Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uchwała Nr LVI/390/10 - w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków


UCHWAŁA NR LVI/390/10

RADY GMINY REWAL

z dnia 26 marca 2010 r.

w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków

Na podstawie art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2006r. Nr 123, poz. 858; zmiana: z 2007 r. Nr 147, poz. 1033; z 2009r. Nr 18, poz. 97) Rada Gminy Rewal uchwala,
co następuje:

ROZDZIAŁ I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1. 1.Uchwala się Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków zwany dalej „Regulaminem” realizowanym przez Wodociągi Rewal Sp. z o. o. w Pobierowie.

  1. Regulamin niniejszy dotyczy zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, realizowanego przez Wodociągi Rewal Spółka z o. o. w Pobierowie ul. Poznańska 31, 72 - 346 Pobierowo, Gmina Rewal zwane dalej przedsiębiorstwem wodociągowo - kanalizacyjnym .

  2. Przez zbiorowe zaopatrzenie w wodę rozumie się działalność prowadzoną przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne, polegającą na ujmowaniu, uzdatnianiu

i dostarczaniu wody.

  1. Przez zbiorowe odprowadzanie ścieków rozumie się działalność prowadzoną przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne, polegającą na odprowadzaniu
    i oczyszczaniu ścieków.

  2. Ilekroć w Regulaminie używa się określenia ustawa, należy przez to rozumieć ustawę
    z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz.U.2006 Nr123, poz. 858 ze zm.).

  3. Ilekroć w Regulaminie używa się określenia umowa, należy przez to rozumieć umowę
    o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków zawartą między przedsiębiorstwem wodociągowo - kanalizacyjnym a Odbiorcą usług.

§ 2. 1. Regulamin niniejszy określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo - kanalizacyjnego oraz odbiorcy usług wodociągowych i kanalizacyjnych.

  1. Odbiorcą usług zwanym dalej Odbiorcą jest każdy, kto korzysta z usług z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na podstawie umowy
    z przedsiębiorstwem wodociągowo - kanalizacyjnym.

§ 3. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne wykonuje swoją działalność na podstawie zezwolenia na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków udzielonego przez Wójta Gminy Rewal decyzją Nr PU.Ś.7066/d-1/09 z dnia 31 lipca 2009 r.

  1. Dostarczanie wody i / lub odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie umowy zawartej między przedsiębiorstwem wodociągowo - kanalizacyjnym i odbiorcą usług.

ROZDZIAŁ 2

POZIOM USŁUG ŚWIADCZONYCH PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO WODOCIĄGOWO-KANALIZACYJNE

§ 4. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zapewnia zdolność posiadanych urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych do realizacji dostaw wody w wymaganej ilości i pod wymaganym ciśnieniem oraz dostaw wody i odprowadzania ścieków w sposób ciągły
i niezawodny, a także zapewnia wymaganą jakość dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków.

  1. Buduje urządzenia wodociągowe i urządzenia kanalizacyjne w zakresie wynikającym
    z wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych.

  2. Remontuje urządzenia wodociągowe i kanalizacyjne w zakresie wynikającym z planu zadań gospodarczych na dany rok.

§ 5. 1. Przedsiębiorstwo zapewnia następujący minimalny poziom usług w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi:

  1. dostawę wody przez sieć wodociągową o minimalnym ciśnieniu w przyłączu wodociągowym przy wodomierzu głównym wynoszącym 0,2 MPa (plus nadwyżka wynikająca z najdalej
    i najwyżej położonego hydrantu przeciwpożarowego w budynkach o niewielkiej wysokości,
    jeśli wymagana jest w nich instalacja przeciwpożarowa),

  2. dostawę wody o jakości spełniającej wymogi wynikające z aktualnie obowiązujących przepisów prawa,

  3. okresową legalizację wodomierzy głównych i mieszkaniowych na własny koszt, a wodomierzy dodatkowych mierzących wodę bezpowrotnie zużytą do podlewania zieleni na koszt odbiorcy,

  4. niezwłoczne i prowadzone w sposób ciągły likwidowanie awarii sieci wodociągowej,

  5. w przypadku przerw w dostawie wody uruchamianie zastępczych punktów poboru wody.

