Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Rewal

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uchwała Nr LXIII/433/10 - w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej


UCHWAŁA Nr LXIII/433/10

Rady Gminy Rewal

z dnia 29 września 2010.

w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.

Na podstawie art. 18 ust.1 i 2 pkt.4 oraz art.53 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 - zmiana: Dz.U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz.1337 oraz z 2007 r. Nr 48, poz.327, Nr 138, poz.974, Nr 173, poz.1218; z 2008 r. Nr 180, poz.1111, Nr 223, poz.1458; z 2009 r. Nr 52, poz.420, Nr 157, poz.1241; z 2010 r. Nr 28, poz.142, Nr 28, poz.146, Nr 106, poz.675),

oraz na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz.U. z 2009 Nr 157, poz. 1240, Dz.U z 2010 r., Nr 28, poz. 146, Nr 123, poz.835) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1.

  1. Ustala się szczegółowy tryb i zakres prac nad projektem uchwały budżetowej zgodnie z ustawą o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 roku.

  2. Dyrektorzy, kierownicy jednostek organizacyjnych oraz kierownicy wydziałów oraz referatów Urzędu Gminy a także pracownicy samodzielnych stanowisk opracowują plany rzeczowe oraz projekty planów finansowych i przedkładają je w formie pisemnej Skarbnikowi Gminy w terminie do 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy.

  3. Radni oraz sołtysi przedstawiają w formie pisemnej opracowane plany rzeczowe ze szczegółowym uzasadnieniem zakres potrzeb mieszkańców z poszczególnych sołectw Skarbnikowi Gminy w terminie do 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy.

  4. W przypadku zadań (programów) przewidzianych do realizacji przez okres dłuższy niż 1 rok budżetowy, materiały powinny obejmować:

  1. nazwę programu oraz jego cel,

  2. nazwę jednostki organizacyjnej odpowiedzialnej za realizację zadania,

  3. okres realizacji,

  4. łączne nakłady finansowe, wielkość planowanych wydatków w danym roku oraz w kolejnych latach.

§ 2.

Projekty planów o których mowa w § 1 ust. 2 opracowywane są na podstawie:

  1. wskazówek Rady Gminy do projektu budżetu,

  2. aktualnego poziomu cen (stawek, taryf, opłat i podatków) z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie od dnia 1 stycznia roku budżetowego,

  3. zakładanej prognozy wzrostu cen w roku budżetowym,

  4. istniejącego w roku poprzedzającym rok budżetowy, stanu organizacyjnego placówek finansowanych z budżetu gminy, z uwzględnieniem placówek przewidzianych do uruchomienia bądź likwidowanych. Wszelkie zmiany w organizacji jednostek skutkujące zwiększeniem wydatków muszą być zaakceptowane przez Wójta Gminy,

  5. przewidywanego stanu zatrudnienia na koniec roku poprzedzającego rok budżetowy,

  6. stawek wynagrodzeń obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy,

  7. przewidywanego wykonania dochodów i wydatków w roku bieżącym na podstawie wykonania budżetu za trzy kwartały bieżącego roku zgodnie klasyfikacją budżetową,

  8. dotychczasowe uchwały Rady Gminy rodzące skutki finansowe,

  9. coroczny plan zobowiązań Gminy z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek, emisji papierów wartościowych oraz obligacji, udzielonych poręczeń i gwarancji, zaciągniętych cesji z tytułu wykupu wierzytelności, według kwot wymagalnych na dany rok budżetowy.

§ 3.

Skarbnik Gminy na podstawie przedłożonych materiałów i wniosków, a także prognozy kwot dochodów własnych gminy w tym podatków i opłat lokalnych, podatku dochodowego od osób fizycznych, dotacji celowych na realizację zadań własnych gminy i zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami, subwencji ogólnej z budżetu państwa (części oświatowej oraz wyrównawczej) a także dochodami pochodzącymi ze źródeł zewnętrznych w tym dotacji z funduszy strukturalnych, sporządza wstępne zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu w terminie do 10 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

§ 4.

  1. Wójt Gminy opracowuje:

  1. projekt uchwały budżetowej na podstawie materiałów przygotowanych przez Skarbnika, a zebranych na poszczególnych etapach prac projektowych, który przedkłada w terminie nie później, niż do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy:

  1. Regionalnej Izbie Obrachunkowej Oddział Zamiejscowy w Koszalinie celem zaopiniowania,

  2. Radzie Gminy.

§ 5.

  1. Projekt uchwały budżetowej obejmuje:

  1. Prognozowane kwoty dochodów budżetu gminy według źródeł w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 1,2 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 z 2009r. poz.1240) w szczegółowości do działu, rozdziału i paragrafu klasyfikacji budżetowej w podziale na dochody majątkowe i bieżące.

