Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

SPRAW ROCZNE


Wójt Gminy Rewal Rewal:2005.03.31

Ul. Mickiewicza 19

72-344 Rewal

Szanowna Pani

Anna Dejnakowska

Przewodnicząca Rady Gminy

w Rewalu

sprawa: informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Rewal za 2004 rok.

Niniejszym, wypełniając obowiązek ustawowy, przekazuję ( w załączeniu) informację o przebiegu wykonania budżetu za 2004 rok.

Z poważaniem

Załącznik:

  • Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Rewal

I N F O R M A C J A

Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY REWAL

ZA 2004 ROK .

Część opisowa

I. INFORMACJE OGÓLNE

Budżet na 2004 rok został uchwalony w dniu 27 stycznia 2004 roku

uchwałą Nr XVII/141/2004 i wynosił:

  • Po stronie dochodów - 18.562.820,-zł

  • Po stronie wydatków - 17.272.820,-zł

Nadwyżkę budżetową w kwocie 1.290.000,-zł planowano przeznaczyć na:

  1. Spłatę pożyczki z NFOŚ i GW w wysokości - 1.250.000,-zł

  2. Spłatę kredytu z BOŚ w wysokości - 40.000,-zł

Budżet gminy na 2004 rok konstruowany był w oparciu o:

  1. Dane z Ministerstwa Finansów w zakresie planowanych dla gminy kwot części oświatowej, podstawowej i rekompensującej subwencji ogólnej a także udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych

  2. Dane przekazane przez Wojewodę w zakresie dotacji celowych z budżetu państwa przekazywanych na zadania własne i zadania z zakresu administracji rządowej i inne zlecone ustawami,

  3. Własne materiały planistyczne w zakresie dochodów własnych i wydatków na zadania wykonywane przez gminę.

W ciągu 2004 roku budżet wzrósł o kwotę ,-zł. 5.931.801,-zł.

Zmian w budżecie, w zakresie dochodów, dokonano na podstawie Zarządzeń Wójta Gminy na sumę 472.653,-zł oraz na podstawie Uchwał Rady Gminy na kwotę 5.459.148,-zł , natomiast w wydatkach zwiększeń dokonano na podstawie Zarządzeń Wójta Gminy na sumę 472,653,-zł oraz Uchwał Rady Gminy na kwotę 4.859.148,-zł.

Na dzień 31.12.2004 roku budżet Gminy Rewal wynosi:

  • Po stronie dochodów - 24.494.621,-zł

  • Po stronie wydatków - 22.604.621,-zł

Nadwyżkę w kwocie 1.890.000,-zł w całości przeznaczono na spłatę pożyczki w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i kredytu w Banku Ochrony Środowiska w Szczecinie.

  1. INFORMACJA O WYKONANIU DOCHODÓW

Wykonanie dochodów budżetowych w 2004 roku przedstawia się następująco:

Dział

Nazwa podziałki

klasyfikacji budżetowej

Planowana kwota dochodów

(zł)

Wykonana kwota dochodów

(zł)

% wykonania

1

4

5

400

Wytwarzania i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę

26 300

24 921

94,76

600

Transport i łączność

613 248

339 816

55,41

630

Turystyka

25 000

13 215

52,86

700

Gospodarka mieszkaniowa

9 633 000

9 644 605

100,12

750

Administracja publiczna

122 000

157 123

128,79

751

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

13 071

11 473

87,77

754

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

10 000

10 000

100,00

756

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

10 566 592

10 130 547

95,87

758

Różne rozliczenia

1 947 302

1 826 537

93,80

801

Oświata i wychowanie

202 292

191 234

94,53

852

Pomoc społeczna

636 280

636 421

100,02

854

Edukacyjna opieka wychowawcza

66 277

66 277

100,00

900

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

596 092

593 556

99,57

926

Kultura fizyczna i sport

37 167

37 167

100,00

Razem:

24 494 621

23 682 892

96,69

DZIAŁ 400 - WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ, GAZ I WODĘ

Wykonane dochody w tym dziale w kwocie 24.921,-zł są wynikiem uzyskiwania wpływów z tytułu sprzedaży energii cieplnej i elektrycznej.