  1. Przedsiębiorstwo zapewnia następujący minimalny poziom usług w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków

  1. odbiór ścieków poprzez sieć kanalizacyjną w sposób ciągły,

  2. w przypadku awarii sieci kanalizacyjnej odbiór ścieków przez wozy asenizacyjne,

  3. na zlecenie Odbiorcy udrożnienie przyłącza kanalizacyjnego w przypadku jego zapchania,
    z jednoczesnym sprawdzeniem stanu technicznego przyłącza.

§ 6. 1. Przedsiębiorstwo zapewnia odpowiedni poziom obsługi klienta, szczególnie w zakresie:

  1. powiadamiania Odbiorców o planowanych przerwach w dostawie wody i odbiorze ścieków
    oraz miejscach zastępczego poboru wody;

  2. szybkiego reagowania na pisemne reklamacje Odbiorców np. dotyczące jakości i parametrów wody, nieprawidłowości w rozliczeniach za dostawę wody i odbiór ścieków.

  1. Standardy dotyczące poziomu obsługi klienta określone są w rozdziale 9 niniejszego Regulaminu.

ROZDZIAŁ 3

WARUNKI I TRYB ZAWIERANIA UMÓW
Z ODBIORCAMI USŁUG

§ 7. 1. Dostarczanie wody i/ lub odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie umowy
o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków zawartej między przedsiębiorstwem wodociągowo- kanalizacyjnym a odbiorcą usług.

  1. Przedsiębiorstwo zawiera umowy na pisemny wniosek osoby, której nieruchomość została przyłączona do sieci:

  1. po spełnieniu warunków technicznych przyłączenia potwierdzonych protokołem odbioru technicznego oraz przedłożeniu tytułu prawnego do nieruchomości,

  2. po przedłożeniu tytułu prawnego do nieruchomości objętej umową - zmiana właściciela,
    tylko w przypadku gdy istniejące przyłącza spełniają aktualnie obowiązujące warunki techniczne przyłączenia,

  3. po przedstawieniu protokołu zdawczo - odbiorczego nieruchomości z odczytem wodomierzy oraz przedłożeniu tytułu prawnego do nieruchomości.

  1. Umowa może być zawarta z:

  1. osobą, która posiada tytuł prawny do korzystania z obiektu budowlanego, do którego
    ma być dostarczana woda i odprowadzane ścieki,

  2. osobą, która użytkuje nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym,
    po uprawdopodobnieniu faktu korzystania z przyłączonej nieruchomości,

  3. właścicielem budynku lub z zarządcą nieruchomości wspólnej, jeżeli nieruchomość
    jest zabudowana budynkami wielolokalowymi.

  1. Na wniosek właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego Przedsiębiorstwo zawiera umowy
    z użytkownikami lokali, jeżeli:

  1. wszystkie lokale są wyposażone w wodomierze mieszkaniowe zgodnie z warunkami technicznymi,

  2. możliwy jest odczyt wskazań wodomierzy,

  3. ustalony jest przez wnioskodawcę sposób rozliczeń różnic wskazań między wodomierzem głównym a wodomierzami zainstalowanymi w poszczególnych lokalach oraz zasady
    ich utrzymania,

  4. uzgodniony został przez strony sposób przerwania dostawy wody do lokalu bez zakłócania dostaw wody do pozostałych lokali.

  1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może zawrzeć umowę z osobami korzystającymi
    z lokali również w przypadku, gdy nie są spełnione powyższe warunki.