  2. Limity wydatków bieżących budżetu ogółem, w szczegółowości do rozdziałów klasyfikacji wydatków, z wyodrębnieniem:

  1. wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń,

  2. dotacji udzielonych z budżetu na zadania bieżące,

  3. świadczenia na rzecz osób fizycznych;

  4. wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt. 2,3 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 z 2009r. poz.1240) w części związanej z realizacją zadań gminy

  5. wydatków na obsługę długu,

  6. wydatków z tytułu poręczeń i gwarancji,

  1. Limity wydatków majątkowych w szczegółowości dział, rozdział z wyodrębnieniem :

  1. wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne,

  2. wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne, w tym: na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2,3 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 z 2009r. poz.1240) w części związanej z realizacją zadań gminy,

  3. wkładów wniesionych do spółek prawa handlowego,

  4. zakupu i objęcia akcji i udziałów.

  1. Wielkość deficytu wraz z określeniem źródeł pokrycia lub nadwyżki budżetu z określeniem jej przeznaczenia,

  2. Plan przychodów i rozchodów budżetu,

  3. Wyszczególnienie kwot dotacji udzielonych z budżetu w szczegółowości do podmiotów otrzymujących dotację,

  4. Plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej,

  5. Plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej ,

  6. Plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,

§ 6.

Do projektu uchwały budżetowej Wójt Gminy dołącza:

  1. objaśnienia do projektu budżetu w formie opisowej, w której wszystkie pozycje klasyfikacji budżetowej określone są z nazwy a także w formie tabelarycznej spełniającej wymogi ustawy o finansach publicznych co do jej szczegółowości,

  2. materiały informacyjne dotyczące planowanych do realizacji inwestycji.

§ 7.

Objaśnienia o których mowa w § 6 pkt. 1 obejmują:

  1. opis prognozowanych kwot dochodów i wydatków ze wskazaniem podstawy prawnej i sposobu ich ustalania w poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej,

  2. omówienie źródeł pokrycia deficytu budżetowego bądź kierunków rozdysponowania nadwyżki budżetowej.

§ 8.

  1. Przewodniczący Rady Gminy otrzymany projekt uchwały wraz z materiałami informacyjnymi przekazuje w terminie do 7 dni do zaopiniowania stałym komisjom Rady.

  2. Komisje Rady w terminie 14 dni odbywają posiedzenia, na których opiniują projekt uchwały budżetowej.

  3. Wprowadzenie zgłaszanych przez komisje propozycji zmian do projektu budżetu polegających na zwiększeniu wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych kwotach dochodów lub zwiększania planowanych dochodów może nastąpić jedynie za zgodą Wójta Gminy ze wskazaniem przez komisje dodatkowych źródeł dochodów.

  4. Opinie poszczególnych komisji merytorycznych stanowią podstawę do sformułowania opinii o projekcie budżetu przez Komisję Budżetu i Finansów.

  5. Przyjęcie przez Komisję Budżetu i Finansów opinii o projekcie uchwały budżetowej następuje po wysłuchaniu opinii komisji merytorycznych przedstawionych przez poszczególnych Przewodniczących w terminie 7 dni od daty ich przedstawienia.

§ 9.

  1. Komisja Budżetu i Finansów przekazuje niezwłocznie Wójtowi Gminy pisemną opinię, a Wójt po zapoznaniu się z jej treścią w terminie 7 dni dokonuje w projekcie uchwały budżetowej ewentualnych autopoprawek.

  2. Wójt Gminy po zapoznaniu się z opinią Komisji właściwej do spraw budżetu oraz opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej, przygotowuje ostateczną wersję projektu uchwały budżetowej celem przedłożenia jej na sesję Rady Gminy.

  3. Nieuwzględnienie przez Wójta w projekcie uchwały budżetowej wniosków komisji wymaga pisemnego uzasadnienia.

§ 10.

  1. Wójt Gminy w terminie 7 dni od dnia przedłożenia Radzie Gminy projektu uchwały budżetowej przekazuje podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania ich planów finansowych.

  2. Dyrektorzy, kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych kierownicy wydziałów i referatów oraz pracownicy samodzielnych stanowisk w terminie 30 dni od przekazania informacji, o których mowa w ust. 1 nie później niż do 22 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy opracowują plany finansowe jednostek.

§ 11.

Projekt porządku sesji, na której uchwalany jest budżet winien obejmować następujące punkty:

  1. odczytanie projektu uchwały budżetowej ,

  2. przedstawienie opinii komisji oraz wniosków radnych,

  3. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,

  4. przedstawienie stanowiska Wójta w sprawie opinii o której mowa w pkt. 2 oraz wniosków radnych,

  5. dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie,

  6. jawne głosowanie nad przyjęciem uchwały budżetowej.

§ 12.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 13.

Traci moc uchwała Nr VII/72/03 Rady Gminy Rewal z dnia 7 kwietnia 2003 roku.

§ 14.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodnicząca Rady

Joanna Drzewińska-Dąbrowska


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
UchwaA a.doc (DOC, 55.00Kb) 2010-10-11 18:15:18 569
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Owczarek

Data wytworzenia:
11 paź 2010

Osoba dodająca informacje

Mariusz Owczarek

Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Owczarek

Data aktualizacji:
11 paź 2010, godz. 18:15