Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uchwała Nr II/6/10 - w sprawie powołania Stałych Komisji Rady Gminy oraz ustalenia składów osobowych i przedmiotu działania


U C H W A Ł A Nr II/6/10

Rady Gminy Rewal

z dnia 30 listopada 2010 roku

w sprawie powołania Stałych Komisji Rady Gminy oraz ustalenia składów osobowych i przedmiotu działania

Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 - zmiany: Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r. Nr 102, poz. 1055; Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz.1441; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327; Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157 poz. 1241; z 2010r. Nr 28,poz.142.Nr 28 poz.1465,Nr 106, poz. 675) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1. Powołuje się Stałe Komisje Rady Gminy o nazwie:

1. Komisja Strategii i Rozwoju.

2. Komisja Społeczno - Oświatowa.

§ 2. Ustala się skład osobowy poszczególnych Komisji :

I. Komisja Strategii i Rozwoju:

1. Zygmunt Wołejszo - Przewodniczący Komisji

2. Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk

3. Jacek Jędrzejko

4. Artur Łukomski

5. Ryszard Gutowski

II. Komisja Społeczno - Oświatowa:

1.Marcin Smoczyk - Przewodniczący Komisji

2. Piotr Lęcznar

3. Magdalena Balkowska - Nowak

4. Karolina Spuła - Siegień

§ 3. Ustala się zakres spraw poszczególnych Komisji :

I. Komisja Strategii i Rozwoju.

1. Wypracowanie stanowiska i opinii w sprawach budżetu Gminy na dany rok.

2. Opiniowanie i rozpatrywanie projektów uchwał Rady dotyczących uchwalenia Budżetu Gminy oraz uchwał okołobudżetowych.

3. Współpraca z radami sołeckimi w sprawach propozycji zadań rzeczowych do budżetu Gminy na dany rok.

4. Opracowanie sprawozdań z realizacji budżetu Gminy oraz projektów uchwał z tymi sprawozdaniami związanych:

a) półroczne,

b) roczne.

5. Opiniowanie projektów uchwał związanych z wprowadzeniem zmian w budżecie w danym roku budżetowym.

6. Występowanie z wnioskami i propozycjami do rady Gminy w sprawach wydatkowania środków z budżetu.

7. Opiniowanie sprawozdań z realizacji zadań i wydatkowania środków przez jednostki i zakłady budżetowe Gminy.

8. Współpraca z innymi Komisjami i odbywanie wspólnych posiedzeń w sprawach realizacji budżetu i prawidłowości wydatkowania środków budżetowych.

9. Opiniowanie i rozpatrywanie projektów uchwał w sprawach minia komunalnego tj.:

- nabywania, zbywania, zamiany, podziałów itp.,

- naliczania opłat adiacenckich,

- udzielania bonifikat przy sprzedaży.

10.Opiniowanie i rozpatrywanie spraw związanych z problematyka wsi i rolnictwa.

11.Opiniowanie spraw związanych z gospodarka lokalową.

12.Opiniowanie i rozpatrywanie wydatkowania środków na Opiekę Społeczną.

13.Współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w sprawach wydatkowania środków na zadania w tym zakresie.

14.Przeprowadzenie kontroli z realizacji zadań związanych z prawidłowością gospodarowania środkami budżetowymi przez jednostki i zakłady podległe Radzie - na zlecenie rady Gminy

współpraca w tym zakresie z Komisją Rewizyjną.

15.Odbywanie spotkań z mieszkańcami Gminy w sprawach realizacji skarg i wniosków mieszkańców dotyczących realizacji budżetu Gminy.

16.Włączenie się do opracowania projektu programu promocji Gminy na dany rok budżetowy.

17.Wysuwanie propozycji oraz opiniowanie przyznania środków finansowych oraz ich wydatkowanie na działalność związaną z promocją Gminy.

18.Wypracowanie stanowiska i wnioskowanie do rady Gminy w sprawie:

- promocji Gminy na targach turystycznych,

- promocji w formie: wydawania folderów, gadżetów, gazetek, stosowania „logo” Gminy, itp.,

- organizowanie imprez kulturalnych i sportowych,

- współpraca ze środkami masowego przekazu.

19.Współpraca z lokalnymi działaczami kultury.

20.Czuwanie nad sprawnym przygotowaniem, przebiegiem i zakończeniem sezonu turystycznego

przez jednostki i zakłady do tych działań zobowiązane:

- kontrola w tym zakresie przeprowadzana na zlecenie Rady,

- wykorzystanie obiektów sportowo - rekreacyjnych,

- przygotowanie plaż.