§ 8. 1. Umowa o zaopatrzenie w wodę i/ lub odprowadzanie ścieków zawiera w szczególności postanowienia dotyczące:

  1. ilości i jakości świadczonych usług wodociągowych i/ lub kanalizacyjnych,

  2. sposobu i terminów rozliczeń,

  3. praw i obowiązków stron umowy,

  4. miejsce wykonywania usługi dostawy wody i odbioru ścieków,

  5. sposobu przeprowadzania kontroli urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych,
    w tym dokumentów upoważniających do wstępu na teren nieruchomości i do pomieszczeń Odbiorcy usług,

  6. ustaleń zawartych w zezwoleniu Wójta Gminy na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia
    w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków,

  7. okresu obowiązywania umowy, warunków wypowiedzenia oraz odpowiedzialności stron
    za niedotrzymanie warunków umowy.

  1. W umowach dotyczących odprowadzania ścieków przemysłowych Przedsiębiorstwo uwzględnia postanowienia art. 10 i 11 ustawy.

§ 9. 1. Umowa może być zawarta na czas nieokreślony lub określony.

  1. Umowa określa możliwość jej rozwiązania w przypadkach określonych przepisami kodeksu cywilnego oraz art. 8 ustawy regulującego zasady odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego.

  2. Koszty odcięcia i ponownego podłączenia instalacji wodociągowo - kanalizacyjnej pokrywa odbiorca usług.

  3. Umowa dopuszcza jej rozwiązanie przez Odbiorcę za wypowiedzeniem lub za zgodą obu stron. Rozwiązanie umowy za wypowiedzeniem następuje przez złożenie pisemnego oświadczenia woli w siedzibie przedsiębiorstwa lub przesłanie go listem poleconym.

  4. Zmiana umowy następuje poprzez zawarcie nowej umowy lub w formie aneksu do umowy
    na piśmie pod rygorem nieważności.

  5. Nie wymaga formy pisemnej zmiana umowy dotycząca taryfy lub adresu do korespondencji.
    O zmianie taryfy odbiorców powiadamia się w prasie lokalnej.

  6. Umowa wygasa w przypadku śmierci odbiorcy będącego osobą fizyczną, upadłości strony, utraty przez przedsiębiorstwo zezwolenia na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków.

  7. Rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy skutkuje zastosowaniem przez Przedsiębiorstwo środków technicznych uniemożliwiających dalsze korzystanie z usług.

§ 10. 1. Zmiana Odbiorcy usług powoduje wygaśnięcie dotychczasowej umowy i wymaga zawarcia nowej umowy na pisemny wniosek nowego Odbiorcy.

ROZDZIAŁ 4

SPOSÓB ROZLICZEŃ

§ 11. 1. Rozliczenia za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków są prowadzone przez Przedsiębiorstwo z Odbiorcami na podstawie określonych w taryfach cen i stawek opłat oraz ilości dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków.

  1. Taryfy, o których mowa w p. 1, zatwierdzane są przez Radę Gminy.

  2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ogłasza zatwierdzone taryfy w miejscowej prasie oraz w sposób zwyczajowo przyjęty, w terminie do 7 dni przed dniem wejścia ich
    w życie. Przepis ten obowiązuje również w przypadku, gdy Rada Gminy nie podejmie uchwały dotyczącej taryf w ustawowym terminie określonym w art. 24 ustawy.

§ 12. 1. Ilość dostarczonej wody ustala się na podstawie wskazań wodomierza głównego,
a w przypadku jego braku w oparciu o przeciętne normy zużycia wody, określone
w rozporządzeniu ministra właściwego do spraw gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej.

  1. W przypadku zawarcia umów z użytkownikami lokali w budynkach wielolokalowych,
    ilość dostarczonej wody ustala się na podstawie wskazań wodomierzy mieszkaniowych
    z uwzględnieniem różnicy wskazań wodomierza głównego i sumą wskazań wodomierzy mieszkaniowych.