DZIAŁ 600 - TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

Wykonane dochody w tym dziale w kwocie 339.816,-zł są wynikiem uzyskiwania wpływów z tytułu świadczenia usług przewozowych taborem kolejowym w związku z eksploatacją kolei wąskotorowej. W 2004 roku nie wpłynęła kwota dofinansowania z funduszu SAPARD w wysokości 263.248,-zł na budowę ulicy Wojska Polskiego w Pogorzelicy ( kwota powyższa wpłynęła dopiero w 2005 roku)

DZIAŁ 630 - TURYSTYKA

Dochody w tym dziale planowano uzyskać z różnego rodzaju darowizn związanych z szeroko rozumianą promocją gminy. Z przyjętej w założeniach budżetu kwoty 20.000,-zł w 2004 roku nie uzyskano żadnych wpływów. Uzyskano natomiast wpływy w kwocie 13.215,-zł z tyt. sprzedaży usług reklamowych.

DZIAŁ 700 - GOSPODARKA MIESZKANIOWA

Dochody w tym dziale planowano uzyskać m in.

WYSZCZEGÓLNIENIE

§

PLAN

WYKONANIE

%

WYKONANIA

Wpłaty wieczystego użytkowania

047

340.000

219.163

64,46

Opłaty planistyczne i adiacenckie

049

890.000

869.608

97,71

Wpływy z różnych opłat (upomnienia- budownictwo)

069

3.000

2.446

81,53

Dzierżawa gruntów i nieruchomości

075

1.150.000

1.156.371

100,55

Wpływy wynikające z przekształceń

076

230.000

216.685

94,21

Sprzedaż mienia

084

7.000.000

7.180.332

102,58

Odsetki od spłat rat. nieruchomości

092

20 000

0

0,00

O G Ó Ł E M

9.633.000

9.644.605

100,12

DZIAŁ 750 - ADMINISTRACJA PUBLICZNA

Dochody w tym dziale pochodzą :

  • Dotacja celowa otrzymana na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej i przekazane na podstawie porozumień ( umów) między jednostkami samorządu terytorialnego ( urzędy wojewódzkie)

  • Plan - 55.000,-zł

  • Przekazano - 55.000,-zł

  • Ze sprzedaży druków, opłaty administracyjnej, grzywien i kar

  • Plan - 6.000,-zł

  • Wykonanie - 5.749,-zł

  • Wpływy z różnych dochodów i opłat

  • Plan - 61.000,-zł

  • Wykonanie - 96.374,-zł

DZIAŁ 751 - URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ,

KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

Dochodami w tym dziale są dotacje na:

  • zadania zlecone z zakresu aktualizacji list wyborczych

  • plan - 540,-zł

  • przekazano - 540,-zł

  • wybory uzupełniające do Rady Gminy

  • plan - 6.411,-zł

  • przekazano - 4.813,-zł

  • Wybory do Parlamentu Europejskiego

  • plan - 6.120,-zł

  • przekazano - 6.,120,-zł

DZIAŁ 754 - BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA

Dochody w tym dziale pochodzą z darowizny w wysokości 10.000,-zł na dofinansowanie zakupu samochodu strażackiego. Z Zarządu Ochotniczych Straży Pożarnych ze Szczecina.

