydatkowano:
na gospodarkę ściekową i ochronę wód
( zakup WUKO, zakup usług projektowych) - 675.708,-zł
na gospodarkę odpadami - 10.218,-zł
na oczyszczanie gminy - 860.810,-zł
na utrzymanie zieleni - 297.533,-zł
( wynagrodzenia i poch.od wyn.prac interwencyjnych, zakup sadzonek
krzewów i kwiatów, nadzór, koszenie traw, usługi pozostałe)
budowę domu przedpogrzebowego, przył. gazowe - 789.773,-zł
Oświetlenie ulic - 1.081.869,-zł
Zakup energii elektrycznej do oświetlenia ulic - 192.556,-zł
( w kwocie tej ujęte są również wydatki w wysokości 3.092,-zł
na oświetlenie ulic powiatowych dofinansowywanych z Urzędu Wojewódzkiego-za 2003 rok)
Zakup usług pozostałych (opłaty przyłączeniowe remonty linii) - 131.107,-zł
Inwestycje oświetleniowe ( spłata inwestycji oświetlenia energooszczędnego,
zapłata za nowe roboty elektryczne) - 758.206,-zł
DZIAŁ 921 - KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Z planowanej kwoty 955.000,-zł w tym dziale, wydatkowano 943.180,-zł co stanowi 98,76% planu.
Wydatkowano na:
Muzeum rybołówstwa w Niechorzu - 26.982,-zł.
( zakup energii elektrycznej, ubezpieczenie muzeum, roboty budowlane)
Na ochronę, konserwację zabytków - 744.080-zł.
(roboty budowlane przy ratowaniu ruin kościoła w Trzęsaczu i adaptacji budynku na potrzeby muzeum)
Pozostałą działalność - 172.118 ,-zł
W kwocie powyższej wydatkowano na: letnie spotkania kabaretowe 2003, Kabareton w Pogorzelicy, Majówkę 2004 ( Pobierowo, Pustkowo, Rewal, Niechorze), otwarcie i zakończenie Dni Wybrzeża Rewalskiego, pokazy historyczne w Muzeum Rybołówstwa Morskiego w Niechorzu.
DZIAŁ 926 - KULTURA FIZYCZNA I SPORT
W 2004 roku na sport zaplanowano wydatek 470.000,-zł,. Z kwoty tej wydatkowano 436.885,-zł co stanowi 92,95 % planu.
Z w/w kwoty wydatkowano między innymi:
Na budowę i utrzymanie obiektów sportowych - 120.578,-zł
Dotacja na kluby sportowe - 205.807,-zł
Na realizację szeregu imprez sportowo-rekreacyjnych - 110.500,-zł
W kwocie powyższej wydatkowano na Rewalandia, mistrzostwa Gminy rewal w siatkówce, organizację zawodów paralotni z napędem, zakup i montaż placów zabaw w Rewalu i Pobierowie oraz ich ogrodzenie, usługi trenerskie oraz transport piłkarzy, Ligę Orlików, dofinansowanie Mistrzostw Polski w Siatkówce Plażowej Kobiet.
IV.ZAKŁADY BUDŻETOWE
ZAKŁAD WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI
Zakład Wodociągów i Kanalizacji prowadzi działalność usługową związaną z dostawą wody i odprowadzaniem nieczystości płynnych. Na planowane dochody w wysokości 3.613.400,-zł w 2004 roku uzyskał 3.059.077,-zł ( z czego między innymi 3.045.721,-zł z tyt. wykonanych usług oraz 13.356,-zł z tyt. odsetek za nieterminowe płatności). Większość dochodów zakład uzyskuje w okresie sezonu letniego. W zakresie wydatków na planowane 3.606.330,-zł wykonanie wynosiło 3.399.307,-zł tj. 94,26 % ( z czego 1.290.140,-zł to wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz 1.543.519,-zł to wydatki rzeczowe a 565.648,-zł - inwestycje.).
CENTRUM INFORMACJI PROMOCJI I REKREACJI
Zakład budżetowy Centrum Informacji, Promocji i Rekreacji prowadzi działalność mającą za zadanie:
organizację informacji turystycznej
prowadzenie działalności promocyjno - reklamowych
organizacja imprez artystycznych , kulturalnych, turystycznych i sportowo - rekreacyjnych
organizację targów turystycznych
organizację i nadzorowanie zadań sportowych
nadzorowanie obiektów sportowych, rekreacyjnych i wczasowych oraz prowadzenie ich ewidencji, obsługa plaż( bezpieczeństwo i rekreacja) wraz z nadzorowaniem działalności na plażach
prowadzenie działalności wydawniczej, kulturalnej i reklamowej
nadzorowanie działalności muzealnej i ochrony dóbr kultury,
prowadzenie ewidencji obiektów wczasowych w myśl przepisów ustawy o turystyce.
Na planowane dochody w wysokości 2.075.000,-zł w 2004 roku uzyskał 2.068.518,-zł W zakresie wydatków na planowane 2.346.000,-zł wykonanie wynosiło 2.249.361,-zł tj. 95,88 % ( z czego 287.706,-zł to wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz 1.961.655,-zł to wydatki rzeczowe.
GMINNY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA
GFOŚ i GW jest funduszem celowym prowadzonym w formie wyodrębnionego rachunku bankowego. Przychody funduszu zostały wykonane w kwocie 20.801,-zł co przy planie 12.000,-zł daje 173,34 %. Głównymi źródłami dochodów są wpływy z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego oraz wpłaty za wycinkę drzew. Wydatki wykonano w kwocie 120,-zł - dotyczyły opłat za prowadzenie rachunku bankowego.
ŚRODEK SPECJALNY
W Gminie Rewal środki specjalne prowadzone są przy szkołach podstawowych w Rewalu i Niechorzu.. Przychody zostały wykonane w kwocie 223.414.,-zł co przy planie 225.900,-zł daje 98,90% planu. Wydatki wykonano w kwocie 231.002,-zł co przy planie 237.378,-zł stanowi 97,31 % wykonania.
Rewal:2004.03.31
1
11
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Wojciech Zwoliński Data wytworzenia:
10 maj 2005
Osoba dodająca informacje
Wojciech Zwoliński Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12
Osoba aktualizująca informacje
Wojciech Zwoliński Data aktualizacji:
10 maj 2005, godz. 09:57