Uchwała Nr XV/118/11 - w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rewal na rok 2012
Uchwała Nr XV/118/11
Rady Gminy Rewal
z dnia 19 grudnia 2011r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rewal na rok 2012.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. „d” oraz lit. „i”, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 - zmiana: Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568; z 2004r. Nr102, poz.1055, Nr 116, poz.1203; z 2005r. Nr 172, poz.1441 oraz z 2006r. Nr 17, poz.128 i Nr 181, poz.1337; z 2007 Nr 48 poz.327; Nr 138 poz.974; Nr 173, poz.1218; z 2008 Nr 180, poz.1111, Nr 223, poz.1458; z 2009 Nr 52 poz.420, Nr 157, poz.1241; z 2010r. Nr 28, poz.142, Nr 28, poz.146, Nr 106, poz.675, Dz.U. z 2010r., Nr 40, poz.230, Dz.U. z 2011, Nr 117, poz. 679, Dz.U. z 2011, Nr 134, poz. 777, Dz.U. z 2011, Nr 21, poz. 113, Dz.U. z 2011, Nr 217, poz.1281) oraz art. 233, pkt.1, art. 235, art. 236, art. 237 oraz art. 238 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2009r. Nr 157, poz.1240, Dz.U. z 2010r., Nr 28, poz.146, Nr 123, poz.835, Nr 152, poz.1020, Nr 96, poz.620 Dz.U. 2010, Nr 238, poz.1578, Dz.U. 2010, Nr 257, poz. 1726, Dz.U. 2010, Nr 257, poz.1726) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się dochody budżetu (Załącznik Nr 1) w kwocie - 61 386 864,18 zł,
z tego:
dochody bieżące - 44 115 654,18 zł,
dochody majątkowe - 17 271 210,00 zł.
§ 2. Ustala się wydatki budżetu (Załącznik Nr 6) w kwocie - 57 118 143,35 zł,
z tego:
wydatki bieżące - 41 540 760,00zł,
wydatki majątkowe -15 577 383,35 zł.
§ 3. Ustala się planowaną nadwyżkę budżetu w kwocie - 4 268 720,83 zł,
która zostanie przeznaczona na:
spłatę rat kredytów w kwocie - 4 177 700,83 zł,
spłatę rat pożyczek w kwocie - 91 020 zł,
§ 4. Ustala się przychody i rozchody budżetu (Załącznik Nr 13)
w kwotach:
przychody - 4 268 720,83 zł,
rozchody - 4 268 720,83 zł.
§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:
ogólną w kwocie - 300 000 zł,
celowe w kwocie - 50 000 zł,
z przeznaczeniem na:
realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego - 50 000 zł,
§ 6. Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy:
inwestycyjne (Załącznik Nr 4) w wysokości - 223 884 734 zł.
§ 7.1. Dochody i wydatki związane z realizacją:
zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 5, w kwocie - 1 026 848 zł,
zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 9,
w kwocie - 50 000 zł,
§ 8. 1.Ustala się dochody w kwocie - 600 000 zł,
z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie - 450 000 zł,
na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, zgodnie z załącznikiem nr 8.
3. Ustala się wydatki w kwocie - 150 000 zł,
na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 9. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na:
pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego, do kwoty - 2 500 000 zł,
spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów, do kwoty - 4 268 720,83 zł,
§ 10. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych, o których mowa w § 9, do wysokości kwot w nich określonych.
§ 11. Ustala się dotacje:
dla jednostek sektora finansów publicznych:
podmiotowe (Załącznik Nr 10) w kwocie - 2 664 559 zł,
dla jednostek spoza sektora finansów publicznych
celowe (Załącznik Nr 11) w kwocie - 435 000 zł,
z przeznaczeniem na:
dotację celową z budżetu na finansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom w zakresie upowszechniania kultury i dziedzictwa narodowego
w kwocie - 85 000 zł,
dotację celową z budżetu na finansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom w zakresie kultury fizycznej i sportu w kwocie - 350 000 zł,
przedmiotowe (Załącznik Nr 12) w kwocie - 100 000 zł,
dokonywania zmian w planie wydatków:
na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
majątkowych,
przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym Gminy,
do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego do wysokości 2 500 000 zł,
udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do kwoty -1 500 000 zł,
lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12. Upoważnia się Wójta do:
z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
Przewodnicząca Rady
Joanna Drzewińska - Dąbrowska
2
3
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mariusz Owczarek Data wytworzenia:
30 gru 2011
Osoba dodająca informacje
Mariusz Owczarek Data publikacji:
18 mar 2022, godz. 08:12
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Owczarek Data aktualizacji:
30 gru 2011, godz. 13:23