DZIAŁ 756 - DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIE POSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM

Dochody w tym dziale pochodzą:

  1. W 2004 roku wpływy z karty podatkowej wraz z należnymi odsetkami wyniosły 131.091,-zł na planowane 201.000,-zł.

  1. Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego oraz z podatków i opłat od osób fizycznych i

prawnych wyniosły:

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

§

PLAN

WYKONANIE

% WYKONANIA

1

Podatek od nieruchomości

031

6.800.000

6.414.434

94,33

2

Podatek rolny

032

80.000

68.099

85,12

2

Podatek leśny

033

13.000

12.866

98,97

4

Podatek od śr. transportowych

034

55.000

78.296

142,36

4

Podatek od spadków i darowizn

036

70.000

96.413

137,73

3

Podatek od posiadania psów

037

1.000

770

77,00

3

Wpływy z opłaty targowej

043

550.000

521.393

94,80

5

Wpływy z opłaty miejscowej

044

900.000

831.974

92,44

6

Podatek od czynności cywilnoprawnych

050

415.000

510.860

123,10

4

Odsetki i inne

091

180.000

180.146

100,08

R A Z E M

9.064.000

8.715.251

96,15

  1. Opłata skarbowa.

Na planowane 65.000,-zł wpływów z tyt. opłaty skarbowej w 2004 roku wpłynęło 61.741,-zł

Za zezwolenia na sprzedaż alkoholu wpłacono 409.479,-zł na planowane 410.000,-zł.

  1. Udział gminy w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

  • Podatek dochodowy od osób fizycznych - na planowane 806.592,-zł wpłynęło 787.708 ,-zł co stanowi 97,,66 % wykonania planu

  • Wykonanie dochodów z tyt. udziału w podatku dochodowym od osób prawnych wyniosło 25.271,-zł

Uzyskano również wpływy w wysokości 6,- zł z tyt. Nieterminowej wpłaty podatków przez inkasentów.

DZIAŁ 758 - RÓŻNE ROZLICZENIA

Dochód w tym dziale stanowi:

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

PLAN

WYKONANIE

% WYKONANIA

1

Część oświatowa subwencji ogólnej

1.867.688

1753.175

93,87

2

Część rekompensująca subwencji ogólnej

4.614

4.614

100,0

W dziale tym są również uwzględnione wpływy z Powiatowego Urzędu Pracy wynikające z dofinansowania związanego z zatrudnianiem osób bezrobotnych w ramach prac interwencyjnych, stażów jak również robót publicznych w wysokości 71.246,-zł oraz zmniejszenie dochodów związanych z egzekucją należności podatkowych gminy ściąganych przez Urzędy Skarbowe.

DZIAŁ 801 - OŚWIATA I WYCHOWANIE

Zaplanowane w tym dziale dochody wynikają z faktu wydzierżawiania pomieszczeń szkoły w czasie okresu wakacyjnego. Zaplanowano uzyskać z w/w tytułu 200.000,-zł z najmu dzierżawy pomieszczeń szkół podstawowych . Wykonanie dochodów w tym dziale z tego tytułu wyniosło 178.787,-zł tj 89,39 % wykonania planu. Planowane i uzyskane dochody w wysokości 2.292 ,-zł wynikają z faktu otrzymania z budżetu państwa dotacji na realizację bieżących zadań własnych gminy i zadań zleconych.

DZIAŁ 852 - POMOC SPOŁECZNA

Dochody w tym dziele pochodzą :

WYSZCZEGÓLNIENIE

PLAN

WYKONANIE

%

WYKONANIA

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

439.801

439.801

100,00

Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej

5.650

5.650

100,00

Zasiłki i pomoc w naturze

89.600

88.063

98,28

Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze

3.710

3.710

100,00

Ośrodki Pomocy Społecznej

84.785

84.785

100,00

Odpłatność za usługi opiekuńcze

6.500

8.178

125,82

Dotacja i środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gminy pozyskane z innych źródeł, na dożywianie uczniów i wyprawki szkolne

6.234

6.234

100,00

O G Ó Ł E M

636.280

636.421

100,02

DZIAŁ 854 - EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA

W 2004 roku na planowaną w tym dziale kwotę dochodów 66.277,-zł uzyskano 66.277,-zł tj.100,00 % planu. Środki pozyskano z PAOW na remont i wyposażenie świetlic szkolnych - 66.277,-zł