§ 13. 1. W przypadku niesprawności wodomierza głównego, jeżeli umowa nie stanowi inaczej, ilość pobranej wody ustala się na podstawie na podstawie średniego zużycia wody w porównywalnym okresie roku ubiegłego lub jeśli nie jest możliwe ustalenie okresu porównywalnego na podstawie przeciętnych norm zużycia wody określonych w rozporządzeniu przywołanym w §12 p.1.

  1. Przedsiębiorstwo na wniosek Odbiorcy usług dokonuje sprawdzenia prawidłowości działania wodomierza. W przypadku gdy sprawdzenie prawidłowości działania nie potwierdza zgłoszonej przez Odbiorcę niesprawności wodomierza, pokrywa on koszty sprawdzenia.

§ 14. 1. Ilość odprowadzonych ścieków ustala się na podstawie wskazań urządzeń pomiarowych,
a w przypadku ich braku jako równą ilości pobranej wody.

  1. W rozliczeniach ilości odprowadzanych ścieków uwzględnia się ilość bezpowrotnie zużytej wody, pod warunkiem, że wielkość zużycia wody na ten cel ustalona jest na podstawie wskazań dodatkowego wodomierza zainstalowanego na koszt Odbiorcy zgodnie z warunkami określonymi przez Przedsiębiorstwo.

§ 15. 1. Za wodę pobraną:

  1. z publicznych studni lub zdrojów ulicznych,

  2. do zasilania publicznych fontann,

  3. na cele przeciwpożarowe,

  4. do zraszania publicznych ulic, terenów zielonych,

Przedsiębiorstwo obciąża Urząd Gminy na podstawie cen i stawek opłat ustalonych w taryfie.

  1. Zapewnienie dostawy na cele przeciwpożarowe następuje na podstawie umowy zawieranej pomiędzy Urzędem Gminy a Przedsiębiorstwem.

§ 16. 1. Odbiorca usług dokonuje zapłaty za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki w terminie określonym w fakturze, który nie może być krótszy niż 14 dni od daty jej dostarczenia.

  1. Zapłata za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki wnoszona jest za okres obrachunkowy,
    który wynosi:

  1. dla Odbiorców stałych (mieszkańcy) - 1 miesięczny okres obrachunkowy,

  2. dla Odbiorców sezonowych w okresie od czerwca do sierpnia 2 tygodniowy okres obrachunkowy, a w okresie posezonowym od września do maja 1 miesięczny okres obrachunkowy.

  3. dla Odbiorców prowadzących całoroczną działalność wczasowo - turystyczną 2 tygodniowy okres obrachunkowy.

Skutki niedotrzymania terminu zapłaty i sposób uiszczania opłat określa umowa
o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków zawarta z Odbiorcą usług.

  1. Przedsiębiorstwo nie ponosi odpowiedzialności za nie wystawienie faktury w okresie obrachunkowym jeżeli nie było możliwości odczytu wodomierza z przyczyn leżących po stronie Odbiorcy, a w szczególności z powodu braku dostępu do pomieszczenia wodomierzowego, zalania lub innych wad studni wodomierzowej.

  1. Zgłoszenie przez Odbiorcę zastrzeżeń do wysokości faktury nie wstrzymuje jej zapłaty.

  2. W przypadku nadpłaty zalicza się ją na poczet przyszłych należności lub, na żądanie Odbiorcy, zwraca się ją w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku w tej sprawie.

ROZDZIAŁ 5

WARUNKI PRZYŁĄCZENIA DO SIECI

§ 17. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest obowiązane przyłączyć do sieci nieruchomość osoby ubiegającej się o przyłączenie, jeżeli są spełnione warunki określone
w tym rozdziale oraz istnieją techniczne możliwości świadczenia usług. Możliwości
te uwarunkowane są usytuowaniem nieruchomości względem sieci oraz zdolnością dostawy wody z istniejącej sieci wodociągowej i przepustowości sieci kanalizacyjnej.

  1. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci jeżeli przyłącze zostało wykonane niezgodnie z wydanymi warunkami przyłączenia.