21.Przyjmowanie i opiniowanie projektów planów finansowych oraz sprawozdań z działalności
i wydatkowania środków od zakładów i jednostek zajmujących się promocją, sportem i turystyką (m.in. klubem sportowym).

22.Współdziałanie ze szkołami - odnośnie działalności sportu szkolnego w tych placówkach.

23.Współpraca z organizacjami krzewienia kultury fizycznej, sportu i turystyki.

24.Pozyskiwanie inwestorów i sponsorów pod kątem inwestowania w działalność kulturalno - rozrywkową oraz sportowo - rekreacyjną.

25.Rozszerzenie działalności uzdrowiskowej.

II. Komisja Społeczno - Oświatowa:

1. Opiniowanie projektów uchwał z zakresu oświaty i kultury oraz przestrzegania prawa, ochrony zdrowia i środowiska.

2. Współpraca z placówkami oświatowymi działającymi na terenie Gminy.

3. Przyjmowanie propozycji z poszczególnych placówek pod kątem działalności:

- dydaktycznej,

- gospodarczej,

- organizacyjnej,

- finansowej i inwestycyjnej.

4. Kierowanie poszczególnych propozycji pod obrady sesji.

5. Realizację reformy oświatowej w Gminie:

1) zapoznanie się z dotychczasową działalnością poszczególnych szkół i przedszkoli - ustalenie możliwości przeprowadzenia reformy w tych placówkach;

2) wypracowanie stanowiska w tym zakresie;

3) przedstawienie propozycji pod obrady sesji.

6. Współpraca z Pedagogiem Szkolnym i Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie udzielania pomocy dzieciom i młodzieży.

7. Wnioskowanie do Rady Gminy o:

1) poprawę warunków pracy oraz pomocy - pracownikom oświaty,

2) realizację zajęć dodatkowych dla uczniów przez poszczególne placówki oświatowe,

3) organizację dojazdu dzieci do szkół,

4) realizację inwestycji oświatowych.

8. Współpraca z Uniwersytetem Szczecińskim - szukanie możliwości wspólnych rozwiązań.

9. Współpraca z Kuratorem Oświaty.

10.Opiniowanie i rozpatrywanie spraw związanych z działalnością kulturalna na terenie Gminy, tj.:

1) świetlic,

2) kin i obiektów kulturalnych - sezonowych,

3) prowadzenie imprez kulturalnych,

4) możliwości wykorzystania obiektów komunalnych na działalność kulturalną.

11.Dbanie o dziedzictwo kulturowe - zwłaszcza zabytki kultury znajdujące się na terenie Gminy.

12.Współpraca ze środowiskiem Kościoła i organizacjami kościelnymi.

13.Współpraca ze służbami realizującymi zadania w zakresie przestrzegania prawa i ochrony zdrowia
i środowiska tj.:

- policją,

- strażami pożarnymi,

- służbą zdrowia,

- służbą sanitarną,

- służbą ochrony wybrzeża,

- służba leśna,

- służbą ochrony środowiska,

- służbą drogową.

14.Opiniowanie spraw i wypracowanie stanowiska w sprawach reformy służby zdrowia - współpraca w tym zakresie z samorządami sąsiednimi.

15.Występować do Rady Gminy w sprawie utrzymania ładu i porządku oraz bezpieczeństwa publicznego na terenie Gminy:

- odbywanie spotkań w tym zakresie z odpowiednimi służbami,

- dokonywanie ustaleń działalności tych służb w okresie sezonu letniego.

16.Przyjmowanie sprawozdań z realizacji zadań z zakresu utrzymania czystości i porządku - stosownie do zadań nałożonych w Regulaminie Gminy oraz realizację zadań wynikających z ustawy o ochronie środowiska i gospodarki odpadami - współpraca w tym zakresie z samorządami sąsiednimi.

17.Współpraca ze szkołami w sprawach propagowania tych idei wśród dzieci i młodzieży:

- organizacja konkursów i imprez związanych z tematyką,

- włączenie młodzieży w dbanie o czystość swojej Gminy.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodnicząca Rady

Joanna Drzewińska - Dąbrowska


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
4. PowoA anie StaA ych Komisji.doc (DOC, 40.50Kb) 2010-12-14 12:25:58 599
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
14 gru 2010

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
14 gru 2010, godz. 12:25