DZIAŁ 900 - GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

W dziale tym z kwoty 3.092,-zl zaplanowanych na oświetlenie ulic, przeznaczonych na wydatki związane z finansowaniem oświetlenia dróg publicznych krajowych, wojewódzkich i powiatowych w 2004 roku wpłynęło 3.092,-zl co stanowi 100,0 % ( kwota ta wynika ze zwrotu wydatków związanych z oświetleniem ulic w 2003 roku). W dziale tym zarachowane są również środki które wpłynęły w związku z partycypacją w budowę kanalizacji sanitarnej w kwocie 47.989,-zł, nadwyżka środków obrotowych ZWiK w kwocie 539.272,-zł oraz z pozostałej działalności komunalnej w kwocie 3.203,- zł

DZIAŁ 926 - KULTURA FIZYCZNA I SPORT

Kwota wykonania w wysokości 37.167,-zł w dochodach tego działu wynika z podpisanej umowy na dofinansowanie Hali Widowiskowo-Sportowej w Rewalu przez Urząd Kultury Fizycznej i Sportu. Kwota powyższa jest końcowa zapłatą wynikającą z w/w umowy ( całkowita kwota dofinansowania budowy Hali Widowiskowo-Sportowej w Rewalu wynosiła 1.400.000,-zł).

III. WYDATKI BUDŻETU

Wykonanie wydatków w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej przedstawiają się następująco:

Dział

Nazwa podziałki

klasyfikacji budżetowej

Planowane

Wydatki

Wykonanie wydatków

%

wykonania

1

2

3

4

5

010

Rolnictwo i łowiectwo

13 400

7 435

55,49

600

Transport i łączność

3 230 000

3 118 827

96,56

630

Turystyka

1 478 531

1 478 531

100,00

700

Gospodarka mieszkaniowa

1 709 800

1 707 487

99,86

710

Działalność usługowa

117 000

112 044

95,76

750

Administracja publiczna

2 039 240

2 006 413

98,39

751

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

13 071

11 472

87,77

754

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

731 000

704 014

96,31

756

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

58 576

58 576

100,00

757

Obsługa długu publicznego

567 264

567 264

100,00

758

Różne rozliczenia

1 327 511

1 325 520

99,85

801

Oświata i wychowanie

4 793 421

5 007 756

104,47

851

Ochrona zdrowia

297 500

296 627

99,71

852

Pomoc społeczna

1 020 780

1 008 074

98,76

854

Edukacyjna opieka wychowawcza

66 277

66 277

100,00

900

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

3 716 250

3 716 211

100,00

921

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

955 000

943 180

98,76

926

Kultura fizyczna i sport

470 000

436 885

92,95

RAZEM

22 604 621

22 572 593

99,86

DZIAŁ 010 - ROLNICTWO I ŁOWIECTWO

Wydatki w tym dziale zaplanowano w zakresie:

  • Na organizację „Święta Ludowego”, wyjazd do Barzkowic, kurs gotowania w świetlicy w Śliwnie dla Koła Gospodyń Wiejskich. Na planowane wydatki w kwocie 10.000,-zł wydatkowano 7.435,-zł.

DZIAŁ 600 - TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

Wydatki w tym dziale poniesiono:

1.Na prowadzenie działalność kolei wąskotorowej w wysokości 435.588,-zł.

w tym między innymi:

  • na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości - 254.733 zł;

  • zakup materiałów i wyposażenia w kwocie - 68.798 zł;

  • zakup energii w kwocie - 24.018 zł;

  • zakup usług pozostałych ( zakup paliwa, ochrona obiektów kolejowych, legalizacja gaśnic, pranie pościeli, zakup usług telefonu kolejowego) - 58.504 zł

  • delegacje - 840 zł

  • podatek dochodowy od osób fizycznych od poborów pracowników Referatu kolejowego - 9.987 zł

2.Na modernizację dróg (projekty i roboty drogowe oraz wynagrodzenie inspektora

nadzoru)- na plan roczny 2.765.000,-zł wydatkowano 2.683.239,-zł .

w tym między innymi:

  • na remonty zejść plażowych, naprawę ławek - 129.676 zł

  • na inwestycje w zakresie dróg gminnych -2.553.563 zł

DZIAŁ 630 - TURYSTYKA

Wydatki w tym dziale w 2004 roku zamknęły się kwotą 1.478.531,-zł na plan 1.478.531,-zł w tym: wynagrodzenia w kwocie 1.856 zł, wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne (opłata miejscowa) w kwocie 61.314 zł.