  2. Przedsiębiorstwo może odmówić przyłączenia nieruchomości do sieci i wydania warunków technicznych, jeżeli nie posiada technicznych możliwości przyłączenia z zastrzeżeniem § 18.

§ 18. 1. Jeżeli z wieloletnich planów rozwoju i modernizacji nie wynika planowana budowa urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, osoba ubiegająca się o przyłączenie wyraża wolę budowy tych urządzeń, Gmina lub Przedsiębiorstwo może zawrzeć z taką osobą umowę o wspólną realizację inwestycji. Po zawarciu umowy przedsiębiorstwo określi warunki techniczne przyłączenia do sieci.

  1. Przedsiębiorstwo nie ponosi odpowiedzialności za nie zrealizowanie budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej zgodnie z planem o którym mowa w ust. 1 z powodu przyczyn leżących poza przedsiębiorstwem. Dotyczy to przede wszystkim niedotrzymania terminów przekazania i wysokości środków pieniężnych na finansowanie planowanych inwestycji przez inne niż przedsiębiorstwo podmioty.

§ 19. 1. Przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej odbywa się na wniosek osoby ubiegającej się o przyłączenie. Z wnioskiem o wydanie technicznych warunków przyłączenia się do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej może występować osoba posiadająca tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, która ma być przyłączona do sieci lub osoba korzystająca z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym. Wzór i zawartość wniosku ustala Przedsiębiorstwo. Do wniosku Odbiorca dołącza:

  1. dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, której dotyczy wniosek,

  2. mapę sytuacyjno - wysokościową w skali 1:500 (odbitka z mapy zasadniczej) określającą usytuowanie nieruchomości względem istniejących sieci wodociągowych i kanalizacyjnych oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu.

  1. Przedsiębiorstwo po otrzymaniu wniosku wydaje Odbiorcy warunki techniczne na przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w terminie 30 dni od daty wpływu wniosku. W szczególnie uzasadnionych przypadkach termin ten może ulec przedłużeniu po pisemnym poinformowaniu Odbiorcy o przyczynie zaistniałego stanu.

  2. Warunki przyłączenia są ważne 2 lata od dnia ich określenia.

  3. Warunkiem przystąpienia do robót przyłączeniowych jest wcześniejsze uzgodnienie dokumentacji technicznej z Przedsiębiorstwem w terminie 21 dni od otrzymania dokumentacji oraz spełnienie innych warunków wymaganych przepisami Ustawy Prawo budowlane.

§ 20. 1. Odbiorca realizuje na swój koszt przyłącze wodociągowe tj. przewód łączący sieć wodociągową z wewnętrzną instalacją wodociągową w nieruchomości Odbiorcy wraz z zaworem za wodomierzem głównym, pomieszczenie przewidziane do lokalizacji wodomierza głównego, lub studnię wodomierzową, oraz przyłącze kanalizacyjne (przykanalik), tj. przewód łączący wewnętrzną instalację kanalizacyjną w nieruchomości Odbiorcy z siecią kanalizacyjną, za pierwszą studzienką licząc od strony nieruchomości, a w przypadku braku studzienki - od granicy nieruchomości, z ewentualnym urządzeniem do pomiaru ilości ścieków.

  1. Przedsiębiorstwo dokonuje na koszt Odbiorcy włączenia przyłącza wodociągowego do sieci głównej. Włączenie odbywa się przez wmontowanie do sieci głównej zaworu (nawiertki) lub trójnika
    z zaworem. Włączenia dokonują pracownicy przedsiębiorstwa w przygotowanym przez Odbiorcę wykopie w miejscu połączenia przyłącza z siecią główną.

  2. Przedsiębiorstwo dokonuje protokolarnego odbioru wykonanych robót. W przypadku, gdy protokół stwierdza spełnienie wydanych warunków technicznych zawiera z Odbiorcą umowę
    i montuje na swój koszt wodomierz główny.