Na finansowanie imprez związanych z promocją gminy poniesiono wydatki w kwocie 1.301.355 zł.

W tym między innymi na: organizację Konika Morskiego, KLIF, Targi GLOB TOUR w Katowicach, Targi TOUR SALON w Poznaniu, materiały promocyjne: mapy, kalendarze, gazetki targowe, plany miejscowości , informatory, katalog, reklamy gminy na łamach prasy, obsługa strony internetowej. Ponadto w kwocie powyższej uwzględniono wydatki na: Press Tour, Turniej tenisowy aktorów, Piknik na Grunwaldzkiej w Pobierowie ( przeciąganie liny nocą, Teatr Broadway), Lato z Radiem, Miss Bałtyku, Spotkanie Młodzieży z Chrystusem Góra Tabor, Ogólnopolski Wyścig Kolarski o Puchar Bałtyku, Turnieje Bilardowe, Cykl imprez pod nazwą „Akademia Słońca”.

Ponadto za kwotę 114.006 zł zakupiono słupy ogłoszeniowe.

DZIAŁ 700- GOSPODARKA MIESZKANIOWA

Na gospodarkę mieszkaniową na 2004 rok przeznaczono 1.709.800,-zł. Z tego wydatkowano 1.707.487,-zł co stanowi 99,86 % wykonania.

Wydatki tym dziale poniesiono m.in.:

  • na zakup gruntów (wykup i gruntów pod drogi i inwestycje wodno kanalizacyjne) - 892.694 zł,

  • wydatki związane z wyceną nieruchomości,

ogłoszenia o przetargach, mapy, usługi geodezyjne,

projekty war. zabudowy, wypisy z rejestru gruntów, opłaty notarialne - 159.448 zł,

  • roboty budowlane związane z budową budynków komunalnych w Pobierowie i Rewalu - 609.394 zł.

- remonty mieszkań komunalnych - 29.650 zł

DZIAŁ 710 - DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA

W dziale tym w 2004 roku ( na plan 117.000,-zł) wydatkowano 112.044-zł. Środki przeznaczono na zakup usług w zakresie planów zagospodarowania przestrzennego.

DZIAŁ 750 - ADMINISTRACJA PUBLICZNA

W dziale tym w 2004 roku ( na plan 2.039.240,-zł) wydatkowano 2.006.413,-zł.

W tym :

  • Na obsługę Rady Gminy - 128.357,-zł

(diety i materiały do obsługi rady, usługi związane z funkcjonowaniem Rady)

  • Na funkcjonowanie Urzędu Gminy - 1.823.056,-zł

w tym na:

  • wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzeń - 922.469,-zł

  • zakup materiałów - 135.704,-zł

(art. biurowe, komputer, aktualizacja przepisów prawa, meble biurowe,

toner, pieczątki, prasa, dzienniki budowy, czasopisma)

- zakup energii - 34.256,-zł

  • zakup usług pozostałych - 457.861,-zł

(usługi telefoniczne ,porto, konserw. sprzętu komp.,

konserw. ksero ogłoszenia prasowe, szkolenia, usługi pocztowe, ochrona obiektu gminy, badania okresowe pracowników gminy, obsługa prawnicza, opłaty za użytkowanie programów komputerowych, BHP, przygotowywanie wniosków pomocowych, )

- delegacje - 30.186,-zł

- Różne opłaty i składki ( ubezpieczenia, R XXI, ZMIGM) - 25.560,-zł

- Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - 15.417,-zł

- Podatek dochodowy od osób fizycznych - 115.182,-zł

- opłaty komornicze i sądowe - 46.331,-zł

- wydatki inwestycyjne remont pomieszcz. urzędu - 4.134,-zł

Dokonano również wydatków w kwocie 55.000,-zł związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami.

DZIAŁ 751 - URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ,

KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

W 2004 roku następująco zostały wykonane wydatki na zadania zlecone w zakresie:

  • aktualizacji list wyborczych

  • Plan - 540,-zł

  • Wykonanie - 540,-zł

  • wyborów uzupełniających do Rady Gminy

  • Plan - 6.411,-zł

  • Wykonanie - 4.813,-zł

  • wyborów do Parlamentu Europejskiego

  • Plan - 6.120,-zł

  • Wykonanie - 6.119,-zł

DZIAŁ 754 - BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA

Wydatki w tym dziale przeznaczone są: na dofinansowanie policji, Straży granicznej, Ochotniczych Straży pożarnych, Straży gminnej . Na planowane wydatki w wysokości 731.000,-zł wydatkowano 704.014,-zł co stanowi 96,31%.

Z kwoty powyższej wydatkowano na :

  • Jednostki terenowe Policji - 125.620,-zł

(wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, wymiana okien,

zakwaterowanie i wyżywienia w okresie sezonu letniego, zakup paliwa)

  • Komendy powiatowe Policji - 593,-zł

  • Straż Graniczną ( zakup paliwa) - 5.000,-zł

  • Ochotnicze straże pożarne - 177.613,-zł

( wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, paliwo,

energia elektryczna usł. telef., przegląd aparatów powietrznych,

delegacje, ubezpieczenia, podatki od wynagrodzeń )

  • Obrona cywilna - 458,-zł

  • Zadania ratownictwa wodnego - 208.699,-zł

  • Straż gminną - 186.031,-zł

DZIAŁ 756 - DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIE POSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM

  • Prowizja sołtysów z tytułu poboru podatków - 58.576,-zł

DZIAŁ 757 - OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO

W 2004 roku na planowaną kwotę 567.264,-zł wydatkowano 567.264,-zł .

DZIAŁ 758 - RÓŻNE ROZLICZENIA

W 2004 roku na planowaną kwotę 1.327.511,-zł dokonano wydatków na spłatę części podstawowej subwencji ogólnej w wysokości 1.325.520,-zł.

DZIAŁ 801 - OŚWIATA I WYCHOWANIE

W 2004 roku na planowaną kwotę 4.793.421,-zł wydatkowano 5.007.756,-zł.

W tym m.in.:

  • Na szkoły podstawowe wydatkowano - 3.381.896,-zł

tj. na wynagrodzenia nauczycieli i obsługi, pochodne od wynagrodzeń, za energię elektryczną, za delegacje, dotację dla szkoły w Pobierowie, ogrzewanie szkół, ferie zimowe, dzień dziecka, basen, budowę hali sportowej.

Na inwestycje w szkołach wydatkowano kwotę 704.916,-zł. Z kwoty powyższej uregulowano zobowiązania związane z budową Hali widowiskowo Sportowej w Rewalu remont i adaptacja pomieszczeń na świetlice szkolne.

- Na utrzymanie gimnazjum wydatkowano - 505.506,-zł

tj. na wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzeń, ZFŚS,

  • na utrzymanie przedszkoli - 315.099,-zł

  • na dowóz dzieci do szkół - 93.665,-zł

  • na dokształcanie nauczycieli - 6.674,-zł

DZIAŁ 851 - OCHRONA ZDROWIA

Na dofinansowanie opieki zdrowotnej na terenie Gminy Rewal wydatkowano 296.621,-zł na planowane wydatki w wysokości 297.500,-zł tj w 99,71% planu

w tym:

- na lecznictwo ambulatoryjne wydatkowano 135.703,-zł - m.in.: na wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzeń, zakup materiałów (paliwo, art. biurowe sprzęt med.), usługi materialne, telefon

- na zwalczanie problemów alkoholowych w w/w okresie w Gminie wydatkowano 160.924,-zł

DZIAŁ 852 - POMOC SPOŁECZNA

Na zadania z zakresu opieki społecznej w 2004 roku zaplanowano wydać 1.020.780,-zł.