ROZDZIAŁ 6

PRAWA I OBOWIĄZKI PRZEDSIĘBIORSTWA
I ODBIORCY PO PRZYŁĄCZENIU DO SIECI

§ 21. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest obowiązane do prowadzenia kontroli ilości i jakości odprowadzanych ścieków bytowych i ścieków przemysłowych oraz kontroli przestrzegania warunków wprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych, określonych
w art. 9 i 10 ustawy.

  1. Przedstawiciele Przedsiębiorstwa, po okazaniu legitymacji służbowej i pisemnego upoważnienia, mają prawo wstępu na teren nieruchomości lub do pomieszczeń Odbiorcy, w celu przeprowadzenie kontroli urządzenia pomiarowego, wodomierza głównego lub wodomierzy mieszkaniowych i dokonania odczytu ich wskazań, dokonania badań i pomiarów, przeprowadzenia przeglądów i napraw urządzeń posiadanych przez Przedsiębiorstwo, a także sprawdzenia ilości i jakości ścieków wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej.

§ 22. 1. Przedsiębiorstwo może odciąć dostawę wody lub odciąć przyłącze kanalizacyjne, jeżeli:

  1. przyłącze wodociągowe lub przyłącze kanalizacyjne wykonano niezgodnie z przepisami prawa,

  2. Odbiorca usług nie uiścił opłat za pełne dwa okresy obrachunkowe następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej zapłaty,

  3. jakość wprowadzanych ścieków nie spełnia wymagań określonych w przepisach prawa,

  4. stwierdzono nielegalny pobór wody lub nielegalne odprowadzanie ścieków, np. bez zawarcia umowy lub przy celowo uszkodzonych albo pominiętych wodomierzach lub urządzeniach
    do pomiaru ścieków.

  1. W przypadku odcięcia dostawy wody Przedsiębiorstwo jest zobowiązane do udostępnienia zastępczego punktu poboru wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi i poinformowania
    o możliwościach korzystania z tego punktu.

  2. Przedsiębiorstwo o zamiarze odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego oraz o miejscach i sposobie udostępniania zastępczych punktów poboru wody zawiadamia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Wójta Gminy oraz Odbiorcę usług co najmniej na 20 dni przed planowanym terminem odcięcia dostaw wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego.

§ 23. 1. Odbiorca usług odpowiada za zapewnienie niezawodnego działania posiadanych instalacji
i przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych włącznie z urządzeniem do pomiarów ilości odprowadzanych ścieków, jeżeli umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków nie stanowi inaczej.

  1. Odbiorca obowiązany jest do użytkowania instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej oraz przyłączy
    w sposób:

  1. eliminujący możliwość skażenia chemicznego lub bakteriologicznego wody w sieci wodociągowej,

  2. nie powodujący zakłóceń funkcjonowania sieci kanalizacyjnej.

  1. Odbiorca zawiadamia Przedsiębiorstwo o wszelkich stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, w tym o zerwaniu plomby.

  2. Odbiorca zawiadamia Przedsiębiorstwo o zmianach stanu prawnego nieruchomości.

  3. Odbiorca odpowiada za zabezpieczenie wodomierzy i urządzeń pomiarowych przed uszkodzeniami mechanicznymi, skutkami niskich temperatur, a także przed dostępem osób nie uprawnionych
    do pomieszczenia, w którym zainstalowany jest wodomierz główny.

  4. Odbiorca umożliwia upoważnionym przedstawicielom Przedsiębiorstwa wstęp na teren nieruchomości i do pomieszczeń w celach określonych w § 21 p. 2.

ROZDZIAŁ 7

MOŻLIWOŚCI DOSTĘPU DO USŁUG WODOCIĄGOWYCH
I KANALIZACYJNYCH

§ 24. Informacje dotyczące dostępu do usług wodociągowych i kanalizacyjnych przyszli Odbiorcy mogą uzyskać w:
1. Urzędzie Gminy, który udostępnia nieodpłatnie wgląd w:

  1. studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy,

  2. miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego,

  3. regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków,

  4. zezwolenie Gminy na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne.

2. Przedsiębiorstwie, które udostępnia nieodpłatnie wgląd w:

  1. wieloletni plan rozwoju i modernizacji,

  2. regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków,

  3. zezwolenie Gminy na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków.

ROZDZIAŁ 8

TRYB POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU NIEDOTRZYMANIA CIĄGŁOŚCI USŁUG I ODPOWIEDNICH PARAMETRÓW WODY
I ŚCIEKÓW

§ 25. 1. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania Odbiorcom informacji dotyczących występujących zakłóceń w zaopatrzeniu w wodę i odprowadzaniu ścieków oraz awarii urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.

  1. Wstrzymanie dostawy wody i odprowadzania ścieków może nastąpić bez uprzedniego zawiadomienia odbiorców w przypadkach, gdy występują warunki stwarzające zagrożenie dla życia,
    zdrowia i środowiska lub uniemożliwiające świadczenie usług - nagła awaria sieci.

  2. O wstrzymaniu dostawy wody i odprowadzania ścieków, o którym mowa w p. 2, przedsiębiorstwo informuje Odbiorców niezwłocznie, w sposób przyjęty zwyczajowo.

ROZDZIAŁ 9

STANDARDY OBSŁUGI ODBIORCÓW USŁUG

§ 26. 1. Przedsiębiorstwo zapewnia odpowiedni poziom obsługi klienta przez:

  1. wyodrębnienie stanowiska pracy do spraw obsługi klienta,

  1. udzielanie informacji dotyczących realizacji oferowanych usług oraz informacji
    o obowiązujących taryfach.

§ 27. 1. Jeżeli strony nie ustaliły w umowie inaczej, obowiązują następujące wymagania dotyczące udzielania informacji i odpowiedzi w związku z zakłóceniami w dostawie wody i odbiorze ścieków:

  1. przerwy w dostawie wody lub odbiorze ścieków z powodu awarii - udzielenie informacji dotyczące określenia przewidywanego terminu usunięcia awarii i wznowienia usługi następuje
    w ciągu 12 godzin

  2. przerwy w dostawie wody z powodów technicznych - pisemne powiadomienie Odbiorcy
    lub w sposób zwyczajowo przyjęty na 12 godz. przed przewidywaną przerwą.

§ 28. 1. Odbiorca usług ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości opłat za usługi.

  1. Reklamacje, o których mowa w p. 1, wnoszone są na piśmie osobiście przez zainteresowanego
    w siedzibie Przedsiębiorstwa, listem poleconym lub za pomocą poczty elektronicznej.

  2. Odbiorca jest powiadamiany listem poleconym lub za pomocą poczty elektronicznej o sposobie załatwienia reklamacji w terminie 14 dni od daty wpływu reklamacji do Przedsiębiorstwa.
    Termin ten może ulec przedłużeniu jeżeli istnieje konieczność przeprowadzenia szczegółowego postępowania wyjaśniającego, przy czym należy poinformować Odbiorcę o przyczynie zaistniałego stanu.

ROZDZIAŁ 10

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 29. 1. W sprawach nie objętych niniejszym regulaminem stosowane są przepisy Ustawy
o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, Kodeksu Cywilnego
oraz Prawa Budowlanego.

Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do rozpowszechnienia niniejszego regulaminu wśród Odbiorców.

§ 30. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Rewal.

§ 31. Traci moc uchwała Nr XLII/312/05 Rady Gminy z dnia 27 listopada 2005r. w sprawie uchwalenia Regulaminu dostarczenia wody i odprowadzania ścieków w Gminie Rewal

§ 32. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodnicząca Rady

Joanna Drzewińska - Dąbrowska


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
UchwaA a w sprawie Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania A ciekA w.doc (DOC, 115.00Kb) 2010-05-19 21:23:02 705
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
19 maj 2010

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
19 maj 2010, godz. 21:23