Z tego wydatkowano 1.008.074,-zł tj. 98,76% planu.

W tym m in.:

  • Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne

i rentowe z ubezpieczenia społecznego - cała kwota wydatków

to zadanie zlecone - 429.550,-zł

  • na składki na ubezpieczenia zdrowotne oraz świadczenia dla osób

nie objętych obowiązkowym ubezpieczeniem społecznym - cała

kwota wydatków to zadanie zlecone - 5.274,-zł

  • Zasiłki i pomoc w naturze - 183.370,-zł

( w kwocie tej 65.810,-zł to zrealizowane zadania zlecone)

  • Dodatki mieszkaniowe - 59.893,-zł

  • Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne - 3.710,-zł

( całość wydatków to zadania zlecone)

  • Na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej - 206.156,-zł

( w kwocie tej 26.668,-zł to zrealizowane zadania zlecone)

  • Usługi opiekuńcze - 82.654,-zł

  • Pozostała działalność - 37.467,-zł

DZIAŁ 854 - EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA

W 2004 roku na planowaną w tym dziale kwotę 66.277,-zł wydatkowano 66.277,-zł tj.100,00 % planu. Z w/w kwoty wydatkowano na remont i wyposażenie świetlic szkolnych - 66.277,-zł

DZIAŁ 900 - GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

W 2004 roku na planowaną w tym dziale kwotę 3.716.250,-zł wydatkowano 3.716.211,-zł .

Z w/w kwoty wydatkowano:

  • na gospodarkę ściekową i ochronę wód

( zakup WUKO, zakup usług projektowych) - 675.708,-zł

  • na gospodarkę odpadami - 10.218,-zł

  • na oczyszczanie gminy - 860.810,-zł

  • na utrzymanie zieleni - 297.533,-zł

( wynagrodzenia i poch.od wyn.prac interwencyjnych, zakup sadzonek

krzewów i kwiatów, nadzór, koszenie traw, usługi pozostałe)

  • budowę domu przedpogrzebowego, przył. gazowe - 789.773,-zł

  • Oświetlenie ulic - 1.081.869,-zł

  • Zakup energii elektrycznej do oświetlenia ulic - 192.556,-zł

( w kwocie tej ujęte są również wydatki w wysokości 3.092,-zł

na oświetlenie ulic powiatowych dofinansowywanych z Urzędu Wojewódzkiego-za 2003 rok)

  • Zakup usług pozostałych (opłaty przyłączeniowe remonty linii) - 131.107,-zł

  • Inwestycje oświetleniowe ( spłata inwestycji oświetlenia energooszczędnego,

zapłata za nowe roboty elektryczne) - 758.206,-zł

DZIAŁ 921 - KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO

Z planowanej kwoty 955.000,-zł w tym dziale, wydatkowano 943.180,-zł co stanowi 98,76% planu.

Wydatkowano na:

  • Muzeum rybołówstwa w Niechorzu - 26.982,-zł.

( zakup energii elektrycznej, ubezpieczenie muzeum, roboty budowlane)

  • Na ochronę, konserwację zabytków - 744.080-zł.

(roboty budowlane przy ratowaniu ruin kościoła w Trzęsaczu i adaptacji budynku na potrzeby muzeum)

  • Pozostałą działalność - 172.118 ,-zł

W kwocie powyższej wydatkowano na: letnie spotkania kabaretowe 2003, Kabareton w Pogorzelicy, Majówkę 2004 ( Pobierowo, Pustkowo, Rewal, Niechorze), otwarcie i zakończenie Dni Wybrzeża Rewalskiego, pokazy historyczne w Muzeum Rybołówstwa Morskiego w Niechorzu.

DZIAŁ 926 - KULTURA FIZYCZNA I SPORT

W 2004 roku na sport zaplanowano wydatek 470.000,-zł,. Z kwoty tej wydatkowano 436.885,-zł co stanowi 92,95 % planu.

Z w/w kwoty wydatkowano między innymi:

  • Na budowę i utrzymanie obiektów sportowych - 120.578,-zł

  • Dotacja na kluby sportowe - 205.807,-zł

  • Na realizację szeregu imprez sportowo-rekreacyjnych - 110.500,-zł

W kwocie powyższej wydatkowano na Rewalandia, mistrzostwa Gminy rewal w siatkówce, organizację zawodów paralotni z napędem, zakup i montaż placów zabaw w Rewalu i Pobierowie oraz ich ogrodzenie, usługi trenerskie oraz transport piłkarzy, Ligę Orlików, dofinansowanie Mistrzostw Polski w Siatkówce Plażowej Kobiet.

IV.ZAKŁADY BUDŻETOWE

ZAKŁAD WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI

Zakład Wodociągów i Kanalizacji prowadzi działalność usługową związaną z dostawą wody i odprowadzaniem nieczystości płynnych. Na planowane dochody w wysokości 3.613.400,-zł w 2004 roku uzyskał 3.059.077,-zł ( z czego między innymi 3.045.721,-zł z tyt. wykonanych usług oraz 13.356,-zł z tyt. odsetek za nieterminowe płatności). Większość dochodów zakład uzyskuje w okresie sezonu letniego. W zakresie wydatków na planowane 3.606.330,-zł wykonanie wynosiło 3.399.307,-zł tj. 94,26 % ( z czego 1.290.140,-zł to wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz 1.543.519,-zł to wydatki rzeczowe a 565.648,-zł - inwestycje.).

CENTRUM INFORMACJI PROMOCJI I REKREACJI

Zakład budżetowy Centrum Informacji, Promocji i Rekreacji prowadzi działalność mającą za zadanie:

  • organizację informacji turystycznej

  • prowadzenie działalności promocyjno - reklamowych

  • organizacja imprez artystycznych , kulturalnych, turystycznych i sportowo - rekreacyjnych

  • organizację targów turystycznych

  • organizację i nadzorowanie zadań sportowych

  • nadzorowanie obiektów sportowych, rekreacyjnych i wczasowych oraz prowadzenie ich ewidencji, obsługa plaż( bezpieczeństwo i rekreacja) wraz z nadzorowaniem działalności na plażach

  • prowadzenie działalności wydawniczej, kulturalnej i reklamowej

  • nadzorowanie działalności muzealnej i ochrony dóbr kultury,

  • prowadzenie ewidencji obiektów wczasowych w myśl przepisów ustawy o turystyce.

Na planowane dochody w wysokości 2.075.000,-zł w 2004 roku uzyskał 2.068.518,-zł W zakresie wydatków na planowane 2.346.000,-zł wykonanie wynosiło 2.249.361,-zł tj. 95,88 % ( z czego 287.706,-zł to wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz 1.961.655,-zł to wydatki rzeczowe.

GMINNY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA

GFOŚ i GW jest funduszem celowym prowadzonym w formie wyodrębnionego rachunku bankowego. Przychody funduszu zostały wykonane w kwocie 20.801,-zł co przy planie 12.000,-zł daje 173,34 %. Głównymi źródłami dochodów są wpływy z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego oraz wpłaty za wycinkę drzew. Wydatki wykonano w kwocie 120,-zł - dotyczyły opłat za prowadzenie rachunku bankowego.

ŚRODEK SPECJALNY

W Gminie Rewal środki specjalne prowadzone są przy szkołach podstawowych w Rewalu i Niechorzu.. Przychody zostały wykonane w kwocie 223.414.,-zł co przy planie 225.900,-zł daje 98,90% planu. Wydatki wykonano w kwocie 231.002,-zł co przy planie 237.378,-zł stanowi 97,31 % wykonania.

Rewal:2004.03.31

1

11


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Wojciech Zwoliński

Data wytworzenia:
10 maj 2005

Osoba dodająca informacje

Wojciech Zwoliński

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Wojciech Zwoliński

Data aktualizacji:
10 maj 2005, godz. 09:57